abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51436626
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Is dat een culturele of aangeboren eigenschap ?
Temperament is deels terug te voeren op genetica en substantieel op cultureel.
pi_51436651
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Dan vraag ik nog maar een keer om een bron.
pi_51436725
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:

verhaal
Waarom zeg je dan tegen de multiculturele samenleving te zijn als je zelf wel weet dat dat niet kan en een totaal onzinnige uitspraak is ? Niet dat ik die uitspraak voor het eerst zie, het zijn ook niet de meest ontwikkelde mensen die hem hier posten.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-07-2007 17:41:36 ]
pi_51436746
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:37 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Welke gen zorgt daar dan voor?
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_51436817
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:32 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En hoe wil je de multiculture samenleving gaan wegtoveren?
Dat is een gepasseerd station.
quote:
En is een enorm verzuilde samenleving zoals wij die hadden in de jaren '50 ook geen multiculturele samenleving?
zo zou je het kunnen noemen. Maar dat gaf niet de grote problemen die we hebben met zoveel verschillende culturen die we nu hebben. De onderling verschillen zijn bovendien veel groter.
Het aantal zuilen waren destijds beperkt ot enkele. En dat is heel wat anders dan 80 culturen door elkaar.
quote:
Jaren '50? Wel goed opgelet tijdens de geschiedenisles op de basisschool? In 1960 werkten er welgeteld pas 22 Turken en 3 Marokkanen in ons kikkerlandje
En dat is dus echt waar, ga maar opzoeken
De echte stroom gastarbeiders kwam eind jaren zestig, begin jaren 70 pas goed op gang.
quote:
Jij denkt dat ze beter hun best gaan doen als ze als tweederangs burger beschouwd gaan worden? Jij vond apartheid wel een mooi systeem destijds in Zuid-Afrika?
Het apartheidsregime is een zwarte bladzijde in de geschiedenis. daar an ik nooit voor zijn.

Maar laten de allochtonen nu eens zelf beter hun best gaan doen ipv rotzooit te trappen. Dan zijn die harde maatregelen van mij niet nodig. Ik doe het ook niet graag.
pi_51436837
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:41 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Welke gen zorgt daar dan voor?
Vraag het Ronald Plasterk. die weet het vast wel.
pi_51436926
Maar het blijft ónzin. En waanzinnig strijdig met a) ons rechtstelsel en b) de bedoeling.

Het gaat niet, niet NIET helpen als je Ali harder straft dan Kees, omdat de kans dat Mohammed een misdaad pleegt groter is dan de kans dat Klaas dat doet.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51436956
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:38 schreef gelly het volgende:

[..]

Dan vraag ik nog maar een keer om een bron.
Genetisch bepaald :
quote:
Kunnen we onveilige gehechtheid daarom wijten aan de opvoeders? De promovenda vindt dat toch teveel gegeneraliseerd. ‘Het is inderdaad zo dat je ouders een cursus kunt geven om sensitiever te reageren, en daardoor neemt ook de mate van veiligheid toe. Maar het ene kind is het andere niet: ze verschillen in temperament, in gedrag.’ En daarmee blijkt dat de kous nog niet af is: temperament is juist een kenmerk dat wél genetisch bepaald is. Bokhorst: ‘Wij konden geen relatie vinden tussen temperament en gehechtheid. Maar het is haast niet voor te stellen dat temperament er niets mee te maken zou hebben.’

http://www.leidenuniv.nl/mare/2004/31/0702.html
pi_51436976
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vraag het Ronald Plasterk. die weet het vast wel.
Ik zal hem even bellen.

Lees jij ondertussen even deze door?: http://www.vn.nl/web/show/id=184396/contentid=560
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_51437034
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:49 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Genetisch bepaald :
[..]
En dan nu nog even een linkje waaruit blijkt dat dit gen ook aan bepaalde rassen is gelinieerd graag.
pi_51437082
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Waarom zeg je dan tegen de multiculturele samenleving te zijn als je zelf wel weet dat dat niet kan en een totaal onzinnige uitspraak is ? Niet dat ik die uitspraak voor het eerst zie, het zijn ook niet de meest ontwikkelde mensen die hem hier posten.
Ik ben ansich niet tegen een multiculturele samenleving. Laat dat even duidelijk zijn. Waar ik wel op tegen ben is de mate waarin het multiculturele is doorgevoerd.

En zeker in zo'n dichtbevolkt land als de onze.

Bij een bepaald % allochtonen gaat het gewoon mis. Er ontstaan teveel tegenstrijdigheden als het gaat om normen,waarden en gebruiken etc.

pi_51437190
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:47 schreef sigme het volgende:
Maar het blijft ónzin. En waanzinnig strijdig met a) ons rechtstelsel en b) de bedoeling.
Het is niet strijdig met ons rechtstelsel als differentiatie naar etniciteit mogelijk wordt gemaakt. Daar hebben we een wetgever voor.
quote:
Het gaat niet, niet NIET helpen als je Ali harder straft dan Kees, omdat de kans dat Mohammed een misdaad pleegt groter is dan de kans dat Klaas dat doet.
Waarom zou dat niet helpen? Je beoogt met het zwaarder straffen toch meer repressie. Dat wordt toch in het huidige stelsel toch ook beoogd?
  vrijdag 13 juli 2007 @ 18:00:01 #193
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51437243
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:
Een oplossing is: geen multiculturele samenleving willen. Want het werkt gewoon niet. Als je zoveel culturen door elkaar mengt, dan krijg je bagger.
En hoe wil je de 3 miljoen allochtonen (1.5 miljoen westers, 1.5 miljoen niet-westers) uit Nederland wegkrijgen? Hou er rekening mee dat een groot deel van de Marokkanen en Turken de Nederlandse nationaliteit dragen, en dat (vrijwel) ALLE Surinamers en Antillianen Nederlands zijn.

Je kunt mensen met een Nederlands paspoort sowieso niet uitzetten, het zijn immers Nederlanders. De Nederlandse nationaliteit is een gewaarborgt recht uit de Grondwet, en ik voel er erg weinig voor om dermate aan de grondwet te sleutelen om rassenscheiding aan te brengen. Dat hebben ze al eens geprobeerd in Europa, en dat is niet helemaal goed gegaan.

Dus: Hoe zou jij dat willen oplossen?
quote:
We hebben in de jaren 50 de enorme fout gemaakt door ze hierheen te halen. Gastarbeid is prima, maar geen permanente verblijfsvergunningen afgeven. Het is een onbeheersbare situatie geworden. Onze gastvrijheid sloeg nogal erg door.
Je zit er enigszins naast. In de jaren 50 haalden we namelijk voornamelijk Italianen, Grieken, en Spanjaarden naar Nederland, waarvan het grootste deel in de jaren 60 weer terug ging naar het zuiden. Nu nog zie je met regelmaat op "Spoorloos" mensen die hun biologische vader proberen te vinden in zuid-europese landen, omdat de gastarbeiders weer vertrokken. In de jaren 60 begonnen we te putten uit een nieuwe groep mensen, voornamelijk Turken en Marokkanen. Italie en Griekenland waren intussen uit de economische put geklommen na WO2, en er was voldoende werk in eigen land. Spanje was onder Franco nog steeds een dictatuur, en deze limiteerde het aantal Spanjaarden dat vertrok.

In 1968 kwam de VVD onder kabinet De Jong met de nieuwe Immigratiewet. In deze wet stond de inmiddels gewreekte Gezinsherenigingsclausule. Om het moment van de wet waren de meeste gastarbeiders uit Zuid-Europa alweer vertrokken, en de nieuwe lading gastarbeiders was net enkele jaren binnen: Turken en Marokkanen.

En toen kwam die mooie VVD wet, waardoor men nu het hele GEZIN naar Nederland kon halen, en effectief de status van gastarbeider veranderd werd tot immigrant. De term "gastarbeider" is dan ook gebaseerd op de wetgeving van voor 1968, vanaf dat moment heetten het immigranten. Deze wetgeving - en achteraf geeft ook de VVD dat toe - is een stommiteit geweest omdat door deze wet we nu zitten met 2 generaties Turken en Marokkanen, en een 3e generatie die nu op de kleuterschool zit, bij wijze van spreken.

En daar moeten we dus mee leren leven. Het grootste deel van de huidige generatie Turken en Marokkanen zijn in Nederland geboren en kennen eigenlijk hun geboorteland niet eens. Behalve dan van wat hun ouders vertellen, en van de zomervakanties die ze er doorbrengen bij Oma en Opa ofzo.

We zullen denk ik toch de multicultuur zo goed en kwaad als het gaat moeten accepteren. En als je dat echt niet wil: Er zijn nog een paar plekken op deze wereld waar men nog 95% blank zijn.... zoals IJsland bijvoorbeeld
quote:
Waarop baseer je dat?
Het verleden, en situaties in andere landen. 70 jaar geleden in Duitsland met de joden, 50 jaar geleden met de zwarten in Amerika, 30 jaar geleden met de zwarten in Zuid Afrika, 10 jaar geleden met de blanken in Zimbabwe. Allemaal situaties waarin de wetten zodanig van kracht zijn dat een minderheid bepaalde rechten niet had, zwaarder werd gestraft voor criminaliteit, het land uit werden gezet gebaseerd op huidskleur (zoals de blanke boeren in Zimbabwe), en in het ergste geval door middel van stamboombepaling als tweederangs burgers of "untermenschen" werden bestempeld. Zwarten in Zuid Afrika kregen vaak 20 jaar gevangenisstraf voor een steekpartij, terwijl een blanke met 2 jaar weer op straat liep. In Duitsland hebben er voor korte periode twee wetboeken van strafrecht bestaan, eentje voor Duitsers, en eentje voor Joden met zwaardere straffen.

Ik kan geen enkel voorbeeld uit het verleden bedenken waarin het zwaarder straffen van een culturele minderheid (of meerderheid, al naar gelang wie er aan de macht was) een positief effect heeft gehad op de samenleving. Jij wel?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51437279
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:51 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

En dan nu nog even een linkje waaruit blijkt dat dit gen ook aan bepaalde rassen is gelinieerd graag.
quote:
Zwarten zijn agressiever, misdadiger en minder zorgzaam.

http://www.testresearch.nl/werk/racgroene.html
pi_51437388
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:57 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het is niet strijdig met ons rechtstelsel als differentiatie naar etniciteit mogelijk wordt gemaakt. Daar hebben we een wetgever voor.
Nee, wetten kunnen strijdig zijn met het stelsel. De wetten vertonen een samenhang, gedeelde uitgangspunten etc. Dat heet een stelsel. Niet iedere willekeurige denkbare wet past binnen elk stelsel. Wat jij voorstelt past wel in stelsels die ook kunnen bestaan, dat ook wel doen en zeker hebben gedaan. Maar dan kom je -mijns inziens niet toevallig- wel bij hele enge stelsels uit.
quote:
[..]

Waarom zou dat niet helpen? Je beoogt met het zwaarder straffen toch meer repressie. Dat wordt toch in het huidige stelsel toch ook beoogd?
De meeste repressie is een politiestaat. En nee, dat wordt niet beoogd in het huidige stelsel.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51437396
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:01 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

[..]
Lees je je eigen links wel ?
pi_51437432
quote:

[..]

[..]
Misschien moet je het hele artikel nog eens lezen... maar dan wel helemaal...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_51437438
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 17:53 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Ik ben ansich niet tegen een multiculturele samenleving. Laat dat even duidelijk zijn. Waar ik wel op tegen ben is de mate waarin het multiculturele is doorgevoerd.

Je doet alsof dat een bewuste keuze is geweest vanuit de politiek ? "Laten we Nederland eens wat multicultureler maken !"
pi_51437462
quote:

[..]

[..]
Kolere, heb je dat artikel wel gelezen of ben je echt gewoon heel erg dom?
pi_51437507
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 18:06 schreef djenneke het volgende:

[..]

Misschien moet je het hele artikel nog eens lezen... maar dan wel helemaal...
De materie is glibberig. Je hoopt natuurlijk dat je de goede kant op glibbert.

Het brein is dermate ingewikkeld dat eea altijd omver te trappen is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')