Ik word zodadelijk uitgezonden naar een ver, ver festivalterrein. Voldoet dat ook?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:13 schreef Lienekien het volgende:
Dan moet je eerst uitgezonden worden naar een ver, ver land.
Nou, veel plezier, dan maar.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:39 schreef broer het volgende:
[..]
Ik word zodadelijk uitgezonden naar een ver, ver festivalterrein. Voldoet dat ook?
Ja zeg, ik ga een beetje iedereen boeken lopen sturen.quote:
Nee, niet iedereen. Mij!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Ja zeg, ik ga een beetje iedereen boeken lopen sturen.
Fok heeft me toch een mooie stamkroeg in Tholen opgeleverd. 't Is een stukje rijden, maar dan heb je ook wat.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:39 schreef Lienekien het volgende:
Er was een tijd dat ik nog nooit van FOK! had gehoord.
O, dat vind ik juist wel leuk, Zquote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:46 schreef Z het volgende:
Doe ik ook (bijna) nooit. Ik heb ook altijd spijt als ik foto's van m'n dochterje post.
Vooral de My First Festival-foto van een paar weken terug.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:02 schreef Gellius het volgende:
O, dat vind ik juist wel leuk, Z
Shit. Gemist.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:15 schreef dwerg het volgende:
[..]
Vooral de My First Festival-foto van een paar weken terug.
Dank.quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:49 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waar komt het idee vandaan dat ik JAM wil zijn? Ik hou niet bijzonder veel van jazz, ik spreek niet continue over vrouwen, ehm, ik lijk geheel niet op JAM. Ik mag JAM zeer, dat wel.
Ik walg van mensen die prat gaan op het intellect en de woorden die ik gebruik, hanteer ik beter dan jij wanneer je een willekeurig woord uitspreekt. Je maakt me flink pissig, dat vind je natuurlijk hartstikke leuk en daar doe je het voor maar ik snap echt niet waarom. Een hopeloos streven om alfa-man te zijn, misschien?
Goed, ik ben er aan gewend dat dit en dat mis met me is, dat ik geen volwaardig aimabel mens ben, maar kan je niet gewoon je bek erover houden?. Flikker toch op man. Ik heb absoluut geen zin in mensen die me af kraken in een reactie, om te eindigen met 'hulde' omdat ik een mysterie ben, of omdat de erkenning die ik krijg mysterieus is. Dat is zo ongeveer het laagste goed om hulde voor te ontvangen, lijkt mij. Fuck mysteries, ik ben geen mysterie, maar bovenal, fuck you, LXIV. Ik hoef van jou sowieso geen hulde of wat voor repliek dan ook te ontvangen.
Wat gemeen!quote:Op zondag 15 juli 2007 07:47 schreef Z het volgende:
Het voordeel van een kind en dezelfde kamer hebben liggen als waar jij slaapt is dat de muggen haar liever steken dan mij en mijn vriendind. Wel zielig voor het meisje natuurlijk dus ik ben elke avond uitgebreid op muggenjacht.
Daarom hebben wij ook een kind genomen. Dat doet iedereen.quote:Op zondag 15 juli 2007 07:47 schreef Z het volgende:
Het voordeel van een kind en dezelfde kamer hebben liggen als waar jij slaapt is dat de muggen haar liever steken dan mij en mijn vriendind. Wel zielig voor het meisje natuurlijk dus ik ben elke avond uitgebreid op muggenjacht.
Om de één of andere reden mag dat nog niet van 'de experts' bovendien kijkt ze graag om zich heen als ze wakker is.quote:Op zondag 15 juli 2007 08:04 schreef Claudia_x het volgende:
Kun je geen klamboe boven haar bedje hangen?
Waarom zou dat niet mogen? Als hij ruim genoeg hangt, is er toch geen risico dat ze erin verstrikt raakt?quote:Op zondag 15 juli 2007 08:06 schreef Z het volgende:
[..]
Om de één of andere reden mag dat nog niet van 'de experts' bovendien kijkt ze graag om zich heen als ze wakker is.
Ik benijd je zo.quote:Op zondag 15 juli 2007 08:10 schreef LXIV het volgende:
Ik slaap altijd goed, nooit enig probleem.
Lekkere wijven, LXIV?quote:Op zondag 15 juli 2007 08:18 schreef LXIV het volgende:
Ja, je moet niet blijven denken wanneer je het bed instapt. Dan komt het inderdaad niet goed. Wanneer ik niet meteen slaap denk ik meestal aan aangename, niet al te hoogdravende dingen. Je weet wel...
Het afschrijven van de scriptie is funest voor mijn nachtrust. Ik blijft maar nadenken over mogelijke oplossingen en ik heb geen flauw idee hoe ik dat écht van me af kan zetten.quote:In ieder geval niet aan problemen, frustraties of dat soort dingen.
Fucking triest. Val dood man.quote:Op zondag 15 juli 2007 07:54 schreef LXIV het volgende:Als ik me jou voorstel, kromgebogen achter je computertje, in een steeds hoger oplopende toestand van woede en frustratie, radeloos en op je lippen bijtend, dan pleziert me dat gewoon. Sorry daarvoor, ik kan het niet laten.
Kun je iets minder kort van stof zijn, zodat ik makkelijker in kan haken?quote:Op zondag 15 juli 2007 10:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Fucking triest. Val dood man.
Ja, ik blijf niet aan de gang.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:23 schreef Bupatih het volgende:
Gegroet, vrinden.
Films zonder Jim erin die een vervolg zijn op een van zijn kaskrakers (ik noem een 'Dumb and Dumberer', 'Son of the Mask' (en een 'Ace Ventura 3' die - zonder Jim - in de maak is)) zijn nooit goed.quote:Op zondag 15 juli 2007 19:26 schreef dwerg het volgende:
Bupa.
Ik zag vanmiddag een lange reclamespot op TMF voor Evan Almighty. Ik vroeg me twee dingen af: heeft Bupa die al gezien, en zoja, was de film objectief gezien ongeveer even goed als Bruce Almighty?
Dan kijk ik liever naar Dumb and Dumber en Bruce Almighty.quote:Op zondag 15 juli 2007 20:09 schreef dwerg het volgende:
Deze films vond ik ontzettend flauw als in niet leuk.
Zo was er hier de afgelopen weken een meisje aan het werk dat Sara heet, en toen zei iemand dat ze haar in de tuin moesten zetten als haar moeder 50 werd. Dat vond ik een ontzettend flauwe grap.
Mug:quote:Op maandag 16 juli 2007 04:28 schreef broer het volgende:
Goedemorgen, Lienekien. Ik hoorde vanavond dat 'jullie Groningers' een mug 'vlieg' noemen en een vlieg 'mug'. Hoe zit dat precies?
Ik zal wel weer eens in de maling genomen zijn...quote:Op maandag 16 juli 2007 09:04 schreef Lienekien het volgende:
En hoe het verder zit...
Het is beestenweer inderdaad. Ik heb niet veel gelezen, de laatste weken, mane. Ik denk dat ik vanmiddag opnieuw ga beginnen in de jeugdherinneringen van Stefan Zweig.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:22 schreef mane het volgende:
Dag Gellius,
Het is vakantie! En het onweert..
Gisteren heb ik in één dag Norwegian Wood uitgelezen. Heb jij nog aanraders, wat boeken betreft?
If you only read books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.
Ik ben helemaal geen Groninger. Dat kan 't ook zijn.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:45 schreef broer het volgende:
[..]
Ik zal wel weer eens in de maling genomen zijn...
Mijn dochter heeft mij vandaag een brief geschreven. Ik moet zeggen dat ik niet onder de indruk ben van haar spellingsvaardigheden.quote:Op maandag 16 juli 2007 09:57 schreef Z het volgende:
Mijn dochter is vannacht weer gestoken, en heeft weer een enorme bult, ze reageert er nogal heftig op. Moet maar snel een klamboe regelen.
In de stad Groningen? Ik kan het niet vinden.quote:Op maandag 16 juli 2007 10:26 schreef Z het volgende:
In woonde in de Reitdiepstraat overigens, dat voor de Groningers onder ons. Ik heb Norwegian Wood afgelopen zaterdag gekocht.
1975. Leer lezen in een wip.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef LXIV het volgende:
Laat maar.
Wanneer en hoe heb jij leren lezen L?
Het is een 'watertje' in Groningen. Het Reitdiep.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
In de stad Groningen? Ik kan het niet vinden.![]()
Ja, dat weet ik. Maar er is volgens mij geen Reitdiepstraat.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:56 schreef Z het volgende:
[..]
Het is een 'watertje' in Groningen. Het Reitdiep.
perfectionistquote:Op maandag 16 juli 2007 12:37 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog mijn eerste leesfout. Ik las hardop in de eerste klas drop, in plaats van dorp. Wat was ik kwààd op mijzelf!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Snob!quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef Frollo het volgende:
'Yes! Eindelijk gaan we Engels en Frans en Duits leren!', waarna bleek dat we alleen maar 'boom' gingen lezen...
Ja. En vergeet niet de Pijpstraat en de Wipstraat, haaks op de straat met Club Euro.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:07 schreef Gellius het volgende:
Er is zelfs een Bruine Ruiterstraatin Groningen, Lienekien.
Ik vond mede-leerlingen die zulke fouten maakten (en dan niet één keer, maar voortdurend) ook écht dom.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:37 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog mijn eerste leesfout. Ik las hardop in de eerste klas drop, in plaats van dorp. Wat was ik kwààd op mijzelf!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.
Ben je juffrouw, mane? En wat ben je uberhaubt?quote:Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef mane het volgende:
[..]
Ik vond mede-leerlingen die zulke fouten maakten (en dan niet één keer, maar voortdurend) ook écht dom.
Nee, kinderen klassikaal laten voorlezen, is volgens mij niet erg pedagogisch verantwoord. Maar ik doe het zelf ook best vaak. Heel ouderwets. Het verschil is natuurlijk dat ik pubers voor me heb en geen zesjarigen. Ik zeg wel altijd (als het zo is) "goed gelezen!'..
Dat 'natuurlijk' zie ik niet zo. Omdat je snel bent, hoef je je niet noodzakelijkerwijs aan te passen aan de rest. Belangrijk is dat er oog is voor de individuele ontwikkeling en dat er wordt gedifferentieerd. Terwijl tweederde van de klas bezig is met een boekje voor beginners kan een aantal leerlingen natuurlijk andere dingen doen, of verder lezen in moeilijkere boeken. Ik denk daarnaast dat je in principe ieder kind moet stimuleren zich te ontwikkelen op creatief vlak.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef LXIV het volgende:
Het grote nadeel van kinderen zo vroeg leren lezen is dat ze zich daarna op de basisschool natuurlijk rot vervelen. Ik denk dat het beter is om kinderen onder de zes met andere dingen bezig te houden, als het een voorlijk kind is kan het natuurlijk zijn talenten ook kwijt op het artistieke vlak, met tekenen, muziek enzovoort. Eenmaal begonnen met leren lezen zal het dit toch sneller oppakken.
Ik ben docent geschiedenis, LXIV. En ik ben eigenlijk RaisinGirl, maar ik weet niet of dat je iets zegt.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben je juffrouw, mane? En wat ben je uberhaubt?
Welkom in de LPT trouwens, vertel eens iets, je infopagina laat niet veel los.
Het is ook Amsterdam.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar er is volgens mij geen Reitdiepstraat.
quote:Op maandag 16 juli 2007 17:41 schreef dwerg het volgende:
En vraag dan meteen bij welke meid die neus hoort.
Ik vind me er eerlijk gezegd niet zo goed op lijken...quote:Op maandag 16 juli 2007 18:24 schreef LXIV het volgende:
Lachen toch, die Simpsons! Waar blijft de rest!
Bupa, wat ben jij een lief jongetje!
Hij is zó schattig.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:24 schreef LXIV het volgende:
Bupa, wat ben jij een lief jongetje!
Ik hoor soortgelijke verhalen uit het Westland. En ik heb net een filmpje gezien van hoerig kutweer dat deze kant op komt.quote:Op maandag 16 juli 2007 18:43 schreef mane het volgende:
Eeeh, beste jongelui. Het is toch niet echt normaal dat het nu (18.42) bij mij hier in Den Haag echt pikdonker is?
Nee, boos. Kwaad op iedereen en de wereld.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:11 schreef Gellius het volgende:
Wat kijk je strèng, Liene.
quote:Op maandag 16 juli 2007 22:12 schreef Lienekien het volgende:
Nee, boos. Kwaad op iedereen en de wereld.![]()
Ik houd geen plant in leven. Helaas.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:26 schreef Gellius het volgende:
Je dwarsboomt de mijne toch aardig hoor. Ik zag me al voor me, zittend achter een gezellig bakkie leut, geruite toffeltjes en je sanseveria's.![]()
Jij hebt een paarse muts, Frollo.
Rechter in Parijs natuurlijk.quote:Op maandag 16 juli 2007 22:32 schreef Gellius het volgende:
Welke status is dat?
Heb je 't tegen mij?quote:Op maandag 16 juli 2007 22:39 schreef Gellius het volgende:
Je hele photobucket ligt open, L. Is dat wel de bedoeling?
Kan toeval zijn. Veel dingen zijn toevalquote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:01 schreef broer het volgende:
Over laat maken gesproken: waarom negeert wyccie de LPT tegenwoordig?
Snap jij die smiley niet in het algemeen, of alleen in dit specifieke geval?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:04 schreef broer het volgende:
Jij kunt het me vast uitleggen, Nadine. Wat bedoel je nou precies met die smiley?
Volgens mij betekent het: lachen zonder te lachen. Beetje gedesillusioneerd lachen. Dus als je zegt: 'Veel dingen zijn toeval', moet je erbij denken: Het zit haar kennelijk niet mee.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:07 schreef broer het volgende:
Ik snap hem negen van de tien keer niet.
Dat vind ik van de 'kots-smiley'. Die is 10 van de 10 keer misplaatst.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:07 schreef broer het volgende:
Of ik vind hem negen van de tien keer volkomen misplaatst. Dat kan ook.
Die is gewoon maf. Wordt waarschijnlijk het minst gebruikt van alle smileys. Ik vind dezequote:
En Anders Wordt Het Niets. Rode krassen, geen tienen met griffels. Maar gewoon eens een keer helemaal niets. Wat voor werk moet je eigenlijk afmaken?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:44 schreef Nadine26 het volgende:
Intussen probeer ik te ontnuchteren omdat ik nog moet werken. Beetje veel wijn gedronken: onverwachts bezoek, en ze gingen maar niet weg. Nu begin ik zenuwachtig te wordenWant als ik mijn werk niet af heb, kan ik niet slapen, en als ik niet kan slapen, wordt het morgen niks met de Laatste Poging Om Er Nog Iets Van te Maken.
Stom werkquote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:47 schreef bof het volgende:
[..]
En Anders Wordt Het Niets. Rode krassen, geen tienen met griffels. Maar gewoon eens een keer helemaal niets. Wat voor werk moet je eigenlijk afmaken?
Afwassen, de muren boenen, het gras maaien, op je broertje passen, de schuur opruimen, schilderijtjes ophangen, fouten corrigeren, boodschappen doen, de kruiwagen repareren, harken van bladeren, internetten, e-mails versturen, dagboeken bijwerken, advies geven, de hond uitlaten, wijnflessen klaar zetten om ze naar de glasbak te brengen en ze bij voorkeur alvast te sorteren op wit, groen en bruin, zodat het daadwerkelijke deponeren nóg efficiente gaat. Het is allemaal stom werk. Wat een heerlijke wereldquote:
Plus een stukje maken over een boek dat wel goed is, maar ja... waarom, hè? Waarom is een boek goed? Vat dat maar eens in 350 woorden, omdat er toevallig bezuinigd wordt op woordenquote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:07 schreef bof het volgende:
Afwassen, de muren boenen, het gras maaien, op je broertje passen, de schuur opruimen, schilderijtjes ophangen, fouten corrigeren, boodschappen doen, de kruiwagen repareren, harken van bladeren, internetten, e-mails versturen, dagboeken bijwerken, advies geven, de hond uitlaten, wijnflessen klaar zetten om ze naar de glasbak te brengen en ze bij voorkeur alvast te sorteren op wit, groen en bruin, zodat het daadwerkelijke deponeren nóg efficiente gaat. Het is allemaal stom werk. Wat een heerlijke wereld
Verwar jij stom werk met routinewerk?quote:
De illusie meester worden scheelt al het halve werk.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
het is een illusie te denken dat je dagelijks een meesterwerk kunt voortbrengen
![]()
Mja, dat vind ik dus lastig af te leiden uit die smiley. Maar het zal vast aan mij liggen.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:08 schreef Nadine26 het volgende:
Volgens mij betekent het: lachen zonder te lachen. Beetje gedesillusioneerd lachen. Dus als je zegt: 'Veel dingen zijn toeval', moet je erbij denken: Het zit haar kennelijk niet mee.
Nee, werk is alleen maar stom zolang het niet af is. Daarna, ja... daarna is het leukquote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:19 schreef Gajus het volgende:
[..]
Verwar jij stom werk met routinewerk?
het is een illusie te denken dat je dagelijks een meesterwerk kunt voortbrengen
![]()
Nee, half uurtje haal ik niet. Verre van, zelfsquote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:21 schreef broer het volgende:
Je bent geen goede broodschrijver als je dat soort stukjes niet in een half uurtje intikt, Nadine.
Dan begint het verdorie opeens op echt werk te lijken...
Het komen tot zo´n levenswijsheid vergt een halve mensenleven.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:23 schreef bof het volgende:
De illusie meester worden scheelt al het halve werk.
M.a.w. stomheid slaat op degene die zijn werk niet af heeft.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 03:31 schreef Nadine26 het volgende:
Nee, werk is alleen maar stom zolang het niet af is. Daarna, ja... daarna is het leuk![]()
Mijn wekker gaat vroeg, hè.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 02:00 schreef broer het volgende:
Je moet het inderdaad niet te laat maken, Lienekien.
Nou Lienekien, zo'n strenge mevrouw met zulk een kapsel had ik nu nooit verwacht!quote:
Is dat zo? Nu ja, het maakt idd niet zo veel uit, ieder van die plaatjes staat ook hier op FOK!, dus...quote:Op maandag 16 juli 2007 22:39 schreef Gellius het volgende:
Je hele photobucket ligt open, L. Is dat wel de bedoeling?
Nog steeds geen bril.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 07:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou Lienekien, zo'n strenge mevrouw met zulk een kapsel had ik nu nooit verwacht!![]()
Club Euro is nou toch Martini Beach?quote:Op maandag 16 juli 2007 13:08 schreef Lienekien het volgende:
Ja. En vergeet niet de Pijpstraat en de Wipstraat, haaks op de straat met Club Euro.
Ik ga kijken, dank voor de tipquote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al ontdekt dat de miniserie Jane Eyre wordt uitgezonden, Lienekien?
[afbeelding]
GEGROET, DWERG!quote:Op dinsdag 17 juli 2007 10:56 schreef Gellius het volgende:
Ha die Divre, alles goed?
Van Dale zegt: mededogen hebben, tonen met iemand. Maar het lijkt mij gek om te zeggen dat je mededogen voelt met iemand. Ik zeggen: mededogen hebben met of mededogen voelen voor. (De laatste optie vind ik lelijk.)quote:Op dinsdag 17 juli 2007 13:16 schreef Nadine26 het volgende:
[..]
Ik ga kijken, dank voor de tip![]()
Ik heb een vraag: weten jullie wat het moet zijn - mededogen voelen met iemand, of voor iemand? Of voel je geen mededogen, maar heb je het?
Jezus...![]()
Oh, bedankt. Ik had gekozen voor die laatste, lelijke optie. Nu ga ik het veranderen in 'hebben met'.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 15:27 schreef Claudia_x het volgende:
Van Dale zegt: mededogen hebben, tonen met iemand. Maar het lijkt mij gek om te zeggen dat je mededogen voelt met iemand. Ik zeggen: mededogen hebben met of mededogen voelen voor. (De laatste optie vind ik lelijk.)
Op zich een aardig topic, maar er posten een aantal users die meteen duidelijk maken waarom ik ONZ uit m'n AT heb geflikkerd.quote:
Ik vind ONZ altijd wel handig om m'n postaantal op te krikken.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 17:10 schreef dwerg het volgende:
[..]
Op zich een aardig topic, maar er posten een aantal users die meteen duidelijk maken waarom ik ONZ uit m'n AT heb geflikkerd.
Hi-la-ries.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al gezien op de BBC.quote:Op dinsdag 17 juli 2007 12:49 schreef Claudia_x het volgende:
Heb je al ontdekt dat de miniserie Jane Eyre wordt uitgezonden, Lienekien?
[afbeelding]
Wat vond je ervan?quote:
Ik vond Timothy Dalton destijds een fijnere Mr. Rochester.quote:
Alle boeken? Een film over haar leven?quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:32 schreef Lienekien het volgende:
Er komt ook weer een Jane Eyre-film aan. Alle boeken waren al verfilmd, dus nu een film over haar leven. 'Becoming Jane'.
quote:Op dinsdag 17 juli 2007 22:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik vond Timothy Dalton destijds een fijnere Mr. Rochester.
Niet gelezen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 06:58 schreef LXIV het volgende:
Jane Eyre, is dat nu literatuur of gewoon een kasteelromannetje met weinig spelfouten?
Vastgenaaid waaraan?quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:04 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief heeft vannacht de zoom van mijn Nette Broek vastgenaaid.
Ik ga zometeen mijn nieuwe collega's ontmoeten (een deel ervan). En ik heb een gesprek met iemand van P&O.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:58 schreef Lienekien het volgende:
Wat ga je voor nets doen?
Leuk! Beetje spannend, natuurlijk.quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:00 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ga zometeen mijn nieuwe collega's ontmoeten (een deel ervan). En ik heb een gesprek met iemand van P&O.
Hij kan niet eens naar behoren een klamboe ophangen en dan laat je 'm toch aan je broek zitten.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:04 schreef Claudia_x het volgende:
Mijn lief heeft vannacht de zoom van mijn Nette Broek vastgenaaid.
Ja, dat is liefde, hè?quote:Op woensdag 18 juli 2007 08:09 schreef Z het volgende:
[..]
Hij kan niet eens naar behoren een klamboe ophangen en dan laat je 'm toch aan je broek zitten.
Als ik die zinnen vlak na elkaar uitspreek, hoor ik bij regel 2 dat de nadruk ligt op 'lamp'; het feit dat hij die lamp heeft aangedaan lijkt belangrijker dan het kijken naar het kikkertje. Bij regel 1 is het een meer neutralere opsomming van gebeurtenissen/acties zonder nadruk op één van de delen.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb trouwens nog een scriptievraag die ik je voor wil leggen.![]()
Wat is volgens jou het verschil tussen:
(1) En toen had hij zijn lamp aangedaan en ging hij naar het kikkertje kijken.
(2) En toen hij zijn lamp had aangedaan, ging hij naar het kikkertje kijken.
Ik ben vooral geïnteresseerd in je intuïtie.
Bij (2) is het belangrijker dat hij de lamp aandeed voordat hij naar het kikkertje ging kijken. Bij (1) staat het meer los van elkaar.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
En toen deed hij zijn lamp aan om naar het kikkertje te kijken.quote:Op woensdag 18 juli 2007 07:59 schreef Claudia_x het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |