Gemist. Bijna alles trouwens omdat ik moest werken... Graag had ik Babylon gezien en gehoord en zo nog veel meer...quote:Op zondag 8 juli 2007 12:44 schreef biggetje het volgende:
[..]
Gehoord EN gezien op de tv! Net zoals de geweldige Foo Fighters!
de buren hebben ook mogen meegenieten...
Heb je nog een uurtje?quote:Op zondag 8 juli 2007 12:46 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Graag had ik Babylon gezien en gehoord en zo nog veel meer...
Van de Foo Fighters heb ik maar een heel klein stukje gezien, maar het klonk wel OKquote:Op zondag 8 juli 2007 12:44 schreef biggetje het volgende:
[..]
Gehoord EN gezien op de tv! Net zoals de geweldige Foo Fighters!
de buren hebben ook mogen meegenieten...
Zo, dat was GOED!quote:Op zondag 8 juli 2007 13:01 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Van de Foo Fighters heb ik maar een heel klein stukje gezien, maar het klonk wel OK
goed is een understatement, het is de belichaming van Rock 'n Roll!!!quote:
Ga ik denk ik niet meer halen, maar Bart (vanaf 15 uur op uw radio) wil daar vast aan tegemoet komen :-)quote:Op zondag 8 juli 2007 13:11 schreef -Hans- het volgende:
[..]
Ga je nog een track van ze draaien in de uitzending![]()
Tof! de radio staat wel aan dus dan gaat het geluid vanzelf wel even op +10 als ze voorbij komen.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:15 schreef MichielV het volgende:
Ga ik denk ik niet meer halen, maar Bart (vanaf 15 uur op uw radio) wil daar vast aan tegemoet komen :-)
quote:Op zondag 8 juli 2007 13:20 schreef Remzz het volgende:
Whehe die producer zit een spelletje te spelen
Woei, wat een goed verhaal! Had ik nog niet in de gatenquote:Op zondag 8 juli 2007 13:22 schreef Sirolf het volgende:
[..]
[[url=http://www.imgdumper.com/file/img/2007/jul/08/thumb/img9.jpg]afbeelding][/url]
Denk dat er tig keer meer mensen naar de Beeb hebben gekeken. Vol-le-dig terecht.quote:Op zondag 8 juli 2007 12:37 schreef SunChaser het volgende:
Er heeft geen hond gekeken naar dat Live Earth, blijkbaar heeft de media er toch een grotere hype van gemaakt dan het waard was
http://www.kijkonderzoek.nl/
Link...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:23 schreef Roel_Jewel het volgende:
Zo, zelf maar vast wat hoogtepunten gedownload. Crowded House
. Genesis
. David Gray/Damien Rice
Enz.
als ik ook vandaag weer op de publieke omroep moet gaan wachten en maar weer één nummer van een optreden te horen krijg
Wat is dat Beeb precies.... (ik heb dat echt even gemist geloof ik)quote:Op zondag 8 juli 2007 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Denk dat er tig keer meer mensen naar de Beeb hebben gekeken. Vol-le-dig terecht.
BBC, British Broadcasting Corporation.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:27 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Wat is dat Beeb precies.... (ik heb dat echt even gemist geloof ik) [afbeelding]
Tesselquote:Op zondag 8 juli 2007 13:20 schreef Remzz het volgende:
Whehe die producer zit een spelletje te spelen
Zij waren dan ook niet afhankelijk van de worldfeed (voor hun 'eigen' Wembley concert dan). Helaas een wat manke vergelijking, maar ik heb igg genoten!quote:Op zondag 8 juli 2007 13:25 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Denk dat er tig keer meer mensen naar de Beeb hebben gekeken. Vol-le-dig terecht.
Ik krijg ook echt kromme tegen van die afkorting(Beeb)quote:Op zondag 8 juli 2007 13:35 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Tuurlijk...In de volksmond beeb like be be ce
![]()
De manier waarop dat voor buitenlandse omroepen was geregeld was inderdaad best slecht. Zoveel moeite zou het toch niet zijn om 7 satelliet-feeds te hebben ipv eentje? Zal wel weer een gevalletje rechten zijn geweest (daarom waren ook vast bijna alle internet-luisteropties van 3FM gisteren onbereikbaar, al heb ik nog kunnen luisteren via de Uruzgan.FM-streamquote:Op zondag 8 juli 2007 13:34 schreef MichielV het volgende:
[..]
Zij waren dan ook niet afhankelijk van de worldfeed (voor hun 'eigen' Wembley concert dan). Helaas een wat manke vergelijking, maar ik heb igg genoten!
Moeite niet, het zijn de kosten die het beperken...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:38 schreef Sirolf het volgende:
[..]
De manier waarop dat voor buitenlandse omroepen was geregeld was inderdaad best slecht. Zoveel moeite zou het toch niet zijn om 7 satelliet-feeds te hebben ipv eentje? Zal wel weer een gevalletje rechten zijn geweest (daarom waren ook vast bijna alle internet-luisteropties van 3FM gisteren onbereikbaar, al heb ik nog kunnen luisteren via de Uruzgan.FM-stream). Jammer...
![]()
Dat klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat je je als luisteraar totaal niet serieus genomen voelt als een dj gaat roepen dat er live geschakeld wordt naar een of andere artiest terwijl die al 2 uur daarvoor van het podium is gestapt. Zowel de radio- als tv-uitzending van publieke omroep kwam op mij amateuristisch over. En dat lag niet alleen aan de worldfeed. Had gedacht dat met name na Live8 wel wat zou veranderen, maar helaas.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:34 schreef MichielV het volgende:
[..]
Zij waren dan ook niet afhankelijk van de worldfeed (voor hun 'eigen' Wembley concert dan).
Zouden er dan niet andere opties mogelijk zijn (zoals een aantal hoge kwaliteit internet-videostreams of alle optredens on-demand door de verschillende omroepen te downloaden voor uitzending)? Eén zo'n 'world feed' met een gigantische berg promo-filmpjes en af en toe een optreden is nou niet bepaald genoeg vind ik...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:44 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Moeite niet, het zijn de kosten die het beperken...(die lopen nogal hoog op en volgens mij reken je dat af per minuut. Dus x 60 x24..)
Ik denk dat het technisch allemaal wel mogelijk is maar rechtentechnisch niet.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Zouden er dan niet andere opties mogelijk zijn (zoals een aantal hoge kwaliteit internet-videostreams of alle optredens on-demand door de verschillende omroepen te downloaden voor uitzending)? Eén zo'n 'world feed' met een gigantische berg promo-filmpjes en af en toe een optreden is nou niet bepaald genoeg vind ik...
... en dat is dus echt doodzonde...quote:Op zondag 8 juli 2007 13:49 schreef Remzz het volgende:
[..]
Ik denk dat het technisch allemaal wel mogelijk is maar rechtentechnisch niet.
Ze hadden nog beter de World Feed kunnen verzamelen tot er 3 hele nummers binnenwaren en dan dat uitzenden. Waarom een eigen podiujm als Ellen ten Damme maar 1 nummer mag zingen. Laat haar dan 4 nummers doen en haal dan een ander optreden binnen. Beelen en Hilbrand wisten op een gegeven momenrt ook niet meer wat ze nu weer moesten zeggen en vragen.quote:Op zondag 8 juli 2007 13:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat doet niets af aan het feit dat je je als luisteraar totaal niet serieus genomen voelt als een dj gaat roepen dat er live geschakeld wordt naar een of andere artiest terwijl die al 2 uur daarvoor van het podium is gestapt. Zowel de radio- als tv-uitzending van publieke omroep kwam op mij amateuristisch over. En dat lag niet alleen aan de worldfeed. Had gedacht dat met name na Live8 wel wat zou veranderen, maar helaas.
Het deel dat ik heb gezien zat ik ook zo te schakelen tussen de genoemde bronnen. + 3fm natuurlijk...quote:Op zondag 8 juli 2007 14:19 schreef Toad het volgende:
Ik heb genoten gister. Heb alles wat ik wilde zien meegekregen.![]()
Dan wel via Ned 3, BBC of internet. Ga me een beetje druk lopen maken om de kijkcijfers of de rechten verder.
quote:217.000 kijkers voor Live Earth
De kijkcijfers van zaterdag 7 juli 2007 (SKO)
Live Earth (NOS/BNN, Ned3, 09:00) - Met een optreden van The Police in New York is er een einde gekomen aan Live Earth, het project op initiatief van Al Gore met 24 uur muziek op alle continenten van de wereld waaraan zo’n 150 artiesten deelnamen. De marathon moest mensen bewust maken van de gevolgen van de opwarming van de aarde. Eindredacteur Paul Vloon kent de kritiek dat de publieke omroep zich met de uitzending laat gebruiken voor Al Gore’s politieke missie.
Vloon bij de GPD: “Wij scharen ons hiermee niet achter het ‘doomscenario’ van Gore. Of de mens alleen verantwoordelijk is voor de opwarming van de aarde, moeten wetenschappers maar uitmaken. Onze grote boodschap is: laten we minder consumeren, minder vervuilen. Daar kan toch niemand bezwaar tegen hebben?” Om 9 uur ’s ochtends werd de aftrap gegeven in Sydney. “Maar de draaiboeken van de internationale concerten veranderen constant. We krijgen mailtjes met teksten als: ‘we kunnen het tijdstip van de optredens van de artiesten pas definitief bevestigen op het moment dat ze het podium beklimmen.’ Wat dat betreft, balanceren we op een slap koord.” Het verslag van Live Earth op Nederland 3 werd tussen 09.00 en 02.00 uur door gemiddeld 217.000 kijkers (madl: 9.1%) bekeken.
Ja!quote:Op zondag 8 juli 2007 15:47 schreef purplerose het volgende:
is die paardenstaart op de voorgrond nou van annemiek?
"Het verslag van Live Earth op Nederland 3 werd tussen 09.00 en 02.00 uur door gemiddeld 217.000 kijkers (madl: 9.1%) bekeken."quote:Op zondag 8 juli 2007 14:43 schreef pberends het volgende:
Er heeft geen hond naar gekeken, wat een mislukte kut-actie:
[..]
Wel op tv, en ik vond het erg tofquote:Op zondag 8 juli 2007 17:51 schreef ChatGirl het volgende:
Is er op 3FM iets van Eskimo Joe uitgezonden toevallig?
ksssst~!quote:
quote:Zo, ik ben weer een beetje onder de mensen geloof ik. De zonsopkomst vanmorgen vanuit de studio was mooi. Evenals de muzikale klanken van de vele Live earth-bands. Het was gaaf om mee te maken, maar aan de andere kant soms ook frustrerend. Ik had namelijk verwacht dat we veel concerten live konden uitzenden. Dat bleek helaas niet zo te zijn. Alle radio- en tv stations over de hele wereld kregen een world feet binnen. Hier werden optredens van artiesten doorgegeven in beeld en geluid. Via internet (een soort msn-venstertje) kegen we precies te zien wanneer, welke band wordt uitgezonden. Maar helaas was de act vaak al lang klaar voor het pas op de world feet kwam. Voorbeeldje: the Police sloot Londen af, maar dat konden we pas de volgende ochtend rond 8 uur uitzenden! Grrrr.
En nog zo'n geintje: op die vervloekte feet werden heel veel klimaatfilmpjes en ander niet uitzendbaar materiaal uitgezonden. En dan vaak als hinderlijke onderbreking van een show. Zo kregen we twee nummers Genesis door, dan een onderbreking van 3:37 minuten, en weer twee nummers van Genesis. Dus soms leek het alsof wij een optreden onderbraken voor een verslaggever of iets anders, maar dit kon simpelweg niet anders. En zo ging dat de hele dag. Erg lastig te verkopen aan luisteraars helaas.
Maargoed, het werd al met al een toffe marathonuitzending waarin we veel hele mooie dingen konde laten horen! Ik was héél erg blij toen ik vannacht de Dave Matthews band mocht uitzenden, vond het optreden van David Gray en Damien Rice geweldig, Alicia Keys was top enz enz enz. En nu kan ik de woorden duurzaam, klimaat en spaarlamp even niet meer horen...
Helder verhaal, maar wel jammer natuurlijk..quote:Op zondag 8 juli 2007 20:03 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Uitleg van Coen over de uitzendingen van 3FM tijdens Live Earth.
Roel, let je even op?
Op tv wel, dan ga ik vanavond toch ff de samenvatting kijken. Eskimo Joe heb ik vorig jaar ontdekt, en ik heb een stukje op youtube gezien wat erg tof was. Morgen maar ff requestenquote:Op zondag 8 juli 2007 18:56 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
Wel op tv, en ik vond het erg tof![]()
![]()
navond trouwens.
Ik verwachtte zoiets inderdaad al na de verhalen die ik gisteren al hoorde. Jammer dat daar vanuit de Laaif Urt-organisatie niet beter over is nagedacht, want nu leek het nogal op een klein feestje met af en toe wat artiesten ter opleuking van het klimaat-onderwerp, terwijl het aan de hoeveelheid optredens te zien toch echt andersom was.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:03 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Roel, let je even op?
[..]
Zo, dat maakt het een stuk duidelijker! Jammer dat dit niet eerder bekend was, maar ja ik zit te bedenken wat voor opzet je dan had moeten doen... Reguliere tv programma's kun je niet plotsklaps onderbreken als er weer een interessante feed binnenkomt, dus tja wat moet je, je maakt één programma en gaat maar achter een tafeltje zitten en je probeert de boel maar 24 uur lang interessant te houden terwijl je wacht op het volgende optreden. Een klus op zich.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:03 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Roel, let je even op?
[..]
Dankje.quote:Op zondag 8 juli 2007 20:03 schreef DomienVerschuuren het volgende:
Roel, let je even op?
[..]
Er was een live earth reeks he vandaarquote:Op maandag 9 juli 2007 00:55 schreef Sirolf het volgende:
Het is al maandag en dit topic is nog steeds niet vol...
Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat het met Laaif Urt afgelopen zaterdag dit weekend wel wat sneller zou gaan...
Inderdaadquote:Op maandag 9 juli 2007 00:55 schreef Sirolf het volgende:
Ik had toch eigenlijk wel verwacht dat het met Laaif Urt afgelopen zaterdag dit weekend wel wat sneller zou gaan...
Daar staan 12 andere topics in FTR tegenoverquote:Op maandag 9 juli 2007 00:55 schreef Sirolf het volgende:
't Is hier ook zonnigquote:Op maandag 9 juli 2007 09:03 schreef Againzender het volgende:
Ik heb maar Weezer aangevraagd met Island in teh Sun, misschien krijgen we dan nog een zomers gevoel
Hoewel, het zonnetje schijnt wel op dit moment
Heerlijk! Brengt me weer terug naar het cruisen over de eenzame wegen in de VS met je airco op volle toeren en links niks en rechts niks en voor je een lange, kronkelige weg.quote:
mika dusquote:Op maandag 9 juli 2007 10:32 schreef SilentChaos het volgende:
Goeiemorgen!
Wat is eigenlijk de nieuwe megahit? Heb't vrijdag niet meegekregen
En wat ben ik blij dat't 7-7-7 is geweest, eindelijk van die troep af op de radio
Oh, nu draaien ze opeens de megahit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |