FOK!forum / Sport Algemeen / Het grote Robert Doornbos Topic II
sangerdonderdag 5 juli 2007 @ 11:50


Robert Doornbos

Stats:

Geboortedatum: 23 September 1981
Geboorteplaats: Rotterdam
Lengte: 1m 82
Gewicht: 74kg
Woonplaats: Monte Carlo, Monaco
Moedertaal: Nederlands
Overige talen: Engels, Italiaans en Duits








Carriere:

Aanvankelijk ligt er geen autosport toekomst in het verschiet voor de in 1981 geboren Rotterdammer. Hij tennist als hij als VIP naar de GP van Belgie gaat in 1998. Daar ontmoet de Rotterdammer Jacques Villeneuve, op dat moment regerend wereldkampioen. Onder de indruk van de sport besluit Doornbos zijn zinnen te zetten op een autosportcarrière.

In 1999 komt Doornbos uit in de Opel Lotus UK Winter-series voor JR Racing. Hij wordt tweede in de eindstand om het kampioenschap met 4 pole-positions, 4 overwinningen en 4 snelste ronden.

In 2000 stapt Doornbos in een Formule Ford, om meer ervaring op te doen. Hij komt uit in het Formule Ford Zetec Benelux-kampioenschap. Voor team Speedlover scoort hij 6 podiumfinishes, 1 pole-position en 1 snelste ronde. Hij wordt hiermee tweede in het kampioenschap.

In 2001 Komt de Rotterdammer uit in het British Scholarschip Formula 3 voor FGR Racing. Hierin scoort hij 2 overwinningen, 2 pole-positions en 9 podiumfinishes. Genoeg voor een vijfde plaats in de eindstand. In de F3-race in het bijprogramma van de Britse Grand Prix wordt hij knap tweede.

In 2002 maakt Doornbos de overstap naar het Duitse F3-kampioenschap. Hij komt uit voor Team Ghinzani. Hij scoort 4 podiumfinishes en eindigt als zesde in de F3-race in Macau.

In 2003 komt Doornbos ook uit voor Team Ghinzani/Team Menu F3, al is het dit jaar in het Europese F3-kampioenschap. Hij scoort 7 podium finishes, pole position bij de Spa F3 Masters en eindigt als tweede in de Korea Grand Prix.

In 2004 maakt Doornbos de overstap naar het FIA International F3000 Championship. Hij komt uit voor het Nederlandse Arden International. Als debutant wordt hij ‘Rookie of the Year’. Hij wint de GP van Spa, pakt 4 podiumf finishes, 1 snelste ronde en eindigt als derde in het kampioenschap. Gedurende de laatste 3 GP’s is hij F1 test- en reservecoureur voor het Jordan Grand Prix-team.

Doornbos in een Jordan-Cosworth F1



In 2005 is Doornbos aanvankelijk de test- en reservecoureur van Jordan Grand Prix. Hij komt op de vrijdagen in actie en maakt daarbij indruk. Als Patrick Friesacher noodgedwoingen moet vertrekken neemt Doornbos diens plaats in bij Minardi F1. Hij wordt hier teamgenoot van Christijan Albers, wat dus een volledig Nederlands rijdersduo betekent.



In 2006 maakt de Rotterdammer de overstap naar de Red Bull-familie. Hij word test- en reservecoureur van Red Bull Racing. De laatste drie races van het seizoen mag hij racecoureur Christian Klien vervangen, die wegens slechte prestaties aan de kant wordt geschoven. In deze drie races maakt Doornbos een goede indruk, door teamgenoot Coulthard te verslaan. Desondanks komt de Rotterdammer niet in aanmerking voor een racestoeltje in 2007. Het team heeft Mark Webber en David Coulthard reeds gecontracteerd.



In 2007 besluit Doornbos verder te kijken dan alleen F1, waar hij nog steeds test-en reservecoureur is bij Red Bull Racing. Hij was op zoek naar een raceklasse waar hij kon meedoen om de overwinning. Deze uitdaging vond Doornbos in Amerika. Zijn verleden bij Minardi kwam hem goed van pas, toen Paul Stoddart Minardi Team USA oprichtte. Het team dat uitkomt in de Champ Car World Series is nieuw, maar zeer competitief. Doornbos doet mee om de overwinningen, en zelfs de titel.




Nog wat random foto’s









Vorige topic: Het grote Robert Doornbos Topic!!!!!

[ Bericht 16% gewijzigd door mitt op 06-07-2007 16:05:49 ]
hierissiedandonderdag 5 juli 2007 @ 11:51
ziet er lekker uit!
sangerdonderdag 5 juli 2007 @ 11:51
Vorige deel: Het grote Robert Doornbos Topic!!!!!
sangerdonderdag 5 juli 2007 @ 11:53
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:35 schreef Rory78 het volgende:
Stel je voor... Robert en Seb in één team volgend jaar...
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:45 schreef TJDoornbos het volgende:
Dan komen die Torro's niet veel verder dan nu gok ik. Zie ze nu steeds in de grindbak en dat kan dan zomaar weer gebeuren!!
Wat een vertrouwen in je idool zeg
SimtekF1donderdag 5 juli 2007 @ 11:58
TVP.

SupaMariodonderdag 5 juli 2007 @ 11:58
Doornbos!!
TJDoornbosdonderdag 5 juli 2007 @ 12:04
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:53 schreef sanger het volgende:

[..]


[..]

Wat een vertrouwen in je idool zeg
In RD heb ik alle vertrouwen maar in die MacFransoos niet!!

Had goddomme net het 2de topic open was je me weer te snel af
dapluizdonderdag 5 juli 2007 @ 12:08
Ja wat een zeikerd die fransoos (of was het wel terecht dat gezeik van hem ? )
TJDoornbosdonderdag 5 juli 2007 @ 12:11
Edit: Top OP!!

[ Bericht 50% gewijzigd door TJDoornbos op 06-07-2007 17:55:31 ]
LeChiffre04donderdag 5 juli 2007 @ 12:12
Doornbos is de Hamilton van de champ cars. zou mooi zijn als hij volgend jaar bij een team als bmw of renault zou mogen rijden. ik bedoel die fissichella is niks en het zelfde geldt voor kovaleinen
Sallydonderdag 5 juli 2007 @ 12:15
Die andere foto's die Googol plaatste na zijn overwinning op het podium zijn gaaf!!
IkWilbertdonderdag 5 juli 2007 @ 12:18
tvp!
Sallydonderdag 5 juli 2007 @ 12:26
Ik bedoel deze:


http://us.news2.yimg.com/(...)to_racing_pch104.jpg
En deze *echt een SUPERgave foto, Googol !!!* Hijs zó blij
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Googolplexian het volgende:
Deze kan ook nog wel (wat een gave foto, zeg!)
Afbeelding


[ Bericht 13% gewijzigd door Sally op 06-07-2007 12:16:57 ]
Googolplexiandonderdag 5 juli 2007 @ 12:29
sponsored by tvp
Sallydonderdag 5 juli 2007 @ 12:31
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:29 schreef Googolplexian het volgende:
sponsored by tvp



Op naar het volgende podium of eigenlijk: de winst!!!
TJDoornbosdonderdag 5 juli 2007 @ 12:31
WEST regelt nog paar foto's voor me die kunnen ook wel mooi in de OP. Moet je WEST ff vragen wanneer ze komen Sanger
sangerdonderdag 5 juli 2007 @ 12:32
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:31 schreef TJDoornbos het volgende:
WEST regelt nog paar foto's voor me die kunnen ook wel mooi in de OP. Moet je WEST ff vragen wanneer ze komen Sanger
Iig binnen 24 uur, want ik heb hier geen extra rechten
Sallydonderdag 5 juli 2007 @ 12:42
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:32 schreef sanger het volgende:

[..]

Iig binnen 24 uur, want ik heb hier geen extra rechten
De mods zijn zo K.O. geslagen, hoor!
Kleffe_Dopdonderdag 5 juli 2007 @ 17:10



tvp!
sangerdonderdag 5 juli 2007 @ 19:08
[F1] Santander British Grand Prix
Sallydonderdag 5 juli 2007 @ 19:24
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:10 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]

tvp!
Ik wilde eigenlijk die eerste foto in mijn post zetten, maar vergiste me in de url... Er stonden nl. 2 foto's bij elkaar

[ Bericht 4% gewijzigd door Sally op 06-07-2007 12:07:46 ]
JJdJ1984donderdag 5 juli 2007 @ 21:55
eigenlijk wil ik hier geen tvp plaatsen maar ja
TJDoornbosdonderdag 5 juli 2007 @ 22:09
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 21:55 schreef JJdJ1984 het volgende:
eigenlijk wil ik hier geen tvp plaatsen maar ja
krijg de
SPOILER
springverentering
ofzo
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 09:01
Wees eens lief tegen elkaar!
JJdJ1984vrijdag 6 juli 2007 @ 09:08
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:01 schreef sanger het volgende:
Wees eens lief tegen elkaar!
Geen slecht woord over Toekie
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 10:06
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:08 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Geen slecht woord over Toekie
Pffff..... Posten om het posten, vind ik zoiets als hierboven...........


On Topic: er was iets gisteravond bij Studio Sport in de flitsen voordat het begon, maar in de uitzending heb ik niks meer gezien over Robert. Iemand dat nog meegekregen (of heb ik te laat ingeschakeld)?
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 11:41
OP Gefixt
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 12:09
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 11:41 schreef sanger het volgende:
OP Gefixt
Nu alleen nog wat onderschriften erbij (hoewel hier meestal bovenschriften worden gebruikt...)

En dan zal ik de foto's uit mijn post halen... HINT HINT aan de anderen??!!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Sally op 06-07-2007 12:14:47 ]
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 12:22
Btw, die foto die er eerst als eerste stond, vind ik wel duidelijker dan die er nu staat (de zonnebril verbergt toch een boel, vooral zijn twinkeloogjes )
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 12:25
Sally valt op pretoogjes
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 12:33
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:25 schreef sanger het volgende:
Sally valt op pretoogjes
Dat zei ik niet
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 12:54
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:33 schreef Sally het volgende:

[..]

Dat zei ik niet
Vandaar de zonnebril in je PI.
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 12:55
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 12:54 schreef sanger het volgende:

[..]

Vandaar de zonnebril in je PI.
vosssvrijdag 6 juli 2007 @ 13:02
Ik vind eik nog steeds die Jordan een hele gave auto.
Evenals de groene Jag.

Die waren imo een stuk mooier dan de auto's van nu.

De oranje Arrows vond ik ook gaaf
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 13:14
De mooiste JOrdan was de Buzzin Hornets
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 13:17
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:14 schreef sanger het volgende:
De mooiste JOrdan was de Buzzin Hornets
Zien, zien!!
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 13:19
Kan geen goede foto vinden.

Volgens mij ben ik in de war ook, en was het niet de Buzzin Hornet (EJ11).

Dit is de Buzzin Hornet, mooi fel kleurtje.

Googolplexianvrijdag 6 juli 2007 @ 13:25
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:19 schreef sanger het volgende:
Kan geen goede foto vinden.

Volgens mij ben ik in de war ook, en was het niet de Buzzin Hornet (EJ11).

Dit is de Buzzin Hornet, mooi fel kleurtje.

[afbeelding]
Nope ... da's de bitten heroes



dit is de Buzzin Hornet:



Detail van de neus
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 13:27
Aha, die met die haaienbek voorop! Die was gaaf, ja!

Die andere valt tegen... *IMHO*
Kleffe_Dopvrijdag 6 juli 2007 @ 13:59
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 14:02
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:59 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[afbeelding]
Ook een Jordan??? Edit: Laat maar... Ik zie het aan de link, uit '97!
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 14:08
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:25 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Nope ... da's de bitten heroes

[afbeelding]

dit is de Buzzin Hornet:

[afbeelding]

Detail van de neus
Je hebt gelijk indd. Verkeerde plaatje.
Rory78vrijdag 6 juli 2007 @ 14:12
Dit weekend weer feest?
Googolplexianvrijdag 6 juli 2007 @ 14:15
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 14:12 schreef Rory78 het volgende:
Dit weekend weer feest?
quote:
Jul-06-Fri - Practice 1 - 9:30 AM
Jul-06-Fri - Qualifying 1 - 1:15 PM
Jul-07-Sat - Practice 2 - 9:30 AM
Jul-07-Sat - Qualifying 2 - 1:15 PM
Jul-08-Sun - Warm-Up - 9:00 AM
Jul-08-Sun - Atlantic Race - 10:00 AM
Jul-08-Sun - Race - 1:00 PM
Tijden in ET
SimtekF1vrijdag 6 juli 2007 @ 14:42
Die Jordan uit 1997 vind ik echt de mooiste Jordan ooit.




Alhoewel deze ook wel mooi was.

Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 14:46
Mooi impactplaatje
sangervrijdag 6 juli 2007 @ 14:48
Jammer dat je de auto nu niet goed kunt beoordelen alleen.
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 16:21
Mitt heeft de OP aangepast!
Rovervrijdag 6 juli 2007 @ 17:28
Uitslag vt1

Bourdais 1, Doornbos 6

http://www.champcarworlds(...)nResults.asp?ID=1723
Sallyvrijdag 6 juli 2007 @ 20:30
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 17:28 schreef Rover het volgende:
Uitslag vt1

Bourdais 1, Doornbos 6

http://www.champcarworlds(...)nResults.asp?ID=1723
In Toronto, dus! Ach: die VT's zeggen nog niks
vingerplantvrijdag 6 juli 2007 @ 20:35
Qualifying zegt al meer:

1 Sebastien Bourdais 58.783
2 Oriol Servia 58.801
3 Justin Wilson 59.099
4 Robert Doornbos 59.132
5 Dan Clarke 59.288
6 Simon Pagenaud 59.341
7 Paul Tracy 59.368
8 Graham Rahal 59.456
SimtekF1vrijdag 6 juli 2007 @ 20:53
edit: we waren al weer verder.
TJDoornboszaterdag 7 juli 2007 @ 07:17
hij gaat steeds sneller dus Boursain kijk maar weer eens uit!!!
Sallyzaterdag 7 juli 2007 @ 09:57
Nog ergens soort van Live Timing te zien?

(op yahoo.com mss??)
Googolplexianmaandag 9 juli 2007 @ 04:06
1 Robert Doornbos (R) 164
2 Will Power 162
3 Sebastien Bourdais 161

sander89maandag 9 juli 2007 @ 04:19
Doornbos

tvp
sangermaandag 9 juli 2007 @ 07:56
beetje jammer dat hij weer onmsportief heeft moeten rijden, maar goed
TJDoornbosmaandag 9 juli 2007 @ 08:33
ach ja het was ook wel zijn wkend
P12 starten dan blijven staan, dan S&G voor inhalen van Bruno onder geel, dat was op Euro2 ff gemist. Toen zei stoddart dattie opgefokt in die wagen zat. en uurtje later stondtie ineens in de banden met Boursain

Maar volgens mij remde RD erg laat en Boursain erg hard (anders hadtie er zelf zonder hulp al naast gegaan) en toen was het bingo
sangermaandag 9 juli 2007 @ 08:45
Ach, hij heeft het maximale uit het weekend weten te halen.

Wel sportief van Bourdais dat hij de hand van Doornbos wel accepteerde deze keer. En tof van RD dat hij direct na de finish Bourdais opzoekt om excuses te maken.
TJDoornbosmaandag 9 juli 2007 @ 08:46
RD kon weinig anders, Bourdais was direct na de crash woest (zag je aan zn armgebaren) maar toen hij 5 min bij de mic stond was die al kalm. Zn teambaas zei ook al just a race-incident
Sallymaandag 9 juli 2007 @ 09:37
* Sally heeft wat gemist...

Robert èn Sebastian er sámen af gebutst??
TJDoornbosmaandag 9 juli 2007 @ 09:49
RD tikte sebas rond en kon door maar Sebas had een pobleem!!
TJDoornbosmaandag 9 juli 2007 @ 09:52
de beelden : http://nl.youtube.com/watch?v=BwSvqkl1S_I

en let op het start meteen met PT in de muur!!!!

http://nl.youtube.com/watch?v=86j7x0lRQoo en Alleen RD en Bourdais

[ Bericht 46% gewijzigd door TJDoornbos op 09-07-2007 10:01:10 ]
Sallymaandag 9 juli 2007 @ 09:57
quote:
Op maandag 9 juli 2007 09:52 schreef TJDoornbos het volgende:
http://nl.youtube.com/watch?v=BwSvqkl1S_I de beelden van gisteren
Thnx... Ik kijk thuis wel: opt werk ist een beetje vreemd als hier zo geluiden van racende auto's uit de luidspreker komen...
TJDoornbosmaandag 9 juli 2007 @ 10:02
yw heb er nog 1 van alleen de clash tussen boursain en RD gevonden!!
Sallymaandag 9 juli 2007 @ 10:04
Hoe lang duurt het vorige filmpje dan??
SimtekF1maandag 9 juli 2007 @ 10:16
Vond trouwens slecht dat er zo weinig herhalingen waren van die grote klapper aan het begin.
TJDoornbosmaandag 9 juli 2007 @ 10:43
de eerste is 8 min is samenvatting van de race en de 2de is 20 sec ofzo

Ja dat ben ik eens met je Simtek Was wel een Spa 98 nivo die eerste klappert
DarkShinemaandag 9 juli 2007 @ 13:16
Net ff de klapper gezien, RD die zijn concurrent ff uit de strijd zet en vervolgens zelf belangrijke punten pakt.
Googolplexianmaandag 30 juli 2007 @ 11:46


en dat is 2

raceverslag
IkWilbertmaandag 30 juli 2007 @ 11:52
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:46 schreef Googolplexian het volgende:
[afbeelding]

en dat is 2

raceverslag
super gaaf! Nog maar 10 puntjes achter op de achterlijke fransman.
Googolplexianmaandag 30 juli 2007 @ 11:54
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:52 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

super gaaf! Nog maar 10 puntjes achter op de achterlijke fransman.
tsja

IkWilbertmaandag 30 juli 2007 @ 12:08
quote:
Op maandag 30 juli 2007 11:54 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

tsja

[afbeelding]
endr0memaandag 30 juli 2007 @ 12:55
Ik heb het gisteren live gezien op eurosport 2, Robert reed wel erg hard weg toen hij eenmaal 1e lag

geweldig dat interviewen:

'Robert what a fantastic race''

Doornbos: ''Crazy huh, did you like it ? i liked it!''

schitterend
DutchTrainmaandag 30 juli 2007 @ 17:03
De vorige had hij mischien met wat geluk en bij gebrek aan tegenstand gewonnen, maar wat hij gisteren heeft laten zien was echt top

Dat interview en crewsurfen was

Erg benieuw hoe hij het nu kan gaan doen hier in Europa. Op Assen heeft hij denk ik nog nooit gereden, op Zolder wel.
Googolplexianmaandag 30 juli 2007 @ 17:55
Aan het werk ... camera in de helm

niet San Jose maar toch leuk
vosssmaandag 30 juli 2007 @ 18:05
Dat vond ik wel jammer dat ze dat gisteren niet hebben laten zien.
Zou het vorige keer dan een test zijn geweest of iets en zijn ze er nog niet over uit hoe en of ze dat gaan doen?
vingerplantmaandag 30 juli 2007 @ 18:27
quote:
Op maandag 30 juli 2007 12:55 schreef endr0me het volgende:
Ik heb het gisteren live gezien op eurosport 2, Robert reed wel erg hard weg toen hij eenmaal 1e lag

geweldig dat interviewen:

'Robert what a fantastic race''

Doornbos: ''Crazy huh, did you like it ? i liked it!''

schitterend
En daarna bovenop de crew duiken, de commentatoren: 'he goes crowdsurfing, that's how Bobby D rocks Victory Lane!'

Hij heeft zich goed aangepast aan de show daar
SimtekF1maandag 30 juli 2007 @ 22:06
Super, super vet weer.
En wat een geluk dat hij net voor de safetycar de baan op kwam.
TheGeneralmaandag 30 juli 2007 @ 23:10
Holy crap. Van de 15e plek naar de 1e. Dat is toch wel een erg sterk staaltje racen...
TJDoornbosdinsdag 31 juli 2007 @ 17:02
Champione Di Roberto!!!!!!!!!!!!!!

Geweldige actie op Jani!!
Automatic_Rockdinsdag 31 juli 2007 @ 17:42
Ik heb de race weer gemist
Googolplexiandinsdag 31 juli 2007 @ 19:54
video samenvatting
SimtekF1dinsdag 31 juli 2007 @ 19:59
Heeft iemand nog foto's van het podium?
Googolplexiandinsdag 31 juli 2007 @ 20:07
Whehehe ... kende ik nog niet ^^

Photo's van alle races en podia
SimtekF1dinsdag 31 juli 2007 @ 23:32
quote:
Thanks.
dat_dan_weer_weldonderdag 2 augustus 2007 @ 17:32
Wat een grandiose overwinning van onze Robert en wat een superspannend kamioenschap dit jaar!!

Gaan er trouwens nog wat Fokkers! naar Assen?

Ik heb me plekjes iig. al besteld op de Geert Timmer tribune. Ik denk dat er wel eens leuke autosport geschiedenis kan worden gemaakt in Assen.
Tackleberrydonderdag 2 augustus 2007 @ 19:23
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 20:07 schreef Googolplexian het volgende:
Whehehe ... kende ik nog niet ^^
Googolplexianzaterdag 4 augustus 2007 @ 07:07
quote:
Doornbos on the verge of making history

2007’s new “Flying Dutchman” Robert Doornbos is rapidly closing on the record for the most successful driver from the Netherlands in Champ Car World Series history. After his second victory in San Jose last weekend, Doornbos is now only one victory away from joining Arie Luyendyk with a total of three victories in the championship.

However, Luyendyk’s total came from 142 Champ Car starts – Doornbos’ total of two victories has come from only nine races.

Now trailing Sebastien Bourdais by only 10 points in the Championship chase, Doornbos’ efforts could earn him the record for the best championship finish by a Dutchman as well. Luyendyk’s best season finish was 7th in 1987.

Should Doornbos win the championship, he will become only the third European driver to claim the title, following Nigel Mansell in 1993 and Sebastien Bourdais in 2004, 05 and 07. With one race to go before heading to Europe, the Dutchman is eagerly awaiting the chance to race on home soil.

“It is going to be very special. Also, because we did a lot of preparations for it,” Doornbos said. “For Champ Car it’s their first time there. For me not really, I raced there seven years ago, in 2000. It’s just great to drive in front of your home crowd. And for sure it gives you an extra boost that you need. The last time I won a race in front of my home crowd was in Spa-Francorchamps in F3000, the feeling afterwards is just great. I just hope I can give them a good show and get a good result.”
vingerplantzaterdag 4 augustus 2007 @ 10:01
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 07:07 schreef Googolplexian het volgende:

[..]


Eerst maar eens 2x Indy winnen Robert, dan gaan we je vergelijken met Arie!

Leuk stukje verder, krijg ontzettend veel zin in Assen en/of Zolder
sangerzaterdag 4 augustus 2007 @ 10:40
Hij won voor het laatst voor thuispubliek op Spa. Is het een belg geworden
vingerplantzaterdag 4 augustus 2007 @ 10:58
quote:
Op zaterdag 4 augustus 2007 10:40 schreef sanger het volgende:
Hij won voor het laatst voor thuispubliek op Spa. Is het een belg geworden
Lekker bijdehand sanger

Eigenlijk zelden een Belg gezien daarzo
sangerzaterdag 4 augustus 2007 @ 10:59
TJDoornbosvrijdag 10 augustus 2007 @ 08:02
Sanger ga lekker buitenspelen...................grapjas!!

Bij BCR is de fanvlag weer te zien net als in Zolder en Zondags op Assen!!
sangervrijdag 10 augustus 2007 @ 08:15
quote:
Op vrijdag 10 augustus 2007 08:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Sanger ga lekker buitenspelen...................grapjas!!

Bij BCR is de fanvlag weer te zien net als in Zolder en Zondags op Assen!!
Ik ga tijdens de BCR juist binnen spelen, in de paddock
TJDoornbosvrijdag 10 augustus 2007 @ 08:30
Daar was ik in 2005 en toen miste ik veel actie op de baan, omdat de Paddock toen op de Blaak lag.
IkWilbertvrijdag 17 augustus 2007 @ 14:59
Williams zou intresse hebben in Robert voor een stoeltje in 2008.

Zie interview op www.formule1wereld.nl

Zou een mooie kans zijn, maar het duurt nog lang voordat het nieuwe seizoen begint.
Automatic_Rockvrijdag 17 augustus 2007 @ 15:05
Zou wel cool zijn!!
sangervrijdag 17 augustus 2007 @ 15:11
Helaas is Formule1Wereld niet de meest betrouwbare site
Automatic_Rockvrijdag 17 augustus 2007 @ 15:20
Silly season heeft niet voor niks het woord 'silly' in de naam zitten
sangervrijdag 17 augustus 2007 @ 15:30
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Silly season heeft niet voor niks het woord 'silly' in de naam zitten
Inderdaad. Maar daarom kun je wel nog steeds beter afgaan op betrouwbare sites

Al is dit wel weer leuk voer voor dit topic
IkWilbertvrijdag 17 augustus 2007 @ 15:38
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Silly season heeft niet voor niks het woord 'silly' in de naam zitten
Ik houd het liever op: waar rook is, is vuur
Patrick2289vrijdag 17 augustus 2007 @ 16:59
RTL GP (5) vind ik toch iets betrouwbaarder, er wordt wel doorgelinkt naar formule1wereld maar ze zetten het niet zomaar op de site :

http://www.rtl.nl/(/sport(...)illiams_doornbos.xml
SimtekF1vrijdag 17 augustus 2007 @ 18:37
Ik zou er niet raar van op kijken, Doornbos doet het nu toch ook gewoon erg goed.
En in de F1 deed hij het ook niet onaardig, dus zo gek is het denk ik niet als Williams hem wil.
Automatic_Rockvrijdag 17 augustus 2007 @ 18:54
Precies, zo heel gek is het niet als ze het overwegen.
Alleen heel veel teams kijken na veel rijders..

Als Doornbos en Williams officieel in gesprek gaan ga ik pas naar het puntje van m'n stoel schuiven..
sangervrijdag 17 augustus 2007 @ 19:02
quote:
Op vrijdag 17 augustus 2007 16:59 schreef Patrick2289 het volgende:
RTL GP (5) vind ik toch iets betrouwbaarder, er wordt wel doorgelinkt naar formule1wereld maar ze zetten het niet zomaar op de site :

http://www.rtl.nl/(/sport(...)illiams_doornbos.xml
Ik vind oo RTL geen betrouwbare site

Overigens schijnt ook Albers in gesprek te zijn met Williams. Maar hoe concreet het van beide coureurs is
TJDoornbosmaandag 20 augustus 2007 @ 12:44
Ik wacht lekker tot melbourne 2008, heb me dit jaar laten verleiden tot "gelul in de ruimte" en daar ga ik dit jaar voor waken!!


Wel een gave show gisteren van de enige echte Rotterdammer in het veld!!
sangermaandag 20 augustus 2007 @ 13:44
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 12:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Wel een gave show gisteren van de enige echte Rotterdammer in het veld!!
Carlo van Dam is toch ook Rotterdammer?
TJDoornbosmaandag 20 augustus 2007 @ 23:08
Vlaardinger, dus komt in de buurt maar is het niet helemaal Wel een coole dude trouwens!!
sangerdinsdag 21 augustus 2007 @ 09:13
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 23:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Vlaardinger, dus komt in de buurt maar is het niet helemaal Wel een coole dude trouwens!!
Zeker, en een man van zijn woord. Sponsoren wegwuiven omdat we een afspraakje met hem hadden
Googolplexianwoensdag 22 augustus 2007 @ 02:25
quote:
Doornbos in beeld bij Newman/Haas
Gepubliceerd op 21 augustus 2007, 15:48 · Laatst bijgewerkt op 21 augustus 2007, 15:50

Assen - Robert Doornbos is in beeld bij het team van Newman/Haas. Carl Haas, de puisant rijke baas van het team, dat hij runt samen met acteur Paul Newman, heeft de Nederlandse Minardi coureur een aanbieding gedaan om medio 2008 te gaan rijden voor het team van Newman/Haas. Dat kan doorgaan voor Ferrari van de Champ Cars.

Robert Doornbos: "Natuurlijk ben ik er door gestreeld. Want laten we wel wezen: Newman/Haas verhoudt zich tot Minardi als Goliath staat tot David. Maar voorlopig laat ik het allemaal over me heen komen. Het toont in ieder geval aan dat ik me voor volgend seizoen geen zorgen hoef te maken en dat voelt goed."
SimtekF1woensdag 22 augustus 2007 @ 09:54
Goed nieuws.
Ben wel benieuwd hoe Stoddart hier tegenover staat, Robert en Paul hebben toch wel een hele goede band met elkaar.
Kleffe_Dopwoensdag 22 augustus 2007 @ 11:17
Nja... goede band of niet, zo'n kans laat je niet aan je voorbijgaan denk ik.
TJDoornboswoensdag 22 augustus 2007 @ 14:38
RD kan het naar Paul niet maken!!
sangerwoensdag 22 augustus 2007 @ 15:22
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
RD kan het naar Paul niet maken!!
Waarom niet? Zolang hij daar beter af is......
Googolplexianwoensdag 22 augustus 2007 @ 16:38
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
RD kan het naar Paul niet maken!!
Denk dat Paul en Robert goed genoeg door 1 deur kunnen om daar als volwassenen uit te komen ...
Sterker nog: ik denk dat Paul het Robert 't van harte gunt.

Paul is namelijk een toffe peer
TJDoornboswoensdag 22 augustus 2007 @ 18:02
Ja dat wel Googol maar vind het niet eerlijk naar Paul toe. Dat Newman hem wil is leuk en dat ze iets beter zijn dan minardi is ook waar maar hij hoort thuis bij Minardi!!
vingerplantwoensdag 22 augustus 2007 @ 18:06
Waarom TJ? Newman-Haas is en blijft een stap vooruit en RD is Paul echt helemaal niks verschuldigd. Bovendien denk ik ook dat Paul even zal balen maar hem die stap wel zou gunnen.
Kleffe_Dopwoensdag 22 augustus 2007 @ 18:13
Tis topsport TJ, geen theekransje...
Googolplexianwoensdag 22 augustus 2007 @ 18:32
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja dat wel Googol maar vind het niet eerlijk naar Paul toe. Dat Newman hem wil is leuk en dat ze iets beter zijn dan minardi is ook waar maar hij hoort thuis bij Minardi!!
Had je ook zo gereageerd toen Robert nog bij Minardi F1 reed en een kans kreeg om bij McLaren te rijden?

Muermans kan echt niet op de vleugel van Newman/Haas dus Paul houdt er een leuke sponsor aan over (Harry zal echt wel bij Paul blijven en Robert's persoonlijke sponsor worden als RD naar Newman/Haas gaat). Paul blij, Harry blij, Robert blij ... iedereen blij

Gaat Robert naar de F1 dan heeft Paul meer pech. Muermans zal dan waarschijnlijk meegaan omdat ze daar veel meer exposure kunnen krijgen.
TJDoornboswoensdag 22 augustus 2007 @ 21:12
quote:
Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tis topsport TJ, geen theekransje...
Ow dacht ik.

Nee dan niet googol maar in CCWS denk ik dat RD als die er blijft voor Minardi kiest maar weet natuurlijk niet wat Newman wil betalen enzo. We zullen wel zien waar die rijdt volgend jaar. Eerst dit jaar maar goed afsluiten!!
TJDoornbosvrijdag 24 augustus 2007 @ 18:19
Snel was die vandaag wederom alleen zo jammer dat die motor er mee kapte na sessie 2 en dus in de kwali RD geen meter gereden heeft
sasquatschzaterdag 25 augustus 2007 @ 20:34
Wel een tweede tijd in Q2 en dus de derde startplek morgen.
TJDoornboszondag 26 augustus 2007 @ 10:09
Komt helemaal goed!!
Tackleberryzondag 26 augustus 2007 @ 21:17
Nou, niet echt dus...

Hopelijk laat hij in Assen wat meer zien.
dapluizzondag 26 augustus 2007 @ 22:00
Vond het wel leuk om het nou eens live te zien, maar dit is alleen omdat ze nu in europa racen ? Of gaan ze hier straks ook mee door als ze weer buiten europa racen ?
JJdJ1984zondag 26 augustus 2007 @ 22:05
nope alleen zolder en assen.
DutchTrainzondag 26 augustus 2007 @ 22:16
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:00 schreef dapluiz het volgende:
Vond het wel leuk om het nou eens live te zien, maar dit is alleen omdat ze nu in europa racen ? Of gaan ze hier straks ook mee door als ze weer buiten europa racen ?
Het wordt altijd live uitgezonden op Eurosport 2

Was het vandaag ook nog op een andere zender dan?
JJdJ1984maandag 27 augustus 2007 @ 08:33
sms6 zond het uit
TJDoornbosmaandag 27 augustus 2007 @ 08:40
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 08:33 schreef JJdJ1984 het volgende:
sms6 zond het uit
mar a het was niet live b zat boordevol reclame en c Plooy en die andere rukker waren baggert

Euro2 rulezzzzzzzzzz
SimtekF1maandag 27 augustus 2007 @ 13:21
Die andere "rukker" he, is dat niet die gast die ook altijd CART op Eurosport 1 deed? (Devies?)
Vind hem wel goed, Plooij ook wel alleen irritant dat hij de hele tijd er door heen lulde als die andere gast wat zei.
dapluizmaandag 27 augustus 2007 @ 14:29
Ik heb het in belgie op VT4 gezien
Maar eurosport 2, is dat een standaard zender of moet je daar een digitaal pakket voor hebben ?
endr0memaandag 27 augustus 2007 @ 16:47
volgens mij Digitaal of via de Schotel..

Bij mij (UPC) zit het in het extra channel pack
Tackleberrymaandag 27 augustus 2007 @ 18:40
Ik geloof dat je op SBS6 altijd nog meer ziet / hoort / weet dan wanneer je langs het circuit zit, dus ik ben benieuwd komend weekend...
Rory78maandag 27 augustus 2007 @ 18:47
Bert refereerde nog zelfs aan zijn beruchtste uitspraak....
("terugkoppertje")
WESTmaandag 27 augustus 2007 @ 21:50
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:40 schreef Tackleberry het volgende:
Ik geloof dat je op SBS6 altijd nog meer ziet / hoort / weet dan wanneer je langs het circuit zit, dus ik ben benieuwd komend weekend...
ach hoe vaak komt het voor dat een Amerikaanse serie naar Nederland komt. Niet vaak dus daarom al ga ik er heen.
SimtekF1maandag 27 augustus 2007 @ 22:27
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:47 schreef Rory78 het volgende:
Bert refereerde nog zelfs aan zijn beruchtste uitspraak....
("terugkoppertje")
?
Rory78maandag 27 augustus 2007 @ 22:54
Toen tijdens de start van de GP van San Marino in 1994 de bolide van JJ Lehto stalde en snoeihard werd geraakt, vloog er een wiel van zijn wagen het publiek in. Bert merkte quasi-lollig op dat diegene waar het projectiel zo vervaarlijk naar op weg was, dat maar moest "terugkoppen". Niemand, en zeker hijzelf niet, kon bevroeden dat het een allerminst lollige GP verder zou worden..
Afgelopen zondag quoteerde hij zich met de nodige zelfspot toen Mario Dominguez, weliswaar wat minder spectaculair en gevaarlijk, eveneens op drie wielen langs de kant stond en het vierde wiel een eigen leven begon te leiden.
SimtekF1dinsdag 28 augustus 2007 @ 10:40
Ah oke, heb dat tijdens de Champcar race niet helemaal meegekregen, kan me herinneren dat hij iets zei en daarna toch Jack. (oid)
Maar ik vind het absoluut geen verkeerde kerel, toen ik die stem hoorde moest ik gelijk aan vroeger denken toen hij CART en F1 deed.
Rory78dinsdag 28 augustus 2007 @ 11:19
Oh nee, ik vind het ook wel een geschikte vent, hoor..
sasquatschwoensdag 29 augustus 2007 @ 15:06
Doornbos is de meest consistente coureur dit seizoen.
quote:
The Dutchman has logged more laps than any other driver in the 2007 World Series, and is the only driver to have been running at the end of every event, covering 883 of 893 possible laps.
Bron
sasquatschvrijdag 31 augustus 2007 @ 09:24
[TK] 2 kaarten ChampCar Assen
dat_dan_weer_welvrijdag 31 augustus 2007 @ 12:10
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 22:54 schreef Rory78 het volgende:
Toen tijdens de start van de GP van San Marino in 1994 de bolide van JJ Lehto stalde en snoeihard werd geraakt, vloog er een wiel van zijn wagen het publiek in. Bert merkte quasi-lollig op dat diegene waar het projectiel zo vervaarlijk naar op weg was, dat maar moest "terugkoppen". Niemand, en zeker hijzelf niet, kon bevroeden dat het een allerminst lollige GP verder zou worden..
Afgelopen zondag quoteerde hij zich met de nodige zelfspot toen Mario Dominguez, weliswaar wat minder spectaculair en gevaarlijk, eveneens op drie wielen langs de kant stond en het vierde wiel een eigen leven begon te leiden.
Volgens mij deed hij die uitspraak van dat terugkoppen, tijdens de US 500 op Michigan in '98, toen er een band het hek over vloog zo het publiek in.
Drie toeschouwers vonden hierbij de dood, hoewel het achteraf gezien natuurlijk een zeer onsmakelijke opmerking was, moet ik toch toegeven dat ik wel moest lachen hierom toendertijd.

Vond het afgelopen zondag een zeer subtiele referentie, naar zijn gewraakte uitspraak.
Leuk om die Devies weer eens te horen alleen zet er wel iemand anders naast dan Plooy.
Rick Bolt, Rob Petersen anyone????
Just like the old days
ilona-scuderiavrijdag 31 augustus 2007 @ 22:28
quote:
Op maandag 27 augustus 2007 18:40 schreef Tackleberry het volgende:
Ik geloof dat je op SBS6 altijd nog meer ziet / hoort / weet dan wanneer je langs het circuit zit, dus ik ben benieuwd komend weekend...
Dat dan weer wel, langs het circuit zie je ze ff voorbij flitsen maar op tv zie je véél meer
En dan wordt het ook nog 's gigántisch druk...
Rory78zondag 2 september 2007 @ 11:53
Nope, een grote misvatting..
Langs het circuit zie je veel meer. De atmosfeer, de geur, het geluid, het gevoel. Onzin dus; op de TV zie je alleen maar meer van de wedstrijd. Maar daar gaat het natuurlijk niet allemaal om..
SimtekF1zondag 2 september 2007 @ 12:10
Idd, vorig jaar met A1 in Zandvoort was ik constant aan het bellen met het thuisfront omdat we geen idee hadden waar Bleekenmolen nou telkens reed.
IkWilbertmaandag 3 september 2007 @ 09:20
Doornbos per direct naar Super Aguri??

volgens Olav Mol wel.....
http://olavmol.nl.angrylog.nl/
quote:
Zit je ff lekker te knagen op een superlokatie op de zondagavond. De telefoon licht op. Sms-je! Ik lees dat Robert Doornbos per direct Champcar verlaat en dat hij in Monza al in de SuperAguri gaat rijden. Tevens vermelldde het bericht dat SBS per direct stopt met het uitzenden van de ChampCar. Tussen voorgerecht en hoofdgerecht ff de wenkbrauwen gefronst. Toch laat zoiets je weer niet los. SMS naar Robbert gestuurd, nog geen reactie. Fheen en weer gebeld over de tv verhalen, die schijnen waar te zijn.
De rest zal dan wel aan het licht komen de komende dagen.
groetens
Olav
Googolplexianmaandag 3 september 2007 @ 09:56
quote:
Op maandag 3 september 2007 09:20 schreef IkWilbert het volgende:
Doornbos per direct naar Super Aguri??

volgens Olav Mol wel.....
http://olavmol.nl.angrylog.nl/
[..]
Ik geloof er geen hol van. Zou betekenen dat ze Davidson of Sato laten vallen. Beiden zeer loyale coureurs.
Verder heeft Robert aangegeven dat hij niet meer achteraan wil rijden.
Automatic_Rockmaandag 3 september 2007 @ 10:48
Lijkt mij ook niet dat Doornbos zomaar Minardi verlaat omdat ze 2 keer de racestrategie een beetje verknoeid hebben...
Nu ja, als hij per direct naar een topteam zou gaan is het wat anders natuurlijk, maar SA...
Psychonikeomaandag 3 september 2007 @ 15:54
quote:
Op zondag 2 september 2007 12:10 schreef SimtekF1 het volgende:
Idd, vorig jaar met A1 in Zandvoort was ik constant aan het bellen met het thuisfront omdat we geen idee hadden waar Bleekenmolen nou telkens reed.
Vond ik dan wel weer goed van gister. Op de schermen kwam net als op de televisieuitzendingen constant de stand bovenin voorbij inclusief alle verschillen. Dat was heel goed te volgen. En als je zelf een beetje oplet is dat toch wel bij te houden? Alleen bij de pitstops is dat wat lastiger.
Googolplexianmaandag 3 september 2007 @ 19:29
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lijkt mij ook niet dat Doornbos zomaar Minardi verlaat omdat ze 2 keer de racestrategie een beetje verknoeid hebben...
Nu ja, als hij per direct naar een topteam zou gaan is het wat anders natuurlijk, maar SA...
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08
BliksemSchigtdinsdag 8 januari 2008 @ 12:40
quote:
Doornbos neemt deel aan 24 uur van Daytona
08 januari 2008

Champ Car-coureur Robert Doornbos doet mee aan de 24 uur van Daytona, die op 26 januari wordt verreden. Voor de 26-jarige Rotterdammer is het niet alleen zijn eerste uithoudingsrace, het is ook zijn eerste keer op een oval.

"Een nieuwe, maar enorm leuke uitdaging", liet Doornbos weten. "Afgelopen weekend heb ik al getest, samen met mijn teamgenoten Patrick Huisman, Steve Johnson en Richard Lietz. Het rijden met een dak boven mijn hoofd is compleet nieuw voor me, maar wel iets wat me prima heeft vermaakt. In de 24 uur van Daytona rijden veel jongens die ik ken uit de Formule 3, Formule 1 en Champ Cars, zoals Ryan Briscoe, Jacques Villeneuve en Justin Wilson. Ik kan mijn borst dus natmaken!"

Voormalig Formule 1-coureur Juan Pablo Montoya won deze race vorig jaar samen met de Amerikaan Scott Pruett en de Mexicaan Salvador Duran.
IkWilbertdinsdag 8 januari 2008 @ 15:29
quote:
De Nederlandse coureur Robert Doornbos is vandaag (7 januari 2008) officieel bevestigt als 2e coureur bij Super Aguri. Hij zal het komende seizoen naast Takuma Sato gaan rijden.

Dit komt vrijwel als een verrassing, aangezien de FIA paar dagen geleden nog een lijst publiceerde waarbij Sato en Davidson nog als coureurs stonden gepresenteerd. Robert Doornbos had echter zelf al een tijdje geleden aangegeven dat er nog een kleine kans was dat hij ergens zou gaan rijden als racecoureur. Dat is dus nu gebeurd.

Binnenkort zal Super Aguri haar bolide van 2008 presenteren en daar zal Doornbos dus bij zijn. Zelf heeft Doornbos vandaag nog kort aangegeven wel wat te verwachten van het seizoen 2008, aangezien hij in principe in een Honda rijdt. Vorig seizoen verbaasde Super Aguri vriend en vijand door in het begin van het seizoen een stuk beter te presteren dan het 'grote' Honda team, met als toppunt de GP van Montreal.
bron: www.f1togo.com

Uit welke grote duim zuigen ze dit nu weer...
TJDoornbosdinsdag 8 januari 2008 @ 17:16
F1togo is van de broer van Albers ex manager en dr staat wel meer bagger op. Maargoed laat ze me het officiele bericht van SA ff mailen


KANSLOZE SITE!!
sangerdinsdag 8 januari 2008 @ 18:57
Varossieua is toch wel een gerespecteerde naam binnen (een deel) van de F1-paddock anders
TJDoornbosdinsdag 8 januari 2008 @ 21:00
Ja dus, heb je die site wel eens gelezen staat zoveel bagger/onzin op zonder bronnen...........
sangerwoensdag 9 januari 2008 @ 07:21
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja dus, heb je die site wel eens gelezen staat zoveel bagger/onzin op zonder bronnen...........
Er zijn maar weinig sites die aan "echte" bronvermelding doen
TJDoornboswoensdag 9 januari 2008 @ 07:25
Dat is waar maar kreeg toevallig gisteren een RD-fanmail en er stond geen letter over SA in. En tevens als SA hem OFFICIEEL presenteert dan heeft autosport.com en verder het echt wel hoor want volgens mij slapen sommige sites bij teams in de fabrieken
TJDoornboswoensdag 9 januari 2008 @ 19:28
quote:
volgens ene meneer oosterhuis gaat rd bij newman haas rijden en die man vertrouw ik iets meer dan de complete site van f1togo
http://www.autosportnews.nl/forum/viewtopic.php?t=1150&postdays=0&postorder=asc&start=15

voor wat het waard is Volgens mij is die meneer Oosterhuis werkzaam bij InsightF1.....
HPoidonderdag 10 januari 2008 @ 20:51
Doornbos. (tvp)
krieledonderdag 31 januari 2008 @ 11:09
Doornbos, gewoon weer Minardi
ROTTERDAM - Robert Doornbos rijdt het komende seizoen in de Champ Car World Series opnieuw voor Minardi Team USA.

Robert Doornbos. FOTO AP
De Rotterdammer was een belangrijke gegadigde om viervoudig kampioen Sébastien Bourdais bij het team van Newman/Haas op te volgen. De Amerikaanse renstal koos gisteren echter voor de Engelsman Justin Wilson, de vice-kampioen van 2006 en 2007.

Doornbos had vorige week nog goede hoop dat hij de vacante positie bij het topteam van de Champ Cars zou mogen invullen.

Hij verklaarde dat bij de eerste test, volgende week op het circuit van Sebring in Florida, duidelijk zou zijn voor welk team hij in 2008 gaat rijden. ,,Het wordt of Newman/Haas, of Minardi,’’ lichtte de Rotterdammer toe.

Zijn voorkeur ging uit naar het team waar Bourdais (hij rijdt komend seizoen in de Formule 1 voor de stal van Scuderia Toro Rosso) de afgelopen jaren furore maakte. ,,Dat heeft veel meer budget en al jaren de beste auto van het veld,’’ zei de coureur.

Doornbos debuteerde afgelopen seizoen in de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1. Hij deed dat zeer verdienstelijk en won twee Grand Prix’, in Mont-Tremblant (Canada) en San José. De Rotterdammer streed lange tijd mee om het kampioenschap. Uiteindelijk legde hij beslag op de derde plaats in het eindklassement, achter Bourdais en Wilson.

Vorige week kroop Doornbos voor het eerst dit jaar weer achter het stuur van een racebolide. Met onder anderen Patrick Huisman deed hij mee aan de beroemde 24-uursrace van Daytona. Daarin boekte hij na een aanrijding weinig aansprekende resultaten.

http://www.ad.nl/sport/article2012530.ece

[i]Wilson heeft het N/H/L plekje voor zijn neus weggekaapt. Nu lijkt 'slechts' Minardi over te blijven. Zo'n 2e jaar kan weleens heel moeilijk gaan worden, omdat Minardi vorig jaar boven verwachting presteerde met veel minder middelen. Het is te hopen dat Minardi financieel is meegegroeid![/i]
NEDdonderdag 31 januari 2008 @ 11:31
quote:
,,Dat heeft veel meer budget en al jaren de beste auto van het veld,’’ zei de coureur.
Ik denk eerder dat ze de auto het beste afstelde.
Die auto's zijn daar voor zover ik weet nog altijd allemaal gelijk.
Het is dus de combinatie van coureur en engineer die de auto zo goed mogelijk afstellen en dan is het vervolgens aan de coureur om het te doen in de race.

Maargoed, met een groter budget kun je natuurlijk betere mensen aantrekken
TJDoornbosdonderdag 31 januari 2008 @ 11:36
Eigen schuld want in oktober kon die zo tekenen hoorde ik maar wou die wachten!!
NEDdonderdag 31 januari 2008 @ 11:46
Heb je daar een bron van? Waarom wilde hij wachten? Of hij een aanbieding in de F1 kreeg?
Volgens mij zei Robert destijds al dattie gewoon in de CC wilde blijven rijden, minstens nog 1 jaar.

Overigens kan ik Newman/Haas best begrijpen dat ze voor Wilson zijn gegaan.
Die heeft niet echt F1 ambities meer lijkt het en hij heeft het prima gedaan.
Ik denk dat het voor hun vooral een logische keus was. Ookal heeft Doornbos mooie dingen laten zien, hij is wel nog altijd een "rookie" zegmaar, met veel minder ervaring in de CC dan Wilson en Doornbos heeft nog wel ambitie om F1 te rijden (mits bij een goed team dan).

Logische keus voor mij iig
TJDoornbosdonderdag 31 januari 2008 @ 12:00
RD zei op de fandag (weet niet over er hier mensen zijn die er ook waren) zelf dat hij kon tekenen daar.

Ik neem NHL niks kwalijk hoor Ned, RD zat zelf met zn mensen te slapen en NHL kiest dan voor een andere goeie coureur!
krieledonderdag 31 januari 2008 @ 12:30
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:00 schreef TJDoornbos het volgende:
RD zei op de fandag (weet niet over er hier mensen zijn die er ook waren) zelf dat hij kon tekenen daar.

Ik neem NHL niks kwalijk hoor Ned, RD zat zelf met zn mensen te slapen en NHL kiest dan voor een andere goeie coureur!

Dan is dat ook de bron die ik eerder op het andere forum al in gedachten had.
TJDoornbosdonderdag 31 januari 2008 @ 13:20
Dat bijna dooie forum??
HPoidonderdag 31 januari 2008 @ 13:20
Minardi dus. Hm ja...
krieledonderdag 31 januari 2008 @ 13:34
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat bijna dooie forum??

Ik post er nog weleens wat, maar ik ben nog een van de weinigen. Jij hebt de hoop opgegeven?
TJDoornbosdonderdag 31 januari 2008 @ 13:36
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:34 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik post er nog weleens wat, maar ik ben nog een van de weinigen. Jij hebt de hoop opgegeven?
nee want dan had ik mijn functie opgegeven daar maar als het half 2008 niet beter gaat dan is het wat mij betreft wel klaar eerlijk gezegd!
sasquatschdonderdag 31 januari 2008 @ 15:36
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:31 schreef NED het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze de auto het beste afstelde.
Die auto's zijn daar voor zover ik weet nog altijd allemaal gelijk.
Het is dus de combinatie van coureur en engineer die de auto zo goed mogelijk afstellen en dan is het vervolgens aan de coureur om het te doen in de race.

Maargoed, met een groter budget kun je natuurlijk betere mensen aantrekken
En meer testen natuurlijk!
TJDoornbosdonderdag 31 januari 2008 @ 15:59
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En meer testen natuurlijk!
testdagen in CCWS stellen sowieso weinig voor toch?
HPoidonderdag 31 januari 2008 @ 16:05
Maarja, waarom zou RD geen kampioen kunnen worden in een Minardi. Vorig seizoen ging het toch retegoed, dus waarom zou hij dat kunstje niet nog eens kunnen herhalen. Hij heeft nu ook meer ervaring, dus is alleen maar een plus erbij. Of is Minardi nu met een neergaande spiraal bezig?
TJDoornbosdonderdag 31 januari 2008 @ 16:19
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:05 schreef HPoi het volgende:
Maarja, waarom zou RD geen kampioen kunnen worden in een Minardi. Vorig seizoen ging het toch retegoed, dus waarom zou hij dat kunstje niet nog eens kunnen herhalen. Hij heeft nu ook meer ervaring, dus is alleen maar een plus erbij. Of is Minardi nu met een neergaande spiraal bezig?
Lijkt me niet, maar bij Minardi is het afwachten hoe goed ze nu zijn bij Newman is dat redelijk zeker

Minardi zoekt nog een 2de man want Clarke keert niet terug misschien kan RD een vriendje aanbevelen.
HPoidonderdag 31 januari 2008 @ 17:11
Albers als 2de dan.
NEDdonderdag 31 januari 2008 @ 18:07
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
Tackleberrydonderdag 31 januari 2008 @ 19:30
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef NED het volgende:
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
ik gok dat het sarcastisch bedoeld was.
HPoivrijdag 1 februari 2008 @ 12:53
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef NED het volgende:
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
Was een grapje.
krielevrijdag 1 februari 2008 @ 13:46
Albers schijnt alle krediet bij iedereen verschoten te hebben. Hij schijnt nergens op te mogen rekenen, behalve een zwei jahresauto van Audi in de DTM. Zijn sponsoren zijn grotendeels ook allemaal weg bij hem.
NEDvrijdag 1 februari 2008 @ 13:49
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:53 schreef HPoi het volgende:

[..]

Was een grapje.
Ow okay
krielewoensdag 6 februari 2008 @ 11:51
Doornbos overweegt vertrek bij Minardi
Robert Doornbos overweegt Champ Car-team Minardi Team USA te verlaten. Dat meldt het AD. De Rotterdammer wil dat het team het budget voor komend seizoen opschroeft anders gaat hij weg.
Budget
"Er moet gewoon meer geld komen", zegt Doornbos in het AD. "Het is ze tot nu toe niet gelukt een titelsponsor te vinden. Ik heb me daarover verbaasd. Er zal twintig procent meer geïnvesteerd moeten worden in de ontwikkeling van de wagen. Halverwege het vorige seizoen hield dat al op."

Keuze
"De bal ligt bij Minardi. Als er dan niet meer budget is, kies ik voor mezelf", aldus Doornbos, die met interesse door PKV en Forsythe Racing wordt gevolgd.
http://www.rtl.nl/(/sport(...)_robert_doornbos.xml

Ik had al zo'n voorgevoel dat het bij Minardi financieel niet overhield(zou het aan de naam liggen? )Opzich vind ik het overigens wel vreemd dat een team na een behoorlijk goed seizoen geen geldschieters weet te vinden. Zou dit aan Minardi liggen of aan de ChampCarserie zelf?
HPoivrijdag 15 februari 2008 @ 16:50
Nog steeds niets zeker!
Psychonikeovrijdag 15 februari 2008 @ 17:10
quote:
KAN JE ONS AL MEER VERTELLEN OVER JE PLANNEN VOOR 2008?
RD: “Het klinkt erg cliché, maar we zijn achter de schermen natuurlijk druk bezig. Mijn focus ligt 100% op Amerika. Ik heb het daar in 2007 prima naar mijn zin gehad en wil graag verder bouwen op mijn prima debuutjaar. Omdat ik de lat hoger leg, wil ik wel over een sterk pakket beschikken. Minardi Team USA heeft een streepje voor bij mij, maar ook andere topteams informeren naar mijn diensten. Ik ben dus positief over mijn kansen. Op dit moment zijn alle ogen gericht op wat er uit de gesprekken tussen de CCWS en IRL uit gaat komen. Gaat Champ Car zelfstandig door of worden beide series samengevoegd? Iedereen, teams en rijders, hebben hun besprekingen daardoor logischerwijs even gepauzeerd.”

WANNEER KUNNEN WE ‘WITTE ROOK’ UIT JE SCHOORSTEEN VERWACHTEN?
RD: “We moeten eerst de situatie in Amerika maar eens afwachten. Ikzelf heb al wel een idee wat ik wel/niet wil. Daar zijn we dan ook mee bezig. Mocht Champ Car toch zelfstandig doorgaan, wil ik tijdens de volgende collectieve test, de zogenaamde Spring Training op Laguna Seca half maart, weer in actie komen. Als de series wel samengaan, moeten we eerst maar eens goed bekijken wat dan de mogelijkheden zijn.”
NEDvrijdag 15 februari 2008 @ 17:11
Dat komt omdat zo een beetje iedereen eventjes de gesprekken heeft opgeschort daar.
ivm de mogelijke opheffing/samensmelting van de Campcar zegmaar.

Ten minste, zo begreep ik het uit dat interview dat iedereen nu eventjes aan het wachten was wat nou verder de bedoeling was met de Champcar
sasquatschmaandag 18 februari 2008 @ 11:24
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:11 schreef NED het volgende:
Dat komt omdat zo een beetje iedereen eventjes de gesprekken heeft opgeschort daar.
ivm de mogelijke opheffing/samensmelting van de Campcar zegmaar.

Ten minste, zo begreep ik het uit dat interview dat iedereen nu eventjes aan het wachten was wat nou verder de bedoeling was met de Champcar
Er schijnen meerdere scenario's te zijn:

  • fusie met IRL (schijnt af te hangen van datum IRL race op Motegi die samenvalt met Long Beach). Dan zouden enkele ChampCar races door de IRL overgenomen worden en de teams uit de ChampCar krijgen gratis chassis en motoren en nog eens 1,25 miljoen dollar om over te stappen naar de IRL.

  • faillissement Champ Car series en overname door IRL

  • In 2008 nog apart en vanaf 2009 samen als een serie.
  • HPoimaandag 18 februari 2008 @ 12:02
    Dus er is nog niets zeker?
    NEDwoensdag 20 februari 2008 @ 01:21
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 12:02 schreef HPoi het volgende:
    Dus er is nog niets zeker?
    Van wat ik nu her en der lees is dat de deal rond zou zijn.
    Champcar zou dus opgaan in de IRL en naar verluid zouden 8 Champcar teams de overstap naar de IRL maken en allemaal een chassis en 1,2 miljoen krijgen.

    Volgens verschillende bronnen is het een kwestie van een paar dagen voordat de officiele bevestiging komt.

    Overigens zie ik het somber in voor de europese races van de CC van afgelopen jaar.
    Áls ze daadwerkelijk met de IRL samengaan dan ben ik bang dat we ze niet meer terug gaan zien hier

    Maargoed, dit zijn dus nog de geruchten op internet, er is nog geen bevestiging.
    Afwachten dus
    Psychonikeowoensdag 20 februari 2008 @ 08:12
    Volgens het AD is het nog niet zeker:
    quote:
    Fusie kost Doornbos topstatus
    Door ANDRÉ VENEMA
    ROTTERDAM/MONTE CARLO - Over zijn toekomst in de Verenigde Staten maakt Robert Doornbos zich geen zorgen. Of zijn carrière daadwerkelijk in Amerika wordt vervolgd, weet de Rotterdammer echter nog niet.
    afbeelding vergroten Robert Doornbos. FOTO AP
    Daarvoor zullen eerst de fusiegesprekken tussen de Indy Racing League (IRL) en de Champ Car World Series moeten worden afgerond.

    Achter de schermen voeren Tony George (het opperhoofd van de IRL) en de eigenaren van de Champ Car World Series intensieve onderhandelingen om beide klassen snel samen te laten smelten. Mochten de twee partijen elkaar in de armen sluiten, en bijna niemand twijfelt daaraan, dan worden ze na bijna vijftien jaar weer herenigd. In 1994 scheidde IRL zich af van CART (Championship Auto Racing Teams), de aanvankelijk zo succesvolle voorloper van de Champ Car World Series.


    Een fusie is zeker voor de Champ Cars noodzakeljk, beweert Doornbos. ,,De klasse is, zo heb ik begrepen, financieel niet sterk genoeg om nog een seizoen alleen te draaien. Er is meer financiële steun nodig.

    ,,Het startveld bestaat bovendien uit te weinig auto’s (afgelopen jaar zestien stuks, red). Verder heeft het iets te maken met tv-rechten,’’ zegt de Rotterdammer, die het afgelopen seizoen bij Minardi Team USA met een derde plaats in het eindklassement van de Champ Car World Series debuteerde. ,,NASCAR (veruit de populairste raceklasse in de VS) en IRL krijgen voor uitzendingen betaald, Champ Cars moet ervoor betalen.’’


    Volgens Doornbos wordt er in Indianapolis, de bakermat van de Amerikaanse autosport en ook de thuishaven van de meeste raceteams, koortsachtig overlegd om tot een fusie te komen. ,,Want de VS zit te wachten op één klasse van singleseaters,’’ beseft de in Monte Carlo woonachtige Doornbos.

    Een samensmelting heeft in zijn optiek alleen maar voordelen. ,,Er zal meer talent te zien zijn, het startveld zal met ruim dertig auto’s groot zijn - hoe voller de grid, hoe beter - en de televisiewaarde zal ook toenemen. Nu lopen alle sponsors naar NASCAR. Het is voor iedereen gewoon beter.’’


    Op weg naar een mogelijke hereniging doemen echter nogal wat problemen op. IRL speelt zich af op ovals, Champ Cars voornamelijk op stratencircuits. Het afgelopen jaar introduceerde de Champ Car World Series een fonkelnieuwe bolide, de Panoz DP01. En die is nog lang niet afgeschreven door de teams.

    Volgens Doornbos is de Panoz DP01 vanwege het vermogen, de bouw en de downforce ook volstrekt ongeschikt voor het rijden op ovale banen. ,,Daarvoor heb je dus een ander chassis en een andere motor nodig.’’ IRL-baas George is, zo heeft Doornbos uit berichten begrepen, bereid nieuwe teams bij een entree een instapgeld van een miljoen dollar per auto te betalen. Daarnaast willen ook de motorenleveranciers een bijdrage leveren voor het welslagen van de fusie.


    Hoewel Doornbos nog geen contract heeft, is hij ervan overtuigd komend seizoen weer in de VS van de partij te zijn. ,,Ik rijd sowieso,’’ klinkt het stellig. ,,Ik moet zorgen dat ik scherp en fit ben. Waar ik rijd, moet ik nog afwachten. Maar ik verwacht dat de telefoon roodgloeiend staat als beide partijen eruit zijn gekomen.’’

    Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de wereldberoemde Indy 500 en een grootheid in de VS, heeft zich bereid verklaard zijn landgenoot bij te staan indien dat mogelijk is. ,,We hebben de laatste tijd veel contact gehad,’’ zegt Doornbos. ,,Arie is een supervent, hij vindt het cool wat ik afgelopen seizoen heb laten zien. Hij zei dat ik geen betere eerste indruk had kunnen maken dan ik afgelopen jaar heb gedaan.

    Het feit dat ik ook meteen een bijnaam heb gekregen (Bobby D, red.), betekent volgens hem dat ik in het wereldje ben opgenomen. Wellicht kan hij me een beetje helpen, hij kent natuurlijk een hoop mensen en heeft een grote reputatie. Voorlopig weet hij echter ook niet veel meer dan wat er in de pers verschijnt.’’

    Of Doornbos’ toekomst ook in 2008 bij Minardi Team USA zal liggen, is onzeker. Teambaas Paul Stoddart is nog op zoek naar een titelsponsor en wacht voorlopig af wat de uitkomst van de gesprekken tussen de IRL en Champ Car World Series wordt. Doornbos zal hoe dan ook van voren af aan moeten beginnen.

    ,,Maar ik krijg nooit iets cadeau,’’ lacht hij. ,,Ik zou het komend jaar als een van dé titelfavorieten bij de Champ Cars ingaan. Nu moet ik waarschijnlijk opnieuw vanaf nul beginnen, want de IRL en het racen op ovals is iets heel anders. Maar ook daar zal ik genieten van het opzoeken van de limieten.’’

    Overnamegesprekken Super Aguri

    Het Formule 1-team van Super Aguri verkeert in zodanige financiële problemen dat een overname onontkoombaar lijkt. De Japanse eigenaar Aguri Suzuki en zijn teammanager Daniele Audetto zouden overnamegesprekken voeren met een groep Indiase investeerders. De voor deze week geplande testritten op het circuit van Barcelona zijn afgezegd. Ook de presentatie van de nieuwe auto, die gisteren zou plaatsvinden, is geannuleerd.

    De Japanse stal, het enige team dat minder dan een maand voor de Grand Prix van Australië zijn auto’s voor 2008 nog niet heeft beproefd, zegt dat het uitstel het gevolg is van ’omstandigheden buiten onze controle’.


    Dat communiqué onderstreept de financiële perikelen die al maanden lang het team in gijzeling houden. Super Aguri dacht aanvankelijk een sponsor te hebben gevonden in het Japanse olieconcern SS United, maar vorig jaar al bleek dat een dispuut was ontstaan over de betalingen.

    De twee beoogde coureurs van het team, de Japanner Takuma Sato en de Engelsman Anthony Davidson, zijn nog in afwachting van een nieuw contract. Davidson liet vorige week weten ervan overtuigd te zijn dat hij ook in 2008 de Super Aguri zal besturen.

    Maar in de Indiase media duiken berichten op dat de voormalige Formule 1-coureur Narain Khartikeyan in de door Honda-motoren aangedreven auto zal stappen, zodra overeenstemming is bereikt met de Indiase investeringsgroep.

    Khartikeyan werd in het verleden gesteund door de Tata-groep, een industrieel conglomeraat dat onder meer auto’s bouwt. Mocht de overname doorgaan, dan is India binnen enkele maanden twee Formule 1-teams rijk. Het team van Force India, voor de helft in handen van de Nederlandse familie Mol, beproeft volgende week de VJM01 in Barcelona.
    sasquatschwoensdag 20 februari 2008 @ 09:29
    quote:
    Newman/Haas/Lanigan, PKV, and Forsythe are expected to enter the IRL with two cars each, while Walker, Conquest, and Dale Coyne Racing are likely to field one each. The futures of Minardi Team USA and Rocketsports are unknown, and Pacific Coast Motorsports are believed to be heading for the American Le Mans Series.
    Bron

    Op dit moment tel ik zes teams en negen auto's.
    quote:
    It appears that an agreement has been reached on one sticking point in the deal: the date clash between the Champ Car round at Long Beach and the IRL race at Motegi on the April 19-20 weekend. The Motegi date is believed to have been rescheduled for later in the summer.

    Champ Car's race at Edmonton, Canada, which draws the series' biggest crowd is likely to be confirmed in the IRL schedule, as well as a non-championship race at Surfer's Paradise, Australia. That brings the schedule to 19 races this year, with more road course events likely to be considered for 2009.
    Er worden dus dit jaar drie races van de CCWS aan de IRL toegevoegd en volgend jaar komen er nog meer (straat)races bij (misschien Europa?). De bedoeling is om de helft van de races op ovals te rijden en de andere helft op niet-ovals.
    sangerwoensdag 20 februari 2008 @ 09:42
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 09:29 schreef sasquatsch het volgende:
    Er worden dus dit jaar drie races van de CCWS aan de IRL toegevoegd en volgend jaar komen er nog meer (straat)races bij (misschien Europa?). De bedoeling is om de helft van de races op ovals te rijden en de andere helft op niet-ovals.
    Goede mix imo
    Rory78woensdag 20 februari 2008 @ 17:30
    Klinkt hoopvol in ieder geval..
    (nu nog hoopvol voor Robert..)
    Gijsjemaandag 25 februari 2008 @ 17:29
    Doornbos wordt gelinkt aan Pacific Coast Motorsports, team wil met twee wagens aan de nieuwe Indycar Series mee gaan doen.
    Rory78maandag 25 februari 2008 @ 17:40
    Is dit een (potentieel) goed team?
    Psychonikeomaandag 25 februari 2008 @ 17:53
    die leverde de nummer 2 toch af afgelopen seizoen in de champcars? en wilson zat daar toch vorige jaar? Degene die het stoeltje van die fransman heeft ingenomen?
    sasquatschmaandag 25 februari 2008 @ 20:48
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 17:53 schreef nicomart het volgende:
    die leverde de nummer 2 toch af afgelopen seizoen in de champcars? en wilson zat daar toch vorige jaar? Degene die het stoeltje van die fransman heeft ingenomen?
    Wilson reed jaren voor RuSPort in de ChampCar en werd met dit team tweede.

    Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
    TJDoornbosmaandag 25 februari 2008 @ 21:07
    Als je achteraan wil rijden moet je het vooral doen, maar RD wil dat niet!
    Psychonikeomaandag 25 februari 2008 @ 21:09
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Wilson reed jaren voor RuSPort in de ChampCar en werd met dit team tweede.

    Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
    Zie je.. Dan heb ik toch niet op zitten letten
    vingerplantmaandag 25 februari 2008 @ 22:16
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
    Figge liet zich vaak genoeg zien in de races. Jammer genoeg stond zijn neus op die momenten niet in de juiste richting van de baan
    Dalziel was eigenlijk vrij anoniem. Lijkt me niet echt een lekker team voor Robert om in te stappen en al helemaal niet na deze fusie.
    Rory78dinsdag 26 februari 2008 @ 10:17
    Kzou maar gewoon bij Minardi blijven in dat geval; die hebben tenminste bewezen vanuit het niets een coureur op de derde plek in het kampioenschap te brengen en structureel te kunnen vechten om overwinningen.
    TJDoornbosdinsdag 26 februari 2008 @ 10:28
    Minardi is nog niet officieel overgestapt toch?
    sangerdinsdag 26 februari 2008 @ 10:44
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 10:28 schreef TJDoornbos het volgende:
    Minardi is nog niet officieel overgestapt toch?
    Nope, zou dat pas doen als zich een hoofdsponsor zou aandienen.
    Rory78dinsdag 26 februari 2008 @ 11:02
    Hoofdsponsor -> RedBull? Of heeft Doornbos/Minardi daar geen connecties meer mee?
    sangerdinsdag 26 februari 2008 @ 11:05
    RD heeft er wel connecties. Minardi niet, nooit echt gehad ook.
    Rory78dinsdag 26 februari 2008 @ 14:10
    Ik dacht vanwege de ooit verkoop van het F1-team aan RedBull/STR..
    Maar goed, misschien is het ook wel wishful thinking.
    TJDoornbosdinsdag 26 februari 2008 @ 23:23
    Red Bull trok zich juist terug uit CCWS met Jani toch?
    Kleffe_Dopwoensdag 27 februari 2008 @ 09:20
    quote:
    Op dinsdag 26 februari 2008 23:23 schreef TJDoornbos het volgende:
    Red Bull trok zich juist terug uit CCWS met Jani toch?
    Jep, Red Bull heeft in 2007 ook de overstap gemaakt naar het populairdere NASCAR.


    Team Red Bull
    Rory78woensdag 27 februari 2008 @ 14:07
    Yep, en daarom ligt nu juist een rentree in de te verwachten veel populairder geworden nieuwe Indycar Series in het verschiet. In dat geval zijn de contacten met RD en PS natuurlijk het warmst..
    TargaFloriowoensdag 27 februari 2008 @ 19:50
    Red Bull richt zich op F1 en NASCAR.
    Rory78donderdag 28 februari 2008 @ 10:44
    OK, clear..
    Maar nu is er ineens wel een heel interessante 'nieuwe' openwheel series in de US erbij...
    (that's my point)
    TJDoornbosdonderdag 28 februari 2008 @ 10:58
    Mine too
    sangerdonderdag 28 februari 2008 @ 12:42
    En denk je dat RedBull daarom hun beleid omgooit, van de veruit meest populaire klasse in de US afstapt om die nieuwe klasse te sponsoren? No fucking way.

    Red Bull is best dynamisch als bedrijf, maar als je ziet waarin ze investeren zijn dat wel altijd sporten of teams die zich bewezen hebben.
    Gijsjedonderdag 28 februari 2008 @ 12:47
    Daar ben ik het niet helemaal mee een, de Red Bull Air races komen ook zomaar ineens uit de "lucht" en door Red Bull redelijk populair geworden. Ik zou Indycar niet onderschatten nu als bedrijf, nu investeren in de nieuwe serie is voor de toekomst. Ook Red Bull zou dit als een mogelijkheid kunnen zien.
    Kleffe_Dopdonderdag 28 februari 2008 @ 13:03
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:47 schreef Gijsje het volgende:
    Daar ben ik het niet helemaal mee een, de Red Bull Air races komen ook zomaar ineens uit de "lucht" en door Red Bull redelijk populair geworden. Ik zou Indycar niet onderschatten nu als bedrijf, nu investeren in de nieuwe serie is voor de toekomst. Ook Red Bull zou dit als een mogelijkheid kunnen zien.
    In dat geval zou Red Bull voor een 100% eigen team gaan. Net als Team Red Bull in de Nascar en Red Bull Racing in de Formule 1.
    Dat lijkt toch de strategie te zijn van Red Bull de laatste jaren.
    sangerdonderdag 28 februari 2008 @ 13:06
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:47 schreef Gijsje het volgende:
    Daar ben ik het niet helemaal mee een, de Red Bull Air races komen ook zomaar ineens uit de "lucht" en door Red Bull redelijk populair geworden. Ik zou Indycar niet onderschatten nu als bedrijf, nu investeren in de nieuwe serie is voor de toekomst. Ook Red Bull zou dit als een mogelijkheid kunnen zien.
    Maar de sport van het airracen bestond al langer. De airrace is gewoon een nieuw evenement binnen een reeds gevestigde sport. Zelfde als de Red Bull Knock Out.

    Red Bull is niet zo van de gewaagde investeringen, zijn eigenlijk eerder conservatief.
    krieledonderdag 28 februari 2008 @ 13:07
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:

    [..]

    In dat geval zou Red Bull voor een 100% eigen team gaan. Net als Team Red Bull in de Nascar en Red Bull Racing in de Formule 1.
    Dat lijkt toch de strategie te zijn van Red Bull de laatste jaren.
    Dat snap ik ook niet zo goed. IRL is redelijk betaalbaar in vergelijk met de F1. Start dan gewoon een Red Bull team.
    NY_Giantdonderdag 28 februari 2008 @ 13:29
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 13:06 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Maar de sport van het airracen bestond al langer. De airrace is gewoon een nieuw evenement binnen een reeds gevestigde sport. Zelfde als de Red Bull Knock Out.

    Red Bull is niet zo van de gewaagde investeringen, zijn eigenlijk eerder conservatief.
    Red Bull Crashed Ice, ook erg leuk!
    Rory78donderdag 28 februari 2008 @ 18:50
    Gewoon titelsponsor worden van Minardi?
    Ook heel gewoon in de USA.. Vorig jaar reed Robert Doornbos ook in the Muermans car, terwijl je (als je het logo of de kleuren niet kende) heel goed moest kijken waar dat dan precies stond. (ja, op de achtervleugel, ik weet het) Dus het zou zomaar kunnen. Spuit die lelijke zwarte/rode hokken maar in het overbekende RedBull schema en zet Robert achter het stuur. Lijkt me een prachtige voortborduring op een oude relatie.
    Psychonikeodonderdag 28 februari 2008 @ 22:52
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 18:50 schreef Rory78 het volgende:
    Gewoon titelsponsor worden van Minardi?
    Ook heel gewoon in de USA.. Vorig jaar reed Robert Doornbos ook in the Muermans car, terwijl je (als je het logo of de kleuren niet kende) heel goed moest kijken waar dat dan precies stond. (ja, op de achtervleugel, ik weet het) Dus het zou zomaar kunnen. Spuit die lelijke zwarte/rode hokken maar in het overbekende RedBull schema en zet Robert achter het stuur. Lijkt me een prachtige voortborduring op een oude relatie.
    Met dit plan krijg iedereen toch weer een nieuwe auto? Dus die oude overspuiten zal geen optie zijn
    NEDdonderdag 28 februari 2008 @ 23:42
    Ja jonge, dan spuiten ze die nieuwe toch gewoon over! Doe eens niet zo moeilijk man!
    TargaFloriovrijdag 29 februari 2008 @ 20:04
    quote:
    Op donderdag 28 februari 2008 12:42 schreef sanger het volgende:
    En denk je dat RedBull daarom hun beleid omgooit, van de veruit meest populaire klasse in de US afstapt om die nieuwe klasse te sponsoren? No fucking way.

    Red Bull is best dynamisch als bedrijf, maar als je ziet waarin ze investeren zijn dat wel altijd sporten of teams die zich bewezen hebben.
    Bij NASCAR was dat niet het geval. Volledig nieuw team, 1 van de 2 coureurs was een stockcar rookie (Allmendinger) en een fabrikant die zijn NASCAR debuut maakte (Toyota).
    Rory78woensdag 21 mei 2008 @ 14:08
    Robert gaat voor AC Milan rijden in de Premier1 Racing competitie. Seizoen start eind augustus in de UK en op de kalender staat o.a. Zolder..
    Psychonikeowoensdag 21 mei 2008 @ 14:22
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 14:08 schreef Rory78 het volgende:
    Robert gaat voor AC Milan rijden in de Premier1 Racing competitie. Seizoen start eind augustus in de UK en op de kalender staat o.a. Zolder..
    jup.. en hij is weer aanwezig in Rotterdam met de Bavaria City Racing (waarin weet ik nog niet) en volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler in de IRL.
    NY_Giantwoensdag 21 mei 2008 @ 15:48
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 14:22 schreef nicomart het volgende:

    [..]

    jup.. en hij is weer aanwezig in Rotterdam met de Bavaria City Racing (waarin weet ik nog niet) en volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler in de IRL.
    Helaas horen we dat soort dingen vaker "...volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler..." en komt er meestal niets van terecht. Ik hoop natuurlijk wel dat het hem lukt...
    Trystarwoensdag 21 mei 2008 @ 16:21
    Voetbal clubs die een autosport team hebben, ik wist niet dat dit idee al tot realiteit is gebracht.
    Ik hoop dat Doornbos hierna in de IRL kan bij een mooi team, na wat hij in de Champ Car heeft laten zien zou er toch wel intresse voor hem moeten zijn lijkt me.
    Psychonikeowoensdag 21 mei 2008 @ 17:26
    quote:
    Op woensdag 21 mei 2008 15:48 schreef NY_Giant het volgende:

    [..]

    Helaas horen we dat soort dingen vaker "...volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler..." en komt er meestal niets van terecht. Ik hoop natuurlijk wel dat het hem lukt...
    wat er naar buiten is gebracht, is dat er wel interesse is, maar dat ten tijde van de fusie alle grote team vol zaten. Zelf wil hij niet halverwege instappen of bij een kleiner team bezig gaan in de IRL, om zijn opgebouwde reputatie met de Champcars niet te beschadigen.

    Dat voetbalauto-gebeuren is puur europees volgens mij, dus daar zullen die Amerikanen weinig van meekrijgen als het niets is.
    TJDoornboswoensdag 21 mei 2008 @ 20:06
    Gewoon ff resultaten boeken en dan hopen op 2009
    Kleffe_Dopvrijdag 13 maart 2009 @ 11:53
    *kick

    IRL is het dus geworden.
    quote:

    Doornbos snel onderweg op laatste dag Sebring
    13 maart 2009
    Robert Doornbos kwam donderdag opnieuw in actie op het circuit van Sebring. De IndyCar-coureur reed op het Amerikaanse circuit een snelste tijd van 53.1 in de ochtend. 's Middags kwam hij nauwelijks meer in actie wegens een maximum aantal kilometers dat een coureur mag maken.

    "In de ochtend verliep het helemaal prima, met tijden laag in de 53. Het ging zelfs zo goed, dat we tegen lunchtijd bijna aan ons limiet zaten van kilometers die we mogen rijden. We besloten het daarna rustig aan te doen en na lunch deden we nog maar twee runs", vertelde Doornbos, die veel data uitwisselde met teamgenoot Graham Rahal. "We wisten de auto hierdoor gedurende dag te verbeteren."

    De volgende keer dat Doornbos in de auto zit is tijdens de test in Barber, in Alabama. Hier vindt van 21 tot en met 23 maart de laatste IndyCar-test plaats, voor het seizoen op 5 april begint in de straten van St. Petersburg.
    5 april!
    The_Hivesmaandag 1 juni 2009 @ 08:29
    14e gister. Jammer. Hoop dat de volgende wedstrijden hem wat meer brengen.
    The_Hivesmaandag 15 juni 2009 @ 15:01
    Robert is rookie of the year geworden in de A1GP . Nu nog 'even' in de indy worden
    Kleffe_Dopmaandag 15 juni 2009 @ 15:04
    Rookie of the Year zal die wel worden in Indycar.
    Een paar goede prestaties worden echter wel broodnodig.

    Ik krijg het idee dat Doornbos óf het niveau van de Indycar series behoorlijk onderschat heeft óf gedacht had zich snel aan te kunnen passen aan de bolide's/ovals.

    Waar de tendens voor de start van het seizoen nog was: "Ik ga voor een podium in de eerste wedstrijd!", is het nu na een x-aantal races telkens: "Ik leer nog iedere week bij."
    The_Hivesmaandag 15 juni 2009 @ 15:07
    ja precies. Die titel vind ik niet echt aansprekend ofzo als je evengoed bijvoorbeeld 14e in het kampioenschap wordt.
    Kleffe_Dopdinsdag 23 juni 2009 @ 12:16
    De zoveelste teleurstelling:
    quote:
    Doornbos: "Een weekend om snel te vergeten"

    Robert Doornbos heeft weinig indruk kunnen maken tijdens de zevende IndyCar-race van het jaar, op de Iowa Speedway. De Rotterdammer verloor vlak na de start al de controle over zijn bolide, waarna een botsing met Ryan Hunter-Reay volgde.

    "Ik weet niet waarom, maar de balans van de auto was heel erg slecht", vertelde Doornbos. "Ik had direct heel erg veel last van overstuur. Ik probeerde de banden zo goed als ik kon op temperatuur te krijgen, maar het voelde allemaal niet goed en bij het ingaan van Turn 3 ging ik zijwaarts en raakte ik de auto van Hunter-Reay."

    De voorwielophanging en de voorvleugel van Doornbos raakten beschadigd. Na een lange reparatie ging de Nederlander nog wel de baan weer op, om uiteindelijk als vijftiende, op 192 ronden achterstand, aan de finish te komen. "De monteurs hebben de ophanging zo snel mogelijk weer gerepareerd, zodat ik terug de baan op kon. Ik kon hierdoor Raphael Matos nog voorbij komen, met wie ik aan het vechten ben om de titel Rookie of the Year. Verder was het een weekend om snel te vergeten."

    Doornbos staat vijftiende in het algemeen klassement, met 119 punten. In de rookiestand staat hij momenteel tweede, met een punt minder dan Matos.
    Als dit zo doorgaat denk ik niet dat NHL hem gaat houden voor volgend seizoen.
    sasquatschdinsdag 23 juni 2009 @ 13:37
    quote:
    Op dinsdag 23 juni 2009 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
    De zoveelste teleurstelling:
    [..]

    Als dit zo doorgaat denk ik niet dat NHL hem gaat houden voor volgend seizoen.
    Dan kunnen ze dat ook doen met Graham Rahal, want die deed de vorige race precies hetzelfde.
    Kleffe_Dopdinsdag 21 juli 2009 @ 16:22
    quote:
    Marketingbureau GR8 Industries failliet verklaard

    Sportmarketingbureau GR8 Industries is failliet verklaard door de rechtbank in Breda. Het bedrijf doet onder andere het management van Robert Doornbos. Eerder werkte GR8 Industries nog samen met Christijan Albers en het Spyker F1-team.

    Het faillissement is aangevraagd door twintig schuldeisers, die gezamenlijk zo'n 150.000 euro tegoed hebben van de Bredase onderneming. Lodewijk Varossieau, de oprichter van GR8 Industries, was niet bereikbaar voor commentaar.

    GR8 Industries, opgericht in 2004, was verantwoordelijk voor het naar de Formule 1 brengen van Christijan Albers en bezorgde Robert Doornbos eerder dit jaar nog een stoeltje in de IndyCar Series. Ook werkte het bureau samen met onder andere Giedo van der Garde, Renger van der Zande, Yelmer Buurman en Red Bull Racing.

    Het bedrijf had net een contract gesloten met Codemasters voor de wereldwijde lancering van een nieuw Formule 1-spel, dat momenteel ontwikkeld wordt.
    TargaFloriowoensdag 22 juli 2009 @ 11:01
    Ik denk niet dat dit veel gevolgen zal hebben voor Doornbos. Er zijn wel meer mensen en bedrijven die z'n management kunnen doen (eventueel Varossieau zelf). Aan de stickers op de wagen van Doornbos te zien heeft GR8 verder zelf weinig of geen sponsors aangebracht. Een bedrijf als Jumbo is al autosport minded (althans mede-eigenaar Frits van Eerd, de rest van de familie niet of in ieder geval minder) dus die hoeft niet enthousiast gemaakt te worden door een marketingbedrijf.
    sasquatschwoensdag 22 juli 2009 @ 17:16
    quote:
    Op woensdag 22 juli 2009 11:01 schreef TargaFlorio het volgende:
    Ik denk niet dat dit veel gevolgen zal hebben voor Doornbos. Er zijn wel meer mensen en bedrijven die z'n management kunnen doen (eventueel Varossieau zelf). Aan de stickers op de wagen van Doornbos te zien heeft GR8 verder zelf weinig of geen sponsors aangebracht. Een bedrijf als Jumbo is al autosport minded (althans mede-eigenaar Frits van Eerd, de rest van de familie niet of in ieder geval minder) dus die hoeft niet enthousiast gemaakt te worden door een marketingbedrijf.
    TCC (ook van Vaossieau) schijnt de management taken over te nemen.
    FriescheHengstdonderdag 23 juli 2009 @ 11:33
    Zoek een echte manager, Robert. Eentje die kan rekenen en waar je wat aan hebt. Een bedrijf dat zichzelf Great noemt moet je zo wie zo niet vertrouwen. Je kunt er vrij zeker van zijn dat het eigendunk van dat soort sukkels vele malen groter is dan de kwaliteiten.
    Ja, ik werk in de marketing en zie dit soort mensen bijna dagelijks. Opgeblazen ego's en leeggelopen hersenen. En er is altijd weer iemand die in die gladde praatjes trapt. Zo jammer.
    TargaFloriodinsdag 4 augustus 2009 @ 11:05
    quote:
    Doornbos weg bij NHL

    Door Frits van Eldik

    Robert Doornbos had een contract voor 12 wedstrijden met Newman Haas Lanigan en die zijn verreden. Er is een mogelijkheid dat hij bij HVM gaat rijden maar dat is niet bevestigd. Wel is bevestigd dat NHL officieel niets van het vertrek van Doornbos heeft vernomen… Kortom, Doornbos gaat zelf weg of kan het budget niet bij elkaar vinden om verder te gaan en dat is jammer.

    Zojuist wel bericht ontvangen waarin staat dat A1GP een demo gaat doen in Assen. Heb persoonlijk nog altijd mijn bedenkingen maar wie weet… Er staat dat de fans een A1GP auto te zien krijgen… Ik zou zeggen dat er een spectaculaire demo wordt gegeven….
    http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=5390
    nils7dinsdag 4 augustus 2009 @ 11:52
    Hey en Nelsinho net weg... toeval..?
    TargaFloriodinsdag 4 augustus 2009 @ 11:55
    quote:
    Op dinsdag 4 augustus 2009 11:52 schreef nils7 het volgende:
    Hey en Nelsinho net weg... toeval..?
    Ja

    Was al lang bekend (althans sterke geruchten) dat Doornbos maar een contract had voor 12 races.
    vosssdinsdag 4 augustus 2009 @ 12:47
    En die 12 zijn voorbij en ik heb eik in alle 12 races niet echt de Doornbos gezien die we kennen.
    Hopen dat ie bij HVM (als dat doorgaat) beter op zn plek zit en wat meer kan laten zien
    The_Hivesdonderdag 6 augustus 2009 @ 08:06
    HVM nu definitief
    Kleffe_Dopdonderdag 6 augustus 2009 @ 14:51


    Getekend voor de resterende races van 2009 en volgens indycar.com ook voor 2010.
    TargaFloriodonderdag 6 augustus 2009 @ 21:35
    Livery ziet er in ieder geval al beter uit.