De wolken knallen overal wel aardig de lucht in maar groeien niet verder uit omdat ze de kracht missen om door te stoten. Maar als dat eenmaal is gelukt gaat 't in één keer ook hard. Hoe het natuurkundig helemaal zit weet ik ook niet. Nu ten zuiden van Hardewijk ook in één keer een felle bui ontstaan.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:32 schreef kepler het volgende:
wel mooi om te zien, vanuit het niets ontstaan binnen 30 min ofzo hele zware onweersbuienIemand die hier een verklaring voor heeft?
Aalsmeer, gigantisch onweer. Alle groepen lagen er net uit.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:31 schreef Sonja27 het volgende:
Schiphol rijk noodweer!!!!
ja maar dit ging wel extreem snel. Opeens vlak voor de kust (zal er vast mee te maken hebben) ontstond een hele actieve lijn met buien binnen een half uurtje, volgens mij komt dit niet zo heel vaak voor? Of is dit aardig normaal dat buien met deze snelheid ontstaan?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:41 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
De wolken knallen overal wel aardig de lucht in maar groeien niet verder uit omdat ze de kracht missen om door te stoten. Maar als dat eenmaal is gelukt gaat 't in één keer ook hard. Hoe het natuurkundig helemaal zit weet ik ook niet. Nu ten zuiden van Hardewijk ook in één keer een felle bui ontstaan.
O, zo. Die buien bij de kust zijn waarschijnlijk onstaan door kustconvergentie. Komt wel vaker voor. Je hebt er oa een goede windrichting/snelheid verdeling voor nodig. Kan je hier meer over vinden: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=415952&tid=415952&exp=1quote:Op maandag 9 juli 2007 11:56 schreef kepler het volgende:
[..]
ja maar dit ging wel extreem snel. Opeens vlak voor de kust (zal er vast mee te maken hebben) ontstond een hele actieve lijn met buien binnen een half uurtje, volgens mij komt dit niet zo heel vaak voor? Of is dit aardig normaal dat buien met deze snelheid ontstaan?
In Delft rommelt het nog steeds trouwens
u zij niet alleen, hier in Zoetermeer hetzelfdequote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef Xenwolfie het volgende:
IK BEN BOOS
Krimpen aan den Ijssel ligt dus wat ten oosten van Rotterdam. Ik werd net wakker en ik hoorde gerommel. Kijk ik uit me raam zie ik een gigantisch donkere lucht OOST trekken en komt het neit over me heen!.
In Capelle aan de IJssel (tegen de oostkant v. R'dam) daarentegen flitst en rommelt het lekkerquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef Xenwolfie het volgende:
IK BEN BOOS
Krimpen aan den Ijssel ligt dus wat ten oosten van Rotterdam. Ik werd net wakker en ik hoorde gerommel. Kijk ik uit me raam zie ik een gigantisch donkere lucht OOST trekken en komt het neit over me heen!.
quote:Hevige onweerbui zorgt voor problemen treinverkeer
Uitgegeven: 9 juli 2007 11:46
DEN HAAG - Een hevige onweerbui zorgt maandag in het westen van het land voor overlast op het spoor. Door blikseminslagen is er op twee trajecten geen treinverkeer meer mogelijk.
Het gaat volgens spoorbeheerder ProRail om de stukken tussen Delft en Den Haag en om het spoor tussen Leiden en Hoofddorp.
In beide gevallen zorgden de blikseminslagen voor stroomstoringen waardoor de seinen en wissels niet meer kunnen worden bediend.
vertel mij wat, ging om 10 uur zonder jas naar buiten. Op de radar was weinig bijzonders te zien, en het zonnetje scheen, dus ik dacht: fuck die jas. Ben een beetje nat nuquote:Op maandag 9 juli 2007 12:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Gaat idd lekker tekeer rond Amsterdam![]()
.
tofquote:Op maandag 9 juli 2007 12:01 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
O, zo. Die buien bij de kust zijn waarschijnlijk onstaan door kustconvergentie. Komt wel vaker voor. Je hebt er oa een goede windrichting/snelheid verdeling voor nodig. Kan je hier meer over vinden: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=415952&tid=415952&exp=1
Het hele forummuseum van weerwoord is wel interessant btw.
Thanx, dit verklaart veel. Bijvoorbeeld de klacht van inwoners van het zuidwesten van Nederland (zeg de driehoek Hoek-van-Holland - Maassluit - Den Haag) dat de maasvlakte verantwoordelijk is voor de soms extreme hoeveelheden regen die er tegenwoordig in dit gebied vallen. HHRS Delfland heeft nav de stortregens van enkele jaren geleden enkele overloopgebieden aangelegd waar men tijdelijk het teveel aan regen kan bergen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:01 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
O, zo. Die buien bij de kust zijn waarschijnlijk onstaan door kustconvergentie. Komt wel vaker voor. Je hebt er oa een goede windrichting/snelheid verdeling voor nodig. Kan je hier meer over vinden: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=415952&tid=415952&exp=1
Het hele forummuseum van weerwoord is wel interessant btw.
Even uploaden naar Tinypic en dan hier postenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef Qebbel het volgende:
Het ging flink los ff boven amsterdam! Grote flitsen en donders...!!![]()
Vanochtend heeft dezelfde bui een vrij grote windhoos veroorzaakt voor de kust van Castricum!! Mijn vader was daar en heeft me meteen een foto gestuurd, maar ik weet niet hoe ik die vanaf mijn computer kan uploaden hier in het forum![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef Qebbel het volgende:
Het ging flink los ff boven amsterdam! Grote flitsen en donders...!!![]()
Vanochtend heeft dezelfde bui een vrij grote windhoos veroorzaakt voor de kust van Castricum!! Mijn vader was daar en heeft me meteen een foto gestuurd, maar ik weet niet hoe ik die vanaf mijn computer kan uploaden hier in het forum![]()
Mooie hoos, mooie plaat!quote:
Ten eerste is dit de kaart van Brussel, en ten tweede de temp+capequote:Op maandag 9 juli 2007 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Als dit zaterdag uitkomt gaat het flink verzuipen worden met de Vierdaagse feesten in Nijmegen
ik heb er nog nooit eentje gezien... Zou er wel graag eentje zienquote:Op maandag 9 juli 2007 12:50 schreef Qebbel het volgende:
Ja hij is wel gaaf he?! Te jammer dat ik er zelf niet bij was!!Maargoed, ik heb ze wel vaker gezien. Mn vader was in ieder geval helemaal door dolle! Haha!
![]()
Trekt "het" van west naar oost nu?quote:Op maandag 9 juli 2007 13:05 schreef dutch-mamma het volgende:
Het leek even in te kakken, maar activeert weer boven Almere.
Ja dat al bijna een uur hetzelfde weertype hier, ik vraag me af wat de neerslagsommen zullen zijn.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:06 schreef kepler het volgende:
die buienlijn boven Amsterdam blijft gewoon een hele tijd precies op dezelfde plek hangen
Op de blikseminslagen van google earth zie ik idd veel inslagen in Rotterdam. Party bij jullie daar!quote:Op maandag 9 juli 2007 13:04 schreef IHVK het volgende:
Gaat vrolijk door inderdaad. wel mooi om te zien. Het was net bijna helemaal wit door de hagel.
En de harde knallen gaan door.![]()
Ja... of eigenlijk: het breidt zich uit...quote:
Ik kan me persoonlijk niet herrineren dat er overdag zolang en zoveel inslagen waren. Maa ik ben dan ook 17.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:07 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Op de blikseminslagen van google earth zie ik idd veel inslagen in Rotterdam. Party bij jullie daar!![]()
Behoorlijk. Ik reed net van Schiedam naar Rotterdam Zuid, overal waar je keek sloeg er wel wat in ergens.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:07 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Op de blikseminslagen van google earth zie ik idd veel inslagen in Rotterdam. Party bij jullie daar!![]()
Ik denk dat je ons een beetje in het ootje neemt. Waterhozen worden voornamelijk gevoed door het warme zeewater. Ik denk dat dit een foto is van vorige jaar of nog ouder. Ook op basis van de kwaliteit, het betreft hier geen digitale foto maar een ingescande.quote:
Nou, er zijn vanmorgen meerdere waterhozen voor de kust gesignaleerd. Zie ook weerwoord!quote:Op maandag 9 juli 2007 13:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk dat je ons een beetje in het ootje neemt. Waterhozen worden voornamelijk gevoed door het warme zeewater. Ik denk dat dit een foto is van vorige jaar of nog ouder. Ook op basis van de kwaliteit, het betreft hier geen digitale foto maar een ingescande.
Er zijn wel hozen gesignaleerd daar, vandaag.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik denk dat je ons een beetje in het ootje neemt. Waterhozen worden voornamelijk gevoed door het warme zeewater. Ik denk dat dit een foto is van vorige jaar of nog ouder. Ook op basis van de kwaliteit, het betreft hier geen digitale foto maar een ingescande.
Nee, deze foto is gemaakt met de telefoon van mijn vader, vanmorgen op het strand in castricum. Mijn vader heeft m naar mijn mobiel gestuurd en daarmee heb ik m op mijn computer gezet. Waarom zou ik iemand in het ootje willen nemen???quote:Op maandag 9 juli 2007 13:22 schreef buachaille het volgende:
[..]
Goed idee! Thanx!quote:Op maandag 9 juli 2007 13:15 schreef tweakdsl het volgende:
Hallo. Pracht foto.
Op www.vwkweb.nl kun jij (of je vader, is beter) een report doen. Daar houden ze ales bij.
Ook kun je de foto nog plaatsen op www.weerwoord.be.
daar is een gebruiker, takkie (werkt op schiphol) en die kent oa Helga van Leur. Dan kan de foto op de tv komen met de naam erbij! Je kunt deze dan opsturen via ww.weer.nl naar rtl weer.Dat vroeg hij me.
Groeten, Francois.
Okay, je hebt me overtuigd.quote:Op maandag 9 juli 2007 13:31 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Nee, deze foto is gemaakt met de telefoon van mijn vader, vanmorgen op het strand in castricum. Mijn vader heeft m naar mijn mobiel gestuurd en daarmee heb ik m op mijn computer gezet. Waarom zou ik iemand in het ootje willen nemen???![]()
Whaha, geeft niets hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 13:35 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay, je hebt me overtuigd.(ben nogal achterdochtig ingesteld, vandaar).
Ik geloof je direct, mijn mobieltjes-camera is ook zo schimmigquote:Op maandag 9 juli 2007 13:31 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Nee, deze foto is gemaakt met de telefoon van mijn vader, vanmorgen op het strand in castricum. Mijn vader heeft m naar mijn mobiel gestuurd en daarmee heb ik m op mijn computer gezet. Waarom zou ik iemand in het ootje willen nemen???![]()
En dan maar zeggen dat Nederland vlak isquote:Op maandag 9 juli 2007 14:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
A2 Utrecht - Amsterdam: stuk van linkerrijstrook afgesloten omdat dat is ondergelopen...
quote:Op maandag 9 juli 2007 14:15 schreef Party_P het volgende:
[..]
En dan maar zeggen dat Nederland vlak is
En dat is 2, ook een mooie foto!quote:Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Snoet123 het volgende:
Dit zag ik net toen ik naar buiten keek. Voor de donkere lucht en onweer uit een bewolkingsrand waar een hele sliert uithing. Snel nog even een foto van kunnen maken.
[afbeelding]
Gave foto!quote:Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Snoet123 het volgende:
Dit zag ik net toen ik naar buiten keek. Voor de donkere lucht en onweer uit een bewolkingsrand waar een hele sliert uithing. Snel nog even een foto van kunnen maken.
[afbeelding]
Supermooi!!quote:Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Snoet123 het volgende:
[afbeelding]
quote:Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Snoet123 het volgende:
[afbeelding]
Zeker wel mooie foto'squote:Op maandag 9 juli 2007 14:24 schreef Snoet123 het volgende:
[img=578xnull]http://i10.tinypic.com/4qi3785.jpg[/img]
Als ik zo naar buiten kijk is hier hier voorlopig nog niet afgelopenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:30 schreef Vava het volgende:
Hier (Goes, Zeeland) net ook veel onweer en hagel, het is nu een beetje aan het wegtrekken.
Zou goed kunnen dat het dezelfde geweest is. Ik woon in Bergen op Zoom en ligt hemelsbreed niet echt ver van Roosendaal af.quote:Op maandag 9 juli 2007 14:28 schreef kepler het volgende:
[..]
een vriend van mij heeft er ook eentje gezien (volgens mij bij Roosendaal in de buurt)
Ja, inmiddels regent het weer harder, het leek even weg te gaanquote:Op maandag 9 juli 2007 14:31 schreef Robin2130 het volgende:
[..]
Als ik zo naar buiten kijk is hier hier voorlopig nog niet afgelopenEn het is hier inmiddels 2½ uur aan het onweren
Op weerwoord heeft iemand 'm ook gezien: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=675846&tid=675846quote:Op maandag 9 juli 2007 14:32 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het dezelfde geweest is. Ik woon in Bergen op Zoom en ligt hemelsbreed niet echt ver van Roosendaal af.
quote:Op maandag 9 juli 2007 14:32 schreef Snoet123 het volgende:
[..]
Zou goed kunnen dat het dezelfde geweest is. Ik woon in Bergen op Zoom en ligt hemelsbreed niet echt ver van Roosendaal af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |