Ik denk dat bruto in dit geval minder zegt.quote:Op donderdag 6 september 2007 18:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
netto zegt niet veel omdat je auto erbij zit.
dat wel maar als je een duurder auto hebt heb je ook minder netto. dat is ieder zijn keuze. het moet toch vergelijkbaar blijvenquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:02 schreef Icefire het volgende:
[..]
Ik denk dat bruto in dit geval minder zegt.
Kan bijv. wel 3000+ bruto verdienen maar uiteindelijk betaal ik met mijn netto salaris toch mijn huur en rekeningen.![]()
Eensquote:Op vrijdag 7 september 2007 18:09 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dat wel maar als je een duurder auto hebt heb je ook minder netto. dat is ieder zijn keuze. het moet toch vergelijkbaar blijven
blij dat ik geen idm heb gekozen na mijn eerste jaar zegquote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Professional het volgende:
Vorige maand afgestudeerd en nu al aan het werk. Rustig aan beginnen, heb nog genoeg jaren om mijn pensioen op te bouwen.
Leeftijd: 24
Opleiding: Hogeschool Zuyd Informatie Dienstverlening Management
Werkervaring: Geen, enkele stages
Werkgever: Alpha & Omega (gedetacheerd bij DSM)
Huidige functie: Junior Information Analist
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 + 5 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus + betaalde cursussen
GSM: nee
Auto: nee
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1700 exclusief reis- en onkostenvergoeding
Das wel bitter weinig als je het mij vraagt.quote:Op vrijdag 7 september 2007 16:27 schreef Professional het volgende:
Vorige maand afgestudeerd en nu al aan het werk. Rustig aan beginnen, heb nog genoeg jaren om mijn pensioen op te bouwen.
Leeftijd: 24
Opleiding: Hogeschool Zuyd Informatie Dienstverlening Management
Werkervaring: Geen, enkele stages
Werkgever: Alpha & Omega (gedetacheerd bij DSM)
Huidige functie: Junior Information Analist
Laptop: nee
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 24 + 5 ATV dagen
13/14e maand of winstuitkering: Prestatiebonus + betaalde cursussen
GSM: nee
Auto: nee
Werkweek: 40 uur
Maand salaris(bruto): 1700 exclusief reis- en onkostenvergoeding
Inderdaad, vaak verwacht je rond de 2000 bruto (excl vergoeding) voor een beginnende hbo-er.quote:Op maandag 10 september 2007 09:31 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Das wel bitter weinig als je het mij vraagt.
IK maak me er niet druk om, maar voor mijzelf was het toch wel een voorwaarde om serieus loon te krijgen. Met de huidige markt is dat ook echt wel mogelijkquote:Op maandag 10 september 2007 14:59 schreef Professional het volgende:
Dat komt wel goed, maak je daar niet druk om.
Dat is de grootste bullshit die er is. Ik heb in mijn eerste jaar een salarisverhoging gekregen van ruim 35%. Probeer dat maar eens na te doen zonder van rol/job te switchen..quote:Op maandag 10 september 2007 14:38 schreef Fugie het volgende:
maarja, als je laag begint blijf je altijd een beetje achter natuurlijk.
Zo jij bent goedquote:Op maandag 10 september 2007 18:30 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat is de grootste bullshit die er is. Ik heb in mijn eerste jaar een salarisverhoging gekregen van ruim 35%. Probeer dat maar eens na te doen zonder van rol/job te switchen..
mjah, en als iemand die al 35% meer verdient 10% meer krijgt verdient hij/zij alsnog een aardig centje meerquote:Op maandag 10 september 2007 19:35 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Zo jij bent goed![]()
35% is totaal onrealistisch, zal wel mogelijk zijn maar zeker niet voor iedereen
Ik zat iets onder de gemiddelde starterssalaris toen (100/150 eronder). Echter is iedereen gelijk geblijven of licht gestegen en ik dus flink. Wat ik wil zeggen: Startsalarissen zeggen geen fuck, veel grote bedrijven nemen starters redelijk goedkoop aan (Ze kunnen er gewoon veel krijgen) en als ze van waarde blijken te zijn, zullen die ineens veel beter stijgen dan de mensen die hoger ingestapt zijn. Die worden gewoon langzamer meer waard (Omdat ze naar ratio al meer verdienen).quote:Op maandag 10 september 2007 19:39 schreef Fugie het volgende:
[..]
mjah, en als iemand die al 35% meer verdient 10% meer krijgt verdient hij/zij alsnog een aardig centje meer
uiteindelijk bereik je hetzelfde plateau. alleen een 1/2 - 1 jaar later..begin salaris zegt ook vrij weinig over je uiteindelijk salaris over 3 jaar. alleen heeft iemand anders deze 3 jaar wel bv. 3x12x100euro meer te besteden.quote:Op maandag 10 september 2007 20:10 schreef Fugie het volgende:
Jah wat je zegt is dus dat het per persoon verschilt, dat klopt jaMaar dat neemt niet weg dat als je met 10% meer start en je hetzelfde groeipatroon hebt je altijd 10% meer blijft verdienen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt voor het geld ben gegaan, toevallig kwam het zo uit dat het meest lucratieve contract ook het interessantste was.
klopt ook zeker wel, maar in vergelijking met professional en mijzelf scheelt het (toevallig) 35%, dat gaat toch behoorlijk aantikken als je dat bv 3 jaar zo blijft. Maar je moet als starter zeker niet alleen naar het geld kijkenquote:Op maandag 10 september 2007 20:22 schreef Matty___ het volgende:
[..]
uiteindelijk bereik je hetzelfde plateau. alleen een 1/2 - 1 jaar later..begin salaris zegt ook vrij weinig over je uiteindelijk salaris over 3 jaar. alleen heeft iemand anders deze 3 jaar wel bv. 3x12x100euro meer te besteden.
Dat doe je goedquote:Op maandag 10 september 2007 20:46 schreef Tyr80 het volgende:
Leeftijd: 27
Opleiding: HBO Mens & Informatica
Werkervaring: 4 jaar helpdesk, 4 jaar software ontwikkeling
Werkgever: MKB
Huidige functie: Software ontwikkelaar (.NET)
Laptop: Yep, dikke Alienware m9750![]()
Vakantiegeld: Yep, 8% is standaard geloof ik...?
Vakantiedagen: Ook al, 26 meen ik.
13/14e maand of winstuitkering: Komt nog, nieuw bedrijf enzo....
GSM: Yep, prive en alles.
Auto: Neen, helaasch.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Paar dagen in de week thuis werken.
Werkweek: 40 uur (vaak ook meer, maja, lang leve tijd voor tijd)
Maand salaris(bruto): 3333,33
In deze tijden kan je zulke bedragen dus wel vragen. Arbeidskrapte enzo.quote:Op donderdag 20 september 2007 10:27 schreef Rotaderp28 het volgende:
existenz, je zegt iets over je marktwaarde verneuken maar zelf pak je ook 2800 met 23 jaar.
denk je dat dat marktconform is ?
p.s ik zit 10 jaar in de ICT en verschillende werkgevers gehad, niet alleen technisch verstand van zaken maar ook procesmatig ( incl certificering ) als projectleider/manager certificering.
en toch verdien ik een heel stuk minder dan jij.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |