En hoe oud was je toen je vertrok?quote:Op maandag 23 januari 2012 17:15 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb besloten dat ik na mijn studie in Engeland blijf wonen.
Ik was 5 toen ik er weg ging, maar weet wel dat ik dat wel heel erg jammer vond. Mijn zus woont er nog/weer, en ik kan altijd nog terug omdat ik een citizen ben. Ik kom er nog bijna elk jaar voor mijn zus dan, maar terug gaan wonen?quote:Op dinsdag 24 januari 2012 16:09 schreef _Loki het volgende:
Wat zijn er veel mensen al jong vertrokken!
Ik zie ook wat mensen die een tijdje in de US hebben gezeten en daarna definitief vertrokken zijn.. is dat niet enorm lastig? Hoe is dat gegaan?
was geen kritiek hoor!! maar volgens mij een behoorlijk wat mensen die als expat weg gegaan zijn en ondertussen al weer terug zijn in NL...iemand hier inzicht op?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:46 schreef superheist het volgende:
klopt wel eigenlijk.. krijg salaris in duitsland en met zweden/australie als expat jobs.
Daar komt de wat-is-een-emigrant discussie weer om de hoek kijken. Dat lijstje is iedereen die voor 'langere tijd' naar het buitenland is vertrokken.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
hoeveel echte emigraten zitten hier eigenlijk die honkvast aan een land zijn? volgens mij zijn er heel veel hier in KAA die onder het kopje tijdelijke expats vallen
Het was totaal niet de bedoeling om deze discussie weer op te rakkelen hoor, het viel me alleen op omdat een heel lijstje staat waarvan ik eigenlijk maar weinig mensen in KAA zie posten.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:07 schreef Individual het volgende:
[..]
Daar komt de wat-is-een-emigrant discussie weer om de hoek kijken. Dat lijstje is iedereen die voor 'langere tijd' naar het buitenland is vertrokken.
Ik heb vorig jaar in Jersey gewoond hoewel ik daar slechts 6 maanden heb gezeten met behoud van mijn huis in London. Nu weer/nog steeds terug in London. Ik had daar een address. Is dat een voorwaarde?
Het zal net als met de KAA-kaart zijn. Veel mensen zijn al lang weer terug in NL dacht ik zo.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 12:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Het was totaal niet de bedoeling om deze discussie weer op te rakkelen hoor, het viel me alleen op omdat een heel lijstje staat waarvan ik eigenlijk maar weinig mensen in KAA zie posten.
En iedereen mag wat bij betreft zijn voorwaarden hebben, ik heb de mijne maar die zullen niet helemaal stroken met de algemene voorwaarden van de meesten hier
Als expat nu in KZ, formeel (voor de fiscus) echt officieel geemigreerd. Maar ja, ooit komen we echt wel weer terug in NL, maar voor nu is het eerst deze 4 jaar maar eens uitzingen :-)quote:Op vrijdag 22 juni 2012 11:44 schreef rechtsedirecte het volgende:
hoeveel echte emigraten zitten hier eigenlijk die honkvast aan een land zijn? volgens mij zijn er heel veel hier in KAA die onder het kopje tijdelijke expats vallen
M'n 19 was voor het avontuur en 21 was omdat ik een baan kreeg aangeboden. Dat was voor een maand, maar ben 2 jaar bij die baas gebleven. Nu zit ik er bijna 12 jaar.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:40 schreef Igen het volgende:
Wat een jonge leeftijden, die hele rij die al met 18 is geëmigreerd!
Of gaat het dan om studeren (volledige studie, niet uitwisseling) in het buitenland? In dat geval kan ik ook in het rijtje (Duitsland, 18).Nou zit ik daar nu niet meer, maar dat lag niet aan het land maar aan iets heel anders.
Dan ben ik nu wel nieuwsgierig: hoe krijg je op je 19e een visum voor de VS?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 14:48 schreef Individual het volgende:
[..]
M'n 19 was voor het avontuur en 21 was omdat ik een baan kreeg aangeboden. Dat was voor een maand, maar ben 2 jaar bij die baas gebleven. Nu zit ik er bijna 12 jaar.
Niet alles daar was strict legaal.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:01 schreef Igen het volgende:
[..]
Dan ben ik nu wel nieuwsgierig: hoe krijg je op je 19e een visum voor de VS?
Het huis in Nederland raakte niet verkocht, daarom moesten we noodgedwongen terug. Ouders zijn inmiddels gescheiden en volgend jaar gaat m'n moeder de schuldsanering in. Alles wat fout kon gaan is fout gegaan bij ons.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 15:06 schreef Individual het volgende:
[..]
En zou je blijven zonder je ouders? Zit je er nog trouwens?
ik denk dat er aantal vertrokken is voor studie en 'zijn blijven hangen in het buitenland'quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:22 schreef Gwywen het volgende:
Het verbaast me op de een of andere manier een beetje dat de meesten zo jong zijn. Ik had begin twintig nog helemaal niet het idee dat ik uit Nederland weg wilde of zo, ik was toen met heel andere dingen bezig.
Het is bij ons pas gaan kriebelen toen we rond ons dertigste de Randstad uit wilden, dat hebben we toen ook gedaan maar dat bleek niet genoeg, nu gaan we het land uit.
Ik vraag me af of bij de jongere mensen de reden "iets van de wereld willen zien" misschien zwaarder heeft gewogen en bij de wat minder jonge mensen (quote:Op donderdag 26 juli 2012 00:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik denk dat er aantal vertrokken is voor studie en 'zijn blijven hangen in het buitenland'
in de tijd dat ik naar NZ ging, 15 jaar geleden, was het nog niet zo moeilijk om een verblijfsvergunning te krijgen...lang traject maar niet echt moeilijkquote:Op donderdag 26 juli 2012 00:35 schreef Zombiehoofd het volgende:
Het werd al eens eerder gevraagd, maar hoe hebben jullie dat allemaal voor elkaar gekregen? Zo makkelijk is het niet om naar de VS te verhuizen bijvoorbeeld.
mh dat zijn dan uitzonderingen. Zelfs met een behoorlijke opleiding is het echt niet zo dat ze overal op je te wachten staan. Ik had de leeftijd veel hoger ingeschat dan zo begin 20 als hier in dit topic blijkt. Wat heb je nou te bieden op zo'n leeftijd.quote:Op donderdag 26 juli 2012 02:06 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
in de tijd dat ik naar NZ ging, 15 jaar geleden, was het nog niet zo moeilijk om een verblijfsvergunning te krijgen...lang traject maar niet echt moeilijk
Ik heb meer het idee dat het is "wat heb je te verliezen". Toen ik vertrok na de middelbareschool was het enige wat ik achterliet familie en vrienden. Als je de dertig passeert laat je veel meer achter en is het moeilijker om je huidige leven los te laten.quote:Op donderdag 26 juli 2012 16:00 schreef Zombiehoofd het volgende:
[..]
mh dat zijn dan uitzonderingen. Zelfs met een behoorlijke opleiding is het echt niet zo dat ze overal op je te wachten staan. Ik had de leeftijd veel hoger ingeschat dan zo begin 20 als hier in dit topic blijkt. Wat heb je nou te bieden op zo'n leeftijd.
same here...vertrok wel wat later maar had geen verdere banden dan familie en vriendenquote:Op vrijdag 27 juli 2012 14:45 schreef Greci het volgende:
[..]
Ik heb meer het idee dat het is "wat heb je te verliezen". Toen ik vertrok na de middelbareschool was het enige wat ik achterliet familie en vrienden.
als je in het weekend gewoon naar huis ga is er imo niet echt sprake van emigratiequote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:11 schreef Leafeon672 het volgende:
Ik ben nu 17 en ga in september verhuizen naar Brussel om daar te studeren. De bachelor die ik wil gaan doen duurt in ieder geval 3 jaar, en in die drie jaar tijd hoop ik echt vloeiend Frans te leren spreken. Natuurlijk kan in de vakanties en weekenden binnen 3 uur thuis zijn, dus van heimwee zal ik niet zo snel last hebben. En inderdaad, als je jong bent heb je nog geen huisje, boompje, beestje, dus is het makkelijker om te emigreren.
waarom niet? En waarom het woord "gewoon"?quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:22 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
als je in het weekend gewoon naar huis ga is er imo niet echt sprake van emigratie
ik zie het meer als 'net over de grens op kamers wonen'quote:Op vrijdag 27 juli 2012 21:37 schreef Prego het volgende:
[..]
waarom niet? En waarom het woord "gewoon"?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |