Waarom? Omdat mijn mening niet tussen die 2 in zit zoals jouw mening dat wel doet?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:34 schreef Dani-L het volgende:
Het moet sowieso 1 van de 2 zijn though, en beiden zijn naar mijn mening fouten. Klein beetje meer zelf reflectie is misschien verstandig![]()
Mja je uit je mening als iets waar je in gelooft. Vandaar..quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:42 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waarom? Omdat mijn mening niet tussen die 2 in zit zoals jouw mening dat wel doet?Wat is jouw mening anyway? Te moe om 't nu op te zoeken, mocht 't al ergens staan.
Dat van die meerdere universums vind ik ook erg interessant, trouwens.Wel grappig trouwens dat het woordenboek geen meervoud voor universum geeft.
Je had de stukken over feiten, bewijzen en wetenschap niet gemist, neem ik aan?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:47 schreef Dani-L het volgende:
Mja je uit je mening als iets waar je in gelooft. Vandaar..
Misschien is ons universum (samen met honderden miljarden andere universums) wel een bacterie in de dikke darm van een hoger wezen.quote:http://nl.wikipedia.org/wiki/Multiversum
maar das binnen ons eigen universum, ik doelde meer hoe wij een planeet zijn binnen ons universum, zo is wellicht ons universum een universum binnen ...
mja we draven af xD
Wij hoeven het ook niet eens te zijn, liever niet zelfs, want het zou wel heel erg eng zijn als we allemaal hetzelfde zouden denken en voelen.quote:Op vrijdag 6 juli 2007 22:25 schreef Kees22 het volgende:
Ik heb je elders al laten weten, dat ik dat wel sterk vind. Niks geen gezeik van argumenten en zo, maar gewoon: ik voel het zo dus is het mijn waarheid. En leef ik ernaar.
Voor mij is dat niet voldoende, maar waarom zouden we het in deze zaak eens moeten zijn?
Het meervoud van universum is universa. Net als de meervouden van museum, medium en datum.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 01:42 schreef Arcee het volgende:
Dat van die meerdere universums vind ik ook erg interessant, trouwens.Wel grappig trouwens dat het woordenboek geen meervoud voor universum geeft.
Ieder z'n eigen gevoel.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 02:58 schreef Klit het volgende:
Ieder zijn eigen gevoel en zijn eigen waarheid en alsjeblieft vooral niet proberen elkaar te bekeren.
Maar daarnaast probeer ik wel mijn gedachtegoed uit te leggen en volgens mij begrijp jij dat uitstekend.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 03:19 schreef Kees22 het volgende:
Het meervoud van universum is universa. Net als de meervouden van museum, medium en datum.
Inderdaad! Daar is ook helemaal niks mee. Mooi juist.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:48 schreef Haushofer het volgende:
"Religie draait niet om waarheid, maar om zekerheid." Dat vind ik wel een mooie uitspraak. Ik heb soms het idee dat gelovigen het feit dat hun religie hun gelukkig maakt, er voor laat zorgen dat het waarheidsgehalte minder belangrijk wordt voor ze. Daar is niks mis mee eigenlijk, want ik denk dat het in het leven vooral draait om gelukkig zijn en ervoor zorgen dat anderen dat ook zijn/blijven
Precies, en daar gaat de discussie om.quote:Maar ja, dan zit je nog met dat heikele punt dat veel religies claimen absolute waarheden te zijn.
Ligt er aan over welke religie je spreekt. Natuurgodsdiensten hebben vaak geen absolute waarheden zoals het christendom en de islam hebben, ze steunen niet op de waarheid van een heilig schrift op openbaring van een profeet.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:48 schreef Haushofer het volgende:
"Religie draait niet om waarheid, maar om zekerheid." Dat vind ik wel een mooie uitspraak. Ik heb soms het idee dat gelovigen het feit dat hun religie hun gelukkig maakt, er voor laat zorgen dat het waarheidsgehalte minder belangrijk wordt voor ze. Daar is niks mis mee eigenlijk, want ik denk dat het in het leven vooral draait om gelukkig zijn en ervoor zorgen dat anderen dat ook zijn/blijvenMaar ja, dan zit je nog met dat heikele punt dat veel religies claimen absolute waarheden te zijn.
Voor mij is mijn religie een absolute waarheid, ik geloof namelijk in wat ik zelf denk en voel.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 11:48 schreef Haushofer het volgende:
"Maar ja, dan zit je nog met dat heikele punt dat veel religies claimen absolute waarheden te zijn.
quote:Voor mij is mijn religie een absolute waarheid, ik geloof namelijk in wat ik zelf denk en voel.
Volgens mij is daar dus helemaal niets mis mee, want wat is het probleem dat mijn Geloof de absolute waarheid is?
quote:Een ander kan toch een andere waarheid hebben, dat is niet mijn waarheid maar wel de zijne.
Je spreekt jezelf aan de lopende band tegen. Je religie is de absolutie, enige waarheid, maar een ander kan ook een andere waarheid hebben, maar voor jou is er maar één waarheid, die ook voor de ander geldt, maar niet hetzelfde is?quote:Kijk voor mij is er maar één waarheid, maar dat geldt net zo goed voor die ander.
Ergo er is maar één waarheid, alleen zijn ze niet hetzelfde bij verschillende personen.
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:17 schreef koffiegast het volgende:
zzz
er is 1 OBJECTIEVE waarheid Malachi 3:6 "For I, the LORD, do not change
er zijn ontelbare SUBJECTIEVE waarheden De diverse namen van G'd
wat kan de mens altijd alleen maar doen ? Precies SUBJECTIEF. Truth said, "Let him not be created, for he is all lies." (Midrash Rabba 6)
Daarin is het opstellen dat er 1 waarheid is, ongeacht of jij dat gelijkstelt aan de jouwe of niet een subjectieve waarheid(mening) en daarbij dus geheid onmogelijk. (Want subjectief) Allesomvattend
Ergo zeggen dat God bestaat is subjectief en daarmee never nooit bewezen als objectieve waarheid. (Omdat alles wat men interpreteert subjectief is, en daarbij dus God is nooit objectieve waarheid, want het interpreteren en perceptueren is altijd subjectief) Iets wat niet emperisch verkregen is bestaat niet, en blijft vooralsnog een theorie
Geloof is dus subjectief, vindt je het gek dat er zoveel verschillende meningen over geloof bestaan? Omdat er meerdere subjectieve waarheden/meningen zijn. Daarin kan iets nooit als absoluut worden verheven, je gelooft in je eigen religie.
Dat bedoel ik inderdaad.quote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:02 schreef Arcee het volgende:
Er is maar 1 waarheid, maar er zijn verschillende meningen. Noem een waarheid van een persoon dus een mening en dan zijn we het wel eens.
Je spreekt jezelf tegenquote:Op zaterdag 7 juli 2007 14:01 schreef Klit het volgende:
[..]
Voor mij is mijn religie een absolute waarheid, ik geloof namelijk in wat ik zelf denk en voel.
Volgens mij is daar dus helemaal niets mis mee, want wat is het probleem dat mijn Geloof de absolute waarheid is?
Een ander kan toch een andere waarheid hebben, dat is niet mijn waarheid maar wel de zijne.
Je kunt toh respect opbrengen voor de gedachtegang van anderen, ook al ga je er vanuit dat het niet klopt?
Da's nog maar de vraag.quote:
waarheid = waarheid, wat daarom heen gebeurt is toebehorend aan die waarheid en dus ook een waarheid (wat een andere waarheid is)quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |