ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.quote:Op donderdag 12 juli 2007 22:55 schreef Remco87 het volgende:
Ben eens creatief met PVC buizen (die grijze rioleringsdingen die werkelijk geen drol kosten). Is erg leuk materiaal om zelf wat mee te knutselen. Zijn ook best veel websites over (google). Als je een beetje leuk gebruik maakt van koppelstukken enz zijn er best leuke meubelen te maken. Grijs is natuurlijk wel wat saai dus je ontkomt bijna niet aan verven of spuiten, maar het is in ieder geval een tip waar veel mensen niet aan denken.
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:29 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
Heb je een scanner? Dan zou je hier wel wat leuke ideeën neer kunnen zetten.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:12 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik heb verschillende jaargangen (1965 t/m 1969 heb ik compleet geloof ik) van het blad Vrije Tijd.
Daar staan geweldige ideeën in!!
oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:27 schreef maok het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)
Wat trouwens ook gaaf is is dit, maar dat is vast wel prijzig. Ik ga daar nog wel even een prijs aanvragen voor wat ik zoek denk ik.
Heb wel een scanner, alleen niet zoveel tijdquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:28 schreef maok het volgende:
[..]
Heb je een scanner? Dan zou je hier wel wat leuke ideeën neer kunnen zetten.
Hoe vetquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:58 schreef truttebosje het volgende:
[..]
oooooh wauwie wat een gave site zeg...daar komen spontaan ideeen bij omhoog borrelen, dank je.
ik was trouwens helemaal weg van dit.
[afbeelding]
[afbeelding]
is natuurlijk onbetaalbaar om zoiets te maken, maar wel errug mooi.
ook al zo walgelijk leuk die site thnx.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:10 schreef PiperMaru het volgende:
Wat ook wel leuk is voor ideeën is het forum van Craftster
( http://www.craftster.org )
En dan vooral het subforum Home sweet home.
Wat ik eigenlijk bedoel zijn wat dunnere buizen. Doorsnede van enkele centimeters. Denk aan de buizen die bijvoorbeeld bij een simpele afvoer van een gootsteen worden gebruikt enzovoort. Ik zit te denken om een simpel audiomeubel te maken van pvc voor mijn versterker, keyboard en wat andere aparatuur. Met die koppelingen kun je relatief stevige constructies maken voor weinig geld en met weinig moeite.quote:Op donderdag 12 juli 2007 23:29 schreef truttebosje het volgende:
[..]
ik heb ooit ook eens zoiets gezien voor een kast ja...met zo`n dikke megapijp.
maar waar kun je die als particulier eigenlijk kopen?
bij de bouwmarkt iig nog nooit gezien.
Ik had vroeger ook een leuke zelfgemaakte speel boerderij (door mijn moeder gemaakt). Hij bestondt helemaal uit dieren, struiken, bomen en een boer en boerin die precies in elkaar pasten. Als je de stukken uit de 'puzzel' haalde, hielt je een weide met hek over waar je leuk mee kon spelen.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 10:15 schreef Katinkat het volgende:
Ik zoek nog iets van een bouwtekening of duidelijke foto van een boerderij. Ik wil voor mijn neefje een speelboerderij maken; zag er tijdens mijn vakantie in Zwitserland verschillende in speelgoedwinkels.
Wie heeft er iets voor mij of weet waar ik dat kan vinden?
En nog sexuele voorlichting ook dusquote:Op zaterdag 14 juli 2007 20:39 schreef maok het volgende:
[..]
en een boer en boerin die precies in elkaar pasten.
Wel een beetje vreemde sexuele voorlichting hoor, het zijn namelijk niet de boer en boerin die inelkaar passen maar de boerin-ezel en de boer-paard als je de foto bekijkt (boer zit daar achte de kop van de koe).quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:13 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
En nog sexuele voorlichting ook dus![]()
Maar t is goedgekomen?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 21:26 schreef maok het volgende:
[..]
Wel een beetje vreemde sexuele voorlichting hoor, het zijn namelijk niet de boer en boerin die inelkaar passen maar de boerin-ezel en de boer-paard als je de foto bekijkt (boer zit daar achte de kop van de koe).![]()
Ik had dus even een prijs aangevraagd, ik had al verwacht dat het prijzig zou zijn maar zo duurquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:27 schreef maok het volgende:
[..]
Ben ik ook wel benieuwd naar, Ik zoek er nog eentje die volgens mij niet bestaat, met een binnen diameter tussen de 45 en 50 cm. Volgens mij zit er na 40 cm ineens een hele grote sprong. Ik zou er trouwens zelf ook wel via mijn werk aan kunnen komen (werk bij een aannemer)
Wat trouwens ook gaaf is is dit, maar dat is vast wel prijzig. Ik ga daar nog wel even een prijs aanvragen voor wat ik zoek denk ik.
Dat is toch van dat mdf met inkepingen? Zou dat in een cirkel met een doorsnede van 500 mm te buigen zijn?quote:Op woensdag 18 juli 2007 17:00 schreef Whatashockr het volgende:
Je kunt ook een mooie koker maken met buigMDF! Zo groot als je zelf wilt!
K weet niet zeker of die platen even groot zijn als normale mdf platen, in dat geval zijn ze 250x125 of 150, zoiets.quote:Op woensdag 18 juli 2007 18:44 schreef maok het volgende:
[..]
Dat is toch van dat mdf met inkepingen? Zou dat in een cirkel met een doorsnede van 500 mm te buigen zijn?
De grote maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik zal toch 2 of 3 lagen op elkaar moeten maken, als je dan met een plaat net niet helemaal rond komt is dat niet zo erg.quote:Op woensdag 18 juli 2007 20:59 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
K weet niet zeker of die platen even groot zijn als normale mdf platen, in dat geval zijn ze 250x125 of 150, zoiets.
Hoe strak je het kan buigen moet je even proberen, moet je ff bij de bouwmarkt kijken..als ie breekt ren je gewoon snel weg![]()
Dus hangt er vanaf of je hem over de lengte of de breedte rolt, de diameter mag je zelf uitrekenen
Hier hebben de Karwei en de Multimate het sowieso, het is toch een vrij normaal bouwmarktproduct hoorquote:Op woensdag 18 juli 2007 21:13 schreef maok het volgende:
[..]
De grote maakt eigenlijk niet zo veel uit, ik zal toch 2 of 3 lagen op elkaar moeten maken, als je dan met een plaat net niet helemaal rond komt is dat niet zo erg.
Net even naar de hornbach geweest. Daar hebben ze die platen dus niet. Die verkoper aan wie ik het vroeg keek me trouwens ook een beetje onnozel aan alsof hij er nog nooit van gehoord had, ik heb zelf dus ook nog maar even goed gezocht. Ik durfte het ook niet met het hele dunne mdf te proberen omdat ik bijna zeker weet dat dat niet gaat lukken. Als ze het bij de hornbach al niet hebben, zouden ze het dan wel bij de praxis, gamma of karwei verkopen?
Even bij de praxis geweest daar hadden ze het ook al niet en toen als laatste bij de karwei en daar hebben ze het inderdaad wel. Ik ben toch bang dat dat het niet helemaal mooi rond wordt. Dan zou je er schijfen in moeten plaatsen en dat wil ik niet omdat ik er iets in wil kunnen stoppen. Dus ik ga toch maar even verder zoeken naar iets geschikters.quote:Op woensdag 18 juli 2007 21:25 schreef Whatashockr het volgende:
[..]
Hier hebben de Karwei en de Multimate het sowieso, het is toch een vrij normaal bouwmarktproduct hoor![]()
K denk dat je net de verkeerde bouwmarkt en verkoper hebt getroffen..
Ik bedoel niet van die platen golfkarton maar van dat spul wat op een rol zit. Ik ben toch maar voor die optie gegaan. Ik heb het vanmiddag gehaald. Het is 10 meter, wat inhoud als je er een koker van maakt je 5 tot 6 laagjes krijgt. Ik heb ook een paar metalen ringen gehaald voor de stevigheid en vormvastheid. (al blijft het ook prima staan zonder de ringen trouwens)quote:Op donderdag 19 juli 2007 20:30 schreef vigier het volgende:
Golfkarton? Neem gewoon 3 lagen van 3mm berkentriplex over elkaar heen. Werkt perfect! Kost niet zoveel en is een stuk steviger dan golfkarton (wat overigens gaat vouwn in plaats van buigen)
Het wordt de poot van een opklaptafel. Het blad weegt 10 kg en wordt gedeeltelijk ook gedragen door de muur waar de tafel aan komt te hangen, verder komt er nog wat gewicht op van mensen die aan de tafel zitten op de tafel 'hangen' en de dingen die op de tafel staan.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 19:35 schreef vigier het volgende:
Het is logisch dat die doos erop blijft staan, want in die richting is het golfkarton behoorlijk sterk (en vormvast), alleen is de zijwand een stuk slapper dan met buig-/berkentriplex het geval was geweest.
Maar als je er enkel krukjes in gaat zetten, dan is het niet zo belangrijk als dat het bijvoorbeeld een kastje zou worden. Dus dan is golfkarton ook een goede en gemakkelijke oplossing.
Wat klinkt dat middeleeuwsquote:Op dinsdag 18 september 2007 04:18 schreef Automatic_Rock het volgende:
De lokale smid?
Die piano is een goed idee voor mijn secretairequote:Op dinsdag 18 september 2007 14:57 schreef truttebosje het volgende:
spiegel van blikjes drinken
[afbeelding]
net een echte piano
[afbeelding]
Je woont toch in Groningen??quote:Op dinsdag 18 september 2007 12:01 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Wat klinkt dat middeleeuws![]()
Bestaan die nog, lokale smeden?
Heb je het toen ook bovenop een omgekeerde kom/schaal gelegd?quote:Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef ParanoidEv het volgende:
Die LP heb ik jaren terug ook wel eens geprobeerd. Ik zal maar niet zeggen wat het resultaat was
Ja op een omgekeerde gelegd, maar ze bleven mislukken. Misschien stond de oven niet heet genoeg.quote:Op donderdag 20 september 2007 00:11 schreef Myster_E het volgende:
[..]
Heb je het toen ook bovenop een omgekeerde kom/schaal gelegd?
Volgens mij krijg je een veel mooier resultaat als je het in een kom doet.
Ik wil het ook uitproberen maar durf niet.![]()
die ga ik makenquote:Op dinsdag 18 september 2007 23:13 schreef maok het volgende:
Leuke boekenkast, volgensmij niet zo moeilijk om zelf te maken:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Klopt en dan moet truttebosje als topic-queen!quote:Op vrijdag 21 september 2007 19:59 schreef TwistedDarling het volgende:
Topic met dezelfde insteek
Tuig op die tafel, stoffeer een stoel, behang je bank!
Kunnen deze niet worden samengevoegd?
Heb hier ook wel erg leuke dingen gezien.
quote:Op zaterdag 22 september 2007 00:11 schreef hierissieweer het volgende:
[..]
Klopt en dan moet truttebosje als topic-queen!
oeh die vind ik leukquote:Op woensdag 26 september 2007 11:00 schreef truttebosje het volgende:
kamerscherm
[afbeelding]
patroon vogel
patroon blad
bijzettafel van bedplaten en lint.
[afbeelding]
kaptafel met behang, spiegel en een plank.
Die schoenenquote:Op dinsdag 18 september 2007 14:49 schreef truttebosje het volgende:zelf je schoenenrek maken
[afbeelding]
hahaha ze zijn niet van mij.quote:Op woensdag 26 september 2007 21:17 schreef Faithz het volgende:
[..]
Die schoenen
Die wil ikwaar heb je die gekocht??
Sorry offtopic enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |