abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 september 2007 @ 22:33:17 #201
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_53501197
dat is helemaal waar
maar het evenaart elkaar redelijk volgens mij
an urge to help mankind overcomes me
pi_53501275
oke:) we gaan het bekijken:) dan ga ik me nu maar eens voor gezien houden in dit topic:p heb wel weer genoeg pagina's volgevraagd:)
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  donderdag 27 september 2007 @ 00:14:49 #203
74276 saaw
pi_53504195
had mijn aquariumzaak nog gebeld en die zeiden dat ik het hout er nu net zo goed in kan laten liggen
het begint al flink op te trekken, was net echt bruin, morgen nog eens de pomp goed schoon en dan komt het wel weer goed
de visjes lijken nergens last van te hebben

als ie weer helder is maak ik een fototje
pi_53504665
ben benieuwd:)
Top 5 China producten
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 08:27:56 #205
155227 crew  Guppy
dus
pi_53506604
blijf gerust vragen hoor we zijn benieuwd hoe het gaat worden.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53506692
oke:) nou inmiddels gaat het goed:) tijdklok er op van 11-11...elke dag 5 ml van het biologische spul van sera toevoegen...en volgende week vrijdag wat visjes kopen
van de week nog even naar me broer ze opslag die heeft nog allemaal aquarium spullen kijken of er nog iets tussen zit qua beeldjes / decoratie, hij had een aquarium van 1.2 iets in die richting, dus de pomp voor zijn aquarium zal niet echt voor deze bak geschikt zijn:p
Top 5 China producten
pi_53506790
Als ik naar Blijdorp ga (ik woon in Rotterdam) blijf ik altijd heel lang staan bij het aquarium met drieband anemoonvissen (Nemo's ) in het publiekslab. Dat is echt het mooiste aquarium dat ik ooit heb gezien. Er zit ook koraal in en anemonen met een soort 'grijphandjes'. Zoiets zou ik nou wel in mijn huiskamer willen hebben.
pi_53506867
ik zou trouwens als eerste de oto's (5 stuks) erin zetten, dat zijn mooie "opstartvisjes". en ik zou nog even nadenken over de neons. leuke visjes, maar ze komen pas echt tot hun recht als je er 20+ hebt in een grote bak. ben niet zo'n fan van scholenvissen in een klein aquarium. antennebaarsjes zou ik proberen te krijgen via een thuiskweker, wat er in de handel te vinden is, is van bedroevende kwaliteit.
pi_53506971
oke:) maar 5 oto's is dat niet veel? heb ook al die garnaaltjes als algeneters, lijkt me leuker om wat meer verschillende soorten te houden.
Top 5 China producten
pi_53515243
en in plaats van 3 oto's 1 Ancistrus Dolichopterus, is dat niet mooier? hij wordt wel groot maar het is wel mooi:)
Top 5 China producten
pi_53515374
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef rene90 het volgende:
en in plaats van 3 oto's 1 Ancistrus Dolichopterus, is dat niet mooier? hij wordt wel groot maar het is wel mooi:)
als je een aquarium van een meter neemt kan dat best

heb er zelf 4 (eigenlijk geen dolichopterus, die zijn vrijwel niet te krijgen. je krijgt gewoon de huis-, tuin- en keukenancistrus, maar die wordt overal verkocht als dolichopterus). maar eigenlijk vind ik de oto's leuker. echt grappige visjes die overal in je aquarium gaan hangen. ze worden ook wel onderwateraapjes genoemd. en ze worden niet groot, je kunt er makkelijk 5 van kwijt in je auarium. vinden ze ook leuker, want ze blijven graag bij elkaar in de buurt.
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 14:17:27 #212
155227 crew  Guppy
dus
pi_53515437
anci is ook schuwer, de oto's zal je vaker zien
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 27 september 2007 @ 14:21:18 #213
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53515539
Ik heb 2 oto's in mn 500+ liter aquarium en je ziet ze de hele dag, zelfs als je met je handen in de bak bezig bent hebben ze het lef om aan je handen te gaan hangen.

Vroeger heb ik altijd ancistrus gehad (en gekweekt) maar oto's zijn 10x leuker en ancitrus kan soms echt een humeurige vis zijn die je dagen niet ziet.
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 14:34:47 #214
155227 crew  Guppy
dus
pi_53515911
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:21 schreef Prowl het volgende:
Ik heb 2 oto's in mn 500+ liter aquarium
waarom eigenlijk maar 2 in zo'n bak? als ik vragen mag?
pi_53516884
500+ liter toe maar:) maar oke dan blijf ik bij de 3 otocinclus beestjes

zijn er nog echte leuke opppervlakte visjes want die heb ik nog niet echt....
Top 5 China producten
pi_53517038
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef rene90 het volgende:

met een 54 liter bak moet je niet aan oppervlakte vissen gaan denken. daar heb je te weinig oppervlak voor. en mocht je bijv ramirezi nemen, die zwemmen ook overal en komen dus ook bij het oppervlak. je zou anders ook aan bijv de dwerggoerami kunnen denken (colisa lalia) of de honinggoerami, die blijft volgens mij ook klein. maar dan moet je weer even kijken of dat uitkomt qua waterwaarden met de rest van je vissenbestand. ws wel, want ik heb ze ook gehad (colisa lalia). maar hoedanook, je kunt makkelijk 5 oto's kwijt.
pi_53517079
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef rene90 het volgende:

De enige soort die je kan houden is de marmerbijlzalm of de zilverbijlzalm. De rest (zoals een halfsnavelbeksnoekje) wordt te groot. En als je tussen die 2 kiest zou ik voor de marmerbijlzalm gaan omdat die een slag kleiner is als de zilverbijlzalm
pi_53517788
vergeet trouwens niet de maximaal 1cm vis per liter water regel. dus 45 cm vis voor jou bak (aftrek voor bodem, hout, etc).

optelsommetje:
8 tetra's: 8*4 = 32cm
2 ramirezi: 2*7 = 14cm (eigenlijk al te groot voor jouw bak)
3 otocinclus: 3*6 = 18 cm

zoals je ziet ga je al heel snel over die 45cm heen. en 1cm vis per liter is zelfs al aan de krappe kant, 0.5cm is beter.

je kunt ook overwegen om een speciaalaquarium in te richten, voor bijvoorbeeld killivissen. die zijn erg interessant en kleurrijk, en hebben meestal geen groot aquarium nodig.

zoiets bijvoorbeeld:

[ Bericht 7% gewijzigd door Byte_Me op 27-09-2007 16:46:36 (plaatje gefixt) ]
pi_53518294
maar je pakt nu allemaal de maximale maten toch? En als je een garnaaltje neemt die alleen op de bodem zit hoef je niet mee te rekenen lijkt me.

Dit lijstje dan iets beter?
8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (bodem)
4 cardina japonica (bodem)
1 paartje colisa lalia (boven)

de killivissen lijken me niks:) liever wat meer verschillende soorten
Top 5 China producten
pi_53519897
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef rene90 het volgende:
maar je pakt nu allemaal de maximale maten toch? En als je een garnaaltje neemt die alleen op de bodem zit hoef je niet mee te rekenen lijkt me.

Dit lijstje dan iets beter?
8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (bodem)
4 cardina japonica (bodem)
1 paartje colisa lalia (boven)

de killivissen lijken me niks:) liever wat meer verschillende soorten
aantal cm vis per liter gaat meer om biologische belasting. en een vis van een bepaalde grootte heeft weer een bak van een bepaalde lengte nodig. de garnalen mag je van mij overslaan in de rekensom, die vervuilen nauwelijks. oto's zijn geen bodemvissen, eerder wandvissen, aangezien ze graag aan het glas hangen. maar je zult ze overal in je aquarium tegen komen. ik weet dat ik zelf de lalia had aangeraden, maar ik denk dat je bak er toch te klein voor is. ik ben ook begonnen met een 54l aquarium en weet dat het behelpen is. vandaar dat ik inmiddels aan de 240 liter zit. de 54 liter bak heb ik trouwens ook nog steeds, maar daar zitten alleen garnalen in.
pi_53520097
volgens het artikel op punkyfish kan het wel in een 60 cm aquarium (liever 80), ik zou even kunnen aankijken hoe de rest van de vissen erop zouden reageren, en rustig opbouwen en dan merk je vanzelf denk ik ook wel of de vissen het naar hun plezier hebben.
Top 5 China producten
  donderdag 27 september 2007 @ 17:21:29 #222
74276 saaw
pi_53521051
toen mijn bak nog bij mn vader stond had hij er 'officieel' veeeel teveel vissen in
maar hij had het heel langzaam opgebouwd en maakte vaak de pomp schoon, ging prima!
niet dat ik zeg dat iedereen het zo maar moet doen hoor!
  Moderator donderdag 27 september 2007 @ 18:06:09 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_53522120
het vissenbestand wat rene beschrijft moet in principe kunnen.
persoonlijk zou ik denk neons misschien weglaten, maar ik houd niet zo van volle bakken
pi_53522273
ik kijk wel even hoe het staat, de garnaaltjes zullens sowieso toch snel wegvallen, de oco's zitten op de grond / het raam / blaadjes en dan de neons en colisa's op de voorgrond een beetje, en als het teveel wordt kunnen er altijd weer een paar visjes terug naar de winkel of iets
Top 5 China producten
pi_53585803
Zo! Wij zijn vandaag ook begonnen met het inrichten van ons aqaurium. Die van ons is van de Lidl en bij de Intratuin hadden ze het nu heel druk doordat er meer mensen waren die er een gehaald hadden! Gister even wezen orienteren wat voor soort vissen we willen en ik ben zelf verliefd geworden op een rivierkreeftje

Anyway, eerste spypic van ons bakje!
  Moderator zondag 30 september 2007 @ 12:48:58 #226
155227 crew  Guppy
dus
pi_53586308
looks good oxy
heb je ook al een idee over de plantjes?
pi_53586377
Nee totaal niet. Wel qua plaatsing enzo maar nog niet echt wat voor soort.
Update, met water en running:
pi_53595784
het water ziet heel erg troebel? of is dat door de manier hoe de foto gemaakt is? Ziet er verders leuk uit, maar bij de aldi had je hem gekocht? Wat kreeg je er allemaal bij en wat voor afmetingen zijn het voor welke prijs als ik vragen mag?

Ik moet ook nog wat stenen en alles in me aquarium doen.....kan je gewoon buitenstenen pakken als je iets leuks ziet liggen?
Top 5 China producten
pi_53596092
quote:
Op zondag 30 september 2007 18:23 schreef rene90 het volgende:
het water ziet heel erg troebel?
Komt waarsch door het zand he kan zijn dat het niet goed uitgespoeld is maar je houd het altijd wel een beetje...

Er was zowel bij de Aldi als de Lidl een aquarium in de aanbieding. Bij de Aldi was het een 60 cm aquarium en bij de LIDL een 80 cm.

Aldi:

Lilter/verwarming/voer etc. voor 49,95. Die aanbieding vond ik niet echt om over naar huis te schrijven, voor een beter merk aquarium betaal je compleet ook iets van 55 euro in de Aquarium of dierenwinkel.

Lidl:

* Inhoud 84 liter
* Afm.: 80,6 x 30,7 x 42,0 cm
* Vita Tech binnenfilter, 220 - 500 L/uur
* Vita Tech warmteregelaar 75 watt
* Visnet
* Foto-achterwand met planten/steenmotief
* Vitakraft Premium vissenvoer 100 ml
* Thermometer

Prijs: 89,99
pi_53596504
Oke dankjewel;) was even benieuwd
Top 5 China producten
  zondag 30 september 2007 @ 19:39:06 #231
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53597658
Voor de liefhebbers komende week (vanaf de 3de tm de 7de) in Duisburg (half uurtje over de grens bij Venlo en iets langer over de grens bij Arnhem ) is de Zierfische & Aquarium beurs. Gecombineerd met extra aandacht voor cycliden voor elk wat wils.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_53603136
Klopt! Die van de Lidl hebben we gekocht. Leuk ding en goed spul erbij. Was troebel door de steentjes idd. Het filter hebben we sinds vanmiddag al lopen en het wordt langzaam al wat helderder. Woensdag doen we er de eerste plantjes in en daarna vissen. De eersten zullen waarschijnlijk Black Molly's worden.
pi_53618465
nog even een vraagje, heb je nog bepaalde dingen nodig om de planten te onderhouden? of als die eenmaal groeien groeien ze lekker als het ware:)?

ik ga zo even me dierenwinkel bellen kijken hoelang ze erover doen om de visjes te "bestellen" als het ware,

edit: heeft iemand adviezen wat betreft het voedsel,

het is dus :
8 neon tetras
3 otocinclus flexilis
4 cardina japonica
1 paartje antennebaarsjes

is het aan te raden om te nemen wat ze daar hebben, of zijn er alternatieven, ik bedoel je hebt ook kattenvoer van whiskas....maar ook van perfekt:) en geen zin om dure troep aangesmeerd te krijgen wat de "darmwerking" van de vissen zou bevorderen, dus mijn vraag hoe doen jullie dat en wat is te adviseren

[ Bericht 46% gewijzigd door rene90 op 01-10-2007 15:27:43 ]
Top 5 China producten
  maandag 1 oktober 2007 @ 16:07:08 #234
74276 saaw
pi_53619814
ik heb gewoon de 'hoofdvoer voor alle siervissen' van Sera
dat zijn van die korrels [granulen] en dat werkt bij mij prima

vlokken kan volgens mij ook, maar ik heb een apparaatje dat de voeding geeft en daar blijven vlokken is hangen dus vandaar dat ik die korrels heb

heb een po van 250 ml, daar doe je echt een eeuwigheid mee, en die kost 8 euro geloof ik dus dat is goed te doen
pi_53620607
oke:) enne korrels / vlokken maakt niet veel verschil? waar heb je dat voederapparaatje gekocht trouwens en voor hoeveel ongeveer?

+ dat ik binnenkort maar eens nieuwe filters ga kopen, je hoeft in principe alleen het bovenste filter te vervangen?

cheers:)
Top 5 China producten
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 19:12:19 #236
155227 crew  Guppy
dus
pi_53624136
ik heb het liefste korrelvoer, eten ze hier ook veel beter.

van je filter hoef je die blauwe in principe niet te vervangen. ik spoel ze elk kwartaal even uit, maar nooit tegelijkertijd. anders mol je je bacterijcultuur natuurlijk. die witte vervang je elke week, en eventuele zwarte kolensponzen vervang je om de 5 weken. wanneer je de standaard rekord 60 pakketjes gebruikt kan het niet missen!
pi_53624176
oke:) morgen ga ik weer even langs dan draait me aquarium een volle week, even vragen of ze water kunnen testen, voer halen, filters halen, misschien een kasteeltje of iets in die richting voor decoratie, en misschien al wat visjes, de neon tetras misschien die hebben ze sowieso op voorraad

maar hoe zit het met de plantjes, hadden die nog een extra iets nodig?
Top 5 China producten
  maandag 1 oktober 2007 @ 19:46:52 #238
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53624846
ik zou je bak nog een week laten draaien voordat je visjes er in doet.
pi_53625031
ik gooi braaf al dat spul erin:) daar staat op dat je al na een dag eigenlijk de vissen erin mag doen?
Top 5 China producten
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 20:13:28 #240
155227 crew  Guppy
dus
pi_53625495
ik ben niet zo;n fan van die extra spullen. maar in ieder geval verstandig dat je toch je water laat testen.
plantjes hebben hier nooit iets extra's nodig gehad iig.
pi_53626084
quote:
Op maandag 1 oktober 2007 19:54 schreef rene90 het volgende:
ik gooi braaf al dat spul erin:) daar staat op dat je al na een dag eigenlijk de vissen erin mag doen?
Niet doen hoor....hoeveel Nitrivec of andere waterbereider je er ook in gooid, je hebt dan alsnog een kans op een nitrietpiek en dan kan je al je vissen dood uit het aquarium halen. Heb gewoon een beetje geduld en laat je bak 2 a 3 weken draaien, test regelmatig je water, ververs en laat de bacteriecultuur in je filter zichzelf opbouwen....
pi_53626103
ik ga even kijken of ze het water kunnen testen, en anders kijk ik wel even wat ik doe, anders gewoon de visjes erin en kijken wat er gebeurd, komt vast wel goed:) ik laat het nog wel even horen wat het geworden is:)

edit: ik gebruik gewoon nitrivec en aqutan volgens de aanwijzingen, niet opeens extra veel erin of iets:)
iemand ervaring met de tetra test?

(ps. fok loopt een beetje te fokken dus sorry als berichten dubbel komen)
Top 5 China producten
  Moderator maandag 1 oktober 2007 @ 21:52:18 #243
155227 crew  Guppy
dus
pi_53627836
op pagina 3 van dit topic heb ik een stukje over de tetra test geschreven, met plaatje zelfs. kan niet missen. kijk maar even of je er iets aan hebt.
pi_53628168
pagina 5 bedoelde je:) ?

naja zal aan de instellingen liggen denk ik, ik ga morgen even langs neem nieuwe filters / decoratie mee en misschien nog een plantje staat nog een beetje leeg en misschien zo een achtergrond poster, en de teststrookjes, en dan bestel ik de visjes en dan haal ik 2 soorten vrijdags al op of iets:)
Top 5 China producten
  maandag 1 oktober 2007 @ 22:18:03 #245
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53628676
nogmaals, nog even geduld, nu geen visjes erin, bak nog een weekje of twee zo laten draaien, het biologisch evenwicht blijft stabieler als het van nature komt, al die chemische zooi is een leuke noodoplossing.

Een goed draaiend aquarium opstarten doe je niet in een weekje tijd, geduld is een schone zaak.
pi_53629552
Kijk gisteravond in m'n aquarium zit er een platy onder de stip , gauw maar ff exit erin gedaan, hopelijk werkt het. Tot nu toe is dat platy de enige.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 08:05:46 #247
155227 crew  Guppy
dus
pi_53633151
ik kan niet anders doen dan het met klonk eens zijn, geduld is een schone zaak, hoe moeilijk het ook is (echt!)
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:29:40 #248
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53634193
Ik kan me nog herinneren toen bij mij de eerste bak stond, helemaal klaar, maar geen visjes, echt de dagen leken maanden vond het net zoiets als wel een hondenriem hebben maar geen hond maar ondertussen toch de hondenriem uit te laten
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:34:26 #249
155227 crew  Guppy
dus
pi_53634264
ja, ik heb het gevoel
omdat ik niet kon wachten, heb ik toen wel een heel scala aan plantjes in mn aqua gezet ik ben in die twee weken wel 3 keer in de winkel geweest om plantjes uit te zoeken
pi_53634267
Ik raad mensen altijd aan om een bak minimaal een maand te laten staan voordat je er vissen in gaat doen. Dan hebben planten en het water de tijd om zich klaar te maken voor de visjes. Wel is het handig dat als je slakken neemt deze er na een week bij in te knikkeren, veel soorten slakken kunnen tegen beginnend water.

The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:35:19 #251
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53634273
Ook dat ja, en telkens maar als een demente gek voor die bakken daar staan kwijlen
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 09:36:24 #252
155227 crew  Guppy
dus
pi_53634286
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Chandler het volgende:
Ik raad mensen altijd aan om een bak minimaal een maand te laten staan voordat je er vissen in gaat doen. Dan hebben planten en het water de tijd om zich klaar te maken voor de visjes. Wel is het handig dat als je slakken neemt deze er na een week bij in te knikkeren, veel soorten slakken kunnen tegen beginnend water.

als je het volgens de regels doet is twee weken (in mijn ogen) goed genoeg. uiteraard wel eerst water testen, maar dat mag voor zich spreken.
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:35 schreef Klonk het volgende:
Ook dat ja, en telkens maar als een demente gek voor die bakken daar staan kwijlen
jaah, hahaha
pi_53634341
Misschien weten jullie dit, ik was laatst bij de Intratuin daar hadden ze leuke visjes die hadden bolle ogen maar het waren niet die zwarte, deze waren oranje, het leek alsof ze een bril op hadden zo groot waren hun ogen en de ogen waren naar boven gericht dus als ze aan het eten waren van de grond keken ze je recht aan. Ik heb daar een tijdje voor die bakken staan lachen.
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:05:12 #254
155227 crew  Guppy
dus
pi_53634741
dit zijn een kweekvorm van goudvissen (waarschijnlijk). ik vind het een gehandicapte vis... vaak hebben deze vissen veel problemen met de zwemblaas en hebben ze vergroeiingen.
het mag duidelijk zijn dat ik het niet zo eens ben met dit soort kweekvormen... maar daar zijn de meningen over verdeeld.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:07:45 #255
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53634791
enge vissen idd, enge kweekvorm, niet mijn pakkie an. net zoals die visjes die een kleurstofje krijgen ingespoten, echt verschrikkelijk...
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:09:13 #256
155227 crew  Guppy
dus
pi_53634832
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef Klonk het volgende:
net zoals die visjes die een kleurstofje krijgen ingespoten, echt verschrikkelijk...
ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat dit verboden is in NL. of gaat dat alleen om lichtgevende stoffen? dat is zekerweten verboden.
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:10:27 #257
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53634858
ik weet het alleen zeker van die lichtgevende stoffen
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:24:08 #258
163422 pekke.nl
slagad(d)ers
pi_53635119
Tijd geleden kwam ik deze site tegen. Zijn ook lichtgevenede (fluoriserende) vissen, alleen zijn deze niet ingespoten, maar genetisch zo aangepast dat ze licht geven

http://www.glofish.com/photos.asp
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 10:46:53 #259
155227 crew  Guppy
dus
pi_53635564
tja, het is net zoiets als die doorzichtige kikker die ze in japan gekweekt hebben... ik vind het absoluut zinloos en totaal niet mooi. maar (helaas), er zijn zat andere mensen die het wel leuk vinden
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:29:40 #260
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53637761
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
tja, het is net zoiets als die doorzichtige kikker die ze in japan gekweekt hebben... ik vind het absoluut zinloos en totaal niet mooi. maar (helaas), er zijn zat andere mensen die het wel leuk vinden

Dan vind ik fluoriserende vissen nog interessanter, een doorzichtige kikker heb je helemaal niks aan Maar beide vind ik eigenlijk ontzettend zinloos inderdaad.
"Dat is echt ontzettend zielig" Š
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:34:43 #261
155227 crew  Guppy
dus
pi_53637854
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:29 schreef Litso het volgende:

[..]

Dan vind ik fluoriserende vissen nog interessanter, een doorzichtige kikker heb je helemaal niks aan Maar beide vind ik eigenlijk ontzettend zinloos inderdaad.
volgens het krantenartikel was de kikker gekweekt om het ontleden overbodig te maken nonsense
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 13:13:17 #262
163422 pekke.nl
slagad(d)ers
pi_53638690
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 12:29 schreef Litso het volgende:

[..]

tis idd zinloos. Tis leuk om te zien wat je allemaal kan doen met genen
pi_53640902
nieuwe met een huisje + steentje uit de tuin erin
(beide goed uitgekookt en de steen zeer goed schoongemaakt)
plaatje

[ Bericht 16% gewijzigd door rene90 op 02-10-2007 14:47:31 ]
Top 5 China producten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:47:00 #264
74276 saaw
pi_53641019
ik heb alsnog het hout uitgekookt 2 x en weer teruggezet maar mn water blijft maar donekrbruin
what to do ik word er een beetje moe van
de visjes lijken er nogsteeds geen probleem mee te hebben trouwens
pi_53641046
en je filter is nog schoon? anders misschien even je wilter vervangen?
Top 5 China producten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 14:50:45 #266
74276 saaw
pi_53641119
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef rene90 het volgende:
en je filter is nog schoon? anders misschien even je wilter vervangen?
al 3 keer gedaan, helpt niets
pi_53641604
dan lijkt het hout me niet geschikt? was er niet iets een soort coating wat je om stenen kan doen waardoor het niet aan het water afgeeft of iets in die richting? dat je het vacumeert of tja een soort laagje erop verft?
Top 5 China producten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:14:15 #268
74276 saaw
pi_53641747
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef rene90 het volgende:
dan lijkt het hout me niet geschikt? was er niet iets een soort coating wat je om stenen kan doen waardoor het niet aan het water afgeeft of iets in die richting? dat je het vacumeert of tja een soort laagje erop verft?
maar ik heb het gewoon bij de aquariumzaak gekocht dus dat kan ik me ook niet voorstellen
zal ze zo eens bellen, kijken of ze tips hebben
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 15:18:52 #269
74276 saaw
pi_53641890
heb ze gebeld, ze zegt dat het klopt dat het water wat bruinig word [nou vind ik dit wel wat meer dan ' wat bruinig' maargoed]
een week in azijn leggen, goed afspoelen en nog eens proberen is haar advies

had ze wel eerder mogen zeggen wat ij betreft, zoals toen ik het kocht
maargoed, zo maar ff eruithalen dus
pi_53643094
nou ik ben terug van de winkel, sorry iedereen maar ik heb 8 neon tetra's mee, en omdat me pomp een steigerbuis miste heb ik een hele nieuwe pomp gekregen totdat de steigerbuis leverbaar is, wel netjes vind ik een pomp van 35 euro even krijgen in bruikleen:)

ik laat nog horen hoe de visjes het doen,
heb ook teststripjes mee en wat blijkt ,alle waarden zijn perfect binnen de normen, alleen de ph zit tegen de 7.4 waar 7.5 de max is, verder de nitriet nitraat kh en gh zijn allemaal in het midden van het bereik:)
Top 5 China producten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:10:06 #271
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53643248
dom, dom, dom...
pi_53643323
we kijken even hoe ze het naar hun zin hebben:)

wel fijn van de winkel is trouwens dat ze nu allemaal visjes hebben besteld die in zo een aquarium zouden kunnen, en dan kan ik komende week gewoon even kijken wat me leuk lijkt
Top 5 China producten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:30:35 #273
74276 saaw
pi_53643809
hout is eruit, 1/3 water vervangen en pomp schoongemaakt
hopelijk word het toch nog een beetje helder, is zo zonde, eindelijk weer een leuke bak, kan je niks zien
iemand een ander hout idee? [mn plan was amazone style] iets dat niet afgeeft moet ik hebben
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:31:18 #274
74276 saaw
pi_53643822
oh en rene waarom heb je nou eerst tetra's genomen? die zijn juist het gevoeligst
pi_53643832
zeker zonde, heb je eens een foto trouwens van hoe "donker" het eigenlijk is?

ben wel benieuwd

edit: volgens de dierenwinkel kon je het beste met een paar tetra's beginnen omdat die juist dus laten zien of het water goed is of niet..

ooh hell 2 tetra's hebben al meteen ruzie...
Top 5 China producten
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:33:16 #276
74276 saaw
pi_53643879
kan amper een foto maken
als je een soepkom water uithaalt is het als iets te slappe thee
maar een hele bak vol is gewoon te donker om dorheen te kijken bijna
nu met 1/3 nieuw water scheelt al wel flink! hoop dat het in een paar dagen weer zo mooi helder word als voor het hout, het was juist zo mooi!
en dus weer een opvulling bedenken, het is wel heel leeg nu

mn visjes snappen er ook helemaal niets van dat het ineens zo leeg is
pi_53644168
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Chandler het volgende:

Ik had een appelslak er vanaf dag 1 inzitten, en die is nu 10x zo groot als z'n even oude broertjes / zusjes in mijn 1e aquarium, dus dat werkt perfect
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:06:10 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_53649529
@rene, hoe zijn je waarden eigenlijk? zit alles in het midden van het bereik? want nitriet hoort 0 te zijn namelijk, of iig, heeeel laag

anyway, in het aquariumhouden geldt, haastige spoed is zelden goed. ik hoop dat t goed gaat bij je...
pi_53649962
hey guppyfriend, kon het eigenlijk niet laten was verstandiger geweest ik wat gewacht had nog, desondanks:
waarden:
NO3: 0
NO2: 0
Gh: 8
Kh: 6
Ph: 7.6

en de neon tetra's zitten allemaal te slapen lijkt me, 1tje is een beetje afgezonderd van de rest van het groepje?

enne wanneer is het het verstandigst om te voeren? 's ochtends / 's avonds en op een vast tijdstip gewoon?
Top 5 China producten
pi_53663380
en alle neon tetra's zwemmen nog vrolijk rond:) ben alleen nog even aan het kijken hoeveel eten ze nou nodig hebben, iemand ideeen hoe je dit een beetje kan afmeten?
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:21:24 #281
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53663789
zoveel als ze in ik meen 1 minuut op eten, als je korrels geeft is 1 klik meer dan voldoende
pi_53664742
het lijkt erop dat ze vooral de rode vlokjes niet opeten,

ach we gaan ook even wanneer er andere visjes bijkomen de granulaat proberen,
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:03:39 #283
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53664836
te veel voer in het water bevordert de algengroei op beestachtige manier. ik heb een evt.eetprobleem makkelijk opgelost, ze krijgen hetzelfde eten als in mijn vissenwinkel, nooit problemen gehad.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:03:39 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53664837
te veel voer in het water bevordert de algengroei op beestachtige manier. ik heb een evt.eetprobleem makkelijk opgelost, ze krijgen hetzelfde eten als in mijn vissenwinkel, nooit problemen gehad.
pi_53664995
oke:) ach we krijgen ook weer een zooitje algeneters in het aquarium, hebben die weer wat te doen,
ik kijk het even aan hoe het gaat nu ze zwemmen zeer actief rond en vinden het prachtig om zichzelf te bekijken in het glas wat een beetje reflecteert:) 1 keer eten geven is voldoende toch? of is 2 keer per dag aan te raden?
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:13:04 #286
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53665057
1 keer per dag op een vast moment, en geloof me die algeneters kunnen bij een explosie het niet schoonhouden.

trouwens met alle respect, waarom kom je hier telkens om advies vragen en dat vervolgens in de wind te slaan ? Ik hoop echt dat alles goed gaat, maar je bent de boel echt heel erg aan het overhaasten en ik kan me niet aan het gevoel ontrekken dat het allemaal erg impulsief gaat. Vergeet niet dat je met levende wezens bezig bent.
pi_53665836
het enige wat ik in de wind heb geslagen is om niet langer te wachten met het laten staan van de bak zonder vissen, bij de winkel zeiden ze dat er best al wat tetra's inkonden om mee te beginnen, verder stel ik het zeer op prijs wat jullie me allemaal adviseren en probeer ik ook er zeker rekening mee te houden, heb me grint uitgewassen, me beeldjes uitgekookt, teststrips gekocht, geluisterd naar wat voor plantjes je het beste kan nemen, de temperatuur staat nu ook op de 23 graden nu er visjes in zitten, verder ben ik me er zeer bewust van dat het levende wezens zijn, ik probeer naar jullie natuurlijk te luisteren maar ook naar de dierenwinkel.

Misschien dat je het stukje "dat er allemaal vissen zijn besteld" opvatte als dat ik die allemaal ga kopen? Want dat is zeker niet zo, ze heeft gewoon verschillende soorten besteld ook voor haarzelf zodat ik tussen veel verschillende een keuze kan maken.
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:57:47 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53666067
Een goeie vraag, wat denk je dat een winkel wil, geld verdienen en ook bij de vissenboeren heb je zwarte schapen...
pi_53666288

Mijn grootste aquarium. Van de 6.
1.30x50x60 met Red Turquoise discussen. Mijn mooiste en liefste.

Verder ben ik bezig met vissen kweken, altijd wel wat jong grut
Nu veel maanvissen de laatste tijd.

Kortom, geweldige hobby
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:20:35 #290
74276 saaw
pi_53666513
heb dus gister 1/3 van het water vervangen en de pomp weer schoongemaakt, dat scheelt wel veel maar het lijkt er niet op dat de bak weer zo helder als eerst word
iemand tips?

al het water vervangen lijkt me qua vissen die er al in zitten niet zo'n goed idee, maar op deze manier schiet het ook niet op

het was helemaal perfect helder
nu is het als slappe thee
pi_53666651
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:57 schreef Klonk het volgende:
Een goeie vraag, wat denk je dat een winkel wil, geld verdienen en ook bij de vissenboeren heb je zwarte schapen...
ik snap ook dat een winkel geld wilt verdienen, en ik waardeer jullie adviezen ook, alleen het lijkt me ook wel wat te zeggen over de winkel als ik een pomp gewoon even meekreeg zonder problemen.
Top 5 China producten
pi_53666750
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:20 schreef saaw het volgende:
heb dus gister 1/3 van het water vervangen en de pomp weer schoongemaakt, dat scheelt wel veel maar het lijkt er niet op dat de bak weer zo helder als eerst word
iemand tips?

al het water vervangen lijkt me qua vissen die er al in zitten niet zo'n goed idee, maar op deze manier schiet het ook niet op

het was helemaal perfect helder
nu is het als slappe thee
Ik ken de rest van je verhaal niet.
Maar, watvoor filter inhoud heb je? Welke materialen?
Hoeveel liter aqua/water. Watvoor vissen. Hoeveel, hoevaak en wat voer je?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:56:51 #293
74276 saaw
pi_53667325
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:32 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Ik ken de rest van je verhaal niet.
Maar, watvoor filter inhoud heb je? Welke materialen?
Hoeveel liter aqua/water. Watvoor vissen. Hoeveel, hoevaak en wat voer je?
heb een bak van 60x30x35
als pomp heb ik een Tetratec IN 600 plus
deze heeft 2 kabine's met ieder 2 van die sponsjes erin

het aantal vissen en hoeveelheid voer is prima, het probleem is gewoon dat ik er hout in heb gedaan [van de aquariumwikel, en eerst uitgekookt] waar het water heel bruin van werd
nu is het hout eruit, pomp meerdere malen schoongemaakt en ook 2 keer 1/3 water verversd maar het lijft bruin
hier baal ik van omdat het eerst super mooi helder was

ik heb al een beetje gegoogled en dan blijkt dat filteren over kooltjes goed zou zijn, maar om jou een hele nieuwe pomp te kopen...

en alle water vervangen is, gezien er al vissen inziten, volgens mij ook geen briljant idee
  Moderator woensdag 3 oktober 2007 @ 14:46:31 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_53668397
ik heb filteren over kool als eens aangekaart. dat kan inderdaad helpen. je kan ook filteren over een kolenspons. dit zijn bijvoorbeeld de zwarte sponzen van Juwel, maar wellicht ook van andere merken (dat weet ik niet, misschien heeft Tetra ze ook wel). die kan je gewoon in je filter plaatsen, na de witte watten. misschien dat je hier ruimte voor hebt, ik weet natuurlijk niet goed hoe je filter eruit ziet.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:08:37 #295
74276 saaw
pi_53668832
mijn pomp heeft geen witte watten
het zijn 2 kabines boven elkaar, ieder met 2 spons-achtige filters erin
bij schoonmaak reinig ik de onderste kabine, schuif de ander naar beneden en plaats de schone bovenin terug
zo blijft de bacteriecultuur na schoonmaak toch in takt

wat ik wel zou kunnen proberen is filterwatten in 1 van de 1 kabine's stoppen ipv de filters
en je hebt die kooltjes toch ook in zakjes? losse kooltjes kan iig niet in mijn pomp

duidelijkste plaatje dat ik kon vinden

[ Bericht 13% gewijzigd door saaw op 03-10-2007 15:15:10 ]
pi_53668983
of je wisselt dat stuk hout gewoon , misschien is het net een fout stuk ofzo
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:16:47 #297
74276 saaw
pi_53669015
het hout is er al 4 dagen uit
pi_53669214
Ik denk gewoon even afwachten. Elke week 2x 1/3 liter water verversen, de rest zakt na een aantal weken denk wel. Zolang je vissen er geen last van hebben dan...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:26:36 #299
74276 saaw
pi_53669266
dat is waar, visjes lijken nergens last van te hebben
misschien toch eens kijken naar een ander filter

het is zulk fijn 'stof;, denk niet dat mijn filter die eruit krijgt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:00:13 #300
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53670064
Die tetratec filters zijn pure rommel, leuk om je water in beweging te houden en een beetje troep uit je water te krijgen maar biologisch filteren doet het 0,0

Die dingen zitten meestal binnen 3 dagen verstopt, zo'n filter heeft bij een kennis een hele crystal red kweek om zeep geholpen (dat filter was een noodoplossing omdat z'n eheim 2213 kapot was)
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')