Kut, ik doe iets verkeerds zo te zienquote:Op donderdag 2 augustus 2007 02:16 schreef existenz het volgende:
tvp
Leeftijd: 23
Opleiding: HBO TI
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: -
Huidige functie: Software Engineer
Laptop: ja
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 27 of zo?
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering + prestatie bonus
GSM: nope
Auto: Ja
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 2800
ik zou iig proberen niveau 4 te halen, scheelt nogal op je CVquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:05 schreef danny91184 het volgende:
Weet iemand wat ik hiermee zou moeten kunnen verdienen??
1800 - 1900 ?quote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:05 schreef danny91184 het volgende:
Weet iemand wat ik hiermee zou moeten kunnen verdienen??
De functie is software ontwikkelaar / software onderhoud
Onder de functie valt; 3e lijns support / testen / herstel werkzaamheden bij problemen
Leeftijd: 22
Opleiding: MBO ICT opleiding niveau 3
Werkervaring: Verkoop 1jaar. TD 3 jaar, Support (geen helpdesk) 3 jaar >> Verschillende bedrijven/organisaties
Huidige functie: Supportmedewerker
Laptop: nee
Vakantiedagen: 24 (+ 1 binnenkort omdat ik er dan 3 jaar werk)
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
Auto: nope
Maand salaris(bruto): ???
Detachering/Freelancen zijn beide een vak apart en dat is ook te zien aan de salarissen van sommigenquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een gewetensvraag aan julie allen:
Ik ben al jaren geen starter meer, maar inmiddels ervaren detacheerder/gedateacheerde IT'er/consulatant/hoe het beestje dan ook heet.
Toch vind ik deze topicreeks heel interessant, en volg hem al een tijdje. Maar soms post ik dingen niet, omdat ze meer algemeen werk gerelateerd zijn, en niet voor starters interessant. Vinden julie dat deze reeks ook daaraan ruimte zou moeten bieden, of dat we een andere reeks over detachering in het algemeen ook zouden moeten hebben?
LOL, in lease- en huur land houdt A-klasse de kleinste en dus goedkoopste auto in die er maar te krijgen valt.quote:Op zondag 29 juli 2007 18:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Klopt. Toen ik 21 was kon ik bij een bedrijf tekenen waar in het contract stond dat ik een "A-klasse lease auto" zou krijgen, denk dat daar wel een dikke bak mee bedoelt werd!
Dezelfde klasse als Erwin, bel hem anders eens.quote:Op maandag 6 augustus 2007 11:08 schreef Misanthropist het volgende:
Als ik in de klasse 'Peugeot 207, Volkswagen Polo, etc.' (zo stond het er) een leaseauto kan uitzoeken, waar moet ik dan aan denken naast die twee auto's? Zijn daar overzichten van?
ibiza, fabia, etc, ongeveer zelfde prijsklasse ~20-25k nieuwprijs dieselquote:Op maandag 6 augustus 2007 11:08 schreef Misanthropist het volgende:
Als ik in de klasse 'Peugeot 207, Volkswagen Polo, etc.' (zo stond het er) een leaseauto kan uitzoeken, waar moet ik dan aan denken naast die twee auto's? Zijn daar overzichten van?
bedankt voor de uitleg. Maar dan heeft het weinig te maken met je zaken goed regelen want niet iedereen heeft ouders in belgie wonenquote:Op maandag 6 augustus 2007 13:46 schreef boegschroef het volgende:
Het wordt hier een zooi over de discussie over mijn nieuwe auto...... Voor degene die het niet geloven... hebben die even pech... zoals ik al zei: als je de zaakjes goed regelt kan het makkelijk!
Maar vooruit ik zal proberen zo duidelijk mogelijk proberen te noteren hoe ik het geregeld heb.
De key van het hele verhaal is dat ik een belgische lease auto heb. Ondanks ik eigelijk in nederland woon en werkt. In belgie zijn deze auto's voor nederlanders wel betaalbaar maar voor belgen weer niet omdat die over het algemeen een minderhoge lease vergoeding krijgen. Omdat er speciale regelingen zijn tussen nederland en belgie (En eigelijk ook alleen tussen Nederland, belgie en duitsland) Kan je opgeven dat je volledig (of voor 90%) nederlands belasting plichtig bent en moet je ook een tijd in nederland verblijven om toch een belgische auto te bezitten. Ik slaap dus +- 35 dagen per jaar bij mijn ouders in belgie.... meestal als ze op vakantie zijn, dan kan ik meteen op de huisdieren letten. Dus op papier woon ik nog echt thuis....
De opties die ik gekozen heb bestaan in nederland niet. (Ze bestaan wel maar onder een andere naam) Hierdoor zijn het automatische geen fabrieks af opties voor de belasting dienst. Dus geen bpm op die onderdelen. Daardoor is de bijtelling te bereken op het bedrag van 49.000 dus : 377,- per jaar. Reken zelf maar na voor de ongelovige op http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true
De leaseprijs van de auto is +- 920 incl brandstof. (Directlease is trouwens niet echt een geweldig betrouwbare bron, want als je in een groot bedrijf werkt krijg je veel korting. Op deze auto 22 % dus pak de directlease prijs maar en haal daar 22% van af en dan kom je een heel eind.) Vanwege de lange afstanden heb ik weten te regelen dat mijn complete leaseprijs door het bedrijf wordt betaald. En zo zit het eigelijk in elkaar.
Makkelijk genoeg en nog eens legaal ook nog.
Verder graag geen discussie hierover in dit topic want het vervuilt behoorlijk.
Kheb hiervoor al bijna 3 jaar gewerkt en support verleend voor hun. Dus de inhoudelijke kennis is er al redelijk ver, maar ik moet inderdaad nog veel lerenquote:Op donderdag 2 augustus 2007 11:28 schreef Scorpie het volgende:
[..]
1800 - 1900 ?
Ligt er een beetje aan wat je hiervoor verdiende en of je niveau 4 gaat halen.
Ik bedoelde dan ook A-merk, excuusquote:Op zondag 5 augustus 2007 12:05 schreef Rejgun het volgende:
[..]
LOL, in lease- en huur land houdt A-klasse de kleinste en dus goedkoopste auto in die er maar te krijgen valt.
Heb je dat uberhaupt?Je hebt toch geen auto wat lijkt op een BMW maar in het echt een en al bagger is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:39 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik bedoelde dan ook A-merk, excuus
Over het algemeen worden BMW, Mercedes enzovoorts wel A-merken genoemd volgens mijquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:03 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Heb je dat uberhaupt?Je hebt toch geen auto wat lijkt op een BMW maar in het echt een en al bagger is.
ok alles wat uit china komt is een een b-merk maar je kunt nog geen chinese autos kopen in de EU.
en wat maakt een A merk een A merkquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 11:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Over het algemeen worden BMW, Mercedes enzovoorts wel A-merken genoemd volgens mij
Tussen de 1800 en 2300. Ligt eraan hoe erg het bedrijf met de oplevende IT (hype) meegaat.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 15:33 schreef DavidC het volgende:
Hoi,
ik ben 24 jaar en volgende week is mijn afstuderen.
Vervolgens ga ik uiteraard beginnen met het zoeken van een werkgever.
Alleen, ik heb geen idee wat een redelijk salaris is voor een net afgestuurde
informaticus. Ik heb de master Computer Science & Engineering gedaan op de
Technische Universiteit EIndhoven.
Werkervaring is redelijk beperkt, wel veel freelance werk (websitejes bouwen),
maar dat vind ik niet echt relevante werkervaring. Ook afgelopen 2 jaar gewerkt
als studentassistent (instructies geven, wat applicaties schrijven e.d.)
Sinds begin dit jaar werk ik via OGD op lokatie bij een bedrijf als Java/PHP
ontwikkelaar.
Wat is 'marktconform' in mijn geval?
Groeten David
Heb je vooruitzicht op meer alles? Het houdt zelfs voor MBO-begrippen niet echt overquote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:24 schreef Crazy-M het volgende:
Opleiding: MBO Netwerkbeeherder N4
Werkervaring: 4 weken, 3 jaar stage
Huidige functie: Netwerkbeheerder (enige in fuctie over 20 vestigingen, 2 man backup)
Vakantiedagen: ehm denk 24 ofzo :s ff opzoeken
13/14e maand of winstuitkering: Nog niet naar gekeken
Maand salaris(bruto): 1300
interne cursussen, en natuurlijk KM vergoeding.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 19:49 schreef Misanthropist het volgende:
[..]
Heb je vooruitzicht op meer alles? Het houdt zelfs voor MBO-begrippen niet echt over
Zonder werkervaring lijkt 1800 moeilijk, maar niet onmogelijk. Je kan ze namelijk niets bewijzen omdat je grofweg geen ervaring hebt.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:27 schreef Crazy-M het volgende:
ok even een korte indicatie van mijn kunnen dan:
ict beheerder n3 afgestudeerd.
IctnetwerkbeheerderN4 afgestudeerd.
als extra papieren:
CCNA, Win2k3 certificaat
stages:
- 1.5 jaar basisschool. Complete ict beheer gehad alles verliep moeiteloos, stagebegeleider ruim tevreden
- 0,5 jaarklein bedrijf dat een grote klant had. Deze klant heeft 20 vestigingen en verhuurt kantoorruimtes. Onze taak was complete ict structuur te onderhouden (dus van ardware problemen tot software enzo. Tevens implementeren van nieuwe dingen zoals cisco telefonie en compleet nieuwe server voor Terminal sessies. Deze stagebegeleider was ook extreem tevreden en bood me een baan aan. Geaccepteerd, alleen bedrijf is maand later gestopt, vervolgens heeft de grote klant mij een baan aangeboden die waren namelijk ook uiterst tevreden over mij, met name de omgang met de mensen, probleem oplossingen en het vastbijten in dingen. Op dit moment leid ik deze klant dus als enige ict-er maar wel 2 man backup
Ik ga er dus vanuit dat ik dan ver onder het bruto verdienals ik het hier zo hoor.
ik wil dus ergens een indicatie kunnen doen van wat ik nu ongeveer waard ben.
Daarna denk ik na over:
- Salarisverhoging vragen
- Nieuwe baan zoeken
Zodra ik weet wat ik dus ongeveer bruto zou moeten kunnen verdienen kijk ik wat ik het beste kan doen
maar als ik me een beetje orienteer hier moet 1800 bruto dus al te behalen zijn.
Ik heb echter geen werkervaring op stages na dan.
Dubbel in Nederland kan nietquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:08 schreef saban het volgende:
Crazy-M, ik ben 21 en geen relevante opleiding gevolgd. Zelfs ik verdien bruto meer, met het dubbele aantal vakantiedagen
Je gelooft niet dat ik er ~ 50 heb?quote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef existenz het volgende:
[..]
Dubbel in Nederland kan niet(Alleen TNT Post heeft een dergelijke CAO qua vakantiedagen maar ook die halen de 40+ dagen niet)
Misschien eens een baan zoeken in het onderwijsquote:Op woensdag 8 augustus 2007 22:53 schreef existenz het volgende:
[..]
Dubbel in Nederland kan niet(Alleen TNT Post heeft een dergelijke CAO qua vakantiedagen maar ook die halen de 40+ dagen niet)
Maat van me gaat doet dit nu, 1 dag per week bij een v/d grote 4. Salaris is als starter 2350bruto +auto+telefoon+laptop. Niet slecht dunkt me. (trouwens voor alle WO-starters gelijk bij dat bedrijf)quote:Op woensdag 11 juli 2007 09:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
tvp, maar nog niemand tegengekomen die de postdoctoraal 'RE' gedaan heeft![]()
Werken in het onderwijs is geen baanquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:45 schreef saban het volgende:
[..]
Misschien eens een baan zoeken in het onderwijs![]()
Het betaald redelijk, erg veel vakantiedagen en weinig stressquote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:54 schreef existenz het volgende:
[..]
Werken in het onderwijs is geen baan
Wel als je het onderwijs niet als baan rekent.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef saban het volgende:
[..]
Het betaald redelijk, erg veel vakantiedagen en weinig stress![]()
Leer je huiswerk voortaan beter, je stelling klopte dus niet![]()
quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:00 schreef existenz het volgende:
[..]
Wel als je het onderwijs niet als baan rekent.![]()
quote:Op woensdag 8 augustus 2007 23:55 schreef saban het volgende:
[..]
Het betaald redelijk slechtSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. erg veel vakantiedagen en weinig stress(Maar je moet wel werken met de jeugd die door de neerwaardse trend in de maatschappij steeds brutaler worden.)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
Nee hoor, de instapsalarissen zijn prima omdat ze anders niemand krijgen. Alleen de doorgroei is extreem slecht.quote:
Collegaquote:Op dinsdag 17 juli 2007 20:27 schreef juiced het volgende:
[..]
Cap Gemini is een zusterbedrijf. Maar verder klopt het.
Instapsalaris is eigenlijk niet zo belangrijk, doorgroei wel. Onderwijs is gewoon kut qua salaris op de lange termijn, dat is een feit, geen mening. (mijn Ma zit ook in die sector)quote:Op donderdag 9 augustus 2007 00:12 schreef existenz het volgende:
[..]
Nee hoor, de instapsalarissen zijn prima omdat ze anders niemand krijgen. Alleen de doorgroei is extreem slecht.
netto zegt niet veel omdat je auto erbij zit.quote:Op dinsdag 4 september 2007 14:38 schreef Icefire het volgende:
Update:
Leeftijd: 25
Opleiding: HBO IT Bedrijfskundige Informatica
Werkervaring: 1/2 jaar
Werkgever: IT Consultant, Technology and Outsourcing
Huidige functie: JDE Developer/Tester
Laptop: Ja
Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: Ja
Auto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid voor hotelovernachtingen als opdrachten ver van huis zijn met een dagelijkse onkostenvergoeding van 40 euro
Werkweek: 40
Maand salaris(bruto): Per jaar 29.000 / 14.04 = 2065.53 p/m
Maand salaris(netto): 1356,67 p/m volgens loonwijzer
Het minimumloon ligt dacht ik net iets boven de 1300 euro, dus je verdient erg weinig.quote:Op woensdag 8 augustus 2007 16:24 schreef Crazy-M het volgende:
Opleiding: MBO Netwerkbeeherder N4
Werkervaring: 4 weken, 3 jaar stage
Huidige functie: Netwerkbeheerder (enige in fuctie over 20 vestigingen, 2 man backup)
Vakantiedagen: ehm denk 24 ofzo :s ff opzoeken
13/14e maand of winstuitkering: Nog niet naar gekeken
Maand salaris(bruto): 1300
Ik denk dat bruto in dit geval minder zegt.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
netto zegt niet veel omdat je auto erbij zit.
dat wel maar als je een duurder auto hebt heb je ook minder netto. dat is ieder zijn keuze. het moet toch vergelijkbaar blijvenquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:02 schreef Icefire het volgende:
[..]
Ik denk dat bruto in dit geval minder zegt.
Kan bijv. wel 3000+ bruto verdienen maar uiteindelijk betaal ik met mijn netto salaris toch mijn huur en rekeningen.![]()
Eensquote:Op vrijdag 7 september 2007 18:09 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat wel maar als je een duurder auto hebt heb je ook minder netto. dat is ieder zijn keuze. het moet toch vergelijkbaar blijven
blij dat ik geen idm heb gekozen na mijn eerste jaar zegquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Professional het volgende:
Vorige maand afgestudeerd en nu al aan het werk. Rustig aan beginnen, heb nog genoeg jaren om mijn pensioen op te bouwen.
Leeftijd: 24
Opleiding: Hogeschool Zuyd Informatie Dienstverlening Management
Werkervaring: Geen, enkele stages
Werkgever: Alpha & Omega (gedetacheerd bij DSM)
Huidige functie: Junior Information Analist
Vakantiedagen: 24 + 5 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus + betaalde cursussen
GSM: nee
Auto: nee
Maand salaris(bruto): 1700 exclusief reis- en onkostenvergoeding
Das wel bitter weinig als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Professional het volgende:
Vorige maand afgestudeerd en nu al aan het werk. Rustig aan beginnen, heb nog genoeg jaren om mijn pensioen op te bouwen.
Leeftijd: 24
Opleiding: Hogeschool Zuyd Informatie Dienstverlening Management
Werkervaring: Geen, enkele stages
Werkgever: Alpha & Omega (gedetacheerd bij DSM)
Huidige functie: Junior Information Analist
Vakantiedagen: 24 + 5 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus + betaalde cursussen
GSM: nee
Auto: nee
Maand salaris(bruto): 1700 exclusief reis- en onkostenvergoeding
Inderdaad, vaak verwacht je rond de 2000 bruto (excl vergoeding) voor een beginnende hbo-er.quote:Op maandag 10 september 2007 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das wel bitter weinig als je het mij vraagt.
IK maak me er niet druk om, maar voor mijzelf was het toch wel een voorwaarde om serieus loon te krijgen. Met de huidige markt is dat ook echt wel mogelijkquote:Op maandag 10 september 2007 14:59 schreef Professional het volgende:
Dat komt wel goed, maak je daar niet druk om.
Dat is de grootste bullshit die er is. Ik heb in mijn eerste jaar een salarisverhoging gekregen van ruim 35%. Probeer dat maar eens na te doen zonder van rol/job te switchen..quote:Op maandag 10 september 2007 14:38 schreef Fugie het volgende:
maarja, als je laag begint blijf je altijd een beetje achter natuurlijk.
Zo jij bent goedquote:Op maandag 10 september 2007 18:30 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is de grootste bullshit die er is. Ik heb in mijn eerste jaar een salarisverhoging gekregen van ruim 35%. Probeer dat maar eens na te doen zonder van rol/job te switchen..
mjah, en als iemand die al 35% meer verdient 10% meer krijgt verdient hij/zij alsnog een aardig centje meerquote:Op maandag 10 september 2007 19:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Zo jij bent goed![]()
35% is totaal onrealistisch, zal wel mogelijk zijn maar zeker niet voor iedereen
Ik zat iets onder de gemiddelde starterssalaris toen (100/150 eronder). Echter is iedereen gelijk geblijven of licht gestegen en ik dus flink. Wat ik wil zeggen: Startsalarissen zeggen geen fuck, veel grote bedrijven nemen starters redelijk goedkoop aan (Ze kunnen er gewoon veel krijgen) en als ze van waarde blijken te zijn, zullen die ineens veel beter stijgen dan de mensen die hoger ingestapt zijn. Die worden gewoon langzamer meer waard (Omdat ze naar ratio al meer verdienen).quote:Op maandag 10 september 2007 19:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
mjah, en als iemand die al 35% meer verdient 10% meer krijgt verdient hij/zij alsnog een aardig centje meer
uiteindelijk bereik je hetzelfde plateau. alleen een 1/2 - 1 jaar later..begin salaris zegt ook vrij weinig over je uiteindelijk salaris over 3 jaar. alleen heeft iemand anders deze 3 jaar wel bv. 3x12x100euro meer te besteden.quote:Op maandag 10 september 2007 20:10 schreef Fugie het volgende:
Jah wat je zegt is dus dat het per persoon verschilt, dat klopt jaMaar dat neemt niet weg dat als je met 10% meer start en je hetzelfde groeipatroon hebt je altijd 10% meer blijft verdienen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt voor het geld ben gegaan, toevallig kwam het zo uit dat het meest lucratieve contract ook het interessantste was.
klopt ook zeker wel, maar in vergelijking met professional en mijzelf scheelt het (toevallig) 35%, dat gaat toch behoorlijk aantikken als je dat bv 3 jaar zo blijft. Maar je moet als starter zeker niet alleen naar het geld kijkenquote:Op maandag 10 september 2007 20:22 schreef Matty___ het volgende:
[..]
uiteindelijk bereik je hetzelfde plateau. alleen een 1/2 - 1 jaar later..begin salaris zegt ook vrij weinig over je uiteindelijk salaris over 3 jaar. alleen heeft iemand anders deze 3 jaar wel bv. 3x12x100euro meer te besteden.
Dat doe je goedquote:Op maandag 10 september 2007 20:46 schreef Tyr80 het volgende:
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Mens & Informatica
Werkervaring: 4 jaar helpdesk, 4 jaar software ontwikkeling
Werkgever: MKB
Huidige functie: Software ontwikkelaar (.NET)
Laptop: Yep, dikke Alienware m9750![]()
Vakantiegeld: Yep, 8% is standaard geloof ik...?
Vakantiedagen: Ook al, 26 meen ik.
13/14e maand of winstuitkering: Komt nog, nieuw bedrijf enzo....
GSM: Yep, prive en alles.
Auto: Neen, helaasch.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Paar dagen in de week thuis werken.
Werkweek: 40 uur (vaak ook meer, maja, lang leve tijd voor tijd)
Maand salaris(bruto): 3333,33
In deze tijden kan je zulke bedragen dus wel vragen. Arbeidskrapte enzo.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:27 schreef Rotaderp28 het volgende:
existenz, je zegt iets over je marktwaarde verneuken maar zelf pak je ook 2800 met 23 jaar.
denk je dat dat marktconform is ?
p.s ik zit 10 jaar in de ICT en verschillende werkgevers gehad, niet alleen technisch verstand van zaken maar ook procesmatig ( incl certificering ) als projectleider/manager certificering.
en toch verdien ik een heel stuk minder dan jij.
Hum, bij een detacheerder werk je niet, maar ben je een verhandelbaar produkt. Zelfs bij de beste zaken. Dus als je niet bereid bent om hard terug te onderhandelen, blijf je matig verdienen.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:39 schreef Rotaderp28 het volgende:
bij grote detacheerders is de doorgroei erg matig ( de vele managers en het bestuur wat miljoenen verdiend moet ook betaald worden ), als ik hop naar een andere werkgever op dit moment kan ik er 650 euro bruto bijkrijgen + betere voorwaarden zit er ook hard aan te denken om dat te gaan doen.
wel een beetje jammer om alleen voor het geld over te stappen naar een andere werkgever als je het wel naar je zin hebt.
Dan moet je niet klagen over je lagere salaris lijkt me?quote:Op donderdag 20 september 2007 10:39 schreef Rotaderp28 het volgende:
bij grote detacheerders is de doorgroei erg matig ( de vele managers en het bestuur wat miljoenen verdiend moet ook betaald worden ), als ik hop naar een andere werkgever op dit moment kan ik er 650 euro bruto bijkrijgen + betere voorwaarden zit er ook hard aan te denken om dat te gaan doen.
wel een beetje jammer om alleen voor het geld over te stappen naar een andere werkgever als je het wel naar je zin hebt.
Ik ben zelf idd redelijk outpriced voor mijn leeftijd. Dus ik weet idd wat het is. Van de 14 bedrijven die de laatste maanden interesse hebben getoond, zijn er 2 geweest die misschien meer wilde bieden. Eén daarvan, waar ik veel mee heb gewerkt (en dus weet wat ik echt waard ben) wilde meer geven. Maar als ik nu weg zou willen, zou ik er niet of nauwelijks op vooruit gaan inderdaad (of zelfs minder). Gelukkig heb ik wel alle mogelijkheden bij mijn werkgever die je maar kunt bedenken (behalve internationaal). Dus mijn huidige salaris kan inderdaad tegen mij werken.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:27 schreef Rotaderp28 het volgende:
existenz, je zegt iets over je marktwaarde verneuken maar zelf pak je ook 2800 euro + winstuitkering + prestatie bonus
met 23 jaar en maar liefst 2 jaar werkervaring ( ahum )
dat is ook aardig je eigen marktwaarde verneuken.
p.s ik zit 10 jaar in de ICT en verschillende werkgevers gehad, niet alleen technisch verstand van zaken maar ook procesmatig ( incl certificering ) als projectleider/manager certificering.
en toch verdien ik een heel stuk minder dan jij.
Dit bedrag verdiende ik al ruim voordat die krapte begon. De echte krapte in mijn "sector" is pas sinds begin dit jaar...quote:Op donderdag 20 september 2007 10:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In deze tijden kan je zulke bedragen dus wel vragen. Arbeidskrapte enzo.
Bij detacheerders maak jij je eigen groei. Daar moet je tegen kunnen en aan willen werken. Veel mensen willen dat niet.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:39 schreef Rotaderp28 het volgende:
Maar zo'n voorstel zal toch niet gelijk definitief zijn ?quote:Op donderdag 20 september 2007 06:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Een verschil van bijna 50% per schaal is nogal
Maar als ze schalen hebben zal het vast take-it or leave it zijn. Er zit misschien wat ruimte in(meer naar de 2600 bruto toe) maar waarschijnlijk niet al teveel
Update.quote:Op woensdag 11 juli 2007 07:52 schreef Lariekoek het volgende:
Leeftijd: 25
Opleiding: Informatica, HBO
Werkervaring: 10 maanden
Huidige functie: Test analist
Laptop: Nee
Vakantiegeld: Ja, 8%
Vakantiedagen: 24 + 2 verplicht
13/14e maand of winstuitkering: Soort van bonus
GSM: Nee
Auto: Ja, leasebedrag van 717 p/m
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
* Volledig ziektenkosten
* Volledig pensioen
* Opleidingen
Maand salaris(bruto): 2150 2250
Nou ik heb in pakweg 1,5 jaar ruim 70% gepakt dus zo onrealistisch is dat (voor mij) nietquote:Op maandag 10 september 2007 19:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Zo jij bent goed![]()
35% is totaal onrealistisch, zal wel mogelijk zijn maar zeker niet voor iedereen
Daarom werk ik in de randstad en woon ik in Limburgquote:Op dinsdag 25 september 2007 13:11 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Ik denk dat je in de randstad meer kunt verdienen dan in pak em beet Limburg. Maar de kosten voor een woning of appartement zijn uiteraard ook zeer verschillend.
Wow. Ik hoop dat je dat kunt blijven volhouden. Of wil je op termijn naar de randstad verhuizen?quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:20 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Daarom werk ik in de randstad en woon ik in LimburgKost wel wat reistijd, maar krijg daar ruime vergoeding voor en kan redelijk wat thuis werken.
Nee dat zit niet in de planning, maar wellicht na een x aantal jaar het wel weer dichter bij huis gaan zoeken. Maar ik heb nu geen kinderen dus dan is dit wel vol te houden.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:27 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Wow. Ik hoop dat je dat kunt blijven volhouden. Of wil je op termijn naar de randstad verhuizen?
En waarom niet nu al (nu de economie goed gaat) alvast verder kijken? Of bevalt het je zo goed op dit moment?quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:34 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Nee dat zit niet in de planning, maar wellicht na een x aantal jaar het wel weer dichter bij huis gaan zoeken. Maar ik heb nu geen kinderen dus dan is dit wel vol te houden.
Ik wil nu vooral ervaring op doen, en dat gaat op deze plek prima. Bovendien bevalt de functie me ook erg goed.quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:42 schreef pdiscs het volgende:
[..]
En waarom niet nu al (nu de economie goed gaat) alvast verder kijken? Of bevalt het je zo goed op dit moment?
Dat ben je goed bezig!quote:Op dinsdag 25 september 2007 13:48 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Ik wil nu vooral ervaring op doen, en dat gaat op deze plek prima. Bovendien bevalt de functie me ook erg goed.
Altijd positiefquote:Op dinsdag 25 september 2007 14:15 schreef Scorpie het volgende:
Woei, net weer beoordelingsgesprek gehad en salarisverhoging, meer dan ik verwacht had![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |