Brr, gember vind ik niet zo lekker. Maar de rest kan natuurlijk prima, al kom je dan wel uit op een vrij standaard soort ijs. Hoe maak je je ijs verder? Ook met gecondenseerde melk erbij?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 11:01 schreef sieske het volgende:
Ik doe er zelf altijd wat gembersiroop en geraspte-gesneden gember in ) ikgember.
Ook lekker is ahorn/ of maplesyrup door en gehakte walnoten.
Of stukjes chocola (wit, melk of puur) en stukjes gehakte hazelnoot of andere noten.
Of stukjes tonkabonen/toffee
Het kán best zonder ijsmachine, alleen is het dan wel meer werk. IJs moet een uurtje of vier in de vriezer staan, en om het beste resultaat te krijgen moet je naar mijn weten toch in elk geval ieder half uur met een vork stevig door je ijsmengsel roeren. Het karamel/kardemom-ijs dat ik gemaakt heb mag volgens mij best 'zwaar' en klef zijn, bij yoghurtijs (en het meeste andere ijs) is dat wat minder wenselijk. Roeren dus. Los met die ijskristallen!quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:25 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ben gek op echt yoghurt ijs,w at je ook wel bij de italiaan kan halen enzo.
nu wil ik dat eigenlijk wel eens zelf maken, maar ik heb geen ijsmachine.
yoghurt invriezen is zeker iets te ver gezocht he?
Deze heb ik speciaal ontwikkeld voor de huis tuin en keuken ijsmachine waar iedereen mee kan werken en waar geen eieren in gaan, en niet gekookt hoeft te worden voor een lekker zacht en romig vanilleijs,quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:21 schreef minilotje het volgende:
En nu dan graag een spetterend Pietverdriet-ijsrecept, ter compensatie van zulk chagrijn of toch tenminste kortafheid in dit wellicht wat overbodige, maar goedbedoelde topic.
Lijkt me erg lekker om voor dit weekend te maken, maar wat ik me dan afvraag als je het niet losroert ofzo: had je geen last van ijskristallen?? Dat het de substantie van waterijs had zeg maar..quote:Op zaterdag 14 juli 2007 10:12 schreef minilotje het volgende:
Met dank aan de nieuwe Allerhande en mijn kleine vriezertje heb ik gisteren voor het eerst roomijs in elkaar geknutseld. Zonder ijsmachine (want die heb ik niet), gewoon in de weer met pannen, gardes en whiskeyglazen.![]()
Aangezien ik geen ijslollyvormen heb, heb ik het mengsel gewoon verdeeld over twee glazen en er wat plasticfolie overheen gedaan alvorens ze in de vriezer te zetten. Werkte prima. Ook heb ik de amandelen achterwege gelaten. Ik heb mijn ijs graag zonder krokant gedoe.
Die wil ik ook!!quote:Op woensdag 18 juli 2007 16:29 schreef minilotje het volgende:
Hmhmhm.. Ik voel nu al aankomen dat ik één dezer dagen een ijsmachine ga kopen.
Zorg dan wel dat je van tevoren zeker weet dat je een vriesvak hebt dat toch -18 graden C gaat... Mijn koelkast op m'n studentenkamer doet dat namelijk niet en ik moet bij m'n bazin het koelelement van de ijsmachine invriezenquote:Op woensdag 18 juli 2007 16:29 schreef minilotje het volgende:
Bedankt!![]()
Vanillevla als ingrediënt voor vanille-ijs; nooit eerder aan gedacht!
Hmhmhm.. Ik voel nu al aankomen dat ik één dezer dagen een ijsmachine ga kopen.
Kan beamen dat dit geval inderdaad zijn werk prima doet. Vind alleen zelf de inschenktuit een klein beetje aan de kleine kant. Maar mits de schijft goed bevroren is, krijg je altijd goed en lekker ijs. Er blijft weinig aan de randen of bodem plakken en schoonmaken is een eitje...quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Een goede ijsmachine voor het geld is deze
[afbeelding]
De Cucina van Philips.
Je hebt wel een goede vriezer nodig, die echt koud is (minstens -18) en 48 uur het element erin voor de beste resultaten.
Als je geen goede vriezer hebt, begin er dan niet aan, je krijgt nooit een goed resultaat.
Dat gaat mij net iets te verquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Nieuwe ijsmachine besteld
[afbeelding]
Ben heel erg nieuwsgierig hoe het daar mee lukt.
en? en? en?quote:Op zaterdag 28 juli 2007 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Ijsmachine is binnen, ga vanavond aarbeien sorbet maken, en morgen chocoladeijs.
Wat ik doe als ik snel snel wat wil, bevroren fruit en yoghurt in de blender. Is natuurlijk niet hetzelfde, maar smaakt wel!quote:Op woensdag 18 juli 2007 13:25 schreef Mirjam het volgende:
ik ben gek op echt yoghurt ijs,w at je ook wel bij de italiaan kan halen enzo.
nu wil ik dat eigenlijk wel eens zelf maken, maar ik heb geen ijsmachine.
yoghurt invriezen is zeker iets te ver gezocht he?
ik heb toevallig gisteren yoghurt ingevroren, maar dat was gewoon kut, het water kristalliseerde helemaal was niet lekket.quote:Op zaterdag 10 juli 2010 20:02 schreef Holyme het volgende:
[..]
Wat ik doe als ik snel snel wat wil, bevroren fruit en yoghurt in de blender. Is natuurlijk niet hetzelfde, maar smaakt wel!
Griekse yoghurt mengen met gewone (volle) en gecondenseerde melk.... lekker zoet, maar toch die typische yoghurt smaak... De twee "melken" even tegen de kook aan brengen, af laten koelen, mengen met de yoghurt en vriezen maar..quote:Op zondag 11 juli 2010 00:15 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb toevallig gisteren yoghurt ingevroren, maar dat was gewoon kut, het water kristalliseerde helemaal was niet lekket.
met fruit ind e blender was lekker idd, maar ben nog steeds op zoek naar het perfecte recept voor yoghurt ijs
Room op 37 graden brengen en er een flinke scheut joghurt door, 24 uur afgedekt laten staan. De joghurtculturen maken van de room roomjoghurt.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:57 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Griekse yoghurt mengen met gewone (volle) en gecondenseerde melk.... lekker zoet, maar toch die typische yoghurt smaak... De twee "melken" even tegen de kook aan brengen, af laten koelen, mengen met de yoghurt en vriezen maar..
Piet, is dit een aanrader we zijn weer een paar jaar verder namelijkquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:50 schreef Pietverdriet het volgende:
Nieuwe ijsmachine besteld
[ afbeelding ]
Ben heel erg nieuwsgierig hoe het daar mee lukt.
Ja, absoluut. Ben zeer tevreden over alles behalve dat ie nogal wat lawaai maakt.quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Piet, is dit een aanrader we zijn weer een paar jaar verder namelijk? Mijn cucina element is het aan het begeven en ik ben wel toe aan een zelfvriezende machine.
Mocht die van piet niet verkrijgbaar zijn, ik heb deze en, wederom afgezien van het geluid, ben ik er erg tevreden mee...quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:26 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Piet, is dit een aanrader we zijn weer een paar jaar verder namelijk? Mijn cucina element is het aan het begeven en ik ben wel toe aan een zelfvriezende machine.
Wat kost zo'n ding eigenlijk?quote:Op donderdag 15 juli 2010 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, absoluut. Ben zeer tevreden over alles behalve dat ie nogal wat lawaai maakt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |