Inderdaad. Maar daarom kun je wel nog steeds beter afgaan op betrouwbare sitesquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Silly season heeft niet voor niks het woord 'silly' in de naam zitten
Ik houd het liever op: waar rook is, is vuurquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 15:20 schreef Automatic_Rock het volgende:
Silly season heeft niet voor niks het woord 'silly' in de naam zitten
Ik vind oo RTL geen betrouwbare sitequote:Op vrijdag 17 augustus 2007 16:59 schreef Patrick2289 het volgende:
RTL GP (5) vind ik toch iets betrouwbaarder, er wordt wel doorgelinkt naar formule1wereld maar ze zetten het niet zomaar op de site :
http://www.rtl.nl/(/sport(...)illiams_doornbos.xml
Carlo van Dam is toch ook Rotterdammer?quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:44 schreef TJDoornbos het volgende:
Wel een gave show gisteren van de enige echte Rotterdammer in het veld!!![]()
![]()
Zeker, en een man van zijn woord. Sponsoren wegwuiven omdat we een afspraakje met hem haddenquote:Op maandag 20 augustus 2007 23:08 schreef TJDoornbos het volgende:
Vlaardinger, dus komt in de buurt maar is het niet helemaalWel een coole dude trouwens!!
quote:Doornbos in beeld bij Newman/Haas
Gepubliceerd op 21 augustus 2007, 15:48 · Laatst bijgewerkt op 21 augustus 2007, 15:50
Assen - Robert Doornbos is in beeld bij het team van Newman/Haas. Carl Haas, de puisant rijke baas van het team, dat hij runt samen met acteur Paul Newman, heeft de Nederlandse Minardi coureur een aanbieding gedaan om medio 2008 te gaan rijden voor het team van Newman/Haas. Dat kan doorgaan voor Ferrari van de Champ Cars.
Robert Doornbos: "Natuurlijk ben ik er door gestreeld. Want laten we wel wezen: Newman/Haas verhoudt zich tot Minardi als Goliath staat tot David. Maar voorlopig laat ik het allemaal over me heen komen. Het toont in ieder geval aan dat ik me voor volgend seizoen geen zorgen hoef te maken en dat voelt goed."
Waarom niet? Zolang hij daar beter af is......quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
RD kan het naar Paul niet maken!!
Denk dat Paul en Robert goed genoeg door 1 deur kunnen om daar als volwassenen uit te komen ...quote:Op woensdag 22 augustus 2007 14:38 schreef TJDoornbos het volgende:
RD kan het naar Paul niet maken!!
Had je ook zo gereageerd toen Robert nog bij Minardi F1 reed en een kans kreeg om bij McLaren te rijden?quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:02 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja dat wel Googol maar vind het niet eerlijk naar Paul toe. Dat Newman hem wil is leuk en dat ze iets beter zijn dan minardi is ook waar maar hij hoort thuis bij Minardi!!
Ow dacht ik.quote:Op woensdag 22 augustus 2007 18:13 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Tis topsport TJ, geen theekransje...
Het wordt altijd live uitgezonden op Eurosport 2quote:Op zondag 26 augustus 2007 22:00 schreef dapluiz het volgende:
Vond het wel leuk om het nou eens live te zien, maar dit is alleen omdat ze nu in europa racen ? Of gaan ze hier straks ook mee door als ze weer buiten europa racen ?
mar a het was niet live b zat boordevol reclame en c Plooy en die andere rukker waren baggertquote:Op maandag 27 augustus 2007 08:33 schreef JJdJ1984 het volgende:
sms6 zond het uit
ach hoe vaak komt het voor dat een Amerikaanse serie naar Nederland komt. Niet vaak dus daarom al ga ik er heen.quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:40 schreef Tackleberry het volgende:
Ik geloof dat je op SBS6 altijd nog meer ziet / hoort / weet dan wanneer je langs het circuit zit, dus ik ben benieuwd komend weekend...
?quote:Op maandag 27 augustus 2007 18:47 schreef Rory78 het volgende:
Bert refereerde nog zelfs aan zijn beruchtste uitspraak....
("terugkoppertje")
Bronquote:The Dutchman has logged more laps than any other driver in the 2007 World Series, and is the only driver to have been running at the end of every event, covering 883 of 893 possible laps.
Volgens mij deed hij die uitspraak van dat terugkoppen, tijdens de US 500 op Michigan in '98, toen er een band het hek over vloog zo het publiek in.quote:Op maandag 27 augustus 2007 22:54 schreef Rory78 het volgende:
Toen tijdens de start van de GP van San Marino in 1994 de bolide van JJ Lehto stalde en snoeihard werd geraakt, vloog er een wiel van zijn wagen het publiek in. Bert merkte quasi-lollig op dat diegene waar het projectiel zo vervaarlijk naar op weg was, dat maar moest "terugkoppen". Niemand, en zeker hijzelf niet, kon bevroeden dat het een allerminst lollige GP verder zou worden..
Afgelopen zondag quoteerde hij zich met de nodige zelfspot toen Mario Dominguez, weliswaar wat minder spectaculair en gevaarlijk, eveneens op drie wielen langs de kant stond en het vierde wiel een eigen leven begon te leiden.
Dat dan weer wel, langs het circuit zie je ze ff voorbij flitsen maar op tv zie je véél meerquote:Op maandag 27 augustus 2007 18:40 schreef Tackleberry het volgende:
Ik geloof dat je op SBS6 altijd nog meer ziet / hoort / weet dan wanneer je langs het circuit zit, dus ik ben benieuwd komend weekend...
quote:Zit je ff lekker te knagen op een superlokatie op de zondagavond. De telefoon licht op. Sms-je! Ik lees dat Robert Doornbos per direct Champcar verlaat en dat hij in Monza al in de SuperAguri gaat rijden. Tevens vermelldde het bericht dat SBS per direct stopt met het uitzenden van de ChampCar. Tussen voorgerecht en hoofdgerecht ff de wenkbrauwen gefronst. Toch laat zoiets je weer niet los. SMS naar Robbert gestuurd, nog geen reactie. Fheen en weer gebeld over de tv verhalen, die schijnen waar te zijn.
De rest zal dan wel aan het licht komen de komende dagen.
groetens
Olav
Ik geloof er geen hol van. Zou betekenen dat ze Davidson of Sato laten vallen. Beiden zeer loyale coureurs.quote:Op maandag 3 september 2007 09:20 schreef IkWilbert het volgende:
Doornbos per direct naar Super Aguri??
volgens Olav Mol wel.....
http://olavmol.nl.angrylog.nl/
[..]
Vond ik dan wel weer goed van gister. Op de schermen kwam net als op de televisieuitzendingen constant de stand bovenin voorbij inclusief alle verschillen. Dat was heel goed te volgen. En als je zelf een beetje oplet is dat toch wel bij te houden? Alleen bij de pitstops is dat wat lastiger.quote:Op zondag 2 september 2007 12:10 schreef SimtekF1 het volgende:
Idd, vorig jaar met A1 in Zandvoort was ik constant aan het bellen met het thuisfront omdat we geen idee hadden waar Bleekenmolen nou telkens reed.
[F1] F1 nieuwtjes topic deel 24: Met voorlopige kalender '08quote:Op maandag 3 september 2007 10:48 schreef Automatic_Rock het volgende:
Lijkt mij ook niet dat Doornbos zomaar Minardi verlaat omdat ze 2 keer de racestrategie een beetje verknoeid hebben...
Nu ja, als hij per direct naar een topteam zou gaan is het wat anders natuurlijk, maar SA...
quote:Doornbos neemt deel aan 24 uur van Daytona
08 januari 2008
Champ Car-coureur Robert Doornbos doet mee aan de 24 uur van Daytona, die op 26 januari wordt verreden. Voor de 26-jarige Rotterdammer is het niet alleen zijn eerste uithoudingsrace, het is ook zijn eerste keer op een oval.
"Een nieuwe, maar enorm leuke uitdaging", liet Doornbos weten. "Afgelopen weekend heb ik al getest, samen met mijn teamgenoten Patrick Huisman, Steve Johnson en Richard Lietz. Het rijden met een dak boven mijn hoofd is compleet nieuw voor me, maar wel iets wat me prima heeft vermaakt. In de 24 uur van Daytona rijden veel jongens die ik ken uit de Formule 3, Formule 1 en Champ Cars, zoals Ryan Briscoe, Jacques Villeneuve en Justin Wilson. Ik kan mijn borst dus natmaken!"
Voormalig Formule 1-coureur Juan Pablo Montoya won deze race vorig jaar samen met de Amerikaan Scott Pruett en de Mexicaan Salvador Duran.
bron: www.f1togo.comquote:De Nederlandse coureur Robert Doornbos is vandaag (7 januari 2008) officieel bevestigt als 2e coureur bij Super Aguri. Hij zal het komende seizoen naast Takuma Sato gaan rijden.
Dit komt vrijwel als een verrassing, aangezien de FIA paar dagen geleden nog een lijst publiceerde waarbij Sato en Davidson nog als coureurs stonden gepresenteerd. Robert Doornbos had echter zelf al een tijdje geleden aangegeven dat er nog een kleine kans was dat hij ergens zou gaan rijden als racecoureur. Dat is dus nu gebeurd.
Binnenkort zal Super Aguri haar bolide van 2008 presenteren en daar zal Doornbos dus bij zijn. Zelf heeft Doornbos vandaag nog kort aangegeven wel wat te verwachten van het seizoen 2008, aangezien hij in principe in een Honda rijdt. Vorig seizoen verbaasde Super Aguri vriend en vijand door in het begin van het seizoen een stuk beter te presteren dan het 'grote' Honda team, met als toppunt de GP van Montreal.
Er zijn maar weinig sites die aan "echte" bronvermelding doenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Ja dus, heb je die site wel eens gelezen staat zoveel bagger/onzin op zonder bronnen...........
http://www.autosportnews.nl/forum/viewtopic.php?t=1150&postdays=0&postorder=asc&start=15quote:volgens ene meneer oosterhuis gaat rd bij newman haas rijden en die man vertrouw ik iets meer dan de complete site van f1togo
Ik denk eerder dat ze de auto het beste afstelde.quote:,,Dat heeft veel meer budget en al jaren de beste auto van het veld,’’ zei de coureur.
quote:Op donderdag 31 januari 2008 12:00 schreef TJDoornbos het volgende:
RD zei op de fandag (weet niet over er hier mensen zijn die er ook waren) zelf dat hij kon tekenen daar.
Ik neem NHL niks kwalijk hoor Ned, RD zat zelf met zn mensen te slapen en NHL kiest dan voor een andere goeie coureur!
quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:20 schreef TJDoornbos het volgende:
Dat bijna dooie forum??
nee want dan had ik mijn functie opgegeven daar maar als het half 2008 niet beter gaat dan is het wat mij betreft wel klaar eerlijk gezegd!quote:Op donderdag 31 januari 2008 13:34 schreef kriele het volgende:
[..]
Ik post er nog weleens wat, maar ik ben nog een van de weinigen. Jij hebt de hoop opgegeven?
En meer testen natuurlijk!quote:Op donderdag 31 januari 2008 11:31 schreef NED het volgende:
[..]
Ik denk eerder dat ze de auto het beste afstelde.
Die auto's zijn daar voor zover ik weet nog altijd allemaal gelijk.
Het is dus de combinatie van coureur en engineer die de auto zo goed mogelijk afstellen en dan is het vervolgens aan de coureur om het te doen in de race.
Maargoed, met een groter budget kun je natuurlijk betere mensen aantrekken
Lijkt me niet, maar bij Minardi is het afwachten hoe goed ze nu zijn bij Newman is dat redelijk zekerquote:Op donderdag 31 januari 2008 16:05 schreef HPoi het volgende:
Maarja, waarom zou RD geen kampioen kunnen worden in een Minardi. Vorig seizoen ging het toch retegoed, dus waarom zou hij dat kunstje niet nog eens kunnen herhalen. Hij heeft nu ook meer ervaring, dus is alleen maar een plus erbij. Of is Minardi nu met een neergaande spiraal bezig?
ik gok dat het sarcastisch bedoeld was.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef NED het volgende:
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
Was een grapje.quote:Op donderdag 31 januari 2008 18:07 schreef NED het volgende:
Doornbos heeft helemaal nul komma niks op met Albers en ik durf er mn hand voor in het vuur te steken dat áls Albers al in dat stoeltje terecht komt, dat het dan van Paul zelf af komt, maar zeker niet van Robert
quote:KAN JE ONS AL MEER VERTELLEN OVER JE PLANNEN VOOR 2008?
RD: “Het klinkt erg cliché, maar we zijn achter de schermen natuurlijk druk bezig. Mijn focus ligt 100% op Amerika. Ik heb het daar in 2007 prima naar mijn zin gehad en wil graag verder bouwen op mijn prima debuutjaar. Omdat ik de lat hoger leg, wil ik wel over een sterk pakket beschikken. Minardi Team USA heeft een streepje voor bij mij, maar ook andere topteams informeren naar mijn diensten. Ik ben dus positief over mijn kansen. Op dit moment zijn alle ogen gericht op wat er uit de gesprekken tussen de CCWS en IRL uit gaat komen. Gaat Champ Car zelfstandig door of worden beide series samengevoegd? Iedereen, teams en rijders, hebben hun besprekingen daardoor logischerwijs even gepauzeerd.”
WANNEER KUNNEN WE ‘WITTE ROOK’ UIT JE SCHOORSTEEN VERWACHTEN?
RD: “We moeten eerst de situatie in Amerika maar eens afwachten. Ikzelf heb al wel een idee wat ik wel/niet wil. Daar zijn we dan ook mee bezig. Mocht Champ Car toch zelfstandig doorgaan, wil ik tijdens de volgende collectieve test, de zogenaamde Spring Training op Laguna Seca half maart, weer in actie komen. Als de series wel samengaan, moeten we eerst maar eens goed bekijken wat dan de mogelijkheden zijn.”
Er schijnen meerdere scenario's te zijn:quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:11 schreef NED het volgende:
Dat komt omdat zo een beetje iedereen eventjes de gesprekken heeft opgeschort daar.
ivm de mogelijke opheffing/samensmelting van de Campcar zegmaar.
Ten minste, zo begreep ik het uit dat interview dat iedereen nu eventjes aan het wachten was wat nou verder de bedoeling was met de Champcar
Van wat ik nu her en der lees is dat de deal rond zou zijn.quote:Op maandag 18 februari 2008 12:02 schreef HPoi het volgende:
Dus er is nog niets zeker?
quote:Fusie kost Doornbos topstatus
Door ANDRÉ VENEMA
ROTTERDAM/MONTE CARLO - Over zijn toekomst in de Verenigde Staten maakt Robert Doornbos zich geen zorgen. Of zijn carrière daadwerkelijk in Amerika wordt vervolgd, weet de Rotterdammer echter nog niet.
afbeelding vergroten Robert Doornbos. FOTO AP
Daarvoor zullen eerst de fusiegesprekken tussen de Indy Racing League (IRL) en de Champ Car World Series moeten worden afgerond.
Achter de schermen voeren Tony George (het opperhoofd van de IRL) en de eigenaren van de Champ Car World Series intensieve onderhandelingen om beide klassen snel samen te laten smelten. Mochten de twee partijen elkaar in de armen sluiten, en bijna niemand twijfelt daaraan, dan worden ze na bijna vijftien jaar weer herenigd. In 1994 scheidde IRL zich af van CART (Championship Auto Racing Teams), de aanvankelijk zo succesvolle voorloper van de Champ Car World Series.
Een fusie is zeker voor de Champ Cars noodzakeljk, beweert Doornbos. ,,De klasse is, zo heb ik begrepen, financieel niet sterk genoeg om nog een seizoen alleen te draaien. Er is meer financiële steun nodig.
,,Het startveld bestaat bovendien uit te weinig auto’s (afgelopen jaar zestien stuks, red). Verder heeft het iets te maken met tv-rechten,’’ zegt de Rotterdammer, die het afgelopen seizoen bij Minardi Team USA met een derde plaats in het eindklassement van de Champ Car World Series debuteerde. ,,NASCAR (veruit de populairste raceklasse in de VS) en IRL krijgen voor uitzendingen betaald, Champ Cars moet ervoor betalen.’’
Volgens Doornbos wordt er in Indianapolis, de bakermat van de Amerikaanse autosport en ook de thuishaven van de meeste raceteams, koortsachtig overlegd om tot een fusie te komen. ,,Want de VS zit te wachten op één klasse van singleseaters,’’ beseft de in Monte Carlo woonachtige Doornbos.
Een samensmelting heeft in zijn optiek alleen maar voordelen. ,,Er zal meer talent te zien zijn, het startveld zal met ruim dertig auto’s groot zijn - hoe voller de grid, hoe beter - en de televisiewaarde zal ook toenemen. Nu lopen alle sponsors naar NASCAR. Het is voor iedereen gewoon beter.’’
Op weg naar een mogelijke hereniging doemen echter nogal wat problemen op. IRL speelt zich af op ovals, Champ Cars voornamelijk op stratencircuits. Het afgelopen jaar introduceerde de Champ Car World Series een fonkelnieuwe bolide, de Panoz DP01. En die is nog lang niet afgeschreven door de teams.
Volgens Doornbos is de Panoz DP01 vanwege het vermogen, de bouw en de downforce ook volstrekt ongeschikt voor het rijden op ovale banen. ,,Daarvoor heb je dus een ander chassis en een andere motor nodig.’’ IRL-baas George is, zo heeft Doornbos uit berichten begrepen, bereid nieuwe teams bij een entree een instapgeld van een miljoen dollar per auto te betalen. Daarnaast willen ook de motorenleveranciers een bijdrage leveren voor het welslagen van de fusie.
Hoewel Doornbos nog geen contract heeft, is hij ervan overtuigd komend seizoen weer in de VS van de partij te zijn. ,,Ik rijd sowieso,’’ klinkt het stellig. ,,Ik moet zorgen dat ik scherp en fit ben. Waar ik rijd, moet ik nog afwachten. Maar ik verwacht dat de telefoon roodgloeiend staat als beide partijen eruit zijn gekomen.’’
Arie Luyendyk, tweevoudig winnaar van de wereldberoemde Indy 500 en een grootheid in de VS, heeft zich bereid verklaard zijn landgenoot bij te staan indien dat mogelijk is. ,,We hebben de laatste tijd veel contact gehad,’’ zegt Doornbos. ,,Arie is een supervent, hij vindt het cool wat ik afgelopen seizoen heb laten zien. Hij zei dat ik geen betere eerste indruk had kunnen maken dan ik afgelopen jaar heb gedaan.
Het feit dat ik ook meteen een bijnaam heb gekregen (Bobby D, red.), betekent volgens hem dat ik in het wereldje ben opgenomen. Wellicht kan hij me een beetje helpen, hij kent natuurlijk een hoop mensen en heeft een grote reputatie. Voorlopig weet hij echter ook niet veel meer dan wat er in de pers verschijnt.’’
Of Doornbos’ toekomst ook in 2008 bij Minardi Team USA zal liggen, is onzeker. Teambaas Paul Stoddart is nog op zoek naar een titelsponsor en wacht voorlopig af wat de uitkomst van de gesprekken tussen de IRL en Champ Car World Series wordt. Doornbos zal hoe dan ook van voren af aan moeten beginnen.
,,Maar ik krijg nooit iets cadeau,’’ lacht hij. ,,Ik zou het komend jaar als een van dé titelfavorieten bij de Champ Cars ingaan. Nu moet ik waarschijnlijk opnieuw vanaf nul beginnen, want de IRL en het racen op ovals is iets heel anders. Maar ook daar zal ik genieten van het opzoeken van de limieten.’’
Overnamegesprekken Super Aguri
Het Formule 1-team van Super Aguri verkeert in zodanige financiële problemen dat een overname onontkoombaar lijkt. De Japanse eigenaar Aguri Suzuki en zijn teammanager Daniele Audetto zouden overnamegesprekken voeren met een groep Indiase investeerders. De voor deze week geplande testritten op het circuit van Barcelona zijn afgezegd. Ook de presentatie van de nieuwe auto, die gisteren zou plaatsvinden, is geannuleerd.
De Japanse stal, het enige team dat minder dan een maand voor de Grand Prix van Australië zijn auto’s voor 2008 nog niet heeft beproefd, zegt dat het uitstel het gevolg is van ’omstandigheden buiten onze controle’.
Dat communiqué onderstreept de financiële perikelen die al maanden lang het team in gijzeling houden. Super Aguri dacht aanvankelijk een sponsor te hebben gevonden in het Japanse olieconcern SS United, maar vorig jaar al bleek dat een dispuut was ontstaan over de betalingen.
De twee beoogde coureurs van het team, de Japanner Takuma Sato en de Engelsman Anthony Davidson, zijn nog in afwachting van een nieuw contract. Davidson liet vorige week weten ervan overtuigd te zijn dat hij ook in 2008 de Super Aguri zal besturen.
Maar in de Indiase media duiken berichten op dat de voormalige Formule 1-coureur Narain Khartikeyan in de door Honda-motoren aangedreven auto zal stappen, zodra overeenstemming is bereikt met de Indiase investeringsgroep.
Khartikeyan werd in het verleden gesteund door de Tata-groep, een industrieel conglomeraat dat onder meer auto’s bouwt. Mocht de overname doorgaan, dan is India binnen enkele maanden twee Formule 1-teams rijk. Het team van Force India, voor de helft in handen van de Nederlandse familie Mol, beproeft volgende week de VJM01 in Barcelona.
Bronquote:Newman/Haas/Lanigan, PKV, and Forsythe are expected to enter the IRL with two cars each, while Walker, Conquest, and Dale Coyne Racing are likely to field one each. The futures of Minardi Team USA and Rocketsports are unknown, and Pacific Coast Motorsports are believed to be heading for the American Le Mans Series.
Er worden dus dit jaar drie races van de CCWS aan de IRL toegevoegd en volgend jaar komen er nog meer (straat)races bij (misschien Europa?). De bedoeling is om de helft van de races op ovals te rijden en de andere helft op niet-ovals.quote:It appears that an agreement has been reached on one sticking point in the deal: the date clash between the Champ Car round at Long Beach and the IRL race at Motegi on the April 19-20 weekend. The Motegi date is believed to have been rescheduled for later in the summer.
Champ Car's race at Edmonton, Canada, which draws the series' biggest crowd is likely to be confirmed in the IRL schedule, as well as a non-championship race at Surfer's Paradise, Australia. That brings the schedule to 19 races this year, with more road course events likely to be considered for 2009.
Goede mix imoquote:Op woensdag 20 februari 2008 09:29 schreef sasquatsch het volgende:
Er worden dus dit jaar drie races van de CCWS aan de IRL toegevoegd en volgend jaar komen er nog meer (straat)races bij (misschien Europa?). De bedoeling is om de helft van de races op ovals te rijden en de andere helft op niet-ovals.
Wilson reed jaren voor RuSPort in de ChampCar en werd met dit team tweede.quote:Op maandag 25 februari 2008 17:53 schreef nicomart het volgende:
die leverde de nummer 2 toch af afgelopen seizoen in de champcars? en wilson zat daar toch vorige jaar? Degene die het stoeltje van die fransman heeft ingenomen?
Zie je.. Dan heb ik toch niet op zitten lettenquote:Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Wilson reed jaren voor RuSPort in de ChampCar en werd met dit team tweede.
Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
Figge liet zich vaak genoeg zien in de races. Jammer genoeg stond zijn neus op die momenten niet in de juiste richting van de baanquote:Op maandag 25 februari 2008 20:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Coureurs vorig jaar waren Ryan Dalziel en Alex Figge en die reden meestal achteraan, dus of dit nu een goed team is waag ik te betwijfelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |