Inderdaad. Vanaf dag 0 is de controle idd vrij streng; met trays bier / flessen wordt je simpelweg tegengehouden; een of 2 blikken bier doen ze soms niet moeilijk over. Voor het eten..wat maok dus zegt; bv een paar broodjes / beleg doen ze niet moeilijk over (vaak genoeg mn ontbijt bij de Auchan gehaaldquote:Op woensdag 1 augustus 2007 14:35 schreef maok het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat in 2005 bij aankomst mijn halve backpack half leeg moest om te kijken wat er in zat nadat ze aan de buitenkant iets voelde, dat was mijn metalen waterfles (leeg uiteraard) maar die hebben ze niet eens gevonden. Een lege 2 liter fles (ik dacht handig om te vullen) die aan de buitenkant zat hebben ze er wel afgetrokken en in een beweging in de container gegooit maar ik neem aan dat dat een foutje was omdat ze dachten dat hij vol was.
Vorig jaar was ik er al op de -1e dag, dan kun je dus alles mee nemen wat je wilt want er is geen controle.
De overige keren ben ik niet gecontroleerd, hooguit of ik mijn tas even open wilde doen maar daar zaten dan meestal wel zwemspullen ofzo boven in en dan keken ze niet verder. Die tas zaten soms nog 3 halve liters in als we ook boodschappen hadden gedaan, meer past daar niet in. Met eten mag je wel het terrein op, zolang het maar geen commerciële hoeveelheden zijn. Ik had de boodschappen dan meestal ook gewoon in een plastictasje in mijn had mee. (daar keken ze soms wel even snel in of ze voelden er even aan.)
Ik ga in het rode gedeelte staan, vlak bij het hvg cafe, naast de kleine speeltuin, vorig jaar was daar naast mukka chukka maar ik weet niet of dat er weer is. Lekker onder de bomen en vlak bij alles.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 18:09 schreef stimmerx het volgende:
ik vertrek zaterdag met de trein vanaf Amsterdam, via Praag, naar Budapest.
Zijn er nog meer mensen van plan vlakbij de world music stage te staan? daar heb je een soort stukje bos waar het er vorig jaar heel gezellig uit zag.
Nee hoor, overal behalve op de paden en vlak voor de podia. Er zijn wel gedeeltes van het terrein waar alleen camping is en daar mag je zonder camping bandje niet op maar omgekeerd mag je overal gaan staan.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 20:37 schreef swahalla het volgende:
mag je je tent nou alleen op plekken zetten waar die tentsymbooltjes staan?
Op de camping kunnen er alleen mensen met campingbandjes bij je spullen.quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:20 schreef swahalla het volgende:
oh kijk aan, dus op zo'n campingplekje is het wel wat veiliger voor je spulletjes?
ach, al is het alleen maar voor het gevoelquote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:38 schreef maok het volgende:
[..]
Op de camping kunnen er alleen mensen met campingbandjes bij je spullen.
Op de rest van het terein kunnnen er ook mensen met bandjes zonder camping + mensen met dag kaartjes bij komen.
Of het veel uitmaakt weet ik niet.
Dat zegt weer wat anders.quote:Op maandag 30 juli 2007 14:18 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Alle lijntjes ziojn verschillende berekeningen. Bovenste is voor de temp op ongeveer 1500 meter hoogte. Rood is het meerjaarlijkse gemiddelde, wit het gemiddelde van alle lijntjes. Hoe meer spreiding, hoe meer onzekerheid.
Onderste is neerslag, dus er kan wel wat gaan vallen.
Ik ben verder nog niet wezen stappen daar maar in het boekje van boedapest.net dat je kreeg als je daar je kaartje bestelde staan wel wat tips. Uitgaansbuurten: Hippe lounge cafés: op en rond het Liztplein en de Raday Utca. Pubs en bars: Moszkva Tér en Joodse wijk (district VII) Clubs: Boedakant van de Petöfibrug en Hajógyári Sziget. (Alleen lijkt het er op dat Hajógyári Sziget een gedeelte van het eiland is waar Sziget op gehouden wordt, het stuk wat niet gebruikt wordt. Ik weet niet of dat vlak voor en na Sziget open is)quote:Op woensdag 1 augustus 2007 21:44 schreef swahalla het volgende:
[..]
ach, al is het alleen maar voor het gevoel![]()
morgen is het zo ver voor mij, dan vertrek ik.. zij het in m'n eentje maar ik kan me niet voorstellen dat ik me daar niet alleen kan vermaken tot dat het festival begint
hoe zit het met discotheken in budapest? nog tips? zijn ze dagelijks geopend?
'Na het worstelen zie je er ongeveer zo uit:quote:Op donderdag 2 augustus 2007 18:49 schreef -skippybal- het volgende:
Zwembad en waterpijp![]()
En chocoladeworstelen?
Vanaf het vliegveld kost het ongeveer ¤20,- ik weet niet hoeveel zo'n korte afstand kost. Je kunt geloof ik wel beter een bellen dan er een aanspreken, uit een boekje: De goedkoopste is Buda Taxi +3612333333. Handigst is om altijd van te voren een prijs af te spreken.quote:Op vrijdag 3 augustus 2007 20:55 schreef Pantheon het volgende:
Wij gaan zondag tegen de middag weg. Klein vraagje nog; ons hostel zit een kilometer of vier van het festivalterrein en alhoewel dat overdag een leuke afstand is, is de terugweg natuurlijk beter met een taxi te doen. Enig idee hoeveel dat daar kost?
hebben jullie zitten internetten vanaf het festival terrein?quote:Op zaterdag 11 augustus 2007 17:54 schreef -skippybal- het volgende:
Sziget is zooooooo gruwelijk vetRegen zuigt, net als wazige toetsenborden
![]()
Vanavond NIN en zwarte kleren![]()
Waarom zo kort?quote:Op zondag 12 augustus 2007 12:23 schreef Godshand het volgende:
Nou ben dr geweest
We kwamen donderdags op het Sziget terrein rond 13:00...
Iedereen leek wakker te worden en de hitte was nogal drukkend...
Met degene waar ik mee was besloten we ons niet te laten overhitten en siësta te houden in het hotel...
Rond 18:00 waren we terug op het terrein en scoorden we geld en eten.. Tevens beleefden we de wolkbreuk...
Daarna naar hammerworld gegaan en een Hongaarse metalband gezien en het fantastische Soulfly
Degene waarmee ik was kwam alleen voor Soulfly () maar ik besloot nog even te dansen en sjanzen en het terrein rond te lopen...
Daarna moesten we rond 1:00 weer weg want de volgende dag ging ik weer naar Nederland terugkarren...
Steekwoorden qua indrukken: georganiseerde anarchie, stoffig, regenachtig, grootste festivalterrein dat ik kende (lowlands is daarbij vergeleken een miniparkje), sjagrijnige Hongaarse medewerkers (ik ben niet anders gewend van oost Europa), meisjes in Bikini
, internationaal publiek
Ik ga denk ik ooit nog wel eens maar dan blijf ik er 2 dagen ofzo...
Sziget festival![]()
Tool was echt vet, superdiep optreden, niet moeilijk doen (niet van dat irritante popiejopie-gedrag) en een supervet decor (Alex Grey art).quote:Op woensdag 15 augustus 2007 14:35 schreef Reena het volgende:
Hebben mensen Tool nog gezien? Vroeg me af hoe het was...ik was zondagochtend al vertrokken helaas.
het enige jammere vond ik dat de visual-schermen er halverwege 20 minuutjes mee ophielden... eerste keer dat ik Tool gezien heb trouwens, dus heb niet echt materiaal om te vergelijkenquote:Op woensdag 15 augustus 2007 17:51 schreef Reena het volgende:
Ik had ze graag willen zien, maar ik heb ze al drie keer gezien vorig jaar...en waar ik heenging was ook wel leuk
Heb trouwens ondertussen niet zulke hele goede reviews over Tool gelezen...maar ben blij dat jij het wel vet vond...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |