Mikael was ook nog lang geen 9 kilo (beetje ondergewicht) hij is nu pas 9,5 kilo maar hij is wel heel erg lang. We hadden hem vorige week uit nood nog ff weer in de cosi gedaan maar hij kwam met zijn oren aan de rand en zijn kuiten ook over de rand. Ben toch maar thuis geblevenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 19:10 schreef YPPY het volgende:
Anna is 10,5 maanden en zit nog in de maxi cosi. Dat moet ze nog een hele tijd, want de 9 kilo haalt ze nog lang niet.
quote:Op donderdag 5 juli 2007 16:55 schreef p_iglet het volgende:
Cattie en Ive gefeliciteerd!!!
Hier gaat het nog steeds super
Hij was vandaag alweer op zijn geboortegewicht![]()
Zojuist met Pepijn en papa naar het postkantoor gewandelt om de geboortekaartjes op de post te doen.![]()
Mikael is 80 cm. En wij hebben een gewone maxi cosi. Niks geen rare ofzo.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 22:24 schreef _evenstar_ het volgende:
Hoe lang is mika dan? want arwen is echt nog niet te groot, of is de maxicosi die wij hebben een grote ofzo![]()
Dankje!quote:Op zondag 8 juli 2007 11:02 schreef owlet het volgende:
Gefeliciteerd Kendahl en PV!
Zó hoort dat!quote:Op zondag 8 juli 2007 11:01 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Vandaag zijn mooiste, leukste, schattigste kleren en dan lekker vies maken met taart
Bedankt!quote:Op maandag 9 juli 2007 08:14 schreef Sugar het volgende:
cadeau voor bevallling
Cadeau nieuwe baby
Cadeau voor pasgeboren baby (of voor de ouders)
Persoonlijk kraamcadeau...
Zus aan het bevallen,wat te halen?
Alstublieft.
En gefeliciteerd, hoe heet de baby?
Ja ze mag yoghurt,je kan ook kwark proberen dat is wat zachter van smaak en dan hoef je er weer geen zoete dingen in te doen(al is wat fruit in de yoghurt of kwark natuurlijk erg lekker!)quote:Op maandag 9 juli 2007 08:06 schreef ik80 het volgende:
Wanneer mag je beginnen met yoghurt?
Lotte wil de fles niet meer drinken na de groentehap. Maar moet wel iets binnenkrijgen. Zou ik dan yoghurt kunnen doen?
Waarom gaat het zo snel, Lotte is over 4 maandjes ook alweer 1!
Alleen als jij voorkomt doen hoe ik kan zitten zonder voorover te vallenquote:Op maandag 9 juli 2007 10:33 schreef Mibos het volgende:
Maud goed zo kom je het ook even hier voordoen??? Zitten en draaien op je rug oke maar iets doen op je buik nee hoor niet toe te bewegen. Als ik op mijn rug lig en dan schuif ik met mijn kont net zo lang dat ik er ook kom. Daar ben ik heel tevreden mee.
Vast niet. Ik zal het eens gaan proberen. Dan zal ik het andere keukenapparaat even aansluitenquote:Op maandag 9 juli 2007 14:19 schreef Mibos het volgende:
Nikky is het voor Dana een probleem om het iets grover te houden? Kaith wilde het prutje als het te vloeibaar was niet maar er een soort compote van gemaakt en dat wilde ze wel. Ze wilde kunnen kauwen met haar kaakjes.
Die richtlijn gaven ze op cd ook al, maar na een dag of 15 zat Anna al op 770 cc en de wijkverpleegkundige vond dat prima. Dus met 5 voedingen van 140 zit ze op 700, da's 70 cc minder dan ze kreeg. Maar ik houd dat maar aan. Als ze meer wil, hoor ik haar wel hoor!quote:Op maandag 9 juli 2007 16:42 schreef marit1978 het volgende:
memmel, ik hou voor mezelf aan de regel: 150cc voeding per kg over 24 uur
...
Ik had gisteren al een boodschappenlijstje gemaakt met toevallig Liga voor 4 maand en ouder.quote:Op maandag 9 juli 2007 16:01 schreef Suzanna het volgende:
Nikky, je kunt er wat Liga-start doorheen doen. Verkruimelen en dat vinden ze ook heerlijk als t goed is.
Even nog wat over Julia... gaat weer helemaal niet goed met eten/drinken. Ze eet haar fruithap zelfs niet helemaal op achter elkaar, bordje pap wilde ze helemaal niet vandaag en de fles gaat ook niet verder op dan 80 ml. Bij elkaar is dat dus héél weinig.
Ze is nu ook érg verkouden, ik hoop maar dat het dat gewoon is. Ze hoest heel erg, behoorlijke blafhoest en regelmatig komt er weer eten mee met de hoest.
Vanochtend naar de huisarts geweest maar hij vond haar longetjes 'gewoon' klinken, klonk gewoon als een verkouden kindje. Valt dus niets aan te doen verder. Als ze koorts krijgt moet ik wel naar de huisarts.
Ik heb hem het hele verhaal even uitgelegd, blijkbaar hebben ze dat helemaal niet doorgecommuniceerd naar de huisarts toe vanuit het ziekenhuis. Ook verteld dat ze sinds woensdag (vorige week) alweer minder goed begon te eten na twee dagen gewoon goed te hebben gegeten (vooral haar pap en fruit) thuis.
Hij zei dat het eventueel toch een allergie kan zijn, misschien voor iets bij ons in huis, maar we hebben geen huisdieren, geen vreselijk stoffig huis o.i.d., maar natuurlijk is bijv. huisstofmijt niet goed te zien. Dat zou het dan opzich ook nog kunnen zijn.
Pfft, en dan is er ook nog de mogelijkheid (zei hij) dat Julia gewoon een behoorlijk eigen willetje heeft en dus kieskeurig. Maar daar geloof ik toch niet zo in, aangezien ze in het ziekenhuis de pap vreselijk goed at en hier thuis eerst ook en toen ineens niet meer. En daarnaast, ze moet toch gewoon honger hebben??
Ze ziet er wéér helemaal niet goed uit, is super-huilerig en moe en helemaal niet lekker. Ik ben het echt zó zat dit.
Ach ja, YPPY, zo ben ik blij dat ik me nooit heb hoeven te verdiepen in tepelkloven, borstontstekingen, spruw, kolven, stuwing, troostslokjes etc etcquote:Op maandag 9 juli 2007 19:46 schreef YPPY het volgende:
Jemig, wat een gedoe met die hoeveelheden in een fles en alle hapjes. Wat ben ik blij dat ik me daar nooit in heb hoeven verdiepen.
Was die eerste zin nu tegen mij?quote:Op maandag 9 juli 2007 20:47 schreef Mibos het volgende:
En tweede stap is heerlijk om mee te knoeien. Hoe vond ze het fruit iets grover?
Suus hoe gaat het nu verder? Las dat ze vanavond ongeveer 100 cc opheeft.
Nou, ik moet zeggen dat ik me daar ook niet in verdiept heb hoorquote:Op maandag 9 juli 2007 19:46 schreef YPPY het volgende:
Jemig, wat een gedoe met die hoeveelheden in een fles en alle hapjes. Wat ben ik blij dat ik me daar nooit in heb hoeven verdiepen.
Ik heb peren, appels en bananen gehaald. Daar ga ik morgen lekker mee expirementerenquote:Op maandag 9 juli 2007 21:02 schreef Popples het volgende:
idd snoopy als ze niet meer willen dan geven ze dat wel aan.
nikky ik weet niet of je banaan geeft maar als je dan een klein stukje erafbreekt en dan plet tussen je vingers misschien lust ze het wel zo.
Ik ook niet.quote:Op maandag 9 juli 2007 20:49 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Ach ja, YPPY, zo ben ik blij dat ik me nooit heb hoeven te verdiepen in tepelkloven, borstontstekingen, spruw, kolven, stuwing, troostslokjes etc etc![]()
Oh ok, dus minimaal 150 ml x gewicht over het aantal voedingen (5 of 6) en maximaal 1000cc (maar dat haal ik echt niet hoor). En bij mij zit er 4 tot 4,5 uur tussen de dagvoedingen. De nachtvoeding komt ze zelf voor. Ze komt overdag eigenlijk nooit echt zelf (lees: krijsen van de honger), dus dat zie ik dan maar als een juiste timing van de voedingen.quote:Op maandag 9 juli 2007 19:29 schreef marit1978 het volgende:
Memmel... méér dan dat is geen probleem hoor!
heerlijk he als ze zo eten. appels krijg ik er niet in. al doe ik het door de peer dan eet ze het niet op.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:04 schreef nikky het volgende:
[..]
Ik heb peren, appels en bananen gehaald. Daar ga ik morgen lekker mee expirementeren. Ze ligt nu op bed
.
Ik gebruik de schema's alleen om een leidraad te hebben. Vol is vol en honger is honger. En ze heeft nooit zoveel honger dan dat ze meer eet dan "mag". Gewoon lekker voldaan.
Ik doe er altijd een liga (eerste stap) doorheen, gaat er in als eh..ligaquote:Op maandag 9 juli 2007 14:06 schreef nikky. het volgende:
Viev, ze zeggen dta je zo lang mogelijk moet rekken met de cosi. En ook al zitten de beentjes een beetje klem, het is nog altijd beter zo zitten dan andersom met een ongeluk.
Zelf heb ik een autostoel voor 0 tot en met 18 (? ) kilo die ik ook tegen de rijrichting in kan zitten. Die zijn groter en ruimer dan een cosi. Die staat standaard in mijn auto, voorin uiteraard![]()
. Frumsel vind het ook niets aan en draait zich half om naar buiten te kunnen kijken.
Ik ben trouwens fruit aan het pureren voor dochterlief. Iemand een tip zodat het wat dikker wordt? Het is nu zo'n slappe hap en loopt zo van der lepel af. Maar ze vind het heerlijk.
Volgende week alweer een half jaar!
Dean draaide zich ook al met 3 maanden om, van buik naar rug en andersom. En idd, kruipbewegingen. Dat staan moet je trouwens voorzichtig mee zijn hoorde ik want dat is nog niet goed voor de heupjes.quote:Op maandag 9 juli 2007 21:58 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Marit, wat heeft Ilse al veel tijd tussen de flessen zitten dan. 5 uur ertussen???
Is wel veel vind ik.
Meike dronk in het begin echt om de 3 uur, ook snachts.
Maar je moet naar je kind kijken, is ze helder en alert, groeit ze goed? Genoeg natte luiers?
Dan doe je het gewoon goed.
Meike heeft toch een beetje last van de prikjes van vorige week gehad, niet dat ze ziek was, maar gewoon minder babbels en ze doet weer een beetje moeilijk met slapen, echt helemaal in paniek als ik haar in bed leg...ook zo overstuur dat ik haar niet kan laten huilen....dus op de arm troosten, en dan valt ze steeds op mijn arm in slaap..... maar dat moet eigenlijk niet. Ze moet zelf in slaap vallen, niet door mij gewiegd worden.
Vandaag ging het alweer beter, overdag is ze zonder problemen gaan slapen, maar vanavond was ze weer heel erg verdrietig.
Zal vanzelf wel weer overgaan.
Wel grappig, op het cb zeiden ze vorige week dat het veel te vroeg was dat Meike zich al omdraait.... (ik kan haar toch moeilijk gaan vastbinden...en nu stilliggen jij)
Dan zullen ze nu wel helemaal flippen, want ze wil ook steeds staan op schoot, en als ze op dr buik ligt doet ze haar knietjes al onder het kontje.....tis dat de armpjes nog niet mee willen, maar anders kwam ze de kamer door..... hahaha
Als kinderen voor hun eerste de waterpokken krijgen, zit er een grote kans in dat ze ze op latere leeftijd nog een keer krijgen..... ik hoop voor jou van niet.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 11:42 schreef Mibos het volgende:
-knip-
Thies grote knul die je er bent.
Hier zijn 6 waterpokjes verschenen. Ze is nog steeds supervrolijk en er niet ziek van. Dachten eerst een muggebeet maar ineens gingen ze drogen gisteren en nu toch even langs de assistente van ha en die bevestigde al wat wij dachten. Als dit het is dan zijn we gezegend door de waterpokken gekomen. Het heerste hier heel erg zei ze.
----
Chaca misschien anders een flesje met laxo roosvice 1 keer per dag heel dun aanbieden? Werkt heel goed.
KP je hebt gewoon een lekker stel.
Iedereen een knuffel
quote:
Mooi vooruitzicht hoor!!!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:37 schreef chacama het volgende:
[..]
Als kinderen voor hun eerste de waterpokken krijgen, zit er een grote kans in dat ze ze op latere leeftijd nog een keer krijgen..... ik hoop voor jou van niet.
flesje met laxo durf ik nog niet aan omdat daar meerdere soorten fruit in zitten en ik niet weet waar ze wel en niet op reageert. Ik heb vanaf vandaag weer een extra fles aan het schema toegevoegd. Nu zit ze rond de 600 ml melk (incl bv) en 150 ml fruitsap. Daarnaast dan nog fruithapje en groentehapje.
[..]
Ja, sorry...dacht ik waarschuw je maar even. Maar, blijf toch voor je hopen dat het niet zo is.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:58 schreef Mibos het volgende:
[..]
Mooi vooruitzicht hoor!!!
Oke dat is logisch sorry daar had ik even geen erg in...
SSSSSSSSSSSTTTTTTTTTTTTT, niet zo hard zeggen. Dan is Maud dat nl ook. En ik ben nog steeds in ontkenning.quote:Op dinsdag 10 juli 2007 13:55 schreef Mibos het volgende:
Ik mag geen sorry zeggen en wat zeg jij net even daarvoor ja sorry... Hahahaha
Ronja ook al weer bijna een jaar jeetje zeg. Als ik denk dan is Kaith over vier maandjes ook al een jaar. Het gaat zo hard...
Ja ben er helemaal hyper vanquote:Op dinsdag 10 juli 2007 16:16 schreef Mibos het volgende:
![]()
![]()
jij maar een end weg hoor voor je lopende manneke...
Mag toch je bent toch zijn mama?
Ben er nu al heel druk meequote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:24 schreef owlet het volgende:
Wow he, wat goed van Mikael. Ronja is heerlijk langzaam met alles, dat scheelt nog een hoop opletten
Ik zeg: babygebaren!quote:Op dinsdag 10 juli 2007 17:30 schreef Sugar het volgende:
Hihi, goed zo Mika! Leuk als ze zoveel gaan doen, he?
Ik blijf zelf ook maar versteld staan van wat Storm allemaal al doet en uitvreet. Hij is zo lekker ondernemend. En echt, dat loopwagentje is het he-le-maal!Hij wil de hele dag de kamer op en neer lopen ermee.
Straks vroeg ik hem: "Waar is de bal, Storm? Ga de bal eens zoeken." Hij ging allemaal om zich heen kijken, stukje kruipen, dingetjes optillen en weer even zitten en kruipen. Ik bleef het steeds vragen en hij bleef ermee bezig. Tot zijn oog inderdaad viel op de bal, die op een tafeltje lag. Hup, ernaartoe en vlug de bal pakken. Trots hield 'ie hem omhoog!
Ik vind dat zo knap, dat babies dat al kunnen!Een woord herkennen, de vraag begrijpen, de bal visualiseren en dan de kamer afspeuren en zelfs dingetjes optillen om te kijken of het er niet tóch ligt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |