Nope, zou dat pas doen als zich een hoofdsponsor zou aandienen.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 10:28 schreef TJDoornbos het volgende:
Minardi is nog niet officieel overgestapt toch?
Jep, Red Bull heeft in 2007 ook de overstap gemaakt naar het populairdere NASCAR.quote:Op dinsdag 26 februari 2008 23:23 schreef TJDoornbos het volgende:
Red Bull trok zich juist terug uit CCWS met Jani toch?
In dat geval zou Red Bull voor een 100% eigen team gaan. Net als Team Red Bull in de Nascar en Red Bull Racing in de Formule 1.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:47 schreef Gijsje het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee een, de Red Bull Air races komen ook zomaar ineens uit de "lucht" en door Red Bull redelijk populair geworden. Ik zou Indycar niet onderschatten nu als bedrijf, nu investeren in de nieuwe serie is voor de toekomst. Ook Red Bull zou dit als een mogelijkheid kunnen zien.
Maar de sport van het airracen bestond al langer. De airrace is gewoon een nieuw evenement binnen een reeds gevestigde sport. Zelfde als de Red Bull Knock Out.quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:47 schreef Gijsje het volgende:
Daar ben ik het niet helemaal mee een, de Red Bull Air races komen ook zomaar ineens uit de "lucht" en door Red Bull redelijk populair geworden. Ik zou Indycar niet onderschatten nu als bedrijf, nu investeren in de nieuwe serie is voor de toekomst. Ook Red Bull zou dit als een mogelijkheid kunnen zien.
Dat snap ik ook niet zo goed. IRL is redelijk betaalbaar in vergelijk met de F1. Start dan gewoon een Red Bull team.quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:03 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
In dat geval zou Red Bull voor een 100% eigen team gaan. Net als Team Red Bull in de Nascar en Red Bull Racing in de Formule 1.
Dat lijkt toch de strategie te zijn van Red Bull de laatste jaren.
Red Bull Crashed Ice, ook erg leuk!quote:Op donderdag 28 februari 2008 13:06 schreef sanger het volgende:
[..]
Maar de sport van het airracen bestond al langer. De airrace is gewoon een nieuw evenement binnen een reeds gevestigde sport. Zelfde als de Red Bull Knock Out.
Red Bull is niet zo van de gewaagde investeringen, zijn eigenlijk eerder conservatief.
Met dit plan krijg iedereen toch weer een nieuwe auto? Dus die oude overspuiten zal geen optie zijnquote:Op donderdag 28 februari 2008 18:50 schreef Rory78 het volgende:
Gewoon titelsponsor worden van Minardi?
Ook heel gewoon in de USA.. Vorig jaar reed Robert Doornbos ook in the Muermans car, terwijl je (als je het logo of de kleuren niet kende) heel goed moest kijken waar dat dan precies stond. (ja, op de achtervleugel, ik weet het) Dus het zou zomaar kunnen. Spuit die lelijke zwarte/rode hokken maar in het overbekende RedBull schema en zet Robert achter het stuur. Lijkt me een prachtige voortborduring op een oude relatie.
Bij NASCAR was dat niet het geval. Volledig nieuw team, 1 van de 2 coureurs was een stockcar rookie (Allmendinger) en een fabrikant die zijn NASCAR debuut maakte (Toyota).quote:Op donderdag 28 februari 2008 12:42 schreef sanger het volgende:
En denk je dat RedBull daarom hun beleid omgooit, van de veruit meest populaire klasse in de US afstapt om die nieuwe klasse te sponsoren? No fucking way.
Red Bull is best dynamisch als bedrijf, maar als je ziet waarin ze investeren zijn dat wel altijd sporten of teams die zich bewezen hebben.
jup.. en hij is weer aanwezig in Rotterdam met de Bavaria City Racing (waarin weet ik nog niet) en volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler in de IRL.quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:08 schreef Rory78 het volgende:
Robert gaat voor AC Milan rijden in de Premier1 Racing competitie. Seizoen start eind augustus in de UK en op de kalender staat o.a. Zolder..
Helaas horen we dat soort dingen vaker "...volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler..." en komt er meestal niets van terecht. Ik hoop natuurlijk wel dat het hem lukt...quote:Op woensdag 21 mei 2008 14:22 schreef nicomart het volgende:
[..]
jup.. en hij is weer aanwezig in Rotterdam met de Bavaria City Racing (waarin weet ik nog niet) en volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler in de IRL.
wat er naar buiten is gebracht, is dat er wel interesse is, maar dat ten tijde van de fusie alle grote team vol zaten. Zelf wil hij niet halverwege instappen of bij een kleiner team bezig gaan in de IRL, om zijn opgebouwde reputatie met de Champcars niet te beschadigen.quote:Op woensdag 21 mei 2008 15:48 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Helaas horen we dat soort dingen vaker "...volgend seizoen waarschijnlijk bij een grote speler..." en komt er meestal niets van terecht. Ik hoop natuurlijk wel dat het hem lukt...
5 april!quote:
Doornbos snel onderweg op laatste dag Sebring
13 maart 2009
Robert Doornbos kwam donderdag opnieuw in actie op het circuit van Sebring. De IndyCar-coureur reed op het Amerikaanse circuit een snelste tijd van 53.1 in de ochtend. 's Middags kwam hij nauwelijks meer in actie wegens een maximum aantal kilometers dat een coureur mag maken.
"In de ochtend verliep het helemaal prima, met tijden laag in de 53. Het ging zelfs zo goed, dat we tegen lunchtijd bijna aan ons limiet zaten van kilometers die we mogen rijden. We besloten het daarna rustig aan te doen en na lunch deden we nog maar twee runs", vertelde Doornbos, die veel data uitwisselde met teamgenoot Graham Rahal. "We wisten de auto hierdoor gedurende dag te verbeteren."
De volgende keer dat Doornbos in de auto zit is tijdens de test in Barber, in Alabama. Hier vindt van 21 tot en met 23 maart de laatste IndyCar-test plaats, voor het seizoen op 5 april begint in de straten van St. Petersburg.
Als dit zo doorgaat denk ik niet dat NHL hem gaat houden voor volgend seizoen.quote:Doornbos: "Een weekend om snel te vergeten"
Robert Doornbos heeft weinig indruk kunnen maken tijdens de zevende IndyCar-race van het jaar, op de Iowa Speedway. De Rotterdammer verloor vlak na de start al de controle over zijn bolide, waarna een botsing met Ryan Hunter-Reay volgde.
"Ik weet niet waarom, maar de balans van de auto was heel erg slecht", vertelde Doornbos. "Ik had direct heel erg veel last van overstuur. Ik probeerde de banden zo goed als ik kon op temperatuur te krijgen, maar het voelde allemaal niet goed en bij het ingaan van Turn 3 ging ik zijwaarts en raakte ik de auto van Hunter-Reay."
De voorwielophanging en de voorvleugel van Doornbos raakten beschadigd. Na een lange reparatie ging de Nederlander nog wel de baan weer op, om uiteindelijk als vijftiende, op 192 ronden achterstand, aan de finish te komen. "De monteurs hebben de ophanging zo snel mogelijk weer gerepareerd, zodat ik terug de baan op kon. Ik kon hierdoor Raphael Matos nog voorbij komen, met wie ik aan het vechten ben om de titel Rookie of the Year. Verder was het een weekend om snel te vergeten."
Doornbos staat vijftiende in het algemeen klassement, met 119 punten. In de rookiestand staat hij momenteel tweede, met een punt minder dan Matos.
Dan kunnen ze dat ook doen met Graham Rahal, want die deed de vorige race precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 12:16 schreef Kleffe_Dop het volgende:
De zoveelste teleurstelling:
[..]
Als dit zo doorgaat denk ik niet dat NHL hem gaat houden voor volgend seizoen.
quote:Marketingbureau GR8 Industries failliet verklaard
Sportmarketingbureau GR8 Industries is failliet verklaard door de rechtbank in Breda. Het bedrijf doet onder andere het management van Robert Doornbos. Eerder werkte GR8 Industries nog samen met Christijan Albers en het Spyker F1-team.
Het faillissement is aangevraagd door twintig schuldeisers, die gezamenlijk zo'n 150.000 euro tegoed hebben van de Bredase onderneming. Lodewijk Varossieau, de oprichter van GR8 Industries, was niet bereikbaar voor commentaar.
GR8 Industries, opgericht in 2004, was verantwoordelijk voor het naar de Formule 1 brengen van Christijan Albers en bezorgde Robert Doornbos eerder dit jaar nog een stoeltje in de IndyCar Series. Ook werkte het bureau samen met onder andere Giedo van der Garde, Renger van der Zande, Yelmer Buurman en Red Bull Racing.
Het bedrijf had net een contract gesloten met Codemasters voor de wereldwijde lancering van een nieuw Formule 1-spel, dat momenteel ontwikkeld wordt.
TCC (ook van Vaossieau) schijnt de management taken over te nemen.quote:Op woensdag 22 juli 2009 11:01 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik denk niet dat dit veel gevolgen zal hebben voor Doornbos. Er zijn wel meer mensen en bedrijven die z'n management kunnen doen (eventueel Varossieau zelf). Aan de stickers op de wagen van Doornbos te zien heeft GR8 verder zelf weinig of geen sponsors aangebracht. Een bedrijf als Jumbo is al autosport minded (althans mede-eigenaar Frits van Eerd, de rest van de familie niet of in ieder geval minder) dus die hoeft niet enthousiast gemaakt te worden door een marketingbedrijf.
http://fritsvaneldik.nl/webpost/?p=5390quote:Doornbos weg bij NHL
Door Frits van Eldik
Robert Doornbos had een contract voor 12 wedstrijden met Newman Haas Lanigan en die zijn verreden. Er is een mogelijkheid dat hij bij HVM gaat rijden maar dat is niet bevestigd. Wel is bevestigd dat NHL officieel niets van het vertrek van Doornbos heeft vernomen… Kortom, Doornbos gaat zelf weg of kan het budget niet bij elkaar vinden om verder te gaan en dat is jammer.
Zojuist wel bericht ontvangen waarin staat dat A1GP een demo gaat doen in Assen. Heb persoonlijk nog altijd mijn bedenkingen maar wie weet… Er staat dat de fans een A1GP auto te zien krijgen… Ik zou zeggen dat er een spectaculaire demo wordt gegeven….
Jaquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 11:52 schreef nils7 het volgende:
Hey en Nelsinho net weg... toeval..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |