En mij een beetje het gevoel geven dat ik heel erg blont ben hè?quote:Op maandag 17 september 2007 12:30 schreef senesta het volgende:
[..]
Goed he?![]()
Wist het ook niet tot vanochtend hoor![]()
quote:
Hey, daar was ik ook vandaag.quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef bonootje het volgende:
Hoi hoi , vandaag in de Efteling zagen wij een mooie bloeiende plant, die zowel als lage plant en op stam in een perk stond. WIj konden er alleen niet achter komen wat voor plant het is, wie oo wie wel ????
bvd, Roland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
kijk kijk, dan kan het zijn dat je ze ook wel hebt zien staan... althans als je in het sprookjesbos bent geweestquote:
Heb een mailtje naar de Efteling gedaan en weet nu wat het is : Lantara camara 'Kolibri Red'quote:Op zondag 21 oktober 2007 21:53 schreef bonootje het volgende:
Hoi hoi , vandaag in de Efteling zagen wij een mooie bloeiende plant, die zowel als lage plant en op stam in een perk stond. WIj konden er alleen niet achter komen wat voor plant het is, wie oo wie wel ????
bvd, Roland
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
helemaal gelijk.... tpye futojequote:Op zondag 28 oktober 2007 17:38 schreef kaasplankje het volgende:
Bonootje bedoeld dan zeker LantaNa camara??
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wisselbloem
Ziet er qua bloem uit als een Anemone, maar als ik het blad zie begin ik te twijfelen.quote:Op maandag 17 september 2007 15:31 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Ik heb zaterdag voor een prikkie (1 euro per zakje) bloembollen gehaald bij de Praxis (en drie wat duurdere zakjes bij het tuincentrum), en ze zijn al bijna allemaal geplant ook. Eerst 71 stuks beneden, en ik heb niet eens een tuin, alleen een zooi potten voor de deurVoor het balkon heb ik 45 bollen, daarvan is zowat de helft al geplant.
Beneden heb ik alles paars (paarse en paars/witte "prins Claus" krokussen, blauwe druifjes, sneeuwroem en oosterse sterhyacintjes, plus nog twee tulpebollen die ik blijkbaar van vorig jaar had bewaard waarvan ik geen idee meer heb welke kleur ze zijn) en boven wit (krokussen, sneeuwklokjes, witte tulpjes met gele hartjes en paperwhite narcissen en ook nog narcissen van vorig jaar waarvan ik vaag het idee heb dat ze wit met oranje hartjes waren)
Dat wordt vast leuk dit voorjaar
Ook heb ik een herfsttijloos gekocht, daar heb ik nu al plezier van natuurlijk.
Nu mijn vraag: weet iemand welke plant dit is ? Toen ik hem kocht zat er een kaartje bij, maar toen ik thuiskwam was ik dat al kwijt, dus ik weet niet hoe het ding nu heet en wat 'ie nodig heeft. Ik meen me te herinneren in het tuincentrum gelezen te hebben dat het een kamerplant was die buiten kon, dus daar staat hij al zowat het hele jaar en hij geeft ook steeds opnieuw bloei, en het ding kan tegen mijn slechte zorg, dus ik wil hem wel houden. Volgens mij is er een bekendere variant die ook paars is maar met een wit ringetje om het hart, maar ik het echt niet vinden door te googelen.
[ afbeelding ]
Ik heb helemaal geen groene vingers en deze plant is ook al op sterven na dood geweest, ik heb er per ongeluk een stuk van uit de grond getrokken waardoor hij nu asymmetrisch is, ik heb hem laten verdrogen en daarna rigoreus alle lelijke en dorre blaadjes verwijderd (toen zat er nog maar 1 blaadje aan), gelukkig heeft hij zich aardig hersteld. Dit is het derde jaar dat ik planten heb en ik begin door te krijgen wat mijn behandeling overleeft, wat er dit jaar voor zorgde dat ik de hele zomer geen nieuwe planten hoefde te kopen, alles was Ruby-proof
Alleen mijn stokroos vertikte het te bloeien, als ik hier in de stad spontaan vantussen de stoep opgekomen stokrozen zie bloeien voel ik me wel een erg slechte "tuinier"
![]()
Hij heeft heel veel blad, het is zowat een struik, en hij mist ook dat "franjerandje" wat bij de meeste anemonen om het hart zit.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef ABgirl het volgende:
[..]
Ziet er qua bloem uit als een Anemone, maar als ik het blad zie begin ik te twijfelen.
En stokrozen bloeien pas het 2e jaar he, of is hij al 2 jaar?
Ok, dan zal het geen anemoon zijn denk ik.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:03 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Hij heeft heel veel blad, het is zowat een struik, en hij mist ook dat "franjerandje" wat bij de meeste anemonen om het hart zit.
De stokroos is al twee jaar. Ik ging er van uit dat hij dus wel eerdaags het loodje zou leggen, maar na zoeken op het internet lees ik dat ze ook nog weleens meer jaren mee willen (of ze dan ook bloeien vind ik niet) Deze stokroos heb ik als stekje bij het tuincentrum gekocht, bij een vriendin die in de oude binnenstad woont zag ik bij haar overburen dezelfde kleur stokrozen dus voor de zekerheid heb ik er daar maar wat zaadjes van meegenomen en gezaaid, dat is allemaal opgekomen, misschien dat die plantjes ooit nog eens voor bloei gaan zorgen hier *zucht* Ben niet de enige bij wie het niet zo vlot blijkbaar :
http://gerritensaartje.punt.nl/index.php?r=1&id=379962&tbl_archief=0
Ik zal eens proberen ze wat meer in de zon te zetten, want deze stokroos stond alleen 's ochtends in de volle zon.
hmmm een Anemone is het volgens mij zeker niet. Zou meer de richting van een soort magriet op denken.quote:Op zaterdag 10 november 2007 13:30 schreef ABgirl het volgende:
[..]
Ziet er qua bloem uit als een Anemone, maar als ik het blad zie begin ik te twijfelen.
En stokrozen bloeien pas het 2e jaar he, of is hij al 2 jaar?
Het zou een soort Senecio kunnen zijn. Senecio stellata misschien??quote:[b]Op maandag 17 september 2007 15:31
Nu mijn vraag: weet iemand welke plant dit is ? Toen ik hem kocht zat er een kaartje bij, maar toen ik thuiskwam was ik dat al kwijt, dus ik weet niet hoe het ding nu heet en wat 'ie nodig heeft. Ik meen me te herinneren in het tuincentrum gelezen te hebben dat het een kamerplant was die buiten kon, dus daar staat hij al zowat het hele jaar en hij geeft ook steeds opnieuw bloei, en het ding kan tegen mijn slechte zorg, dus ik wil hem wel houden. Volgens mij is er een bekendere variant die ook paars is maar met een wit ringetje om het hart, maar ik het echt niet vinden door te googelen.
[ afbeelding ]
Ik heb helemaal geen groene vingers en deze plant is ook al op sterven na dood geweest, ik heb er per ongeluk een stuk van uit de grond getrokken waardoor hij nu asymmetrisch is, ik heb hem laten verdrogen en daarna rigoreus alle lelijke en dorre blaadjes verwijderd (toen zat er nog maar 1 blaadje aan), gelukkig heeft hij zich aardig hersteld. Dit is het derde jaar dat ik planten heb en ik begin door te krijgen wat mijn behandeling overleeft, wat er dit jaar voor zorgde dat ik de hele zomer geen nieuwe planten hoefde te kopen, alles was Ruby-proof
Alleen mijn stokroos vertikte het te bloeien, als ik hier in de stad spontaan vantussen de stoep opgekomen stokrozen zie bloeien voel ik me wel een erg slechte "tuinier"
![]()
Tja, óf het is de standplaats; dwz te weinig zon, óf het zijn die luizen.. (die zwarte beestjes? )quote:Op zondag 18 november 2007 23:56 schreef Killer_Mom het volgende:
na een vriesnacht heb ik de oleander in de berging gezet, fors gesnoeit . een bewuste vriesnacht te laat. misschien ook uit pesterij. die plant is niet op zijn plaats in mijn tuin. groeit goed, en alle bloemen verrotten voor ze gaan bloeien. deze is 5 jaar oud en ik heb er eigenlijk nog nooit geen bloemen in gehad, wel trossen zwarte beestjes , die knip ik eruit, nog een jaar en dan weg ermee, wat doe ik verkeerd?
quote:Op maandag 19 november 2007 09:11 schreef Xebber het volgende:
Tot ongeveer 30/40 km afsnoeien en wat er overbllijft afdekken met sparre- of dennetakken. In ieder geval zo dat de vorst geen grip krijgt op het wortelstelsel.
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.quote:Op maandag 19 november 2007 09:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil mijn passiebloem graag overhouden. Hoe bescherm ik hem tegen vries in de grond?
Ik wist eigenlijk ook niet dat het nodig was 'm te snoeien om de passiflora over te kunnen houden.quote:Op maandag 19 november 2007 22:41 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.
Verbaasd dat je er moeite voor moet doen om hem over te houden!![]()
Ik ben hem eigenlijk een beetje beu.
Ik had er eerder eentje (ander huis, andere tuin) en daar deed ik ook niets mee. De huidige is echter deze zomer gekocht. Ik vrees dat 'ie nog niet zo ferm is. Ik wil 'm toch wel erg graag overhouden.quote:Op maandag 19 november 2007 22:41 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.
Verbaasd dat je er moeite voor moet doen om hem over te houden!![]()
Ik ben hem eigenlijk een beetje beu.
Centimeter dus.quote:
Ah dat verklaart watquote:Op zondag 25 november 2007 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
die onderste foto is mijn volkstuin (die vent met die emmers bennik zelf) , de rest is thuis genomen; en dat is nie zo groot hoor..
simpel, dan hoef je geen groenten te etenquote:Op zondag 25 november 2007 12:58 schreef Xebber het volgende:
Waarom maak je van een volkstuin een siertuin.
Wow, die Cornus kousa is mooi bij jou zegquote:Op zondag 25 november 2007 09:59 schreef kaasplankje het volgende:
foto's uit mijn tuintje:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik was vanmiddag royaal laat mijn banaan aan het inpakken en toen zag ik inderdaad dat er ook bij mij gewoon nog knoppen in mijn passieplant zitten, ik wacht even samen met jou op de expertsquote:Op zaterdag 15 december 2007 22:07 schreef Duderinnetje het volgende:
Even een schopje. Ik dacht dat er nog een recenter tuin-topic was, maar dat kon ik niet vinden. Geen idee of ik in het goede topic zit dus, maar mijn passiebloem gaat opeens de bloei inDat overleeft 'ie nooit toch, met deze kou?
Zal morgen een kiek maken.
Ze zijn echt helemaal in de war hè? Die passieplanten.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik was vanmiddag royaal laat mijn banaan aan het inpakken en toen zag ik inderdaad dat er ook bij mij gewoon nog knoppen in mijn passieplant zitten, ik wacht even samen met jou op de experts
Was ik ook zo verbaasd over. Als het nou super zacht weer was... Maar het is behoorlijk koud, de laatste weken. Het heeft al lang en breed (licht) gevroren hier.quote:Op zaterdag 15 december 2007 22:27 schreef senesta het volgende:
Jaaah, canna's en mijn clematis ook![]()
Zelfs mijn banaan maakt nog nieuwe bladeren, klopt helemaal niets van![]()
En dat terwijl het toch echt best koud is hier
Wat mafquote:Op zaterdag 15 december 2007 22:42 schreef Bluezz het volgende:
Bij ons verderop zijn ze met de weg bezig.
Dus ook de berm omgeploegd... staan er allemaal krokussen te bloeien en honderden puntjes boven de aarde
Dat heb ik dus ook.. Hoe voorkom je dat?quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:16 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Op de fietsroute naar m'n werk kom ik altijd langs een veldje gele krokussen, eigenlijk staan er ook paarse en witte maar die bloeien altijd een paar weken later pas. Dat vind ik altijd een beetje gek staan. De narcissen langs de snelweg die vorig jaar in mei nog bloeiden bloeien nu ook al.
Ik heb thuis één blauw druifje en twee sneeuwklokjes in bloei. Alle andere potten staan ook vol opgekomen bolletjes, maar die worden al aangevallen door luizen
Hoi hoi, voorkomen is moeilijk. Je kan het wel proberen te verhelpen door bijvoorbeeld: een stevige koude waterstraal er overheen te sturen.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:50 schreef Morretje het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook.. Hoe voorkom je dat?
Heb trouwens in de tuin al verschillende puntjes van bollen gezien, en dat terwijl er totaaaaal geen zon komt in de wintermaanden..
3 uurtjes. per boomquote:Op dinsdag 5 februari 2008 17:45 schreef Xebber het volgende:
Zal potverdikke eens tijd worden Bluezz.
Coniferen zijn d'r overigens niet zo moeilijk uit te krijgen hoor, zitten vaak relatief los in de grond. Heb hier in mijn achtertuin 6 coniferen van een metertje of 8 hoog d'r uit gehaald in iets van 3 uurtjes.
Wiens huis en tuin is 't dan?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 00:29 schreef Killer_Mom het volgende:
eigen huis en tuin is er niks bij.
Geduld. Het is nog vroeg in 't jaar. In de winter zien ze er inderdaad dood uit, maar als je met je nagel over een stukje stengel gaat, zal je zien dat 't daaronder groen is. Levend!quote:Op maandag 11 februari 2008 16:05 schreef Morretje het volgende:Volgens mij hebben mijn passiebloem en clematis de winter niet overleefd..
![]()
Ik heb ze ook, niet te snel opgeven hoor, ze komen ook vrij laat pas weer opquote:Op zondag 17 februari 2008 12:10 schreef Susanne81 het volgende:
Ik heb vorig jaar een hybiscus XXL gekocht maar die ziet er nu ook enigszins overleden uit. Alleen maar dorre, bruine takken. Hoop dat dat nog goed gaat komen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |