De wolken knallen overal wel aardig de lucht in maar groeien niet verder uit omdat ze de kracht missen om door te stoten. Maar als dat eenmaal is gelukt gaat 't in één keer ook hard. Hoe het natuurkundig helemaal zit weet ik ook niet. Nu ten zuiden van Hardewijk ook in één keer een felle bui ontstaan.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:32 schreef kepler het volgende:
wel mooi om te zien, vanuit het niets ontstaan binnen 30 min ofzo hele zware onweersbuienIemand die hier een verklaring voor heeft?
Aalsmeer, gigantisch onweer. Alle groepen lagen er net uit.quote:Op maandag 9 juli 2007 11:31 schreef Sonja27 het volgende:
Schiphol rijk noodweer!!!!
ja maar dit ging wel extreem snel. Opeens vlak voor de kust (zal er vast mee te maken hebben) ontstond een hele actieve lijn met buien binnen een half uurtje, volgens mij komt dit niet zo heel vaak voor? Of is dit aardig normaal dat buien met deze snelheid ontstaan?quote:Op maandag 9 juli 2007 11:41 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
De wolken knallen overal wel aardig de lucht in maar groeien niet verder uit omdat ze de kracht missen om door te stoten. Maar als dat eenmaal is gelukt gaat 't in één keer ook hard. Hoe het natuurkundig helemaal zit weet ik ook niet. Nu ten zuiden van Hardewijk ook in één keer een felle bui ontstaan.
O, zo. Die buien bij de kust zijn waarschijnlijk onstaan door kustconvergentie. Komt wel vaker voor. Je hebt er oa een goede windrichting/snelheid verdeling voor nodig. Kan je hier meer over vinden: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=415952&tid=415952&exp=1quote:Op maandag 9 juli 2007 11:56 schreef kepler het volgende:
[..]
ja maar dit ging wel extreem snel. Opeens vlak voor de kust (zal er vast mee te maken hebben) ontstond een hele actieve lijn met buien binnen een half uurtje, volgens mij komt dit niet zo heel vaak voor? Of is dit aardig normaal dat buien met deze snelheid ontstaan?
In Delft rommelt het nog steeds trouwens
u zij niet alleen, hier in Zoetermeer hetzelfdequote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef Xenwolfie het volgende:
IK BEN BOOS
Krimpen aan den Ijssel ligt dus wat ten oosten van Rotterdam. Ik werd net wakker en ik hoorde gerommel. Kijk ik uit me raam zie ik een gigantisch donkere lucht OOST trekken en komt het neit over me heen!.
In Capelle aan de IJssel (tegen de oostkant v. R'dam) daarentegen flitst en rommelt het lekkerquote:Op maandag 9 juli 2007 11:57 schreef Xenwolfie het volgende:
IK BEN BOOS
Krimpen aan den Ijssel ligt dus wat ten oosten van Rotterdam. Ik werd net wakker en ik hoorde gerommel. Kijk ik uit me raam zie ik een gigantisch donkere lucht OOST trekken en komt het neit over me heen!.
quote:Hevige onweerbui zorgt voor problemen treinverkeer
Uitgegeven: 9 juli 2007 11:46
DEN HAAG - Een hevige onweerbui zorgt maandag in het westen van het land voor overlast op het spoor. Door blikseminslagen is er op twee trajecten geen treinverkeer meer mogelijk.
Het gaat volgens spoorbeheerder ProRail om de stukken tussen Delft en Den Haag en om het spoor tussen Leiden en Hoofddorp.
In beide gevallen zorgden de blikseminslagen voor stroomstoringen waardoor de seinen en wissels niet meer kunnen worden bediend.
vertel mij wat, ging om 10 uur zonder jas naar buiten. Op de radar was weinig bijzonders te zien, en het zonnetje scheen, dus ik dacht: fuck die jas. Ben een beetje nat nuquote:Op maandag 9 juli 2007 12:05 schreef Roel_Jewel het volgende:
[afbeelding]
Gaat idd lekker tekeer rond Amsterdam![]()
.
tofquote:Op maandag 9 juli 2007 12:01 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
O, zo. Die buien bij de kust zijn waarschijnlijk onstaan door kustconvergentie. Komt wel vaker voor. Je hebt er oa een goede windrichting/snelheid verdeling voor nodig. Kan je hier meer over vinden: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=415952&tid=415952&exp=1
Het hele forummuseum van weerwoord is wel interessant btw.
Thanx, dit verklaart veel. Bijvoorbeeld de klacht van inwoners van het zuidwesten van Nederland (zeg de driehoek Hoek-van-Holland - Maassluit - Den Haag) dat de maasvlakte verantwoordelijk is voor de soms extreme hoeveelheden regen die er tegenwoordig in dit gebied vallen. HHRS Delfland heeft nav de stortregens van enkele jaren geleden enkele overloopgebieden aangelegd waar men tijdelijk het teveel aan regen kan bergen.quote:Op maandag 9 juli 2007 12:01 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
O, zo. Die buien bij de kust zijn waarschijnlijk onstaan door kustconvergentie. Komt wel vaker voor. Je hebt er oa een goede windrichting/snelheid verdeling voor nodig. Kan je hier meer over vinden: http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=415952&tid=415952&exp=1
Het hele forummuseum van weerwoord is wel interessant btw.
Even uploaden naar Tinypic en dan hier postenquote:Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef Qebbel het volgende:
Het ging flink los ff boven amsterdam! Grote flitsen en donders...!!![]()
Vanochtend heeft dezelfde bui een vrij grote windhoos veroorzaakt voor de kust van Castricum!! Mijn vader was daar en heeft me meteen een foto gestuurd, maar ik weet niet hoe ik die vanaf mijn computer kan uploaden hier in het forum![]()
quote:Op maandag 9 juli 2007 12:20 schreef Qebbel het volgende:
Het ging flink los ff boven amsterdam! Grote flitsen en donders...!!![]()
Vanochtend heeft dezelfde bui een vrij grote windhoos veroorzaakt voor de kust van Castricum!! Mijn vader was daar en heeft me meteen een foto gestuurd, maar ik weet niet hoe ik die vanaf mijn computer kan uploaden hier in het forum![]()
Mooie hoos, mooie plaat!quote:
Ten eerste is dit de kaart van Brussel, en ten tweede de temp+capequote:Op maandag 9 juli 2007 12:13 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Als dit zaterdag uitkomt gaat het flink verzuipen worden met de Vierdaagse feesten in Nijmegen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |