dan heb ik het echt over tekno met een K en niet die klote herrie van teCHno.
het verschil in feesten is groot denk ik aangezien tekno feesten meestal (bijna altijd) illegaal zijn en van techno niet (geloof ik)
het verschil in muziek tekno word ter plekke gedraait (altijd) en met techno is dat wel anders.
techno is veel commercieeler en makkelijk gemaakt op de pc
ten minste zo denk ik erover.
alles loopt er rond
van gabbers tot alto's echt alles
das het mooie eraan lekker jezelf zijn!!
quote:om voor die geluisbox te staan hoef je niet stijf tes taan van de drugs hoor ik doe dat ook altijd en ik gebruik niks.
Op donderdag 24 januari 2002 11:50 schreef killar_fairy het volgende:
maar teCHnival is toch wel weer een teKno feest? dat wordt elk jaar gehouden ,was vorig jaar alleen een beetje mislukt werden ze weg gestuurd, het jaar daarvoor was het in groningen ergens daar heb ik opnames van gezien, was wel koel met al die windmolens, alleen die schapen waren zo zieligen je hebt van die mensen die hun hond daarmee naar toe nemen, en die stijf van de drugs vlak voor een geluidsbox die 5 keer zo groot als henzelf zijn staan te euhmmm 'dansen' hehe
dat is toch mooi of niet dan??
Ok een beetje ver gezocht maar ja.
Mijn 2 eurocent
-na danceparade (4 jaar geleden) onder de Erasmusbrug, in een parkeergarage in aanbouw, na een uur ontruimt.
-bij zaltbommel??? onder 2 viaducten in de uiterwaard, 3 of 4 soundsystems met ieder hun eigen opstelling.
-2 jaar geleden na de danceparade; rotterdam noord, nog geen 150 meter vanaf het grote politiebureau , onder de snelweg
quote:Erg duidelijke omschrijving ........ *NOT*
Op donderdag 24 januari 2002 11:31 schreef Darkmind het volgende:
het verschil???het verschil in feesten is groot denk ik aangezien tekno feesten meestal (bijna altijd) illegaal zijn en van techno niet (geloof ik)
het verschil in muziek tekno word ter plekke gedraait (altijd) en met techno is dat wel anders.
Voor zover ik weet is Tekno juist een soort (zwaar)versimpelde versnelde tool techno waar eigenlijk weinig meer aan te beleven is
.
Dat verhaal van "makkelijk gemaakt op je PC" gaat ook nergens over en ook dat "commercieeler" slaat de plank volledig mis.
quote:inderdaad, en wat bedoel je met de muziek wordt 'live' gedraaid
Op vrijdag 25 januari 2002 09:18 schreef Circuitbreaker het volgende:[..]
Erg duidelijke omschrijving ........ *NOT*
Voor zover ik weet is Tekno juist een soort (zwaar)versimpelde versnelde tool techno waar eigenlijk weinig meer aan te beleven is
![]()
.
Dat verhaal van "makkelijk gemaakt op je PC" gaat ook nergens over
en ook dat "commercieeler" slaat de plank volledig mis.
als er iets is wat de benaming hersenloze kutherrie moet hebben dan is dat teKno wel, het is gewoon opgepitchte hardcore/terror a la atari teenage riot, met gitaren en andere dingen erdoorheen als het maar herrie is.
valt niet zinnig op te dansen ofzo want het is nog sneller dan hardcore, maar de luitjes die naar zo'n feest gaan zijn wel relaxed
quote:Hier ben ik het totaal mee eens. Net alsof TeKno gecompliceerder is dan TeCHno
Op vrijdag 25 januari 2002 09:18 schreef Circuitbreaker het volgende:[..]
Erg duidelijke omschrijving ........ *NOT*
![]()
.
Dat verhaal van "makkelijk gemaakt op je PC" gaat ook nergens over
en ook dat "commercieeler" slaat de plank volledig mis.
quote:
Op donderdag 24 januari 2002 11:31 schreef Darkmind het volgende:
het verschil???het verschil in feesten is groot denk ik aangezien tekno feesten meestal (bijna altijd) illegaal zijn en van techno niet (geloof ik)
whatever!
quote:Ik houd het toch maar bij techno, wat een simpele muziek is dit zeg (in ieder geval dit nummer). Dat kan ik nog wel beter met Fasttracker
Op vrijdag 25 januari 2002 13:43 schreef Barenski het volgende:
OK volgens mij is het makkelijkst als men gewoon ff luistert.
volgens mijn is dit wel een mooi voorbeeld, zoals je hoort kloppen bovenstaande beschrijvingen niet echt.http://home.kabelfoon.nl/~terrok/muzieK.shtml
quote:Ik geef toe dat ik naar aanleiding van dit fragment m'n mening moet bijstellen.
volgens mijn is dit wel een mooi voorbeeld, zoals je hoort kloppen bovenstaande beschrijvingen niet echt.http://home.kabelfoon.nl/~terrok/muzieK.shtml
Ik wil niet vervelend zijn
maar:
TeKno is eigenlijk nog triester dan ik dacht als ik dit zo hoor. Heel erg simpel, ongeinspireerd, technisch stelt het niks voor, zelfs de kombinatie van geluiden klopt niet IMHO.
Is er geen ander label voor deze muzieksoort, want met TeCHno heeft dit helemaal niets te maken .
quote:Volgens mij heb ik dan het Gabber gedeelte gemist????
Op zaterdag 26 januari 2002 14:05 schreef Lortnoc het volgende:
Maar als ik tekno nu zou moeten beschrijven is dat als gabber met ambient invloeden.
of is een snellere beat volgens jouw gabber?
quote:Sorrie, maar wat is dat een poep lietje...
techno/fun
http://www.orbital-fusion.com/files/music/Around%20The%20World.mp3
non-tek(ch)no, meer relaxed wel beter:
http://213.46.11.25/cyberia/files/chillout.mp3
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |