als je een aquarium van een meter neemt kan dat bestquote:Op donderdag 27 september 2007 14:10 schreef rene90 het volgende:
en in plaats van 3 oto's 1 Ancistrus Dolichopterus, is dat niet mooier? hij wordt wel groot maar het is wel mooi:)
waarom eigenlijk maar 2 in zo'n bak? als ik vragen mag?quote:Op donderdag 27 september 2007 14:21 schreef Prowl het volgende:
Ik heb 2 oto's in mn 500+ liter aquarium
met een 54 liter bak moet je niet aan oppervlakte vissen gaan denken. daar heb je te weinig oppervlak voor. en mocht je bijv ramirezi nemen, die zwemmen ook overal en komen dus ook bij het oppervlak. je zou anders ook aan bijv de dwerggoerami kunnen denken (colisa lalia) of de honinggoerami, die blijft volgens mij ook klein. maar dan moet je weer even kijken of dat uitkomt qua waterwaarden met de rest van je vissenbestand. ws wel, want ik heb ze ook gehad (colisa lalia). maar hoedanook, je kunt makkelijk 5 oto's kwijt.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef rene90 het volgende:
500+ liter toe maar:) maar oke dan blijf ik bij de 3 otocinclus beestjes
zijn er nog echte leuke opppervlakte visjes want die heb ik nog niet echt....
De enige soort die je kan houden is de marmerbijlzalm of de zilverbijlzalm. De rest (zoals een halfsnavelbeksnoekje) wordt te groot. En als je tussen die 2 kiest zou ik voor de marmerbijlzalm gaan omdat die een slag kleiner is als de zilverbijlzalmquote:Op donderdag 27 september 2007 15:06 schreef rene90 het volgende:
500+ liter toe maar:) maar oke dan blijf ik bij de 3 otocinclus beestjes
zijn er nog echte leuke opppervlakte visjes want die heb ik nog niet echt....
aantal cm vis per liter gaat meer om biologische belasting. en een vis van een bepaalde grootte heeft weer een bak van een bepaalde lengte nodig. de garnalen mag je van mij overslaan in de rekensom, die vervuilen nauwelijks. oto's zijn geen bodemvissen, eerder wandvissen, aangezien ze graag aan het glas hangen. maar je zult ze overal in je aquarium tegen komen. ik weet dat ik zelf de lalia had aangeraden, maar ik denk dat je bak er toch te klein voor is. ik ben ook begonnen met een 54l aquarium en weet dat het behelpen is. vandaar dat ik inmiddels aan de 240 liter zit. de 54 liter bak heb ik trouwens ook nog steeds, maar daar zitten alleen garnalen in.quote:Op donderdag 27 september 2007 15:53 schreef rene90 het volgende:
maar je pakt nu allemaal de maximale maten toch? En als je een garnaaltje neemt die alleen op de bodem zit hoef je niet mee te rekenen lijkt me.
Dit lijstje dan iets beter?
8 neon tetra's (boven / midden)
3 otocinclus flexilis (bodem)
4 cardina japonica (bodem)
1 paartje colisa lalia (boven)
de killivissen lijken me niks:) liever wat meer verschillende soorten
Komt waarsch door het zand hequote:Op zondag 30 september 2007 18:23 schreef rene90 het volgende:
het water ziet heel erg troebel?
Niet doen hoor....hoeveel Nitrivec of andere waterbereider je er ook in gooid, je hebt dan alsnog een kans op een nitrietpiek en dan kan je al je vissen dood uit het aquarium halen. Heb gewoon een beetje geduld en laat je bak 2 a 3 weken draaien, test regelmatig je water, ververs en laat de bacteriecultuur in je filter zichzelf opbouwen....quote:Op maandag 1 oktober 2007 19:54 schreef rene90 het volgende:
ik gooi braaf al dat spul erin:) daar staat op dat je al na een dag eigenlijk de vissen erin mag doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |