als je een aquarium van een meter neemt kan dat bestquote:Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef rene90 het volgende:
en in plaats van 3 oto's 1 Ancistrus Dolichopterus, is dat niet mooier? hij wordt wel groot maar het is wel mooi:)
waarom eigenlijk maar 2 in zo'n bak? als ik vragen mag?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:21 schreef Prowl het volgende:
Ik heb 2 oto's in mn 500+ liter aquarium
met een 54 liter bak moet je niet aan oppervlakte vissen gaan denken. daar heb je te weinig oppervlak voor. en mocht je bijv ramirezi nemen, die zwemmen ook overal en komen dus ook bij het oppervlak. je zou anders ook aan bijv de dwerggoerami kunnen denken (colisa lalia) of de honinggoerami, die blijft volgens mij ook klein. maar dan moet je weer even kijken of dat uitkomt qua waterwaarden met de rest van je vissenbestand. ws wel, want ik heb ze ook gehad (colisa lalia). maar hoedanook, je kunt makkelijk 5 oto's kwijt.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef rene90 het volgende:
500+ liter toe maar:) maar oke dan blijf ik bij de 3 otocinclus beestjes
zijn er nog echte leuke opppervlakte visjes want die heb ik nog niet echt....
De enige soort die je kan houden is de marmerbijlzalm of de zilverbijlzalm. De rest (zoals een halfsnavelbeksnoekje) wordt te groot. En als je tussen die 2 kiest zou ik voor de marmerbijlzalm gaan omdat die een slag kleiner is als de zilverbijlzalmquote:Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef rene90 het volgende:
500+ liter toe maar:) maar oke dan blijf ik bij de 3 otocinclus beestjes
zijn er nog echte leuke opppervlakte visjes want die heb ik nog niet echt....
aantal cm vis per liter gaat meer om biologische belasting. en een vis van een bepaalde grootte heeft weer een bak van een bepaalde lengte nodig. de garnalen mag je van mij overslaan in de rekensom, die vervuilen nauwelijks. oto's zijn geen bodemvissen, eerder wandvissen, aangezien ze graag aan het glas hangen. maar je zult ze overal in je aquarium tegen komen. ik weet dat ik zelf de lalia had aangeraden, maar ik denk dat je bak er toch te klein voor is. ik ben ook begonnen met een 54l aquarium en weet dat het behelpen is. vandaar dat ik inmiddels aan de 240 liter zit. de 54 liter bak heb ik trouwens ook nog steeds, maar daar zitten alleen garnalen in.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef rene90 het volgende:
maar je pakt nu allemaal de maximale maten toch? En als je een garnaaltje neemt die alleen op de bodem zit hoef je niet mee te rekenen lijkt me.
Dit lijstje dan iets beter?
8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (bodem)
4 cardina japonica (bodem)
1 paartje colisa lalia (boven)
de killivissen lijken me niks:) liever wat meer verschillende soorten
Komt waarsch door het zand hequote:Op zondag 30 september 2007 18:23 schreef rene90 het volgende:
het water ziet heel erg troebel?
Niet doen hoor....hoeveel Nitrivec of andere waterbereider je er ook in gooid, je hebt dan alsnog een kans op een nitrietpiek en dan kan je al je vissen dood uit het aquarium halen. Heb gewoon een beetje geduld en laat je bak 2 a 3 weken draaien, test regelmatig je water, ververs en laat de bacteriecultuur in je filter zichzelf opbouwen....quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:54 schreef rene90 het volgende:
ik gooi braaf al dat spul erin:) daar staat op dat je al na een dag eigenlijk de vissen erin mag doen?
als je het volgens de regels doet is twee weken (in mijn ogen) goed genoeg. uiteraard wel eerst water testen, maar dat mag voor zich spreken.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Chandler het volgende:
Ik raad mensen altijd aan om een bak minimaal een maand te laten staan voordat je er vissen in gaat doen. Dan hebben planten en het water de tijd om zich klaar te maken voor de visjes. Wel is het handig dat als je slakken neemt deze er na een week bij in te knikkeren, veel soorten slakken kunnen tegen beginnend water.
jaah, hahahaquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:35 schreef Klonk het volgende:
Ook dat ja, en telkens maar als een demente gek voor die bakken daar staan kwijlen
ik kan het mis hebben, maar ik dacht dat dit verboden is in NL. of gaat dat alleen om lichtgevende stoffen? dat is zekerweten verboden.quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:07 schreef Klonk het volgende:
net zoals die visjes die een kleurstofje krijgen ingespoten, echt verschrikkelijk...
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 10:46 schreef Guppyfriend het volgende:
tja, het is net zoiets als die doorzichtige kikker die ze in japan gekweekt hebben... ik vind het absoluut zinloos en totaal niet mooi. maar (helaas), er zijn zat andere mensen die het wel leuk vinden
volgens het krantenartikel was de kikker gekweekt om het ontleden overbodig te makenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Dan vind ik fluoriserende vissen nog interessanter, een doorzichtige kikker heb je helemaal niks aanMaar beide vind ik eigenlijk ontzettend zinloos inderdaad.
tis idd zinloos. Tis leuk om te zien wat je allemaal kan doen met genenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 12:29 schreef Litso het volgende:
[..]
Dan vind ik fluoriserende vissen nog interessanter, een doorzichtige kikker heb je helemaal niks aanMaar beide vind ik eigenlijk ontzettend zinloos inderdaad.
al 3 keer gedaan, helpt nietsquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 14:48 schreef rene90 het volgende:
en je filter is nog schoon? anders misschien even je wilter vervangen?
maar ik heb het gewoon bij de aquariumzaak gekocht dus dat kan ik me ook niet voorstellenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 15:08 schreef rene90 het volgende:
dan lijkt het hout me niet geschikt? was er niet iets een soort coating wat je om stenen kan doen waardoor het niet aan het water afgeeft of iets in die richting? dat je het vacumeert of tja een soort laagje erop verft?
Ik had een appelslak er vanaf dag 1 inzitten, en die is nu 10x zo groot als z'n even oude broertjes / zusjes in mijn 1e aquarium, dus dat werkt perfectquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Chandler het volgende:
Ik raad mensen altijd aan om een bak minimaal een maand te laten staan voordat je er vissen in gaat doen. Dan hebben planten en het water de tijd om zich klaar te maken voor de visjes. Wel is het handig dat als je slakken neemt deze er na een week bij in te knikkeren, veel soorten slakken kunnen tegen beginnend water.
ik snap ook dat een winkel geld wilt verdienen, en ik waardeer jullie adviezen ook, alleen het lijkt me ook wel wat te zeggen over de winkel als ik een pomp gewoon even meekreeg zonder problemen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 12:57 schreef Klonk het volgende:
Een goeie vraag, wat denk je dat een winkel wil, geld verdienen en ook bij de vissenboeren heb je zwarte schapen...
Ik ken de rest van je verhaal niet.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:20 schreef saaw het volgende:
heb dus gister 1/3 van het water vervangen en de pomp weer schoongemaakt, dat scheelt wel veel maar het lijkt er niet op dat de bak weer zo helder als eerst word
iemand tips?
al het water vervangen lijkt me qua vissen die er al in zitten niet zo'n goed idee, maar op deze manier schiet het ook niet op
het was helemaal perfect helder
nu is het als slappe thee
heb een bak van 60x30x35quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:32 schreef ChilllayD het volgende:
[..]
Ik ken de rest van je verhaal niet.
Maar, watvoor filter inhoud heb je? Welke materialen?
Hoeveel liter aqua/water. Watvoor vissen. Hoeveel, hoevaak en wat voer je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |