Het zou een soort Senecio kunnen zijn. Senecio stellata misschien??quote:[b]Op maandag 17 september 2007 15:31
Nu mijn vraag: weet iemand welke plant dit is ? Toen ik hem kocht zat er een kaartje bij, maar toen ik thuiskwam was ik dat al kwijt, dus ik weet niet hoe het ding nu heet en wat 'ie nodig heeft. Ik meen me te herinneren in het tuincentrum gelezen te hebben dat het een kamerplant was die buiten kon, dus daar staat hij al zowat het hele jaar en hij geeft ook steeds opnieuw bloei, en het ding kan tegen mijn slechte zorg, dus ik wil hem wel houden. Volgens mij is er een bekendere variant die ook paars is maar met een wit ringetje om het hart, maar ik het echt niet vinden door te googelen.
[ afbeelding ]
Ik heb helemaal geen groene vingers en deze plant is ook al op sterven na dood geweest, ik heb er per ongeluk een stuk van uit de grond getrokken waardoor hij nu asymmetrisch is, ik heb hem laten verdrogen en daarna rigoreus alle lelijke en dorre blaadjes verwijderd (toen zat er nog maar 1 blaadje aan), gelukkig heeft hij zich aardig hersteld. Dit is het derde jaar dat ik planten heb en ik begin door te krijgen wat mijn behandeling overleeft, wat er dit jaar voor zorgde dat ik de hele zomer geen nieuwe planten hoefde te kopen, alles was Ruby-proof
Alleen mijn stokroos vertikte het te bloeien, als ik hier in de stad spontaan vantussen de stoep opgekomen stokrozen zie bloeien voel ik me wel een erg slechte "tuinier"
![]()
Tja, óf het is de standplaats; dwz te weinig zon, óf het zijn die luizen.. (die zwarte beestjes? )quote:Op zondag 18 november 2007 23:56 schreef Killer_Mom het volgende:
na een vriesnacht heb ik de oleander in de berging gezet, fors gesnoeit . een bewuste vriesnacht te laat. misschien ook uit pesterij. die plant is niet op zijn plaats in mijn tuin. groeit goed, en alle bloemen verrotten voor ze gaan bloeien. deze is 5 jaar oud en ik heb er eigenlijk nog nooit geen bloemen in gehad, wel trossen zwarte beestjes , die knip ik eruit, nog een jaar en dan weg ermee, wat doe ik verkeerd?
quote:Op maandag 19 november 2007 09:11 schreef Xebber het volgende:
Tot ongeveer 30/40 km afsnoeien en wat er overbllijft afdekken met sparre- of dennetakken. In ieder geval zo dat de vorst geen grip krijgt op het wortelstelsel.
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.quote:Op maandag 19 november 2007 09:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik wil mijn passiebloem graag overhouden. Hoe bescherm ik hem tegen vries in de grond?
Ik wist eigenlijk ook niet dat het nodig was 'm te snoeien om de passiflora over te kunnen houden.quote:Op maandag 19 november 2007 22:41 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.
Verbaasd dat je er moeite voor moet doen om hem over te houden!![]()
Ik ben hem eigenlijk een beetje beu.
Ik had er eerder eentje (ander huis, andere tuin) en daar deed ik ook niets mee. De huidige is echter deze zomer gekocht. Ik vrees dat 'ie nog niet zo ferm is. Ik wil 'm toch wel erg graag overhouden.quote:Op maandag 19 november 2007 22:41 schreef it_was_me het volgende:
[..]
Mijn passiebloem staat hier en ik doe er niets aan. Ik heb hem al een jaar of 7 en hij heeft ook al wat vriesbuitjes gehad.
Verbaasd dat je er moeite voor moet doen om hem over te houden!![]()
Ik ben hem eigenlijk een beetje beu.
Centimeter dus.quote:
Ah dat verklaart watquote:Op zondag 25 november 2007 10:55 schreef kaasplankje het volgende:
die onderste foto is mijn volkstuin (die vent met die emmers bennik zelf) , de rest is thuis genomen; en dat is nie zo groot hoor..
simpel, dan hoef je geen groenten te etenquote:Op zondag 25 november 2007 12:58 schreef Xebber het volgende:
Waarom maak je van een volkstuin een siertuin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |