Dat hoop ik ookquote:Op donderdag 5 juli 2007 10:28 schreef VisStick het volgende:
Hopelijk wordt het weer net zo leuk als de vorige 2 keer
goed planquote:Op donderdag 5 juli 2007 14:56 schreef ErikT het volgende:
Over die twee plaatsjes op de main-stage: The Arcade Fire en Interpol ?
Echt waar?!quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:21 schreef botar het volgende:
ze zijn bekend....
OMFG
MANU CHAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
eh, waar?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:21 schreef botar het volgende:
ze zijn bekend....
OMFG
MANU CHAO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
edit: Dit is echt te cool, ik deed nog serieus even een dansje in mijn huis zonet
Die waren toch al langer bekend dan vandaag?quote:Op donderdag 5 juli 2007 17:24 schreef botar het volgende:
De andere naam is trouwens the Hives
Dan ben ik scheel, ow ik zie het al.... The Hives zijn verplaatst naar de vrije plek op naar de vrij plek van de zaterdag en 30 seconds to mars staat vervolgens inderdaad op de plek van Hives ofzoquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:24 schreef lienelien het volgende:
[..]
Die waren toch al langer bekend dan vandaag?
mascara-mannenquote:Op donderdag 5 juli 2007 17:37 schreef -skippybal- het volgende:
[afbeelding]
Die kapsel van die rechterlui![]()
En die linker zou dat ook wel willen maar heeft te weinig haar
Eerder massacre-mannen...quote:
Tjakkkaaaaa!!!quote:
Dat ziet er een stuk beter uit dan 40/45 gradenquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:19 schreef -skippybal- het volgende:
[[url=
Gemiddelde temperatuur![]()
Aantal regendagen... Kssssttt![]()
neuh ik heb 2 gewone kaartjes gekocht, dat vond ik tofferquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:19 schreef MaJo het volgende:
@Lien: hebben we nou ook een campingkaartje gekocht?
quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:21 schreef lienelien het volgende:
[..]
neuh ik heb 2 gewone kaartjes gekocht, dat vond ik toffer![]()
Gewoon net zoals LL zeg maar.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:27 schreef MaJo het volgende:
[..]De vraag is dus of je dat er makkelijk bij kon kopen of dat helemaal los geregeld moet worden (aangezien skippy het over een bevestiging heeft enzo)
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:28 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee Skippy heeft het denk ik over de 1 á 2 dagen vóór Sziget aangezien z'n vliegtuig niet op woensdag 8 augustus aankomt in Budapest en hij tich graag ergens wil overnachten
Ah okquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:31 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Dat dus.
4 augustus weg, dus sowieso 3 nachten op zoeen camping nodig voor de nulde dag.
Misschien wel een avondje eerder zelfs het eiland op, maar het idee dat iedere pauper Oostblokker dan er ook kan vind ik niet geweldig.
En ik lees net dat er ook een zooitje tattoo-artiesten zijn. Dat gaat dus weer spannend worden hoe ik thuis kom
Ja, is 0e dag, er is dan ook al een optreden. Officieele dag om het eiland op te mogen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:30 schreef Ceased2Be het volgende:
tvp, ik vlieg op de 7e richting budapest maar dan kon je het festival terrein toch al op?
Gewoon naar allebei gaanquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:37 schreef Byte_Me het volgende:
dit jaar ga ik al naar lowlands, maar volgend jaar wordt het Sziget
Wil ik ook wel maar ik moet al onbetaalde vrije dagen opnemen voor Sziget en na LL direct weer aan de slag zie ik ook niet zo zitten dus zal ik er nog meer moeten opnemen en dat kan ik niet maken op mijn werk.quote:
dus sziget is nog veel relaxter als lowlands? dat moet ik dan echt een keer meemaken. vind lowlands al superrelaxedquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:42 schreef maok het volgende:
Volgens mij valt LL ook erg tegen als je Sziget gewent bent, veel minder relaxt en veel duurder.
De grote namen komen volgens mij ook erg overeen, vorig jaar tenminste wel.
Halve liter voor een dikke euro!!!quote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:45 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dus sziget is nog veel relaxter als lowlands? dat moet ik dan echt een keer meemaken. vind lowlands al superrelaxed
Organiseer maarquote:Op maandag 9 juli 2007 20:32 schreef -skippybal- het volgende:
Gaan we nog een falende nachtelijke cheap-ass bier FOK!-meet houden dan?
Ik kom wel als er iets gepland word (lees ik kom als ik niet dronken op het veld lig)quote:
Als het niet is tijdens een optreden wat ik graag wil zien ben ik er ook wel bij hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 20:32 schreef -skippybal- het volgende:
Gaan we nog een falende nachtelijke cheap-ass bier FOK!-meet houden dan?
Tijdens Manu Chao dan maar?quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:20 schreef Ceased2Be het volgende:
Als het niet is tijdens een optreden wat ik graag wil zien ben ik er ook wel bij hoor
En dan een paar dagen later Gogol Bordello op het hoofdpodium... Dat wordt (voor mij) een nog groter drankfestijn dan Manu Chao....quote:Op dinsdag 10 juli 2007 15:39 schreef Ceased2Be het volgende:
Manu Chao zorgde er tijdens lowlands ook al voor dat ik veel bier ging drinken...
Ja een bordjequote:Op dinsdag 10 juli 2007 18:07 schreef MaJo het volgende:
Ik denk dat afspraken als 'je herkent me wel aan raar haar' niet echt gaan werken, er lopen daar tienduizenden mensen rondAls je echt een meet wil organiseren zul je met een specifieke tijd/plaats moeten komen en net als Roelio vorig jaar iets maken dat herkenbaar is voor iedereen, een fok bord ofzo.
Op zich ben ik wel in voor een meet, als er inderdaad maar geen toffe optredens in die tijd staan
Weet je toevallig hoe het met campers is? Ook gewoon op het terrein, zijn daar speciale plekken voor of verblijf je dan buiten het eiland?quote:Op zondag 22 juli 2007 22:44 schreef maok het volgende:
don'ts:
-Zet je tent niet midden op een veld op, dan brandt je 's morgens je tent uit.
do's:
-Elke avond is er in het theater gedeelte 'big street theaters'. Elke 2 dagen is er een nieuwe voorstelling.
-In Budapest naar een badhuis. Vooral in het stadspark is een mooie, Szécheny
-Chillen in het Luminarium, een opblaasbaar kunstwerk waar je in kunt.
Je kunt gewoon op het eiland staan. Je hebt dan wel een caravan/camper ticket nodig (naast je eigen ticket) Volgens mij (ik weet dat niet zeker) moet je dan wel op het speciale camping gedeelte staan, dat is een gedeelte achter een hek waar je alleen op mag als je een ticket met camping hebt.. Je rijdt het eiland op via een andere brug dan de normale voetgangers brug. Die brug is een stuk naar rechts tov die voetgangersbrug.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:02 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Weet je toevallig hoe het met campers is? Ook gewoon op het terrein, zijn daar speciale plekken voor of verblijf je dan buiten het eiland?
Je bedoelt het Luminarium? Ja, daar staat vaak wel een lange rij voor ja helaas. Maar het is wel tofquote:Op zondag 22 juli 2007 23:11 schreef VisStick het volgende:
Ha, daar wilden we vorig jaar ook in, maar er stond steeds een rij van een half uur of langer. Geen zin om zo lang in de zon te staan wachten.
Merci bienquote:Op zondag 22 juli 2007 23:08 schreef maok het volgende:
[..]
Je kunt gewoon op het eiland staan. Je hebt dan wel een caravan/camper ticket nodig (naast je eigen ticket) Volgens mij (ik weet dat niet zeker) moet je dan wel op het speciale camping gedeelte staan, dat is een gedeelte achter een hek waar je alleen op mag als je een ticket met camping hebt.. Je rijdt het eiland op via een andere brug dan de normale voetgangers brug. Die brug is een stuk naar rechts tov die voetgangersbrug.
Die camping gedeeltes zijn niet echt afgezonderd, een heleboel mensen met tent gaan daar ook gewoon staan. Als je van metal houdt of als je van theater houdt sta je er helemaal goed, daar is het namelijk vlak bij. De rest is iets verder, maar valt best mee.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:55 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Merci bienNu maar hopen dat we niet afgezonderd staan oid, zou zonde zijn.
Zoek een hostel op http://www.hostelworld.com/quote:Op woensdag 25 juli 2007 20:19 schreef swahalla het volgende:
Zijn er nog mensen van hier die ook rond die tijd (2-7 augustus) in budapest zitten en mij kunnen vertellen waar ik een betaalbaar slaapplekje kan vinden? Gezelschap bij uitgaan zal ook wel leuk zijn, vrijwilligers?
Ligt er aan hoe dronken je bentquote:Op woensdag 25 juli 2007 22:04 schreef FleshWound het volgende:
Ik krijg met de dag meer zin![]()
Is het erg lastig om op het terrein je tent terug te vinden?
Dat met die watersproeiers stond er vorig jaar niet toch? 2 Jaar geleden wel. Vorig jaar stond daar een ander dancegebeuren zonder sproeiinstallatie dacht ik.quote:Op donderdag 26 juli 2007 12:13 schreef VisStick het volgende:
Bij de paaldanseressen draaien ze vette dance muziek, hopelijk staan ze er dit jaar weer
En er tegenover staat ook een dance gebeuren waar ze van die water sproeiers hebben. Zal daar wel erg druk worden met die hoge temperaturen
Hoe ver zou dat van oost naar west zijn? Aardig eind denk ikquote:Op donderdag 26 juli 2007 16:01 schreef ErikT het volgende:
[afbeelding]
Over een week vertrek ik. Eerst kort stopje in Wenen.
Volgens Google Earth is het van de ene naar de andere punt een dikke 2.5kmquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:34 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Hoe ver zou dat van oost naar west zijn? Aardig eind denk ik![]()
Volgens mij ligt het van noord naar zuid.quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:34 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
Hoe ver zou dat van oost naar west zijn? Aardig eind denk ik![]()
2 uur vliegen volgens m'n ticketquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:43 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Volgens Google Earth is het van de ene naar de andere punt een dikke 2.5kmMaar ik weet niet of alles bereikbaar is.
Je kan het festival ook zien vanuit GE. Voor de geďntreseerden: 47°32'56.53"N 19° 3'9.36"E
Iemand trouwens enig idee hoe lang het vliegen is naar Buda?
Goed uit te houden dus, of die Wizzair moet er echt een koeienstal van hebben gemaakt...quote:Flight No. Depart from Departure date Arrive in Arrival date
W6 228 Eindhoven 04. Aug 2007 08:25 Budapest - Ferihegy 1 04. Aug 2007 10:15
Psies... en heb er zin in. Eerste festival dag begint voor mij al meteen goed met Nitzer Ebbquote:Op donderdag 26 juli 2007 17:54 schreef -skippybal- het volgende:
Ook maar even gekeken.
[..]
Goed uit te houden dus, of die Wizzair moet er echt een koeienstal van hebben gemaakt...
Wizzair is goed te doen!quote:Op donderdag 26 juli 2007 17:54 schreef -skippybal- het volgende:
Ook maar even gekeken.
[..]
Goed uit te houden dus, of die Wizzair moet er echt een koeienstal van hebben gemaakt...
Eerste dag kijk ik vooral uit naar Yonderboi en U.N.K.L.E.. En ook wel een beetje Manu Chao.quote:Op donderdag 26 juli 2007 18:19 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Psies... en heb er zin in. Eerste festival dag begint voor mij al meteen goed met Nitzer Ebb
Live waren ze zo bruut in Haarlem
http://www.youtube.com/watch?v=W0KjQA45Z8c
-edit-
en het origineel: http://www.youtube.com/watch?v=3w3A72L3rj4
Ik doe helemaal met je mee, op dat 'beetje' voor Manu naquote:Op donderdag 26 juli 2007 18:40 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Eerste dag kijk ik vooral uit naar Yonderboi en U.N.K.L.E.. En ook wel een beetje Manu Chao.
O, ik dacht dat ie er vorig jaar ook stond, maar mijn geheugen kan me ook in de steek laten hoor. Heb je wel es na 7 dagen Szigetquote:Op donderdag 26 juli 2007 13:32 schreef maok het volgende:
[..]
Dat met die watersproeiers stond er vorig jaar niet toch? 2 Jaar geleden wel. Vorig jaar stond daar een ander dancegebeuren zonder sproeiinstallatie dacht ik.
Ja, ik neem ook die bus, hopen dat het een beetje te doen is. Iemand al eens eerder met die Big Foot Bus geweest?quote:Op dinsdag 24 juli 2007 13:07 schreef TheTh1ng het volgende:
Die meet zal er wel niet meer inzitten![]()
Zijn er nog meer mensen die met de bus van Big Foot gaan?
die via boedapest.net..
Erg relaxed! Ik overwoog al om het schema op de Szigetzite maar uit te printen.quote:Op zaterdag 28 juli 2007 13:56 schreef maok het volgende:
Ze hebben er hele uitgebreide hongaarse programmaboekjes en iets minder uitgebreide engelse en duitse, maar daar staan de schema's wel allemaal in zoals ze op internet te vinden zijn. Nadeel is wel dat ze eigenlijk geen goede blokkenschema's hadden. In de Hongaarse versie stond er wel een maar daar stond niet alles in.
Vorig jaar had ik zelf een goed blokkenschema gemaakt, ik denk dat ik die dit weekend nog wel ga maken en dan plemp ik hem hier ook wel even neer
PM me ff dan flikker ik em wel online.quote:Op zondag 29 juli 2007 22:47 schreef Ceased2Be het volgende:
Nog 9 dagen en dan gaan we loos.
Heb voor mezelf alvast een blokkenschema in elkaar geflanst, maar geen plek om hem online te gooien (heb alleen de nokia stage eraf gelaten omdat daar voor mij iig niets boeiends komt).
Monnikenwerkquote:Op zondag 29 juli 2007 23:40 schreef maok het volgende:
Ik ben ook nog bezig met een blokkenschema, ik wil er echt alles in hebben dus zelfs de dingen die wel op de hongaarse maar niet op de engelse site genoemd worden. We een beetje lastig aangezien ik geen Hongaars kan lezen maar die vertaalsites zijn wel een beetje een oplossing. Met alles bedoel ik dus ook vage dansworkshops, modeshows, theater enz. Ik denk dat ik hem morgen wel af krijg en anders overmorgen.
Nauwelijks. Ofja, ze zijn er wel, maar je ziet ze niet en ze doen niets.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 13:12 schreef -Mellow- het volgende:
hoe zit het eik met security, lopen die veel rond daar?
Daar hoef je vooralsnog niet bang voor te zijn, want het blijft voorlopig rond de 30 graden in Boedapestquote:Op zaterdag 28 juli 2007 12:02 schreef -skippybal- het volgende:
Nemen jullie trouwenslaarzen
mee? Ik zag namelijk net dit plaatje, en dat is niet tof...
Ik zag het net ja.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:07 schreef VisStick het volgende:
[..]
Daar hoef je vooralsnog niet bang voor te zijn, want het blijft voorlopig rond de 30 graden in Boedapest![]()
Nou ik weet niet... Ik snap sowieso alle sziget sites niet helemaal geloof ik... Maar als ik op de site bij het genre punk/ska zoek zie ik dat er een aantal bands op een Insomnia Guiness Podium spelen... Vervolgens zie ik dat podium weer niet in de podiumlijst terug en ook niet in jouw blokkenschema.. Zo zijn er nog wel meer dingetjes die ik maar vaag vind...quote:Op maandag 30 juli 2007 18:12 schreef maok het volgende:
Als iemand nog foutjes ziet moet ie het even zeggen, ik heb geen printer hier en foutjes zie je vaak pas als het uitgeprint hebt.
Ja dat Giness Podium paste er niet meer bij, die staat op de rechterbladzijde, bij overig dus. Hij staat wel op de Hongaarse site maar niet op de Engelse. Dat is een podium wat zowat 24 uur per dag door gaat als ik het zo zie. Die pokertent is in of bij de Logical Games Tent, die komt ook nog in het schema.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:34 schreef botar het volgende:
[..]
Nou ik weet niet... Ik snap sowieso alle sziget sites niet helemaal geloof ik... Maar als ik op de site bij het genre punk/ska zoek zie ik dat er een aantal bands op een Insomnia Guiness Podium spelen... Vervolgens zie ik dat podium weer niet in de podiumlijst terug en ook niet in jouw blokkenschema.. Zo zijn er nog wel meer dingetjes die ik maar vaag vind...
Ik las trouwens op de site iets dat er een pokertent / plek is op het terrein... Weet iemand daar meer over?
quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:34 schreef botar het volgende:
[..]
Ik las trouwens op de site iets dat er een pokertent / plek is op het terrein... Weet iemand daar meer over?
jepquote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:48 schreef -skippybal- het volgende:
Hey maok, ben je eigenaar van Sziget blog ofzo? Omdat die PDF daar ook gehost was enzo
Dat House of terror museum op het eiland stelde vorig jaar niets voor, het was een grote container met wat folders en een video tentoonstelling. Die in de Stad schijnt wel gaaf te zijn, daar kom je langs als je naar het badhuis in het stadspark gaat. Misschien dat ik daar dit jaar ook maar eens heen ga.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 14:46 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Nummertje 28 op de kaart. Ik denk gewoon gaan zitten en dat je dan potten hebt om geld en zonder geld puur voor de fun.
Ik zie trouwens ook een Jack Daniels HQ. Lekker in de nacht whiskeytjes drinken![]()
En een House of Terror museumAls dat degene is die ik denk dat dat is zou dat echt vet zijn. Vet scary gedaan met echte mensen die in het donker staan met allemaal enge maskers die je echt kapot laten schrikken
![]()
Overleven wel maar als je pas aan het einde van het festival je geld krijgt is het wel wat krap misschien. Dan heb je maar iets van 20 euro per dag. Drinken kost tussen de 1 en 2 euro per drankje en avond eten iets van 3 a 4 euro, dan moet je nog lunchen en ontbijten, samen ook zo 4 euro, even wat tussen door eten, weer 2 euro. Dan heb je alleen nog maar het eten en drinken. Misschien wil je nog wel een festival shirt kopen (10 euro), Abseilen (10 euro), een keer naar een badhuis (metrokaartjes en entree), een keer de stad bekijken (metro kaartjes). Ik weet niet hoe je in boedapest komt maar misschien heb je nog kosten onderweg zoals van het station/vliegveld naar het eiland of eten en drinken.quote:Op dinsdag 31 juli 2007 17:30 schreef Mrs.Jones het volgende:
Ik ga met een een paar vrienden, en we willen met stuk of 6 tenten gezellig bij elkaar gaan staan, dus het ligt er maar net aan weer er plek is enzo![]()
Trouwens nog een vraagje voor mensen die al eerder naar sziget zijn geweest: Ik heb maar 150 euro voor het festival, tussen 10 en 15 augustus krijg ik mijn salaris....
Ga ik dat overleven??
je bent toch geen pauper ;Pquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:12 schreef botar het volgende:
Of je eet elke dag je ontbijt, lunch en avondeten bij de hare krishna
Tip: Loop sochtends naar de Auchan..(voetgangersbrug aflopen, rechts aanhouden en je ziet m wel), flinke megamart met wat goedkopere prijzen..ideaal dus om even wat broodjes te halen met belegquote:Op dinsdag 31 juli 2007 22:43 schreef maok het volgende:
[..]
Overleven wel maar als je pas aan het einde van het festival je geld krijgt is het wel wat krap misschien. Dan heb je maar iets van 20 euro per dag. Drinken kost tussen de 1 en 2 euro per drankje en avond eten iets van 3 a 4 euro, dan moet je nog lunchen en ontbijten, samen ook zo 4 euro, even wat tussen door eten, weer 2 euro. Dan heb je alleen nog maar het eten en drinken. Misschien wil je nog wel een festival shirt kopen (10 euro), Abseilen (10 euro), een keer naar een badhuis (metrokaartjes en entree), een keer de stad bekijken (metro kaartjes). Ik weet niet hoe je in boedapest komt maar misschien heb je nog kosten onderweg zoals van het station/vliegveld naar het eiland of eten en drinken.
Mij lijkt het ook vrij vervelend, maar het is wel een oplossing als je echt honger hebt...quote:
hehe, de kans dat je in een lange, lange rij terecht komt is vrij significantquote:Op woensdag 1 augustus 2007 00:44 schreef botar het volgende:
[..]
Mij lijkt het ook vrij vervelend, maar het is wel een oplossing als je echt honger hebt...
Maar ja het eten is automatisch vegetarisch en ik eet graag vlees dus dat schiet ook niet op..
Anyway ik ga wel een keertje bij die gasten eten om te kijken wat e daar doen / proberen te doen
Misschien willen die krishna knakkers m'n nieuwe ringtone wel inzingen in ruil voor wat geldquote:Op woensdag 1 augustus 2007 01:05 schreef Carn het volgende:
[..]
hehe, de kans dat je in een lange, lange rij terecht komt is vrij significant
Tentje is wel leuk overigens, overdag n beetje van die meditatieve muziek en mantra's, en savonds speelt er (meestal) een stevige band. Eerste keer was het een impro-punk-krishna iets, laatste 2 keer was het een soort Krishna variant van Soulfly
Nope, zaterdag al om 8.25quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:09 schreef Rubbish11 het volgende:
Skippybal, jij zit ook in wizzair vliegtuig 7 augustus he?
Ik wel (als je die van 8:25 vanaf eindhoven bedoeld tenminste)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:09 schreef Rubbish11 het volgende:
Niet geschoten is altijd meer uiteraard, maar ik haal mn bier wel op het terrein zelf is al goedkoop zat.
Nog 6 dagen!
Skippybal, jij zit ook in wizzair vliegtuig 7 augustus he?
Vast ergens een plekje...quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:22 schreef -Mellow- het volgende:
ik vlieg pas de 8e om 3 uur smiddags vanuit dortmund. ik hoop dat er nog plek is op de camping, ik hoorde dat t vorig jaar nogal krap was
Mijn ervaring is dat in 2005 bij aankomst mijn halve backpack half leeg moest om te kijken wat er in zat nadat ze aan de buitenkant iets voelde, dat was mijn metalen waterfles (leeg uiteraard) maar die hebben ze niet eens gevonden. Een lege 2 liter fles (ik dacht handig om te vullen) die aan de buitenkant zat hebben ze er wel afgetrokken en in een beweging in de container gegooit maar ik neem aan dat dat een foutje was omdat ze dachten dat hij vol was.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 13:58 schreef Rubbish11 het volgende:
Volgens mij mag je helemaal geen drinken of eten meenemen op het terrein... Maar aan de andere kant, ze zullen vast niet zo streng controleren.
Blikken bier kun je ook gewoon op het eiland kopen. Ik vind het zelf eigenlijk ook handiger dan die dispo's aangezien ze er niet kunnen tappen, in blik slaat het niet zo snel dood, je kunt er altijd een leeg dispo bij vragen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:05 schreef -skippybal- het volgende:
Oeh, dat is wel matig.
Gewoon proberen en bij lui vragen die je met blikken ziet hoe ze het binnen hebben gekregen en het zal wel lukken![]()
Er is al een optreden om 19.00 uur op het hoofdpodium, een hongaarse rockband Locomotiv GTquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:33 schreef -skippybal- het volgende:
En die nulde dag he, zijn er dan daar ook al tentjes open en een 24uurs tent?
ja idd daar zat ik ook al over te stressen. maar manu chao komt pas om half 10 toch, moet te doen zijnquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:31 schreef botar het volgende:
[..]
Vast ergens een plekje...
Ik zou eerder stressen over het wel of niet op tijd klaar zijn voor Manu Chao... Alhoewel dat ook wel moet lukken lijkt me zo
serieus ja? dat zie je er ook niet aan af.quote:
Sziget Pre-Partyquote:Op woensdag 1 augustus 2007 15:27 schreef Mrs.Jones het volgende:
Wauw, ik heb ook de vlucht van 08.25 vanaf eindhoven![]()
Volgens mij wordt dat wel een van de leukste vluchten die ik in mijn leven heb gehad![]()
quote:Waar is de Nederlandse identiteitskaart geldig?
Andorra
België
Bulgarije
Cyprus
Denemarken
Duitsland
Estland
Finland
Frankrijk
Griekenland
Groot-Brittannië
Noord-Ierland (incl. Kanaaleilanden)
Hongarije
Ierland
IJsland
Italië
Letland
Liechtenstein
Litouwen
Luxemburg
Malta
Monaco
Noorwegen
Oostenrijk
Polen
Portugal (incl. Azoren en Madeira)
Roemenië
San Marino
Slovenië
Slowakije
Spanje (incl. Canarische eilanden)
Tsjechië
Turkije
Zweden
Zwitserland
daar heb ik de afgelopen 3 jaar gestaan, op n heuveltje naast het pad, goed te doenquote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:09 schreef stimmerx het volgende:
ik vertrek zaterdag met de trein vanaf Amsterdam, via Praag, naar Budapest.
Zijn er nog meer mensen van plan vlakbij de world music stage te staan? daar heb je een soort stukje bos waar het er vorig jaar heel gezellig uit zag.
Inderdaad. Vanaf dag 0 is de controle idd vrij streng; met trays bier / flessen wordt je simpelweg tegengehouden; een of 2 blikken bier doen ze soms niet moeilijk over. Voor het eten..wat maok dus zegt; bv een paar broodjes / beleg doen ze niet moeilijk over (vaak genoeg mn ontbijt bij de Auchan gehaaldquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:35 schreef maok het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat in 2005 bij aankomst mijn halve backpack half leeg moest om te kijken wat er in zat nadat ze aan de buitenkant iets voelde, dat was mijn metalen waterfles (leeg uiteraard) maar die hebben ze niet eens gevonden. Een lege 2 liter fles (ik dacht handig om te vullen) die aan de buitenkant zat hebben ze er wel afgetrokken en in een beweging in de container gegooit maar ik neem aan dat dat een foutje was omdat ze dachten dat hij vol was.
Vorig jaar was ik er al op de -1e dag, dan kun je dus alles mee nemen wat je wilt want er is geen controle.
De overige keren ben ik niet gecontroleerd, hooguit of ik mijn tas even open wilde doen maar daar zaten dan meestal wel zwemspullen ofzo boven in en dan keken ze niet verder. Die tas zaten soms nog 3 halve liters in als we ook boodschappen hadden gedaan, meer past daar niet in. Met eten mag je wel het terrein op, zolang het maar geen commerciële hoeveelheden zijn. Ik had de boodschappen dan meestal ook gewoon in een plastictasje in mijn had mee. (daar keken ze soms wel even snel in of ze voelden er even aan.)
Ik ga in het rode gedeelte staan, vlak bij het hvg cafe, naast de kleine speeltuin, vorig jaar was daar naast mukka chukka maar ik weet niet of dat er weer is. Lekker onder de bomen en vlak bij alles.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:09 schreef stimmerx het volgende:
ik vertrek zaterdag met de trein vanaf Amsterdam, via Praag, naar Budapest.
Zijn er nog meer mensen van plan vlakbij de world music stage te staan? daar heb je een soort stukje bos waar het er vorig jaar heel gezellig uit zag.
Nee hoor, overal behalve op de paden en vlak voor de podia. Er zijn wel gedeeltes van het terrein waar alleen camping is en daar mag je zonder camping bandje niet op maar omgekeerd mag je overal gaan staan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:37 schreef swahalla het volgende:
mag je je tent nou alleen op plekken zetten waar die tentsymbooltjes staan?
Op de camping kunnen er alleen mensen met campingbandjes bij je spullen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:20 schreef swahalla het volgende:
oh kijk aan, dus op zo'n campingplekje is het wel wat veiliger voor je spulletjes?
ach, al is het alleen maar voor het gevoelquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:38 schreef maok het volgende:
[..]
Op de camping kunnen er alleen mensen met campingbandjes bij je spullen.
Op de rest van het terein kunnnen er ook mensen met bandjes zonder camping + mensen met dag kaartjes bij komen.
Of het veel uitmaakt weet ik niet.
Dat zegt weer wat anders.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alle lijntjes ziojn verschillende berekeningen. Bovenste is voor de temp op ongeveer 1500 meter hoogte. Rood is het meerjaarlijkse gemiddelde, wit het gemiddelde van alle lijntjes. Hoe meer spreiding, hoe meer onzekerheid.
Onderste is neerslag, dus er kan wel wat gaan vallen.
Ik ben verder nog niet wezen stappen daar maar in het boekje van boedapest.net dat je kreeg als je daar je kaartje bestelde staan wel wat tips. Uitgaansbuurten: Hippe lounge cafés: op en rond het Liztplein en de Raday Utca. Pubs en bars: Moszkva Tér en Joodse wijk (district VII) Clubs: Boedakant van de Petöfibrug en Hajógyári Sziget. (Alleen lijkt het er op dat Hajógyári Sziget een gedeelte van het eiland is waar Sziget op gehouden wordt, het stuk wat niet gebruikt wordt. Ik weet niet of dat vlak voor en na Sziget open is)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:44 schreef swahalla het volgende:
[..]
ach, al is het alleen maar voor het gevoel![]()
morgen is het zo ver voor mij, dan vertrek ik.. zij het in m'n eentje maar ik kan me niet voorstellen dat ik me daar niet alleen kan vermaken tot dat het festival begint
hoe zit het met discotheken in budapest? nog tips? zijn ze dagelijks geopend?
'Na het worstelen zie je er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:49 schreef -skippybal- het volgende:
Zwembad en waterpijp![]()
En chocoladeworstelen?
Vanaf het vliegveld kost het ongeveer ¤20,- ik weet niet hoeveel zo'n korte afstand kost. Je kunt geloof ik wel beter een bellen dan er een aanspreken, uit een boekje: De goedkoopste is Buda Taxi +3612333333. Handigst is om altijd van te voren een prijs af te spreken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:55 schreef Pantheon het volgende:
Wij gaan zondag tegen de middag weg. Klein vraagje nog; ons hostel zit een kilometer of vier van het festivalterrein en alhoewel dat overdag een leuke afstand is, is de terugweg natuurlijk beter met een taxi te doen. Enig idee hoeveel dat daar kost?
hebben jullie zitten internetten vanaf het festival terrein?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:54 schreef -skippybal- het volgende:
Sziget is zooooooo gruwelijk vetRegen zuigt, net als wazige toetsenborden
![]()
Vanavond NIN en zwarte kleren![]()
Waarom zo kort?quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:23 schreef Godshand het volgende:
Nou ben dr geweest
We kwamen donderdags op het Sziget terrein rond 13:00...
Iedereen leek wakker te worden en de hitte was nogal drukkend...
Met degene waar ik mee was besloten we ons niet te laten overhitten en siësta te houden in het hotel...
Rond 18:00 waren we terug op het terrein en scoorden we geld en eten.. Tevens beleefden we de wolkbreuk...
Daarna naar hammerworld gegaan en een Hongaarse metalband gezien en het fantastische Soulfly
Degene waarmee ik was kwam alleen voor Soulfly () maar ik besloot nog even te dansen en sjanzen en het terrein rond te lopen...
Daarna moesten we rond 1:00 weer weg want de volgende dag ging ik weer naar Nederland terugkarren...
Steekwoorden qua indrukken: georganiseerde anarchie, stoffig, regenachtig, grootste festivalterrein dat ik kende (lowlands is daarbij vergeleken een miniparkje), sjagrijnige Hongaarse medewerkers (ik ben niet anders gewend van oost Europa), meisjes in Bikini
, internationaal publiek
Ik ga denk ik ooit nog wel eens maar dan blijf ik er 2 dagen ofzo...
Sziget festival![]()
Tool was echt vet, superdiep optreden, niet moeilijk doen (niet van dat irritante popiejopie-gedrag) en een supervet decor (Alex Grey art).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:35 schreef Reena het volgende:
Hebben mensen Tool nog gezien? Vroeg me af hoe het was...ik was zondagochtend al vertrokken helaas.
het enige jammere vond ik dat de visual-schermen er halverwege 20 minuutjes mee ophielden... eerste keer dat ik Tool gezien heb trouwens, dus heb niet echt materiaal om te vergelijkenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Reena het volgende:
Ik had ze graag willen zien, maar ik heb ze al drie keer gezien vorig jaar...en waar ik heenging was ook wel leuk
Heb trouwens ondertussen niet zulke hele goede reviews over Tool gelezen...maar ben blij dat jij het wel vet vond...
Bij Pleymo was wel een hele vette wall of death. Lekker aan meedoen op je slippertjes tussen alle metalheads met hun stalen neuzenquote:Op maandag 13 augustus 2007 11:51 schreef Mrs.Jones het volgende:
Ik ook live vanuit sziget!!!! (wel kud typen met die hongaarse toetsenborden zeg..)
Hebben jullie ook manu chao allemaal gezien? Nou ik wel, ik stond vooraan, en dat was gewoon niet te doen! Ik ben 6x bijna doodgedrukt, en zon harde pit heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar gaaf was het wel![]()
Ik vind de pits bij de wat hardere bands hier daarentegen juist heel erg tegenvallen.
Gisteren stond ik vooraan bij Satyricon en de enige blauwe plek die ik heb is van een gast die ik gisteren weg moest beuken met mijn arm omdat hij met zn ellenboog op mn hoofd ging drummen en hem in mijn nek duwde![]()
Waren jullie dat met die leuke szigetbus of daar tegen over soms?quote:Op zondag 19 augustus 2007 19:15 schreef Ceased2Be het volgende:
Geweldig festival, volgend jaar weer!
Gisterochtend teruggekomen en ben de foto's nog aan het uitzoeken, maar wat een feest
Stonden op 10 meter afstand van de Mokkacukka tent, dus heerlijk geslapen met snoeiharde Drum 'n Bass op de achtergrond.
Fucking Friezen. Ik ergerde me dood d'r aan. Op gegeven moment was zo'n knakker met die vlag aan het crowdsurfen en toen heb ik hem uit pure fustratie op de grond laten vallenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:31 schreef -skippybal- het volgende:
Friezen die áltijd(!) bij de main-stage stonden [afbeelding]
Nopes... vanaf de ingang was het de eerste straat links, dan had je op een gegeven moment een koffietentje aan de rechterkant en daar stond ik een paar meter achter. Beetje schaduw nog meegepikt van de boom waar ik tegenaan stond. Geen busje gezien verder.quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:17 schreef maok het volgende:
[..]
Waren jullie dat met die leuke szigetbus of daar tegen over soms?
Als je dat pad een stukje verder in liep (als je tenminste dat paadje bedoelde dat achter het videoscherm van mukka chukka langs liep bedoelde) stond daar aan rechterkant een nederlandse camper met sziget er op geschilderd. Een stukje daarna, ook rechts stond ik, bij de splitsing vlak voor dat speeltuintje.quote:Op maandag 20 augustus 2007 16:52 schreef Ceased2Be het volgende:
[..]
Nopes... vanaf de ingang was het de eerste straat links, dan had je op een gegeven moment een koffietentje aan de rechterkant en daar stond ik een paar meter achter. Beetje schaduw nog meegepikt van de boom waar ik tegenaan stond. Geen busje gezien verder.
Een vriend van me lag te slapen in zijn tent met een petje op die er gewoon af werd getrokken. Nogal brutaal als je het mij vraagt en vrij nutteloos voor een petje van 1.5 euro maargoed.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:31 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand nog ervaring met diefstal? Had best wat gehoord dat dat hier zo ernstig zou zijn maar ik ben gewoon niemand tegen gekomen die iets kwijt was geraakt wat niet z'n eigen schuld was whatsoever.
Wij stonden met 3 tentjes bij elkaar en daar kwamen op een gegeven moment 2 tentjes bij met 3 duitse meisjes en 2 duitse jongens. Zij kwamen voor de 2e en de 3e dag. Ik werd wakker en die meisjes helemaal hysterisch tegen mij: Ja kijk es in je portomonnee, heb je alles nog? is er bij jou iets weg? Ik kijken..niks aan de hand, vrienden van mij ook niets kwijt ofzo.quote:Op maandag 20 augustus 2007 12:31 schreef -skippybal- het volgende:
Iemand nog ervaring met diefstal? Had best wat gehoord dat dat hier zo ernstig zou zijn maar ik ben gewoon niemand tegen gekomen die iets kwijt was geraakt wat niet z'n eigen schuld was whatsoever.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar het was wel echt een vakantie![]()
hehe, The Hives zijn prachtig in hun over de top-zelfverheerlijking, geniaal gewoonquote:Op woensdag 15 augustus 2007 18:17 schreef MaJo het volgende:
Zo weer terug in Nederland. Helemaal kapot maar wat was het vet! Even de hoogtepunten op een rijtje:
- Chemical Brothers met een te vette visualshow
- Cocktailemmers
- Dansen in de stortende regen op indiemuziek
- Met een knuffelschaap al bęhhend over het terrein mensen laten schrikken
- De zanger van !!! die mijn schaap zoende en dat groot op de schermen kwam
- De zanger van The Hives () eens goed de waarheid vertellen door naar hem te roepen "You suck monkey balls" en dan als reactie "fuck you" terugkrijgen
Later meer, nu eerst even![]()
![]()
Hehe dat was tof jaquote:Op maandag 20 augustus 2007 19:27 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hehe, The Hives zijn prachtig in hun over de top-zelfverheerlijking, geniaal gewoon![]()
Je vergeet '!!!' uitkraam: 'Hey Bungyman', waarop vervolgens de bungyjumper niet meer durft en weer naar beneden wordt gehaald
Ook geweldig waren trouwens Cassius, en Bookashade
Ja dat had ik ook gehoord.quote:Op maandag 20 augustus 2007 20:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
Hehe dat was tof jaDie zanger is sowieso the bomb, te gay voor woorden maar echt zo tof
![]()
Minpunt: De zanger van Mando Diao die riep "We love Boekarest"![]()
Wauw, ziet er best heftig uit. Op de campercamping eigenlijk nergens last van gehad, zelfs nog een douche genomen in de regen. Wij dachten dat de grond zo droog was dat alles snel wegliep.quote:Op maandag 20 augustus 2007 21:11 schreef maok het volgende:
[..]
Ja dat had ik ook gehoord.
Mijn tent stond trouwes ook behoorlijk in het water maar binnen was nog wel alles droog (goed waterdicht aan de onderkant dus). Ik heb aan 3 kanten een dijk gebouwd en toen zakte het water onder de tent gelukkig weer weg Het water stond enkel hoog:
[afbeelding]
Mijn koekenpan is gejatquote:Op maandag 20 augustus 2007 12:31 schreef -skippybal- het volgende:
nee hoogstens een half uurtje in de rij. en af en toe bij de mannen gedoucht want die rij was meestal korterquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 14:27 schreef MaJo het volgende:
Elke dag gedouched? Door elke dag 2 uur in de rij te staan ofzo?
Lien en ik hebben ons maar gedouched in het zweambadSommigen vonden het niet zo tof dat we in het zwembad ons haar gingen was
Het badhuis was ook ontzettend chill inderdaad, wat voelde ik me daarna heerlijk schoon
Inderdaad niets van dat alles. Ik zag wel een aantal Hongaren met een klein hangslotje op hun tent. Niet dat dat helpt maar geeft wel aan dat er wel degelijk dingen gejat worden. Maar volgens mij is dat een probleem van alle festivals tegenwoordig. Op Pinkpop zijn er mensen opgepakt, tijdens Dour is de tent van de buren compleet overhoop gehaald. Kwestie van tijd voordat die klootzakken Sziget ook ontdekken natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 18:24 schreef -skippybal- het volgende:
Doden?Ik heb echt 0,0 agressie gezien. Sterker nog, 0,0 negativiteit.
Allemaal relaxte mensen overal![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |