deze discussie s natuurlijk al vaker langs gekomen maar als je ga studeren en van plan bent om regelmatig in het weekend met je tas met vuile was bij moeders aan te kloppen dan is er imo geen sprake van emigratie maar, zoals ik al eerder zei, op kamers wonen net over de grensquote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:44 schreef Prego het volgende:
Ik heb het niet over respect, ik ben het niet met jouw definitie van emigreren. Sinds wanneer is een emigratie afhankelijk van de afstand?
Vloeiend Frans leren spreken in Brussel, op 17-jarige leeftijd? Droom lekker verder.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:11 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik ben nu 17 en ga in september verhuizen naar Brussel om daar te studeren. De bachelor die ik wil gaan doen duurt in ieder geval 3 jaar, en in die drie jaar tijd hoop ik echt vloeiend Frans te leren spreken. Natuurlijk kan in de vakanties en weekenden binnen 3 uur thuis zijn, dus van heimwee zal ik niet zo snel last hebben. En inderdaad, als je jong bent heb je nog geen huisje, boompje, beestje, dus is het makkelijker om te emigreren.
Hoezo dat? Omdat ze in Brussel zo goed Nederlands kunnen?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:55 schreef Quotidien het volgende:
[..]
Vloeiend Frans leren spreken in Brussel, op 17-jarige leeftijd? Droom lekker verder.
Ik ben zelf als kind 3 jaar lang ondergedompeld geweest in het Frans, ik spreek uit ervaring.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:07 schreef Igen het volgende:
[..]
Hoezo dat? Omdat ze in Brussel zo goed Nederlands kunnen?
Mijn falen? Ik moest de kinderen uit de klas helpen hun spelfouten te verbeteren bij het dictée.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:26 schreef Igen het volgende:
En wat hebben de leeftijd van 17 en de stad Brussel te maken met jouw falen?
Muay thai.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:06 schreef De_Dakgoot het volgende:
Ik ben op mijn 8e vertrokken naar Thailand en heb daar 2 jaar gewoond en ben toen weer terug gegaan naar Nederland.
waarschijnlijk nog nooit in NZ geweest..... mijn vrouw zit elke dag nog aan het randje van de beek met stenen onze kleren schoon te kloppenquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:40 schreef Prego het volgende:
Ik vind het een beetje overkomen als 'kijk mij eens echt verder weg wonen met m'n eigen wasmachine'.
Gaaf overzichtje, Individual!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 15:11 schreef Individual het volgende:
Een snel grafiekje van de KAA-emigratie-leeftijd
[ afbeelding ]
Het begrip 'emigratie' is natuurlijk erg ruim genomen en dit is een lijstje van leeftijden waarop mensen (niet voor vakantie) naar het buitenland zijn vertrokken. Veel mensen op de lijst zullen weer terug zijn in NL, maar daar gaat het hier niet om.
Alleen de eerste idd. 18 jaar oud.. vrijheid! (en wat studie ook denk ik) Ik was net 2 maanden 19.quote:Op vrijdag 9 november 2012 00:52 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Gaaf overzichtje, Individual!![]()
Je hebt er neem ik aan puur de 1e vertrekleeftijd in opgenomen? (Of ook de latere emigraties van eenzelfde persoon?)
Waar zit je nu dan? Nog steeds London of weer terug in Drenthe? En waar wil je eventueel heen?quote:Op dinsdag 27 november 2012 15:03 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik zit er over na te denken om weer op stap te gaan naar een ander land. Heb het wel een beetje gehad en heb de komende maanden bizar veel tijd vrij. Ook om een potje met centen bij elkaar te sprokkelen en eens een nieuw land te vinden en daar een nieuw leven op te starten.
Ik heb een kort jaar in Nederland gewoond, afgelopen 5 week rondom Heathrow gezeten, nu weer een weekje thuis. Ik zit te denken aan een Spaanstalig land, of zelfs buiten Europa. Ik heb de afgelopen tijd wel gemerkt dat Nederland/Londen vrij prijzig is.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:50 schreef Individual het volgende:
[..]
Waar zit je nu dan? Nog steeds London of weer terug in Drenthe? En waar wil je eventueel heen?
Vanwaar dan die drang om te posten op een Nederlandstalig forum?quote:Op donderdag 19 juli 2007 08:49 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb al sinds ik kan praten gezegd dat ik niet in Nederland wilde wonen en op mijn 13e schreef ik al een brief naar de Canadese ambassade of ze me daar wilden hebben. Het kwam dus niet als een schok toen ik Nederland verliet.
Mijn ouders waren vooral blij dat ik naar Noorwegen vertrok ipv de VS (dat was ik namelijk een paar jaar eerder van plan - eerst een jaartje stage met het plan om niet terug te komen), is net iets makkelijker om zo nu en dan op bezoek te komen. Vooral nu ik kinderen heb zijn ze blij dat ik 'dichtbij' woon.
Waarom wordt een verlangen om elders te wonen altijd verward met een veronderstelde drang om al het Nederlandse achter te laten?quote:Op zondag 10 maart 2013 03:02 schreef President. het volgende:
[..]
Vanwaar dan die drang om te posten op een Nederlandstalig forum?
Ik heb niet de illusie dat iedereen die wil emigreren per definitie een deel van zijn verleden achter zich wil laten.quote:Op zondag 10 maart 2013 03:20 schreef Bajskorv het volgende:
[..]
Waarom wordt een verlangen om elders te wonen altijd verward met een veronderstelde drang om al het Nederlandse achter te laten?
Ik woon graag buiten Nederland, maar heb niks tegen de cultuur, taal, mensen, etc?
quote:Op donderdag 15 december 2011 22:39 schreef Lindstrøm. het volgende:
Veel succes met de reis van glorie naar een hoopje stront. Ik hoop nooit te hoeven remigreren.
Gewoon gaan studeren (stufiquote:Op zondag 10 maart 2013 13:03 schreef wenfer2 het volgende:
Ik wil ook emigreren.![]()
Hoe hebben jullie dat gedaan? Eerst taal geleerd en geld gespaard? Tips?
Engels sprak ik al en ik kreeg een (tijdelijke) baan aangeboden door een klant. Hou je ogen open voor mogelijkheden. Weet je al waar je heen wilt? Kijk naar internationale bedrijven in Nederland bv.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:03 schreef wenfer2 het volgende:
Ik wil ook emigreren.![]()
Hoe hebben jullie dat gedaan? Eerst taal geleerd en geld gespaard? Tips?
Ik denk dat het slimmer is om toch maar eerst mijn studie af te maken.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:15 schreef Individual het volgende:
[..]
Engels sprak ik al en ik kreeg een (tijdelijke) baan aangeboden door een klant. Hou je ogen open voor mogelijkheden. Weet je al waar je heen wilt? Kijk naar internationale bedrijven in Nederland bv.
Goeie ja. Maar ook dan moet je de taal al redelijk kunnen of eerst een cursus doen waar je dan weer geen stufi voor krijgt.quote:
Hoeft niet noodzakelijk, maar ja ik ben aan ook in de late jaren 90 aan m'n carrière begonnen en toen waren dingen wat makkelijker denk ik.quote:Op zondag 10 maart 2013 13:17 schreef wenfer2 het volgende:
[..]
Ik denk dat het slimmer is om toch maar eerst mijn studie af te maken.O ja, welke studie....... geen idee.
Mijn bachelor is gewoon in het Engelsquote:Op zondag 10 maart 2013 13:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Goeie ja. Maar ook dan moet je de taal al redelijk kunnen of eerst een cursus doen waar je dan weer geen stufi voor krijgt.
Dus ik denk dat of je nou wil studeren of werken, dat je hetzij redelijk wat spaargeld nodig hebt, hetzij de taal al redelijk moet kunnen. Ja, of je moet een baantje in de oursourcing ofzo zoeken waarbij je de plaatselijke taal toch niet hoeft te kunnen.
Edit: O wacht, je kan natuurlijk ook tijdens je studie een Erasmus-semester doen en dat gebruiken om de taal te leren. Moet je aan het eind van je studie alleen wel bijlenen.
Tja, dat zit nou eenmaal in de mensheid. Je kan nooit vergeten waar je vandaan komt en welk moedertaal je spreekt. Zie ook met de Marokkanen hier. Wel is het zo dat de kinderen van de emigranten of immigranten van de 2de en zeker de 3de generatie meestal de taal en cultuur van hun oorsprong/van hun ouders loslaten. Al hangt het er ook vanaf hoe iemand wordt opgevoed. Maar je ziet en ik hoor wel dat veel Marokkanen het Arabisch een beetje verleerd zijn, sommige spreken niet eens Arabisch meer.quote:Op zondag 10 maart 2013 03:25 schreef President. het volgende:
Ik heb niet de illusie dat iedereen die wil emigreren per definitie een deel van zijn verleden achter zich wil laten.
Echter geeft de user in kwestie aan dat het al sinds kleins af aan er niets in zag om voor altijd in Nederland te blijven wonen en dan vraag ik me wel af waar die drang om te blijven posten op een Nederlandstalig forum vandaan komt.
Ik weet niet of je de huidige 'Nederlandstalige' televisie volgt, maar daar zit hedendaags meer Engels dan Nederlands in. Bij populaire programma's als Wie Is De Mol komt er nogal wat Engelse uitdrukkingen voorbij.quote:Op zondag 10 maart 2013 03:02 schreef President. het volgende:
[..]
Vanwaar dan die drang om te posten op een Nederlandstalig forum?
goed puntquote:Op maandag 11 maart 2013 03:34 schreef EnochRoot het volgende:
[..]
Ik weet niet of je de huidige 'Nederlandstalige' televisie volgt, maar daar zit hedendaags meer Engels dan Nederlands in. Bij populaire programma's als Wie Is De Mol komt er nogal wat Engelse uitdrukkingen voorbij.
En zo'n leuke Nederlandse winkel als Perry Sport, heb ik toch echt moeite mee om te bepalen in welke taal hun website geschreven is: http://www.perrysport.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |