is er nu nog een scene van? of is het helemaal 90s? weet je wat goede artiestenquote:Op zondag 8 juli 2007 13:44 schreef Misanthropist het volgende:
jep, afsplintertje van hardcore, dj paul, dj norman, etc hebben het gemaakt
dat moet ik nazoeken, maar is iig eind jaren 90quote:Op zondag 8 juli 2007 13:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
is er nu nog een scene van? of is het helemaal 90s? weet je wat goede artiesten?
Volgens mij heeft teKno vrij weinig te maken met psychedelische rock (mischien het thema maar niet meer) en langslepende composities in de klassieke muziek.quote:Tekno is voortgekomen uit een samensmelting van stijlen waaronder acid house, hardcore techno, breakbeats, Industrial Hardcore, EBM, de psychedelische rock van de jaren '70 en langslepende composities in de klassieke muziek.
lol dat gaat wat ver iddquote:Op zondag 8 juli 2007 14:04 schreef HAL9000S het volgende:
Ik moet zeggen dat ik de wiki beschrijven wel een beetje over the top vind
[..]
Volgens mij heeft teKno vrij weinig te maken met psychedelische rock (mischien het thema maar niet meer) en langslepende composities in de klassieke muziek.
klinkt wel heel gaaf, is er in nederland zo een scene? ik wist wel dat er weleens van die kraakfeestjes zijn in nederland maar waar moet je dan in godsnaam terecht?quote:Op zondag 8 juli 2007 21:12 schreef sneakypete het volgende:
Tekno is snelle minimalistische house die je t beste kunt omschrijven als een mixje van techno en terror/hardcore. Zonder al te veel texten, muziekjes en pauzes, maar gewoon monotoon doorstuiteren met wat vage geluiden erdoor.
De scene bestaat overwegend uit illegale houseparties op gekraakte locaties. Feesten zijn vaak diep in de nacht of meerdere nachten achter elkaar.
En je moet je er wel heel erg inverdiepen wil je alle dj's gaan kennen enzo, men komt vaak meer voor de ervaring op zich.
hmm.. helaas heb ik maar 1 vriend die ook een beetje een muzieksmaak in deze richting heeft, maar met hem gaan we meer naar dingen in paradiso en de melkweg ofzo, als die er zijnquote:Op maandag 9 juli 2007 01:01 schreef Yorrit het volgende:
die scene is er zeker... iedere week zijn er feestjes..
dr was er pas nog een in het nieuws omdat ie was opgerold door de ME..
info gaat via-via en met 06 nummertjes enzo..
welke dingen heb je beluisterd?quote:Op maandag 9 juli 2007 19:13 schreef hydraulix het volgende:
Heb wat dingen beluisterd en vind het wel tof klinken eigenlijk. Lekker underground
wat een prachtige sitequote:Op donderdag 5 juni 2008 18:56 schreef shroomer het volgende:
http://techno.org/electronic-music-guide/ op deze site staat ie bij de stromingen van begin jaren 90 (onder de naam "Hard").. Wist niet dat er nu nog naar geluisterd werd. Ja ok misschien bij de krakers.. Wel zieke shit ja.
Ja echt niet te geloven he. Ook zoveel van die troep-genres waar je eigenlijk alleen maar om kunt lachenquote:Op donderdag 5 juni 2008 20:36 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
wat een prachtige sitezo zie je maar weer wat een hoop gernes er toch zijn. Ik raak er alleen maar meer van in de war.
zitten daar alweer krakers?quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:29 schreef ikJur het volgende:
leuke scene is dit idd ben al op meerdere tekno parties geweest. en ook al trek ik die muziek niet uren achter elkaar, de lokaties zijn vaak prachtig en heerlijk om doorheen te struinen. Het informele sfeertje wat er hangt is ook erg relaxed niemand die echt op je let je kan doen wat je wil tenminste als je begrijpt wat ik bedoel. Ook met het nu geldende rookverbod is het prima uitgaan, ik rook dan alleen joints maar dat kan ook gewoon allemaal binnen.
Laatst in fort pannerden een mooi feestje gehad.
amputeren uit de maatschappij dat werkschuw tuigquote:Op donderdag 3 juli 2008 19:37 schreef ikJur het volgende:
[..]
yup, is destijds na een week alweer herkraakt
Hah, ik bedoelde dan ook met dood, dood op Fok. Dat de scene niet dood is weet ik maar al te goed!quote:Op zondag 11 januari 2009 23:44 schreef ikJur het volgende:
niks dood, het is gewoon underground [ afbeelding ]
met nieuwjaar ook een geniale party in groningen gehad
wij wouden ook nog wel naar de willemeen maar 't was veelste koud want we gaan dan weer terug met de trein 's morgens dus moeten we na 4 uur, als de toko sluit, een beetje rondbazuinen in arnhem (wat ook erg leuk kan zijn)quote:Op maandag 12 januari 2009 00:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gister Tek Your Monkey in de Willemeen, ik ga nu naar bijna elk breakcore/tekno feestje daarzo![]()
Voorderest weet ik het nog niet zo met die 'illegale' circuit, heb het gevoel dat het bestaat uit krakers en drugsverslaafden enzo.
Ik kende iemand die in de buurt woonde dus ik lag half 5 al weer in mijn nestquote:Op maandag 12 januari 2009 00:14 schreef ikJur het volgende:
[..]
wij wouden ook nog wel naar de willemeen maar 't was veelste koud want we gaan dan weer terug met de trein 's morgens dus moeten we na 4 uur, als de toko sluit, een beetje rondbazuinen in arnhem (wat ook erg leuk kan zijn)
Maar je zou eens een illegaal feest moeten proberen, je kijkt je ogen uit. En wat maakt het uit dat er krakers en drugsverslaafden rondlopen. Bang dat je wordt besmet met de ziekte van de verslaving? Welnee, onze groep bestaat uit voornamelijk stoners en we trekken door op bier en joints ^_^ en zo zijn er heel veel mensen op de illegale feesten die geen harddrugs doen. Ook hoef je niet bang te zijn dat er agressieve lui rondlopen ofzo want dat heb ik in al die tijd nog nooit meegemaakt of gehoord.
Het mooie is ook dat die party's gewoon doorgaan tot 3 uur 's middags. Dan ben ik meestal al wel weg maar tot een uur of 10 in de ochtend is t nog goed vertoeven voor de speakers.
Serieus, zonder krakers zou de scene een stuk kleiner zijn. Al krijg ik nu ongetwijfeld heel wat mensen over me heen, maar ik bedoel: Als alle krakers zich zouden terugtrekken uit de scene, zou deze een groot deel van de mensen kwijt zijn. Daarnaast is de hele insteek van freeparties juist de vrijheid. De drugsverslaafden waar jij het over hebt, zijn de gebruikelijke ketazombies en pepsletjes, maargoed, die zijn helemaal niet vervelend. Op een freeparty hangt vaak een sfeer waar de gemiddelde club bij lange na niet tegenop kan, en ook qua drugsgebruik heb ik toch altijd het idee dat het allemaal wat minder gaat om het stoer doen, en wat meer om het feestje.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Gister Tek Your Monkey in de Willemeen, ik ga nu naar bijna elk breakcore/tekno feestje daarzo![]()
Voorderest weet ik het nog niet zo met die 'illegale' circuit, heb het gevoel dat het bestaat uit krakers en drugsverslaafden enzo.
ja er lopen wel van die zogenoemde "crackbekken" rond maar het grootste gedeelte zijn normale mensen.quote:Op maandag 12 januari 2009 00:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik kende iemand die in de buurt woonde dus ik lag half 5 al weer in mijn nest
klinkt erg ehm.. "free"Ik heb verder niks tegen drugsgebruikers, ik doe ook wel eens een pilletje op z'n tijd
, maar als het helemaal volstaat met mensen die 10 pillen ophebben en die al hun tanden kwijt zijn door jarenlang gebruik vind ik het toch wat minder.
Maar heb je een auto nodig om op die plekken te komen? Als het illegaal is moet het tenminste afgelegen zijn waar de mensen de herrie niet kunnen horen lijkt me. Bovendien heb ik (nog) niet echt een 'groep', ik ga altijd met een vaste vriend en soms gaan nog anderen mee, verder ken ik nog wat losse mensen die ik dan op feestjes weer zie enz.
Ik hoorde ook zo'n verhaal van als je wilt weten waar de freetek party is dat je een nummer moet bellen en dat op het antwoordapparaat dan de plek wordt verteld of iets dergelijks, werkt het zo?
Ai, heb zelf geen rijbewijs en ken ook nauwelijks mensen die er wel een hebben, die er wel een hebben hebben geen auto en mogen die van papa en mama niet lenen denk ikquote:Op maandag 12 januari 2009 00:54 schreef ikJur het volgende:
[..]
ja er lopen wel van die zogenoemde "crackbekken" rond maar het grootste gedeelte zijn normale mensen.
Je hebt eigenlijk wel een auto nodig ja.
En de info gaat inderdaad via voicemail berichten op prepaid nummers. zogenoemde infolijnen kun je bemachtigen via mensen die je kent. De mensen waar ik mee ga zitten ook op een forum waar deze nummers worden gepost.
Klinkt wel vetquote:
Dat is het hele ideequote:
ja in de zomer zijn de feesten wel het leukst. Maar nu zijn er gewoon kampvuren buiten zodat je effe kan opwarmen.quote:Op maandag 12 januari 2009 01:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Klinkt wel vetAl lijkt me het meer iets voor in de zomer buiten, waar vind je in deze tijden een afgelegen verwarmd pand? En er wordt in dat filmpje gezegt dat er een 'meeting' point is waar je te horen krijgt waar het is, ik neem aan dat dit filmpje nog van voor het intensief internetgebruik valt
Dus al met al lijkt het me een perfect feest, alleen lijkt me bereikbaarheid (geen auto hebben) en veiligheid me nog een beetje een probleem. Ik bedoel, er gaat iemand 'out'. Dan bel je dus een ambulance die die plek moet zien te vinden, en dat willen anderen dan misschien niet omdat dan misschien de politie erachter komt etc. En verder zegt die jongen dat alleen zij van de organisatie zeker weten clean blijven en er is geen EHBO enz.
ja man bij die set zat ik hard los te gaanquote:Op maandag 12 januari 2009 20:37 schreef IdealCrash het volgende:
Live-setje van afgelopen zaterdag (legaal) in de Willemeen:
http://www.archive.org/de(...)alconAtTekYourMonkey
teKno is wat anders dan teCHno hequote:Op maandag 13 april 2009 19:48 schreef ilona-scuderia het volgende:
Sinds wanneer is het Tekno, of was dat al zo?
Veruit de meesten zijn illegaal, het probleem is namelijk dat je afhankelijk bent van derden die je laat op de avond een locatie en tijdstip moeten doorgeven.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:09 schreef Tokamak het volgende:
Ben ooit ns naar een illegaal Teknofeest geweest. Menn wat een geweldig feestje was dat!
Yup, k heb wel connecties die connecties hebben, maar die horen t ook vaak pas ergens midden in de nacht.quote:Op woensdag 15 april 2009 16:44 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Veruit de meesten zijn illegaal, het probleem is namelijk dat je afhankelijk bent van derden die je laat op de avond een locatie en tijdstip moeten doorgeven.
QFTquote:
Het klopt dat er meer hardere shit was dan echte tekno, maar vanaf ongeveer 4 uur werd er zeker wel tekno gedraaid in dat "rechter"zaaltje van Oud Hout. Toch heb ik meer in die andere zaal staan beuken (en the neverending story gekeken op de tv's)quote:Op maandag 22 juni 2009 01:38 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
QFTIk heb dan wel meer buiten gechillt dan binnen maar dat had meer met een i love tekno-nacht ervoor + after te maken. En ook wel met een bloedheette zaal waarin stilstaan al voor zweet zorgde laat staan dat ik(Ookal was de muziek zeer aantrekkelijk om op los te gaan)hier echt fysieke inspanning had geleverd
M'n hoofd zei: Ga los gek! waar wacht je op! het beukt!
M'n spieren zeiden: Jij bent gek! Je hebt ons al genoeg belast en gebeukt! Wij staken!
Dan maar stilstaand genieten van herrie
Ik was er wel pas vanaf 4 uur of zo maar ik heb heel weinig tot geen tekno gehoord... Nu was ik niet erg lang bij de muziek te vinden aangezien heel de tijd stil staan toch stukken sneller verveeld danspeakerfreaken
en je dan ook gewoon gezellig kunt chillen met bekenden en onbekenden die je daar wel verstaat ivm geen geluid
Correct me if I'm wrong about the -not a lot of tekno- and I just missed it.
Humor, vaagheid, zinvolle en onzin discussies/hypotheses/theorieën/ideeën is een prima tijdverdrijf op een freepartyGezellige mensen en een mooi moment van vage blikken op straat en in de c1000 bij het halen van meer bier.(Alle kratten van de org waren al uitverkocht inclusief de 'prive-kratten' van 'mederwerkers'
)
Zeer vet pand, dit was een leuk dagje school
Ja telkens als ik naar die zaal ging liep ik al weg bij de deuropening omdat er veel te blije goa enzo werd gespeeldquote:Op maandag 22 juni 2009 12:00 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Het klopt dat er meer hardere shit was dan echte tekno, maar vanaf ongeveer 4 uur werd er zeker wel tekno gedraaid in dat "rechter"zaaltje van Oud Hout. Toch heb ik meer in die andere zaal staan beuken (en the neverending story gekeken op de tv's)
Ja echt tot een bepaald punt toen was het ineens van wtf hoe leeg is hetquote:Bier was inderdaad snel op, er waren 60 kratten ingeslagen, bleek lang niet genoeg te zijnHet was ook constant heel erg druk.
quote:Kan je nagaan dat dit pand een aantal jaar geleden veel groter was, maar er is (illegaal) een heel stuk gesloopt.
Ja is dat typisch voor delft of hebben we gewoon aardige agenten gehad? Of domme als ze geloven dat een feest in een kraakpand met veel man(was toen al wel rustiger natuurlijk)een verjaardagsfeestje isquote:Zeker een vet feestje, en ook voor herhaling vatbaar, want het blauw heeft bijna niks van zich laten horen (ze kwamen 's ochtends ff langs maar toen zei iemand dat er een verjaardagsfeestje was en reden ze door)
Ja wat ik hierboven beschreef was in Amersfoort, maar ze gaan nu eigenlijk nog elk weekend door. Vorig weekend wou ik gaan met wat vrienden maar toen was het kennelijk een verjaardag en moest je uitgenodigd zijn maar die week daarvoor was het weer flink feesten, ik heb nog 2 mensen flink out zien gaan..quote:Op maandag 22 juni 2009 12:07 schreef Sapstengel het volgende:
Waren er nog mensen in Amersfoort geweest? Op dat megafeest in het oude gekkenhuis.
Daar was ik ook volgens mij in deventer.quote:Op maandag 22 juni 2009 16:37 schreef Sapstengel het volgende:
Ben tot nu toe op 2 feesten geweest waar iedereen rond 6/7 uur in de ochtend door politie incl. hondenbrigade werd gevraagd het pand te verlaten. Een paar maanden geleden in Deventer en vorig jaar een keer in Almelo.
Maar idd, meestal doen ze niks, vooral als het grote feesten zijn waar duizend man loopt.
Groningen?quote:
quote:
Die omgeving ken ik wel goed. Moet een prachtige locatie zijn geweest voor een tekno-feest. Het was in het oude Sinaī-centrum, dat is een centrum voor geestelijke gezondheidszorg gericht op Joodse mensen. Ik weet niet hoe het er van binnen uit ziet, maar medische omgevingen zijn altijd een beetje freaky zeg maar, dus die sfeer past wel bij een tekno-feest.quote:Op maandag 22 juni 2009 12:07 schreef Sapstengel het volgende:
Waren er nog mensen in Amersfoort geweest? Op dat megafeest in het oude gekkenhuis.
Echt heel tof die omgevingen inderdaad; dat feestje in Delft laatst was dus in een oud laboratorium, nou ziet het er in de kelders waar het feest was niet zo heel freaky uit, maar de bovenverdiepingen hebben echt nog oud laboratorium-interieur. Echt heel vet.quote:Op vrijdag 3 juli 2009 03:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die omgeving ken ik wel goed. Moet een prachtige locatie zijn geweest voor een tekno-feest. Het was in het oude Sinaī-centrum, dat is een centrum voor geestelijke gezondheidszorg gericht op Joodse mensen. Ik weet niet hoe het er van binnen uit ziet, maar medische omgevingen zijn altijd een beetje freaky zeg maar, dus die sfeer past wel bij een tekno-feest.
Was het bij de prop ofzo?, zo ja heb ik wat gemistquote:Op vrijdag 3 juli 2009 09:45 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Echt heel tof die omgevingen inderdaad; dat feestje in Delft laatst was dus in een oud laboratorium, nou ziet het er in de kelders waar het feest was niet zo heel freaky uit, maar de bovenverdiepingen hebben echt nog oud laboratorium-interieur. Echt heel vet.
Jepquote:Op vrijdag 3 juli 2009 10:53 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Was het bij de prop ofzo?, zo ja heb ik wat gemist
Ach, ik ken die mensen daar, ze waren van plan zoiets meer te doen, volgende keer dan maarquote:
Ik ken ze ook, nu ben ik toch wel benieuwd wie jij bentquote:Op vrijdag 3 juli 2009 11:42 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Ach, ik ken die mensen daar, ze waren van plan zoiets meer te doen, volgende keer dan maar
Mijn username zou een hoop moeten zeggenquote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:12 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, nu ben ik toch wel benieuwd wie jij bent
Heb jij al door het doolhof gelopen?quote:Op vrijdag 3 juli 2009 13:12 schreef Apfelsaft het volgende:
[..]
Ik ken ze ook, nu ben ik toch wel benieuwd wie jij bent
Maatje van die DJquote:Op vrijdag 3 juli 2009 14:07 schreef 68Chevelle het volgende:
[..]
Mijn username zou een hoop moeten zeggen
quote:Op zaterdag 4 juli 2009 14:56 schreef Roksopp het volgende:
party in amersfoort was ik ook nog supervette party. Lekker slingeren aan touwen voor de speakers in de gymzaal.
schijnen nog aardig wat parties geweest te zijn.
http://www.ad.nl/amersfoo(...)_drank_en_drugs.html
Das snel, ik kan niet meer conluderen dat dat je "binnen" zit, ik zal me de volgende ker wel evem metjes voorstellen, was kutweer de laatste keer met die verjaardagquote:
Mjah gekkenhuis was een beetje ongenuanceerdquote:Op vrijdag 3 juli 2009 03:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Die omgeving ken ik wel goed. Moet een prachtige locatie zijn geweest voor een tekno-feest. Het was in het oude Sinaī-centrum, dat is een centrum voor geestelijke gezondheidszorg gericht op Joodse mensen. Ik weet niet hoe het er van binnen uit ziet, maar medische omgevingen zijn altijd een beetje freaky zeg maar, dus die sfeer past wel bij een tekno-feest.
Nee, mag ik jouw msn voor locaties enzo, ik ben niet zo in de illegale scenequote:Op maandag 17 augustus 2009 02:31 schreef pc-fr34k het volgende:
Dat was dus een zeer vet feesie op een toffe locatie. Jammer dat er mensen moeten klagen en het in de middag gestopt werd... Veel verschillende muziek, goede sfeer en veel bekenden
Nog meer fok!ers die aanwazig waren in Vught?
Ik ben ook graag op de hoogte!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:42 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Nee, mag ik jouw msn voor locaties enzo, ik ben niet zo in de illegale scene
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |