abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_52023747
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 14:35 schreef maok het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat in 2005 bij aankomst mijn halve backpack half leeg moest om te kijken wat er in zat nadat ze aan de buitenkant iets voelde, dat was mijn metalen waterfles (leeg uiteraard) maar die hebben ze niet eens gevonden. Een lege 2 liter fles (ik dacht handig om te vullen) die aan de buitenkant zat hebben ze er wel afgetrokken en in een beweging in de container gegooit maar ik neem aan dat dat een foutje was omdat ze dachten dat hij vol was.

Vorig jaar was ik er al op de -1e dag, dan kun je dus alles mee nemen wat je wilt want er is geen controle.

De overige keren ben ik niet gecontroleerd, hooguit of ik mijn tas even open wilde doen maar daar zaten dan meestal wel zwemspullen ofzo boven in en dan keken ze niet verder. Die tas zaten soms nog 3 halve liters in als we ook boodschappen hadden gedaan, meer past daar niet in. Met eten mag je wel het terrein op, zolang het maar geen commerciële hoeveelheden zijn. Ik had de boodschappen dan meestal ook gewoon in een plastictasje in mijn had mee. (daar keken ze soms wel even snel in of ze voelden er even aan.)
Inderdaad. Vanaf dag 0 is de controle idd vrij streng; met trays bier / flessen wordt je simpelweg tegengehouden; een of 2 blikken bier doen ze soms niet moeilijk over. Voor het eten..wat maok dus zegt; bv een paar broodjes / beleg doen ze niet moeilijk over (vaak genoeg mn ontbijt bij de Auchan gehaald )
  woensdag 1 augustus 2007 @ 19:02:02 #202
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52024298
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 18:09 schreef stimmerx het volgende:
ik vertrek zaterdag met de trein vanaf Amsterdam, via Praag, naar Budapest.

Zijn er nog meer mensen van plan vlakbij de world music stage te staan? daar heb je een soort stukje bos waar het er vorig jaar heel gezellig uit zag.
Ik ga in het rode gedeelte staan, vlak bij het hvg cafe, naast de kleine speeltuin, vorig jaar was daar naast mukka chukka maar ik weet niet of dat er weer is. Lekker onder de bomen en vlak bij alles.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_52026599
mag je je tent nou alleen op plekken zetten waar die tentsymbooltjes staan?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:16:36 #204
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52027841
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 20:37 schreef swahalla het volgende:
mag je je tent nou alleen op plekken zetten waar die tentsymbooltjes staan?
Nee hoor, overal behalve op de paden en vlak voor de podia. Er zijn wel gedeeltes van het terrein waar alleen camping is en daar mag je zonder camping bandje niet op maar omgekeerd mag je overal gaan staan.
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:18:48 #205
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52027910
Wij gaan denk ik wel voor zo'n camping-only plaats. Vind het nou niet zo denderend idee dat elke lamlul bij m'n tent kan met al die troep.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
pi_52027957
oh kijk aan, dus op zo'n campingplekje is het wel wat veiliger voor je spulletjes?
  woensdag 1 augustus 2007 @ 21:38:09 #207
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52028534
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:20 schreef swahalla het volgende:
oh kijk aan, dus op zo'n campingplekje is het wel wat veiliger voor je spulletjes?
Op de camping kunnen er alleen mensen met campingbandjes bij je spullen.
Op de rest van het terein kunnnen er ook mensen met bandjes zonder camping + mensen met dag kaartjes bij komen.

Of het veel uitmaakt weet ik niet.
pi_52028746
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:38 schreef maok het volgende:

[..]

Op de camping kunnen er alleen mensen met campingbandjes bij je spullen.
Op de rest van het terein kunnnen er ook mensen met bandjes zonder camping + mensen met dag kaartjes bij komen.

Of het veel uitmaakt weet ik niet.
ach, al is het alleen maar voor het gevoel

morgen is het zo ver voor mij, dan vertrek ik.. zij het in m'n eentje maar ik kan me niet voorstellen dat ik me daar niet alleen kan vermaken tot dat het festival begint

hoe zit het met discotheken in budapest? nog tips? zijn ze dagelijks geopend?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:23:50 #209
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52049932
De weersvoorspellingen zien er goed uit. Niet echt betrouwbaar nog maar zoals het er nu uit ziet, wordt het niet verschrikkelijk heet en gaat het pas op de laatste dag regenen. Lijkt op het weer van 2 jaar terug. Ik hoop wel dat ze weer gaan sproeien tegen het stof.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:25:27 #210
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52049982
quote:
Op maandag 30 juli 2007 14:18 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Alle lijntjes ziojn verschillende berekeningen. Bovenste is voor de temp op ongeveer 1500 meter hoogte. Rood is het meerjaarlijkse gemiddelde, wit het gemiddelde van alle lijntjes. Hoe meer spreiding, hoe meer onzekerheid.
Onderste is neerslag, dus er kan wel wat gaan vallen.

Dat zegt weer wat anders.

Boeiend, je kan er toch niks tegen doen
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 2 augustus 2007 @ 17:37:28 #211
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52050291
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 21:44 schreef swahalla het volgende:

[..]

ach, al is het alleen maar voor het gevoel

morgen is het zo ver voor mij, dan vertrek ik.. zij het in m'n eentje maar ik kan me niet voorstellen dat ik me daar niet alleen kan vermaken tot dat het festival begint

hoe zit het met discotheken in budapest? nog tips? zijn ze dagelijks geopend?
Ik ben verder nog niet wezen stappen daar maar in het boekje van boedapest.net dat je kreeg als je daar je kaartje bestelde staan wel wat tips. Uitgaansbuurten: Hippe lounge cafés: op en rond het Liztplein en de Raday Utca. Pubs en bars: Moszkva Tér en Joodse wijk (district VII) Clubs: Boedakant van de Petöfibrug en Hajógyári Sziget. (Alleen lijkt het er op dat Hajógyári Sziget een gedeelte van het eiland is waar Sziget op gehouden wordt, het stuk wat niet gebruikt wordt. Ik weet niet of dat vlak voor en na Sziget open is)

Volgens mij zijn er een aantal alleen in het weekend open trouwens.
pi_52051782
Valt er voor 16.00 ook al wat te beleven op het sziget terrein eigenlijk?
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:47:44 #213
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52051995
Sport, dansles, spelletjes tournooien, gamen, luminarium, bungyjumpen, zwembad, festival markt over, chocolade worstelen, waterpijp roken, klimmen en abseilen, relaxen, bier drinken, leren jongleren, je laten masseren, pottebakken, naar het guinness podium naar bandjes luisteren, enz.

En als je het echt niet meer weet kun je altijd nog naar de joodse rabbies voor advies.
  donderdag 2 augustus 2007 @ 18:49:17 #214
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52052029
Zwembad en waterpijp

En chocoladeworstelen ?
LastFM
pi_52052118
nog 5 dagen zin in!
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:07:06 #216
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52052408
quote:
Op donderdag 2 augustus 2007 18:49 schreef -skippybal- het volgende:
Zwembad en waterpijp

En chocoladeworstelen ?
'Na het worstelen zie je er ongeveer zo uit:

Maar je kunt natuurlijk ook altijd nog ergens gaan slapen:

(Dit is een vrij normaal beeld, al ligt deze tenminste nog in een slaaphouding en op een matje, de meesten lijken zo te zijn omgevallen)
  Moderator donderdag 2 augustus 2007 @ 20:12:02 #217
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52054165
Nog een paar daagjes Nu in Zagreb en dan door naar Hongarije
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_52083889
Wij gaan zondag tegen de middag weg. Klein vraagje nog; ons hostel zit een kilometer of vier van het festivalterrein en alhoewel dat overdag een leuke afstand is, is de terugweg natuurlijk beter met een taxi te doen. Enig idee hoeveel dat daar kost?
pi_52087834
Morgenochtend vroeg weg naar Wenen en daarna door naar Budapest Na een jaartje overslaan gaan we gelukkig weer wel
pi_52101043
Godverdomme! Net een nieuwe tent gekocht (nog even vlug voor slutiingstijd) kom ik thuis zit er een compleet andere tent in de tas! ipv een 4 persoons gecombineerde binnen/buitentent zit er een binnentent in van een ander merk en model tent.
Nu kan ik maandagochtend eerste werk dus terug om alsnog een andere tent te fixen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:22:03 #221
163981 botar
acoustic revolution
pi_52101288
Nou, ik zit inmiddels al sinds donderdag hier in Budapest en ik kan zeggen dat het me prima bevalt (ja het is mijn eerste keer hier). Het weer is vooralsnog prima ook al heb ik een aantal druppels op mijn vege lijf gevoeld. Het is in ieder geval geen 40 graden wat uiteraard veel te warm is...

Ik kan alleen bijna niet wachten tot het festival begint en tot die tijd hebben we meer plannen dan tijd dus ook de invulling van de dagen is prima...

Anyway ik ga nu verder met adressen opzoeken waar ik kaartjes heen moet sturen...

Tot over een paar dagen allemaal!!!!
Music falls back to second place in this commercial race
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 18:45:17 #222
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52101722
quote:
Op vrijdag 3 augustus 2007 20:55 schreef Pantheon het volgende:
Wij gaan zondag tegen de middag weg. Klein vraagje nog; ons hostel zit een kilometer of vier van het festivalterrein en alhoewel dat overdag een leuke afstand is, is de terugweg natuurlijk beter met een taxi te doen. Enig idee hoeveel dat daar kost?
Vanaf het vliegveld kost het ongeveer ¤20,- ik weet niet hoeveel zo'n korte afstand kost. Je kunt geloof ik wel beter een bellen dan er een aanspreken, uit een boekje: De goedkoopste is Buda Taxi +3612333333. Handigst is om altijd van te voren een prijs af te spreken.

Kun je niet met het openbaarvervoer? Er rijdt 's nachts ook nog wel wat.
pi_52119333
wat ik me afvraag. Ik zag net op google dat het camping gedeelte echt niet groot is. Past daar echt iedereen op? Wij komen de 7e pas aan, maar willen opzich nog wel een plekje vinden in het camping gedeelte. Iemand ervaring of dit mogelijk is enzo?
  zondag 5 augustus 2007 @ 21:41:53 #224
55350 Reena
Angelcrusher
pi_52127324
Nou, alles is ingepakt! Morgen gaat mijn vliegtuig....10 uur vanaf Amsterdam...IK KAN NIET WACHTEN! Heb er zo'n zin in!

Heel veel plezier allemaal en wie weet kom ik nog per ongeluk een paar FOKkers tegen...
  maandag 6 augustus 2007 @ 18:41:20 #225
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_52146132
Wat taxi's betreft, spreek altijd vooraf een vaste prijs af, anders naaien ze je keihard!

Ik vertrek morgenochtend!
pi_52150026
Nou, mijn tas is ingepakt!

Hoe zit het eigenlijk met de weersvoorspellingen?
pi_52158888
Ik vertrek over n half uur naar t vliegveld. Iedereen veel plezier gewenst, en dadelijk eventjes loos gaan in het wizzair vliegtuig!
pi_52200885
Ik benner
pi_52231323
Groeten uit Sziget, bitches
all the women tear their blouses off
and the men they dance on the polka-dots
and it's partner found, it's partner lost
and it's hell to pay when the fiddler stops
  zaterdag 11 augustus 2007 @ 17:54:40 #230
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52287501
Sziget is zooooooo gruwelijk vet Regen zuigt, net als wazige toetsenborden

Vanavond NIN en zwarte kleren
LastFM
pi_52294840
whahahah live vanuit hongarije en niemand op msn
  zondag 12 augustus 2007 @ 09:01:18 #232
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_52300049
Kut, was ik gisteren ziek. NIN maar half gezien, ik trok het niet meer
Vannacht helemaal de pleuris gezweet, nu lijkt het wel over. Vroeg wakker en lekker internetten

Dit festival is echt helemaal de shit. Op de camping is het superleuk, de sfeer is heel goed. En ook tijdens de optredens. 1 groot gekkenhuis. Alleen die Fransen, man, ik heb een nog grotere hekel aan dat pleurisvolk gekregen. Wat een kutmensen.

Vandaag regen, maar morgen weer mooi weer, en dinsdag ook. Ook de beste dagen qua lineup
Vandaag in een badhuis chillen, toch niet veel bijzonders op de podia.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_52302305
Nou ben dr geweest

We kwamen donderdags op het Sziget terrein rond 13:00...
Iedereen leek wakker te worden en de hitte was nogal drukkend...

Met degene waar ik mee was besloten we ons niet te laten overhitten en siësta te houden in het hotel...

Rond 18:00 waren we terug op het terrein en scoorden we geld en eten.. Tevens beleefden we de wolkbreuk...

Daarna naar hammerworld gegaan en een Hongaarse metalband gezien en het fantastische Soulfly

Degene waarmee ik was kwam alleen voor Soulfly ( ) maar ik besloot nog even te dansen en sjanzen en het terrein rond te lopen...

Daarna moesten we rond 1:00 weer weg want de volgende dag ging ik weer naar Nederland terugkarren...

Steekwoorden qua indrukken: georganiseerde anarchie, stoffig, regenachtig, grootste festivalterrein dat ik kende (lowlands is daarbij vergeleken een miniparkje), sjagrijnige Hongaarse medewerkers (ik ben niet anders gewend van oost Europa ), meisjes in Bikini , internationaal publiek

Ik ga denk ik ooit nog wel eens maar dan blijf ik er 2 dagen ofzo...

Sziget festival
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_52302385
quote:
Op zaterdag 11 augustus 2007 17:54 schreef -skippybal- het volgende:
Sziget is zooooooo gruwelijk vet Regen zuigt, net als wazige toetsenborden

Vanavond NIN en zwarte kleren
hebben jullie zitten internetten vanaf het festival terrein?

Ik heb gezocht naar Internet maar niks gevonden, ik wilde mn saldo nl checken... ik heb het gelukkig allemaal getrokken qua geld
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_52305365
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 12:23 schreef Godshand het volgende:
Nou ben dr geweest

We kwamen donderdags op het Sziget terrein rond 13:00...
Iedereen leek wakker te worden en de hitte was nogal drukkend...

Met degene waar ik mee was besloten we ons niet te laten overhitten en siësta te houden in het hotel...

Rond 18:00 waren we terug op het terrein en scoorden we geld en eten.. Tevens beleefden we de wolkbreuk...

Daarna naar hammerworld gegaan en een Hongaarse metalband gezien en het fantastische Soulfly

Degene waarmee ik was kwam alleen voor Soulfly ( ) maar ik besloot nog even te dansen en sjanzen en het terrein rond te lopen...

Daarna moesten we rond 1:00 weer weg want de volgende dag ging ik weer naar Nederland terugkarren...

Steekwoorden qua indrukken: georganiseerde anarchie, stoffig, regenachtig, grootste festivalterrein dat ik kende (lowlands is daarbij vergeleken een miniparkje), sjagrijnige Hongaarse medewerkers (ik ben niet anders gewend van oost Europa ), meisjes in Bikini , internationaal publiek

Ik ga denk ik ooit nog wel eens maar dan blijf ik er 2 dagen ofzo...

Sziget festival
Waarom zo kort?
pi_52310834
takkemodder, het lijkt lowlands wel
pi_52316765
en HARA KRISNA METAL en orthodoxe joden met een house act
  maandag 13 augustus 2007 @ 11:51:31 #238
180582 Mrs.Jones
Life is simple, Live easy.
pi_52325484
Ik ook live vanuit sziget!!!! (wel kud typen met die hongaarse toetsenborden zeg..)
Hebben jullie ook manu chao allemaal gezien? Nou ik wel, ik stond vooraan, en dat was gewoon niet te doen! Ik ben 6x bijna doodgedrukt, en zon harde pit heb ik nog nooit meegemaakt.
Maar gaaf was het wel

Ik vind de pits bij de wat hardere bands hier daarentegen juist heel erg tegenvallen.
Gisteren stond ik vooraan bij Satyricon en de enige blauwe plek die ik heb is van een gast die ik gisteren weg moest beuken met mijn arm omdat hij met zn ellenboog op mn hoofd ging drummen en hem in mijn nek duwde

Trouwens nog een tip voor iedereen die het toch nog een beetje duur vindt allemaal: loop naar de supermarkt!! het is best dichtbij en je bent echt veeeeel goedkoper uit.

En waar ik gek van word: al die Nederlanders hier want het zijn er echt teringveel!!!
*straks Tool <33
Welcome to shroomland, I hope you'll enjoy..
  Moderator maandag 13 augustus 2007 @ 22:51:53 #239
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52345755
Sziget is the shizzle!! Vanavond nog even helemaal los en dan morgen weer weg en door naar lowlands (I know )
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_52345836
bheheheeee!
  dinsdag 14 augustus 2007 @ 20:05:56 #241
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52368322
Helaas is het al weer bijna afgelopen, Ook last gehad van de regen, Mijn tent stond midden in een modderpoel maar was gelukkig helemaal waterdicht.

Vandaag weer helemaal goed weer gelukkig.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 14:35:01 #242
55350 Reena
Angelcrusher
pi_52389740
Echt geweldig festival!!! En wat was NIN vet!!! Stond helemaal vooraan...tijdens the Hives was het even "ruig" maar tijdens NIN was het wel goed te doen.

Hebben mensen Tool nog gezien? Vroeg me af hoe het was...ik was zondagochtend al vertrokken helaas.
pi_52391908
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 14:35 schreef Reena het volgende:

Hebben mensen Tool nog gezien? Vroeg me af hoe het was...ik was zondagochtend al vertrokken helaas.
Tool was echt vet, superdiep optreden, niet moeilijk doen (niet van dat irritante popiejopie-gedrag) en een supervet decor (Alex Grey art).
Het hele festival was trouwens vet
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.
  woensdag 15 augustus 2007 @ 17:51:12 #244
55350 Reena
Angelcrusher
pi_52396407
Ik had ze graag willen zien, maar ik heb ze al drie keer gezien vorig jaar...en waar ik heenging was ook wel leuk
Heb trouwens ondertussen niet zulke hele goede reviews over Tool gelezen...maar ben blij dat jij het wel vet vond...
  Moderator woensdag 15 augustus 2007 @ 18:17:54 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_52397026
Zo weer terug in Nederland. Helemaal kapot maar wat was het vet! Even de hoogtepunten op een rijtje:

- Chemical Brothers met een te vette visualshow
- Cocktailemmers
- Dansen in de stortende regen op indiemuziek
- Met een knuffelschaap al bęhhend over het terrein mensen laten schrikken
- De zanger van !!! die mijn schaap zoende en dat groot op de schermen kwam
- De zanger van The Hives ( ) eens goed de waarheid vertellen door naar hem te roepen "You suck monkey balls" en dan als reactie "fuck you" terugkrijgen

Later meer, nu eerst even
pi_52413367
quote:
Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Reena het volgende:
Ik had ze graag willen zien, maar ik heb ze al drie keer gezien vorig jaar...en waar ik heenging was ook wel leuk
Heb trouwens ondertussen niet zulke hele goede reviews over Tool gelezen...maar ben blij dat jij het wel vet vond...
het enige jammere vond ik dat de visual-schermen er halverwege 20 minuutjes mee ophielden... eerste keer dat ik Tool gezien heb trouwens, dus heb niet echt materiaal om te vergelijken
Strange women lying in ponds distributing swords is no basis for a system of government. Supreme executive power derives from a mandate from the masses, not from some farcical aquatic ceremony.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 16:19:49 #247
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52425799
Om 10 uur in de ochtend in vage staat trommelen met z'n 30en op containers is vet
Om 1 uur in de middag er achter komen dat er vette DnB is in de Mokka Cuka en dan maar gewoon niet gaan slapen en weer door gaan is ook vet
"Even rustig aan doen" bij Kaizers Orchestra en dan de meest vette en energieke live-show uit lanfe tijd zien is ook vet
Tientallen andere optredens zijn ook vet
Het publiek bij Wan2
Nederlandse alto-meisjes
LastFM
pi_52429789
-Arany ászok sörömpark met de karaoke
-Niet weten op welke dag je leeft, en wat er speelt en er pas achter komen als het afgelopen is wat er speelde.
-De zon op zien komen
-Kalinka en halve liters
-Satyricon en Hooverphonic
-Mooie vrouwen, veel relax volk
-In de ambient tent garden gaan liggen, in slaap vallen, paar uur later wakker worden, erachter komen dat je net die ene band die je zo graag wou zien hebt gemist

Een van de beste weken ooit
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:13:22 #249
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_52430741
Om 3-4 uur naar je tent willen gaan om toch maar eens te gaan en uiteindelijk weer op de banken van de 24-uurs tent bij de World Music Stage staat te springen
LastFM
  donderdag 16 augustus 2007 @ 19:22:47 #250
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_52431024
Nederlanders die hun best doen om hongaars tegen je te praten en er dan achter te komen dat ik ook nederlands was
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')