abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8751156
iemand originele suggesties?
  FOK!fotograaf donderdag 27 februari 2003 @ 14:37:03 #2
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8751252
sokjes!

Kijk eens rond bij de prenatal, koop iets wat handig is.

FOK!fotograaf donderdag 27 februari 2003 @ 14:37:25 #3
25504 Ronhui
Ja...Dus...?
pi_8751259
of claim een domein en maak een website voor haar!
pi_8751296
Ik geef meestal geen kleertjes, want dat krijgen ze al heel vaak, maar meestal iets leuks voor het kind, dus een speeldoosje voor boven het bedje of zo'n activity kleed/kleed met van die dingen erboven waar ze naar kunnen kijken (o.a. te koop bij de Hema en de V&D). Je kunt ook een badpakje/zwembroekje geven voor als ze met het baby'tje op babyzwemmen gaan, vaak hebben ze dat nog niet, of vast wat speeltjes voor in de box.

Een boek is ook leuk, er is een heel leuk boek dat heet 'Kijk eens wat ik kan' van José Sagasser en Marga Schiet, daar staan allemaal leuke liedjes en spelletjes in voor met kleine kinderen, maar ook informatie over de ontwikkeling. Je kan ook een fotoboek geven, of een leuk fotolijstje.

[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 27-02-2003 14:40]

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8751300
Koop géén knuffelbeesten,
daarvan krijgen ze er tig en ze staan alleen maar te verstoffen.

Verder zijn kleertjes altijd wel leuk,
of alvast een bestekje, sokjes met een rammelaartje erin enz.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  donderdag 27 februari 2003 @ 14:40:39 #6
46473 Diovarus
BioHazard Warning
pi_8751341
koop haar eerste rijles
Ik ben niet te negatief, jij bent gewoon veel te positief. J&J
pi_8751367
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 14:39 schreef shmoopy het volgende:
Koop géén knuffelbeesten,
daarvan krijgen ze er tig en ze staan alleen maar te verstoffen.

Verder zijn kleertjes altijd wel leuk,
of alvast een bestekje, sokjes met een rammelaartje erin enz.

Kleertjes geven is wel leuk, alleen krijgen de ouders volgens mij vaak zoveel kleertjes in maat 50 dat die kinderen niet eens de helft aan kunnen omdat ze er dan alweer zijn uitgegroeid. In een grotere maat kan vaak ook niet omdat het dan alweer een ander seizoen is (hoewel, voor een spijkerbroekje of zo maakt dat niet echt uit).
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_8751488
Kleertjes vind ik zelf niet echt een goed cadeau, omdat dat idd, zoals al eerder hier gezegd, te vaak gegeven wordt.

Ik ga wel op zoek naar een leuk boek of speelgoed.

† In Memoriam † donderdag 27 februari 2003 @ 14:46:51 #9
7074 moussy
kuttekop
pi_8751495
Kleertjes geven is moeilijk, of je moet psies de smaak van de ouders weten. Bij mij hoeven ze bijv. niet met pasteltintjes aan te komen

Wat leuk is voor de moeder, kost geen drol, het plantje kindje op moeders schoot.

Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8751511
Wat vaak erg leuk is en niet al te duur is een pakket met 7 cadeautjes , 1 week lang elke dag 1.
Dan doe je bv een foto lijstje voor de 1e foto , een klein doosje voor de navelstreng (veel mama's bewaren die) voor dag 4 een kolf , want vanaf die dag schijnt de stuwing erg te worden , compressen (voor de tepels)... Op die manier geef je kleine dingetjes en vaak ook nog wel iets dat ze erg leuk vinden....
pi_8751556
eeehhhmmmm washandjes met een beesje er aan: volgns mij zijn die ook te koop bij de Zeeman, of anders een echte speelgoedwinkel. Slabbetjes, etc..meestal koop ik iets waar ze later wat aan hebben. Een klein kinderkoffertje voor speelgoed, een dierenmeetlat.....hangt af van hoe close je met iemand bent: meestal geeft familie beesten, manden, boxen, pakjes, jurkjes, rompertjes, etc...en dan vind ik het zelf wel leuk om es iets te geven voor als ze niet meer mini zijn.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  † In Memoriam † donderdag 27 februari 2003 @ 14:50:57 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_8751604
Bij de hema hebben ze een leuk pakketje, ik heb geen idee wat het kost. Maar daar zit wat spul in met tekentjes van het jaar van de geit(?)
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 27 februari 2003 @ 15:07:09 #13
32614 bastardhost
prettig gestoord
pi_8752041
Kijk, kleding doet iedereen al, zeggen ze.
Speelgoed doet ook iedereen al, zeggen ze.
Wat echt IEDEREEN doet: iets voor de kleine geven
Wat echt bijna niemand doet: iets voor de ouders geven

Zoek dus iets orgineels voor de ouders, of doe een leuke 'film-mand' cadeau. Je weet wel, nootje, kaasje, wijntje

Shaven..... not furred
pi_8752101
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:07 schreef bastardhost het volgende:
Kijk, kleding doet iedereen al, zeggen ze.
Speelgoed doet ook iedereen al, zeggen ze.
Wat echt IEDEREEN doet: iets voor de kleine geven
Wat echt bijna niemand doet: iets voor de ouders geven

Zoek dus iets orgineels voor de ouders, of doe een leuke 'film-mand' cadeau. Je weet wel, nootje, kaasje, wijntje

Hm, ik ben er tot nu toe bijna altijd wel in geslaagd om iets te vinden wat de ouders nog niet hadden en waar ze dus erg blij mee waren.

Zo'n filmmand is een leuk idee, maar nu afwachten of ze er tijd voor hebben om er gebruik van te maken

donderdag 27 februari 2003 @ 15:12:52 #15
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_8752157
Hm wat ik altijd doe.. zo'n klein houten treintje geven met van die houten naamletters (babynaam dan he ) doet het altijd erg goed..
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  donderdag 27 februari 2003 @ 15:16:04 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_8752223
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 14:50 schreef moussy het volgende:
Bij de hema hebben ze een leuk pakketje, ik heb geen idee wat het kost. Maar daar zit wat spul in met tekentjes van het jaar van de geit(?)
Die is idd erg leuk! Heb ik zelf vorig jaar veel succes mee gehad!
pi_8753183
Een antroposofische pop!

(die geeft verder niemand nl. en de kindjes vinden het prachtig)

fake a dream
pi_8753272
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:56 schreef Kimmie het volgende:
Een antroposofische pop!

(die geeft verder niemand nl. en de kindjes vinden het prachtig)

Klinkt leuk, vertel eens meer en waar je dat haalt enzo?
pi_8753322
Mijn moeder (en ik in de verre toekomst ) naait altijd de naam van het kindje op een truitje/pyjama/etc..

Er zitten er al zeker 4 in verschillende geboortedozen

pi_8753370
Ik vind het eigenlijk een beetje lomp om iets voor de ouders te geven wanneer er een kind geboren is...

Ik hoor juist van veel mensen dat ze juist graag kleding krijgen.. bijv. rompertjes (zeg ik dat goed)....omdat je daar elke dag wel één van gebruikt..

Laatste keer kocht ik 2 rompertjes.. eentje goede maat en eentje 1 maat groter... en dan een vrij neutrale kleur.. zodat het voor de volgende kinderen, ongeacht het geslacht, ook nog bruikbaar is..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8753439
een flambooi is natuurlijk altijd leuk..
pi_8754179
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 15:59 schreef Angeles het volgende:

[..]

Klinkt leuk, vertel eens meer en waar je dat haalt enzo?

Tja je moet of iemand kennen die ze maakt of je moet naar een antroposofische (speelgoed) winkel, ik weet er alleen eentje in Dodrecht te vinden.

Je heb voor de babys wiegenpopjes, voor de wat grotere van die spookjes (hoofdje met slap lijfje) en voor de peuters zakpopjes etc.
Er ziet schapenwol in het lijfje/kopje en volgens mij is het popje van flanel.

Deze is niet zo moeilijk zelf te maken:

Materialen

circa 40 cm. zachtroze stof (wol of flanel)
ongesponnen schapewol
ijzergaren
eventueel een blauw en rood potlood

Afmetingen: 40 tot 50 cm.

Zoom de stof rondom, liefst met de hand, zodat er een mooie soepele zoom ontstaat. De wol 'uitpluizen', zodat er een fijn vlies ontstaat waar geen oneffenheden meer inzitten. Vorm een mooie stevige bal van de wol en vouw de stof er glad omheen.

De hals stevig afbinden met ijzergaren, steek de uiteinden in een naald, steek hiermee door de hals. De draad aantrekken en afknippen, de draad blijft steken in de wol van het hoofd.

Let erop, dat de vier punten even ver naar beneden hangen. Maak nu een knoop in de twee tegenover liggende punten, dit zijn de handen. Zorg dat de armen niet te lang worden.

Wanneer je dat wilt kun je de ogen en mond licht aangeven met het potlood (alleen twee stipjes en een streepje).

Zorg ervoor dat het kind bij het spelen met de pop over extra lappen beschikt zodat het de pop aan kan kleden of in kan stoppen

fake a dream
  donderdag 27 februari 2003 @ 16:42:56 #23
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_8754444
quote:
Op donderdag 27 februari 2003 14:47 schreef Xanthe het volgende:
Wat vaak erg leuk is en niet al te duur is een pakket met 7 cadeautjes , 1 week lang elke dag 1.

voor dag 4 een kolf , want vanaf die dag schijnt de stuwing erg te worden ,

Weet je wel hoe dúúr een kolf is?????
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_8754912
Ik ben weer terug.

Ik heb maar speelgoed gekocht (heeft een kind nooit teveel van toch? ). Een soort van harmonica waar dan geluid uit komt. Gelukkig gaat het nog altijd om het gebaar...

pi_8755002
Kijk eens bij 'Index / General Chat / Cadeautje neefje'... daar staan behoorlijk wat suggesties!

Succes ermee!!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')