Kijk je weleens rugby?quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:37 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik zie niks in videobeelden. Vertraagt het spel als de scheids het wil zien.
Nee, het niet gebruiken van videobeelden is imo ook een charme van het voetbal.
Dus liever extra scheidsrechter op de doellijn.
Oh vroeg het me af. Gezien je een ijshockeyfan bent en 't daar ook zo is.quote:Op vrijdag 18 september 2009 01:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen idee, met jou weet je het nooit
Maar ik zie er het nut niet echt van in
neenquote:
Sinds ze daar replays hebben heeft de doelrechter zijn doel verloren.quote:Op vrijdag 18 september 2009 02:05 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh vroeg het me af. Gezien je een ijshockeyfan bent en 't daar ook zo is.
quote:Sibon: "Experiment met vijfde en zesde scheidsrechter mislukt"
De Europa League beleefde donderdag een primeur. Voor het eerst werden er twee extra assistent-scheidsrechters ingezet om twijfelachtige situaties beter te kunnen beoordelen.
18 sep. 2009 07:51:11
Bij sc Heerenveen was men na afloop van de wedstrijd tegen Sporting CP (2-3) niet te spreken over de prestaties van de vijfde en zesde scheidsrechters. Zo was er het discutabele moment in de 38ste minuut, toen Sporting-verdediger Marco Caneira een lob van Paulo Henrique al dan niet achter de doellijn vandaan haalde.
Volgens Gerald Sibon was dat echter niet de grootste misser. "Die extra arbiter miste dat die verdediger bij het wegtrappen van de bal hands maakte," aldus de lange spits tegenover de Leeuwarder Courant. "We hadden recht op een strafschop en dan maak je wellicht net voor rust 2-1. Het experiment met al die vijfde en zesde scheidsrechters is dus mislukt."
Ook teamgenoot Michael Dingsdag gaf de vijfde en zesde scheidsrechter geen voldoende. "Dan kun je er tien man neerzetten: als ze zo'n handsbal niet zien, helpt het niks. En soms schrok je dat ze er stonden en moest je uitkijken naar wie je terugspeelde."
Je club verdiende geen punt.quote:Op vrijdag 18 september 2009 08:41 schreef MaxPower het volgende:
Godverdomme, een 5e en een 6e BLINDE in het veld.![]()
![]()
quote:Oud-arbiter Van der Ende totaal niet te spreken over extra assistent-scheidsrechters
De twee extra assistent-scheidsrechters maakten donderdag hun entree in de Europa League. Bij de wedstrijd sc Heerenveen - Sporting CP waren meteen alle ogen gericht op beide nieuwkomers.
18 sep. 2009 08:20:02
Na het duel, dat met 2-3 werd gewonnen door Sporting, werd er lang nagepraat over een moment in de 38ste minuut. Paulo Henrique leek te gaan scoren met een lob, maar verdediger Marco Caneira haalde de bal van de lijn. Daarbij was echter niet duidelijk of het leder de doellijn al was gepasseerd. Ook de vijfde en zesde scheidsrechter konden geen uitsluitsel geven.
Het is volgens oud-scheidsrechter Mario van der Ende één van de redenen waarom dit geen goed experiment is. "Hoe meer mensen je over een situatie laat buigen, hoe meer waarnemingen en hoe meer discussie," ventileert hij zijn mening tegenover De Telegraaf. "Het heeft allemaal niets met objectiviteit te maken. Dit soort arbitrage dient niet de objectiviteit, maar de discussie. Het middel is erger dan de kwaal."
Ook de Heerenveen-spelers Gerald Sibon en Michael Dingsdag waren na afloop van de wedstrijd niet te spreken over de extra assistenten.
Goed argumentquote:Op vrijdag 18 september 2009 10:36 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het zag er ook totaal niet uit, zo'n mannetje dat opeens het strafschopgebied binnenwandelt.
Technish niet haalbaarquote:Op zaterdag 19 september 2009 06:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ipv van camera's moeten ze een soort sensors op de lijn plaatsen die geluid gaat maken in de oortjes van de scheids en grens als de bal over de lijn is geweest.
Tuurlijk wel.quote:Op zaterdag 19 september 2009 10:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Technish niet haalbaar
Nee, dat weet je niet omdat je niet kan zien of heel de bal over de lijn is.quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:33 schreef rja het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Gewoon een chip in de bal.
En sensors op de doellijn.
Dat weet je echt wel dat de bal over de lijn is.
Tuurlijk wel,quote:Op zaterdag 19 september 2009 19:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Nee, dat weet je niet omdat je niet kan zien of heel de bal over de lijn is.
De enige manier waardoor je alles kan uitsluiten is door van de goal een muur te maken en een goal te tellen als die muur geraakt wordt
Interessant, ben benieuwd of het een succesje wordt.quote:Hawk-eye bij hockey
LAUSANNE - De internationale hockeybond FIH gebruikt de strijd om de Champions Trophy voor mannen, die zaterdag begint, om te experimenteren met een verdere uitbreiding van de video-arbitrage.
quote:Teams kunnen voortaan één keer per duel bij de video-umpire een arbitrale beslissing aanvechten.
Het is al sinds 2006 voor scheidsrechters in het hockey mogelijk bij twijfel videobeelden te laten bekijken door een assistent om eventueel een beslissing te herzien. Teams krijgen nu, met restricties, ook de mogelijkheid een 'second opinion' aan te vragen. Het systeem, dat doet denken aan hawk-eye bij tennis, werd al toegepast in de Euro Hockey League. (ANP/BVDL)
ik hoop tot 1 jan 2010.quote:Op maandag 21 december 2009 11:04 schreef Stpan het volgende:
Ik ben benieuwd hoelang de FIFA het gaat volhouden.
In de praktijk kan ik nu (als iemand direct beelden op Youtube laadt) al zien welke dubieuze beslissingen de scheids heeft genomen, live vanaf de tribune.
PSV is wel vooruitstrevend, en verwacht binnenkort dat de toeschouwers vanaf de tribune kunnen constateren of het buitenspel is ja/nee.
(vraag me af wie dat zou doen, maar het kan wel)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oor-een-iPhone.dhtml
Intussen blijft die arme scheidsrechter verstoken van hulpmiddelen, terwijl 30.000 man, en miljoenen TV-kijkers hem afrekenen op zijn menselijke fouten....
Hoelang is dit nog vol te houden?
hoezo ?quote:Op maandag 18 januari 2010 13:29 schreef Arcee het volgende:
Hier was alle extra hulp nuttig geweest.:')
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |