Gelukkig ben ik hier een minuut of tien later hier langs gekomenquote:Jonge Snelheidsduivel met 220 km per uur over A4
Uitgegeven: 15 juli 2007 16:48
DEN HAAG - Een 19-jarige automobilist uit Den Haag is zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Politieagenten in een onopvallende auto zagen vrijdagavond op de A4 ter hoogte van Leidschendam de snelheidsduivel met een snelheid van 220 kilometer per uur voorbij scheuren.
Op de snelweg geldt een maximumsnelheid van 100 kilometer per uur.
De jongen reed richting Amsterdam en kon, toen hij zijn snelheid had laten zakken tot 180 kilometer per uur, veilig aan de kant worden gezet. De politie heeft zijn rijbewijs ingenomen.
quote:
Ah, het primitieve deel van het land loopt weer achter. Het is hier alweer over en het zonnetje breekt alweer bijna door.quote:Op maandag 16 juli 2007 08:54 schreef Elseetje het volgende:
Hmmmmmm, lekker, het onweer is hier begonnen
Laat me raden: alles behalve waar jij woont is primitief?quote:Op maandag 16 juli 2007 08:56 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ah, het primitieve deel van het land loopt weer achter. Het is hier alweer over en het zonnetje breekt alweer bijna door.![]()
Nee, alles wat niet randstad is.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:05 schreef Elseetje het volgende:
Laat me raden: alles behalve waar jij woont is primitief?
Wat was er mis mee dan? Lekker weer en twee leuke touretappesquote:
Hier schijnt de zon ook weer volopquote:Op maandag 16 juli 2007 09:20 schreef du_ke het volgende:
Hier is nog gewoon zon. Lekker relaxed over rustige wegen naar m'n werk gereden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_per_helikopter.htmlquote:Een Franse crimineel is zaterdagavond per helikopter ontsnapt uit de gevangenis in het Zuid-Franse Grasse. Vier gemaskerde mannen hadden kort ervoor een helikopter gekaapt op de luchthaven van Cannes-Mandelieu en de piloot gedwongen koers te zetten naar het cellencomplex. De piloot werd later ongedeerd vrijgelaten, aldus Zuid-Franse media.
quote:Op maandag 16 juli 2007 09:26 schreef Autodidact het volgende:
http://sport.fok.nl/tour/nieuws/39721
[..]
Huklde.
http://www.nos.nl/nos/art(...)1C7C7369DFCC405.htmlquote:16 Juli 2007
Amnesty: wapenboycot Myanmar faalt
Wapens die in de EU zijn geproduceerd dreigen Myanmar te bereiken, ondanks een Europese wapenboycot tegen het land. Dat zegt Amnesty International in een nieuw rapport. Myanmar is het vroegere Birma.
Volgens Amnesty staat India op het punt gevechtshelikopters te verkopen aan het militaire bewind van Myanmar. De heli's zitten vol Europese onderdelen. Raketten komen uit Frankrijk, de remsystemen zijn Italiaans en de benzinetanks Brits.
De EU stelde in 1988 een wapenboycot in omdat Myanmar de mensenrechten schendt. Amnesty wil dat de EU nu de regels voor wapenhandel met India aanpast, om zo de boycot tegen Myanmar te handhaven.
Remsystemen en benzinetanks voor gevechtshelicopters (wat toch wel een speciale tak van sport zal zijn) hoort natuurlijk onder zo'n boycot te vallen.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:07 schreef Boze_Appel het volgende:
Sinds wanneer zijn remsystemen en benzinetanks wapens?
En schroefjes? Brandstof om zo'n helicopter te laten vliegen? Stof om de pakken de maken voor de piloten? Plastic om allerlei onderdelen van te maken? Papier om bouwtekeningen van te maken?quote:Op maandag 16 juli 2007 11:10 schreef du_ke het volgende:
Remsystemen en benzinetanks voor gevechtshelicopters (wat toch wel een speciale tak van sport zal zijn) hoort natuurlijk onder zo'n boycot te vallen.
Een leeg omhulsel is inderdaad geen wapen, net zoals een slagersmes gewoon een slagersmes is totdat je er iemand mee vermoord, dan is het een wapen geworden.quote:Anders is het hetzelfde als complete scudraketten leveren maar niet de explosieve kop die er op hoort. Dan is het immers geen wapen.
Militaire uniformen wat mij betreft wel. En dan niet alleen de kogelwerende vesten maar ook de kistjes. Verder zijn de zaken die je noemt niet echt vergelijkbaar.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En schroefjes? Brandstof om zo'n helicopter te laten vliegen? Stof om de pakken de maken voor de piloten? Plastic om allerlei onderdelen van te maken? Papier om bouwtekeningen van te maken?
[..]
Een leeg stuk bedoelt om mensen mee te vermoorden is wel een wapen natuurlijk. Een niet gebruikt geweer blijft een wapen ook als je geen magazijn erbij hebt.quote:Een leeg omhulsel is inderdaad geen wapen, net zoals een slagersmes gewoon een slagersmes is totdat je er iemand mee vermoord, dan is het een wapen geworden.
Ik vraag mij gewoon af waar je zo'n grens moet trekkenen en of je die sowieso moet trekken. Als je heel ver door gaat kom je op een compleet handelsboycot uit en niet alleen een wapenboycot. Een helicopter heeft nogal wat onderdelen en materialen die ook gewoon voor vredeslievende doeleinden gebruikt kunnen worden.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:18 schreef du_ke het volgende:
Militaire uniformen wat mij betreft wel. En dan niet alleen de kogelwerende vesten maar ook de kistjes. Verder zijn de zaken die je noemt niet echt vergelijkbaar.
Het is hoogstens een onklaar wapen en daar kan je niets mee. Een brok ijzer kan je omsmelten tot een lege huls waar je dan weer explosieven in kan stoppen, is een brok ijzer dan ook een wapen? Of is de bedoeling van het ding belangrijk? Dus als je rakettenhulsvormen met de bedoeling dat ze het als vazen verkopen verhandelt, dan mag het wel?quote:Een leeg stuk bedoelt om mensen mee te vermoorden is wel een wapen natuurlijk. Een niet gebruikt geweer blijft een wapen ook als je geen magazijn erbij hebt.
Zal ik mezelf eruit schoppen dan? Ik heb half zo veel punten als jijquote:Op maandag 16 juli 2007 10:49 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
![]()
de POL-subleague is wel op plaats acht blijven steken![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |