abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53241381
quote:
Op maandag 17 september 2007 12:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Goed he?

Wist het ook niet tot vanochtend hoor
En mij een beetje het gevoel geven dat ik heel erg blont ben hè?

Nouja, was ik in dit geval ook, ik had het zelf moeten bedenken.
pi_53245268
Ik heb zaterdag voor een prikkie (1 euro per zakje) bloembollen gehaald bij de Praxis (en drie wat duurdere zakjes bij het tuincentrum), en ze zijn al bijna allemaal geplant ook. Eerst 71 stuks beneden, en ik heb niet eens een tuin, alleen een zooi potten voor de deur Voor het balkon heb ik 45 bollen, daarvan is zowat de helft al geplant.
Beneden heb ik alles paars (paarse en paars/witte "prins Claus" krokussen, blauwe druifjes, sneeuwroem en oosterse sterhyacintjes, plus nog twee tulpebollen die ik blijkbaar van vorig jaar had bewaard waarvan ik geen idee meer heb welke kleur ze zijn) en boven wit (krokussen, sneeuwklokjes, witte tulpjes met gele hartjes en paperwhite narcissen en ook nog narcissen van vorig jaar waarvan ik vaag het idee heb dat ze wit met oranje hartjes waren)
Dat wordt vast leuk dit voorjaar
Ook heb ik een herfsttijloos gekocht, daar heb ik nu al plezier van natuurlijk.

Nu mijn vraag: weet iemand welke plant dit is ? Toen ik hem kocht zat er een kaartje bij, maar toen ik thuiskwam was ik dat al kwijt, dus ik weet niet hoe het ding nu heet en wat 'ie nodig heeft. Ik meen me te herinneren in het tuincentrum gelezen te hebben dat het een kamerplant was die buiten kon, dus daar staat hij al zowat het hele jaar en hij geeft ook steeds opnieuw bloei, en het ding kan tegen mijn slechte zorg, dus ik wil hem wel houden. Volgens mij is er een bekendere variant die ook paars is maar met een wit ringetje om het hart, maar ik het echt niet vinden door te googelen.

Ik heb helemaal geen groene vingers en deze plant is ook al op sterven na dood geweest, ik heb er per ongeluk een stuk van uit de grond getrokken waardoor hij nu asymmetrisch is, ik heb hem laten verdrogen en daarna rigoreus alle lelijke en dorre blaadjes verwijderd (toen zat er nog maar 1 blaadje aan ), gelukkig heeft hij zich aardig hersteld. Dit is het derde jaar dat ik planten heb en ik begin door te krijgen wat mijn behandeling overleeft, wat er dit jaar voor zorgde dat ik de hele zomer geen nieuwe planten hoefde te kopen, alles was Ruby-proof Alleen mijn stokroos vertikte het te bloeien, als ik hier in de stad spontaan vantussen de stoep opgekomen stokrozen zie bloeien voel ik me wel een erg slechte "tuinier"
pi_53313284
hoi hoi, Mijn ouders hebben een paar Helianthus annuus(zonnebloem) gezaaid in het voorjaar. 2 exemplaren ervan zijn tot behoorlijke proporties uitgegroeid. ! ervan was bij de laatste meting 3 met 25. En de 2de die er naast staat gaat ook aardig die richting op. Ze hebben er zelfs het plaatselijk nieuws mee gehaald.
Zijn er nog meer mensen die zulke hoge Helianthus hebben staan?????
hmm wilde er een fotootje uit de krant bij doen maar mijn scanner heeft de geest gegeven, volgt later nog denk ik.

geetzzz ro
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_53314102
Mooiiii Ruby, weet niet hoe het heet, ik heb nu ook een éénjarige staan die nu al voor de 3e keer knoppen heeft
Ga het ook weer zaaien, hopelijk lukt het. Bij mij is ook veel niet gelukt, maar het gaat steeds beter.. ook de stokrozen die bij mijn moeder op het balkon giga is geworden, doet het hier gewoon niet in de volle grond

Elseetje, práchtige foto's!!!

@ bonootje er is een zonnebloemtopic hier in F&F
Misschien leuk om het daar te vragen
pi_53314395
quote:
Op woensdag 19 september 2007 22:37 schreef Bluezz het volgende:

Elseetje, práchtige foto's!!!
Dank.
pi_53318472
quote:
[b]

@ bonootje er is een zonnebloemtopic hier in F&F
Misschien leuk om het daar te vragen

Oeps.... foutje bedankt
helemaal overheen gekeken dus thnx
Zou je niettegenstaande de recente gebeurtenissen toch nog een verblijf op amoureus gebied in overweging willen nemen,,,alsjeblieft....
pi_53409522
Rondje tuin gedaan :

Sering (beetje onscherp)

Roos :

Mahonia :

Lobelia :

pi_53409800
Leuke foto's Bluezz! Bij mij bloeit er niet echt veel meer.

Wat nog wel bloeit is mijn Solanum. Dat achterlijke ding heeft tijdens mijn vakantie een paar één meter lange spruiten gemaakt, en ik vroeg me af wanneer ik die eraf kan knippen.
pi_54077869
Hoi hoi , vandaag in de Efteling zagen wij een mooie bloeiende plant, die zowel als lage plant en op stam in een perk stond. WIj konden er alleen niet achter komen wat voor plant het is, wie oo wie wel ????

bvd, Roland

pi_54077949
Ik zie nu dat er van mij ook nog een vraag openstaat.
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:21:54 #211
105263 Litso
Interlectueel.
pi_54078457
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef bonootje het volgende:
Hoi hoi , vandaag in de Efteling zagen wij een mooie bloeiende plant, die zowel als lage plant en op stam in een perk stond. WIj konden er alleen niet achter komen wat voor plant het is, wie oo wie wel ????

bvd, Roland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hey, daar was ik ook vandaag.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_54083024
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 22:21 schreef Litso het volgende:

[..]

Hey, daar was ik ook vandaag.
kijk kijk, dan kan het zijn dat je ze ook wel hebt zien staan... althans als je in het sprookjesbos bent geweest Bij ezeltje strekje hebben wij ze gezien.

greetzzz ro
pi_54134371
Mahonia doet zijn best hier
Er staan nog enkele planten/plantjes in bloei

pi_54138424
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef bonootje het volgende:

bvd, Roland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb een mailtje naar de Efteling gedaan en weet nu wat het is : Lantara camara 'Kolibri Red'

doeiii
  zondag 28 oktober 2007 @ 17:38:46 #215
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54227109
Bonootje bedoeld dan zeker LantaNa camara??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselbloem
pi_54231351
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 17:38 schreef kaasplankje het volgende:
Bonootje bedoeld dan zeker LantaNa camara??

http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselbloem
helemaal gelijk.... tpye futoje
pi_54277905
Zojuist keek ik in de tuin en zag ik overal crocusbollen liggen....Deze heb ik een week of twee geleden geplant maar liggen nu dus verspreid door de tuin. Ik vermoed dat de vogels ze eruit hebben gepikt. Gebeurd dit vaker? Beetje zonde, van de bollen en van mijn tijd.
pi_54283568
Zeker zonde, ik denk vogels ja, die kunnen hier ook de hele boel op zijn kop zetten.
Heb je net geveegd, ligt het weer allemaal halverwege het pad

Maar dat van die bollen is niet erg leuk nee
pi_54296911
Het zou inderdaad best kunnen dat vogels dat gedaan hebben. Toen ik klein was hadden we duiven en als ik dan eens iets zaaide (m'n naam in tuinkers ofzo) dan vraten ze alle plantjes op als die opkwamen. Ook hadden we er eentje die iets tegen viooltjes had, elke keer als m'n moeder het waagde viooltjes te planten dan werden die er driftig uitgetrokken, en daarna liet hij ze gewoon liggen.
  zaterdag 10 november 2007 @ 09:43:01 #220
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54500040
da zal wel een duitse duif geweest zijn, want een viooltje heet daar "Stiefmütterchen"..

bij mij in de tuin zijn het vooral de eksters die lopen te gallen; ik heb een hoek met allemaal kuipplanten staan en de foto-etiketten steek ik dan langs de rand in de pot, iedere keer kan ik dan die etiketten terugstoppen, ze worden er telkens uitgetrokken..
wél goed voor je plantenkennis..
pi_54503395
quote:
Op maandag 17 september 2007 15:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb zaterdag voor een prikkie (1 euro per zakje) bloembollen gehaald bij de Praxis (en drie wat duurdere zakjes bij het tuincentrum), en ze zijn al bijna allemaal geplant ook. Eerst 71 stuks beneden, en ik heb niet eens een tuin, alleen een zooi potten voor de deur Voor het balkon heb ik 45 bollen, daarvan is zowat de helft al geplant.
Beneden heb ik alles paars (paarse en paars/witte "prins Claus" krokussen, blauwe druifjes, sneeuwroem en oosterse sterhyacintjes, plus nog twee tulpebollen die ik blijkbaar van vorig jaar had bewaard waarvan ik geen idee meer heb welke kleur ze zijn) en boven wit (krokussen, sneeuwklokjes, witte tulpjes met gele hartjes en paperwhite narcissen en ook nog narcissen van vorig jaar waarvan ik vaag het idee heb dat ze wit met oranje hartjes waren)
Dat wordt vast leuk dit voorjaar
Ook heb ik een herfsttijloos gekocht, daar heb ik nu al plezier van natuurlijk.

Nu mijn vraag: weet iemand welke plant dit is ? Toen ik hem kocht zat er een kaartje bij, maar toen ik thuiskwam was ik dat al kwijt, dus ik weet niet hoe het ding nu heet en wat 'ie nodig heeft. Ik meen me te herinneren in het tuincentrum gelezen te hebben dat het een kamerplant was die buiten kon, dus daar staat hij al zowat het hele jaar en hij geeft ook steeds opnieuw bloei, en het ding kan tegen mijn slechte zorg, dus ik wil hem wel houden. Volgens mij is er een bekendere variant die ook paars is maar met een wit ringetje om het hart, maar ik het echt niet vinden door te googelen.

[ afbeelding ]

Ik heb helemaal geen groene vingers en deze plant is ook al op sterven na dood geweest, ik heb er per ongeluk een stuk van uit de grond getrokken waardoor hij nu asymmetrisch is, ik heb hem laten verdrogen en daarna rigoreus alle lelijke en dorre blaadjes verwijderd (toen zat er nog maar 1 blaadje aan ), gelukkig heeft hij zich aardig hersteld. Dit is het derde jaar dat ik planten heb en ik begin door te krijgen wat mijn behandeling overleeft, wat er dit jaar voor zorgde dat ik de hele zomer geen nieuwe planten hoefde te kopen, alles was Ruby-proof Alleen mijn stokroos vertikte het te bloeien, als ik hier in de stad spontaan vantussen de stoep opgekomen stokrozen zie bloeien voel ik me wel een erg slechte "tuinier"
Ziet er qua bloem uit als een Anemone, maar als ik het blad zie begin ik te twijfelen.

En stokrozen bloeien pas het 2e jaar he, of is hij al 2 jaar?
pi_54504028
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef ABgirl het volgende:

[..]

Ziet er qua bloem uit als een Anemone, maar als ik het blad zie begin ik te twijfelen.

Hij heeft heel veel blad, het is zowat een struik, en hij mist ook dat "franjerandje" wat bij de meeste anemonen om het hart zit.

De stokroos is al twee jaar. Ik ging er van uit dat hij dus wel eerdaags het loodje zou leggen, maar na zoeken op het internet lees ik dat ze ook nog weleens meer jaren mee willen (of ze dan ook bloeien vind ik niet) Deze stokroos heb ik als stekje bij het tuincentrum gekocht, bij een vriendin die in de oude binnenstad woont zag ik bij haar overburen dezelfde kleur stokrozen dus voor de zekerheid heb ik er daar maar wat zaadjes van meegenomen en gezaaid, dat is allemaal opgekomen, misschien dat die plantjes ooit nog eens voor bloei gaan zorgen hier *zucht* Ben niet de enige bij wie het niet zo vlot blijkbaar :
http://gerritensaartje.punt.nl/index.php?r=1&id=379962&tbl_archief=0
Ik zal eens proberen ze wat meer in de zon te zetten, want deze stokroos stond alleen 's ochtends in de volle zon.
pi_54506445
Zon is belangrijk voor de stokroos, ik ben ook al 3 jaar bezig, steeds veranderd van plek, nu is ie op een heel ongunstige plek opgekomen, maar doet het ineens prima dus laat hem maar staan.

De bluezzemansia blijft maar bloeien trouwens
pi_54509457
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 14:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Hij heeft heel veel blad, het is zowat een struik, en hij mist ook dat "franjerandje" wat bij de meeste anemonen om het hart zit.

De stokroos is al twee jaar. Ik ging er van uit dat hij dus wel eerdaags het loodje zou leggen, maar na zoeken op het internet lees ik dat ze ook nog weleens meer jaren mee willen (of ze dan ook bloeien vind ik niet) Deze stokroos heb ik als stekje bij het tuincentrum gekocht, bij een vriendin die in de oude binnenstad woont zag ik bij haar overburen dezelfde kleur stokrozen dus voor de zekerheid heb ik er daar maar wat zaadjes van meegenomen en gezaaid, dat is allemaal opgekomen, misschien dat die plantjes ooit nog eens voor bloei gaan zorgen hier *zucht* Ben niet de enige bij wie het niet zo vlot blijkbaar :
http://gerritensaartje.punt.nl/index.php?r=1&id=379962&tbl_archief=0
Ik zal eens proberen ze wat meer in de zon te zetten, want deze stokroos stond alleen 's ochtends in de volle zon.
Ok, dan zal het geen anemoon zijn denk ik.

Klopt. Heb ze hier ook gehad. Zaad van iemand gehad, gezaaid en die bloeide het 2e jaar gewoon netjes. Maar de jaren erop ook gewoon elk jaar. En dat terwijl hij in een grote pot stond waar hij het over het algemeen niet al te best had qua voedings- en watervoorziening (wel op het zuiden trouwens). En nu zaaien ze zichzelf elk jaar nog uit waardoor we altijd wel ergens nog stokrozen hebben staan.
pi_54514493
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef ABgirl het volgende:

[..]

hmmm een Anemone is het volgens mij zeker niet. Zou meer de richting van een soort magriet op denken.
greetzzz ro
pi_54515132
nee, nu ik beter kijk zie ik dat idd. Wij hebben iets in de tuin wat we een bosanemoon noemen (maar volgens mij niet is, iig een knolgewasje) en die lijken er qua bloem wat op. Ga iig verder zoeken.
  zaterdag 10 november 2007 @ 23:01:51 #227
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54515477
Het is ws een tropisch geval, in ieder geval geen vaste plant voor de gematigde streken..
pi_54557883
quote:
[b]Op maandag 17 september 2007 15:31

[ afbeelding ]

Het zou een soort Senecio kunnen zijn. Senecio stellata misschien??

greetzz Ro
  maandag 12 november 2007 @ 20:49:16 #229
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54558520
goeie poging, dat is een asteraceae, wel een enorm geslacht zeg; Senecio..

Stellata betekent "stervormig" niet?
pi_54558965
Geweldig, je hebt me eindelijk op het goede spoor gezet. Het is de Senetti deep blue, dus wel een Senecio hybride.

Hij legt na de bloei het loodje lees ik, het is een eenjarige. Goede nieuws is dat ze in december alweer te koop zijn en dat ze best met 5 graden vorst nog buiten zouden kunnen. Zodra ik weer nieuwe zie koop ik er gelijk eentje. Deze staat nog buiten, hij is nog groter geworden en bloeit alwéér.

Woohoo, eindelijk weet ik wat het is Bedankt voor het meedenken jullie !
pi_54707815
na een vriesnacht heb ik de oleander in de berging gezet, fors gesnoeit . een bewuste vriesnacht te laat. misschien ook uit pesterij. die plant is niet op zijn plaats in mijn tuin. groeit goed, en alle bloemen verrotten voor ze gaan bloeien. deze is 5 jaar oud en ik heb er eigenlijk nog nooit geen bloemen in gehad, wel trossen zwarte beestjes , die knip ik eruit, nog een jaar en dan weg ermee, wat doe ik verkeerd?
De Puta Madre
  maandag 19 november 2007 @ 09:03:52 #232
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54710357
Ik wil mijn passiebloem graag overhouden. Hoe bescherm ik hem tegen vries in de grond?
Snobs have more fun!
KLIK!
  maandag 19 november 2007 @ 09:11:50 #233
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_54710456
Tot ongeveer 30/40 km afsnoeien en wat er overbllijft afdekken met sparre- of dennetakken. In ieder geval zo dat de vorst geen grip krijgt op het wortelstelsel.
Op woensdag 15 juni 2011 01:02 schreef Bluezz het volgende:
Xeb heeft altijd gelijk, Staal
  maandag 19 november 2007 @ 19:06:50 #234
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54722229
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:56 schreef Killer_Mom het volgende:
na een vriesnacht heb ik de oleander in de berging gezet, fors gesnoeit . een bewuste vriesnacht te laat. misschien ook uit pesterij. die plant is niet op zijn plaats in mijn tuin. groeit goed, en alle bloemen verrotten voor ze gaan bloeien. deze is 5 jaar oud en ik heb er eigenlijk nog nooit geen bloemen in gehad, wel trossen zwarte beestjes , die knip ik eruit, nog een jaar en dan weg ermee, wat doe ik verkeerd?
Tja, óf het is de standplaats; dwz te weinig zon, óf het zijn die luizen.. (die zwarte beestjes? )

Ik heb zo zelf jaren aangemodderd met een Gardenia Augusta, bloeien deed ie nie en stond alleen maar te kwarren.

Ik heb hem het voorjaar gedumpt, ik was het zat..

Wat ik een mooie kuipplant vind: Agapanthus

Ik heb zelf een Agapanthus "White Heaven" ; grootbloemig wit, rijkbloeiend

en een Agapanthus "Purple Cloud" ; donkerpaars, grootbloemig

Nú staan ze nog altijd buiten, tot -5 graden kan dat wel. Ze zijn inheems op Mallorca.
  Moderator maandag 19 november 2007 @ 19:09:06 #235
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54722300
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:11 schreef Xebber het volgende:
Tot ongeveer 30/40 km afsnoeien en wat er overbllijft afdekken met sparre- of dennetakken. In ieder geval zo dat de vorst geen grip krijgt op het wortelstelsel.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_54727518
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil mijn passiebloem graag overhouden. Hoe bescherm ik hem tegen vries in de grond?
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.
Verbaasd dat je er moeite voor moet doen om hem over te houden!

Ik ben hem eigenlijk een beetje beu.
Inspiratieloos!
pi_54728325
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:41 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.

Ik wist eigenlijk ook niet dat het nodig was 'm te snoeien om de passiflora over te kunnen houden. Mijn zus heeft nu een 2 jaar oude en een 3 jaar oude, heel groot al, heeft ze niks voor gedaan. De laatste had dit jaar ook een vrucht. Mijn oom heeft een 4 jaar oude, ook niks aan gedaan, die gaf vorig jaar al vruchten.
  maandag 19 november 2007 @ 23:34:26 #238
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54728932
quote:
Op maandag 19 november 2007 22:41 schreef it_was_me het volgende:

[..]

Ik had er eerder eentje (ander huis, andere tuin) en daar deed ik ook niets mee. De huidige is echter deze zomer gekocht. Ik vrees dat 'ie nog niet zo ferm is. Ik wil 'm toch wel erg graag overhouden.

Hm, dat wordt met een kniptang langs de kerstmarkten
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:01:41 #239
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_54729599
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Centimeter dus.
pi_54729600
ik knip de wilde uitgroei eraf tot t er een beetje uitziet van de passiebloem en de climatus, ze groeien tegen de zelfde muur, en voor de rest doe ik er niets aan, ze groeien vanzelf weer verder volgens seizoen.
De Puta Madre
  dinsdag 20 november 2007 @ 00:09:10 #241
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_54729724
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 00:01 schreef Xebber het volgende:

[..]

Centimeter dus.
Kom je nu mee
Snobs have more fun!
KLIK!
  zondag 25 november 2007 @ 09:59:01 #242
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54819300
foto's uit mijn tuintje:

Moderator zondag 25 november 2007 @ 10:42:26 #243
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54819743
Tuintje zegt hij
Wat een schitterende mooie grote tuin zeg
  zondag 25 november 2007 @ 10:55:57 #244
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54819974
die onderste foto is mijn volkstuin (die vent met die emmers bennik zelf) , de rest is thuis genomen; en dat is nie zo groot hoor..
  Moderator zondag 25 november 2007 @ 11:00:17 #245
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54820069
quote:
Op zondag 25 november 2007 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
die onderste foto is mijn volkstuin (die vent met die emmers bennik zelf) , de rest is thuis genomen; en dat is nie zo groot hoor..
Ah dat verklaart wat
Ik dacht dat die onderste je tuin thuis was ook, wel een mooi volkstuintje zo
  zondag 25 november 2007 @ 11:15:54 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54820393
Ja, die volkstuin heb ik sinds januari en die ben ik aan het opknappen.
Het onkruid stond 1 meter hoog.

Ik heb de hele tuin 1.5 steek diep gespit, 6 kuub grond en 2 kuub zand erop gekruiwagent, toen 3 mega esdoorns geplant: 1 Acer Shirasiwaneum "Aureum" en 2 Acer Palmatum "Dissectum" 2 a 3.5 meter per stuk groot.
Op de plaats boven die kruiwagen ligt nu een vijver van 4 x 6 en 1 meter diep.
En inmiddels een nieuw pad gelegd met japanse hardsteen tegels.
  zondag 25 november 2007 @ 12:58:55 #247
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_54822429
Waarom maak je van een volkstuin een siertuin.
  zondag 25 november 2007 @ 13:20:40 #248
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54822864
Op het complex zijn enkel siertuinen.. ttv WO2 zijn er wél volop groente verbouwd maar nu niet meer op een enkeling na..
pi_54834056
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:58 schreef Xebber het volgende:
Waarom maak je van een volkstuin een siertuin.
simpel, dan hoef je geen groenten te eten die esdoons, zoo mooi. echt een knap stukje tuinwerk .
De Puta Madre
  maandag 26 november 2007 @ 21:32:24 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_54855837
Héhéhé ik koop mijn groenten wel, ik heb liever bomen en bloemen in de tuin..

Oja: de soorten op de fotoos zijn:

1-Hydrangea Quercifolia "Burgundy"
2-Clematis Viticella "Alba Luxurians"
3-Euonymus Oxyphyllus
4-Cornus Kousa "Radiant Rose"
5-(vlnr) Clematis Montana "Freda" Acer Palmatum "Linearilobum" Acer Palmatum "Komachi Hime" Acer Palmatum "Tatsuta"
6-(vlnr) Acer Palmatum "Dissectum Garnet" Acer Shirasawanum "Aureum" Acer Palmatum "Dissectum Garnet"
pi_54871913
quote:
Op zondag 25 november 2007 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
foto's uit mijn tuintje:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wow, die Cornus kousa is mooi bij jou zeg (y)
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:07:13 #252
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55301151
Even een schopje. Ik dacht dat er nog een recenter tuin-topic was, maar dat kon ik niet vinden. Geen idee of ik in het goede topic zit dus, maar mijn passiebloem gaat opeens de bloei in Dat overleeft 'ie nooit toch, met deze kou?

Zal morgen een kiek maken.
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 15 december 2007 @ 22:11:24 #253
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55301228
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een schopje. Ik dacht dat er nog een recenter tuin-topic was, maar dat kon ik niet vinden. Geen idee of ik in het goede topic zit dus, maar mijn passiebloem gaat opeens de bloei in Dat overleeft 'ie nooit toch, met deze kou?

Zal morgen een kiek maken.
Ik was vanmiddag royaal laat mijn banaan aan het inpakken en toen zag ik inderdaad dat er ook bij mij gewoon nog knoppen in mijn passieplant zitten, ik wacht even samen met jou op de experts
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:22:31 #254
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55301568
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 22:11 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik was vanmiddag royaal laat mijn banaan aan het inpakken en toen zag ik inderdaad dat er ook bij mij gewoon nog knoppen in mijn passieplant zitten, ik wacht even samen met jou op de experts
Ze zijn echt helemaal in de war hè? Die passieplanten.

Ik heb ook nog allemaal potten staan met bloeiende planten. Fuchsia's bijvoorbeeld. En de canna's lopen ook weer uit De clematis heeft ook knoppen (en de héle zomer geen sjoege gegeven hè? )
Snobs have more fun!
KLIK!
  Moderator zaterdag 15 december 2007 @ 22:27:58 #255
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_55301727
Jaaah, canna's en mijn clematis ook
Zelfs mijn banaan maakt nog nieuwe bladeren, klopt helemaal niets van
En dat terwijl het toch echt best koud is hier
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:35:25 #256
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55301926
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 22:27 schreef senesta het volgende:
Jaaah, canna's en mijn clematis ook
Zelfs mijn banaan maakt nog nieuwe bladeren, klopt helemaal niets van
En dat terwijl het toch echt best koud is hier
Was ik ook zo verbaasd over. Als het nou super zacht weer was... Maar het is behoorlijk koud, de laatste weken. Het heeft al lang en breed (licht) gevroren hier.

Wat ik graag van de deskundigen wil weten is of de boel de winter wel overleeft zo. Kan me voorstellen dat de knoppen extra energie eisen, terwijl de plant in rust hoort te zijn.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_55302115
Bij ons verderop zijn ze met de weg bezig.
Dus ook de berm omgeploegd... staan er allemaal krokussen te bloeien en honderden puntjes boven de aarde
  zaterdag 15 december 2007 @ 22:43:30 #258
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55302151
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 22:42 schreef Bluezz het volgende:
Bij ons verderop zijn ze met de weg bezig.
Dus ook de berm omgeploegd... staan er allemaal krokussen te bloeien en honderden puntjes boven de aarde
Wat maf

Global warming FTW
Snobs have more fun!
KLIK!
  zaterdag 26 januari 2008 @ 16:58:00 #259
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56321504
Gras !

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56321650
En vooral sneeuw
Mijn winteraconieten zijn ook weer boven de grond gekomen

zaterdag 26 januari 2008 @ 17:08:09 #261
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56321676
De plantjes hier wachten nog even, 't is nog wat aan de koude kant namelijk.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 18:16:13 #262
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56322964
Hier begint mijn Kamperfoelie weer groene scheuten te krijgen. Verder is er hier nog niet veel te beleven.

Ik heb zin in 't voorjaar!
pi_56323587
Heel langzaam komen er meer en meer puntjes van allerlei bollenwerk te voorschijn. Wat er al, sinds december eigenlijk, wel bloeit is de Viburnum tinus. Toch een plant die normaal eind februari, begin maart pas begint met bloeien. ook de Hydrangea komt al vollop met nieuwe scheuten. Maarrree laat die lente idd maar komen. Over 2 weken komen mijn bestelde zaden en aardbeienplanten binnen voor ons moestuintje... nu maar hopen op een mooi voorjaar en een lekkere zomer.

greetzz,
Ro
pi_56325423
Op de fietsroute naar m'n werk kom ik altijd langs een veldje gele krokussen, eigenlijk staan er ook paarse en witte maar die bloeien altijd een paar weken later pas. Dat vind ik altijd een beetje gek staan. De narcissen langs de snelweg die vorig jaar in mei nog bloeiden bloeien nu ook al.

Ik heb thuis één blauw druifje en twee sneeuwklokjes in bloei. Alle andere potten staan ook vol opgekomen bolletjes, maar die worden al aangevallen door luizen

Één van de bollen die ik in september in een pot in de schuur gevonden had en geplant kreeg wel heel apart blad. Ik heb me een week op m'n hoofd lopen krabben wat ik nou geplant had, bedenk ik me vandaag ineens dat het geen voorjaarbloeier is maar een herfsttijloos. Moet ik nog eventjes geduld hebben voordat die bloeit.
pi_56356405
Ook bij mij komen er veel bolletjes op. Het ziet er zo gezellig uit! Het leukste vind ik dat ik alweer vergeten ben waar ik alles geplant heb dus ieder nieuw groen stukje is weer een verassing
pi_56358852
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:16 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Op de fietsroute naar m'n werk kom ik altijd langs een veldje gele krokussen, eigenlijk staan er ook paarse en witte maar die bloeien altijd een paar weken later pas. Dat vind ik altijd een beetje gek staan. De narcissen langs de snelweg die vorig jaar in mei nog bloeiden bloeien nu ook al.

Ik heb thuis één blauw druifje en twee sneeuwklokjes in bloei. Alle andere potten staan ook vol opgekomen bolletjes, maar die worden al aangevallen door luizen
Dat heb ik dus ook.. Hoe voorkom je dat?

Heb trouwens in de tuin al verschillende puntjes van bollen gezien, en dat terwijl er totaaaaal geen zon komt in de wintermaanden..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_56370667
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:50 schreef Morretje het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook.. Hoe voorkom je dat?

Heb trouwens in de tuin al verschillende puntjes van bollen gezien, en dat terwijl er totaaaaal geen zon komt in de wintermaanden..
Hoi hoi, voorkomen is moeilijk. Je kan het wel proberen te verhelpen door bijvoorbeeld: een stevige koude waterstraal er overheen te sturen.
Of een mengsel van 1 eetlepel groen zeep. een eetlepel spiritus en in water opgeloste nicotine te vernevelen.
greetzz ro
pi_56546380
De Coniferen gaan eruit mensen, donderdag en vrijdag al
Zelfs deze doorgewinterde tuinman schrok van de hoogte, de verwildering en de enOOOrme stammen/wortels die hij te lijf zal moeten gaan
  dinsdag 5 februari 2008 @ 17:45:04 #269
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56546803
Zal potverdikke eens tijd worden Bluezz.

Coniferen zijn d'r overigens niet zo moeilijk uit te krijgen hoor, zitten vaak relatief los in de grond. Heb hier in mijn achtertuin 6 coniferen van een metertje of 8 hoog d'r uit gehaald in iets van 3 uurtjes.
pi_56553065
quote:
Op dinsdag 5 februari 2008 17:45 schreef Xebber het volgende:
Zal potverdikke eens tijd worden Bluezz.

Coniferen zijn d'r overigens niet zo moeilijk uit te krijgen hoor, zitten vaak relatief los in de grond. Heb hier in mijn achtertuin 6 coniferen van een metertje of 8 hoog d'r uit gehaald in iets van 3 uurtjes.
3 uurtjes. per boom en aanhangers vol troep, die bomen horen thuis in bossen net zoals die lelijke apenbomen in te kleine tuintjes, en nu zijn de taxus bomen in de mode. die wortelen wel flink, zo'n lelijk ding hebben ze hier met een loder uitgetrokken. die boom stond er toen al 20 jaar.
De Puta Madre
pi_56553184
Deze ***bomen staan er nu ruim 20 jaar, en nog niet één keer gesnoeid
Tel uit je winst zweet
Oh en ze zetten er meteen een knappe schutting voor in de plaats
Ik kan alleen do-ochtend wat foto's maken, en dan later op de dag mss nog een keer (we hebben een begrafenis ) en vrijdag werken we... dus ben heeel benieuwd naar de vorderingen.

Spannendddddddd
pi_56553374
gecondoleerd, imand verliezen is altijd triest . sterkte.

met die grote bomen weg krijg je wel een veel grotere tuin,

ik moet mijn stekken ook gaan verzenden, topic doorlezen en inpakken, naar wie ook alweer?
komt goed dat wel.
De Puta Madre
pi_56553428
tnxx, tis mijn oude tantetje, zus(je) van mijn moeder

ik heb 2 goede stekken overgehouden van de killerbloesmansie Eentje voor mezelf en eentje voor mijn zussie

Morgen even wat seringen, een roos en hortensia's tijdelijk uit de grond scheppen voor ze beginnen, want dat zal niet al te zachtzinnig gebeuren ben ik bang
pi_56553501
sucses, ik hoop dat je dan mooi weer hebt, hier is t regen en onweer.
De Puta Madre
pi_56577686
Tussenstand operatie conifeer :
na een goed begin is de motorzaag stuk

pi_56589309
2e update : op een paar stronken na is het weg... morgen de rest en de schutting plaatsen.
Wát een ruimte en licht, ongelofelijk, er zaten een paar nesten in, dus het is nog net de goeie tijd geweest voor het eieren leggen...
We zien duiven etc. wat onrustig en heel hard van de ene boom naar de andere vliegen, we hebben het idee dat ze een tussenlandingsplek kwijt zijn

donderdag 7 februari 2008 @ 20:17:05 #277
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56589335
Ga je nog wat tegen die schutting aanplanten? Anders is het ook zo ..... tja ... schutting.

pi_56589579
Ik heb een aantal vaste planten in veiligheid gesteld... dus die ga ik terugplaatsen.
Er staat een Mahonia (te zien voor de laatste restanten conifeer op de onderste foto, die vanaf het balkon is gemaakt) en een hibiscus op stam, die mogen een meter naar achteren .. zo langzamerhand gaat het wel opgevuld worden
De nieuwe schutting zal volop in de zon staan, dus het wordt een goeie plek voor planten.

Maar nu is het nog ff een ENORME puinzooi
pi_56591268
Wow! Tornado Alley!
  donderdag 7 februari 2008 @ 21:51:32 #280
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56591356
!
pi_56594831
eigen huis en tuin is er niks bij.
De Puta Madre
  vrijdag 8 februari 2008 @ 08:57:11 #282
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56597453
quote:
Op vrijdag 8 februari 2008 00:29 schreef Killer_Mom het volgende:
eigen huis en tuin is er niks bij.
Wiens huis en tuin is 't dan?

Maar inderdaad. Meteen een hoop meer licht.

Mij Lonicera 'Dropmore Scarlet' begint wellustig aan zijn tweede jaar.
  vrijdag 8 februari 2008 @ 11:45:58 #283
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56600096
In de tuin staan hier al volop korkusjes en sneeuwklokjes Ook de Prunus begint al knopjes te vormen. Ik heb nu helemaal zin in de lente. Misschien dat ik deze week nog wel naar het tuincentrum ga, ik vind het altijd leuk om zelf plantjes te kweken vanaf het zaadje.

Dit jaar gaan we de voortuin doen en nog wat kleinere dingen in de achtertuin. Toen we hier kwamen wonen, twee jaar geleden, waren zowel de achter als de voortuin een zooi. De vorige bewoonster hield duidelijk niet van tuinieren. Vorig jaar was de achtertuin dan uiteindelijk zo goed als "af". Dit jaar dus de voortuin, en ik heb er nu al zoveel zin in.
pi_56607127
Hij staat, de schutting

zaterdag 9 februari 2008 @ 11:59:01 #285
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56620365
Vakwerk! Echt netjes!
pi_56621506
Weet je wel hoever we kunnen kijken, en al dat licht
Maar het is wel een vreselijke puinhoop nu
pi_56646661
Vanmiddag in een heerlijk zonnetje de planten teruggeplaatst en voorlopig de rest opgeruimd.
In maart gaan we het grasveldje aanpakken, het is al wel helemaal ontdaan van de resten conifeer, wat een *** werk trouwens

Achterin de hoek staan hortensia, sering, am. sering, vlinderstruik... achter de zandbak een roos, na de bank de mahonia en na het bistrosetje de hibiscus.

[ Bericht 12% gewijzigd door Blues op 10-02-2008 16:51:30 ]
  zondag 10 februari 2008 @ 21:40:44 #288
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56652830
Het ziet er netjes uit. Een stuk beter dan voorheen.

Ik kan het niet goed zien op de foto's, maar zit er ruimte tussen de onderkant van de schermen en de grond? Dit is namelijk beter. Anders zullen de schermen snel rotten.
pi_56655428
Ja er zit ruimte tussen.
Ze hebben die palen verzonken in beton vertelden ze, ook niet verkeerd met die zeewind hier.
(of is het gewoon gebruikelijk, dat kan natuurlijk ook )
  maandag 11 februari 2008 @ 13:30:31 #290
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56664250
Het is niet gebruikelijk, maar wel veel steviger. Ik zit hier in Lelystad bijvoorbeeld op zware kleigrond, en dan is 't niet nodig.
pi_56665187
Het is hier zandgrond, dus vandaar, nu is het mij ook duidelijk waarom
Weer wat geleerd
pi_56666813
Volgens mij hebben mijn passiebloem en clematis de winter niet overleefd..

De bollen komen al wel boven, hoewel ik nog nauwelijks zon heb gehad in de tuin (staat op het noorden)..

Bluezz, wat een ruimte!!
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  maandag 11 februari 2008 @ 23:23:17 #293
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56675719
Wow Bluezz, wat een enorme verbetering! Echt helemaal super zeg!
  dinsdag 12 februari 2008 @ 13:49:07 #294
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56683326
quote:
Op maandag 11 februari 2008 16:05 schreef Morretje het volgende:
Volgens mij hebben mijn passiebloem en clematis de winter niet overleefd..
Geduld. Het is nog vroeg in 't jaar. In de winter zien ze er inderdaad dood uit, maar als je met je nagel over een stukje stengel gaat, zal je zien dat 't daaronder groen is. Levend!
pi_56788172
Ik heb vorig jaar een hybiscus XXL gekocht maar die ziet er nu ook enigszins overleden uit. Alleen maar dorre, bruine takken. Hoop dat dat nog goed gaat komen!
  zondag 17 februari 2008 @ 16:03:16 #296
132098 Xebber
Immer Intelligent
pi_56793035
Dat is normaal met de Hibiscus.
pi_56802103
zo zien bij mij de passiebloem en clematis er ook uit. komt ieder jaar weer goed, oude troep eruitknippen als t niet meer vriest, en je krijgt weer nieuwe knoppen.
meer baal ik dat de Helleboris Niger helemaal slap hangt , nu op zijn mooist met grote bloemen, ik hoop dat t nog goed komt.
De Puta Madre
pi_56803204
Ik kan deze vraag misschien hier wel kwijt.

Ik ben op zoek naar een plant/boom/struik om een gat tussen een schuur en een muur te dichten.
Tussen onze schuur en de muur van de buren zit nu een gat van zo'n 50 centimeter.
Deze wil ik door middel van een dichtbegroeide plant/boom/struik dicht maken.

Eisen:
De plant moet niet te breed zijn, maar moet het gat wel opvullen.
De plant staat grotendeels van de dag in de schaduw.
Hij moet wel een beetje hoog zijn of snel hoog worden.
Ook in de winter moet ie begroeid zijn.
En geen conifeer

Iemand tips? (liefst met plaatjes)
pi_56804237
Bamboe

http://www.kimmei.com/

http://www.bamboepagina.nl/bamboe03.html

http://www.bamboogrowers.nl/index.htm

[ Bericht 55% gewijzigd door Blues op 17-02-2008 23:23:23 ]
  Moderator zondag 17 februari 2008 @ 23:21:58 #300
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56804543
quote:
Op zondag 17 februari 2008 12:10 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb vorig jaar een hybiscus XXL gekocht maar die ziet er nu ook enigszins overleden uit. Alleen maar dorre, bruine takken. Hoop dat dat nog goed gaat komen!
Ik heb ze ook, niet te snel opgeven hoor, ze komen ook vrij laat pas weer op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')