Je maakt me erg nieuwsgierigquote:Op maandag 2 juli 2007 11:15 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
je kunt misschien wel zonder ja maar als ik dat fotoboek van je zie lukt het maar net![]()
Mensen die mensen die geen vlees etenquote:Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ow het is serieus
Mensen die geen vlees eten![]()
En zo is het.. boomknuffelaars! je gaat toch geen groen spul eten net zoals een fucking konijn dat doet? mongolen.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ow het is serieus
Mensen die geen vlees eten![]()
Maar dat is zielig voor de diertjesquote:Op maandag 2 juli 2007 20:27 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Mensen die mensen die geen vlees etenvinden
Ik zie mezelf echt niet als boomknuffelaar, wat mijn part ligt die A4 er tot aan de grens van Belgie er vanavond nog.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Markster het volgende:
VLEEEEES!
boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
cats and dogs van gorilla biscuitsquote:Full is all you want to feel.
We eat to stay alive, but it's their lives we steal.
I think we'd like to change,
but most of us are stuck, that's why cats and dogs have
all the luck
He he he...quote:Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maar dat is zielig voor de diertjes![]()
![]()
![]()
NOU EN![]()
Ja inderdaad! mensen die alles eten... ( insecten, andere mensen, poep ) zijn inderdaad 14.gif (quote:Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef GasTurbine het volgende:
Mensen die alles eten 14.gif
Fout.quote:Op maandag 2 juli 2007 21:58 schreef Noin het volgende:
Apen zijn op een bepaald moment vlees gaan eten, en pas toen kregen ze genoeg energie om voldoende hersenmassa te ontwikkelen.
Gorilla's bijvoorbeeld spenderen teveel tijd met eten, moeten ze de godganse dag doen om niet af te sterven bij de hersens.
Ok, het kostte tienduizenden jaren om van domme aap naar mensch te evolueren, maar theoretisch gezien zullen de kinderen <knip> van vegetariers dus domme apen worden.
Klopt. En toch ben ik vegetariėr, denk daar maar 's over na.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:14 schreef cerror het volgende:
We zijn omnivoren.
Aap.quote:Op maandag 2 juli 2007 22:20 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Klopt. En toch ben ik vegetariėr, denk daar maar 's over na.
(na The Office en Law & Order krijg je van mij het antwoord)
edit: (alhoewel ik niet precies weet in welke context je dit plaatst...)
Ik kon het hier niet meer mee eens zijn !quote:Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Markster het volgende:
VLEEEEES!
BBQ !!
GOURMET!!
FRIKANDELLLUHH!
vlees vretuhhhh
boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
quote:
Maar je bent wel een vegetariėr? smeerlapquote:Op maandag 2 juli 2007 20:42 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Ik zie mezelf echt niet als boomknuffelaar, wat mijn part ligt die A4 er tot aan de grens van Belgie er vanavond nog.
En ik ben ook niet bepaald links te noemen
(en er is niks mis met wollen sokken op een koude winteravond!)
In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).quote:Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik de stoffen die in vlees zitten (eiwitten, ijzer, etc) niet binnenkrijg.
Liever insecten dan kip? Hell no, kom maar met dat kapmesquote:Op dinsdag 3 juli 2007 11:21 schreef Spacehamster het volgende:
Het toffe aan planten eten is dat planten niet opgesloten hoeven worden en niet weglopen als je ze wilt slachten.
Mocht ik ooit op survival moeten gaan....zou ik zo lang mogelijk vegetarier blijven.
Daarna lijken insecten misschien wat lekkerder.
Maar om dieren nou eigenhandig te doden en te slachten....iek! Ik heb al moeite met hele kippen te bereiden want die hebben nog pootjes.
Misschien als ik op jacht zou gaan zou ik proberen of mens lekker is.
Alsof je soja moet eten als je geen vlees eet..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).
Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 12:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Alsof je soja moet eten als je geen vlees eet..
Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.
Daarnaast is het prachtig om te zien hoe huilebalken reageren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 10:55 schreef De_Ananas het volgende:
En het belangrijkste is dat vlees gewoon lekker is
Eieren en noten als vleesvervangers gebruiken is voor mietjesquote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.
Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:15 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Eieren en noten als vleesvervangers gebruiken is voor mietjes
Ehhh, das dus subjectief héquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
Ik eeet redelijk wat vegetarisch, niet totaal, maar toch, toch eet ik geen soja, is ook helemaal niet nodig, er zijn andere bronnen die je kan gebruiken om tot een totaal geheel te komen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).
Lees dit artikel ff. Gaat over het eten van soja en een hoog risico op borstkanker. Of tofu verouderd je hersenen sneller dan vlees.
http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html
Suc6. En oja, planten hebben ook gevoel.
NOPE!!!!!!!!!!!!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Natuurlijk kun je niet uit een maaltijd zomaar het vlees weg laten en is GVA ook niets zonder echt vlees, maar dat je maaltijden uit de talloze andere manieren om te koken stuk voor stuk smerig vindt gaat er bij mij niet in.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ehhh, das dus subjectief hé
Eten zonder vlees is smerig(op kaassouffles na dan
)
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Dat je maaltijden zonder vlees eet omdat je het zielig vindt gaat er bij mij niet in.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:38 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Natuurlijk kun je niet uit een maaltijd zomaar het vlees weg laten en is GVA ook niets zonder echt vlees, maar dat je maaltijden uit de talloze andere manieren om te koken stuk voor stuk smerig vindt gaat er bij mij niet in.
Al heel erg lang ontkracht dat dit zo is, het is de vleeslobby die laat denken dan vlees onmisbaar is, dat is het niet, echt heel erg niet, zeker niet in deze tijd waarin variatie zo makkelijk te verkrijgen is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:24 schreef Skazminko het volgende:
Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc.Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.
Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".![]()
En het is ook al lang ontkracht dat eten zonder vlees lekker isquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:40 schreef erodome het volgende:
[..]
Al heel erg lang ontkracht dat dit zo is, het is de vleeslobby die laat denken dan vlees onmisbaar is, dat is het niet, echt heel erg niet, zeker niet in deze tijd waarin variatie zo makkelijk te verkrijgen is.
Ik kan er wel dieper op ingaan om het uit te leggen, maar ik laat het hier even bij, iedereen kan dit uitzoeken als hij/zij dit wil.
Onzin, dat riep mijn man ok altijd, tot we een keer de proef op de som hebben genomen, ik 14 dagen achter elkaar vegetarisch heb gekookt, sinds dat moment is hij niet zo anti vegetarisch meer.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ehhh, das dus subjectief hé
Eten zonder vlees is smerig(op kaassouffles na dan
)
Houd je bek gewoon, ik bepaal zelf wel wat ik lekker en niet lekker vindquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Onzin, dat riep mijn man ok altijd, tot we een keer de proef op de som hebben genomen, ik 14 dagen achter elkaar vegetarisch heb gekookt, sinds dat moment is hij niet zo anti vegetarisch meer.
Maar helemaal gaan we het nooit worden, ben te gek op zo nu en dan een lekker stukje vlees, maar dan wel eerlijk vlees en van erg goede kwaliteit.
Dat is idd ook al heel lang ontkracht, fijn dat je dat even toegeeftquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En het is ook al lang ontkracht dat eten zonder vlees lekker is
Een domme boer dus, wat de boer niet kent vreet hij niet....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:43 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Houd je bek gewoon, ik bepaal zelf wel wat ik lekker en niet lekker vind
Ik weet hoe vegetarisch eten is hoor, mijn zus is het ookquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:44 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is idd ook al heel lang ontkracht, fijn dat je dat even toegeeft
Kom maar bij me eten een keer als ik vegetarisch kook, krijg je geen eten waar het vlees weggelaten is, dat zou stom zijn en idd zou er dan wat missen, krijg je een complete, overheerlijke maaltijd waarin je het vlees niet mist.
Om je te belonen voor het proberen mag je de volgende dag ook weer komen eten, gaan we bbq-en met bergen vlees
Nee, je hebt maar gewoon te accepteren dat er mensen zijn die niet alles lusten maar dat kan jij je weer niet voorstellen neequote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Een domme boer dus, wat de boer niet kent vreet hij niet....
Ach nou ja, jouw verlies als je nooit eens wat nieuws wilt proberen.
Eet eens bij erodome anders.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Dat je maaltijden zonder vlees eet omdat je het zielig vindt gaat er bij mij niet in.
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef Sant het volgende:
geen vlees eten is
T ergste zijn de motieven.. ik heb nog NOOIT een vegetarier of veganist gehoord met echt n reden voor zijn of haar keuze waarvan ik denk: jah inderdaad, daarvoor kun je t laten...
Ongeacht ziekte, allergie, etc..
de redenen zijn allemaal t zelfde:
- ik vind t zielig voor de beessies
- ik ben tegen de huidige manier waarop ze gehouden worden
- ze worden gefokt voor t vlees, dat wil ik niet
- Ik heb een kutleven en hierdoor voel ik mezelf beter
- ik geil op marianne Thieme
- etc.
- etc.
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef Sant het volgende:
geen vlees eten is
T ergste zijn de motieven.. ik heb nog NOOIT een vegetarier of veganist gehoord met echt n reden voor zijn of haar keuze waarvan ik denk: jah inderdaad, daarvoor kun je t laten...
Ongeacht ziekte, allergie, etc..
de redenen zijn allemaal t zelfde:
- ik vind t zielig voor de beessies
- ik ben tegen de huidige manier waarop ze gehouden worden
- ze worden gefokt voor t vlees, dat wil ik niet
- Ik heb een kutleven en hierdoor voel ik mezelf beter
- ik geil op marianne Thieme
- etc.
- etc.
Maar jij bent dus zo'n halven bak vegetarier of begrijp ik het nu verkeerd?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef erodome het volgende:
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?
Dat is de reden waarom ik lang niet altijd vlees eet bv, door minder vlees te eten had ik vroeger al de luxe om voor goed vlees te kiezen als ik dan wel vlees wilde eten.
Wat nog een goede reden is, veel vezels eten is erg goed voor je, voor alles in je lijf zo'n beetje, vele kankersoorten waarbij je velen malen minder kans hebt om ze te krijgen en vele andere ellende dingen die je voorkomt met veel vezels eten(niet zozeer geen vlees als wel veel vezels).
Ja, dat kan 'best lekker' zijn. Er zijn echter overal vlezige alternatieven te vinden, die superieur zijn aan maaltijden met enkel groenvoer.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:33 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
Er bestaat niet alles lusten en er bestaat alleen maar vlees lusten, is nogal een verschil.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Nee, je hebt maar gewoon te accepteren dat er mensen zijn die niet alles lusten maar dat kan jij je weer niet voorstellen nee
Zijn genoeg mensen die niet veel lusten en als je dan vlees weghaalt blijft er weinig overquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Er bestaat niet alles lusten en er bestaat alleen maar vlees lusten, is nogal een verschil.
Ik neem aan dat je ook dingen hebt anders dan vlees die je wel lust, anders krijg je namelijk een all meat syndrome(als je alleen vlees eet), dan kom je pas echt in de problemen met je lichaam
Nope, ik ben iemand die bewust kiest voor dingen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar jij bent dus zo'n halven bak vegetarier of begrijp ik het nu verkeerd?
Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vleesquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Nope, ik ben iemand die bewust kiest voor dingen.
Als ik vlees eet wil ik kwaliteitsvlees en eerlijk vlees, dat is niet heel goedkoop, ooit uit noodzaak om die keuze tussendoor vegetarisch gaan eten, nu de luxe om daarin te doen wat ik wil zo'n beetje, maar het vegetarische tussendoor bevalt erg goed, te goed, is gebleven.
Waar mijn man bv daarvoor vaak last had van zijn buik, opgezwollen zijn enzo nu geen centje pijn meer, lekker vitaal zijn, gezond lijf, gezonde geest, moet wel met mijn levensstijl verder zo nu en dan, grinnik.
Serieus, vegetarische maaltijden kunnen erg lekker zijn, er zijn er die ik kies boven een stuk vlees en dat geld zelfs voor mijn man, die een verstokte vleeseter is(heel wat moeite gehad die te laten proberen).
Niet elke vegetarische maaltijd heeft een vlezig alternatief.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef Frrreek het volgende:
[..]
Ja, dat kan 'best lekker' zijn. Er zijn echter overal vlezige alternatieven te vinden, die superieur zijn aan maaltijden met enkel groenvoer.
Tja, smaken verschillen. Gelukkig maar dat er meer variatie is dan alleen zoute karbonade en walnoot-salade.quote:De gedachte aan een flink stuk goed gezouten karbonade doet me watertanden. Een walnoot-salade niet.
Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?
Tja, die mensen lopen groot gevaar voor hun gezondheid, enkel op vlees leven geeft een veel hoger risiko dan alleen op groenvoer leven en dat niet alteveel varieren.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zijn genoeg mensen die niet veel lusten en als je dan vlees weghaalt blijft er weinig over![]()
En niet elke vleesmaaltijd heeft een vegetarisch alternatief zodoende zou het dom zijn om geen vlees te eten als vleeseter zijnde.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Niet elke vegetarische maaltijd heeft een vlezig alternatief.
[..]
Tja, smaken verschillen. Gelukkig maar dat er meer variatie is dan alleen zoute karbonade en walnoot-salade.
Oh, ik ben ook geen vegatariėr. Ben ik dan ook illegaal bezig?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vlees![]()
En je laatste alinea slaat dus niet op alle mensen want niet iedereen heeft jouw smaak![]()
Geen vlees eten is iets anders dan nooit vegatarisch eten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En niet elke vleesmaaltijd heeft een vegetarisch alternatief zodoende zou het dom zijn om geen vlees te eten als vleeseter zijnde.
Wie zegt dat ik niks anders lustquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja, die mensen lopen groot gevaar voor hun gezondheid, enkel op vlees leven geeft een veel hoger risiko dan alleen op groenvoer leven en dat niet alteveel varieren.
Maar je bent dus gewoon een zeikert met eten, of ben je nog van het idee vieze doorgekookte groentes, aardappelen en vlees met een fikse scheut jus?
Dat je denkt dat als je het vlees weglaat je opgescheept zit met vieze kapotgekookte groente en wat melige aardappelen?
Omdat bij lange na niet al het vlees afkomstig uit de BIO industrie... Dat is een vorm van aandacht trekkerij, ik durf zelfs te wedden dat je nog nooit op een vleesverwerkingsbedrijf bent geweest of uberhaupt een mesterij van binnen hebt gezien... JA er zijn bedrijven waar de omstandigheden ermbarmelijk zijn, maar met nieuwe richtlijnen en dergelijke zou ik je graag eens willen uitnodigen in een moderne mesterij, kip, koe, whatever.. deze beesten hebben het niet meer slecht. de tijd van met 20 op 1m² is geweest en komt bijna niet meer voor.. diegene die zich daar nog schuldig aan maken moeten inderdaad aangepakt worden... Het is alleen zo godverlaten zielig dat dit ook het enige excuus is dat gemaakt wordt.. helaas is dat punt van discussie steeds verder uit de aatschappij verdreven...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?
Dat is de reden waarom ik lang niet altijd vlees eet bv, door minder vlees te eten had ik vroeger al de luxe om voor goed vlees te kiezen als ik dan wel vlees wilde eten.
Wat nog een goede reden is, veel vezels eten is erg goed voor je, voor alles in je lijf zo'n beetje, vele kankersoorten waarbij je velen malen minder kans hebt om ze te krijgen en vele andere ellende dingen die je voorkomt met veel vezels eten(niet zozeer geen vlees als wel veel vezels).
voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Alicey het volgende:
[..]
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?
Het maakt je alleen minder geloofwaardigquote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Oh, ik ben ook geen vegatariėr. Ben ik dan ook illegaal bezig?
En zelf wel een huisdier houden die je vertroetelt met vanalles en nog wat. Ik zou je kop wel een willen zien als ik dat beest een flinke rot schop geef.quote:Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Maar dat is zielig voor de diertjes![]()
![]()
![]()
NOU EN![]()
Dat klopt...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:
[..]
Geen vlees eten is iets anders dan nooit vegatarisch eten.
Het gros van de vleeseters die ik ken zouden niet zelf de koe willen slachten. Je beantwoordt echter niet mijn vraag.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?
De mens maakt niet echt meer deel uit van de voedselketen in de geļndustrialiseerde wereld.quote:- Ik sta hoger in de voedselketen dat is pech voor de koe
Het is niet de enige mogelijkheid.quote:- Mijn lichaam heeft vlees nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet
Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.quote:- Het smaakt zo verrekte goed (Biefstuk, 30sec. aan elke kant en lekker bloederig)
Zoals al eerder gesteld is: Apen ontwikkelden een grotere hersencapaciteit door vlees te eten. Blijkbaar lossen je hersens op als je geen vlees eet. (Hmm dan wordden vegetariers dus ook peer-vormig...)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef Sant het volgende:
voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?
Schat, niet iedereen hoeft mijn smaak te hebben, want er is echt voor ieder wat wils, er bestaat toch ook niet alleen maar karbonade, als iemand geen karbonade lust die zegt vlees vind ik goor....quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vlees![]()
En je laatste alinea slaat dus niet op alle mensen want niet iedereen heeft jouw smaak![]()
Ik zie niet in waarom, maar misschien kun je me dat uitleggen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Het maakt je alleen minder geloofwaardig
ER ZIJN MENSEN DIE DAT WEL ZO VINDEN DUS ACCEPTEER DAT NOU EENSquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Alicey het volgende:
Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.
Kutargument... kippen, koeien etc. worden niet gezien als huisdier, maar als vee..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Fetai het volgende:
[..]
En zelf wel een huisdier houden die je vertroetelt met vanalles en nog wat. Ik zou je kop wel een willen zien als ik dat beest een flinke rot schop geef.
Ik durf wel een dier zelf te slachten hoor, sterker nog, zou ik zelf beter vinden, weet ik zeker wat dat beest heeft gevreten en hoe hij behandeld is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?
Koeien en ander vee is door de mens gefokt om in stallen en in weilanden te staan. Daar zijn ze op hun natuurlijk plek.
De reden om ze te eten is simpel:
- Ik sta hoger in de voedselketen dat is pech voor de koe
- Mijn lichaam heeft vlees nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet
- Het smaakt zo verrekte goed (Biefstuk, 30sec. aan elke kant en lekker bloederig)
En er zijn genoeg mensen die die ''enorme variatie op vegetarisch gebied'' niet lustenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef erodome het volgende:
[..]
Schat, niet iedereen hoeft mijn smaak te hebben, want er is echt voor ieder wat wils, er bestaat toch ook niet alleen maar karbonade, als iemand geen karbonade lust die zegt vlees vind ik goor....
Er is een enorme variatie op vegetarisch gebied, je kan het maken zoals je het wil, met lekkere paddenstoelen, of een keer allerlei hapjes, maak ervan wat je wilt, je kan het zo gek maken als je wilt, gebruik je fantasie
En waat pleit ik voor vegetarisch dan, als ik al ergens voor pleit dan is het bewust kiezen voor het welzijn van allen, maar ik ageer wel tegen het feit dat jij vegetarisch in het geheel afdoet als goor terwijl je dat gewoon niet kan weten voordat je echt vanalles hebt geproeft.
Ik geloof gewoon niet dat er geen enkele vegetarische maaltijd is die jij niet lekker vindt, al is het maar een stom broodje ei(ja vegetarisch zolang je er geen ham op of onder gooit)....
Nou dan, als je wel wat anders lust zijn er ook vegetarische maaltijden die je gewoon lekker gaat vinden hoor, waarom zo anti doen?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik niks anders lust
En ik had het niet over mensen die alleen vlees eten, lees goed.
Accepteer nu eens dat er mensen zijn die niet jouw smaak hebben![]()
Zal ik uitleggen waarom dat de VVD zo geweldig is terwijl ik op iets anders stem?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom, maar misschien kun je me dat uitleggen.
Deels waar:quote:Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.
1. Koe doodmaken? Geen probleem (het moet wel goed gebeuren)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het gros van de vleeseters die ik ken zouden niet zelf de koe willen slachten. Je beantwoordt echter niet mijn vraag.
[..]
De mens maakt niet echt meer deel uit van de voedselketen in de geļndustrialiseerde wereld.
[..]
Het is niet de enige mogelijkheid.
[..]
Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.
ik lust de algehele variatie op vis niet, dus t kan best dat je het gewoon niet trekt..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En er zijn genoeg mensen die die ''enorme variatie op vegetarisch gebied'' niet lusten![]()
En waar heb ik gezegt dat ik geen enkele vegetarische maaltijd lust?![]()
Dat is helemaal niet zeker dus daar kan je niks over zeggen. En anti ben ik niet, van mij mag iedereen doen en laten wat ie wilt maar ik wil niet dat iemand zijn mening aan mij opdringt zoals dat nu het geval is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef erodome het volgende:
[..]
Nou dan, als je wel wat anders lust zijn er ook vegetarische maaltijden die je gewoon lekker gaat vinden hoor, waarom zo anti doen?
Geef daar eens antwoord op, wat is er zo afschuwelijk mis met een keertje geen vlees eten?
Ik geloof niet dat ik jou hier iets vroeg?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:04 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
ER ZIJN MENSEN DIE DAT WEL ZO VINDEN DUS ACCEPTEER DAT NOU EENS
En trouwens, wat zou jullie plan zijn om de dierenindustrie af te breken?![]()
Er is niets mis met af en toe geen vlees eten.. alleen de discussie over het hoe en waarom is fuckin bullshit!!!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef erodome het volgende:
Geef daar eens antwoord op, wat is er zo afschuwelijk mis met een keertje geen vlees eten?
Oja, dit is geen openbaar forumquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik jou hier iets vroeg?
Ok nadat je iedereen hebt veranderd in plant etende konijnen, ga je dan iets doen aan luipaarden die hun prooi langzaam laten doodbloeden? Ga je petities maken dat luipaarden ook maar plantjes moeten eten? Nee dat is de natuur hoor ik je al zeggen. Lets face it: Mensen horen vlees in hun dieet te hebben. Mijn tanden zijn niet voor niets ingedeeld om zowel vlees als groente te kauwen. (Ik heb een mooi schaargebit btw)quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoger in de voedselketen staan is nog geen reden om dieren te laten lijden zodat jij een hapje vlees kan eten, buiten dat krijg je een berg troep binnen via de bio-industrie waar je naar van wordt.
Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Zal ik uitleggen waarom dat de VVD zo geweldig is terwijl ik op iets anders stem?
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?![]()
Verder heb ik nergens gepleit dat iedereen maar vegetarisch moet gaan eten. Ik ontkracht alleen onzin zoals dat vlees noodzakelijk is of dat er zonder vlees geen smakelijke maaltijd mogelijk is.
Krijgen we dat weer.......quote:Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef Sant het volgende:
[..]
Omdat bij lange na niet al het vlees afkomstig uit de BIO industrie... Dat is een vorm van aandacht trekkerij, ik durf zelfs te wedden dat je nog nooit op een vleesverwerkingsbedrijf bent geweest of uberhaupt een mesterij van binnen hebt gezien... JA er zijn bedrijven waar de omstandigheden ermbarmelijk zijn, maar met nieuwe richtlijnen en dergelijke zou ik je graag eens willen uitnodigen in een moderne mesterij, kip, koe, whatever.. deze beesten hebben het niet meer slecht. de tijd van met 20 op 1m² is geweest en komt bijna niet meer voor.. diegene die zich daar nog schuldig aan maken moeten inderdaad aangepakt worden... Het is alleen zo godverlaten zielig dat dit ook het enige excuus is dat gemaakt wordt.. helaas is dat punt van discussie steeds verder uit de aatschappij verdreven...
Over het vezelverhaal: ik heb alleen met mijn ontbijt al meer vezels in mijn lijf dan jij over een hele dag kunt krijgen middels je vegetarische maaltijden...
- 2 volle borden brinta pap met melk en 2 glazen fruitontbijt, dads ongeveer 3x de D.A.H.
[..]
voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?
Dat is subjectief, leer het nou eensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?![]()
Verder heb ik nergens gepleit dat iedereen maar vegetarisch moet gaan eten. Ik ontkracht alleen onzin zoals dat vlees noodzakelijk is of dat er zonder vlees geen smakelijke maaltijd mogelijk is.
Je hoeft ons (zelf ben ik pesco-vegetariėr) helemaal niet cool te vinden. Zelf interesseert het me geen drol wat jij eet, je doet maar lekker waar je zin in hebt. Maar het gezeik wat altijd van vlees eters af komt, ongelovelijk, het lijkt wel of je een fucking misdaad begaat wanneer je liever geen vlees eet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef Sant het volgende:
[..]
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...
maar ik wacht nog steeds op 1 goeie reden waarvan ik denk: "jah, inderdaad, vegetariers zijn cool"!!
Vegetariers die ik ken zijn allemaal azijnzeikerts, van die vieze bleke magere gezichtjes. Dit is gebasseerd op een stuk of 10 vegetariers die ik ken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:14 schreef Sant het volgende:
[..]
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...
maar ik wacht nog steeds op 1 goeie reden waarvan ik denk: "jah, inderdaad, vegetariers zijn cool"!!
Het zijn weldegelijk echte eiwitten. Er is wel het verschil dat dierlijke eiwitten alle nodige aminozuren bevatten en plantaardige eiwitten meestal niet allemaal. Diversiteit is dus van groter belang.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Deels waar:
ten eerste kun je plantaardige eiwitten zoals in noten niet echte eiwitten noemen. Er zit nogal een verschil tussen eiwitten en eiwitten (de zgn. biologische waarde). Plantaardige eiwitten doen weinig voor je lichaam in tegenstelling tot eiwitten in vlees.
Nee het gaat altijd andersom: Van die planteneters die lopen te zeiken dat ik een stuk vlees naar binnen werk.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:17 schreef Fetai het volgende:
[..]
Je hoeft ons (zelf ben ik pesco-vegetariėr) helemaal niet cool te vinden. Zelf interesseert het me geen drol wat jij eet, je doet maar lekker waar je zin in hebt. Maar het gezeik wat altijd van vlees eters af komt, ongelovelijk, het lijkt wel of je een fucking misdaad begaat wanneer je liever geen vlees eet.
DAT zijn nou echte carnivoren, als je zelf zo stoer bent jezelf een carnivoor te vinden, ga dan zelf jagen en vreet eerst even de buikholte leeg met het half verteerde plantaardige voedsel dat nodig is voor het dieet.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Ok nadat je iedereen hebt veranderd in plant etende konijnen, ga je dan iets doen aan luipaarden die hun prooi langzaam laten doodbloeden? Ga je petities maken dat luipaarden ook maar plantjes moeten eten? Nee dat is de natuur hoor ik je al zeggen. Lets face it: Mensen horen vlees in hun dieet te hebben. Mijn tanden zijn niet voor niets ingedeeld om zowel vlees als groente te kauwen. (Ik heb een mooi schaargebit btw)
Ik heb nu juist net het andere beeld, dat ik de boef benquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:17 schreef Fetai het volgende:
[..]
Je hoeft ons (zelf ben ik pesco-vegetariėr) helemaal niet cool te vinden. Zelf interesseert het me geen drol wat jij eet, je doet maar lekker waar je zin in hebt. Maar het gezeik wat altijd van vlees eters af komt, ongelovelijk, het lijkt wel of je een fucking misdaad begaat wanneer je liever geen vlees eet.
Omnivorenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
DAT zijn nou echte carnivoren, als je zelf zo stoer bent jezelf een carnivoor te vinden, ga dan zelf jagen en vreet eerst even de buikholte leeg met het half verteerde plantaardige voedsel dat nodig is voor het dieet.
Waar zijn jouw roofdiertanden dan, die geweldige hoektanden waarmee je een prooi kunt doden, lul niet, jouw gebit is grotendeels gericht op groenvoer, een chimp lacht om jouw gebit en die eet minder vlees als jij.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Nee het gaat altijd andersom: Van die planteneters die lopen te zeiken dat ik een stuk vlees naar binnen werk.
Echt bedreigd wordt de mens niet meer en de mens jaagt tegenwoordig ook niet meer zelf (althans, niet voor voedsel).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:08 schreef Ps2K het volgende:
[..]
1. Koe doodmaken? Geen probleem (het moet wel goed gebeuren)
2. De mens maakt nog steeds deel uit van de voedselketen. Geindustrialiseerd of niet we zijn echt niet zo verschillend met de aap die 2mil jaar geleden uit een boom flikkerde en besloot om een stukje te wandelen.
Vlees is niet essentiėel.quote:3. In noodsituaties waarin ik niet een gebalanceerd dieet kan samenstellen geef ik je gelijk. In alle andere gevallen: waarom kiezen voor een tweederangs substituut als je ook het origineel kunt krijgen?
Wat de denken van de smaak, de rotzooi die er in zit en hoe het dier geleefd heeft?quote:4. Er zit geen verschil tussen eerlijk vlees en zogenaamd niet eerlijk vlees behalve de prijs.
Ja schat, ook dat, het is niet ideaal, maar het is vele malen beter dan de echte bio-industrie, echt vele malen beter....quote:
Juist de dingen die je hier noemt laat ik het grootste deel van met plezier links liggen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Frrreek het volgende:
Met mate vlees eten kįn natuurlijk ook. Niemand kan mij echter overtuigen dat ze écht liever altijd vegetarisch eten, en met gemak de onderstaande maaltijden links laten liggen:
- een dikke zelfgebakken hamburger met gebakken uienringetjes en gesmolten kaas op een vers broodje met sesamzaad.
- 's winters: Na een dag relaxen voor de TV hongerig en wel een bord hutspot met een heerlijk stuk karbonade op je schoot krijgen. De heerlijke aan-het-vlees-onttrokken jus maakt het feest compleet.
- Een caesar salad met stukken gegrilde kip. (Voor de vleesetende mietjes)
En basic dingen:
- Rosbief op een zacht wit broodje
- Döner kebab
- Tosti
- Frikandellen en ander snel voedsel
Jammie
Dat bedoel ik, niet al het vlees komt uit de bio-industriequote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Ja schat, ook dat, het is niet ideaal, maar het is vele malen beter dan de echte bio-industrie, echt vele malen beter....
Wie zal toch een leuker leven hebben, die zeug die vast zit in dat hok of degene die lekker vrij kan rondlopen?
Moeilijke keuze vanuit het dier zeg, oei!
Die moeten maar wat anders vinden als werk.......quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
En beste vegetariers.
Wat vinden jullie dat we moeten doen met de boeren, dieren en werkgelegenheid als iedereen vegetarier wordt?
Ja, maar dat komt omdat andere ongezonde en smerige gewoonten (zoals roken) meer voorkomen bij vleeseters dan bij vegetariėrs. Zegt niets over vlees eten an sich.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Kiegie het volgende:
Heeft iemand al opgemerkt dat vleeseters veel vaker uit hun bek stinken?
En ik ben een OMNIvoor. Dus dat betekent dat ik alles kan doodmaken en eten. en FYI: Half verteerd voedsel eten van b.v. varkens wordt ook aangeraden in survival situaties => Je zou prima zo kunnen leven als je dat zou willen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:19 schreef erodome het volgende:
[..]
DAT zijn nou echte carnivoren, als je zelf zo stoer bent jezelf een carnivoor te vinden, ga dan zelf jagen en vreet eerst even de buikholte leeg met het half verteerde plantaardige voedsel dat nodig is voor het dieet.
Waar zijn jouw roofdiertanden dan, die geweldige hoektanden waarmee je een prooi kunt doden, lul niet, jouw gebit is grotendeels gericht op groenvoer, een chimp lacht om jouw gebit en die eet minder vlees als jij.
Die werkgelegenheid in Europa qua primaire sector is absolute bullshit en niet nodig. Dat weet je zelf ook heus wel. Laat ze maar een andere baan zoeken.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:22 schreef De_Ananas het volgende:
En beste vegetariers.
Wat vinden jullie dat we moeten doen met de boeren, dieren en werkgelegenheid als iedereen vegetarier wordt?
ZUCHT, die grote hoeveelheden vlees hebben je hersenen aangetast, dat zeg ik toch ook namelijk, dat IK bewust kies voor goed vlees en niet al teveel omdat dat nogal wat gevolgen heeft voor de gezondheid...quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:24 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, niet al het vlees komt uit de bio-industrie
En die 100den miljoenen dieren? En je kan niet zomaar een hele industrie platleggen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Die moeten maar wat anders vinden als werk.......
Ging voor de 2de wereld oorlog ook prima toen vlees nog niet een industrie was en een luxe middel was, zo van voor op de zondag en meer niet.
Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En die 100den miljoenen dieren? En je kan niet zomaar een hele industrie platleggen.
Waarom denk je dat het voor de 2de wereldoorlog zo slecht ging?
jaquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Fetai het volgende:
[..]
Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.
Dat jagen gebeurt nu dmv je baan. Wat je met je baan verdient koop je weer voedsel van.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:21 schreef Alicey het volgende:
[..]
Echt bedreigd wordt de mens niet meer en de mens jaagt tegenwoordig ook niet meer zelf (althans, niet voor voedsel).
[..]
Vlees is niet essentiėel.
[..]
Wat de denken van de smaak, de rotzooi die er in zit en hoe het dier geleefd heeft?
Liefje, kijk eens in de bek van een roofdier, of van een aap die ook vlees eet, dan zal je zien dat jouw tanden niets voorstellen, gemaakt zijn voor plantaardig voedsel, maar bar weinig van wat in jouw bek staat is geschikt voor echt vlees eten in een natuurlijke situatie hoor, bij de oermens die vlees ging eten bestond ook het merendeel van het dieet uit planten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef Ps2K het volgende:
[..]
En ik ben een OMNIvoor. Dus dat betekent dat ik alles kan doodmaken en eten. en FYI: Half verteerd voedsel eten van b.v. varkens wordt ook aangeraden in survival situaties => Je zou prima zo kunnen leven als je dat zou willen.
Ik heb in elk kwadrant slechts een kies zitten die "plat" is.. de rest schaart allemaal netjes inelkaar. En het is een puik gebit, scherp, geen vullingen en andere ongein.
Er zijn 15 miljoen boeren in de EU, dat is niet echt bullshitquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:25 schreef Fetai het volgende:
[..]
Die werkgelegenheid in Europa qua primaire sector is absolute bullshit en niet nodig. Dat weet je zelf ook heus wel. Laat ze maar een andere baan zoeken.
Dat zullen er dan al snel een stuk minder wordenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:28 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
jagoed idee.. duizenden koeien die vrij tussen de snelwegen lopen.
![]()
Je gaat er nu vanauit dat het morgen dan ineens helemaal over is, niet echt heel realistisch he?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:26 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En die 100den miljoenen dieren? En je kan niet zomaar een hele industrie platleggen.
Waarom denk je dat het voor de 2de wereldoorlog zo slecht ging?
Op de varkens na die het goed doen in het wild zouden die beesten het nog geen strenge winter overleven.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Fetai het volgende:
[..]
Laat die dieren maar vrij rondlopen in Nederland, moeder natuur doet haar werk wel. Zoals het ook eigenlijk bedoelt zou zijn.
Ik hoop dat je dit niet serieus meentquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:27 schreef Fetai het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat er boeren zijn in de EU, maar weet je waarom die er nog zijn? Alleen omdat ze gesponsord worden door de EU en daardoor hun prijs lager kunnen doen, op dezelfde hoogte als in Zuid Amerika en ermee kunnen concurreren. Laat ze maar een andere baan zoekenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:29 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Er zijn 15 miljoen boeren in de EU, dat is niet echt bullshithttp://www.minlnv.nl/cdlpub/servlet/CDLServlet?p_file_id=16821 pagina 20
En waar wil je die miljarden dieren laten?
Waar wil je de dieren laten?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Je gaat er nu vanauit dat het morgen dan ineens helemaal over is, niet echt heel realistisch he?
Beetje overgang erin, echte bio-industrie verbieden, dat zou een leuk begin zijn.
Als zij een andere baan moeten zoeken stort de economie in en kan jij geen soja meer kopenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:31 schreef Fetai het volgende:
[..]
Natuurlijk weet ik dat er boeren zijn in de EU, maar weet je waarom die er nog zijn? Alleen omdat ze gesponsord worden door de EU en daardoor hun prijs lager kunnen doen, op dezelfde hoogte als in Zuid Amerika en ermee kunnen concurreren. Laat ze maar een andere baan zoeken![]()
Dit meen ik wel serieus, er waren helemaal niet zoveel dieren bestemt om op dit kleine stukje land te wonen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:30 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ik hoop dat je dit niet serieus meent
Dit meen je toch niet echt hč? Je denkt dat de Nederlandse economie afhankelijk is van de primaire sectorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:32 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Als zij een andere baan moeten zoeken stort de economie in en kan jij geen soja meer kopen
Platte chimp kiezen:quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:29 schreef erodome het volgende:
[..]
Liefje, kijk eens in de bek van een roofdier, of van een aap die ook vlees eet, dan zal je zien dat jouw tanden niets voorstellen, gemaakt zijn voor plantaardig voedsel, maar bar weinig van wat in jouw bek staat is geschikt voor echt vlees eten in een natuurlijke situatie hoor, bij de oermens die vlees ging eten bestond ook het merendeel van het dieet uit planten.
Chimps die toch echt actief jagen zo nu en dan leven grotendeels op planten, hebben een wat ander gebit dan jij hebt hoor, beren, mooi gebit, toch eten ze voornamelijk plantaardig.
En dan kom jij aan met jouw gebitje als bewijs dat je zoveel vlees moet eten, ga toch heen zeg, ga je verdiepen in de materie voordat je blaat, vlees is nooit een hoofdmooi in ons dieet geeest, dat is pas gekomen bij de industrialisering, na de 2de wereldoorlog.
En Nederland heeft geen contacten met de rest van Europa?!?!?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:34 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dit meen je toch niet echt hč? Je denkt dat de Nederlandse economie afhankelijk is van de primaire sector?!?
En daarom laat je ze maar los, zal een mooie chaos zijn danquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:33 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dit meen ik wel serieus, er waren helemaal niet zoveel dieren bestemt om op dit kleine stukje land te wonen.
Dan stel ik het anders, je denkt dat Europa afhankelijk is van de primaire sectorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
En Nederland heeft geen contacten met de rest van Europa?!?!?
Ja, zonder dat lukt het niet hoorquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:37 schreef Fetai het volgende:
[..]
Dan stel ik het anders, je denkt dat Europa afhankelijk is van de primaire sector?!?
Godsgloeiende, hup naar de schoolbanken jij, economie lerenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:38 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja, zonder dat lukt het niet hoor!?!?!?
mooi gebit. Past prima bij de 3 extra magen die je hebt als herbivoor zijndequote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Mensen schaar gebit:
[afbeelding]
Let vooral op hoe slechts 3 kiezen "plat" zijn
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:43 schreef Fetai het volgende:
[..]
Godsgloeiende, hup naar de schoolbanken jij, economie leren![]()
De Europese economie bestaat verreweg uit de tertiaire sector (dienstensector) en vrijwel alles wordt geļmporteerd uit het buitenland wat voedsel betreft. De primaire sector speelt dus vrijwel geen rol in Europa. Omdat Europa niet totaal afhankelijk wil worden van het buitenland beschermt zij haar boeren met behulp van geld, zodat zij ondanks haar hogere kosten en prijzen die zij aan eten geven, toch kunnen concurreren met boeren uit het buitenland, die dit tegen een lage prijs doen.
Ik wil het best onderbouwen met bronnen als je denkt dat ik het uit me duim zuig.
God je hebt echt geen idee waar je over praat, laten we maar ophouden, wij zullen er NOOIT uitkomenquote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
15 miljoen banen is niet veel nee
Geen voedselaanvoer
Beesten die overal rondlopen waardoor je niet met je auto kan rijden
WW uitkeringen
Kan best zijn dat van de hele EU 5% van het BBP van boeren komt, dat is nogal....
Net zoals koolhydraten koolhydraten zijn, echter is er een verschil in waarde (enkelvoudig, meervoudig). Diversiteit is zeker van belang om de nodige aminozuren naar binnen te werken. Dit kun je doen door een pilletje met aminozuren. Of gevarieerd eiwit eten (noten + vis of noten + kwark).quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:18 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het zijn weldegelijk echte eiwitten. Er is wel het verschil dat dierlijke eiwitten alle nodige aminozuren bevatten en plantaardige eiwitten meestal niet allemaal. Diversiteit is dus van groter belang.
Zo'n beetje alle eiwitten denk ik.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:51 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Net zoals koolhydraten koolhydraten zijn, echter is er een verschil in waarde (enkelvoudig, meervoudig). Diversiteit is zeker van belang om de nodige aminozuren naar binnen te werken. Dit kun je doen door een pilletje met aminozuren. Of gevarieerd eiwit eten (noten + vis of noten + kwark).
Welke eiwitten neem jij tot je Alicey![]()
Naast vlees eet ik veel magere kwark, magere melk of een eiwit shake.
Misschien omdat de gemiddelde vegetariėr wel stil staat bij wat er om hem of haar heen gebeurd ipv de gemiddelde tokkie die alles eet en drinkt?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=787870/sc=940b6c
Vegetariers hebben gemiddeld een hoger IQ (en voor dat de vleeseters weer gaan roepen dat ze IQ 2000 hebben gescoord bij BNN,) Ik denk zelf dat dat komt door dat slimme mensen vaker nadenken bij wat ze eten. En de een besluit dan dat hij eten van vlees onaccaptabel vindt, en de ander besluit dat het natuurlijk is en gaat door met vlees eten..
Melk bevat 3,5 gram eiwit per 100 ml. Dus een glas van 250 ml is dus 2,5 x 3,5 gram eiwit = 8,5 gram eiwit. Das best veel.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle eiwitten denk ik.In een tijdspanne van twee weken eet ik toch eigenlijk altijd wel vlees, vis, noten en kwark.
Vrijwel dagelijks drink ik ook melk, al is dat volgens mij niet zo'n grote bron van eiwitten.
16% van de ADH. Best redelijk inderdaad..quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Melk bevat 3,5 gram eiwit per 100 ml. Dus een glas van 250 ml is dus 2,5 x 3,5 gram eiwit = 8,5 gram eiwit. Das best veel.
Sure!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
God je hebt echt geen idee waar je over praat, laten we maar ophouden, wij zullen er NOOIT uitkomen![]()
Misschien ook omdat vleesvervangers duurder zijn dan vlees en arme mensen vaak een lager IQ hebben?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=787870/sc=940b6c
Vegetariers hebben gemiddeld een hoger IQ (en voor dat de vleeseters weer gaan roepen dat ze IQ 2000 hebben gescoord bij BNN,) Ik denk zelf dat dat komt door dat slimme mensen vaker nadenken bij wat ze eten. En de een besluit dan dat hij eten van vlees onaccaptabel vindt, en de ander besluit dat het natuurlijk is en gaat door met vlees eten..
Alleen jammer dat melk drinken onnatuurlijk is en voor veel mensen ongezond is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Melk bevat 3,5 gram eiwit per 100 ml. Dus een glas van 250 ml is dus 2,5 x 3,5 gram eiwit = 8,5 gram eiwit. Das best veel.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:48 schreef beelz het volgende:
Vego's zijn zielig.
Melk is voor jonge dieren, zodra je vast voedsel kunt binnenhouden moet je kappen met melk drinken.
Vego's zijn zielig.
Er is geen enkele andere diersoort die op latere leeftijd nog melk drinkt, laat staan melk van een andere diersoort. Het is eerder een afwijking dat veel mensen lactose verdragen ipv dat een lactose-intolerantie de afwijking op de norm is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:39 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
(oh, het was serieus)
Euh? Kan je dat onderbouwen?
Je blijft eigewijs he, ons gebit is voornamelijk op planten gericht, we hebben geen hoektanden van betekenis bv om te doden, onze knipkiezen vallen ook nogal tegen tegenover bv een hond die een echte carnivoor is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Platte chimp kiezen:
[afbeelding]
Mensen schaar gebit:
[afbeelding]
Let vooral op hoe slechts 3 kiezen "plat" zijn
Wij zijn ook de enkele diersoort die andere diersoorten fokken, de mens is gewoon geen normale diersoort. Zover ik weet ben ik niet lactose-intolerant, dus voor mij is het gezond.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is geen enkele andere diersoort die op latere leeftijd nog melk drinkt, laat staan melk van een andere diersoort. Het is eerder een afwijking dat veel mensen lactose verdragen ipv dat een lactose-intolerantie de afwijking op de norm is.
Er bestaat meer dan een koe hoor......quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:44 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
mooi gebit. Past prima bij de 3 extra magen die je hebt als herbivoor zijnde![]()
Toen stopte ik met lezen.quote:I was looking over a menu in a restaurant the other day when I saw a section for vegetarians; I thought to myself "boy, I sure am glad that I'm not a meat-hating fascist"
Het schijnt trouwens dat iedereen wel tot op zekere hoogte lactose-intolerant is. Ik merk het zelf ook wel als ik grotere hoeveelheden melk en yoghurt op een dag gebruik.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:05 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Wij zijn ook de enkele diersoort die andere diersoorten fokken, de mens is gewoon geen normale diersoort. Zover ik weet ben ik niet lactose-intolerant, dus voor mij is het gezond.
Dat is hetzelfde als met vleesquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Alicey het volgende:
Niet dat ik er een glas minder om drink, want het is ook gewoon lekker en ik heb niet de indruk dat ik er klachten door oploop.
Roep ik dan dat vlees slecht voor je is?quote:
Juistquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:17 schreef Hendrik_ het volgende:
Wat komen er trouwens voor belachelijke vooroordelen langs in dit topic![]()
Ik ben niet links, eerder rechts. Ik voel mezelf niet "beter" dan anderen. Ik voel mezelf beter als ik geen vlees eet.
(ik ken ook geen enkele vegetariėr die dit wel vindt)Het maakt me geen drol uit wat anderen eten, zolang ze het mij maar niet opdringen. Dat doe ik anderen ook niet.
(ik ken ook geen enkele vegetariėr die dit wel doet)Vlees is vast lekker. Vegetarisch eten kan ook heerlijk zijn, al helemaal als het wordt gemaakt door mijn mama ![]()
Ik draag wél leren schoenen in de winter, natuurlijk houd ik niet bij alles wat ik doe rekening of het "zielig is voor de diertjes", ik moet natuurlijk wel realistisch blijven. Tot op zekere mate dus.
quote:
quote:
Valess is geen soja. En je snijdt het met dezelfde tanden als dat je vlees snijdt, trouwensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:29 schreef nattermann het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ranzige soja-troep.
De mens is gemaakt om vleesch te eten, anders hadden we geen knipkiezen.
knipkiezen zijn inderdaad geen reden, maar ze smaken nou eenmaal lekkerder wanneer ze flink geleden hebben in een krap hokje.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:34 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Valess is geen soja. En je snijdt het met dezelfde tanden als dat je vlees snijdt, trouwens
Sinds wanneer zijn knipkiezen een reden om varkens te houden in een ruimte waar een illegaal nog nee tegen zegt?
Echter, als ik mijn katten een bakje melk voor zet is het binnen no-time op. Ze wķllen het dus wel en vinden het heerlijk, ze hebben alleen niet de mogelijkheden om er zelf aan te komen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is geen enkele andere diersoort die op latere leeftijd nog melk drinkt, laat staan melk van een andere diersoort. Het is eerder een afwijking dat veel mensen lactose verdragen ipv dat een lactose-intolerantie de afwijking op de norm is.
Ik dacht van ik ga ook even heel kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Er bestaat meer dan een koe hoor......
Ja, als je echt een veelgebruiker bent van melk krijg je 'bot ontkalking'. Meende laatst in een onderzoek gelezen hebben waarin het bereknt was dat je dan circe 6 gallon moest drinken per dag. Dat doet niemand, 25 liter melk per dag.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat melk gezond is wordt al lang beweerd, maar het ligt momenteel wel onder vuur. Zo lijkt het dat melk niet helpt voor stevigere botten (calcium), maar juist voor een toename van osteoporose zorgt.
Er zijn ook andere factoren die je botdichtheid bepalen, veel sporten, zwaar sporten, gezonde voeding.quote:Reden genoeg om wel enigszins kritisch te zijn t.a.v. melk imo. Niet dat ik er een glas minder om drink, want het is ook gewoon lekker en ik heb niet de indruk dat ik er klachten door oploop. Mocht echter over een tijdje blijken dat mijn botten zijn verzwakt staat voor mij wel vast dat het niet gezond is en stop ik er mee.
Dat ze het niet kunnen verteren vind je geen reden om het ze niet voor te zetten?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:48 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Echter, als ik mijn katten een bakje melk voor zet is het binnen no-time op. Ze wķllen het dus wel en vinden het heerlijk, ze hebben alleen niet de mogelijkheden om er zelf aan te komen.
Binnen wetenschappelijke kringen zijn de meningen daar dus al een poosje over verdeeld..quote:Ik ben van mening dat melk juist erg gezond is en een van de beste eiwitbronnen.![]()
Het is wel een feit dat juist in de landen waar veel melk gedronken wordt er meer botontkalking is. Er is nog geen causaal verband aangetoond, maar ik vind het wel reden genoeg om vraagtekens te zetten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:35 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ja, als je echt een veelgebruiker bent van melk krijg je 'bot ontkalking'. Meende laatst in een onderzoek gelezen hebben waarin het bereknt was dat je dan circe 6 gallon moest drinken per dag. Dat doet niemand, 25 liter melk per dag.
Uiteraard, maar aangezien ik een lage botdichtheid heb (wat op zichzelf geen probleem is), wil ik niet dat die nog lager wordt. Mocht over enige tijd blijken dat dit wel het geval is, dan wordt het toch ook een kwestie van potentiele risico's zoveel mogelijk elimineren.quote:Er zijn ook andere factoren die je botdichtheid bepalen, veel sporten, zwaar sporten, gezonde voeding.
Kan je mij eens precies het verschil vertellen tussen "het niet drinken van melk" en "het niet eten van vlees", want ik kan bovenstaande quote maar met een paar woorden aanpassen en dan heb je mijn motivatie om geen vlees te eten...quote:Op woensdag 4 juli 2007 07:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat juist in de landen waar veel melk gedronken wordt er meer botontkalking is. Er is nog geen causaal verband aangetoond, maar ik vind het wel reden genoeg om vraagtekens te zetten.
De enige verschillen zijn allicht dat de vleesindustrie een stuk akeliger omgaat met dieren. Op gebied van gezondheid is er denk ik weinig verschil. Je eet of drinkt iets (of juist niet) omdat je je er goed bij voelt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Kan je mij eens precies het verschil vertellen tussen "het niet drinken van melk" en "het niet eten van vlees", want ik kan bovenstaande quote maar met een paar woorden aanpassen en dan heb je mijn motivatie om geen vlees te eten...
Omdat vlees een onderdeel vormt van een gebalanceerd dieet. Melk drinken is onnatuurlijk en slecht voor je. Koemelk is gemaakt om kalfjes in koeien te veranderen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Kan je mij eens precies het verschil vertellen tussen "het niet drinken van melk" en "het niet eten van vlees", want ik kan bovenstaande quote maar met een paar woorden aanpassen en dan heb je mijn motivatie om geen vlees te eten...
Tsja, ik heb lang, lang, heel lang gezocht naar wetenschappelijke onderzoeken waarin dat wordt bekracht. Maar heb nog niets kunnen vinden waarin staat dat melk een direct verband op een slechte gezondheid.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:53 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Omdat vlees een onderdeel vormt van een gebalanceerd dieet. Melk drinken is onnatuurlijk en slecht voor je. Koemelk is gemaakt om kalfjes in koeien te veranderen.
Dat is nogal niet waar, de stess hormonen die door dat leven in het vlees zitten maken en het vlees minder lekker en maken het minder gezond, varkensvlees is 1 van de slechtse soorten vlees, is logisch, deze dieren zijn dan ook erg gevoelig voor de behandeling die ze krijgen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:49 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
knipkiezen zijn inderdaad geen reden, maar ze smaken nou eenmaal lekkerder wanneer ze flink geleden hebben in een krap hokje.
Je kat zijn darmen gaan zwaar overstuur van die melk, dat hij het lekker vindt betekend nog niet dat het goed is voor je.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:48 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Echter, als ik mijn katten een bakje melk voor zet is het binnen no-time op. Ze wķllen het dus wel en vinden het heerlijk, ze hebben alleen niet de mogelijkheden om er zelf aan te komen.
Ik ben van mening dat melk juist erg gezond is en een van de beste eiwitbronnen.![]()
Waar ga ik dan kort door de bocht als ik zeg dat natuurlijk gezien het grootste gedeelte van het menselijk dieet uit planten bestaat, dat is gewoon een feit, kan je aflezen aan ons spijsverteringsstelsel en ons gebit, ook oude vondsten vertellen dit verhaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:00 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
Ik dacht van ik ga ook even heel kort door de bocht.
een paard is ook geen herkauwer en die heeft een darmstelsel van zo'n 30 meter. Herbivoren hebben een lange darm en Carnivoren een kortere. De mens heeft een meter of 9. Als we herbivoren waren dan hadden we wel veel langere darmen gehad.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar ga ik dan kort door de bocht als ik zeg dat natuurlijk gezien het grootste gedeelte van het menselijk dieet uit planten bestaat, dat is gewoon een feit, kan je aflezen aan ons spijsverteringsstelsel en ons gebit, ook oude vondsten vertellen dit verhaal.
.
Euhhhhhhhh, ik sport redelijk veel, daar ben ik dankbaar voor mijn dieet, die maakt dat ik vrij vitaal ben, poepen is veel minder goor als je geen vlees eet, zet een kattenpoep maar eens naast een paardenpoep en zie het verschil, ruik het verschil(carnivorenpoep is dan ook gevaarlijk door de bacterieen erin, herbivorenpoep is in veel mindere mate gevaarlijk, komt door het weglaten van vlees!).quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:42 schreef Tomasso het volgende:
Mensen die geen vlees eten zijn onderontwikkeld, sporten niet want dat is slecht voor je zeggen ze, kunnen denk ik ook niet poepen, hebben geen sex enzo.
Joehoe, dat zeg ik toch ook, dat lichaam bewijst dat we grotendeels planteneters zijn, ik zeg toch niet helemaal planteneters zijn....quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:12 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
een paard is ook geen herkauwer en die heeft een darmstelsel van zo'n 30 meter. Herbivoren hebben een lange darm en Carnivoren een kortere. De mens heeft een meter of 9. Als we herbivoren waren dan hadden we wel veel langere darmen gehad.
Bovendien classificeert de wetenschap de mens als alleseter dus horen wij gewoon vlees te eten. We zijn geevolueerd naar alleseter en dat is echt niet tijdens die 2e wereldoorlog van je gebeurd
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhhhhhhhh, ik sport redelijk veel, daar ben ik dankbaar voor mijn dieet, die maakt dat ik vrij vitaal ben,
Het verschil zien ik niet zo moeilijk, een paard is ook maar 50 keer zo groot als een katquote:poepen is veel minder goor als je geen vlees eet, zet een kattenpoep maar eens naast een paardenpoep en zie het verschil, ruik het verschil(carnivorenpoep is dan ook gevaarlijk door de bacterieen erin, herbivorenpoep is in veel mindere mate gevaarlijk, komt door het weglaten van vlees!).
quote:Seks, he helowwwwwwwww, mijn libido is groter dan die van menig man....
We zijn nooit vlees gaan eten ipv planten, we zijn vlees naast planten gaan eten, als we planten hadden afgezworen dan hadden er nu geen mensen geweest, het grootste gedeelte van het dieet is altijd plantaardig geweest.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:45 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Lang leve de wetenschap! En tsja, we zouden nooit zover zijn gekomen als miljoenen jaren geleden onze voorouders besloten om vlees te gaan eten, in plaats van planten.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
We zijn nooit vlees gaan eten ipv planten, we zijn vlees naast planten gaan eten, als we planten hadden afgezworen dan hadden er nu geen mensen geweest, het grootste gedeelte van het dieet is altijd plantaardig geweest.
En ja we hadden zover gekomen zonder vlees eten, denk erom dat het beginnen van beschaving niet door het jagen kwam, maar door het plantengedoe.
Conservering=vrouwentaak geweest=gericht geweest op planten voornamelijk.
Taal=voor jagen is geen ingewikkelde taalstructuur nodig= voor het doorgeven van eigenschappen(medisch, eten, waar, wanneer) van planten wel= vrouwentaak geweest.
Kunst= de eerste verfsoorten kwamen oa van planten=vrouwentaak geweest.
Enz enz enz enz enz enz....
Nog een keer, pas na de 2de wereldoorlog is het dagelijks eten van vlees normaal geworden.
Ik zal eens een kattendrol en daarna een paardendrol onder je neus houden, dan eens zien of je dan nog liever die kattenpoep hebtquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:31 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik bedoel met sporten niet zo snel mogelijk naar je auto joggen als het regent ofzo. Een sport waar je je lichaam een langere tijd op de proef stelt, dat bedoel ik.
[..]
Het verschil zien ik niet zo moeilijk, een paard is ook maar 50 keer zo groot als een kat.
Daarnaast heb ik nog liever kattenschijt dan paardenschijt. Kutbeesten. Afschieten, allemaal. Denken een beetje op de straat voor je de deur te mogen schijten enzo, en dan ook echt een spoor van 10 meter![]()
![]()
.
[..]
Zeer intelligent antwoord, je eet zeker veel vlees of niet somsquote:
Moet ik eens in je be...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zal eens een kattendrol en daarna een paardendrol onder je neus houden, dan eens zien of je dan nog liever die kattenpoep hebt
Wauw, yoga, met kinderen spelen en honden uitlaten. Ik zei dus sporten die intensief zijn. Cardio vind ik niet zo heel boeiend. Wat versta je onder techniektraining?quote:En wat sport betrefd, ik doe ook wel wat meer als rondlopen hoor, ben vrij fanatiek in vechtsport, uut cardiotraining en uur techniektraining per week(2 uur achter elkaar), natuurlijk doordeweeks ook nog wat zelf trainen, paardrijden erbij, de honden die hun beweging ook wel kunnen gebruiken en dan ook nog spelen met de kinderen, thuis doe ik aan joga er nog bij, dus tja, het is echt wel zat hoor....
Ik ben heul je lieverd niet.quote:En mijn libido, je kan erom lachen, maar voordat ik moe ben bij seks ben jij al dood lieverd.
quote:
En voordat we gewassen gingen verbouwen... Alleen intelligentie wezens lukt dat, en dat zijn we geworden doordat we vlees (eiwitten) begonnen te eten. Chimpansees doen dat ook nog. Engste aan vegetariėrs vind ik altijd hun "we zijn toch geen dier" argument. Dat zijn we wel. Net als die Zevende Dag adventisten. Enge lui. Ow, en de meeste kunst was gemaakt met dierenbloed en ging over de jacht. Bijna geen grotschilderingen gevonden die over planten gingen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
We zijn nooit vlees gaan eten ipv planten, we zijn vlees naast planten gaan eten, als we planten hadden afgezworen dan hadden er nu geen mensen geweest, het grootste gedeelte van het dieet is altijd plantaardig geweest.
En ja we hadden zover gekomen zonder vlees eten, denk erom dat het beginnen van beschaving niet door het jagen kwam, maar door het plantengedoe.
Conservering=vrouwentaak geweest=gericht geweest op planten voornamelijk.
Taal=voor jagen is geen ingewikkelde taalstructuur nodig= voor het doorgeven van eigenschappen(medisch, eten, waar, wanneer) van planten wel= vrouwentaak geweest.
Kunst= de eerste verfsoorten kwamen oa van planten=vrouwentaak geweest.
Enz enz enz enz enz enz....
Nog een keer, pas na de 2de wereldoorlog is het dagelijks eten van vlees normaal geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |