Een boek is ook leuk, er is een heel leuk boek dat heet 'Kijk eens wat ik kan' van José Sagasser en Marga Schiet, daar staan allemaal leuke liedjes en spelletjes in voor met kleine kinderen, maar ook informatie over de ontwikkeling. Je kan ook een fotoboek geven, of een leuk fotolijstje.
[Dit bericht is gewijzigd door Angeles op 27-02-2003 14:40]
Verder zijn kleertjes altijd wel leuk,
of alvast een bestekje, sokjes met een rammelaartje erin enz.
quote:Kleertjes geven is wel leuk, alleen krijgen de ouders volgens mij vaak zoveel kleertjes in maat 50 dat die kinderen niet eens de helft aan kunnen omdat ze er dan alweer zijn uitgegroeid. In een grotere maat kan vaak ook niet omdat het dan alweer een ander seizoen is (hoewel, voor een spijkerbroekje of zo maakt dat niet echt uit).
Op donderdag 27 februari 2003 14:39 schreef shmoopy het volgende:
Koop géén knuffelbeesten,
daarvan krijgen ze er tig en ze staan alleen maar te verstoffen.Verder zijn kleertjes altijd wel leuk,
of alvast een bestekje, sokjes met een rammelaartje erin enz.
Ik ga wel op zoek naar een leuk boek of speelgoed.
Wat leuk is voor de moeder, kost geen drol, het plantje kindje op moeders schoot.
Zoek dus iets orgineels voor de ouders, of doe een leuke 'film-mand' cadeau. Je weet wel, nootje, kaasje, wijntje
quote:Hm, ik ben er tot nu toe bijna altijd wel in geslaagd om iets te vinden wat de ouders nog niet hadden en waar ze dus erg blij mee waren.
Op donderdag 27 februari 2003 15:07 schreef bastardhost het volgende:
Kijk, kleding doet iedereen al, zeggen ze.
Speelgoed doet ook iedereen al, zeggen ze.
Wat echt IEDEREEN doet: iets voor de kleine geven
Wat echt bijna niemand doet: iets voor de ouders gevenZoek dus iets orgineels voor de ouders, of doe een leuke 'film-mand' cadeau. Je weet wel, nootje, kaasje, wijntje
Zo'n filmmand is een leuk idee, maar nu afwachten of ze er tijd voor hebben om er gebruik van te maken
quote:Die is idd erg leuk! Heb ik zelf vorig jaar veel succes mee gehad!
Op donderdag 27 februari 2003 14:50 schreef moussy het volgende:
Bij de hema hebben ze een leuk pakketje, ik heb geen idee wat het kost. Maar daar zit wat spul in met tekentjes van het jaar van de geit(?)
(die geeft verder niemand nl. en de kindjes vinden het prachtig)
quote:Klinkt leuk, vertel eens meer en waar je dat haalt enzo?
Op donderdag 27 februari 2003 15:56 schreef Kimmie het volgende:
Een antroposofische pop!(die geeft verder niemand nl. en de kindjes vinden het prachtig)
Er zitten er al zeker 4 in verschillende geboortedozen
Ik hoor juist van veel mensen dat ze juist graag kleding krijgen.. bijv. rompertjes (zeg ik dat goed)....omdat je daar elke dag wel één van gebruikt..
Laatste keer kocht ik 2 rompertjes.. eentje goede maat en eentje 1 maat groter... en dan een vrij neutrale kleur.. zodat het voor de volgende kinderen, ongeacht het geslacht, ook nog bruikbaar is..
quote:Tja je moet of iemand kennen die ze maakt of je moet naar een antroposofische (speelgoed) winkel, ik weet er alleen eentje in Dodrecht te vinden.
Op donderdag 27 februari 2003 15:59 schreef Angeles het volgende:[..]
Klinkt leuk, vertel eens meer en waar je dat haalt enzo?
Je heb voor de babys wiegenpopjes, voor de wat grotere van die spookjes (hoofdje met slap lijfje) en voor de peuters zakpopjes etc.
Er ziet schapenwol in het lijfje/kopje en volgens mij is het popje van flanel.
Deze is niet zo moeilijk zelf te maken:
Materialen
circa 40 cm. zachtroze stof (wol of flanel)
ongesponnen schapewol
ijzergaren
eventueel een blauw en rood potlood
Afmetingen: 40 tot 50 cm.
Zoom de stof rondom, liefst met de hand, zodat er een mooie soepele zoom ontstaat. De wol 'uitpluizen', zodat er een fijn vlies ontstaat waar geen oneffenheden meer inzitten. Vorm een mooie stevige bal van de wol en vouw de stof er glad omheen.
De hals stevig afbinden met ijzergaren, steek de uiteinden in een naald, steek hiermee door de hals. De draad aantrekken en afknippen, de draad blijft steken in de wol van het hoofd.
Let erop, dat de vier punten even ver naar beneden hangen. Maak nu een knoop in de twee tegenover liggende punten, dit zijn de handen. Zorg dat de armen niet te lang worden.
Wanneer je dat wilt kun je de ogen en mond licht aangeven met het potlood (alleen twee stipjes en een streepje).
Zorg ervoor dat het kind bij het spelen met de pop over extra lappen beschikt zodat het de pop aan kan kleden of in kan stoppen
quote:Weet je wel hoe dúúr een kolf is?????
Op donderdag 27 februari 2003 14:47 schreef Xanthe het volgende:
Wat vaak erg leuk is en niet al te duur is een pakket met 7 cadeautjes , 1 week lang elke dag 1.voor dag 4 een kolf , want vanaf die dag schijnt de stuwing erg te worden ,
Ik heb maar speelgoed gekocht (heeft een kind nooit teveel van toch? ). Een soort van harmonica waar dan geluid uit komt. Gelukkig gaat het nog altijd om het gebaar...
Succes ermee!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |