abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2919490
Wie houd er nog meer van tekno en gaat ook naar feestjes?

dan heb ik het echt over tekno met een K en niet die klote herrie van teCHno.

donderdag 24 januari 2002 @ 11:02:25 #2
16832 Cyborg
zzzzzzzzzzzzz
pi_2919565
volgens mij vind ik het wel kewl... alleen moet je me echt ff uitleggen wat het verschil is tussen tekno en techno, heb nooit gehoort dat daar een verschil tussen zit... en ga toch al een jaartje of 8 naar feesten
*Aan mijn reactie kunnen geen rechten ontleend worden*
pi_2919793
het verschil???

het verschil in feesten is groot denk ik aangezien tekno feesten meestal (bijna altijd) illegaal zijn en van techno niet (geloof ik)

het verschil in muziek tekno word ter plekke gedraait (altijd) en met techno is dat wel anders.

techno is veel commercieeler en makkelijk gemaakt op de pc

ten minste zo denk ik erover.

donderdag 24 januari 2002 @ 11:36:16 #4
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_2919825
de muziek is dacht ik ook heel anders dan teCHno? en je hebt toch al die soundsystems enzo, allemaal van die euhmmm 'alto/krakers typjes, met dreads en van die fluoriserende jassen en broeken of ben ik nu heel erg aan het generaliseren ??
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_2919834
ja dat ben je aanhet doen

alles loopt er rond

van gabbers tot alto's echt alles

das het mooie eraan lekker jezelf zijn!!

donderdag 24 januari 2002 @ 11:50:35 #6
5215 killar_fairy
it is happening again....
pi_2919952
maar teCHnival is toch wel weer een teKno feest? dat wordt elk jaar gehouden ,was vorig jaar alleen een beetje mislukt werden ze weg gestuurd, het jaar daarvoor was het in groningen ergens daar heb ik opnames van gezien, was wel koel met al die windmolens, alleen die schapen waren zo zielig en je hebt van die mensen die hun hond daarmee naar toe nemen, en die stijf van de drugs vlak voor een geluidsbox die 5 keer zo groot als henzelf zijn staan te euhmmm 'dansen' hehe
fire is the devil, hiding like a coward in the smoke
pi_2919982
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 11:50 schreef killar_fairy het volgende:
maar teCHnival is toch wel weer een teKno feest? dat wordt elk jaar gehouden ,was vorig jaar alleen een beetje mislukt werden ze weg gestuurd, het jaar daarvoor was het in groningen ergens daar heb ik opnames van gezien, was wel koel met al die windmolens, alleen die schapen waren zo zielig en je hebt van die mensen die hun hond daarmee naar toe nemen, en die stijf van de drugs vlak voor een geluidsbox die 5 keer zo groot als henzelf zijn staan te euhmmm 'dansen' hehe
om voor die geluisbox te staan hoef je niet stijf tes taan van de drugs hoor ik doe dat ook altijd en ik gebruik niks.
en dat "dansen" het is misschien voor jullie het beetje raar om te zien maar het is geweldig je hoeft je tenminste niet aan regels te houden hoe je moet dansen anders sta je voor lul. gewoon doen waar je zin in hebt en dansen zoals je wilt.

dat is toch mooi of niet dan??

pi_2922357
Ben ook wel een paar keer naar tekno party's geweest.
Ik zie altijd gasten die voor de box staan omhoog en omlaag gaan voor de tweeters en subwoofers, ik heb het er wel eens over gehad met iemand dat daar de typische manier van dancen vandaan komt, door vlak voor de box te staan en steeds op een rytmische manier vaan positie te veranderen heb je zelf een soort van grip op de muziek.

Ok een beetje ver gezocht maar ja.

NewOldSkoolHardcoreNuMetalTriphopTechnoBreakBeatPopAcidDrumnBassHiphop
pi_2922396
Ben er ook weleens geweest. Niet echt mijn muziek. Ik vind het te snel. Het is zeg maar een beetje a la James Ruskin, maar dan minder goed.

Mijn 2 eurocent

Fuck you Jane Austen!
pi_2925498
Ik vind de locatie's altijd erg leuk, voorbeelden:
-een enorme loods bij de schiehaven R'dam 4 jaar geleden oud&nieuw

-na danceparade (4 jaar geleden) onder de Erasmusbrug, in een parkeergarage in aanbouw, na een uur ontruimt.

-bij zaltbommel??? onder 2 viaducten in de uiterwaard, 3 of 4 soundsystems met ieder hun eigen opstelling.

-2 jaar geleden na de danceparade; rotterdam noord, nog geen 150 meter vanaf het grote politiebureau , onder de snelweg

pi_2927136
Kan iemand echt goed uitleggen hoe deze muziek klinkt? Of anders een aantal tracks noemen die als mp3 down te loaden zijn? Ben namelijk erg nieuwsgierig.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
  donderdag 24 januari 2002 @ 22:01:12 #12
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_2927288
Wat een topic zeg...
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_2930866
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 11:31 schreef Darkmind het volgende:
het verschil???

het verschil in feesten is groot denk ik aangezien tekno feesten meestal (bijna altijd) illegaal zijn en van techno niet (geloof ik)

het verschil in muziek tekno word ter plekke gedraait (altijd) en met techno is dat wel anders.

Erg duidelijke omschrijving ........ *NOT*

Voor zover ik weet is Tekno juist een soort (zwaar)versimpelde versnelde tool techno waar eigenlijk weinig meer aan te beleven is .

Dat verhaal van "makkelijk gemaakt op je PC" gaat ook nergens over en ook dat "commercieeler" slaat de plank volledig mis.

pi_2931895
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 09:18 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is Tekno juist een soort (zwaar)versimpelde versnelde tool techno waar eigenlijk weinig meer aan te beleven is .

Dat verhaal van "makkelijk gemaakt op je PC" gaat ook nergens over en ook dat "commercieeler" slaat de plank volledig mis.

inderdaad, en wat bedoel je met de muziek wordt 'live' gedraaid

als er iets is wat de benaming hersenloze kutherrie moet hebben dan is dat teKno wel, het is gewoon opgepitchte hardcore/terror a la atari teenage riot, met gitaren en andere dingen erdoorheen als het maar herrie is.
valt niet zinnig op te dansen ofzo want het is nog sneller dan hardcore, maar de luitjes die naar zo'n feest gaan zijn wel relaxed

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_2933161
OK volgens mij is het makkelijkst als men gewoon ff luistert.
volgens mijn is dit wel een mooi voorbeeld, zoals je hoort kloppen bovenstaande beschrijvingen niet echt.

http://home.kabelfoon.nl/~terrok/muzieK.shtml

pi_2937954
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 09:18 schreef Circuitbreaker het volgende:

[..]

Hier ben ik het totaal mee eens. Net alsof TeKno gecompliceerder is dan TeCHno
Fuck you Jane Austen!
  zaterdag 26 januari 2002 @ 07:32:51 #17
16273 Tovaho
For the love of music !!!
pi_2941817
Vorig jaar wezen kijken op het industrieterrein in Moerdijk. Ik woon er op een steenworp-afstand vandaan. Was wel aardig, maar voor mij niet voor herhaling vatbaar........
pi_2942041
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 11:31 schreef Darkmind het volgende:
het verschil???

whatever!

Real power can't be given.... it must be taken.
  zaterdag 26 januari 2002 @ 11:42:38 #19
3485 kavorka
lure of the animal
pi_2942310
quote:
Op vrijdag 25 januari 2002 13:43 schreef Barenski het volgende:
volgens mijn is dit wel een mooi voorbeeld, zoals je hoort kloppen bovenstaande beschrijvingen niet echt.

Ik houd het toch maar bij techno, wat een simpele muziek is dit zeg (in ieder geval dit nummer). Dat kan ik nog wel beter met Fasttracker
animal magnetism sexual attractive state
  zaterdag 26 januari 2002 @ 12:41:04 #20
21744 Driekeerniks.com
'Ham-and-eggs'...x3
pi_2942595
Ik geef al JAREN underground TECHNO feesten ! wat nou dat Tekno met een 'K' alleen underground is ! lat me niet lachen man, wat is dat nou weer voor theorie !???
::::::::::Vul hier je bankrekeningnr. in : |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_| Uw tegoed wordt ZSM afgeschreven. ::::::::::
pi_2942698
quote:

Ik geef toe dat ik naar aanleiding van dit fragment m'n mening moet bijstellen.

Ik wil niet vervelend zijn maar:

TeKno is eigenlijk nog triester dan ik dacht als ik dit zo hoor. Heel erg simpel, ongeinspireerd, technisch stelt het niks voor, zelfs de kombinatie van geluiden klopt niet IMHO.

Is er geen ander label voor deze muzieksoort, want met TeCHno heeft dit helemaal niets te maken .

pi_2943094
Ik heb ook dat liedje downgeload en sjezus zeg dat is werkelijk het slechtste stuk muziek dat ik in jaren heb gehoord. Gewoon paar presets uit de drumcomputer en synth gebruikt en daar een of andere chaotisch niet klinkend geheel van gebouwd.
Maar als ik tekno nu zou moeten beschrijven is dat als gabber met ambient invloeden. Als je dat zo hoort weet je eigenlijk al van te voren dat 't niet is aantehoren.
"Some of the world's greatest feats were accomplished by people not smart enough to know they were impossible."
Alle GSM aanbiedingen overzichtelijk bij elkaar.
pi_2944896
quote:
Op zaterdag 26 januari 2002 14:05 schreef Lortnoc het volgende:
Maar als ik tekno nu zou moeten beschrijven is dat als gabber met ambient invloeden.
Volgens mij heb ik dan het Gabber gedeelte gemist????

of is een snellere beat volgens jouw gabber?

pi_2945115
quote:

Sorrie, maar wat is dat een poep lietje...
  zaterdag 26 januari 2002 @ 18:44:07 #25
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_2945625
Ik ben dan geen proffesionele tracker, maar dat kan zelfs ik beter!:

techno/fun
http://www.orbital-fusion.com/files/music/Around%20The%20World.mp3

non-tek(ch)no, meer relaxed wel beter:
http://213.46.11.25/cyberia/files/chillout.mp3

"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')