zo mooi, fascinerend!!!quote:Op maandag 9 juli 2007 18:07 schreef jaguar het volgende:
Ik heb hier in hoorn 2 kunnen vastleggen
eentje sloeg ongeveer 2 meter voor me in op de koelkast
[afbeelding]
[afbeelding]
beetje brakke kwaliteit vanwege de multishot
Arnhem ontspringt de dans wederomquote:
Idem hierquote:
+quote:Op maandag 9 juli 2007 20:10 schreef JoeKurr het volgende:
Grrrr, ten westen van Apeldoorn stort alles in, en in het oosten ontstaan weer nieuwe buien.
Hier is het gewoon helder, met allemaal indrukwekkende aambeelden rondom.
Dezelfde wolken alleen van andere hoek:quote:Op maandag 9 juli 2007 20:22 schreef highway101 het volgende:
Zwolle-Stadshagen richting zuiden:
[afbeelding]
Inderdaad, het mag alleen 5 graden warmer wezenquote:Op maandag 9 juli 2007 20:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Prachtig Party....
De luchtpartijen van de afgelopen dagen zijn sowieso al erg mooi! Ik hou van Nederlands weer
wauw die 'tornado'quote:Op maandag 9 juli 2007 21:05 schreef hondenfokker het volgende:
[afbeelding]
dit was vanmiddag in tholen, zeeland
het was echt een gekkehuis alles stond blank heel veel bliksem met diepe krakende geluiden.![]()
Zelfs mijn tv begon te flikkeren terwijl deze uit stond en de stekker uit het stopcontact wasmaar hij doet het nog
![]()
bliksem was 3x in de kerktoren ingeslagen binnen een half uur.De bliksem was heel lang blijven hangen. Dit noodweer duurde 3 uur uit 1 dezelfde bui inclusief windhoosje.
deze was net gedeeltelijk uitgedoofd en begon weer te activeren maar hij tolde maar door hij raakte de grond weer en verdween uit het zicht deze is wel vanuit andere hoeken gefotografeerd ik hoop dat ik deze kan bemachtigen. de hagel die ik ook op de foto's had gezet ging vooraf die twister. De lucht was groenig.quote:
lijkt me echt zo machtig mooi om mee te maken zo'n tornadoquote:Op maandag 9 juli 2007 21:28 schreef hondenfokker het volgende:
[..]
deze was net gedeeltelijk uitgedoofden begon weer te activeren maar hij tolde maar door hij raakte wel de grond deze is vanuit andere hoeken gefotografeerd ik hoop dat ik deze kan bemachtigen. de hagel die ik ook op de foto's had gezet ging vooraf die twister. De lucht was groenig.
Hij was aardig dichtbijquote:Op maandag 9 juli 2007 21:29 schreef kepler het volgende:
[..]
lijkt me echt zo machtig mooi om mee te maken zo'n tornado
Zeg dat ff gast!!!1!quote:Op maandag 9 juli 2007 21:34 schreef IedeK. het volgende:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=676258&tid=676258
Foto van mij net, "ontploffende" wolk boven het IJsselmeer.
Waar woon je ook al weer?quote:Op maandag 9 juli 2007 22:13 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
De bui van IedeK
[afbeelding]
zo, dat is een fikse buiquote:Op maandag 9 juli 2007 22:13 schreef highway101 het volgende:
[afbeelding]
De bui van IedeK
[afbeelding]
En hij groeide uit tot een fikse onweersbui, net een half uur buiten staan kijken.quote:
Speedy in de problemen bij het chasen?quote:ik stuur onder mijn broertje zijn account even een berichtje van hem hij staat op dit moment in een weiland foto's van relatief actief zwaar onweer te maken foto's komen zo snel mogelijk hij gaat nu naar huis vertrouwt het niet meer
Omg LOLquote:Op maandag 9 juli 2007 23:30 schreef IedeK. het volgende:
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=676354&tid=676354
[..]
Speedy in de problemen bij het chasen?![]()
iddquote:Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Omg LOL. Hopelijk heeft hij wel een beetje goede foto's dan...
Deze zag ik ook net in een van m'n filmpje's:quote:Op maandag 9 juli 2007 23:44 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Omg LOL. Hopelijk heeft hij wel een beetje goede foto's dan...
In Katwijk iig een dikke plensbui + onweer rond 11:00 uurquote:Op maandag 9 juli 2007 23:29 schreef Barbaaf het volgende:
Kan iemand vertellen of het hier (in Leiden) eigenlijk wel geregend heeft? Ik kwam vanavond thuis en kon m'n was droog van de lijn halen
Hier was ook wat te zien. Alleen er hangt nog een buitje tussen, dus kan het niet echt goed zien.quote:Op maandag 9 juli 2007 23:32 schreef michiel_merk het volgende:
zelfs ik zie nu weerlicht in de verte.. als ik in die richting kijk![]()
welke situatie?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ah jullie hebben het gezienhet was wel linke soep moet ik zeggen. Sommige flitsen heb ik net gemist, en ze vlogen letter naar me toe, en dat het dan opeens aan alle kanten gaat flitsen, tja dan moet ik terug denken aan die situatie van 2 a 3 jaar terug, liever geen herhaling meer. Het is dat ik die bliksemdetectie nog niet kan kopen, anders had ik kunnen zien hoe veilig ik nog stond
![]()
Ach oud nieuwsquote:
Ik zou niet gaan. Activiteit is er helemaal uit. Kan je nog beter gaan wachten en kijken wat dat andere buitje gaat doen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ach oud nieuwsdoet er niet toe.
Wat nu wel aan toe doet is: Zal ik nu gaan of niet?
Volgens de buienradar zit het onweer ten westen van me, terwijl het letterlijk in het noorden flitst
Mooi filmpjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:27 schreef JoeKurr het volgende:
Ik heb van vandaag even een timelapse video gemaakt.
Interval is 10 seconden, en hij loopt van 5:30:00 tot en met 23:01:10
De video bevat drie opvallende dingen:
1 bliksem ontlading
1 shelf cloud (helaas van onderen en van achteren)
1 luchtballon
Klik
De webcam kijkt naar het noorden, ik moet nog een waterdichte behuizing hebben ervoor zodat ik hem onder de dakrand kan maken, dan kan ik hem ook naar het oosten draaien.
Nu je 't zegt. Buienradar laat een beetje een vertekent beeld zienquote:Op dinsdag 10 juli 2007 00:35 schreef SpeedyGJ het volgende:
Zit nog wel activiteit in hoorik ga nog effe naar het westen, daar schijnt het nu te flitsen
en ben benieuwd naar het andere buitje
Idd. Lijkt nog wel wat aan te komen. Maar dan moet 't eigenlijk nog wel wat activeren.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
Helaas geen 1 meer kunnen maken, maar ik geef het nog niet op![]()
Slaap ze.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 01:57 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mooi genoeg geweest. Ik heb die gemailt met naam etcinc mijn telNR mochten ze me willen bellen
nu maar hopen dat ze een uitzondering maken
Trusten
haha, ik dacht ook al... alles is groen! hahaquote:Op dinsdag 10 juli 2007 09:54 schreef JoeKurr het volgende:
Hmm, toen ik mijn vorige bericht postte gaf meteoalarm dus nog onweerswaarschuwingen voor heel Oost-Nederland, nu is alles weer groen...
Yep, we zijn hier weer aan de beurt!! Lijkt hier recht overheen te komen! T is bij mij nog droog, maar het knalt al behoorlijk. Zie een donkere lucht op me afkomen!quote:
die kaarten hebben toch te maken met kans op onweersbuien? Heb je misschien een uitleg hierover? (ik dacht dat dit iets was met verschil in windrichting en temperatuur met de hoogte?)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes please
Jammer dat het alleen zo ver weg is...
Een min -7 zelfs....... wow..... (dat gaat spoken)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Yes please
Jammer dat het alleen zo ver weg is...
Nou, het is best pittig uitleggen.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:30 schreef kepler het volgende:
[..]
die kaarten hebben toch te maken met kans op onweersbuien? Heb je misschien een uitleg hierover? (ik dacht dat dit iets was met verschil in windrichting en temperatuur met de hoogte?)
zo heel ver weg is het trouwens niet, tis maar 5 dagen
En ff heel simpel uitgelegd: paars is feest? (wat onweer betreft)quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, het is best pittig uitleggen.
Als je zin hebt, klik
HJoe meer in de min (hoe paarser dus idd) is feest. Voor heel het land eigenlijk, maar vooral voor het centralequote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:34 schreef MikelenniuM het volgende:
[..]
En ff heel simpel uitgelegd: paars is feest? (wat onweer betreft)
ah ok, het is 1 van de factoren die meespelen in het onstaan van onweersbuien en supercells. Maar een hoge CAPE-index hoeft nog geen zwaar weer te beteken volgens die link, maar de kans is wel groterquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:32 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Nou, het is best pittig uitleggen.
Als je zin hebt, klik
Hier heb je nog meer kaarten + uitleg. http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htmquote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:37 schreef kepler het volgende:
[..]
ah ok, het is 1 van de factoren die meespelen in het onstaan van onweersbuien en supercells. Maar een hoge CAPE-index hoeft nog geen zwaar weer te beteken volgens die link, maar de kans is wel groter
Vooruitzichten zijn in ieder geval positief dus
Misschien gaat het nog wel ontploffen. Hier vliegen de bloemkolen ook weer als uhh... kool naar boven...quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Er lijkt wel wat aan te komen, maar stelt weinig meer voor.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:50 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier heb je nog meer kaarten + uitleg. http://sassiessite.endoria.net/wzkaarten.htm
Er lijkt wel wat aan te komen, maar stelt weinig meer voor.
dat bedoelde ik dusquote:Een hoge CAPE of LI wil dus niet automatisch zeggen dat er onweer/zwaar weer gaat komen, het geeft in eerste instantie alleen de POTENTIE ervoor aan. Of het daarwerkelijk gebeurt hangt af van de actuele ontwikkelingen in de atmosfeer (een inversie die niet te doorbreken valt of instroom van koelere lucht bijv. kan al roet in het eten gooien).
Erg in de verte, idd.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:20 schreef Cassius het volgende:
Er zit wat onweer net ten noorden van Groningen, hoor het af en toe.
Hier (Rotterdam) ging het net even helemaal loos. Volgens mij sloeg het net in hier in de straat, schrok me de pest.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:56 schreef kepler het volgende:
vanuit mn raam zie ik hele zware wolken en hoor ik af en toe gedonder. Maar ik zie helemaal niks op de buienradar
Reuze reuzes?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:07 schreef Minisuisse het volgende:
WTF Hier in Gouda net hagelstenen zo groot als een knikker!! Dat noemen ze dan zomer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |