Heldhaftig-, vastberaden- en barmhartigheidquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een serieuze vraag. Wat zijn volgens Bosma de "kernwaarden van Nederland" precies?

Had jij maar zo'n forumpje, niet? Of een leven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:00 schreef Monidique het volgende:
Ik vind het knus dat op je nieuwe forumpje het meest gepost wordt in de categorie 'Over andere fora'. Niet verrassend.

Ik ben van plan hier noch muis, noch slang uit te gaan hangen. De academie is al slangenkuil genoeg.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:24 schreef Fastmatti het volgende:
Hmm, het was net zo lekker rustigHet begint weer een aardige slangenkuil te worden
![]()

| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | shutdown 1.0 for Windows XP - September 2nd, 2001 Copyright(C) 2000-2001 Andrej Budja, www.budja.com/shutdown This program is FREEWARE. Usage: shutdown [-lkurhs] [-f] [-c] [-t sec] -l: Log Off. -u: Shutdown (Turn Off). -r: Restart. -h: Hibernate. -s: Stand By (Sleep). -f: Force the action. -c: Cancel a running shutdown. -t sec: Delay for number of seconds. Examples: shutdown -l -f: Logs off current user and forces quick shutdown of applications shutdown -s -t 30: Initates standby in 30 seconds shutdown -c: Cancels all initiated actions C:Documents and SettingsDominique>c:shutdown -u -f -t 3600 07/05/07 22:29:03 Initiating ShutDown in 3600 seconds | 

Nou, had ik maar zo'n forumpje, waarop ik het de hele tijd heb over users op een ander internetforum waar ik mij constant belachelijk maak. Of had ik maar een leven.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Had jij maar zo'n forumpje, niet? Of een leven.

tragisch, als je tot 900 hebt geteld, dan zit je pas op een kwartiertje.quote:

Zo, ik kom net binnen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 09:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
VMBO is grofweg 12 tot een jaar of 17 als ze een keer blijven zitten. Dat zijn gewoon kinderen natuurlijk.
teeeveeepeee.

Vanzelfsprekend, maar het wordt veel sneller duidelijk dat het een bullshit verhaal is als je zegt "de kernwaarden van Nederlanders", althans, om de een of andere reden lijkt me dat. Ik heb daar verder geen onderbouwing voor.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
kernwaarden van Nederlanders is nog steeds vaag...
zolang je dat vaag blijft omschrijven lijkt het alsof je alle Nederlanders kan omvatten in 1 verhaal..

exemplarisch modereren was toch van jou...quote:

"Nederland" is een abstractie, terwiijl 'Nederlanders' echt bestaande wezens zijn.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:35 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Vanzelfsprekend, maar het wordt veel sneller duidelijk dat het een bullshit verhaal is als je zegt "de kernwaarden van Nederlanders", althans, om de een of andere reden lijkt me dat. Ik heb daar verder geen onderbouwing voor.

Je moet politicus wordenquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:39 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
"Nederland" is een abstractie, terwiijl 'Nederlanders' echt bestaande wezens zijn.
In die zin is het duidelijker, praat het makkelijker en wordt het drijfzand van het item sneller zichtbaar..
In weze is het dezelfde vraag als 'wat is Nederlandse identiteit?'

Er zit een juiste kern in zijn verhaal..maar niet met deze formulering.quote:en zijn we verlost van een onberekenbare eigengereide moderator die nog maar weer eens verheldert dat velen de belangrijkste les van de sjoa niet begrepen hebben.
Het was niet het rebellenclubje van Adi dat mensen molde en wegmaakte, het waren degenen die een uniform en een pet kregen uitgereikt die de tragedie vormgaven. Aaah! staat nu in een soortgelijke traditie.
quote:Macht kan soms destructieve invloeden op mensen uitoefenen en zodra hen daarmee met een gebbetje confronteert trachten sommigen je weg te maken in plaats van de kans op doorbroken oogkleppen aan te grijpen.

Maar dat ondersteunt hij toch getuige:quote:Aah! doet weinig anders dan hij zijn digitale forummoeder heeft zien doen. Gewoon teksten wissen en bannen. Misschien heeft dan niemand het er meer over.
Ik vind dat sigme het goed doet op vf.quote:Op woensdag 4 juli 2007 11:45 schreef sjun het volgende:
Waar kan ik de mod die zich niet laat ryaniseren een hart onder de riem komen steken?
[afbeelding]

PJOquote:Op donderdag 5 juli 2007 22:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Had jij maar zo'n forumpje, niet? Of een leven.

Nee nee nee, ik behoor tot de Reggio Emilia he. Mij een beetje met die zuidelijke maffia-strontzas vergelijken :[quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:06 schreef Floripas het volgende:
[..]
Jij schrijft die vieze worden zelfs met een fonetisch Siciliaans accent?

Linkse streek, hoor. Slis jij ook een beetje Bolognees?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:11 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee nee nee, ik behoor tot de Reggio Emilia he. Mij een beetje met die zuidelijke maffia-strontzas vergelijken :[

Waarom is dat van belang? Daar gaat het toch helemaal niet om.quote:Op donderdag 5 juli 2007 22:13 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik heb even een serieuze vraag. Wat zijn volgens Bosma de "kernwaarden van Nederland" precies?

Welnee waus het is zo rechts als de nete. Er is meer dan de Uni van Bologna hoor.quote:

Love you too, pumpkin.quote:

Als ik directeur was van een islamtische school, zou ik hem in een open brief vragen die zaken te benoemen.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:13 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waarom is dat van belang? Daar gaat het toch helemaal niet om.

60% stemde Prodi.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Welnee waus het is zo rechts als de nete. Er is meer dan de Uni van Bologna hoor.
De hele regio is vergeven van ondernemers, fabrieken etc. Het kloppende Industriele hart van Italia: rechts rechts rechts.

Omdat normen en waarden veel te theoretisch zijn. Hoe je met elkaar omgaat is helemaal niet in theoretische normen en waarden te vatten. Het is vooral een kwestie van voordoen wat betamelijk is, en migranten die betamelijkheid aanwennen door ordehandhaving. Corrigeren wanneer je iets fout doet: zo leer je ethiek, niet door te discussiėren.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:26 schreef Floripas het volgende:
[..]
Als ik directeur was van een islamtische school, zou ik hem in een open brief vragen die zaken te benoemen.

Die dan ook een local boy is, maar wel een waardeloze premier.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:32 schreef Floripas het volgende:
60% stemde Prodi.

Dus eigenlijk zeg je dan: je voldoet niet aan de voorwaarden, maar welke dat zijn hou ik in het midden?quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Omdat normen en waarden veel te theoretisch zijn. Hoe je met elkaar omgaat is helemaal niet in theoretische normen en waarden te vatten. Het is vooral een kwestie van voordoen wat betamelijk is, en migranten die betamelijkheid aanwennen door ordehandhaving. Corrigeren wanneer je iets fout doet: zo leer je ethiek, niet door te discussiėren.

Waar het om gaat is dat we er dan weer over gaan discussiėren: wat vind jij hiervan en wat daarvan? Daar wil ik van af zijn. Je expliciteert normen niet door er een discussie over te houden. Respect, iemand aankijken als hij tegen je praat, wat voor toon sla je tegen autoriteiten aan, discipline. Dat leer je iemand niet door te discussiėren, maar door hem te corrigeren. Je benoemt waarden, maar je stelt ze niet gelijk ter discussie. En ik dacht dat jij dat van plan was, door je eerdere vraagstelling wat de waarde is van kernwaarden.quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:44 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zeg je dan: je voldoet niet aan de voorwaarden, maar welke dat zijn hou ik in het midden?
Dat kan natuurlijk niet.

quote:Op donderdag 5 juli 2007 23:57 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Waar het om gaat is dat we er dan weer over gaan discussiėren: wat vind jij hiervan en wat daarvan? Daar wil ik van af zijn. Je expliciteert normen niet door er een discussie over te houden. Respect, iemand aankijken als hij tegen je praat, wat voor toon sla je tegen autoriteiten aan, discipline. Dat leer je iemand niet door te discussiėren, maar door hem te corrigeren. Je benoemt waarden, maar je stelt ze niet gelijk ter discussie. En ik dacht dat jij dat van plan was, door je eerdere vraagstelling wat de waarde is van kernwaarden.
Kinderen van 7, 8 jaar zijn in staat de leraar weg te pesten. Je kunt tegen zo'n kind een verhaal houden over de waarde van respect en de geschiedenis van dat begrip, maar ik denk dat je 'respect' dan niet verder moet gaan ontleden. Je moet zo'n kind corrigeren en voordoen hoe het wel hoort.
De onverenigbaarheid van de kernwaarden van de Islam (en dus een school op die grondslag) met de kernwaarden van Nederland is voor de PVV een grond om alle Islamitische scholen te willen sluiten.quote:Voorzitter, de Partij voor de Vrijheid is helder: alle islamitische scholen moeten dicht. De kernwaarden van de islam zijn strijdig met de kernwaarden van de Nederland.

Welke chicks?quote:

Beide DJ Rap.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Welke chicks?

DJ Rap bevredigt me via de iPod.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:34 schreef Floripas het volgende:
Dood van Pim Fortuyn was samenzwering
Dit is waar hedenavond de lol is.

Nou nou, een rechtse directe zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:34 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dood van Pim Fortuyn was samenzwering
Dit is waar hedenavond de lol is.

Dat het geen moer uitmaakt wįt onze kernwaarden zijn, maar dat ze er zijn. Wanneer ik je zeg dat immigranten zich naar onze kernwaarden moeten voegen zal Floripas weer gaan vragen wat die kernwaarden dan zijn. Ik heb geen zin in die discussie, want ze weet net zogoed als ik dat de Verlichting niet overal is doorgedrongen en het is zo'n dooddoener. Daarom zeg ik dat je over normen en waarden niet moet discussiėren. Ze zijn er en we leven er in ons land naar, al is dat vaak impliciet.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:47 schreef ijsbrekertje het volgende:
@Zwaardvisch, wat bedoel je met je post over die kernwaarden? (zie mijn post hierboven)

Maar je kunt toch niet expliciet Islamitische scholen sluiten op basis van het niet voldoen aan impliciete normen en waarden?quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ze zijn er en we leven er in ons land naar, al is dat vaak impliciet.

Ja, prima, maar je vraagt - terecht - mensen ernaar te leven en te handelen. Dan moet je ze wel formuleren.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 00:54 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Dat het geen moer uitmaakt wįt onze kernwaarden zijn, maar dat ze er zijn. Wanneer ik je zeg dat immigranten zich naar onze kernwaarden moeten voegen zal Floripas weer gaan vragen wat die kernwaarden dan zijn. Ik heb geen zin in die discussie, want ze weet net zogoed als ik dat de Verlichting niet overal is doorgedrongen en het is zo'n dooddoener. Daarom zeg ik dat je over normen en waarden niet moet discussiėren. Ze zijn er en we leven er in ons land naar, al is dat vaak impliciet.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |