perfectionistquote:Op maandag 16 juli 2007 12:37 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog mijn eerste leesfout. Ik las hardop in de eerste klas drop, in plaats van dorp. Wat was ik kwààd op mijzelf!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.

Snob!quote:Op maandag 16 juli 2007 12:50 schreef Frollo het volgende:
'Yes! Eindelijk gaan we Engels en Frans en Duits leren!', waarna bleek dat we alleen maar 'boom' gingen lezen...

Ja. En vergeet niet de Pijpstraat en de Wipstraat, haaks op de straat met Club Euro.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:07 schreef Gellius het volgende:
Er is zelfs een Bruine Ruiterstraatin Groningen, Lienekien.

Ik vond mede-leerlingen die zulke fouten maakten (en dan niet één keer, maar voortdurend) ook écht dom.quote:Op maandag 16 juli 2007 12:37 schreef Gellius het volgende:
Ik herinner mij nog mijn eerste leesfout. Ik las hardop in de eerste klas drop, in plaats van dorp. Wat was ik kwààd op mijzelf!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
.

Ben je juffrouw, mane? En wat ben je uberhaubt?quote:Op maandag 16 juli 2007 13:09 schreef mane het volgende:
[..]
Ik vond mede-leerlingen die zulke fouten maakten (en dan niet één keer, maar voortdurend) ook écht dom.
Nee, kinderen klassikaal laten voorlezen, is volgens mij niet erg pedagogisch verantwoord. Maar ik doe het zelf ook best vaak. Heel ouderwets. Het verschil is natuurlijk dat ik pubers voor me heb en geen zesjarigen. Ik zeg wel altijd (als het zo is) "goed gelezen!'..

Dat 'natuurlijk' zie ik niet zo. Omdat je snel bent, hoef je je niet noodzakelijkerwijs aan te passen aan de rest. Belangrijk is dat er oog is voor de individuele ontwikkeling en dat er wordt gedifferentieerd. Terwijl tweederde van de klas bezig is met een boekje voor beginners kan een aantal leerlingen natuurlijk andere dingen doen, of verder lezen in moeilijkere boeken. Ik denk daarnaast dat je in principe ieder kind moet stimuleren zich te ontwikkelen op creatief vlak.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:11 schreef LXIV het volgende:
Het grote nadeel van kinderen zo vroeg leren lezen is dat ze zich daarna op de basisschool natuurlijk rot vervelen. Ik denk dat het beter is om kinderen onder de zes met andere dingen bezig te houden, als het een voorlijk kind is kan het natuurlijk zijn talenten ook kwijt op het artistieke vlak, met tekenen, muziek enzovoort. Eenmaal begonnen met leren lezen zal het dit toch sneller oppakken.

Ik ben docent geschiedenis, LXIV. En ik ben eigenlijk RaisinGirl, maar ik weet niet of dat je iets zegt.quote:Op maandag 16 juli 2007 13:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ben je juffrouw, mane? En wat ben je uberhaubt?
Welkom in de LPT trouwens, vertel eens iets, je infopagina laat niet veel los.

Het is ook Amsterdam.quote:Op maandag 16 juli 2007 11:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar er is volgens mij geen Reitdiepstraat.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |