abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52035086
tvp

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO TI
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + prestatie bonus
GSM: nope
Auto: Ja
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2800
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_52036595
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 02:16 schreef existenz het volgende:
tvp

Leeftijd: 23
Opleiding: HBO TI
Werkervaring: 2 jaar
Huidige functie: Software Engineer
Vakantiedagen: 27 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + prestatie bonus
Kut, ik doe iets verkeerds zo te zien
pi_52039723
Weet iemand wat ik hiermee zou moeten kunnen verdienen??
De functie is software ontwikkelaar / software onderhoud
Onder de functie valt; 3e lijns support / testen / herstel werkzaamheden bij problemen

Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT opleiding niveau 3
Werkervaring: Verkoop 1jaar. TD 3 jaar, Support (geen helpdesk) 3 jaar >> Verschillende bedrijven/organisaties
Huidige functie: Supportmedewerker
Laptop: nee
Vakantiedagen: 24 (+ 1 binnenkort omdat ik er dan 3 jaar werk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Auto: nope
Maand salaris(bruto): ???
pi_52040200
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:05 schreef danny91184 het volgende:
ik zou iig proberen niveau 4 te halen, scheelt nogal op je CV
pi_52040358
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:05 schreef danny91184 het volgende:
De functie is software ontwikkelaar / software onderhoud
Onder de functie valt; 3e lijns support / testen / herstel werkzaamheden bij problemen

Opleiding: MBO ICT opleiding niveau 3
Werkervaring: Verkoop 1jaar. TD 3 jaar, Support (geen helpdesk) 3 jaar >> Verschillende bedrijven/organisaties
Huidige functie: Supportmedewerker
Vakantiedagen: 24 (+ 1 binnenkort omdat ik er dan 3 jaar werk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Maand salaris(bruto): ???
1800 - 1900 ?
Ligt er een beetje aan wat je hiervoor verdiende en of je niveau 4 gaat halen.
pi_52081840
Leeftijd: 21
Opleiding: MBO
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Tja...
Huidige functie: Internal Account Manager
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: reiskostenvergoeding
Werkweek: 40uur
Maand salaris(bruto): 1950,-
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:58:26 #107
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_52104424
Een gewetensvraag aan julie allen:
Ik ben al jaren geen starter meer, maar inmiddels ervaren detacheerder/gedateacheerde IT'er/consulatant/hoe het beestje dan ook heet.
Toch vind ik deze topicreeks heel interessant, en volg hem al een tijdje. Maar soms post ik dingen niet, omdat ze meer algemeen werk gerelateerd zijn, en niet voor starters interessant. Vinden julie dat deze reeks ook daaraan ruimte zou moeten bieden, of dat we een andere reeks over detachering in het algemeen ook zouden moeten hebben?
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_52104775
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 20:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een gewetensvraag aan julie allen:
Ik ben al jaren geen starter meer, maar inmiddels ervaren detacheerder/gedateacheerde IT'er/consulatant/hoe het beestje dan ook heet.
Toch vind ik deze topicreeks heel interessant, en volg hem al een tijdje. Maar soms post ik dingen niet, omdat ze meer algemeen werk gerelateerd zijn, en niet voor starters interessant. Vinden julie dat deze reeks ook daaraan ruimte zou moeten bieden, of dat we een andere reeks over detachering in het algemeen ook zouden moeten hebben?
Detachering/Freelancen zijn beide een vak apart en dat is ook te zien aan de salarissen van sommigen . Daarbij lijken gedetacheerden de markt beter te kennen itt mensen in normale loondienst.

[ Bericht 5% gewijzigd door existenz op 04-08-2007 21:23:09 ]
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
  zondag 5 augustus 2007 @ 09:47:17 #109
153506 Captain_Fabulous
pi_52113656
Das waar, we zien meer plekken, en kunnen dus de waarde van onze skills beter inschatten denk ik.
  zondag 5 augustus 2007 @ 12:05:58 #110
116604 Rejgun
Gambrinus
pi_52115415
quote:
Op zondag 29 juli 2007 18:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt. Toen ik 21 was kon ik bij een bedrijf tekenen waar in het contract stond dat ik een "A-klasse lease auto" zou krijgen, denk dat daar wel een dikke bak mee bedoelt werd!
LOL, in lease- en huur land houdt A-klasse de kleinste en dus goedkoopste auto in die er maar te krijgen valt.
  maandag 6 augustus 2007 @ 10:57:12 #111
153506 Captain_Fabulous
pi_52134701
Ford Ka, Citroen C1/C2 of zo, Volkswagen Lupo mischien...
pi_52134909
Als ik in de klasse 'Peugeot 207, Volkswagen Polo, etc.' (zo stond het er) een leaseauto kan uitzoeken, waar moet ik dan aan denken naast die twee auto's? Zijn daar overzichten van?
pi_52135671
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:08 schreef Misanthropist het volgende:
Als ik in de klasse 'Peugeot 207, Volkswagen Polo, etc.' (zo stond het er) een leaseauto kan uitzoeken, waar moet ik dan aan denken naast die twee auto's? Zijn daar overzichten van?
Dezelfde klasse als Erwin, bel hem anders eens.
pi_52136123
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:08 schreef Misanthropist het volgende:
ibiza, fabia, etc, ongeveer zelfde prijsklasse ~20-25k nieuwprijs diesel
bleh
pi_52136147
thanks!
pi_52139054
Het wordt hier een zooi over de discussie over mijn nieuwe auto...... Voor degene die het niet geloven... hebben die even pech... zoals ik al zei: als je de zaakjes goed regelt kan het makkelijk!

Maar vooruit ik zal proberen zo duidelijk mogelijk proberen te noteren hoe ik het geregeld heb.

De key van het hele verhaal is dat ik een belgische lease auto heb. Ondanks ik eigelijk in nederland woon en werkt. In belgie zijn deze auto's voor nederlanders wel betaalbaar maar voor belgen weer niet omdat die over het algemeen een minderhoge lease vergoeding krijgen. Omdat er speciale regelingen zijn tussen nederland en belgie (En eigelijk ook alleen tussen Nederland, belgie en duitsland) Kan je opgeven dat je volledig (of voor 90%) nederlands belasting plichtig bent en moet je ook een tijd in nederland verblijven om toch een belgische auto te bezitten. Ik slaap dus +- 35 dagen per jaar bij mijn ouders in belgie.... meestal als ze op vakantie zijn, dan kan ik meteen op de huisdieren letten. Dus op papier woon ik nog echt thuis....

De opties die ik gekozen heb bestaan in nederland niet. (Ze bestaan wel maar onder een andere naam) Hierdoor zijn het automatische geen fabrieks af opties voor de belasting dienst. Dus geen bpm op die onderdelen. Daardoor is de bijtelling te bereken op het bedrag van 49.000 dus : 377,- per jaar. Reken zelf maar na voor de ongelovige op http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true

De leaseprijs van de auto is +- 920 incl brandstof. (Directlease is trouwens niet echt een geweldig betrouwbare bron, want als je in een groot bedrijf werkt krijg je veel korting. Op deze auto 22 % dus pak de directlease prijs maar en haal daar 22% van af en dan kom je een heel eind.) Vanwege de lange afstanden heb ik weten te regelen dat mijn complete leaseprijs door het bedrijf wordt betaald. En zo zit het eigelijk in elkaar.

Makkelijk genoeg en nog eens legaal ook nog.
Verder graag geen discussie hierover in dit topic want het vervuilt behoorlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door boegschroef op 06-08-2007 14:18:31 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  maandag 6 augustus 2007 @ 14:42:40 #117
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_52140269
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 13:46 schreef boegschroef het volgende:
Het wordt hier een zooi over de discussie over mijn nieuwe auto...... Voor degene die het niet geloven... hebben die even pech... zoals ik al zei: als je de zaakjes goed regelt kan het makkelijk!

Maar vooruit ik zal proberen zo duidelijk mogelijk proberen te noteren hoe ik het geregeld heb.

De key van het hele verhaal is dat ik een belgische lease auto heb. Ondanks ik eigelijk in nederland woon en werkt. In belgie zijn deze auto's voor nederlanders wel betaalbaar maar voor belgen weer niet omdat die over het algemeen een minderhoge lease vergoeding krijgen. Omdat er speciale regelingen zijn tussen nederland en belgie (En eigelijk ook alleen tussen Nederland, belgie en duitsland) Kan je opgeven dat je volledig (of voor 90%) nederlands belasting plichtig bent en moet je ook een tijd in nederland verblijven om toch een belgische auto te bezitten. Ik slaap dus +- 35 dagen per jaar bij mijn ouders in belgie.... meestal als ze op vakantie zijn, dan kan ik meteen op de huisdieren letten. Dus op papier woon ik nog echt thuis....

De opties die ik gekozen heb bestaan in nederland niet. (Ze bestaan wel maar onder een andere naam) Hierdoor zijn het automatische geen fabrieks af opties voor de belasting dienst. Dus geen bpm op die onderdelen. Daardoor is de bijtelling te bereken op het bedrag van 49.000 dus : 377,- per jaar. Reken zelf maar na voor de ongelovige op http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true

De leaseprijs van de auto is +- 920 incl brandstof. (Directlease is trouwens niet echt een geweldig betrouwbare bron, want als je in een groot bedrijf werkt krijg je veel korting. Op deze auto 22 % dus pak de directlease prijs maar en haal daar 22% van af en dan kom je een heel eind.) Vanwege de lange afstanden heb ik weten te regelen dat mijn complete leaseprijs door het bedrijf wordt betaald. En zo zit het eigelijk in elkaar.

Makkelijk genoeg en nog eens legaal ook nog.
Verder graag geen discussie hierover in dit topic want het vervuilt behoorlijk.
bedankt voor de uitleg. Maar dan heeft het weinig te maken met je zaken goed regelen want niet iedereen heeft ouders in belgie wonen
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_52158920
En daar komt nog bij dat de complete leaseprijs door het bedrijf betaald word, hoe onwaarschijnlijk dat ook mag klinken bij zo'n functie ! (anders was het niet betaalbaar)
pi_52159181
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 11:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

1800 - 1900 ?
Ligt er een beetje aan wat je hiervoor verdiende en of je niveau 4 gaat halen.
Kheb hiervoor al bijna 3 jaar gewerkt en support verleend voor hun. Dus de inhoudelijke kennis is er al redelijk ver, maar ik moet inderdaad nog veel leren bedankt!

Niveau 4 is dan wellicht zeker iets om nog te gaan doen
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 08:06:40 #120
154676 AcidBurner
Beyond the Sun
pi_52159233
tvp

Leeftijd: 31
Opleiding: Hogeschool - Toegepaste Informatica (België)
Werkervaring: 6 jaar
Huidige functie: Mainframe programmer
Vakantiegeld: 10%
Vakantiedagen: 25 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand + vakantiegeld
Werkweek: 36 uur
Maand salaris(bruto): 2700 Euro (+-1700 netto)
pi_52160312
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 12:05 schreef Rejgun het volgende:

[..]

LOL, in lease- en huur land houdt A-klasse de kleinste en dus goedkoopste auto in die er maar te krijgen valt.
Ik bedoelde dan ook A-merk, excuus
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 11:03:41 #122
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_52162133
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 09:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik bedoelde dan ook A-merk, excuus
Heb je dat uberhaupt?Je hebt toch geen auto wat lijkt op een BMW maar in het echt een en al bagger is.

ok alles wat uit china komt is een een b-merk maar je kunt nog geen chinese autos kopen in de EU.
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_52162949
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:03 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Heb je dat uberhaupt?Je hebt toch geen auto wat lijkt op een BMW maar in het echt een en al bagger is.

ok alles wat uit china komt is een een b-merk maar je kunt nog geen chinese autos kopen in de EU.
Over het algemeen worden BMW, Mercedes enzovoorts wel A-merken genoemd volgens mij
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 12:03:11 #124
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_52163687
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 11:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Over het algemeen worden BMW, Mercedes enzovoorts wel A-merken genoemd volgens mij
en wat maakt een A merk een A merk
vind Lexus meer een A merk dan een BMW als je naar kwaliteit kijkt.

edit: je deelt auto's ook in segmenten in en niet in A of B merk.
C segment = gofl, a3, astra etc. Heeft gewoon met prijsklasse en grotte van de auto te maken. niet zo zeer met merk
pi_52199604
Hoi,

ik ben 24 jaar en volgende week is mijn afstuderen.
Vervolgens ga ik uiteraard beginnen met het zoeken van een werkgever.

Alleen, ik heb geen idee wat een redelijk salaris is voor een net afgestuurde
informaticus. Ik heb de master Computer Science & Engineering gedaan op de
Technische Universiteit EIndhoven.

Werkervaring is redelijk beperkt, wel veel freelance werk (websitejes bouwen),
maar dat vind ik niet echt relevante werkervaring. Ook afgelopen 2 jaar gewerkt
als studentassistent (instructies geven, wat applicaties schrijven e.d.)
Sinds begin dit jaar werk ik via OGD op lokatie bij een bedrijf als Java/PHP
ontwikkelaar.

Wat is 'marktconform' in mijn geval?

Groeten David
None
pi_52200987
Opleiding: MBO Netwerkbeeherder N4
Werkervaring: 4 weken, 3 jaar stage
Huidige functie: Netwerkbeheerder (enige in fuctie over 20 vestigingen, 2 man backup)
Vakantiedagen: ehm denk 24 ofzo :s ff opzoeken
13/14e maand of winstuitkering: Nog niet naar gekeken
Maand salaris(bruto): 1300
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
pi_52203228
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 15:33 schreef DavidC het volgende:
Hoi,

ik ben 24 jaar en volgende week is mijn afstuderen.
Vervolgens ga ik uiteraard beginnen met het zoeken van een werkgever.

Alleen, ik heb geen idee wat een redelijk salaris is voor een net afgestuurde
informaticus. Ik heb de master Computer Science & Engineering gedaan op de
Technische Universiteit EIndhoven.

Werkervaring is redelijk beperkt, wel veel freelance werk (websitejes bouwen),
maar dat vind ik niet echt relevante werkervaring. Ook afgelopen 2 jaar gewerkt
als studentassistent (instructies geven, wat applicaties schrijven e.d.)
Sinds begin dit jaar werk ik via OGD op lokatie bij een bedrijf als Java/PHP
ontwikkelaar.

Wat is 'marktconform' in mijn geval?

Groeten David
Tussen de 1800 en 2300. Ligt eraan hoe erg het bedrijf met de oplevende IT (hype) meegaat.
pi_52206557
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:24 schreef Crazy-M het volgende:
Huidige functie: Netwerkbeheerder (enige in fuctie over 20 vestigingen, 2 man backup)
Heb je vooruitzicht op meer alles? Het houdt zelfs voor MBO-begrippen niet echt over
pi_52208896
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 19:49 schreef Misanthropist het volgende:

[..]

Heb je vooruitzicht op meer alles? Het houdt zelfs voor MBO-begrippen niet echt over
interne cursussen, en natuurlijk KM vergoeding.
50 euro vast per week. (moet elke week tussen 40 en 50 euro tanken dus lukt prima) en dan nog voor extra KM`s 0,19 cent per kilometer.

Heb wel Cisco CCNA certificaten (van school) maar ja, ik werk hier pas eerste week, (ben vanuit mn stage werk overgenomen naar dit bedrijf) dus ja, 1 maand proeftijd heb ik nog, wil eigenlijk wel meer gaan verdienen dus ik ga ook goed rondkijken.

1300 bruto is erg weinig als ik het hier namelijk zie

--edit--
Wat is trouwens die nieuwe site waarop je alles kunt vinden over loon.

Kun je aangeven wat je doet, welke diplomas enzo, en dan wordt er een minimum bruto aangegeven.
hier ben ik wel benieuwd naar, want als ik echt ver eronder zit, dan stap ik morgen nog naar de leiding gevende :p

[ Bericht 15% gewijzigd door Crazy-M op 08-08-2007 21:08:44 ]
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
pi_52211217
Crazy-M, ik ben 21 en geen relevante opleiding gevolgd. Zelfs ik verdien bruto meer, met het dubbele aantal vakantiedagen
ne okuyon, bokmu var?
pi_52211872
ok even een korte indicatie van mijn kunnen dan:

ict beheerder n3 afgestudeerd.
IctnetwerkbeheerderN4 afgestudeerd.

als extra papieren:
CCNA, Win2k3 certificaat

stages:
- 1.5 jaar basisschool. Complete ict beheer gehad alles verliep moeiteloos, stagebegeleider ruim tevreden
- 0,5 jaarklein bedrijf dat een grote klant had. Deze klant heeft 20 vestigingen en verhuurt kantoorruimtes. Onze taak was complete ict structuur te onderhouden (dus van ardware problemen tot software enzo. Tevens implementeren van nieuwe dingen zoals cisco telefonie en compleet nieuwe server voor Terminal sessies. Deze stagebegeleider was ook extreem tevreden en bood me een baan aan. Geaccepteerd, alleen bedrijf is maand later gestopt, vervolgens heeft de grote klant mij een baan aangeboden die waren namelijk ook uiterst tevreden over mij, met name de omgang met de mensen, probleem oplossingen en het vastbijten in dingen. Op dit moment leid ik deze klant dus als enige ict-er maar wel 2 man backup

Ik ga er dus vanuit dat ik dan ver onder het bruto verdien als ik het hier zo hoor.
ik wil dus ergens een indicatie kunnen doen van wat ik nu ongeveer waard ben.

Daarna denk ik na over:
- Salarisverhoging vragen
- Nieuwe baan zoeken

Zodra ik weet wat ik dus ongeveer bruto zou moeten kunnen verdienen kijk ik wat ik het beste kan doen
maar als ik me een beetje orienteer hier moet 1800 bruto dus al te behalen zijn.

Ik heb echter geen werkervaring op stages na dan.
Ik luister NL-Talig
pi_52211941
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:27 schreef Crazy-M het volgende:
ok even een korte indicatie van mijn kunnen dan:

ict beheerder n3 afgestudeerd.
IctnetwerkbeheerderN4 afgestudeerd.

als extra papieren:
CCNA, Win2k3 certificaat

stages:
- 1.5 jaar basisschool. Complete ict beheer gehad alles verliep moeiteloos, stagebegeleider ruim tevreden
- 0,5 jaarklein bedrijf dat een grote klant had. Deze klant heeft 20 vestigingen en verhuurt kantoorruimtes. Onze taak was complete ict structuur te onderhouden (dus van ardware problemen tot software enzo. Tevens implementeren van nieuwe dingen zoals cisco telefonie en compleet nieuwe server voor Terminal sessies. Deze stagebegeleider was ook extreem tevreden en bood me een baan aan. Geaccepteerd, alleen bedrijf is maand later gestopt, vervolgens heeft de grote klant mij een baan aangeboden die waren namelijk ook uiterst tevreden over mij, met name de omgang met de mensen, probleem oplossingen en het vastbijten in dingen. Op dit moment leid ik deze klant dus als enige ict-er maar wel 2 man backup

Ik ga er dus vanuit dat ik dan ver onder het bruto verdien als ik het hier zo hoor.
ik wil dus ergens een indicatie kunnen doen van wat ik nu ongeveer waard ben.

Daarna denk ik na over:
- Salarisverhoging vragen
- Nieuwe baan zoeken

Zodra ik weet wat ik dus ongeveer bruto zou moeten kunnen verdienen kijk ik wat ik het beste kan doen
maar als ik me een beetje orienteer hier moet 1800 bruto dus al te behalen zijn.

Ik heb echter geen werkervaring op stages na dan.
Zonder werkervaring lijkt 1800 moeilijk, maar niet onmogelijk. Je kan ze namelijk niets bewijzen omdat je grofweg geen ervaring hebt.
ne okuyon, bokmu var?
pi_52212134
Mja het irritante is dat stage niet als werkervaring mee telt
overal vragen ze zoveel jaar werkervaring
Hoe kun je werkervaring hebben als net afgestudeerde student ?
Ik luister NL-Talig
pi_52212791
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:08 schreef saban het volgende:
Crazy-M, ik ben 21 en geen relevante opleiding gevolgd. Zelfs ik verdien bruto meer, met het dubbele aantal vakantiedagen
Dubbel in Nederland kan niet (Alleen TNT Post heeft een dergelijke CAO qua vakantiedagen maar ook die halen de 40+ dagen niet)
pi_52214356
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef existenz het volgende:

[..]

Dubbel in Nederland kan niet (Alleen TNT Post heeft een dergelijke CAO qua vakantiedagen maar ook die halen de 40+ dagen niet)
Je gelooft niet dat ik er ~ 50 heb?
ne okuyon, bokmu var?
pi_52214766
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef existenz het volgende:

[..]

Misschien eens een baan zoeken in het onderwijs
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 8 augustus 2007 @ 23:52:39 #137
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52215016
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 09:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
tvp, maar nog niemand tegengekomen die de postdoctoraal 'RE' gedaan heeft
Maat van me gaat doet dit nu, 1 dag per week bij een v/d grote 4. Salaris is als starter 2350bruto +auto+telefoon+laptop. Niet slecht dunkt me. (trouwens voor alle WO-starters gelijk bij dat bedrijf)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52215084
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:45 schreef saban het volgende:

[..]

Misschien eens een baan zoeken in het onderwijs
Werken in het onderwijs is geen baan
pi_52215142
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:54 schreef existenz het volgende:

[..]

Werken in het onderwijs is geen baan
Het betaald redelijk, erg veel vakantiedagen en weinig stress

Leer je huiswerk voortaan beter, je stelling klopte dus niet
ne okuyon, bokmu var?
pi_52215322
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef saban het volgende:

[..]

Het betaald redelijk, erg veel vakantiedagen en weinig stress

Leer je huiswerk voortaan beter, je stelling klopte dus niet
Wel als je het onderwijs niet als baan rekent.
pi_52215437
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:00 schreef existenz het volgende:

[..]

Wel als je het onderwijs niet als baan rekent.
je bent jaloers
ne okuyon, bokmu var?
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:11:23 #142
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52215704
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef saban het volgende:

[..]

Het betaald redelijk slecht
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
erg veel vakantiedagen en weinig stress (Maar je moet wel werken met de jeugd die door de neerwaardse trend in de maatschappij steeds brutaler worden.)
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_52215745
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:11 schreef Public_NME het volgende:

[..]
Nee hoor, de instapsalarissen zijn prima omdat ze anders niemand krijgen. Alleen de doorgroei is extreem slecht.
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:14:53 #144
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_52215799
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 20:27 schreef juiced het volgende:

[..]

Cap Gemini is een zusterbedrijf. Maar verder klopt het.
Collega )) (Goh ze knijpen jullie ook af , of zit jij hier stiekem te werven)

Leeftijd: 43
Opleiding: WO Psychologie
Werkervaring: 21 jaar
Werkgever: Een grote detacheerder
Huidige functie: System management specialist
Laptop: neen
Vakantiegeld: 8% + bonus
Vakantiedagen: 26 + 4
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
GSM: Nee, wel abbonement
Auto: Nog niet van toepassing
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet abonnement, eindeloze collega's, en een cafetaria pakket waar je buikpijn van krijgt
Werkweek: Ja dat wel helaas 40 uur
Maand salaris(bruto): 5100,=
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
  donderdag 9 augustus 2007 @ 00:16:42 #145
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_52215845
quote:
Op donderdag 9 augustus 2007 00:12 schreef existenz het volgende:

[..]

Nee hoor, de instapsalarissen zijn prima omdat ze anders niemand krijgen. Alleen de doorgroei is extreem slecht.
Instapsalaris is eigenlijk niet zo belangrijk, doorgroei wel. Onderwijs is gewoon kut qua salaris op de lange termijn, dat is een feit, geen mening. (mijn Ma zit ook in die sector)
pi_52238939
Ik ben dan ook geen docent
Ik ben ondersteunend, ik heb weinig te maken met leerlingen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_52453476
Leeftijd: 31
Opleiding: HBO IT. (alleen nog ff afstuderen)
Werkervaring: 6 jaar
Werkgever: ...
Huidige functie: Software Engineer (beetje C++, beetje ASP, beetje SQL server, beetje C#)
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonusregeling, afgelopen jaar 0 euro (zucht..)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: aanvullende verzekering grotendeels betaald, reiskostenverg. 90 euro bruto, nu en dan voor de baas naar het buitenland (produktielocaties), opleidingen gratis mits relevant voor de functie, eindejaarsuitkering 4%
Werkweek: 38 uur
Maand salaris(bruto): 2500

En daarnaast fantastische collega's en zeer binnenkort eens "bijkletsen" over m'n salaris.
Al met al niet ontevreden dus.
pi_52937961
Update:

Leeftijd: 25
Opleiding: HBO IT Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1/2 jaar
Werkgever: IT Consultant, Technology and Outsourcing
Huidige functie: JDE Developer/Tester
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor hotelovernachtingen als opdrachten ver van huis zijn met een dagelijkse onkostenvergoeding van 40 euro
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): Per jaar 29.000 / 14.04 = 2065.53 p/m
Maand salaris(netto): 1356,67 p/m volgens loonwijzer

[ Bericht 3% gewijzigd door Icefire op 04-09-2007 15:24:36 ]
There is no such thing as Automerge
  donderdag 6 september 2007 @ 18:35:55 #149
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_52987559
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 14:38 schreef Icefire het volgende:
Update:

Opleiding: HBO IT Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1/2 jaar
Werkgever: IT Consultant, Technology and Outsourcing
Huidige functie: JDE Developer/Tester
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor hotelovernachtingen als opdrachten ver van huis zijn met een dagelijkse onkostenvergoeding van 40 euro
Maand salaris(bruto): Per jaar 29.000 / 14.04 = 2065.53 p/m
Maand salaris(netto): 1356,67 p/m volgens loonwijzer
netto zegt niet veel omdat je auto erbij zit.
pi_52987721
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 16:24 schreef Crazy-M het volgende:
Het minimumloon ligt dacht ik net iets boven de 1300 euro, dus je verdient erg weinig.

Maar dat is bij MBO banen vrij normaal
٩๏̯͡๏)۶
pi_53008007
quote:
Op donderdag 6 september 2007 18:35 schreef Matty___ het volgende:

[..]

netto zegt niet veel omdat je auto erbij zit.
Ik denk dat bruto in dit geval minder zegt.
Kan bijv. wel 3000+ bruto verdienen maar uiteindelijk betaal ik met mijn netto salaris toch mijn huur en rekeningen.
pi_53008673
Vorige maand afgestudeerd en nu al aan het werk. Rustig aan beginnen, heb nog genoeg jaren om mijn pensioen op te bouwen.

Leeftijd: 24
Opleiding: Hogeschool Zuyd Informatie Dienstverlening Management
Werkervaring: Geen, enkele stages
Werkgever: Alpha & Omega (gedetacheerd bij DSM)
Huidige functie: Junior Information Analist
Vakantiedagen: 24 + 5 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus + betaalde cursussen
Maand salaris(bruto): 1700 exclusief reis- en onkostenvergoeding
  vrijdag 7 september 2007 @ 18:09:20 #153
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_53011315
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:02 schreef Icefire het volgende:

[..]

Ik denk dat bruto in dit geval minder zegt.
Kan bijv. wel 3000+ bruto verdienen maar uiteindelijk betaal ik met mijn netto salaris toch mijn huur en rekeningen.
dat wel maar als je een duurder auto hebt heb je ook minder netto. dat is ieder zijn keuze. het moet toch vergelijkbaar blijven
pi_53020153
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 18:09 schreef Matty___ het volgende:

[..]

dat wel maar als je een duurder auto hebt heb je ook minder netto. dat is ieder zijn keuze. het moet toch vergelijkbaar blijven
Eens
  zondag 9 september 2007 @ 11:59:29 #155
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53046271
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Professional het volgende:
Vorige maand afgestudeerd en nu al aan het werk. Rustig aan beginnen, heb nog genoeg jaren om mijn pensioen op te bouwen.

blij dat ik geen idm heb gekozen na mijn eerste jaar zeg
pi_53066727
TVP
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53067125
quote:
Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Professional het volgende:

Das wel bitter weinig als je het mij vraagt.
  maandag 10 september 2007 @ 09:34:23 #158
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_53067183
quote:
Op maandag 10 september 2007 09:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Das wel bitter weinig als je het mij vraagt.
Inderdaad, vaak verwacht je rond de 2000 bruto (excl vergoeding) voor een beginnende hbo-er.
pi_53067381
Klopt, ben ik ook met jullie eens. Is ook weinig.
Het is een half jaar contract, waarna er gekeken word of er een verdere samenwerking in kan zitten. Uiteraard met loonsverhoging, dat is een feit wat vastgesteld moet worden.

Ene kant heb ik ook vantevoren aangegeven dat mits bij een goede aanbieding na dit half jaar ik zo de deur uit wandel naar een andere werkgever. En dat begrepen ze.
  maandag 10 september 2007 @ 14:38:26 #160
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53073410
maarja, als je laag begint blijf je altijd een beetje achter natuurlijk.
pi_53073907
Dat komt wel goed, maak je daar niet druk om.
  maandag 10 september 2007 @ 15:05:22 #162
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53074032
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:59 schreef Professional het volgende:
Dat komt wel goed, maak je daar niet druk om.
IK maak me er niet druk om, maar voor mijzelf was het toch wel een voorwaarde om serieus loon te krijgen. Met de huidige markt is dat ook echt wel mogelijk
pi_53074462
Klopt, heb jij weer zin in.
Daarom ga ik de komende maanden gewoon erg goed mijn best doen, ook omdat vanuit ons detacheringsbureau de laatste maanden steeds meer mensen bij DSM een contract krijgen. En als je eenmaal daar binnen bent, dan zit je echt goed. Kan altijd proberen, word het niks dan zoek ik gewoon wat anders. Ben tenminste van straat af nu.
pi_53077511
quote:
Op maandag 10 september 2007 14:38 schreef Fugie het volgende:
maarja, als je laag begint blijf je altijd een beetje achter natuurlijk.
Dat is de grootste bullshit die er is. Ik heb in mijn eerste jaar een salarisverhoging gekregen van ruim 35%. Probeer dat maar eens na te doen zonder van rol/job te switchen..
  maandag 10 september 2007 @ 19:35:11 #165
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_53079027
quote:
Op maandag 10 september 2007 18:30 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is de grootste bullshit die er is. Ik heb in mijn eerste jaar een salarisverhoging gekregen van ruim 35%. Probeer dat maar eens na te doen zonder van rol/job te switchen..
Zo jij bent goed
35% is totaal onrealistisch, zal wel mogelijk zijn maar zeker niet voor iedereen
  maandag 10 september 2007 @ 19:39:59 #166
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53079174
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:35 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Zo jij bent goed
35% is totaal onrealistisch, zal wel mogelijk zijn maar zeker niet voor iedereen
mjah, en als iemand die al 35% meer verdient 10% meer krijgt verdient hij/zij alsnog een aardig centje meer
pi_53079401
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:39 schreef Fugie het volgende:

[..]

mjah, en als iemand die al 35% meer verdient 10% meer krijgt verdient hij/zij alsnog een aardig centje meer
Ik zat iets onder de gemiddelde starterssalaris toen (100/150 eronder). Echter is iedereen gelijk geblijven of licht gestegen en ik dus flink. Wat ik wil zeggen: Startsalarissen zeggen geen fuck, veel grote bedrijven nemen starters redelijk goedkoop aan (Ze kunnen er gewoon veel krijgen) en als ze van waarde blijken te zijn, zullen die ineens veel beter stijgen dan de mensen die hoger ingestapt zijn. Die worden gewoon langzamer meer waard (Omdat ze naar ratio al meer verdienen).

Beter gezegd. Momenteel verdienen de mensen uit mijn lichting die vaak ietsjes lager zijn ingestapt (bij grotere bedrijven) (veel) meer dan diegene die zonodig hoog moesten instappen. Die zitten nu gezellig weg te kwijnen, omdat ze het niet waar maken of ze moeten flink overuren draaien om het te verdienen.
  maandag 10 september 2007 @ 20:10:41 #168
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53079855
Jah wat je zegt is dus dat het per persoon verschilt, dat klopt ja Maar dat neemt niet weg dat als je met 10% meer start en je hetzelfde groeipatroon hebt je altijd 10% meer blijft verdienen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt voor het geld ben gegaan, toevallig kwam het zo uit dat het meest lucratieve contract ook het interessantste was.
  maandag 10 september 2007 @ 20:22:52 #169
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_53080165
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:10 schreef Fugie het volgende:
Jah wat je zegt is dus dat het per persoon verschilt, dat klopt ja Maar dat neemt niet weg dat als je met 10% meer start en je hetzelfde groeipatroon hebt je altijd 10% meer blijft verdienen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt voor het geld ben gegaan, toevallig kwam het zo uit dat het meest lucratieve contract ook het interessantste was.
uiteindelijk bereik je hetzelfde plateau. alleen een 1/2 - 1 jaar later..begin salaris zegt ook vrij weinig over je uiteindelijk salaris over 3 jaar. alleen heeft iemand anders deze 3 jaar wel bv. 3x12x100euro meer te besteden.
  maandag 10 september 2007 @ 20:40:09 #170
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_53080548
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:22 schreef Matty___ het volgende:

[..]

uiteindelijk bereik je hetzelfde plateau. alleen een 1/2 - 1 jaar later..begin salaris zegt ook vrij weinig over je uiteindelijk salaris over 3 jaar. alleen heeft iemand anders deze 3 jaar wel bv. 3x12x100euro meer te besteden.
klopt ook zeker wel, maar in vergelijking met professional en mijzelf scheelt het (toevallig) 35%, dat gaat toch behoorlijk aantikken als je dat bv 3 jaar zo blijft. Maar je moet als starter zeker niet alleen naar het geld kijken Grote kans dat je toch binnen x jaar overstapt en daarbij flinke salarisstijgingen kan maken.
  maandag 10 september 2007 @ 20:46:40 #171
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_53080669
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Mens & Informatica
Werkervaring: 4 jaar helpdesk, 4 jaar software ontwikkeling
Werkgever: MKB
Huidige functie: Software ontwikkelaar (.NET)
Laptop: Yep, dikke Alienware m9750
Vakantiegeld: Yep, 8% is standaard geloof ik...?
Vakantiedagen: Ook al, 26 meen ik.
13/14e maand of winstuitkering: Komt nog, nieuw bedrijf enzo....
GSM: Yep, prive en alles.
Auto: Neen, helaasch.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Paar dagen in de week thuis werken.
Werkweek: 40 uur (vaak ook meer, maja, lang leve tijd voor tijd)
Maand salaris(bruto): 3333,33
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
pi_53089974
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:46 schreef Tyr80 het volgende:
Opleiding: HBO Mens & Informatica
Werkervaring: 4 jaar helpdesk, 4 jaar software ontwikkeling
Werkgever: MKB
Huidige functie: Software ontwikkelaar (.NET)
Laptop: Yep, dikke Alienware m9750
Vakantiegeld: Yep, 8% is standaard geloof ik...?
Vakantiedagen: Ook al, 26 meen ik.
13/14e maand of winstuitkering: Komt nog, nieuw bedrijf enzo....
GSM: Yep, prive en alles.
Auto: Neen, helaasch.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Paar dagen in de week thuis werken.
Werkweek: 40 uur (vaak ook meer, maja, lang leve tijd voor tijd)
Maand salaris(bruto): 3333,33
Dat doe je goed
pi_53216753
Even een vraagje:

Als je een HBO opleiding Technische Informatica hebt afgerond en je bent in het bezit van MCSE 2003, CCNA en CCNP certificaten, wat kan je dan ongeveer als startsalaris verwachten op je 21ste/22ste? Ik hoor dingen van 1400 tot 2500 maar wil het toch even horen van iemand die er ervaring mee heeft..

[ Bericht 25% gewijzigd door Mr.Nash op 16-09-2007 15:06:20 ]
idem dito..
pi_53221828
1800-2200. onder de 1800 is veels te weinig. Boven de 2200 veels te veel. Je certificaten zeggen helaas weinig omdat de gemiddelde MBOér ze ook heeft tegenwoordig...

Let wel: 2500 klinkt leuk als je 21 jaar bent, maar ze kunnen je niet elk jaar zo loonsverhoging gaan blijven geven... Als je als broekie zo hoog instapt, verneuk je je eigen marktwaarde compleet. Je levensstandaard gaat omhoog en je kunt/wilt nergens voor minder aan de slag gaan. Het is slimmer om eerst wat lager te beginnen, veel studiemogelijkheden en ervaring op te pikken (tegen natuurlijk wel een marktconform salaris) en daarna stappen te gaan maken. Dan prijs je jezelf veel beter in de markt.

[ Bericht 49% gewijzigd door existenz op 16-09-2007 16:54:43 ]
pi_53222359
Aha, had zelf ook iets rond de 2000 in gedachten dus dan dacht ik niet verkeerd. Ik dacht er zelf ook al aan om laag te beginnen en dan omhoog te gaan ipv hoog te beginnen en dan hoog te blijven. Is ook leuker als je promotie/salarisverhoging krijgt dan dat je een aantal jaar op het zelfde niveau blijft.

Bedankt voor je antwoord. Het heeft me een goed inzicht gegeven. Nu alleen nog afstuderen
idem dito..
  donderdag 20 september 2007 @ 00:58:24 #176
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_53317248
Binnenkort kom ik dus in dienst waar ik momenteel nog via detachering werk.(al een 1.5 jaartje nu bijna )
Ik krijg dus een voorstel, jaar contract met daarin dus salaris, voorzieningen, extra's enz enz.

Hoe zit dat met onderhandelen over je salaris bijv.
Ik kom in schaal 5.. dat is tussen de 1700-2600 bruto p.m. ongeveer..Wat ik dan voorgeschoteld krijg weet ik nog niet.
Kan ik dan nog zeggen van ' ik wil toch meer iets in die richting verdienen'.. Of is zo'n voorstel meteen take it or leave it.. Ik neem aan van niet toch ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_53318606
Een verschil van bijna 50% per schaal is nogal

Maar als ze schalen hebben zal het vast take-it or leave it zijn. Er zit misschien wat ruimte in(meer naar de 2600 bruto toe) maar waarschijnlijk niet al teveel
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_53321206
existenz, je zegt iets over je marktwaarde verneuken maar zelf pak je ook 2800 euro + winstuitkering + prestatie bonus
met 23 jaar en maar liefst 2 jaar werkervaring ( ahum )
dat is ook aardig je eigen marktwaarde verneuken.

p.s ik zit 10 jaar in de ICT en verschillende werkgevers gehad, niet alleen technisch verstand van zaken maar ook procesmatig ( incl certificering ) als projectleider/manager certificering.
en toch verdien ik een heel stuk minder dan jij.

[ Bericht 16% gewijzigd door Rotaderp28 op 20-09-2007 10:35:25 ]
pi_53321338
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:27 schreef Rotaderp28 het volgende:
existenz, je zegt iets over je marktwaarde verneuken maar zelf pak je ook 2800 met 23 jaar.
denk je dat dat marktconform is ?

p.s ik zit 10 jaar in de ICT en verschillende werkgevers gehad, niet alleen technisch verstand van zaken maar ook procesmatig ( incl certificering ) als projectleider/manager certificering.
In deze tijden kan je zulke bedragen dus wel vragen. Arbeidskrapte enzo.
pi_53321462
bij grote detacheerders is de doorgroei erg matig ( de vele managers en het bestuur wat miljoenen verdiend moet ook betaald worden ), als ik hop naar een andere werkgever op dit moment kan ik er 650 euro bruto bijkrijgen + betere voorwaarden zit er ook hard aan te denken om dat te gaan doen.

wel een beetje jammer om alleen voor het geld over te stappen naar een andere werkgever als je het wel naar je zin hebt.
  donderdag 20 september 2007 @ 12:03:37 #181
153506 Captain_Fabulous
pi_53323774
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:39 schreef Rotaderp28 het volgende:
bij grote detacheerders is de doorgroei erg matig ( de vele managers en het bestuur wat miljoenen verdiend moet ook betaald worden ), als ik hop naar een andere werkgever op dit moment kan ik er 650 euro bruto bijkrijgen + betere voorwaarden zit er ook hard aan te denken om dat te gaan doen.

wel een beetje jammer om alleen voor het geld over te stappen naar een andere werkgever als je het wel naar je zin hebt.
Hum, bij een detacheerder werk je niet, maar ben je een verhandelbaar produkt. Zelfs bij de beste zaken. Dus als je niet bereid bent om hard terug te onderhandelen, blijf je matig verdienen.
Ik verdiende na 4/5 jaar meer dan 2800, maar dan zonder auto.

donderdag 20 september 2007 @ 13:54:17 #182
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_53326537
quote:

Dan moet je niet klagen over je lagere salaris lijkt me?
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 20 september 2007 @ 14:21:47 #183
153506 Captain_Fabulous
pi_53327212
Als je voor 650 euro en betere voorwaarden niet over stapt, mag het wel heel leuk zijn waar je nu zit.
Met een salaris dat dus duidelik onder de 2800 ligt, heb je het dus over 20 % salarisverhoging minstens. Iemand die 10 jaar ervaring heeft krijgt niet heel vaak de kans om over te stappen voor 20% meer in mijn ervaring, dus dat je er nog over na moet denken, snap ik eigenlijk niet zo.
Maar goed, van mensen als jij wordt het directeur salaris betaald, denk ik dan maar.
pi_53340983
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:27 schreef Rotaderp28 het volgende:
existenz, je zegt iets over je marktwaarde verneuken maar zelf pak je ook 2800 euro + winstuitkering + prestatie bonus
met 23 jaar en maar liefst 2 jaar werkervaring ( ahum )
dat is ook aardig je eigen marktwaarde verneuken.

Ik ben zelf idd redelijk outpriced voor mijn leeftijd. Dus ik weet idd wat het is. Van de 14 bedrijven die de laatste maanden interesse hebben getoond, zijn er 2 geweest die misschien meer wilde bieden. Eén daarvan, waar ik veel mee heb gewerkt (en dus weet wat ik echt waard ben) wilde meer geven. Maar als ik nu weg zou willen, zou ik er niet of nauwelijks op vooruit gaan inderdaad (of zelfs minder). Gelukkig heb ik wel alle mogelijkheden bij mijn werkgever die je maar kunt bedenken (behalve internationaal). Dus mijn huidige salaris kan inderdaad tegen mij werken.

Daarom raad ik ook aan veel mensen om niet te hoog, maar ook niet te laag te beginnen (heb ik ook gedaan)... Hoog beginnen en niet weg kunnen terwijl je weg wil is extreem kut.

Ps. Als certificaten wat zouden zeggen over je kunnen (wat niet is), ben ik ook technisch en proces gecertificeerd.
quote:
Op donderdag 20 september 2007 10:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]

In deze tijden kan je zulke bedragen dus wel vragen. Arbeidskrapte enzo.
Dit bedrag verdiende ik al ruim voordat die krapte begon. De echte krapte in mijn "sector" is pas sinds begin dit jaar...
quote:

Bij detacheerders maak jij je eigen groei. Daar moet je tegen kunnen en aan willen werken. Veel mensen willen dat niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door existenz op 20-09-2007 22:12:22 ]
  vrijdag 21 september 2007 @ 00:14:23 #185
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_53345056
quote:
Op donderdag 20 september 2007 06:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een verschil van bijna 50% per schaal is nogal

Maar als ze schalen hebben zal het vast take-it or leave it zijn. Er zit misschien wat ruimte in(meer naar de 2600 bruto toe) maar waarschijnlijk niet al teveel
Maar zo'n voorstel zal toch niet gelijk definitief zijn ?

Zolang ik in die schaal blijf, kan ik vragen wat ik wil .. Of ze akkoord gaan dat is een ander verhaal..
Ik wil er natuurlijk wel beetje op vooruit gaan, maar wat is normaal.. 1.800 bruto pm zit ik nu.
Ik zat rond de 2.100 ongeveer bruto te denken.. Is toch wel haalbaar lijkt me, gezien ze tevreden over mij zijn.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_53345351
De helft van de schaal, dat lijkt me wel haalbaarja
  maandag 24 september 2007 @ 09:10:07 #187
52753 Sjowhan
ex-mod DIG. Watskebeurt?
pi_53424610
Toch de stap gezet, en per 01-12 een nieuwe job.

Per 01-12:
Opleiding: MBO ICT Opleiding (sys/netwerkbeheer)
Werkervaring: 3 jaar (wv. 1.5jr stages, 1.5jr prof. werkervaring)
Werkgever: detachering
Huidige functie: Medior Support Engineer
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: ja, 2%
GSM: ja (enkel zakelijk)
Auto: ja (klasse 1), 15k max/jr
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen, wga-gat, spaarloonregeling
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1750
  maandag 24 september 2007 @ 09:12:10 #188
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_53424643
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 07:52 schreef Lariekoek het volgende:
Opleiding: Informatica, HBO
Werkervaring: 10 maanden
Huidige functie: Test analist
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24 + 2 verplicht
13/14e maand of winstuitkering: Soort van bonus
GSM: Nee
Auto: Ja, leasebedrag van 717 p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
* Volledig ziektenkosten
* Volledig pensioen
* Opleidingen
Maand salaris(bruto): 2150 2250
Update.
In een jaar 400 euro bruto gestegen. Begonnen met 1850 bruto.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:11:54 #189
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_53457781
Ik blijf er bij. In de ICT kun je best een aardig salaris verdienen. Het is o.a. afhankelijk van de volgende factoren:
- Persoonlijkheid / instelling / drive
- Relevante ervaring
- Regio
- Opleiding

Ik denk dat je in de randstad meer kunt verdienen dan in pak em beet Limburg. Maar de kosten voor een woning of appartement zijn uiteraard ook zeer verschillend.
pi_53457968
quote:
Op maandag 10 september 2007 19:35 schreef Matty___ het volgende:

[..]

Zo jij bent goed
Nou ik heb in pakweg 1,5 jaar ruim 70% gepakt dus zo onrealistisch is dat (voor mij) niet Twee keer geswitched van job hiervoor overigens.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_53458023
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:11 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de randstad meer kunt verdienen dan in pak em beet Limburg. Maar de kosten voor een woning of appartement zijn uiteraard ook zeer verschillend.
Daarom werk ik in de randstad en woon ik in Limburg Kost wel wat reistijd, maar krijg daar ruime vergoeding voor en kan redelijk wat thuis werken.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:27:55 #192
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_53458220
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:20 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Daarom werk ik in de randstad en woon ik in Limburg Kost wel wat reistijd, maar krijg daar ruime vergoeding voor en kan redelijk wat thuis werken.
Wow. Ik hoop dat je dat kunt blijven volhouden. Of wil je op termijn naar de randstad verhuizen?
pi_53458392
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:27 schreef pdiscs het volgende:

[..]

Wow. Ik hoop dat je dat kunt blijven volhouden. Of wil je op termijn naar de randstad verhuizen?
Nee dat zit niet in de planning, maar wellicht na een x aantal jaar het wel weer dichter bij huis gaan zoeken. Maar ik heb nu geen kinderen dus dan is dit wel vol te houden.
  dinsdag 25 september 2007 @ 13:42:59 #194
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_53458665
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:34 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Nee dat zit niet in de planning, maar wellicht na een x aantal jaar het wel weer dichter bij huis gaan zoeken. Maar ik heb nu geen kinderen dus dan is dit wel vol te houden.
En waarom niet nu al (nu de economie goed gaat) alvast verder kijken? Of bevalt het je zo goed op dit moment?
pi_53458834
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:42 schreef pdiscs het volgende:

[..]

En waarom niet nu al (nu de economie goed gaat) alvast verder kijken? Of bevalt het je zo goed op dit moment?
Ik wil nu vooral ervaring op doen, en dat gaat op deze plek prima. Bovendien bevalt de functie me ook erg goed.
  dinsdag 25 september 2007 @ 14:13:00 #196
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_53459507
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 13:48 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik wil nu vooral ervaring op doen, en dat gaat op deze plek prima. Bovendien bevalt de functie me ook erg goed.
Dat ben je goed bezig!
pi_53459558
Woei, net weer beoordelingsgesprek gehad en salarisverhoging, meer dan ik verwacht had
pi_53461775
quote:
Op dinsdag 25 september 2007 14:15 schreef Scorpie het volgende:
Woei, net weer beoordelingsgesprek gehad en salarisverhoging, meer dan ik verwacht had
Altijd positief gefeliciteerd
pi_53473763
Per 01-12:
Leeftijd: 28
Opleiding: MBO ICT Opleiding, mcdst certificaatje plus wat mos certificaten.
Werkervaring: 5 jaar, 4 jaar helpdesk/on site support, 1 jaar change coordinator.
Werkgever: callcenter in noord ierland.
Huidige functie: tier 1 helpdesk medewerker
Vakantiegeld: nee
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nope
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen
Werkweek: 40u
Maand salaris(bruto): 1950

In December ga ik weer terug naar Nederland, dus begin November begin ik met solliciteren en zal ik wel zien hoe de markt is.
  woensdag 26 september 2007 @ 09:28:13 #200
165420 Ubbernutteloos
Het is dik in orde
pi_53479782
Opleiding: HBO Organisatiekunde & Informatica
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Consultancy Bureau
Huidige functie: SAP CRM Consultant
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering 60% van omzet
GSM: ja, plus onbeperkt prive bellen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: tanken in europa gratis, pensioen, coll. ziektekosten, opleidingsbudget over 3 jaar ¤ 15.000 etc.
The Absence of nothing is the presence of everything
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')