Mijn harde schijf is gewoon 1 grote lijst met mappen gesorteerd op artist met daarbinnen aparte mappen voor album. Ik gebruik Itunes, voornamelijk omdat ik een ipod heb en het prima samenwerkt. Heb ooit eens Tuneup Companion voor een paar euro gekocht om het ordelijk houden van mijn collectie te versimpelen. Het programma zet automatisch de tags van nummers goed en zoekt er meteen albumart bij. Geen enkele noodzaak dus om mijn harde schijf goed te ordenen, aangezien het in Itunes al goed staat.
Daarnaast heeft Itunes, ondanks dat het een beetje log programma is, twee prachtige functies wat het in mijn ogen beter maakt dan andere mediaplayers: Genius en smart playlists. Genius zoekt bij een nummer andere nummers die er enigzins op lijken, waardoor je een bij elkaar passende lijst met muziek krijgt. En smart playlists gebruik ik, in combinatie met ratings, om op maat gemaakte playlists te maken. Bijvoorbeeld met de 50 laatst gedraaide nummers (handig om een nummer wat je niet herkent terug te zoeken), een lijst met mijn 100 meest gedraaide nummers, of een playlist met nummers die ik wel 4 of 5 sterren heb gegeven, maar meer dan een paar weken niet heb geluisterd. Het is echt verrekte handig als je er een beetje mee gaat spelen, vooral omdat itunes automatisch je playlists update.
Oh en het feit dat je dit kan doen is ook een grote plus voor Itunes::
![]()
So shiny.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:59 schreef PimD het volgende:[
afbeelding ]
Belangrijkste artiesten:F:\MP3\Artiest\01 Album (1900)\Artiest - 01 Titel.mp3
Per artiest een mapje "other tracks" voor b-kantjes, live versies etc.
Artiesten die ik minder luister, of die maar 1 album hebben komen in
F:\MP3\Various\Artiest - Album (1900)
Losse nummers komen in
F:\MP3\Various\Various
Snelkoppeling op de werkbalk en knallen maar. Daar kan naar mijn mening geen iTunes of wat dan ook tegen op
Je bent zo iemand die elke keer een nieuw liedje kiest? Ik ken mensen die dat dus echt doen en niet geloven in playlists of iets als winamp/itunes/foobar met de hele collectie erin. Nee, als het liedje afgelopen is gewoon de halve harde schijf afzoeken op zoek naar een ander liedje om te luisteren.
[ Bericht 11% gewijzigd door ethiraseth op 03-02-2009 20:13:38 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.