abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51172267
Cattie en Ive gefeliciteerd!!!

Hier gaat het nog steeds super
Hij was vandaag alweer op zijn geboortegewicht
Zojuist met Pepijn en papa naar het postkantoor gewandelt om de geboortekaartjes op de post te doen.
pi_51172386
Zalig he, die eerste keren buiten met zijn drieën.
pi_51172444
Oh dat vond ik toen ook zo mooi. Hele wereld laten zien dat je net mama en papa bent geworden
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_51172487
Ik zou zo weer willen als ik aan die eerste weken denk...
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:33:56 #55
24188 Belana
kloon van belana
pi_51173479
wat gaat die tijd hard he echt enorm. och die eerste weken zo moeilijk maar toch zo mooi om op terug te kijken. (en daar hou ik het maar bij, bij terugkijken )
stormy waters...
sailin'
  donderdag 5 juli 2007 @ 17:45:17 #56
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51173790
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 17:33 schreef Belana het volgende:
wat gaat die tijd hard he echt enorm. och die eerste weken zo moeilijk maar toch zo mooi om op terug te kijken. (en daar hou ik het maar bij, bij terugkijken )
Nou, zelfs als ik terugkijk ben ik blij dat we een fiks aantal maanden verder zijn inmiddels!
Maar dat trotse gevoel van de eerste keer wandelen herken ik wel.

Viev, wat fijn toch dat Dean het zo goed stelt op het KDV.

En ik las net dat Ive 4 boterhammen eet! Da's veul! Thies eet er nu 2, mss zou hij ook wel meer willen, weet ik eigenlijk niet. Ik vond 2 al zo veel.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_51174353
Over brood eten. Mikael mag van het cb wel meer dna die 2 broodjes die ie tussen de middag krijgt. Maar als ik hem laat gaan dan eet ie er zo een stuk of 5 misschien wel 6 op Ik vind dat gewoon teveel voor zo'n kleintje en hij krijgt daar alleen maar last van want dat boert ie de hele tijd enzo. Maar hij blijft gewoon dooreten. Idem met aardappelen, hij eet gewoon door totdat het hem zijn neus uitkomt en dat ie er echt van moet spugen Ik vind dat zo moeilijk, wanneer moet ik stoppen, wanneer is ie vol genoeg, wanneer heeft ie nog honger. Zijn eetschema is nu ongeveer zo:
7:30 Bordje pap + broodje
12:00 2 Broodjes + beker melk
15:00 Fruit + cracker of koekje
18:00 2 Aardappele + 2 eetlepels groente en klein stukje vlees + klein beetje kwark
+/- 19:30 Beker yoghurt
En soms heeft ie voor de beker yoghurt nog een stukje ontbijtkoek.

Dat is in principe toch wel genoeg
Bleh vind dat zo moeilijk steeds
Liefde
pi_51174691
Ziet er in mijn ogen goed en herkenbaar uit, Ronja eet zelfs vaak wat minder (maar die drinkt nog erg veel natuurlijk en Mika juist weer erg weinig, toch?).
  donderdag 5 juli 2007 @ 18:26:29 #59
24188 Belana
kloon van belana
pi_51174854
goh en ik dacht dat Ezra best veel at
het lijkt me meer dan voldoende MeNicole
Ezra eet 's morgens een fles pap 220 cc pap en daarna een boterham, fruit tussendoor, 'smiddags 1 boterham met een beker jus d'orange, een fles 220 cc, 's avonds wat rijst, aardappel of pasta met groente en beetje vlees en een yoghurt toetje en dan nog een fles pap voor het slapen gaan van 240 cc.
stormy waters...
sailin'
pi_51175281
Mikael drinkt wel maar water of hele waterige roosvisee!
Liefde
pi_51177754
Gefeliciteerd Cattie en Ive

Met Juliet blijft alles goed gaan. Ze tijgert nu (eindelijk) ook vooruit (lag al een paar weken steeds klem onder de bank/tafel ed dus het is een echte vooruitgang ), maakt aanstalten om te gaan zitten, heeft zich pas voor het eerst tot staan opgetrokken in de box, en is gewoonlijk heel lief en blij.. dus wij zijn ook heel blij.
Ze moet alleen wat minder vaak Myrthe's speelgoed afpakken.
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:31:29 #62
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_51178592
Ive 1.. ja dag hoor!
Das echt te snel gegaan.. Gefeliciteerd hoor!!

Wat gaan alle kindjes hier hard trouwens, fijn om te lezen!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:32:38 #63
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51178634
Ken was uit zijn hum met eten en daarna duurde het lang voordat hij weer gekalmeerd was. De pukkeltjes zijn nu rood en zitten vooral op zijn ledematen en gezicht, op zijn buik en rug zijn ze vaag roze. Geen koorts vooralsnog, zowel moest ik het even melden bij de ha.
nu gaat mams weer terug in bed...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  donderdag 5 juli 2007 @ 20:55:53 #64
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_51179419
P_iglet, super dat het zo goed gaat!! (en wat wandel je alweer vlug , ik was nog niet eens beneden toen!)

Simon eet niet zoveel brood, tenminste niet zoveel als Ive. Wel eet hij gigantisch veel warm eten, als we zelf niet zouden stoppen, laait hij maar door. Ik neem aan dat kindjes ook daarin de grens wel zelf aangeven. (en ach, als je toch maar 40 gram per week aankomt....! )

PV, zijn het geen waterpokken oid, omdat jij ook ziek bent?

Ive en Cattie, tot snel he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_51180691
Dag Ive!! Alweer 1 jaar!!

Wat een speciale dag was het denk ik!!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  vrijdag 6 juli 2007 @ 08:54:15 #66
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51191424
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:06 schreef poemojn het volgende:
Met Juliet blijft alles goed gaan. Ze tijgert nu (eindelijk) ook vooruit (lag al een paar weken steeds klem onder de bank/tafel ed dus het is een echte vooruitgang ), maakt aanstalten om te gaan zitten, heeft zich pas voor het eerst tot staan opgetrokken in de box,
Wat is ze snel!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:00:08 #67
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51191491
Ja, dat wilde ik ook zeggen, wat een speertje is Juliette! Kunnen we weer een keer een foto van haar verwachten in het fototopic?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:07:19 #68
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51191584
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 20:55 schreef PM-girl het volgende:

PV, zijn het geen waterpokken oid, omdat jij ook ziek bent?
Aan zoiets heb ik ook al zitten denken, maar het lijkt nu weer minder te worden en ik zie geen blaasjes. Verder is hij wel een beetje snel moe en slaapt hij onrustig. Ik denk dat mijn griepvirus een beetje toeval is. Er schijnt ook iets te heersen hier in de omgeving wat hier op lijkt.
edit: bovendien ben ik al een keer secundair met waterpokken besmet geraakt, toen kreeg ik enkel gordelroos.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:12:04 #69
11682 Moonah
Jolie femme
pi_51191649
Sugar, is Storm nog steeds zo vroeg wakker?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 09:21:55 #70
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51191776
Moonah, wat een prachtige foto van Thiesje
pi_51192367
Gister waren mijn meiden stierlijk vervelend...de heeeeeeeeeeeeeeeeleeee dag. 's avonds om 22 uur nog in bad gedaan, daarna gevoed. Om 23.00 in bed en om 6 uur wakker. OLE OLE OLE....

Om 7 uur er weer in en ze slapen nog steeds. Ik ben ook weer mijn bed ingedoken en nu weer heerlijk fris en fruitig (met koffie) topics aan het bijlezen!

Fijne dag

KP
pi_51192531
poemojn wat is ze snel!!!
kp dan ben je zelf ook moe he?
mama van 3 kids!
pi_51192619
na zo'n dag ? Gesloopt.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 10:11:57 #74
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51192677
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:08 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
na zo'n dag ? Gesloopt.
Herkenbaar, maar dan heb jij er nog TWEE ook...
r-e-s-p-e-c-t
pi_51192899
dank
pi_51192988
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:08 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
na zo'n dag ? Gesloopt.
ja ik herken het goed. maar als je er twee hebt pffff
ik vraag me echt af hoe je dat doet want je hebt maar 2 handen.
mama van 3 kids!
pi_51193225
Maar wat heeeeeerlijk dat de flensjes zo lang hebben geslapen, dat kan dan echt als een cadeautje voelen!
  vrijdag 6 juli 2007 @ 11:33:36 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_51194721
Ook mij lijkt het echt zeer vermoeiend, als twee babies zoveel van je vragen. Poeh.
Fijn dat er een goeie nacht volgde op die zware dag, KP!

Moonah, Storm heeft vannacht eindelijk weer een goeie nacht gehad, hij was echt erg aan het spoken en inderdaad bizar vroeg wakker nog steeds. Vannacht sliep hij goed (maar 1 keer wakker) en vanochtend was hij om 5.30 u. wakker en daar waren we al zeer content mee (hoezo je grens verleggen?). Hopelijk wordt het steeds wat minder vroeg, want het blijft natuurlijk voor dag en dauw, half zes.

Vivi, rupst Dean nog steeds? Ik vond dat zo leuk om te lezen!

En Bass-Miss, ik had nog helemaal niet gezegd hoe geweldig knap ik Fons vind: al klappen!!! Dat filmpje is echt hilarisch.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_51195982
Hij heeft een sprongetje gemaakt denk ik.
Zondagavond begon hij met klappen, eergisteren kroop (of rupst ) hij ineens vooruit ipv achteruit en sinds gisteren zet hij stapjes aan mijn handen. Zo leuk weer allemaal.
  vrijdag 6 juli 2007 @ 12:49:42 #80
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_51197177
KP: respect hoor. Ik trek hier af en toe al de haren uit mijn hoofd!

Ik word ook een beetje nerveus van de hoeveelheid flesvoeding. Anna zat op 7 x 110 cc, ging toen naar 6 x 130 cc, maar lijkt nu haar nachtvoeding over te slaan. Dus zou ik 130 cc over 5 flessen moeten verdelen, zeg maar 5 flessen van 150 cc. Maar dat drinkt ze dus nog niet op in 1 keer. Moet ik me zorgen maken dat ze nu waarschijnlijk minder binnenkrijgt dan normaal? Zolang ze maar de 'richtlijn' van 675 binnen krijgt?

Toen heb ik de advieslijn van het consultatiebureau gebeld en die zeggen: 4,5 kilo? Onze richtlijnen zeggen dat ze dan 675 cc mag hebben... Ja, dat heb ik al 100 keer gehoord, maar ze drinkt nu eenmaal meer. En dat was ook akkoord wb de cb arts. Diepe zucht...Waarom zo'n lijn als ze je toch niet kunnen helpen en alleen voorlezen uit boekjes wat de richtlijnen zijn?

En mag ik even pimpen met mijn op wonderbaarlijke wijze gelukte usericon?

[ Bericht 5% gewijzigd door Memmel op 06-07-2007 13:11:40 ]
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_51199296
je pimpt maar raak met die leuke usericon !

Krijgen we een filmpje van een rupsende Fons ?
pi_51202246
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 13:50 schreef kapitein_pannekoek het volgende:

Krijgen we een filmpje van een rupsende Fons ?
  vrijdag 6 juli 2007 @ 15:47:17 #83
144006 chacama
Ondernemend!
pi_51203528
Wat mooi B_M, vooral ook dat kontje dat je elke keer zo mooi omhoog ziet gaan.
pi_51203586
Hij heeft uiteindelijk toch door dat je met enkel op je armen te duwen alleen maar achteruit gaat.
pi_51203814
Goed man Fons

Ik vermoed dat Lis net als Morris een billenschuiver wordt. Als ik haar op haar buik leg shuift ze achteruit of begint ze te spartelen. Als ik haar neerzet schuift ze de kant op die ze wil
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_51204033
Fons wat goed!
Wat een geweldig filmpje trouwens van Fons met die gekke bekken.
pi_51204123
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 16:00 schreef appelsap het volgende:
Fons wat goed!
Wat een geweldig filmpje trouwens van Fons met die gekke bekken.
Ik wou eigenlijk filmen hoe hij zat te duwen om zijn pamper te vullen en zat hem dus na te doen. Waarop hij mij weer na probeerde te doen denk ik...
  vrijdag 6 juli 2007 @ 16:45:26 #88
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51205604
Geweldig Kendahl was me net gigantisch aan het uitproberen! Hij mag niet bij de weggestopte draden van onze pc's komen en ging steeds terug en dan kijken of ik niet toevalllig keek. Steeds weer proberen en dan weer wegkruipen als het nog steeds niet mocht. En het daarna doen om de aandacht. Toen ik het hem verbood zonder oogcontact te maken, kroop hij uiteindelijk teleurgesteld weg..... om het even later opnieuw te proberen. Maar die blik! Ik moest echt moeite doen om mijn gezicht in de plooi te houden
  zaterdag 7 juli 2007 @ 00:07:34 #89
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51219721
Tot welke leeftijd doen jullie je kindjes eigenlijk in de Maxi Cosi en wanneer gaan jullie over op een gewoon autostoeltje? Dean heeft een enorme hekel aan de Maxi Cosi namelijk.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 01:17:39 #90
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_51221578
Hier met 10 mand bij ons in de auto naar autostoeltje gegaan, maar bij schoonvader of iemand anders, zit ze nog in de maxicosi
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 7 juli 2007 @ 07:08:51 #91
24188 Belana
kloon van belana
pi_51224189
viev, Ezra is vlak voor onze vakantie over gegaan, toen ie dus bijna 11 maanden was. Ik heb gewacht tot ie zelf goed kon gaan zitten, en ze moeten 9 kilo zijn minimaal voor je een andere stoel neemt. Ezra's hoofd begon over de rand te steken enzo. ze zijn wel het meest veilig, dus ik zou het nog ff proberen vol te houden, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ezra vind vooruit kijken ook veel leuker
stormy waters...
sailin'
pi_51224194
Het schijnt veiliger te zijn om kindjes zo lang mogelijk in de maxi-cosi te vervoeren. En dat is dacht ik totdat de bovenkant van de oren de bovenkant van het stoeltje hebben bereikt. Zelf hebben wij Morris toendertijd met 9 maanden in een andere autostoel gedaan omdat we met hem op vakantie gingen en wij het niet prettig voor onszelf en voor hem vonden om de hele reis achterstevoren te zitten. Het ging heel goed maar hij kon dan ook wel al erg goed en stevig zitten.
Met Lis gaan we op vakantie als ze 11 maanden is en dan gaat ze ook naar de andere stoel.
  zaterdag 7 juli 2007 @ 08:12:37 #93
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51224349
Kendahl zit er sinds een maand of langer in. In de priori dus. Hij kon toen prima zitten en vond het dan ook wel leuk. Nu wil hij af en toe dat we eventjes gekke bekken naar hem trekken
pi_51229758
Mikael zat met net 8 maand al in de autostoel. Zijn beentje staken een eind uit de maxi cosi dus dat was niet meer veilig. Maar Mikael kon al heel goed zitten enzo dat vond ik toch ook wel belangrijk!!
Liefde
  zaterdag 7 juli 2007 @ 13:51:57 #95
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_51229922
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 07:08 schreef Belana het volgende:
viev, Ezra is vlak voor onze vakantie over gegaan, toen ie dus bijna 11 maanden was. Ik heb gewacht tot ie zelf goed kon gaan zitten, en ze moeten 9 kilo zijn minimaal voor je een andere stoel neemt. Ezra's hoofd begon over de rand te steken enzo. ze zijn wel het meest veilig, dus ik zou het nog ff proberen vol te houden, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ezra vind vooruit kijken ook veel leuker
Nou, het gaat nog niet eens om het kijken, maar hij vind de houding verschrikkelijk, hij probeert zich de hele tijd uit te rekken zeg maar, als ie zo opgepropt zit.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_51230232
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 13:51 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, het gaat nog niet eens om het kijken, maar hij vind de houding verschrikkelijk, hij probeert zich de hele tijd uit te rekken zeg maar, als ie zo opgepropt zit.
Je hebt ook autostoeltjes die je achterste voren in de auto kunt zetten. Die raadde het cb ons toen ook aan. Maar ja hebben we toen niet gedaan omdat we al een maxi cosi priori hadden.
Liefde
pi_51230296
En ik vind dat achteruit rijden uiteindelijk toch ook wel saai voor een kindje. Als ze echt kleine baby's zijn maakt het niet zoveel uit. Maar nu begint het toch wel interessant om naar buiten te kijken. En tot wanneer laat je een kind achteruit rijden denk ik dan? Ooit moeten ze toch omkeren!
pi_51230403
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 14:04 schreef snoopy het volgende:
En ik vind dat achteruit rijden uiteindelijk toch ook wel saai voor een kindje. Als ze echt kleine baby's zijn maakt het niet zoveel uit. Maar nu begint het toch wel interessant om naar buiten te kijken. En tot wanneer laat je een kind achteruit rijden denk ik dan? Ooit moeten ze toch omkeren!
Maar die autostoel kun je als ze stevig genoeg zijn gewoon vooruit zetten. Het ging er dan volgens mij om dat als je een ongeluk krijgt hij wel goed zit. Moet wel zeggen dat Mikael in de auto stukken gezelliger is nu ie in een autstoel zit. In e cosi was het alleen maar zeuren en brullen. Nu heeft ie de grootste lol met naar buiten kijken enzo. Hij gaat ook telkens helemaal scheef hangen om langs de voorstoel te kijken en dan zit ie daar te broemen
Liefde
  zaterdag 7 juli 2007 @ 15:45:23 #99
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_51232662
Kendahl zijn voetjes staken ook een eind uit de kleine cosi vandaan, ja. Hij zit er prima in, kijkt zijn ogen uit en kan er ook prima in slapen.
Overigens ben ik zo goed als overtuigd dat het de vijfde ziekte is. De vlekjes, pukkeltjes vormen bijna een geheel net als op de plaatjes. Hij lijkt er weinig of geen last van te hebben echter, geen jeuk dus. Mja, laten we niet klagen.
  Jubileum moderator zaterdag 7 juli 2007 @ 19:08:22 #100
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_51237897
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 14:04 schreef snoopy het volgende:
Ik heb laatst een onderzoek gelezen dat botsproeven bewijzen dat kinderen het beste achteruit kunnen worden vervoerd. En dan heb ik het niet over de babyleeftijd, maar echt tot 4 jaar. Er zijn alleen (in Nederland) geen stoeltjes die dat mogelijk maken.
Rest natuurlijk de vraag of de kinderen in kwestie het daar wel mee eens zijn , die van mij zijn dolblij dat ze eindelijk groot genoeg zijn gegroeid dat ze uit het zijraampje kunnen kijken
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')