abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52922950
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lijkt mij ook niet dat Doornbos zomaar Minardi verlaat omdat ze 2 keer de racestrategie een beetje verknoeid hebben...
Nu ja, als hij per direct naar een topteam zou gaan is het wat anders natuurlijk, maar SA...
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08
Calm down, please!
pi_55870566
quote:
Doornbos neemt deel aan 24 uur van Daytona
08 januari 2008

Champ Car-coureur Robert Doornbos doet mee aan de 24 uur van Daytona, die op 26 januari wordt verreden. Voor de 26-jarige Rotterdammer is het niet alleen zijn eerste uithoudingsrace, het is ook zijn eerste keer op een oval.

"Een nieuwe, maar enorm leuke uitdaging", liet Doornbos weten. "Afgelopen weekend heb ik al getest, samen met mijn teamgenoten Patrick Huisman, Steve Johnson en Richard Lietz. Het rijden met een dak boven mijn hoofd is compleet nieuw voor me, maar wel iets wat me prima heeft vermaakt. In de 24 uur van Daytona rijden veel jongens die ik ken uit de Formule 3, Formule 1 en Champ Cars, zoals Ryan Briscoe, Jacques Villeneuve en Justin Wilson. Ik kan mijn borst dus natmaken!"

Voormalig Formule 1-coureur Juan Pablo Montoya won deze race vorig jaar samen met de Amerikaan Scott Pruett en de Mexicaan Salvador Duran.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:29:54 #153
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55874826
quote:
De Nederlandse coureur Robert Doornbos is vandaag (7 januari 2008) officieel bevestigt als 2e coureur bij Super Aguri. Hij zal het komende seizoen naast Takuma Sato gaan rijden.

Dit komt vrijwel als een verrassing, aangezien de FIA paar dagen geleden nog een lijst publiceerde waarbij Sato en Davidson nog als coureurs stonden gepresenteerd. Robert Doornbos had echter zelf al een tijdje geleden aangegeven dat er nog een kleine kans was dat hij ergens zou gaan rijden als racecoureur. Dat is dus nu gebeurd.

Binnenkort zal Super Aguri haar bolide van 2008 presenteren en daar zal Doornbos dus bij zijn. Zelf heeft Doornbos vandaag nog kort aangegeven wel wat te verwachten van het seizoen 2008, aangezien hij in principe in een Honda rijdt. Vorig seizoen verbaasde Super Aguri vriend en vijand door in het begin van het seizoen een stuk beter te presteren dan het 'grote' Honda team, met als toppunt de GP van Montreal.
bron: www.f1togo.com

Uit welke grote duim zuigen ze dit nu weer...
* I intend to live forever, so far so good! *
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:16:49 #154
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55877473
F1togo is van de broer van Albers ex manager en dr staat wel meer bagger op. Maargoed laat ze me het officiele bericht van SA ff mailen


KANSLOZE SITE!!
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:57:07 #155
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55879854
Varossieua is toch wel een gerespecteerde naam binnen (een deel) van de F1-paddock anders
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:00:45 #156
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_55883054
Ja dus, heb je die site wel eens gelezen staat zoveel bagger/onzin op zonder bronnen...........
  woensdag 9 januari 2008 @ 07:21:06 #157
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55890073
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja dus, heb je die site wel eens gelezen staat zoveel bagger/onzin op zonder bronnen...........
Er zijn maar weinig sites die aan "echte" bronvermelding doen
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55890098
Dat is waar maar kreeg toevallig gisteren een RD-fanmail en er stond geen letter over SA in. En tevens als SA hem OFFICIEEL presenteert dan heeft autosport.com en verder het echt wel hoor want volgens mij slapen sommige sites bij teams in de fabrieken
pi_55904935
quote:
volgens ene meneer oosterhuis gaat rd bij newman haas rijden en die man vertrouw ik iets meer dan de complete site van f1togo
http://www.autosportnews.nl/forum/viewtopic.php?t=1150&postdays=0&postorder=asc&start=15

voor wat het waard is Volgens mij is die meneer Oosterhuis werkzaam bij InsightF1.....
pi_55933844
Doornbos. (tvp)
pi_56428990
Doornbos, gewoon weer Minardi
ROTTERDAM - Robert Doornbos rijdt het komende seizoen in de Champ Car World Series opnieuw voor Minardi Team USA.

Robert Doornbos. FOTO AP
De Rotterdammer was een belangrijke gegadigde om viervoudig kampioen Sébastien Bourdais bij het team van Newman/Haas op te volgen. De Amerikaanse renstal koos gisteren echter voor de Engelsman Justin Wilson, de vice-kampioen van 2006 en 2007.

Doornbos had vorige week nog goede hoop dat hij de vacante positie bij het topteam van de Champ Cars zou mogen invullen.

Hij verklaarde dat bij de eerste test, volgende week op het circuit van Sebring in Florida, duidelijk zou zijn voor welk team hij in 2008 gaat rijden. ,,Het wordt of Newman/Haas, of Minardi,’’ lichtte de Rotterdammer toe.

Zijn voorkeur ging uit naar het team waar Bourdais (hij rijdt komend seizoen in de Formule 1 voor de stal van Scuderia Toro Rosso) de afgelopen jaren furore maakte. ,,Dat heeft veel meer budget en al jaren de beste auto van het veld,’’ zei de coureur.

Doornbos debuteerde afgelopen seizoen in de Amerikaanse tegenhanger van de Formule 1. Hij deed dat zeer verdienstelijk en won twee Grand Prix’, in Mont-Tremblant (Canada) en San José. De Rotterdammer streed lange tijd mee om het kampioenschap. Uiteindelijk legde hij beslag op de derde plaats in het eindklassement, achter Bourdais en Wilson.

Vorige week kroop Doornbos voor het eerst dit jaar weer achter het stuur van een racebolide. Met onder anderen Patrick Huisman deed hij mee aan de beroemde 24-uursrace van Daytona. Daarin boekte hij na een aanrijding weinig aansprekende resultaten.

http://www.ad.nl/sport/article2012530.ece

[i]Wilson heeft het N/H/L plekje voor zijn neus weggekaapt. Nu lijkt 'slechts' Minardi over te blijven. Zo'n 2e jaar kan weleens heel moeilijk gaan worden, omdat Minardi vorig jaar boven verwachting presteerde met veel minder middelen. Het is te hopen dat Minardi financieel is meegegroeid![/i]
pi_56429448
quote:
,,Dat heeft veel meer budget en al jaren de beste auto van het veld,’’ zei de coureur.
Ik denk eerder dat ze de auto het beste afstelde.
Die auto's zijn daar voor zover ik weet nog altijd allemaal gelijk.
Het is dus de combinatie van coureur en engineer die de auto zo goed mogelijk afstellen en dan is het vervolgens aan de coureur om het te doen in de race.

Maargoed, met een groter budget kun je natuurlijk betere mensen aantrekken
pi_56429557
Eigen schuld want in oktober kon die zo tekenen hoorde ik maar wou die wachten!!
pi_56429724
Heb je daar een bron van? Waarom wilde hij wachten? Of hij een aanbieding in de F1 kreeg?
Volgens mij zei Robert destijds al dattie gewoon in de CC wilde blijven rijden, minstens nog 1 jaar.

Overigens kan ik Newman/Haas best begrijpen dat ze voor Wilson zijn gegaan.
Die heeft niet echt F1 ambities meer lijkt het en hij heeft het prima gedaan.
Ik denk dat het voor hun vooral een logische keus was. Ookal heeft Doornbos mooie dingen laten zien, hij is wel nog altijd een "rookie" zegmaar, met veel minder ervaring in de CC dan Wilson en Doornbos heeft nog wel ambitie om F1 te rijden (mits bij een goed team dan).

Logische keus voor mij iig
pi_56430013
RD zei op de fandag (weet niet over er hier mensen zijn die er ook waren) zelf dat hij kon tekenen daar.

Ik neem NHL niks kwalijk hoor Ned, RD zat zelf met zn mensen te slapen en NHL kiest dan voor een andere goeie coureur!
pi_56430600
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 12:00 schreef TJDoornbos het volgende:
RD zei op de fandag (weet niet over er hier mensen zijn die er ook waren) zelf dat hij kon tekenen daar.

Ik neem NHL niks kwalijk hoor Ned, RD zat zelf met zn mensen te slapen en NHL kiest dan voor een andere goeie coureur!

Dan is dat ook de bron die ik eerder op het andere forum al in gedachten had.
pi_56432021
Dat bijna dooie forum??
pi_56432032
Minardi dus. Hm ja...
pi_56432402
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat bijna dooie forum??

Ik post er nog weleens wat, maar ik ben nog een van de weinigen. Jij hebt de hoop opgegeven?
pi_56432453
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 13:34 schreef kriele het volgende:

[..]

Ik post er nog weleens wat, maar ik ben nog een van de weinigen. Jij hebt de hoop opgegeven?
nee want dan had ik mijn functie opgegeven daar maar als het half 2008 niet beter gaat dan is het wat mij betreft wel klaar eerlijk gezegd!
pi_56435547
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:31 schreef NED het volgende:

[..]

Ik denk eerder dat ze de auto het beste afstelde.
Die auto's zijn daar voor zover ik weet nog altijd allemaal gelijk.
Het is dus de combinatie van coureur en engineer die de auto zo goed mogelijk afstellen en dan is het vervolgens aan de coureur om het te doen in de race.

Maargoed, met een groter budget kun je natuurlijk betere mensen aantrekken
En meer testen natuurlijk!
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_56436169
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:36 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

En meer testen natuurlijk!
testdagen in CCWS stellen sowieso weinig voor toch?
pi_56436311
Maarja, waarom zou RD geen kampioen kunnen worden in een Minardi. Vorig seizoen ging het toch retegoed, dus waarom zou hij dat kunstje niet nog eens kunnen herhalen. Hij heeft nu ook meer ervaring, dus is alleen maar een plus erbij. Of is Minardi nu met een neergaande spiraal bezig?
pi_56436643
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 16:05 schreef HPoi het volgende:
Maarja, waarom zou RD geen kampioen kunnen worden in een Minardi. Vorig seizoen ging het toch retegoed, dus waarom zou hij dat kunstje niet nog eens kunnen herhalen. Hij heeft nu ook meer ervaring, dus is alleen maar een plus erbij. Of is Minardi nu met een neergaande spiraal bezig?
Lijkt me niet, maar bij Minardi is het afwachten hoe goed ze nu zijn bij Newman is dat redelijk zeker

Minardi zoekt nog een 2de man want Clarke keert niet terug misschien kan RD een vriendje aanbevelen.
pi_56437716
Albers als 2de dan.
pi_56438888
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
pi_56440803
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef NED het volgende:
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
ik gok dat het sarcastisch bedoeld was.
.
pi_56456384
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef NED het volgende:
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
Was een grapje.
pi_56457641
Albers schijnt alle krediet bij iedereen verschoten te hebben. Hij schijnt nergens op te mogen rekenen, behalve een zwei jahresauto van Audi in de DTM. Zijn sponsoren zijn grotendeels ook allemaal weg bij hem.
pi_56457731
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 12:53 schreef HPoi het volgende:

[..]

Was een grapje.
Ow okay
pi_56558521
Doornbos overweegt vertrek bij Minardi
Robert Doornbos overweegt Champ Car-team Minardi Team USA te verlaten. Dat meldt het AD. De Rotterdammer wil dat het team het budget voor komend seizoen opschroeft anders gaat hij weg.
Budget
"Er moet gewoon meer geld komen", zegt Doornbos in het AD. "Het is ze tot nu toe niet gelukt een titelsponsor te vinden. Ik heb me daarover verbaasd. Er zal twintig procent meer geïnvesteerd moeten worden in de ontwikkeling van de wagen. Halverwege het vorige seizoen hield dat al op."

Keuze
"De bal ligt bij Minardi. Als er dan niet meer budget is, kies ik voor mezelf", aldus Doornbos, die met interesse door PKV en Forsythe Racing wordt gevolgd.
http://www.rtl.nl/(/sport(...)_robert_doornbos.xml

Ik had al zo'n voorgevoel dat het bij Minardi financieel niet overhield(zou het aan de naam liggen? )Opzich vind ik het overigens wel vreemd dat een team na een behoorlijk goed seizoen geen geldschieters weet te vinden. Zou dit aan Minardi liggen of aan de ChampCarserie zelf?
pi_56752915
Nog steeds niets zeker!
pi_56753331
quote:
KAN JE ONS AL MEER VERTELLEN OVER JE PLANNEN VOOR 2008?
RD: “Het klinkt erg cliché, maar we zijn achter de schermen natuurlijk druk bezig. Mijn focus ligt 100% op Amerika. Ik heb het daar in 2007 prima naar mijn zin gehad en wil graag verder bouwen op mijn prima debuutjaar. Omdat ik de lat hoger leg, wil ik wel over een sterk pakket beschikken. Minardi Team USA heeft een streepje voor bij mij, maar ook andere topteams informeren naar mijn diensten. Ik ben dus positief over mijn kansen. Op dit moment zijn alle ogen gericht op wat er uit de gesprekken tussen de CCWS en IRL uit gaat komen. Gaat Champ Car zelfstandig door of worden beide series samengevoegd? Iedereen, teams en rijders, hebben hun besprekingen daardoor logischerwijs even gepauzeerd.”

WANNEER KUNNEN WE ‘WITTE ROOK’ UIT JE SCHOORSTEEN VERWACHTEN?
RD: “We moeten eerst de situatie in Amerika maar eens afwachten. Ikzelf heb al wel een idee wat ik wel/niet wil. Daar zijn we dan ook mee bezig. Mocht Champ Car toch zelfstandig doorgaan, wil ik tijdens de volgende collectieve test, de zogenaamde Spring Training op Laguna Seca half maart, weer in actie komen. Als de series wel samengaan, moeten we eerst maar eens goed bekijken wat dan de mogelijkheden zijn.”
pi_56753348
Dat komt omdat zo een beetje iedereen eventjes de gesprekken heeft opgeschort daar.
ivm de mogelijke opheffing/samensmelting van de Campcar zegmaar.

Ten minste, zo begreep ik het uit dat interview dat iedereen nu eventjes aan het wachten was wat nou verder de bedoeling was met de Champcar
pi_56810829
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 17:11 schreef NED het volgende:
Dat komt omdat zo een beetje iedereen eventjes de gesprekken heeft opgeschort daar.
ivm de mogelijke opheffing/samensmelting van de Campcar zegmaar.

Ten minste, zo begreep ik het uit dat interview dat iedereen nu eventjes aan het wachten was wat nou verder de bedoeling was met de Champcar
Er schijnen meerdere scenario's te zijn:

  • fusie met IRL (schijnt af te hangen van datum IRL race op Motegi die samenvalt met Long Beach). Dan zouden enkele ChampCar races door de IRL overgenomen worden en de teams uit de ChampCar krijgen gratis chassis en motoren en nog eens 1,25 miljoen dollar om over te stappen naar de IRL.

  • faillissement Champ Car series en overname door IRL

  • In 2008 nog apart en vanaf 2009 samen als een serie.
  • The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_56811689
    Dus er is nog niets zeker?
    pi_56852316
    quote:
    Op maandag 18 februari 2008 12:02 schreef HPoi het volgende:
    Dus er is nog niets zeker?
    Van wat ik nu her en der lees is dat de deal rond zou zijn.
    Champcar zou dus opgaan in de IRL en naar verluid zouden 8 Champcar teams de overstap naar de IRL maken en allemaal een chassis en 1,2 miljoen krijgen.

    Volgens verschillende bronnen is het een kwestie van een paar dagen voordat de officiele bevestiging komt.

    Overigens zie ik het somber in voor de europese races van de CC van afgelopen jaar.
    Áls ze daadwerkelijk met de IRL samengaan dan ben ik bang dat we ze niet meer terug gaan zien hier

    Maargoed, dit zijn dus nog de geruchten op internet, er is nog geen bevestiging.
    Afwachten dus
    pi_56853486
    Volgens het AD is het nog niet zeker:
    quote:
    Fusie kost Doornbos topstatus
    Door ANDRÉ VENEMA
    ROTTERDAM/MONTE CARLO - Over zijn toekomst in de Verenigde Staten maakt Robert Doornbos zich geen zorgen. Of zijn carrière daadwerkelijk in Amerika wordt vervolgd, weet de Rotterdammer echter nog niet.
    afbeelding vergroten Robert Doornbos. FOTO AP
    Daarvoor zullen eerst de fusiegesprekken tussen de Indy Racing League (IRL) en de Champ Car World Series moeten worden afgerond.

    Achter de schermen voeren Tony George (het opperhoofd van de IRL) en de eigenaren van de Champ Car World Series intensieve onderhandelingen om beide klassen snel samen te laten smelten. Mochten de twee partijen elkaar in de armen sluiten, en bijna niemand twijfelt daaraan, dan worden ze na bijna vijftien jaar weer herenigd. In 1994 scheidde IRL zich af van CART (Championship Auto Racing Teams), de aanvankelijk zo succesvolle voorloper van de Champ Car World Series.


    Een fusie is zeker voor de Champ Cars noodzakeljk, beweert Doornbos. ,,De klasse is, zo heb ik begrepen, financieel niet sterk genoeg om nog een seizoen alleen te draaien. Er is meer financiële steun nodig.

    ,,Het startveld bestaat bovendien uit te weinig auto’s (afgelopen jaar zestien stuks, red). Verder heeft het iets te maken met tv-rechten,’’ zegt de Rotterdammer, die het afgelopen seizoen bij Minardi Team USA met een derde plaats in het eindklassement van de Champ Car World Series debuteerde. ,,NASCAR (veruit de populairste raceklasse in de VS) en IRL krijgen voor uitzendingen betaald, Champ Cars moet ervoor betalen.’’


    Volgens Doornbos wordt er in Indianapolis, de bakermat van de Amerikaanse autosport en ook de thuishaven van de meeste raceteams, koortsachtig overlegd om tot een fusie te komen. ,,Want de VS zit te wachten op één klasse van singleseaters,’’ beseft de in Monte Carlo woonachtige Doornbos.

    Een samensmelting heeft in zijn optiek alleen maar voordelen. ,,Er zal meer talent te zien zijn, het startveld zal met ruim dertig auto’s groot zijn - hoe voller de grid, hoe beter - en de televisiewaarde zal ook toenemen. Nu lopen alle sponsors naar NASCAR. Het is voor iedereen gewoon beter.’’


    Op weg naar een mogelijke hereniging doemen echter nogal wat problemen op. IRL speelt zich af op ovals, Champ Cars voornamelijk op stratencircuits. Het afgelopen jaar introduceerde de Champ Car World Series een fonkelnieuwe bolide, de Panoz DP01. En die is nog lang niet afgeschreven door de teams.

    Volgens Doornbos is de Panoz DP01 vanwege het vermogen, de bouw en de downforce ook volstrekt ongeschikt voor het rijden op ovale banen. ,,Daarvoor heb je dus een ander chassis en een andere motor nodig.’’ IRL-baas George is, zo heeft Doornbos uit berichten begrepen, bereid nieuwe teams bij een entree een instapgeld van een miljoen dollar per auto te betalen. Daarnaast willen ook de motorenleveranciers een bijdrage leveren voor het welslagen van de fusie.


    Hoewel Doornbos nog geen contract heeft, is hij ervan overtuigd komend seizoen weer in de VS van de partij te zijn. ,,Ik rijd sowieso,’’ klinkt het stellig. ,,Ik moet zorgen dat ik scherp en fit ben. Waar ik rijd, moet ik nog afwachten. Maar ik verwacht dat de telefoon roodgloeiend staat als beide partijen eruit zijn gekomen.’’

    Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de wereldberoemde Indy 500 en een grootheid in de VS, heeft zich bereid verklaard zijn landgenoot bij te staan indien dat mogelijk is. ,,We hebben de laatste tijd veel contact gehad,’’ zegt Doornbos. ,,Arie is een supervent, hij vindt het cool wat ik afgelopen seizoen heb laten zien. Hij zei dat ik geen betere eerste indruk had kunnen maken dan ik afgelopen jaar heb gedaan.

    Het feit dat ik ook meteen een bijnaam heb gekregen (Bobby D, red.), betekent volgens hem dat ik in het wereldje ben opgenomen. Wellicht kan hij me een beetje helpen, hij kent natuurlijk een hoop mensen en heeft een grote reputatie. Voorlopig weet hij echter ook niet veel meer dan wat er in de pers verschijnt.’’

    Of Doornbos’ toekomst ook in 2008 bij Minardi Team USA zal liggen, is onzeker. Teambaas Paul Stoddart is nog op zoek naar een titelsponsor en wacht voorlopig af wat de uitkomst van de gesprekken tussen de IRL en Champ Car World Series wordt. Doornbos zal hoe dan ook van voren af aan moeten beginnen.

    ,,Maar ik krijg nooit iets cadeau,’’ lacht hij. ,,Ik zou het komend jaar als een van dé titelfavorieten bij de Champ Cars ingaan. Nu moet ik waarschijnlijk opnieuw vanaf nul beginnen, want de IRL en het racen op ovals is iets heel anders. Maar ook daar zal ik genieten van het opzoeken van de limieten.’’

    Overnamegesprekken Super Aguri

    Het Formule 1-team van Super Aguri verkeert in zodanige financiële problemen dat een overname onontkoombaar lijkt. De Japanse eigenaar Aguri Suzuki en zijn teammanager Daniele Audetto zouden overnamegesprekken voeren met een groep Indiase investeerders. De voor deze week geplande testritten op het circuit van Barcelona zijn afgezegd. Ook de presentatie van de nieuwe auto, die gisteren zou plaatsvinden, is geannuleerd.

    De Japanse stal, het enige team dat minder dan een maand voor de Grand Prix van Australië zijn auto’s voor 2008 nog niet heeft beproefd, zegt dat het uitstel het gevolg is van ’omstandigheden buiten onze controle’.


    Dat communiqué onderstreept de financiële perikelen die al maanden lang het team in gijzeling houden. Super Aguri dacht aanvankelijk een sponsor te hebben gevonden in het Japanse olieconcern SS United, maar vorig jaar al bleek dat een dispuut was ontstaan over de betalingen.

    De twee beoogde coureurs van het team, de Japanner Takuma Sato en de Engelsman Anthony Davidson, zijn nog in afwachting van een nieuw contract. Davidson liet vorige week weten ervan overtuigd te zijn dat hij ook in 2008 de Super Aguri zal besturen.

    Maar in de Indiase media duiken berichten op dat de voormalige Formule 1-coureur Narain Khartikeyan in de door Honda-motoren aangedreven auto zal stappen, zodra overeenstemming is bereikt met de Indiase investeringsgroep.

    Khartikeyan werd in het verleden gesteund door de Tata-groep, een industrieel conglomeraat dat onder meer auto’s bouwt. Mocht de overname doorgaan, dan is India binnen enkele maanden twee Formule 1-teams rijk. Het team van Force India, voor de helft in handen van de Nederlandse familie Mol, beproeft volgende week de VJM01 in Barcelona.
    pi_56854277
    quote:
    Newman/Haas/Lanigan, PKV, and Forsythe are expected to enter the IRL with two cars each, while Walker, Conquest, and Dale Coyne Racing are likely to field one each. The futures of Minardi Team USA and Rocketsports are unknown, and Pacific Coast Motorsports are believed to be heading for the American Le Mans Series.
    Bron

    Op dit moment tel ik zes teams en negen auto's.
    quote:
    It appears that an agreement has been reached on one sticking point in the deal: the date clash between the Champ Car round at Long Beach and the IRL race at Motegi on the April 19-20 weekend. The Motegi date is believed to have been rescheduled for later in the summer.

    Champ Car's race at Edmonton, Canada, which draws the series' biggest crowd is likely to be confirmed in the IRL schedule, as well as a non-championship race at Surfer's Paradise, Australia. That brings the schedule to 19 races this year, with more road course events likely to be considered for 2009.
    Er worden dus dit jaar drie races van de CCWS aan de IRL toegevoegd en volgend jaar komen er nog meer (straat)races bij (misschien Europa?). De bedoeling is om de helft van de races op ovals te rijden en de andere helft op niet-ovals.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
      woensdag 20 februari 2008 @ 09:42:59 #190
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_56854496
    quote:
    Op woensdag 20 februari 2008 09:29 schreef sasquatsch het volgende:
    Er worden dus dit jaar drie races van de CCWS aan de IRL toegevoegd en volgend jaar komen er nog meer (straat)races bij (misschien Europa?). De bedoeling is om de helft van de races op ovals te rijden en de andere helft op niet-ovals.
    Goede mix imo
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_56864522
    Klinkt hoopvol in ieder geval..
    (nu nog hoopvol voor Robert..)
    pi_56967841
    Doornbos wordt gelinkt aan Pacific Coast Motorsports, team wil met twee wagens aan de nieuwe Indycar Series mee gaan doen.
    -
    pi_56968048
    Is dit een (potentieel) goed team?
    pi_56968301
    die leverde de nummer 2 toch af afgelopen seizoen in de champcars? en wilson zat daar toch vorige jaar? Degene die het stoeltje van die fransman heeft ingenomen?
    pi_56972187
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 17:53 schreef nicomart het volgende:
    die leverde de nummer 2 toch af afgelopen seizoen in de champcars? en wilson zat daar toch vorige jaar? Degene die het stoeltje van die fransman heeft ingenomen?
    Wilson reed jaren voor RuSPort in de ChampCar en werd met dit team tweede.

    Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
    The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
    [b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
    pi_56972576
    Als je achteraan wil rijden moet je het vooral doen, maar RD wil dat niet!
    pi_56972623
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Wilson reed jaren voor RuSPort in de ChampCar en werd met dit team tweede.

    Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
    Zie je.. Dan heb ik toch niet op zitten letten
    pi_56974315
    quote:
    Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef sasquatsch het volgende:

    [..]

    Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
    Figge liet zich vaak genoeg zien in de races. Jammer genoeg stond zijn neus op die momenten niet in de juiste richting van de baan
    Dalziel was eigenlijk vrij anoniem. Lijkt me niet echt een lekker team voor Robert om in te stappen en al helemaal niet na deze fusie.
    De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
    pi_56981225
    Kzou maar gewoon bij Minardi blijven in dat geval; die hebben tenminste bewezen vanuit het niets een coureur op de derde plek in het kampioenschap te brengen en structureel te kunnen vechten om overwinningen.
    pi_56981407
    Minardi is nog niet officieel overgestapt toch?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')