quote:
de gesmolten legolamp vind ik wel leuk als fruitschaal!quote:Op zondag 14 oktober 2007 23:56 schreef maok het volgende:
Gesmolten lego lamp:
[ afbeelding ]
Uitleg
Waxinelicht houders met persoonlijke foto's: (Leuk persoonlijk sinterklaas cadeau?)
[ afbeelding ]
Foto's op sheet printen of copieëren en dan om een glaasje heen vast maken.
Duimstok plankje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spreekt voorzich hoe je dit maakt.
maar ik vraag me af he, hoe druk je dat op zo'n gordijn, vind het er overigens fantastisch eruit zien!quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:41 schreef truttebosje het volgende:
http://www.photo2text.com/
hier kun je een foto in text laten veranderen
en dan bv op een gordijn laten drukken?
of iets anders leuks verzinnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn geweldige Nicolette Brunklaus doet zoiets in elk geval. Deze gordijnen wil ik ooit, als ik lange, lange ramen heb:quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 19:41 schreef truttebosje het volgende:
http://www.photo2text.com/
hier kun je een foto in text laten veranderen
en dan bv op een gordijn laten drukken?
of iets anders leuks verzinnen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoeveel moet zoiets kosten?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 01:30 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Mijn geweldige Nicolette Brunklaus doet zoiets in elk geval. Deze gordijnen wil ik ooit, als ik lange, lange ramen heb:
[ afbeelding ]
Maar dat is niet zelfgemaakt natuurlijk![]()
Dat prikbord is vet zeg (de kurken dan) en makkelijk te maken ookquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:05 schreef maok het volgende:
Prikbord van kurken, hier in combinatie met schoolbord (verf):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hoe heb je het gedaan?quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:18 schreef maok het volgende:
Omdat er volgens mij niet echt theedozen bestaan waar en losse thee en theezakjes in kunnen heb ik er maar zelf eentje gemaakt:
Het geheel:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Losse thee in doosjes, theezakjes voor losse thee, lepeltjes, suiker en kandij, koffie en creamer en theezakjes:
[ afbeelding ]
Het deksel is ook een dienblad:
[ afbeelding ]
De handgrepen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
1) Ik heb eerst de binnenkant gemaakt van triplex (4mm)quote:
Ik zal het nog wel even opmeten en uit tekenen. Ik had natuurlijk zelf ook iets van maten op papier gezet maar daar ben ik volgens mij een beetje van afgewekenquote:Op zondag 4 november 2007 13:19 schreef teigan het volgende:
Wat zijn nu de maten geworden van de theekist?
* teigan wil er ook eentje maken
Als je dat zou willen doen, graag!!!quote:Op zondag 4 november 2007 19:49 schreef maok het volgende:
[..]
Ik zal het nog wel even opmeten en uit tekenen. Ik had natuurlijk zelf ook iets van maten op papier gezet maar daar ben ik volgens mij een beetje van afgeweken.
Hoe ga je in hemels naam die drukknopen op exact de juiste plek plakken dan? Als ie al een beetje verkeert zit kom je nooit uitquote:Op zondag 4 november 2007 21:58 schreef truttebosje het volgende:
oooh ik heb me nu toch leuke lampen gezien, ze hebben er drukknopen opgeplakt...dan kun je het lampje evt vervangen als het stuk is....en dan kun je allerlei creaties maken.
Mijn zus heeft een paar jaar geleden zulke lampen gemaakt door gloeilampen aan elkaar te plakken. Ze had er nog een over, dus nu hangt er bij mij een in de wcquote:Op zondag 4 november 2007 21:58 schreef truttebosje het volgende:
oooh ik heb me nu toch leuke lampen gezien, ze hebben er drukknopen opgeplakt...dan kun je het lampje evt vervangen als het stuk is....en dan kun je allerlei creaties maken.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
een schaal van een fietsketting...ook altijd leuk.
[ afbeelding ]
of je lijstje versieren met knopen.
[ afbeelding ]
Misschien ook wel leuk om een kale spiegel aan de randjes te versieren met die 'halve knikkers'.quote:Op zondag 4 november 2007 22:10 schreef truttebosje het volgende:
en je kent die halve platgeslagen knikkers wel die je overal voor een prikkie kan kopen...op je ramen ziet het er best grappig uit.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
met glaslijm op de ramen plakken, en dan voegen maar.
Ah, dat is ook wel de enige mogelijkheid om ze exact hetzelfde te krijgen (wat ook echt nodig is)quote:Op zondag 4 november 2007 22:16 schreef truttebosje het volgende:
als je op de site kijkt zie je dat ze er een soort van mal voor hebben gemaakt...maar daar valt vast zelf ook wel iets voor te verzinnen...ik ga zoiets echt niet kopen.
ik denk wel dat het binnenkort eens ga proberen.
http://www.bulbs-unlimited.com/sogehts_.htm
alhoewel...zo duur is het niet eens haha.
Maok, heb je de afmetingen toevallig al opgemeten??? *nieuwsgierig* en *zin om het te gaan maken*quote:Op zondag 4 november 2007 19:49 schreef maok het volgende:
[..]
Ik zal het nog wel even opmeten en uit tekenen. Ik had natuurlijk zelf ook iets van maten op papier gezet maar daar ben ik volgens mij een beetje van afgeweken.
Ik ben al bezig met een werkbeschrijving, ik ga het porberen dit weekend af te maken. Maar hier alvast de plaatjes met maten (klikbaar):quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:56 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Maok, heb je de afmetingen toevallig al opgemeten??? *nieuwsgierig* en *zin om het te gaan maken*
Ja inderdaad, maar als jullie nog even geduld hebben komt er een hele werkbeschrijving.quote:Op vrijdag 9 november 2007 21:05 schreef teigan het volgende:
DAt onderste plaatje is alleen van de binnenkist zeg maar?
Ik heb nog wel heel even geduldquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:35 schreef maok het volgende:
[..]
Ja inderdaad, maar als jullie nog even geduld hebben komt er een hele werkbeschrijving.
Wauw, wat een werk heb je er van gemaakt zeg! Heel leuk!!!quote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef maok het volgende:Eindelijk, daar is ie dan, de werkbeschrijving van de theekist:
[ link | afbeelding ]
Ik heb trouwens dylexie dus er kunnen wel wat schrijffouten in zitten, ik waardeer het als een foutje tegen komt je mij even een pm-etje stuurd zodat ik hem kan verbeteren, ook trouwens als er onduidlijkheden zijn
Tja, ik ben een beetje perfectionistisch als ik iets maakquote:Op zondag 25 november 2007 17:20 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wauw, wat een werk heb je er van gemaakt zeg! Heel leuk!!!![]()
![]()
Ik vind t toch ook wel leuk hoor. Bestaat al een tijd trouwens, die rasterbatorquote:Op zondag 25 november 2007 19:25 schreef saaw het volgende:
heb net ook zo'n rasterbator ding gemaakt net
hele simpele, maar vind hem toch wel leuk geworden
[ afbeelding ]
Wilde ik ook van die leuke Xenos bakjes halen voor de losse thee...kan ik ze nergens vindenquote:Op zondag 25 november 2007 13:49 schreef maok het volgende:Eindelijk, daar is ie dan, de werkbeschrijving van de theekist:
[ link | afbeelding ]
Ik heb trouwens dylexie dus er kunnen wel wat schrijffouten in zitten, ik waardeer het als een foutje tegen komt je mij even een pm-etje stuurd zodat ik hem kan verbeteren, ook trouwens als er onduidlijkheden zijn
Wat jammer zeg, Misschien bij winkels als blokker of hema?quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:08 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Wilde ik ook van die leuke Xenos bakjes halen voor de losse thee...kan ik ze nergens vindenBen al drie Xenos-winkels langs geweest, maar overal niet meer te koop... (waarschijnlijk uit de collectie) Erg jammer, want ik vond deze zo leuk!
Iemand een idee waar je dergelijke leuke bakjes (van ong. dezelfde maat) kunt vinden?
Dat dacht ik ook al. Ben al bij de Marskramer geweest, maar daar hadden ze niks. Het moet ook maar net een beetje die afmeting zijn... Zal vanmiddag nog eens kijken bij de Blokker.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef maok het volgende:
[..]
Wat jammer zeg, Misschien bij winkels als blokker of hema?
Aan deze tafel eet ik regelmatig.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:09 schreef truttebosje het volgende:
zo ik heb er weer een paar gevonden.
tafel beitsen met sjablonen.
Ik zal vanavond als ik thuis ben wel wat foto's posten.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:26 schreef truttebosje het volgende:
hey greppig....laat zien dan de rest van de kamer.
Helaas ook niet bij de Blokker...quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:23 schreef maok het volgende:
[..]
Wat jammer zeg, Misschien bij winkels als blokker of hema?
quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:33 schreef McNasty het volgende:
Zoals beloofd:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op de eerste foto kun je de tafel zien (ik ben degene links op de foto trouwens), op de tweede foto zie je diezelfde eetkamer vanuit de woonkamer.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:06 schreef truttebosje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
oooh wow wat gaaf!!!!!
ik word nu nieuwsgierig naar de rest van het huis.
als ik me niet vergis was dat plaatje al heeeeeeeeeeeel erg oud
en ik heb even naar je geboortedatum gespiekt dus ik gok dat paps en mams het hebben gedaan/laten doen?
Die foto hoort bij een artikel uit 1994 uit het tijdschrift "DoeHetZelf".quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:06 schreef truttebosje het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
oooh wow wat gaaf!!!!!
ik word nu nieuwsgierig naar de rest van het huis.
als ik me niet vergis was dat plaatje al heeeeeeeeeeeel erg oud
en ik heb even naar je geboortedatum gespiekt dus ik gok dat paps en mams het hebben gedaan/laten doen?
De bakjes zijn 9x9x6 cm.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:42 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al. Ben al bij de Marskramer geweest, maar daar hadden ze niks. Het moet ook maar net een beetje die afmeting zijn... Zal vanmiddag nog eens kijken bij de Blokker.
Bij de Xenos hadden ze wel van die vershoudbakjes, maar die vind ik dan weer niet mooi
Wat zijn de afmetingen eigenlijk van die bakjes?
het was echt niet denigrerend bedoeld, maar ik wist dat het echt al een heeeeeeel oud artikel was, en ik verwachtte niet dat hij toen al met zulke dingen bezig was.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:34 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
truttebosje, zo denigrerend.... Ben ik niet van je gewend! hijs 25 dus is zat mogelijk!
Geweldige tafel !! Ik wil m'n vensterbanken zo gaan maken. Gebruik je speciale tape om te maskeren ?? Of gewone afplaktape ??quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:13 schreef McNasty het volgende:
Aan deze tafel eet ik regelmatig.![]()
(hij's inderdaad schitterend maar je zou de rest van de kamer moeten zien)
Dat is goed nieuws...Waar ik ben geweest (tenminste bij 1 van de 3 vestigingen die ik heb bezocht, zeiden ze dat die er waarschijnlijk uit gaan, er stond daar nog wel een ovaal blikje van die serie, maar stond omringt door allemaal blikjes met nieuwe (?) zachte kleuren en dan weer geen vierkante vorm).quote:Op zondag 2 december 2007 11:29 schreef teigan het volgende:
Wat betrefd die blikjes voor in de theekist, ik was gisteren bij de Xenos in Hoogeveen, en daar stond er nog eentje, en daar dachten ze dat hij wel weer binnen zou komen binnenkort..
ehm...soms kom ik het tegen terwijl ik iets anders zoek, of door op links te klikken op een pagina die je leuk vindt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 13:06 schreef AnneX het volgende:
Sooo Tb waar haal je het vandaan ofwel waar zoek je op ?
Of kom je het zomaar tegen ?
Aangezien het om een zelfmaak topic gaat wil ik ook wel weten hoe je dit zelf maaktquote:Op zaterdag 8 december 2007 12:11 schreef truttebosje het volgende:
het is even sparen voor je zo`n lamp van brilleglazen kan maken maar t is wel erg mooi.
die is echt heel gaafquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:40 schreef maok het volgende:
Vodka/fles lamp:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beschrijving
Die lampjes die gebruikt worden zijn dacht ik oa bij IKEA te koop
Ik denk dat dit door een kunstenaar is gemaakt, zal dus wel nergens een beschrijving van te vinden zijn. Maar aan zoveel glazen kom je toch nooit. Met minder glazen kun je natuurlijk ook wel een lamp maken, het gaat om het idee.quote:Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Aangezien het om een zelfmaak topic gaat wil ik ook wel weten hoe je dit zelf maakt
Dus, waar vind ik de beschrijving?
Juist ja, maar hoe kun je dat idee gebruiken als er geen beschrijving bij zit?quote:Op maandag 17 december 2007 10:30 schreef maok het volgende:
[..]
Ik denk dat dit door een kunstenaar is gemaakt, zal dus wel nergens een beschrijving van te vinden zijn. Maar aan zoveel glazen kom je toch nooit. Met minder glazen kun je natuurlijk ook wel een lamp maken, het gaat om het idee.
ja sorry geen beschrijving van.quote:Op zondag 16 december 2007 20:40 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Aangezien het om een zelfmaak topic gaat wil ik ook wel weten hoe je dit zelf maakt
Dus, waar vind ik de beschrijving?
Zoiets kan ik wel maken ja, maar t gaat juist om de volledig ronde vormquote:Op maandag 17 december 2007 13:41 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ja sorry geen beschrijving van.
ik heb m meer voor het idee neergezet omdat de brilleglazen het licht zo mooi filteren.
lijkt me ook erg lastig te maken in deze vorm, dan zul je van binnenuit een frame moeten maken blablabla en nee hoe weet ik ook nog niet precies.
maar toen ik m zag dacht ik wel meteen van ooooh mijn kleine ettertje verslijt een bril of 6 per jaar...daar gaan we ooit eens een mooie lamp van maken.
aangezien hij plastic glazen heeft zou ik er gaatjes in proberen te boren en dan met visdraad werken.
maareh....ik zal voortaan alleen nog maar dingen plaatsen MET beschrijving.
trouwens, deze ziet er wel iets makkelijker uit, misschien kun je daar zelf iets op verzinnen![]()
zijn namelijk nog hele brillen met de frames aan elkaar.
[ afbeelding ]
oooooh sorry lukt me toch niet om me aan mn woord te houden, heb ik alweer wat zonder beschrijving geplaatst, lol.
quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Die is tof, beschrijving?
Die kastjes zijn ook leuk trouwens...
Dat krijg je toch wel zelf verzonnen?quote:Op maandag 17 december 2007 14:56 schreef EnactedChaos het volgende:
[..]
Die is tof, beschrijving?
Die kastjes zijn ook leuk trouwens...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |