Ik heb wel eens gekeken naar cursussen bij het naaicafé in Rotterdam (www.naaicafe.nl) en denk er nog steeds over om me daar een keer voor op te gevenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 21:16 schreef Isegrim het volgende:
En zo ja, kan iemand me een cursus in Rotterdam aanraden?
Hey, dat ziet er goed uit!quote:Op zaterdag 5 januari 2008 13:01 schreef Merel het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gekeken naar cursussen bij het naaicafé in Rotterdam (www.naaicafe.nl) en denk er nog steeds over om me daar een keer voor op te geven
Ha ja dat dacht ik ook inderdaad. Nou ja best nog een kleine uitdaging met een machine zonder gebruiksaanwijzingquote:Op zaterdag 5 januari 2008 16:08 schreef lady-wrb het volgende:
dat is hartstikke makkelijk.
gewoon driehoekjes omzomen en tussen biaisband stikken.
In Haaksbergen stopt het naaizaakje ermee, ik heb alleen geen idee of ze daar nog goede machines hebben staan en of ze niet al dicht zijn eigenlijk. Ze kunnen echter wel goede adviezen geven! Het zit naast de Dirk van de Broek (parkeren bij de Dirk en dan het paadje doorlopen, einde paadje linksaf).quote:Op zondag 6 januari 2008 11:48 schreef Fuente het volgende:
Ziet er inderdaad handig uit!
Weet iemand waar ik informatie kan vinden over welke naaimachines nou goed zijn, maar niet al te duur? Ik ben aan het kijken voor iets tweedehands.
Verder ben ik ook aan het rondkijken voor naaicursussen. Wat zijn nou een beetje normale prijzen voor zo'n cursus?
Goed ben ik, he?quote:Op zondag 6 januari 2008 12:02 schreef maok het volgende:
Ik zit zelf op een cursus voor jongeren die kost ¤120,- voor 14 keer (2 uur per les). (bij kunsten centrum Groningen) We kunnen zelf aangeven wat we willen leren en iedereen is dan ook met iets anders bezig Matrialen zitten er voor het grootste gedeelte bij in maar als je iets wilt gebruiken wat er niet is moet je het zelf mee nemen. Maar een zelfde soort cursus voor volwassen daar kost ¤235,- voor 16 keer.
Ik weet niet wat normale prijzen zijn en ik denk dat het ook niet helemaal te vergelijken is omdat ik denk dat cursusen heel erg verschillen. Met hoeveel mensen zit je in een groep, zit er materiaal bij in, leer je allemaal het zelfde of mag je zelf aangeven wat je wilt leren enz.
Kijk voor machines ook eens naar aanbiedingen van de Aldi of lidl, dan heb je voor minder dan ¤100,- een gloednieuwe. Ik heb er zelf eentje van de Aldi en die bevalt goed.
Volgens mij moet je het dan vooral van de stof hebben.quote:Op zondag 6 januari 2008 17:05 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben op zoek naar een leuk carnavalskostuum, en heb op naaipatronen.nl wel al wat gevonden, maar twijfel nog n beetje... ik was net in n carnavalszaak maar dan is alles peperduur en heeeel slecht genaaid. Ik heb een idee om als ijsprinses/kon ingin winter ofzoiets te gaan. Iemand leuke ideeen of misschien zelfs patronen?
Nee nog niet, liggen nog steeds te wachten op t goede idee. Maar heb r ook helemaal geen tijd voor op t moment.quote:Op zondag 6 januari 2008 20:32 schreef maok het volgende:
Is er zo dik vilt? Ik heb geen idee.
Heb je trouwens al een hoes voor een fatboy gemaakt (laten maken)?
stiemie, heb je dat vlaggetje van dubbele stof gemaakt?quote:Op zaterdag 5 januari 2008 22:12 schreef Stiemie het volgende:
Nou taaadaaaa dat is 'm dan.
Eerst van opzij:
[ afbeelding ]
Dan van bovenaf:
[ afbeelding ]
en het ene vlaggetje dat gelukt is:
[ afbeelding ]
Ik doe de draad nu als volgt:
Vanaf het klosje achter dat rare dingetje langs dat achterop zit
Dan door het op en neer gaande dingetje
Door een soort ijzeren gangetje met een bewegend ijzeren 'naaldje' erin
Weer omhoog (anders had dat naaldje volgens mij geen zin)
weer door het op en neer gaande dingetje
Naar beneden door het haakje naast het ijzeren gangetje
Naar beneden door het ijzeren haakje eronder
Door het haakje bij de naald
Door het oogje van de naald
Onder het voetje door naar achteren.
Hopelijk is het nog een beetje duidelijk zo
quote:Op zondag 6 januari 2008 23:31 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
stiemie, heb je dat vlaggetje van dubbele stof gemaakt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |