ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:55 schreef Remco87 het volgende:
Ben eens creatief met PVC buizen (die grijze rioleringsdingen die werkelijk geen drol kosten). Is erg leuk materiaal om zelf wat mee te knutselen. Zijn ook best veel websites over (google). Als je een beetje leuk gebruik maakt van koppelstukken enz zijn er best leuke meubelen te maken. Grijs is natuurlijk wel wat saai dus je ontkomt bijna niet aan verven of spuiten, maar het is in ieder geval een tip waar veel mensen niet aan denken.
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:29 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
Heb je een scanner? Dan zou je hier wel wat leuke ideeën neer kunnen zetten.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb verschillende jaargangen (1965 t/m 1969 heb ik compleet geloof ik) van het blad Vrije Tijd.
Daar staan geweldige ideeën in!!
oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:27 schreef maok het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)
Wat trouwens ook gaaf is is dit, maar dat is vast wel prijzig. Ik ga daar nog wel even een prijs aanvragen voor wat ik zoek denk ik.
Heb wel een scanner, alleen niet zoveel tijdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:28 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je een scanner? Dan zou je hier wel wat leuke ideeën neer kunnen zetten.
Hoe vetquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:58 schreef truttebosje het volgende:
[..]
oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.
ik was trouwens helemaal weg van dit.
[afbeelding]
[afbeelding]
is natuurlijk onbetaalbaar om zoiets te maken, maar wel errug mooi.
ook al zo walgelijk leuk die site thnx.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:10 schreef PiperMaru het volgende:
Wat ook wel leuk is voor ideeën is het forum van Craftster
( http://www.craftster.org )
En dan vooral het subforum Home sweet home.
Wat ik eigenlijk bedoel zijn wat dunnere buizen. Doorsnede van enkele centimeters. Denk aan de buizen die bijvoorbeeld bij een simpele afvoer van een gootsteen worden gebruikt enzovoort. Ik zit te denken om een simpel audiomeubel te maken van pvc voor mijn versterker, keyboard en wat andere aparatuur. Met die koppelingen kun je relatief stevige constructies maken voor weinig geld en met weinig moeite.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:29 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
Ik had vroeger ook een leuke zelfgemaakte speel boerderij (door mijn moeder gemaakt). Hij bestondt helemaal uit dieren, struiken, bomen en een boer en boerin die precies in elkaar pasten. Als je de stukken uit de 'puzzel' haalde, hielt je een weide met hek over waar je leuk mee kon spelen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:15 schreef Katinkat het volgende:
Ik zoek nog iets van een bouwtekening of duidelijke foto van een boerderij. Ik wil voor mijn neefje een speelboerderij maken; zag er tijdens mijn vakantie in Zwitserland verschillende in speelgoedwinkels.
Wie heeft er iets voor mij of weet waar ik dat kan vinden?
En nog sexuele voorlichting ook dusquote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:39 schreef maok het volgende:
[..]
en een boer en boerin die precies in elkaar pasten.
Wel een beetje vreemde sexuele voorlichting hoor, het zijn namelijk niet de boer en boerin die inelkaar passen maar de boerin-ezel en de boer-paard als je de foto bekijkt (boer zit daar achte de kop van de koe).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:13 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
En nog sexuele voorlichting ook dus![]()
Maar t is goedgekomen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:26 schreef maok het volgende:
[..]
Wel een beetje vreemde sexuele voorlichting hoor, het zijn namelijk niet de boer en boerin die inelkaar passen maar de boerin-ezel en de boer-paard als je de foto bekijkt (boer zit daar achte de kop van de koe).![]()
Ik had dus even een prijs aangevraagd, ik had al verwacht dat het prijzig zou zijn maar zo duurquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:27 schreef maok het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)
Wat trouwens ook gaaf is is dit, maar dat is vast wel prijzig. Ik ga daar nog wel even een prijs aanvragen voor wat ik zoek denk ik.
Dat is toch van dat mdf met inkepingen? Zou dat in een cirkel met een doorsnede van 500 mm te buigen zijn?quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:00 schreef Whatashockr het volgende:
Je kunt ook een mooie koker maken met buigMDF! Zo groot als je zelf wilt!
K weet niet zeker of die platen even groot zijn als normale mdf platen, in dat geval zijn ze 250x125 of 150, zoiets.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:44 schreef maok het volgende:
[..]
Dat is toch van dat mdf met inkepingen? Zou dat in een cirkel met een doorsnede van 500 mm te buigen zijn?
De grote maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik zal toch 2 of 3 lagen op elkaar moeten maken, als je dan met een plaat net niet helemaal rond komt is dat niet zo erg.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:59 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
K weet niet zeker of die platen even groot zijn als normale mdf platen, in dat geval zijn ze 250x125 of 150, zoiets.
Hoe strak je het kan buigen moet je even proberen, moet je ff bij de bouwmarkt kijken..als ie breekt ren je gewoon snel weg![]()
Dus hangt er vanaf of je hem over de lengte of de breedte rolt, de diameter mag je zelf uitrekenen
Hier hebben de Karwei en de Multimate het sowieso, het is toch een vrij normaal bouwmarktproduct hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:13 schreef maok het volgende:
[..]
De grote maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik zal toch 2 of 3 lagen op elkaar moeten maken, als je dan met een plaat net niet helemaal rond komt is dat niet zo erg.
Net even naar de hornbach geweest. Daar hebben ze die platen dus niet. Die verkoper aan wie ik het vroeg keek me trouwens ook een beetje onnozel aan alsof hij er nog nooit van gehoord had, ik heb zelf dus ook nog maar even goed gezocht. Ik durfte het ook niet met het hele dunne mdf te proberen omdat ik bijna zeker weet dat dat niet gaat lukken. Als ze het bij de hornbach al niet hebben, zouden ze het dan wel bij de praxis, gamma of karwei verkopen?
Even bij de praxis geweest daar hadden ze het ook al niet en toen als laatste bij de karwei en daar hebben ze het inderdaad wel. Ik ben toch bang dat dat het niet helemaal mooi rond wordt. Dan zou je er schijfen in moeten plaatsen en dat wil ik niet omdat ik er iets in wil kunnen stoppen. Dus ik ga toch maar even verder zoeken naar iets geschikters.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:25 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
Hier hebben de Karwei en de Multimate het sowieso, het is toch een vrij normaal bouwmarktproduct hoor![]()
K denk dat je net de verkeerde bouwmarkt en verkoper hebt getroffen..
Ik bedoel niet van die platen golfkarton maar van dat spul wat op een rol zit. Ik ben toch maar voor die optie gegaan. Ik heb het vanmiddag gehaald. Het is 10 meter, wat inhoud als je er een koker van maakt je 5 tot 6 laagjes krijgt. Ik heb ook een paar metalen ringen gehaald voor de stevigheid en vormvastheid. (al blijft het ook prima staan zonder de ringen trouwens)quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:30 schreef vigier het volgende:
Golfkarton? Neem gewoon 3 lagen van 3mm berkentriplex over elkaar heen. Werkt perfect! Kost niet zoveel en is een stuk steviger dan golfkarton (wat overigens gaat vouwn in plaats van buigen)
Het wordt de poot van een opklaptafel. Het blad weegt 10 kg en wordt gedeeltelijk ook gedragen door de muur waar de tafel aan komt te hangen, verder komt er nog wat gewicht op van mensen die aan de tafel zitten op de tafel 'hangen' en de dingen die op de tafel staan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:35 schreef vigier het volgende:
Het is logisch dat die doos erop blijft staan, want in die richting is het golfkarton behoorlijk sterk (en vormvast), alleen is de zijwand een stuk slapper dan met buig-/berkentriplex het geval was geweest.
Maar als je er enkel krukjes in gaat zetten, dan is het niet zo belangrijk als dat het bijvoorbeeld een kastje zou worden. Dus dan is golfkarton ook een goede en gemakkelijke oplossing.
Wat klinkt dat middeleeuwsquote:Op dinsdag 18 september 2007 04:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
De lokale smid?
Die piano is een goed idee voor mijn secretairequote:Op dinsdag 18 september 2007 14:57 schreef truttebosje het volgende:
spiegel van blikjes drinken
[afbeelding]
net een echte piano
[afbeelding]
Je woont toch in Groningen??quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat klinkt dat middeleeuws![]()
Bestaan die nog, lokale smeden?
Heb je het toen ook bovenop een omgekeerde kom/schaal gelegd?quote:Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef ParanoidEv het volgende:
Die LP heb ik jaren terug ook wel eens geprobeerd. Ik zal maar niet zeggen wat het resultaat was
Ja op een omgekeerde gelegd, maar ze bleven mislukken. Misschien stond de oven niet heet genoeg.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:11 schreef Myster_E het volgende:
[..]
Heb je het toen ook bovenop een omgekeerde kom/schaal gelegd?
Volgens mij krijg je een veel mooier resultaat als je het in een kom doet.
Ik wil het ook uitproberen maar durf niet.![]()
die ga ik makenquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:13 schreef maok het volgende:
Leuke boekenkast, volgensmij niet zo moeilijk om zelf te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt en dan moet truttebosje als topic-queen!quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:59 schreef TwistedDarling het volgende:
Topic met dezelfde insteek
Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank!
Kunnen deze niet worden samengevoegd?
Heb hier ook wel erg leuke dingen gezien.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:11 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Klopt en dan moet truttebosje als topic-queen!
oeh die vind ik leukquote:Op woensdag 26 september 2007 11:00 schreef truttebosje het volgende:
kamerscherm
[afbeelding]
patroon vogel
patroon blad
bijzettafel van bedplaten en lint.
[afbeelding]
kaptafel met behang, spiegel en een plank.
Die schoenenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:49 schreef truttebosje het volgende:zelf je schoenenrek maken
[afbeelding]
hahaha ze zijn niet van mij.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:17 schreef Faithz het volgende:
[..]
Die schoenen
Die wil ikwaar heb je die gekocht??
Sorry offtopic enzo
quote:
de gesmolten legolamp vind ik wel leuk als fruitschaal!quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:56 schreef maok het volgende:
Gesmolten lego lamp:
[ afbeelding ]
Uitleg
Waxinelicht houders met persoonlijke foto's: (Leuk persoonlijk sinterklaas cadeau?)
[ afbeelding ]
Foto's op sheet printen of copieëren en dan om een glaasje heen vast maken.
Duimstok plankje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spreekt voorzich hoe je dit maakt.
maar ik vraag me af he, hoe druk je dat op zo'n gordijn, vind het er overigens fantastisch eruit zien!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:41 schreef truttebosje het volgende:
http://www.photo2text.com/
hier kun je een foto in text laten veranderen
en dan bv op een gordijn laten drukken?
of iets anders leuks verzinnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn geweldige Nicolette Brunklaus doet zoiets in elk geval. Deze gordijnen wil ik ooit, als ik lange, lange ramen heb:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:41 schreef truttebosje het volgende:
http://www.photo2text.com/
hier kun je een foto in text laten veranderen
en dan bv op een gordijn laten drukken?
of iets anders leuks verzinnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoeveel moet zoiets kosten?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn geweldige Nicolette Brunklaus doet zoiets in elk geval. Deze gordijnen wil ik ooit, als ik lange, lange ramen heb:
[ afbeelding ]
Maar dat is niet zelfgemaakt natuurlijk![]()
Dat prikbord is vet zeg (de kurken dan) en makkelijk te maken ookquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:05 schreef maok het volgende:
Prikbord van kurken, hier in combinatie met schoolbord (verf):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe heb je het gedaan?quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:18 schreef maok het volgende:
Omdat er volgens mij niet echt theedozen bestaan waar en losse thee en theezakjes in kunnen heb ik er maar zelf eentje gemaakt:
Het geheel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Losse thee in doosjes, theezakjes voor losse thee, lepeltjes, suiker en kandij, koffie en creamer en theezakjes:
[ afbeelding ]
Het deksel is ook een dienblad:
[ afbeelding ]
De handgrepen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1) Ik heb eerst de binnenkant gemaakt van triplex (4mm)quote:
Ik zal het nog wel even opmeten en uit tekenen. Ik had natuurlijk zelf ook iets van maten op papier gezet maar daar ben ik volgens mij een beetje van afgewekenquote:Op zondag 4 november 2007 13:19 schreef teigan het volgende:
Wat zijn nu de maten geworden van de theekist?
* teigan wil er ook eentje maken
Als je dat zou willen doen, graag!!!quote:Op zondag 4 november 2007 19:49 schreef maok het volgende:
[..]
Ik zal het nog wel even opmeten en uit tekenen. Ik had natuurlijk zelf ook iets van maten op papier gezet maar daar ben ik volgens mij een beetje van afgeweken.
Hoe ga je in hemels naam die drukknopen op exact de juiste plek plakken dan? Als ie al een beetje verkeert zit kom je nooit uitquote:Op zondag 4 november 2007 21:58 schreef truttebosje het volgende:
oooh ik heb me nu toch leuke lampen gezien, ze hebben er drukknopen opgeplakt...dan kun je het lampje evt vervangen als het stuk is....en dan kun je allerlei creaties maken.
Mijn zus heeft een paar jaar geleden zulke lampen gemaakt door gloeilampen aan elkaar te plakken. Ze had er nog een over, dus nu hangt er bij mij een in de wcquote:Op zondag 4 november 2007 21:58 schreef truttebosje het volgende:
oooh ik heb me nu toch leuke lampen gezien, ze hebben er drukknopen opgeplakt...dan kun je het lampje evt vervangen als het stuk is....en dan kun je allerlei creaties maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een schaal van een fietsketting...ook altijd leuk.
[ afbeelding ]
of je lijstje versieren met knopen.
[ afbeelding ]
Misschien ook wel leuk om een kale spiegel aan de randjes te versieren met die 'halve knikkers'.quote:Op zondag 4 november 2007 22:10 schreef truttebosje het volgende:
en je kent die halve platgeslagen knikkers wel die je overal voor een prikkie kan kopen...op je ramen ziet het er best grappig uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met glaslijm op de ramen plakken, en dan voegen maar.
Ah, dat is ook wel de enige mogelijkheid om ze exact hetzelfde te krijgen (wat ook echt nodig is)quote:Op zondag 4 november 2007 22:16 schreef truttebosje het volgende:
als je op de site kijkt zie je dat ze er een soort van mal voor hebben gemaakt...maar daar valt vast zelf ook wel iets voor te verzinnen...ik ga zoiets echt niet kopen.
ik denk wel dat het binnenkort eens ga proberen.
http://www.bulbs-unlimited.com/sogehts_.htm
alhoewel...zo duur is het niet eens haha.
Maok, heb je de afmetingen toevallig al opgemeten??? *nieuwsgierig* en *zin om het te gaan maken*quote:Op zondag 4 november 2007 19:49 schreef maok het volgende:
[..]
Ik zal het nog wel even opmeten en uit tekenen. Ik had natuurlijk zelf ook iets van maten op papier gezet maar daar ben ik volgens mij een beetje van afgeweken.
Ik ben al bezig met een werkbeschrijving, ik ga het porberen dit weekend af te maken. Maar hier alvast de plaatjes met maten (klikbaar):quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Maok, heb je de afmetingen toevallig al opgemeten??? *nieuwsgierig* en *zin om het te gaan maken*
Ja inderdaad, maar als jullie nog even geduld hebben komt er een hele werkbeschrijving.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef teigan het volgende:
DAt onderste plaatje is alleen van de binnenkist zeg maar?
Ik heb nog wel heel even geduldquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:35 schreef maok het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar als jullie nog even geduld hebben komt er een hele werkbeschrijving.
Wauw, wat een werk heb je er van gemaakt zeg! Heel leuk!!!quote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef maok het volgende:Eindelijk, daar is ie dan, de werkbeschrijving van de theekist:
[ link | afbeelding ]
Ik heb trouwens dylexie dus er kunnen wel wat schrijffouten in zitten, ik waardeer het als een foutje tegen komt je mij even een pm-etje stuurd zodat ik hem kan verbeteren, ook trouwens als er onduidlijkheden zijn
Tja, ik ben een beetje perfectionistisch als ik iets maakquote:Op zondag 25 november 2007 17:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wauw, wat een werk heb je er van gemaakt zeg! Heel leuk!!!![]()
![]()
Ik vind t toch ook wel leuk hoor. Bestaat al een tijd trouwens, die rasterbatorquote:Op zondag 25 november 2007 19:25 schreef saaw het volgende:
heb net ook zo'n rasterbator ding gemaakt net
hele simpele, maar vind hem toch wel leuk geworden
[ afbeelding ]
Wilde ik ook van die leuke Xenos bakjes halen voor de losse thee...kan ik ze nergens vindenquote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef maok het volgende:Eindelijk, daar is ie dan, de werkbeschrijving van de theekist:
[ link | afbeelding ]
Ik heb trouwens dylexie dus er kunnen wel wat schrijffouten in zitten, ik waardeer het als een foutje tegen komt je mij even een pm-etje stuurd zodat ik hem kan verbeteren, ook trouwens als er onduidlijkheden zijn
Wat jammer zeg, Misschien bij winkels als blokker of hema?quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wilde ik ook van die leuke Xenos bakjes halen voor de losse thee...kan ik ze nergens vindenBen al drie Xenos-winkels langs geweest, maar overal niet meer te koop... (waarschijnlijk uit de collectie) Erg jammer, want ik vond deze zo leuk!
Iemand een idee waar je dergelijke leuke bakjes (van ong. dezelfde maat) kunt vinden?
Dat dacht ik ook al. Ben al bij de Marskramer geweest, maar daar hadden ze niks. Het moet ook maar net een beetje die afmeting zijn... Zal vanmiddag nog eens kijken bij de Blokker.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef maok het volgende:
[..]
Wat jammer zeg, Misschien bij winkels als blokker of hema?
Aan deze tafel eet ik regelmatig.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:09 schreef truttebosje het volgende:
zo ik heb er weer een paar gevonden.
tafel beitsen met sjablonen.
Ik zal vanavond als ik thuis ben wel wat foto's posten.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:26 schreef truttebosje het volgende:
hey greppig....laat zien dan de rest van de kamer.
Helaas ook niet bij de Blokker...quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef maok het volgende:
[..]
Wat jammer zeg, Misschien bij winkels als blokker of hema?
quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:33 schreef McNasty het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste foto kun je de tafel zien (ik ben degene links op de foto trouwens), op de tweede foto zie je diezelfde eetkamer vanuit de woonkamer.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:06 schreef truttebosje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
oooh wow wat gaaf!!!!!
ik word nu nieuwsgierig naar de rest van het huis.
als ik me niet vergis was dat plaatje al heeeeeeeeeeeel erg oud
en ik heb even naar je geboortedatum gespiekt dus ik gok dat paps en mams het hebben gedaan/laten doen?
Die foto hoort bij een artikel uit 1994 uit het tijdschrift "DoeHetZelf".quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:06 schreef truttebosje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
oooh wow wat gaaf!!!!!
ik word nu nieuwsgierig naar de rest van het huis.
als ik me niet vergis was dat plaatje al heeeeeeeeeeeel erg oud
en ik heb even naar je geboortedatum gespiekt dus ik gok dat paps en mams het hebben gedaan/laten doen?
De bakjes zijn 9x9x6 cm.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:42 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al. Ben al bij de Marskramer geweest, maar daar hadden ze niks. Het moet ook maar net een beetje die afmeting zijn... Zal vanmiddag nog eens kijken bij de Blokker.
Bij de Xenos hadden ze wel van die vershoudbakjes, maar die vind ik dan weer niet mooi
Wat zijn de afmetingen eigenlijk van die bakjes?
het was echt niet denigrerend bedoeld, maar ik wist dat het echt al een heeeeeeel oud artikel was, en ik verwachtte niet dat hij toen al met zulke dingen bezig was.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:34 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
truttebosje, zo denigrerend.... Ben ik niet van je gewend! hijs 25 dus is zat mogelijk!
Geweldige tafel !! Ik wil m'n vensterbanken zo gaan maken. Gebruik je speciale tape om te maskeren ?? Of gewone afplaktape ??quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:13 schreef McNasty het volgende:
Aan deze tafel eet ik regelmatig.![]()
(hij's inderdaad schitterend maar je zou de rest van de kamer moeten zien)
Dat is goed nieuws...Waar ik ben geweest (tenminste bij 1 van de 3 vestigingen die ik heb bezocht, zeiden ze dat die er waarschijnlijk uit gaan, er stond daar nog wel een ovaal blikje van die serie, maar stond omringt door allemaal blikjes met nieuwe (?) zachte kleuren en dan weer geen vierkante vorm).quote:Op zondag 2 december 2007 11:29 schreef teigan het volgende:
Wat betrefd die blikjes voor in de theekist, ik was gisteren bij de Xenos in Hoogeveen, en daar stond er nog eentje, en daar dachten ze dat hij wel weer binnen zou komen binnenkort..
ehm...soms kom ik het tegen terwijl ik iets anders zoek, of door op links te klikken op een pagina die je leuk vindt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:06 schreef AnneX het volgende:
Sooo Tb waar haal je het vandaan ofwel waar zoek je op ?
Of kom je het zomaar tegen ?
Aangezien het om een zelfmaak topic gaat wil ik ook wel weten hoe je dit zelf maaktquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:11 schreef truttebosje het volgende:
het is even sparen voor je zo`n lamp van brilleglazen kan maken maar t is wel erg mooi.
die is echt heel gaafquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:40 schreef maok het volgende:
Vodka/fles lamp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beschrijving
Die lampjes die gebruikt worden zijn dacht ik oa bij IKEA te koop
Ik denk dat dit door een kunstenaar is gemaakt, zal dus wel nergens een beschrijving van te vinden zijn. Maar aan zoveel glazen kom je toch nooit. Met minder glazen kun je natuurlijk ook wel een lamp maken, het gaat om het idee.quote:Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Aangezien het om een zelfmaak topic gaat wil ik ook wel weten hoe je dit zelf maakt
Dus, waar vind ik de beschrijving?
Juist ja, maar hoe kun je dat idee gebruiken als er geen beschrijving bij zit?quote:Op maandag 17 december 2007 10:30 schreef maok het volgende:
[..]
Ik denk dat dit door een kunstenaar is gemaakt, zal dus wel nergens een beschrijving van te vinden zijn. Maar aan zoveel glazen kom je toch nooit. Met minder glazen kun je natuurlijk ook wel een lamp maken, het gaat om het idee.
ja sorry geen beschrijving van.quote:Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Aangezien het om een zelfmaak topic gaat wil ik ook wel weten hoe je dit zelf maakt
Dus, waar vind ik de beschrijving?
Zoiets kan ik wel maken ja, maar t gaat juist om de volledig ronde vormquote:Op maandag 17 december 2007 13:41 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ja sorry geen beschrijving van.
ik heb m meer voor het idee neergezet omdat de brilleglazen het licht zo mooi filteren.
lijkt me ook erg lastig te maken in deze vorm, dan zul je van binnenuit een frame moeten maken blablabla en nee hoe weet ik ook nog niet precies.
maar toen ik m zag dacht ik wel meteen van ooooh mijn kleine ettertje verslijt een bril of 6 per jaar...daar gaan we ooit eens een mooie lamp van maken.
aangezien hij plastic glazen heeft zou ik er gaatjes in proberen te boren en dan met visdraad werken.
maareh....ik zal voortaan alleen nog maar dingen plaatsen MET beschrijving.
trouwens, deze ziet er wel iets makkelijker uit, misschien kun je daar zelf iets op verzinnen![]()
zijn namelijk nog hele brillen met de frames aan elkaar.
[ afbeelding ]
oooooh sorry lukt me toch niet om me aan mn woord te houden, heb ik alweer wat zonder beschrijving geplaatst, lol.
quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Die is tof, beschrijving?
Die kastjes zijn ook leuk trouwens...
Dat krijg je toch wel zelf verzonnen?quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Die is tof, beschrijving?
Die kastjes zijn ook leuk trouwens...
epoxylijm?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:41 schreef Bastiaan.V het volgende:
[ afbeelding ]
hoe zit dit vast aan de muur ?
Idd! Ik wil ze maken! Nog voor kerst als ik het redquote:Op zondag 14 oktober 2007 23:56 schreef maok het volgende:
Waxinelicht houders met persoonlijke foto's: (Leuk persoonlijk sinterklaas cadeau?)
[ afbeelding ]
Foto's op sheet printen of copieëren en dan om een glaasje heen vast maken.
bijde kanten tot de helt inknippen dan in elkaar schuivenquote:Op woensdag 19 december 2007 01:06 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Idd! Ik wil ze maken! Nog voor kerst als ik het red
Hoe zet je de sheets het beste vast zonder lijmvlekken ofzo te krijgen?
Owja dat is niet heel onlogischquote:Op donderdag 20 december 2007 13:17 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
bijde kanten tot de helt inknippen dan in elkaar schuiven
quote:Op donderdag 20 december 2007 13:23 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Owja dat is niet heel onlogisch
Waarom bedenk ik dat dan niet haha
Naja
Morgen ga ik het proberen!
Dat topic heeft een heel andere bedoeling.quote:Op donderdag 27 december 2007 15:57 schreef hierissiedan het volgende:
Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank!
Was deze nou al een keer gelinkt? Vind de topictitel leuker dan deze. Misschien dat we deze titel kunnen nemen voor het vervolg topic?
klopt, maar het zou in theory samen gevoegd kunnen worden?quote:Op donderdag 27 december 2007 16:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Dat topic heeft een heel andere bedoeling.
Hier gaat het om zelfmaak ideeen.
In het andere topic gaat het om het opleuken van oude meubels.
Als je geen kant-en-klaar sticker wil dan zul je het toch zelf moeten tekenen. Het voordeel van zo'n skyline is dat je weinig details nodig hebt, je kunt de rechhoekjes voor de gebouwen met een lineaal of sjabloon maken en een molentje bestaat ook uit niet veel meer dan een kegeltje, een rondje en een paar balkjes. Je kunt ook op internet naar plaatjes zoeken; printen, uitknippen en gebruik ze het om de omtrek op je muur te tekenen. Later kun je alles inleuren met een penseel.quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:03 schreef Ikook het volgende:
Ik zou eigenlijk een muur op mijn slaapkamer willen veranderen. Ik heb als idee om er een skyline op te schilderen, met molentjes en kerktorens enzo. Lijkt me best grappig, alleen hoe ga ik dat goed aanpakken?
Ik weet dat er stickers van bestaan (o.a. www.applepiedesign.be), maar het lijkt me zo leuk om het echt zelf te doen. Ik wil het landschap niet meteen op de plint maken, maar ongeveer 70cm hoger pas beginnen. Heeft iemand dit zelf ooit gedaan en hoe heb je dit aangepakt? Een rechte lijn kan ik nog wel maken...maar symmetrisch een molen tekenen wordt al iets lastiger. Iemand tips?
Teken m in Illustrator ofzo, ga naar een lieve drukker die m voor je uit wil printen op een plotter in de grootte die je wilt voor een zachte prijs. Snij m uit. Plak m op de muur en ga er met een roller overheen of evt. met een spuitbus (of meerdere).quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:03 schreef Ikook het volgende:
Ik zou eigenlijk een muur op mijn slaapkamer willen veranderen. Ik heb als idee om er een skyline op te schilderen, met molentjes en kerktorens enzo. Lijkt me best grappig, alleen hoe ga ik dat goed aanpakken?
Ik weet dat er stickers van bestaan (o.a. www.applepiedesign.be), maar het lijkt me zo leuk om het echt zelf te doen. Ik wil het landschap niet meteen op de plint maken, maar ongeveer 70cm hoger pas beginnen. Heeft iemand dit zelf ooit gedaan en hoe heb je dit aangepakt? Een rechte lijn kan ik nog wel maken...maar symmetrisch een molen tekenen wordt al iets lastiger. Iemand tips?
je zou em met een diaprojector/overheadprojector/ beamer op de muur kunnen projecteren en dan overtrekkenquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:03 schreef Ikook het volgende:
met plexiglazen plaatjes, rond waar groeven in zitten waar je de glazen in kunt doen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:52 schreef maok het volgende:
Lamp met wijnglazen (misschien zo maken dat je de glazen er ook af kunt halen, heb je meteen een glazenrek):
[ afbeelding ]
(bestaat uit 2 plexiglas plaatjes met inkepingen)
Ziet er wel vet uit, maar zouden die spikes niet snel slap worden?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:17 schreef maok het volgende:
Een 'kapstok' waar je je kleding zo tegen aan kunt gooien:
[ afbeelding ]
Ik weet niet precies wat het materaal is wat ze hier gebruikt hebben, het lijkt me iets van plexiglas met rubberen/siliconen spikes.
LEUK!quote:Op woensdag 20 februari 2008 21:06 schreef Cyan het volgende:
Op www.maakjezo.nl staan ook een heleboel zelfmaakideeen uit onder andere tijdschriften.
Ja he? En ik heb eindelijk onze tuintafel gevonden! Zag zo'n soort gelijke tafel vorig jaar al bij de Bijenkorf staan als presentatietafel. En nu heb ik dan eindelijk een duidelijke werkbeschrijving gevonden!quote:
bouwmarktquote:Op woensdag 20 februari 2008 23:45 schreef erik-de-perik het volgende:
mooi onderstel, maar waar haal je de buizen en koppelingen vandaan?
ow en welke bouwmarkt is dat dan? ik werk namelijk in een bouwmarkt en we hebben die dingen echt niet.dat zijn steigerbuizen enzo..quote:
weet ik niet, ik kan ze hier zo kopen, maar ik kan hier vanalles kopen, in nederland geen idee, koperen buizen misschien?quote:Op donderdag 21 februari 2008 07:15 schreef erik-de-perik het volgende:
[..]
ow en welke bouwmarkt is dat dan? ik werk namelijk in een bouwmarkt en we hebben die dingen echt niet.dat zijn steigerbuizen enzo..
Onwijs tof zeg.quote:Op woensdag 20 februari 2008 22:55 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja he? En ik heb eindelijk onze tuintafel gevonden! Zag zo'n soort gelijke tafel vorig jaar al bij de Bijenkorf staan als presentatietafel. En nu heb ik dan eindelijk een duidelijke werkbeschrijving gevonden!
[ afbeelding ]
De werkbeschrijving vind je hier
Niet iedere bouwmarkt heeft hetzelfde assortiment. Dus er bestaat best een kans dat dit bij een bouwmarkt te verkrijgen is. Zo niet, dan hebben we nog altijd het internet!quote:Op donderdag 21 februari 2008 07:15 schreef erik-de-perik het volgende:
[..]
ow en welke bouwmarkt is dat dan? ik werk namelijk in een bouwmarkt en we hebben die dingen echt niet.dat zijn steigerbuizen enzo..
Ik had ( en heb nog steeds ) een handgemaakte boerderij van mijn opaquote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:10 schreef Katinkat het volgende:
Dit is niet helemaal wat ik bedoel; maar hij is wel erg leuk.
Mocht je in de gelegenheid zijn en hem nog terug kunnen vinden, ben ik wel geinteresseerd in een tekening. Het zou best een leuk speelgoed voor mijn neefje (en zijn toekomstige broer of zus ) zijn.
had het al gezien. Zie alleen geen prijzen staan..quote:
Ai, zijn die kleine van 40x40 al verkocht? Wat jammer nou, ik had ze graag willen kopenquote:Op donderdag 29 mei 2008 21:06 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ook leuk je eigen schilderijen maken, niet van die standaard dingen van ikea aan de muur
zie mijn twee onderschriften, voor diegene die niet zelf kunnen schilderen ik heb er nog
een paar te koop
maar niet deze...... die hou ik lekker zelf, had ze ook in het klein maar die zijn al verkocht![]()
[ afbeelding ]
Eigenlijk ben je inmiddels wel een beetje een spammer.quote:Op donderdag 29 mei 2008 21:06 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
ook leuk je eigen schilderijen maken, niet van die standaard dingen van ikea aan de muur
zie mijn twee onderschriften, voor diegene die niet zelf kunnen schilderen ik heb er nog
een paar te koop
maar niet deze...... die hou ik lekker zelf, had ze ook in het klein maar die zijn al verkocht![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:42 schreef Jakhals het volgende:
[..]
Ai, zijn die kleine van 40x40 al verkocht? Wat jammer nou, ik had ze graag willen kopen...
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 00:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Eigenlijk ben je inmiddels wel een beetje een spammer.
Warhol was alive, and now he is dead.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 01:00 schreef fanvanheteersteuur het volgende:
[..]
ik zal het er nooit meer over hebben hier
ben al weer weg
quote:Op vrijdag 30 mei 2008 01:14 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Warhol was alive, and now he is dead.
Wat een braderie-kitsch.
Leuk!quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:00 schreef Myster_E het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ziet er echt leuk uit, maar zal zoiets veilig zijn?
Idd, ik ben van plan hem zelf ook te maken, maar dan wel alle kroonsteentjes verstoppen in een geaarde bol oid.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 22:43 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Leuk!
Al vind ik dat bolletje kroonsteentjes minder...
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:45 schreef maok het volgende:
Snelbinder 'kast'
[ afbeelding ]
Maken: Snelbinders met schroeven aan de muur vast zetten. Je kunt er van alles tussen stoppen.
DIT IS EEN GOED IDEE !![]()
KAN WEL EENS HÉÉL HANDIG ZIJN, ZOU ER NOOIT ZIJN OPGEKOMEN.
EN DIT KUNST AAN DE MUUR,LEUK !!!
Kunst voor aan de muur:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 4 juni 2008 10:45 schreef maok het volgende:
Snelbinder 'kast'
[ afbeelding ]
Maken: Snelbinders met schroeven aan de muur vast zetten. Je kunt er van alles tussen stoppen.
Ik ook!quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:58 schreef truttebosje het volgende:
[..]
oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.
ik was trouwens helemaal weg van dit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
is natuurlijk onbetaalbaar om zoiets te maken, maar wel errug mooi.
maakt er iemand een leuke boekenkast zet deze in de markt, maakt hier dure promotie voorquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:13 schreef maok het volgende:
Leuke boekenkast, volgensmij niet zo moeilijk om zelf te maken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik ben al aan het sparen deze doos is bijna leegquote:Op vrijdag 5 oktober 2007 16:22 schreef truttebosje het volgende:
Anneke Jakobs maakte deze kroonluchter....ik zou zeggen spaar wat bananendozen en maak hem na.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ze heten kee-klamp en hier te koopquote:Op woensdag 20 februari 2008 22:55 schreef Cyan het volgende:
[..]
Ja he? En ik heb eindelijk onze tuintafel gevonden! Zag zo'n soort gelijke tafel vorig jaar al bij de Bijenkorf staan als presentatietafel. En nu heb ik dan eindelijk een duidelijke werkbeschrijving gevonden!
[ afbeelding ]
De werkbeschrijving vind je hier
Ach, zolang je alleen eentje voor eigen gebruik maakt is er niet zo veel aan de hand.quote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:25 schreef houtmannetje het volgende:
[..]
maakt er iemand een leuke boekenkast zet deze in de markt, maakt hier dure promotie voor
gaat ie bij de K&W in de plagiaat
hij is niet moeilijk om te maken das het lullige soms van een goed ontwerp, dat hjet zo makkelijk is na te maken
Het is dus erg als je zelf een kast in elkaar timmert geinspireerd op een design, maar een lamp plagieren dat kan weer wel gewoonquote:Op vrijdag 27 juni 2008 23:25 schreef houtmannetje het volgende:
[..]
maakt er iemand een leuke boekenkast zet deze in de markt, maakt hier dure promotie voor
gaat ie bij de K&W in de plagiaat
hij is niet moeilijk om te maken das het lullige soms van een goed ontwerp, dat hjet zo makkelijk is na te maken
___________________________________________________________________________________________
[..]
ik ben al aan het sparen deze doos is bijna leeg
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |