hier ook weinig, maar is er een uurtje geleden wel een Shelfcloud over Apeldoorn heen gekomen.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:43 schreef JoeKurr het volgende:
Goh, volgens Buienradar zou het hier in Apeldoorn aardig moeten onweren.
Merk er alleen weinig van...
Kan, 't waait verschillende richtingen (kan een verklaring voor de buien zijn):quote:Op maandag 9 juli 2007 14:50 schreef kepler het volgende:
hmm ligt het aan mij of verplaatst (of misschien wordt tie groter) de bui boven Rotterdam zich richting Den Haag
Waar zit jij in Groningen?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:56 schreef teigan het volgende:
Oh, nu hagelstenen!
Convergentie lijn dus?quote:Op maandag 9 juli 2007 14:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kan, 't waait verschillende richtingen (kan een verklaring voor de buien zijn):
[afbeelding]
hoop turbulentie in de wolken hier in ieder gevalquote:Op maandag 9 juli 2007 14:54 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Kan, 't waait verschillende richtingen (kan een verklaring voor de buien zijn):
[afbeelding]
Selwerdquote:Op maandag 9 juli 2007 14:56 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Waar zit jij in Groningen?
Zuid heeft alleen een paar drupjes......![]()
Hoornsemeer heeft geen hagel gezien, wel donkere lucht nu.quote:
droog, het dak van het elektriciteitshuisje daar staat water op.. De regen en hagel was hier eerder ook nieth eel veel..quote:Op maandag 9 juli 2007 15:26 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Hoornsemeer heeft geen hagel gezien, wel donkere lucht nu.
Hoe lijkt het daar?
Tijdens typen gerommel!![]()
Bizar! Het lijkt wel winter!!quote:Op maandag 9 juli 2007 15:30 schreef Estate het volgende:
Ik kreeg deze foto van mijn ouders uit het Noord westen van Friesland.
De bui aan het begin van de middag is op de buienradar goed terug te zien
[afbeelding]
Tot nu toe storm in een glas water.......quote:Op maandag 9 juli 2007 15:33 schreef teigan het volgende:
[..]
droog, het dak van het elektriciteitshuisje daar staat water op.. De regen en hagel was hier eerder ook nieth eel veel..
Ben benieuwd wat het gedonder brengt, het zijn flinke klappen...
Mooi!quote:Op maandag 9 juli 2007 14:52 schreef Party_P het volgende:
[..]
hier ook weinig, maar is er een uurtje geleden wel een Shelfcloud over Apeldoorn heen gekomen.
Hier de foto's:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=675844&tid=675814
Ja maar meer ook niet, misschien 2 sputters gezin en wat donder, thats it......quote:Op maandag 9 juli 2007 15:38 schreef teigan het volgende:
Hier in Groningen zijn het ook echt zware donderslagen hoor..
jij hebt tenminste nog 2 sputters gezien... hier niks nakkes nada nulquote:Op maandag 9 juli 2007 15:47 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ja maar meer ook niet, misschien 2 sputters gezin en wat donder, thats it......
Ah gossie!quote:Op maandag 9 juli 2007 15:49 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
jij hebt tenminste nog 2 sputters gezien... hier niks nakkes nada nul
Die van jou is dan wel droog, die van mij wordt heel erg schoon nuquote:Op maandag 9 juli 2007 16:00 schreef ZZtopSpeed het volgende:
In Eindhoven schijnt de hele dag al de zon.. het buienschild is kennelijk weer actief... Wel handig dat mijn was lekker snel droog is trouwens
Timingquote:Op maandag 9 juli 2007 16:00 schreef JoeKurr het volgende:
Ik zit net even snel wat beelden te bekijken van mijn webcam, die slaat elke 10 seconden een afbeelding op.
Om 13:22:50 heeft hij dit plaatje gemaakt:
[afbeelding]
De shelf staat er ook op, vanavond maak ik er even een filmpje van.
Da's een mooie, je zal het op je af zien komen!quote:Op maandag 9 juli 2007 16:16 schreef teigan het volgende:
Deze foto zag ik ne top de site van de Telegraaf.
Deze waterhoos was bij Texel te zien
[afbeelding]
Die is echt schitterend!quote:Op maandag 9 juli 2007 16:16 schreef teigan het volgende:
[afbeelding]
dank je, dat had ik even nodigquote:Op maandag 9 juli 2007 15:53 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ah gossie!
*IkWilbert over zijn bolletje aait!*
![]()
Dat is nog eens toeval. Hier ook één bliksem kunnen vastleggen.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:00 schreef JoeKurr het volgende:
Ik zit net even snel wat beelden te bekijken van mijn webcam, die slaat elke 10 seconden een afbeelding op.
Om 13:22:50 heeft hij dit plaatje gemaakt:
[afbeelding]
De shelf staat er ook op, vanavond maak ik er even een filmpje van.
http://www.pd5hw.nl/p2000/quote:Op maandag 9 juli 2007 17:22 schreef tomme6 het volgende:
Het ging hier net goed loos in Helmond, Dreunen waarvan de ramen dede trillen bij elke bliksem, hoorde net ook de brandweer, hopelijk niet op de kermis ingeslagen, iemand meer info?
G BRAN PRIO 1 : BRAND WEGVERVOER: Grasbeemd HELMOND (HEL) : 830quote:Op maandag 9 juli 2007 17:22 schreef tomme6 het volgende:
Het ging hier net goed loos in Helmond, Dreunen waarvan de ramen dede trillen bij elke bliksem, hoorde net ook de brandweer, hopelijk niet op de kermis ingeslagen, iemand meer info?
In Amsterdam was het vanochtend tot een uur of 11 ook prachtig weer. Daarna explodeerde er ietsquote:Op maandag 9 juli 2007 17:39 schreef LoggedIn het volgende:
heeft het vandaag geregend?Hier in Utrecht was het vanochtend prachtig weer, en nu beetje bewolkt
Die dusquote:Op maandag 9 juli 2007 17:59 schreef i2Them2 het volgende:
Hangt toch weer een stevige bui bij Hilversum.
die ontstond zo'n beetje achter mijn huis, hele tijd tegen een zwarte lucht zitten kijken, veel gedonder, maar geen druppel gehad. Is weer eens wat andersquote:Op maandag 9 juli 2007 17:59 schreef i2Them2 het volgende:
Hangt toch weer een stevige bui bij Hilversum.
quote:Op maandag 9 juli 2007 16:16 schreef teigan het volgende:
[afbeelding]
wowquote:Op maandag 9 juli 2007 18:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[afbeelding]
hier de grotere versie![]()
dat word een nieuwe koelkast aanschaffenquote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
Ik heb hier in hoorn 2 kunnen vastleggen
eentje sloeg ongeveer 2 meter voor me in op de koelkast
[afbeelding]
[afbeelding]
beetje brakke kwaliteit vanwege de multishot
G-host effect of hoe het ook maar heetquote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
al gedaanquote:Op maandag 9 juli 2007 18:15 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
dat word een nieuwe koelkast aanschaffen
Meen je dit serieus?quote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
dan was je foto denk ik toch erg overbelicht geweestquote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Zeker. Hele mooie.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:18 schreef Againzender het volgende:
Marjon heeft ook een aardige partij foto's gemaild gekregen
Machtig.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:12 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
[afbeelding]
hier de grotere versie![]()
als tie echt in zijn koelkast was ingeslagen had tie hier niet zo makkelijk kunnen posten denk ikquote:Op maandag 9 juli 2007 18:18 schreef tweakdsl het volgende:
[..]
Meen je dit serieus?![]()
![]()
Jij hebt heel veel geluk gehad!
Cool filmpje Cassius! Grappig om te zien hoe de wolken onstaan en weer oplossen, om uiteindelijk toch te 'stabiliseren' in een buiquote:Op maandag 9 juli 2007 17:26 schreef Cassius het volgende:
Heb ff een timelapse-filmpje gemaakt van de wolken vanmiddag: http://video.google.nl/videoplay?docid=-7571517639800958847![]()
Ik zat binnen voor het raam en die koelkast staat in de tuin omdat hij weggaatquote:Op maandag 9 juli 2007 18:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
En een blikseminslag op 2m van je af zou toch wel wat meer met je doen
merkte je er ook iets van toen het gebeurde? Of zag je het pas op de foto?quote:Op maandag 9 juli 2007 18:32 schreef jaguar het volgende:
[..]
Ik zat binnen voor het raam en die koelkast staat in de tuin omdat hij weggaat
Dan nog trek ik mijn twijfelsquote:Op maandag 9 juli 2007 18:32 schreef jaguar het volgende:
[..]
Ik zat binnen voor het raam en die koelkast staat in de tuin omdat hij weggaat
Dat is flink wat water.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:22 schreef Vava het volgende:
Foto van vanmiddag, bij mij achter om de hoek:
[afbeelding]
Hier staan nog een paar foto's.
nee ik merkte het pas op de fotoquote:Op maandag 9 juli 2007 18:34 schreef kepler het volgende:
[..]
merkte je er ook iets van toen het gebeurde? Of zag je het pas op de foto?
dan is het zeker weten een foutje op de foto, want een blikseminslag in je achtertuin zou je direct merken. Want dat geeft me een gigantische klap en lichtflits, die merk je echt wel opquote:Op maandag 9 juli 2007 18:36 schreef jaguar het volgende:
[..]
nee ik merkte het pas op de foto
[afbeelding]
dat witte apparaat is de koelkast
wel vreemd danquote:Op maandag 9 juli 2007 18:39 schreef kepler het volgende:
[..]
dan is het zeker weten een foutje op de foto, want een blikseminslag in je achtertuin zou je direct merken. Want dat geeft me een gigantische klap en lichtflits, die merk je echt wel op
Ik weet niet precies wat het is, maar komt wel vaker voor op foto's en video's. Op één of andere manier wordt het verkeerd weergegeven.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:41 schreef jaguar het volgende:
[..]
wel vreemd dan
op de foto zie je hem nog in het onderste deel vertakken ook
wat is dat G-host effect voor iets?
WTF WTF WTFquote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
juistquote:Op maandag 9 juli 2007 18:44 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat het is, maar komt wel vaker voor op foto's en video's. Op één of andere manier wordt het verkeerd weergegeven.
Hier wat voorbeelden: http://wvlightning.com/videoghost.shtml
Maar al met al toch gelukkig dat het niet een "voltreffer" was.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:13 schreef jaguar het volgende:
[..]
juist
maar zoals daar uitgelegd word is het een spiegeling van dezelfde bliksem.
en dat is hier duidelijk niet het geval
de bliksem slaat vanuit een boom mijn kant op
kijk ook maar eens hoe netjes hij door de takken heen komt
ik heb de flits zelf niet eens gezien ik zag hem pas terug op de foto'squote:Op maandag 9 juli 2007 19:15 schreef tweakdsl het volgende:
Wat hoorde je op dat moment?
Klinkt nl absoluut niet zoals een normale donder!
Heb weleens meegemaakt dat ik een piep hoorde bij een zeer nabije inslag. Daarna (fractie van een seconde) pas een donder. Ook voel je de statische electriciteit dan (sint elms vuur).
Sorry hoor, maar dat zie ik niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:13 schreef jaguar het volgende:
[..]
juist
maar zoals daar uitgelegd word is het een spiegeling van dezelfde bliksem.
en dat is hier duidelijk niet het geval
de bliksem slaat vanuit een boom mijn kant op
kijk ook maar eens hoe netjes hij door de takken heen komt
dat heb ik in Canada een keer gehad. We stonden bovenop een berg (1400 meter) en zagen een onweerswolk op ons af komen. Uiteindelijk ging die bui over ons heen en iedereen zijn/haar ging overeind staan van de statische electriciteit! Volgens mij had ik als enige door dat dat best gevaarlijk is en we zijn zo snel mogelijk naar het restaurant gegaan (ja een restaurant op de bergquote:Op maandag 9 juli 2007 19:15 schreef tweakdsl het volgende:
Wat hoorde je op dat moment?
Klinkt nl absoluut niet zoals een normale donder!
Heb weleens meegemaakt dat ik een piep hoorde bij een zeer nabije inslag. Daarna (fractie van een seconde) pas een donder. Ook voel je de statische electriciteit dan (sint elms vuur).
zo mooi, fascinerend!!!quote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Arnhem ontspringt de dans wederomquote:
Idem hierquote:
+quote:Op maandag 9 juli 2007 20:10 schreef JoeKurr het volgende:
Grrrr, ten westen van Apeldoorn stort alles in, en in het oosten ontstaan weer nieuwe buien.
Hier is het gewoon helder, met allemaal indrukwekkende aambeelden rondom.
Dezelfde wolken alleen van andere hoek:quote:Op maandag 9 juli 2007 20:22 schreef highway101 het volgende:
Zwolle-Stadshagen richting zuiden:
[afbeelding]
Inderdaad, het mag alleen 5 graden warmer wezenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Prachtig Party....
De luchtpartijen van de afgelopen dagen zijn sowieso al erg mooi! Ik hou van Nederlands weer
wauw die 'tornado'quote:Op maandag 9 juli 2007 21:05 schreef hondenfokker het volgende:
[afbeelding]
dit was vanmiddag in tholen, zeeland
het was echt een gekkehuis alles stond blank heel veel bliksem met diepe krakende geluiden.![]()
Zelfs mijn tv begon te flikkeren terwijl deze uit stond en de stekker uit het stopcontact wasmaar hij doet het nog
![]()
bliksem was 3x in de kerktoren ingeslagen binnen een half uur.De bliksem was heel lang blijven hangen. Dit noodweer duurde 3 uur uit 1 dezelfde bui inclusief windhoosje.
deze was net gedeeltelijk uitgedoofd en begon weer te activeren maar hij tolde maar door hij raakte de grond weer en verdween uit het zicht deze is wel vanuit andere hoeken gefotografeerd ik hoop dat ik deze kan bemachtigen. de hagel die ik ook op de foto's had gezet ging vooraf die twister. De lucht was groenig.quote:
lijkt me echt zo machtig mooi om mee te maken zo'n tornadoquote:Op maandag 9 juli 2007 21:28 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
deze was net gedeeltelijk uitgedoofden begon weer te activeren maar hij tolde maar door hij raakte wel de grond deze is vanuit andere hoeken gefotografeerd ik hoop dat ik deze kan bemachtigen. de hagel die ik ook op de foto's had gezet ging vooraf die twister. De lucht was groenig.
Hij was aardig dichtbijquote:Op maandag 9 juli 2007 21:29 schreef kepler het volgende:
[..]
lijkt me echt zo machtig mooi om mee te maken zo'n tornado
Zeg dat ff gast!!!1!quote:Op maandag 9 juli 2007 21:34 schreef IedeK. het volgende:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=676258&tid=676258
Foto van mij net, "ontploffende" wolk boven het IJsselmeer.
Waar woon je ook al weer?quote:Op maandag 9 juli 2007 22:13 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
De bui van IedeK
[afbeelding]
zo, dat is een fikse buiquote:Op maandag 9 juli 2007 22:13 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
De bui van IedeK
[afbeelding]
En hij groeide uit tot een fikse onweersbui, net een half uur buiten staan kijken.quote:
Speedy in de problemen bij het chasen?quote:ik stuur onder mijn broertje zijn account even een berichtje van hem hij staat op dit moment in een weiland foto's van relatief actief zwaar onweer te maken foto's komen zo snel mogelijk hij gaat nu naar huis vertrouwt het niet meer
Omg LOLquote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef IedeK. het volgende:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=676354&tid=676354
[..]
Speedy in de problemen bij het chasen?![]()
iddquote:Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Omg LOL. Hopelijk heeft hij wel een beetje goede foto's dan...
Deze zag ik ook net in een van m'n filmpje's:quote:Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Omg LOL. Hopelijk heeft hij wel een beetje goede foto's dan...
In Katwijk iig een dikke plensbui + onweer rond 11:00 uurquote:Op maandag 9 juli 2007 23:29 schreef Barbaaf het volgende:
Kan iemand vertellen of het hier (in Leiden) eigenlijk wel geregend heeft? Ik kwam vanavond thuis en kon m'n was droog van de lijn halen
Hier was ook wat te zien. Alleen er hangt nog een buitje tussen, dus kan het niet echt goed zien.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:32 schreef michiel_merk het volgende:
zelfs ik zie nu weerlicht in de verte.. als ik in die richting kijk![]()
welke situatie?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ah jullie hebben het gezienhet was wel linke soep moet ik zeggen. Sommige flitsen heb ik net gemist, en ze vlogen letter naar me toe, en dat het dan opeens aan alle kanten gaat flitsen, tja dan moet ik terug denken aan die situatie van 2 a 3 jaar terug, liever geen herhaling meer. Het is dat ik die bliksemdetectie nog niet kan kopen, anders had ik kunnen zien hoe veilig ik nog stond
![]()
Ach oud nieuwsquote:
Ik zou niet gaan. Activiteit is er helemaal uit. Kan je nog beter gaan wachten en kijken wat dat andere buitje gaat doen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ach oud nieuwsdoet er niet toe.
Wat nu wel aan toe doet is: Zal ik nu gaan of niet?
Volgens de buienradar zit het onweer ten westen van me, terwijl het letterlijk in het noorden flitst
Mooi filmpjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:27 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb van vandaag even een timelapse video gemaakt.
Interval is 10 seconden, en hij loopt van 5:30:00 tot en met 23:01:10
De video bevat drie opvallende dingen:
1 bliksem ontlading
1 shelf cloud (helaas van onderen en van achteren)
1 luchtballon
Klik
De webcam kijkt naar het noorden, ik moet nog een waterdichte behuizing hebben ervoor zodat ik hem onder de dakrand kan maken, dan kan ik hem ook naar het oosten draaien.
Nu je 't zegt. Buienradar laat een beetje een vertekent beeld zienquote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zit nog wel activiteit in hoorik ga nog effe naar het westen, daar schijnt het nu te flitsen
en ben benieuwd naar het andere buitje
Idd. Lijkt nog wel wat aan te komen. Maar dan moet 't eigenlijk nog wel wat activeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas geen 1 meer kunnen maken, maar ik geef het nog niet op![]()
Slaap ze.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi genoeg geweest. Ik heb die gemailt met naam etcinc mijn telNR mochten ze me willen bellen
nu maar hopen dat ze een uitzondering maken
Trusten
haha, ik dacht ook al... alles is groen! hahaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:54 schreef JoeKurr het volgende:
Hmm, toen ik mijn vorige bericht postte gaf meteoalarm dus nog onweerswaarschuwingen voor heel Oost-Nederland, nu is alles weer groen...
Yep, we zijn hier weer aan de beurt!! Lijkt hier recht overheen te komen! T is bij mij nog droog, maar het knalt al behoorlijk. Zie een donkere lucht op me afkomen!quote:
die kaarten hebben toch te maken met kans op onweersbuien? Heb je misschien een uitleg hierover? (ik dacht dat dit iets was met verschil in windrichting en temperatuur met de hoogte?)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes please
Jammer dat het alleen zo ver weg is...
Een min -7 zelfs....... wow..... (dat gaat spoken)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes please
Jammer dat het alleen zo ver weg is...
Nou, het is best pittig uitleggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef kepler het volgende:
[..]
die kaarten hebben toch te maken met kans op onweersbuien? Heb je misschien een uitleg hierover? (ik dacht dat dit iets was met verschil in windrichting en temperatuur met de hoogte?)
zo heel ver weg is het trouwens niet, tis maar 5 dagen
En ff heel simpel uitgelegd: paars is feest? (wat onweer betreft)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, het is best pittig uitleggen.
Als je zin hebt, klik
HJoe meer in de min (hoe paarser dus idd) is feest. Voor heel het land eigenlijk, maar vooral voor het centralequote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
En ff heel simpel uitgelegd: paars is feest? (wat onweer betreft)
ah ok, het is 1 van de factoren die meespelen in het onstaan van onweersbuien en supercells. Maar een hoge CAPE-index hoeft nog geen zwaar weer te beteken volgens die link, maar de kans is wel groterquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, het is best pittig uitleggen.
Als je zin hebt, klik
Hier heb je nog meer kaarten + uitleg. http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htmquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef kepler het volgende:
[..]
ah ok, het is 1 van de factoren die meespelen in het onstaan van onweersbuien en supercells. Maar een hoge CAPE-index hoeft nog geen zwaar weer te beteken volgens die link, maar de kans is wel groter
Vooruitzichten zijn in ieder geval positief dus
Misschien gaat het nog wel ontploffen. Hier vliegen de bloemkolen ook weer als uhh... kool naar boven...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Er lijkt wel wat aan te komen, maar stelt weinig meer voor.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier heb je nog meer kaarten + uitleg. http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htm
Er lijkt wel wat aan te komen, maar stelt weinig meer voor.
dat bedoelde ik dusquote:Een hoge CAPE of LI wil dus niet automatisch zeggen dat er onweer/zwaar weer gaat komen, het geeft in eerste instantie alleen de POTENTIE ervoor aan. Of het daarwerkelijk gebeurt hangt af van de actuele ontwikkelingen in de atmosfeer (een inversie die niet te doorbreken valt of instroom van koelere lucht bijv. kan al roet in het eten gooien).
Erg in de verte, idd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef Cassius het volgende:
Er zit wat onweer net ten noorden van Groningen, hoor het af en toe.
Hier (Rotterdam) ging het net even helemaal loos. Volgens mij sloeg het net in hier in de straat, schrok me de pest.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:56 schreef kepler het volgende:
vanuit mn raam zie ik hele zware wolken en hoor ik af en toe gedonder. Maar ik zie helemaal niks op de buienradar
Reuze reuzes?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:07 schreef Minisuisse het volgende:
WTF Hier in Gouda net hagelstenen zo groot als een knikker!! Dat noemen ze dan zomer
Ach ik zit nog net goed. Ik heb 5 minuten geleden een foto gemaakt vanuit Zwijndrecht van een flinke onweersbui boven Rotterdam. Ik hoor wel duidelijk het gerommel.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:13 schreef Xenwolfie het volgende:
http://www.buienradar.nl/h.aspx?jaar=2007&maand=07&id=99971618&bliksem=1&dag=10&uur=12&minuut=05
EHM WTF!!!! Als dit allemaal over mij moet gaan dan vrees ik wateroverlast!!!
Het mist ons weer helemaal.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:21 schreef Drugshond het volgende:
[afbeelding]
Ik zit met een kater thuis..... en ergens maar goed ook.
Dan moet je maar niet in Nijmegen wonenquote:
Stad Groningen nu ook plenzen en licht gerommel, het is wel raak de laatste dagen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:56 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Rechtsonder Groningen hier. Net de bliksen in zien slaan op een garagedak. Beste knallen op momen.
Ik ruik nieuwsquote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:11 schreef Snoet123 het volgende:
Gewonden door blikseminslag bij molens Kinderdijk
Uitgegeven: 10 juli 2007 12:53
Laatst gewijzigd: 10 juli 2007 12:58
KINDERDIJK - Vier personen zijn dinsdag bij de molens van Kinderdijk gewond geraakt toen ze werden getroffen door een blikseminslag. Twee van hen zijn ernstig gewond, meldde een politiewoordvoerster.
Het ongeval gebeurde op het fietspad van de Molenstraat. Nadere bijzonderheden ontbreken nog.
Bron
![]()
Mmm...whatever, voorlopig zit ik nog steeds lekker in mijn zwembroek in de tuin... Geen spatje gehad nog.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:18 schreef i2Them2 het volgende:
Ontstaan nu toch nog wat krachtige buitjes in het westen. Alleen zijn het allemaal single-cel buien en zijn ze dus ook zo weer verdwenen. Hopelijk ontstaat hier ook nog wat.
Dat was nu niet echt een volledig inslag lijkt me.quote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraag me af waar in Almelo je zit - hier (noordoost Almelo) is het op wat gerommel na vrij rustig. Zag een half uur geleden in de verte wel een enorme bui opkomen, maar die mist ons geloof ik.quote:
Ik zit wel een flink stuk noordelijker in Limburg, maar hier net een flits op een kleine kilometer afstand en de donderslag daarna deed de ramen flink trillen. Je voelde de druk gewoon.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:12 schreef Bloody_Hell het volgende:
Hier (Elsloo) is het een beetje raar weer. Geen regen, wel redelijk wat witte bewolking. Het rare is dat je af en toe een donder hoort, om de 20 minuten ofzo, die echt van alle kanten komt maar helemaal niet hard is. Volgens mij betekend dat dat het een eindje verderop flink loos gaat, of heb ik dat mis?
Normaal hoor je wel een beetje uit welke richting een donderklap komt, maar ik stond net buiten en er was "ineens" dondergeluid overal om me heen. Dat op zich is nog niet zo vreemd maar het geluid is te zacht. Net alsof er een bui heel hoog hangt precies boven ons.
Windmolenbroek dus zuid nu is het net weer droogquote:Op dinsdag 10 juli 2007 14:57 schreef MrJones het volgende:
[..]
Vraag me af waar in Almelo je zit - hier (noordoost Almelo) is het op wat gerommel na vrij rustig. Zag een half uur geleden in de verte wel een enorme bui opkomen, maar die mist ons geloof ik.
Ik kijk vanuit Maastricht in noordelijke/noodwestelijke richting. Daar hangen inmiddels aardig wat donkere wolken. Zie ook de buienradar...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:12 schreef Bloody_Hell het volgende:
Hier (Elsloo) is het een beetje raar weer. Geen regen, wel redelijk wat witte bewolking. Het rare is dat je af en toe een donder hoort, om de 20 minuten ofzo, die echt van alle kanten komt maar helemaal niet hard is. Volgens mij betekend dat dat het een eindje verderop flink loos gaat, of heb ik dat mis?
Normaal hoor je wel een beetje uit welke richting een donderklap komt, maar ik stond net buiten en er was "ineens" dondergeluid overal om me heen. Dat op zich is nog niet zo vreemd maar het geluid is te zacht. Net alsof er een bui heel hoog hangt precies boven ons.
Hoorde net op het weerbericht op de radio, dat er alweer hozen gezien zijn vandaag.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:56 schreef i2Them2 het volgende:
Hier de hele dag al droog. Wordt niks meer hier.
Regen valt hier wel mee. Wel paar klappen gehoord, maar stelde ook niet veel voor.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:18 schreef Bloody_Hell het volgende:
Hier in Elsloo is het inmiddels ook behoorlijk hard aan het regenen. Onweer heb ik eigenlijk niet meer gehoord en het ziet er ook niet naar uit dat we dat hier nog gaan krijgen op korte termijn.
Hier niks. Maar vanaf September zit ik ook in Arnhemquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:58 schreef -skippybal- het volgende:
Wat een onweersbui een uurtje geleden in Arnhem-Nopord zeg![]()
Ik zag 'm vanuit de trin aankomen. Shelf, mammatus, Whales mouth, zieke rotatie, bliksem ALLES![]()
Je zat toch in Den Bosch?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:29 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier niks. Maar vanaf September zit ik ook in Arnhem(als ik een kamer kan viden
). Hopen dat 't dan ook nu en dan flink los gaat.
Sinds december al niet meer. Ben met me opleiding gestopt. Ga 'nu dus naar Arnhem.quote:
Ten zuiden van Apeldoorn is er onweer, ongeveer bij Loenen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:06 schreef JoeKurr het volgende:
Ik hoor wat zacht gerommel in Apeldoorn, maar kan op de buienradar niet echt iets zien wat hier in de buurt zit.
Even afwachten of er misschien iets nieuws aan het ontstaan is...
Klopt, in Zwolle knetterde het ook aardig. Wel nauwelijks regen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 19:20 schreef Taliesin-DS het volgende:
Zwaar onweer boven wezep rond 5 uur.
M'n splitter heeft het niet overleefd :_(
Heb anderhalf uur met xs4all aan de telefoon gehangen voor ik erachter was XD
Hier is het gelig met onweerquote:Op dinsdag 10 juli 2007 20:45 schreef LoggedIn het volgende:
we kijken hier weer tegen een blauwe lucht aan
het weekend gaat veel goed makenquote:Op woensdag 11 juli 2007 10:50 schreef garnage-patrick het volgende:
hier al de HELE ochtend,... van dat vieze gore herfstweer... dikke schijtbende!
onweer?quote:Op woensdag 11 juli 2007 14:55 schreef IkWilbert het volgende:
Na maandag al weer slechter, en dan bedoel ik ook slechter.... helaas pindakaas
quote:Wednesday
Sunrise 05:34 (CEST)
Sunset 21:49 (CEST) 17°C 13°C 14 moderate 1013 71
Thursday
Sunrise 05:35 (CEST)
Sunset 21:49 (CEST) 18°C 16°C 12 moderate 1016 67
Friday
Sunrise 05:36 (CEST)
Sunset 21:48 (CEST) 24°C 11°C 15 moderate 1017 46
Saturday
Sunrise 05:37 (CEST)
Sunset 21:47 (CEST) 33°C 17°C 12 poor 1015 35
Sunday
Sunrise 05:38 (CEST)
Sunset 21:46 (CEST) 36°C 22°C 10 poor 1014 32
quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.bbc.co.uk/weather/5day.shtml?world=4603 :
[..].
In 5 dagen van 17 naar 36quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Wetterzentrale schat het toch lager in. Hooguit 30 graden.quote:Op woensdag 11 juli 2007 15:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Lol, maffe dromen heb jij zegquote:Op woensdag 11 juli 2007 18:04 schreef Xenwolfie het volgende:
Ik had vannachtt rouwens weer een leuke droom gehad. Helga van Leur (:')) gaf een normaal weerbericht als altijd. Maar op het eind laat ze de lange termijn verwachtig natuurlijk zien, en daarin stonden temperaturen van 5000 graden
.
Ja, goed he?quote:Op donderdag 12 juli 2007 12:21 schreef hondenfokker het volgende:
omg, Ik zag de temperatuur stijging vanaf zaterdag de nacht temperatuur is dan net als wat het nu overdag is en dat in zo'n korte tijd en ook de melding dat er weer zware regen en onweersbuien kunnen ontstaan.
als het maar niet erger wordt als maandagquote:
Tja, dat is afwachten... Regen en onweer gaat er wel komen. Hoe zwaar? De tijd zal het lerenquote:Op donderdag 12 juli 2007 12:31 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
als het maar niet erger wordt als maandag
[afbeelding]
want dan loopt net als al mijn buren de huiskamer onder.Ik zit hier net 5cm hoger
![]()
![]()
Het mag van mij best wel zwaar worden. in ieder geval zwaarder dan de afgelopen dagenquote:Op donderdag 12 juli 2007 13:06 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Tja, dat is afwachten... Regen en onweer gaat er wel komen. Hoe zwaar? De tijd zal het leren![]()
Nou, dan moeten ze maar snel een beschutte dijk opzoeken...quote:Op donderdag 12 juli 2007 19:57 schreef Adelante het volgende:
Reinier Hessing raadt de vierdaagse deelnemers aan tijdens hevige bliksem niet op een onbeschutte dijk te gaan lopen
*helemaal met je eens* maar waarschijnlijk om een andere reden:quote:Op donderdag 12 juli 2007 20:30 schreef Crazykill het volgende:
Neeeeeeeeeeee
Aub dinsdagochtend en vroeg in de middag droog![]()
![]()
![]()
![]()
Voor mijn part komt er dinsdagavond een orkaan langs, als het in de ochtend (vanaf 11.30 uur) tot 13:00 uur ofzo droog is![]()
![]()
![]()
haha, vastquote:Op vrijdag 13 juli 2007 09:38 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zolang ze maar ultra zwaar wordengewoon amerikaanse supercellen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |