abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 16:33:16 #276
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_53643879
kan amper een foto maken
als je een soepkom water uithaalt is het als iets te slappe thee
maar een hele bak vol is gewoon te donker om dorheen te kijken bijna
nu met 1/3 nieuw water scheelt al wel flink! hoop dat het in een paar dagen weer zo mooi helder word als voor het hout, het was juist zo mooi!
en dus weer een opvulling bedenken, het is wel heel leeg nu

mn visjes snappen er ook helemaal niets van dat het ineens zo leeg is
an urge to help mankind overcomes me
pi_53644168
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef Chandler het volgende:
Ik raad mensen altijd aan om een bak minimaal een maand te laten staan voordat je er vissen in gaat doen. Dan hebben planten en het water de tijd om zich klaar te maken voor de visjes. Wel is het handig dat als je slakken neemt deze er na een week bij in te knikkeren, veel soorten slakken kunnen tegen beginnend water.

Ik had een appelslak er vanaf dag 1 inzitten, en die is nu 10x zo groot als z'n even oude broertjes / zusjes in mijn 1e aquarium, dus dat werkt perfect
  Moderator dinsdag 2 oktober 2007 @ 20:06:10 #278
155227 crew  Guppy
dus
pi_53649529
@rene, hoe zijn je waarden eigenlijk? zit alles in het midden van het bereik? want nitriet hoort 0 te zijn namelijk, of iig, heeeel laag

anyway, in het aquariumhouden geldt, haastige spoed is zelden goed. ik hoop dat t goed gaat bij je...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_53649962
hey guppyfriend, kon het eigenlijk niet laten was verstandiger geweest ik wat gewacht had nog, desondanks:
waarden:
NO3: 0
NO2: 0
Gh: 8
Kh: 6
Ph: 7.6

en de neon tetra's zitten allemaal te slapen lijkt me, 1tje is een beetje afgezonderd van de rest van het groepje?

enne wanneer is het het verstandigst om te voeren? 's ochtends / 's avonds en op een vast tijdstip gewoon?
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_53663380
en alle neon tetra's zwemmen nog vrolijk rond:) ben alleen nog even aan het kijken hoeveel eten ze nou nodig hebben, iemand ideeen hoe je dit een beetje kan afmeten?
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 11:21:24 #281
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53663789
zoveel als ze in ik meen 1 minuut op eten, als je korrels geeft is 1 klik meer dan voldoende
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_53664742
het lijkt erop dat ze vooral de rode vlokjes niet opeten,

ach we gaan ook even wanneer er andere visjes bijkomen de granulaat proberen,
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:03:39 #283
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53664836
te veel voer in het water bevordert de algengroei op beestachtige manier. ik heb een evt.eetprobleem makkelijk opgelost, ze krijgen hetzelfde eten als in mijn vissenwinkel, nooit problemen gehad.
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:03:39 #284
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53664837
te veel voer in het water bevordert de algengroei op beestachtige manier. ik heb een evt.eetprobleem makkelijk opgelost, ze krijgen hetzelfde eten als in mijn vissenwinkel, nooit problemen gehad.
pi_53664995
oke:) ach we krijgen ook weer een zooitje algeneters in het aquarium, hebben die weer wat te doen,
ik kijk het even aan hoe het gaat nu ze zwemmen zeer actief rond en vinden het prachtig om zichzelf te bekijken in het glas wat een beetje reflecteert:) 1 keer eten geven is voldoende toch? of is 2 keer per dag aan te raden?
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:13:04 #286
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53665057
1 keer per dag op een vast moment, en geloof me die algeneters kunnen bij een explosie het niet schoonhouden.

trouwens met alle respect, waarom kom je hier telkens om advies vragen en dat vervolgens in de wind te slaan ? Ik hoop echt dat alles goed gaat, maar je bent de boel echt heel erg aan het overhaasten en ik kan me niet aan het gevoel ontrekken dat het allemaal erg impulsief gaat. Vergeet niet dat je met levende wezens bezig bent.
pi_53665836
het enige wat ik in de wind heb geslagen is om niet langer te wachten met het laten staan van de bak zonder vissen, bij de winkel zeiden ze dat er best al wat tetra's inkonden om mee te beginnen, verder stel ik het zeer op prijs wat jullie me allemaal adviseren en probeer ik ook er zeker rekening mee te houden, heb me grint uitgewassen, me beeldjes uitgekookt, teststrips gekocht, geluisterd naar wat voor plantjes je het beste kan nemen, de temperatuur staat nu ook op de 23 graden nu er visjes in zitten, verder ben ik me er zeer bewust van dat het levende wezens zijn, ik probeer naar jullie natuurlijk te luisteren maar ook naar de dierenwinkel.

Misschien dat je het stukje "dat er allemaal vissen zijn besteld" opvatte als dat ik die allemaal ga kopen? Want dat is zeker niet zo, ze heeft gewoon verschillende soorten besteld ook voor haarzelf zodat ik tussen veel verschillende een keuze kan maken.
Top 5 China producten
  woensdag 3 oktober 2007 @ 12:57:47 #288
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53666067
Een goeie vraag, wat denk je dat een winkel wil, geld verdienen en ook bij de vissenboeren heb je zwarte schapen...
pi_53666288

Mijn grootste aquarium. Van de 6.
1.30x50x60 met Red Turquoise discussen. Mijn mooiste en liefste.

Verder ben ik bezig met vissen kweken, altijd wel wat jong grut
Nu veel maanvissen de laatste tijd.

Kortom, geweldige hobby
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:20:35 #290
74276 saaw
pi_53666513
heb dus gister 1/3 van het water vervangen en de pomp weer schoongemaakt, dat scheelt wel veel maar het lijkt er niet op dat de bak weer zo helder als eerst word
iemand tips?

al het water vervangen lijkt me qua vissen die er al in zitten niet zo'n goed idee, maar op deze manier schiet het ook niet op

het was helemaal perfect helder
nu is het als slappe thee
pi_53666651
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 12:57 schreef Klonk het volgende:
Een goeie vraag, wat denk je dat een winkel wil, geld verdienen en ook bij de vissenboeren heb je zwarte schapen...
ik snap ook dat een winkel geld wilt verdienen, en ik waardeer jullie adviezen ook, alleen het lijkt me ook wel wat te zeggen over de winkel als ik een pomp gewoon even meekreeg zonder problemen.
Top 5 China producten
pi_53666750
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:20 schreef saaw het volgende:
heb dus gister 1/3 van het water vervangen en de pomp weer schoongemaakt, dat scheelt wel veel maar het lijkt er niet op dat de bak weer zo helder als eerst word
iemand tips?

al het water vervangen lijkt me qua vissen die er al in zitten niet zo'n goed idee, maar op deze manier schiet het ook niet op

het was helemaal perfect helder
nu is het als slappe thee
Ik ken de rest van je verhaal niet.
Maar, watvoor filter inhoud heb je? Welke materialen?
Hoeveel liter aqua/water. Watvoor vissen. Hoeveel, hoevaak en wat voer je?
  woensdag 3 oktober 2007 @ 13:56:51 #293
74276 saaw
pi_53667325
quote:
Op woensdag 3 oktober 2007 13:32 schreef ChilllayD het volgende:

[..]

Ik ken de rest van je verhaal niet.
Maar, watvoor filter inhoud heb je? Welke materialen?
Hoeveel liter aqua/water. Watvoor vissen. Hoeveel, hoevaak en wat voer je?
heb een bak van 60x30x35
als pomp heb ik een Tetratec IN 600 plus
deze heeft 2 kabine's met ieder 2 van die sponsjes erin

het aantal vissen en hoeveelheid voer is prima, het probleem is gewoon dat ik er hout in heb gedaan [van de aquariumwikel, en eerst uitgekookt] waar het water heel bruin van werd
nu is het hout eruit, pomp meerdere malen schoongemaakt en ook 2 keer 1/3 water verversd maar het lijft bruin
hier baal ik van omdat het eerst super mooi helder was

ik heb al een beetje gegoogled en dan blijkt dat filteren over kooltjes goed zou zijn, maar om jou een hele nieuwe pomp te kopen...

en alle water vervangen is, gezien er al vissen inziten, volgens mij ook geen briljant idee
  Moderator woensdag 3 oktober 2007 @ 14:46:31 #294
155227 crew  Guppy
dus
pi_53668397
ik heb filteren over kool als eens aangekaart. dat kan inderdaad helpen. je kan ook filteren over een kolenspons. dit zijn bijvoorbeeld de zwarte sponzen van Juwel, maar wellicht ook van andere merken (dat weet ik niet, misschien heeft Tetra ze ook wel). die kan je gewoon in je filter plaatsen, na de witte watten. misschien dat je hier ruimte voor hebt, ik weet natuurlijk niet goed hoe je filter eruit ziet.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:08:37 #295
74276 saaw
pi_53668832
mijn pomp heeft geen witte watten
het zijn 2 kabines boven elkaar, ieder met 2 spons-achtige filters erin
bij schoonmaak reinig ik de onderste kabine, schuif de ander naar beneden en plaats de schone bovenin terug
zo blijft de bacteriecultuur na schoonmaak toch in takt

wat ik wel zou kunnen proberen is filterwatten in 1 van de 1 kabine's stoppen ipv de filters
en je hebt die kooltjes toch ook in zakjes? losse kooltjes kan iig niet in mijn pomp

duidelijkste plaatje dat ik kon vinden

[ Bericht 13% gewijzigd door saaw op 03-10-2007 15:15:10 ]
pi_53668983
of je wisselt dat stuk hout gewoon , misschien is het net een fout stuk ofzo
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:16:47 #297
74276 saaw
pi_53669015
het hout is er al 4 dagen uit
pi_53669214
Ik denk gewoon even afwachten. Elke week 2x 1/3 liter water verversen, de rest zakt na een aantal weken denk wel. Zolang je vissen er geen last van hebben dan...
  woensdag 3 oktober 2007 @ 15:26:36 #299
74276 saaw
pi_53669266
dat is waar, visjes lijken nergens last van te hebben
misschien toch eens kijken naar een ander filter

het is zulk fijn 'stof;, denk niet dat mijn filter die eruit krijgt
  woensdag 3 oktober 2007 @ 16:00:13 #300
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_53670064
Die tetratec filters zijn pure rommel, leuk om je water in beweging te houden en een beetje troep uit je water te krijgen maar biologisch filteren doet het 0,0

Die dingen zitten meestal binnen 3 dagen verstopt, zo'n filter heeft bij een kennis een hele crystal red kweek om zeep geholpen (dat filter was een noodoplossing omdat z'n eheim 2213 kapot was)
Vi är Borg. Motstĺnd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')