Ik denk dat dat enorm overschat wordt.....quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:01 schreef wolferl het volgende:
[..]
Nou ome Fons betaald geen stuiver aan dit programma.
Ik denk serieus dat Natasia iets weet wat grote gevolgen kan hebben als het uitkomt.
Ze manipuleert daarmee.
NIETS over hoe Natasia haar klauw in het gezicht van Nadia sloeg. Nog steeds NIETS.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:12 schreef itsme het volgende:
Ben al weer terug en er is geen fok gebeurd![]()
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:06 schreef Ali_Kannibali het volgende:
huub is weer heel stoer over zichzelf aan het praten
grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:15 schreef Gert het volgende:
[..]
NIETS over hoe Natasia haar klauw in het gezicht van Nadia sloeg. Nog steeds NIETS.![]()
ook niets over de deur die Brianmoet vergoeden of zo?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:15 schreef Gert het volgende:
[..]
NIETS over hoe Natasia haar klauw in het gezicht van Nadia sloeg. Nog steeds NIETS.![]()
Jaap gaat alsnog trouwenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:21 schreef Disana het volgende:
Morgen staat er weinig op het programma. Daarom denkt Natasia dat er morgenavond iets komt.
Danku.. heb ik weer genoeg bijgelezenquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:22 schreef Spartel het volgende:
Er gebeurt ook écht niks.
Doh, de al gehuurde olifanten en krokodillen komen he. Tussendoor gaan ze nog even met bruidstaart naar elkaar smijten met op de achtergrond Rose's theme van Titanicquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:21 schreef Disana het volgende:
Morgen staat er weinig op het programma. Daarom denkt Natasia dat er morgenavond iets komt.
Ja das helemaal saai.. kan ik hier niet meer teruglezen dat er ECHT niets gebeurt..quote:
Hiep hoi! En Bassie en Adriaan he, dat wordt echt feest!quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:26 schreef Kinga het volgende:
[..]
Doh, de al gehuurde olifanten en krokodillen komen he. Tussendoor gaan ze nog even met bruidstaart naar elkaar smijten met op de achtergrond Rose's theme van Titanic
Omdat de zoon van natasja morgen jarig is?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:30 schreef Spartel het volgende:
[afbeelding] Versieren! Lieke belt inmiddels met achter voor een rolletje plakband.
OMG als ik aan die koe terug denk. Weet je, snap je...en dan dat kut stemmetje.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:33 schreef akveor het volgende:
Ze hebben het over Monique.... mijn favoriet BB2006 zover je van een favoriet kon spreken.... het waren allemaal losers...
VOL actie ?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:21 schreef CoT het volgende:
Golfen gaat morgen gewoon door
Gelukkig heeft die golfleraar zich niks aangetrokken van die trieste vol actie
Das niet zo aardig van je...quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:34 schreef Kinga het volgende:
[..]
OMG als ik aan die koe terug denk. Weet je, snap je...en dan dat kut stemmetje.
En Huub gaf aan dat ze haar man daardoor verloren is..... Goed op de hoogte...quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:33 schreef akveor het volgende:
Ze hebben het over Monique.... mijn favoriet BB2006 zover je van een favoriet kon spreken.... het waren allemaal losers...
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:34 schreef Kinga het volgende:
[..]
OMG als ik aan die koe terug denk. Weet je, snap je...en dan dat kut stemmetje.
Die waren ook zo oerdom. Niveautje Amanda.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:37 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Der zusje's stem was nog mooier.....
Er was voor mij geen alternatief...quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:37 schreef Nostalgist het volgende:
[..]
Der zusje's stem was nog mooier.....
Viel me ook al op! Echt leuk!quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:41 schreef Desii het volgende:
Lieke ziet er vandaag goed uit..... eindelijk kleren die bij der passen
Waarom heeft Huub zijn rijlessen die hij 8 weken geleden heeft verdiend, eigenlijk nog steeds niet gekregen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:21 schreef CoT het volgende:
Golfen gaat morgen gewoon door
Gelukkig heeft die golfleraar zich niks aangetrokken van die trieste vol actie
Maar voor mij op een lachwekkende manier... Amanda d'r gedrag vind ik maar triest...quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:39 schreef Kinga het volgende:
[..]
Die waren ook zo oerdom. Niveautje Amanda.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Vind je eigen huis en tuin, Carlo en Irene en dancing with the stars leuk?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:44 schreef Deisyy het volgende:
Ik lees al een tijd de cossen mee en wilde nu zelf ook eens streams, maar geloof niet dat het echt de moeite waard is![]()
Laat ook maarquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:47 schreef noekje het volgende:
[..]
Dat ligt eraan. Vind je eigen huis en tuin, Carlo en Irene en dancing with the stars leuk?
Dan is het een goed moment om vandaag de streams te nemen.
linkje?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:33 schreef Kinga het volgende:
Dimitri jat wel vaak caps van fok en plant die op zijn hyves.
maar maar maar...de bewoners zijn zo ordinair dat ze binnen een week toch door de mand vallen. Neem gisteren bijv..quote:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:47 schreef noekje het volgende:
Dat ligt eraan. Vind je eigen huis en tuin, Carlo en Irene en dancing with the stars leuk?
Dan is het een goed moment om vandaag de streams te nemen.
Even belangrijk Cc..... alle dames hadden vandaag een broek aan (Amanda nu een jurkje, omgekleed). Ik ruik een complot! Dat hebben we namelijk echt nog nooit gezien, iedereen in een broek. Zouden de slettejurkjes niet bij RTL passen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
En het erge is, het is de waarheid. Ben blij dat ik al tijden streamloos ben. Mis je steeds minder aan.
Toch denk ik dat het ze met deze setting niet lukt om er een waardig programma van te maken. Ik denk dat de bewoners niet meer anders kunnen en het onomkeerbaar is.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
En het erge is, het is de waarheid. Ben blij dat ik al tijden streamloos ben. Mis je steeds minder aan.
De Modepolitie was toch van SBS, hè? Niet dat dadelijk Nada van Nie en Dolly Dot Patty opeens binnen komen wandelen voor een style makeover.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:53 schreef mootie het volgende:
Even belangrijk Cc..... alle dames hadden vandaag een broek aan (Amanda nu een jurkje, omgekleed). Ik ruik een complot! Dat hebben we namelijk echt nog nooit gezien, iedereen in een broek. Zouden de slettejurkjes niet bij RTL passen?![]()
Ik weet het zo goed als zeker. Deze ommezwaai is te laat ingezet om nog te kunnen werken. Daarom word ik er ook steeds meer van overtuigd dat de klok heel snel richting sluitingstijd tikt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:54 schreef noekje het volgende:
Toch denk ik dat het ze met deze setting niet lukt om er een waardig programma van te maken. Ik denk dat de bewoners niet meer anders kunnen en het onomkeerbaar is.
Je ziet het vanaf het moment dat er geen sanctie kwam op fysiek geweld. Toen gingen pas alle bommen los tot op gisteren toe. Ze zullen echt andere bewoners moeten nemen dan.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:58 schreef mootie het volgende:
Geweldige tekst van Brian voor Amanda: Hoi met Amanda!
(is voor een filmpje....)
dat is het verschil tussen het hun en het filmpje van Eric en Huub.quote:Op donderdag 5 juli 2007 18:58 schreef Marrije het volgende:
Amanda kan niet zelf iets bedenken om te zeggen maar als Brian iets bedenkt corrigeert ze hem
ik denk dat het nog wel even doorgaatquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik weet het zo goed als zeker. Deze ommezwaai is te laat ingezet om nog te kunnen werken. Daarom word ik er ook steeds meer van overtuigd dat de klok heel snel richting sluitingstijd tikt.
Het is twee voor twaalf in de kooi. Even de zomer door, bij gebrek aan beter en dan is het adios, als je het mij vraagt.
Ach mens, erger je nietquote:Op donderdag 5 juli 2007 18:58 schreef SIRA het volgende:
hey Disana nieuwe usericon ..
ik herkende je bijna niet !
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach mens, erger je niet![]()
aan de nieuwe dgk formule, that is
een of ander eenzaam huisvrouwtje met teveel vrije tijd had de golfleraar opgebeld, om te zeggen dat die geen les moest gevenquote:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:00 schreef Disana het volgende:
[..]
Ach mens, erger je niet![]()
aan de nieuwe dgk formule, that is
Toegegeven: op dit soort momenten mis ik de streams wel een beetje.quote:
Ik vind jouw naam plus siamees trouwens erg sjiek.quote:
Oh nee, toch niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:03 schreef Desii het volgende:
edit: valt mee, na 3x staat tie erop .....![]()
Welkom in De Gouden Kooi. Ik ben Amanda. Ik ben Brian.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:05 schreef Copycat het volgende:
Maar vertel: wat is de boodschap van Amanda? Doe mee met de bikinicontest?
of ijsklontjes kauwend.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:06 schreef petraa het volgende:
[afbeelding]
Dennix na 5 minuten nog niets aan zijn stand veranderd. Dit is hoe we hem over het algemeen zien in de kooi. Hangend, of met 2 handen in zijn zak, of met 1 hand in zijn zak en in zijn andere hand een glas drinken met een rietje.
Bril-Jant! Oscar materiaal! En ik heb er een neus voor!quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:07 schreef Disana het volgende:
Welkom in De Gouden Kooi. Ik ben Amanda. Ik ben Brian.
Verder zijn ze nog niet.
Pfew is dat even moeilijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:09 schreef Disana het volgende:
Welkom in De Gouden Kooi. Ik ben Amanda. Brian en ik organiseren deze zomer een miss bikini contest 2007.
Ligt niet aan hem, maar aan Amanda. Dat snapt toch iedereen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:09 schreef petraa het volgende:
Take 100 zegt Amanda
het worden er wel 1000 zegt Brian. Goh gaat hij eindelijk beschikken over zelfkennis ???
Het valt me nog alleszins mee dat ze niet Ik en Brian zegt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:09 schreef Disana het volgende:
Welkom in De Gouden Kooi. Ik ben Amanda. Brian en ik organiseren deze zomer een miss bikini contest 2007.
[afbeelding]
Da's ook niet moeilijk he, met de gevoelige artiest Brian aan het roer.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:09 schreef Copycat het volgende:
[..]
Bril-Jant! Oscar materiaal! En ik heb er een neus voor!![]()
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind het wel een klein beetje leuk.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:10 schreef SIRA het volgende:
staan mensen bij het hek om Jaap te schreeuwen
B: Jaap is niet thuis...
wat een humor heeft die man he
Ik zat dus heel hard te denken wat het toch zou kunnen zijn dat Brian gelijk weer doet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:12 schreef CoT het volgende:
Jaap komt erbij, en hij doet het gelijk weer
Met de zou het wel kunnen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:17 schreef mootie het volgende:
Deze zomer presenteren wij een miss bikinicontest 2007......... dat 2007 spreekt nogal voor zich als het deze zomer is![]()
Ik was even josti en schreef het fout opquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:18 schreef Copycat het volgende:
Een bikinicontest miss organiseren?
Met voorganger en hosti?
LOL!quote:
Dat bestaat vast allangquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:21 schreef Copycat het volgende:
[..]
LOL!
Wel een creatieve naam, miss bikini 2007.
Het is toch ook zijn hoofd.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:34 schreef Kinga het volgende:
[..]
Die staat morgen op zijn hyves, wedden.
nou en?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:34 schreef Kinga het volgende:
[..]
Die staat morgen op zijn hyves, wedden.
Nogal......... Dimitri kan toch niet ruiken wanneer zn ontsteking over isquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:37 schreef Haunter het volgende:
Brian zeurt
Hij is sowieso al sterker.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:38 schreef farceman het volgende:
Dat lichtgewicht heeft toch geen schijn van kans tegen Brian
Dimitri is een kop groter en veel meer spiermassa.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:38 schreef farceman het volgende:
met armpje drukken won Dimitri ook.... dus ik heb toch wel goeie hoopquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:38 schreef farceman het volgende:
dimitri zal wel meer trainen + meer spiermassa, maar het lijkt me toch zeker ookquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:43 schreef wolferl het volgende:
[..]
Dimitri is een kop groter en veel meer spiermassa.
Ook traint hij beduidend meer dan Brainless.
das geen dieeten maar anorexia hehehequote:Op donderdag 5 juli 2007 19:43 schreef mootie het volgende:
Amanda: Nadia, hoe gaat het met je dieet? Nadia: Goed! Ik heb de hele dag nog niks gegeten!
Tsja...
http://www.tien.tv/web/sh(...)210/typeofpage=51230quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef SiRojK het volgende:
Ik schaam me om het te vragen, maar wat is die 'tortilla' die ze er bij hebben?
komt uit een pakje, was dus kant en klaar.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef SiRojK het volgende:
dan zittie goed naast amanda, valt het niet zo opquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:49 schreef pjotter41 het volgende:
Heb je gezien hoe brrr zijn vork vast houd en hij eet als een arken met zijn hoofd diep naar voren in zijn bord..
dat heet een "plaat" soort van pannekoek om in de drap te douwen..of net wat je ermee wiltquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef SiRojK het volgende:
daar is ie ook niet voor bedoeld...quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:29 schreef Peter6000 het volgende:
Poe hee, Dimitri brengt er wel diepgang in hoor.
Thnxquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:50 schreef rene90 het volgende:
[..]
dat heet een "plaat" soort van pannekoek om in de drap te douwen..of net wat je ermee wilt![]()
pannenkoek?quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:48 schreef SiRojK het volgende:
Jaap was in hongerstaking.quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:50 schreef firecow het volgende:
waarom eet jaap niet mee ?
Jeetje, had ik toch niet van hem verwacht zeg, kinderlijk met de handjes eten....quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:52 schreef noekje het volgende:
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:54 schreef farscapevr6 het volgende:
het nadia al gescheten?
Hij is mooi Kingaquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:55 schreef Kinga het volgende:
Ik wilde eigenlijk Dimitri cappen, maar kreeg dit geval er gratis bij. Ik lig nog steeds dubbel.
[afbeelding]
Roti smaakt het lekkerst als je het met je handen eetquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:50 schreef SiRojK het volgende:
Bijna niemand daar eet normaal.. Brian als een aap, Huub als een boer, Amanda als een klein kind met haar vingers
Moet dat? Ik zit net bami met sate weg te werken......quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:52 schreef noekje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eindelijk zie ik hem eten! Ik snap nu ook waarom die dat liever niet in de camera doet.
dat is dus de roti, erbij geserveerd kip massala en kousenbandquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:55 schreef SiRojK het volgende:
[..]
Het schijnt dus 'plaat' te zijn/heten
Ik denk huub of amandaquote:Op donderdag 5 juli 2007 19:59 schreef akveor het volgende:
Dimitri mag 50CP uitdelen aan een miljoniar naar zijn keus. Ik gok Nadia... goedmakertje voor die krassen...
ja ik snap hem ook niet helemaal.........quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:00 schreef Kinga het volgende:
Dimitri krijgt een vibrator met afstandbediening?
quote:Op donderdag 5 juli 2007 19:52 schreef noekje het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Eindelijk zie ik hem eten! Ik snap nu ook waarom die dat liever niet in de camera doet.
was van jaap, had hij gekocht voor cora voor de huwelijksnacht...quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:07 schreef milk-shake het volgende:
[..]
ja ik snap hem ook niet helemaal.........![]()
leukkkkkk romantisch huwlijkskado......................tja van Jaapquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:08 schreef rene90 het volgende:
[..]
was van jaap, had hij gekocht voor cora voor de huwelijksnacht...
![]()
Alweer iets wat je niet snapt?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:07 schreef milk-shake het volgende:
[..]
Jaap heeft dat ff gefixed voor Dimitri als cadeautje.. Leuk toch?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:07 schreef milk-shake het volgende:
[..]
Hebben die 2 gezoend in de zin van een dikke vette tongzoen of zo? zo ja: *brrrrrrrrrquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:11 schreef milk-shake het volgende:
waren er geen leuke caps van een zoende Natas en mitch eigelijk.............(voor Wilgo)
zal wel niet want ze waren zo slim om op de trap te gaan staan...toen..
kon niet precies zien (op de trap hequote:Op donderdag 5 juli 2007 20:14 schreef Charmian het volgende:
[..]
Hebben die 2 gezoend in de zin van een dikke vette tongzoen of zo? zo ja: *brrrrrrrrr
als hij vanachter net zo klein is als wat er aan de voorkant hangt, dan niet hoor...quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:19 schreef farscapevr6 het volgende:
voor jaap is er niks aan
net of je bij jezelf 2 m&m etjes naar binnen schuift
Dit is het leuke gadgetblokje van Carlo en Irene.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:22 schreef Kinga het volgende:
Zoooo. erg RTL dit.
Je was me net voor.....quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:23 schreef noekje het volgende:
[..]
Dit is het leuke gadgetblokje van Carlo en Irene.
LMAO!quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:24 schreef noekje het volgende:
Hij moet hem inhouden totdat die trilt.
Wat Jaap niet weet is dat ze de batterijen eruit hebben gehaald.
Brian: eerst trillen, dan betalen
Ze willen ook het touwtje zien en een foto maken.
Dat zullen we nog weleens zien!!quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:24 schreef milk-shake het volgende:
geen caps van maken ..aub ieuwwwww
Ik ben er klaar voor!quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:24 schreef milk-shake het volgende:
Ik denk dat ik alleen het geluid nog net aan kanquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:24 schreef milk-shake het volgende:
Wat is er erg aan een beetje anale stimulatie?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:26 schreef Kinga het volgende:
OMG, dit is te erg!!!!!!
quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:28 schreef rene90 het volgende:
mwah dat dit niet mag van RTL...je doet er toch niemand pijn mee, jaap zal er niks van voelen dat is 1 ding wat zeker is. Als dit al de grens is, wordt DGK zeer saai..
Die had er 150 punten voor over gehadquote:
Wat wou die gaan doen?quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:26 schreef Kinga het volgende:
OMG, dit is te erg!!!!!!
Dit wordt hier zoveeel gezegt maar het is totaal onzin. Op dit moment heeft RTL nog NIKS te zeggen over de Gouden Kooi , het ligt nog helemaal in handen van Tien. Dit doet achter alleen omdat ze bang zijn dat als ze zo doorgaan dat RTL het dan volgend jaar van de buis haalt en dan zijn zei hun baan kwijt.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:28 schreef rene90 het volgende:
mwah dat dit niet mag van RTL...je doet er toch niemand pijn mee, jaap zal er niks van voelen dat is 1 ding wat zeker is. Als dit al de grens is, wordt DGK zeer saai..
tja ......er was eens een ei................en Jaapquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:33 schreef burtbeej het volgende:
[..]
Wat wou die gaan doen?zitk net ff 5 min beneden gebeurt er iets
![]()
Zo jong en dan al typenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:36 schreef demins het volgende:
Ben ik even een paar uur, is er niks gebeurd...
Waarschijnlijk gaat het stemmen over een een bingoavondje wordenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:35 schreef milk-shake het volgende:
ze moeten op de bank ...hehe er gebeurd weer wat
Wie niet mee hoeft!quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:36 schreef pullup het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gaat het stemmen over een een bingoavondje worden![]()
Als je plaatjes met ondertitels doet kan ik het boek lezenquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:38 schreef Mokum020 het volgende:
[..]
Ik zal caps maken van het gesprek op de bank...luister je mee?![]()
idd... en Jensen maar met de afstandsbediening spelen... was op zich wel grappigquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:39 schreef DutchTVCentral.nl het volgende:
Ik heb trouwens nog een weetje voor jullie: Kim Holland zat ook met zo'n ei op de bank bij Jensen ( rtl5 dus.)
Dat was Jan paparazziquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:39 schreef DutchTVCentral.nl het volgende:
Ik heb trouwens nog een weetje voor jullie: Kim Holland zat ook met zo'n ei op de bank bij Jensen ( rtl5 dus.)
Zaterdag.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:36 schreef CoT het volgende:
Huub hoopt een Sensation White stemming
Wanner is dat?
buurvrouw maar je hebt gelijkquote:Op donderdag 5 juli 2007 20:43 schreef demins het volgende:
De moeder lijkt op Cora. Wat vreemd...
Dit is zijn moeder niet.quote:Op donderdag 5 juli 2007 20:43 schreef demins het volgende:
De moeder lijkt op Cora. Wat vreemd...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |