abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51069019
Vervolg op: KLB / Vleeseters

... en toen ik terugkwam was het dicht, net nu het leuk werd!
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:15 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

je kunt misschien wel zonder ja maar als ik dat fotoboek van je zie lukt het maar net
Je maakt me erg nieuwsgierig

[ Bericht 6% gewijzigd door Hendrik_ op 02-07-2007 22:12:59 ]
  † In Memoriam † maandag 2 juli 2007 @ 20:11:59 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51069944
Er is ook een FB topic, dat je dat even weet.
Geen slotje maar lapo, dat kan ook.
  PR/Manusje van alles maandag 2 juli 2007 @ 20:25:27 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51070527
Ow het is serieus

Mensen die geen vlees eten
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51070631
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ow het is serieus

Mensen die mensen die geen vlees eten vinden
pi_51070891
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ow het is serieus

En zo is het.. boomknuffelaars! je gaat toch geen groen spul eten net zoals een fucking konijn dat doet? mongolen.
pi_51071034
VLEEEEES !

BBQ !!
GOURMET!!
FRIKANDELLLUHH!

vlees vretuhhhh

boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
  PR/Manusje van alles maandag 2 juli 2007 @ 20:38:38 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51071036
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:27 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Mensen die mensen die geen vlees eten vinden
Maar dat is zielig voor de diertjes
NOU EN
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51071083
Herbivoren.
pi_51071098
Ik ben een omnivoor, yeah baby.
pi_51071178
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Markster het volgende:
VLEEEEES !

boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
Ik zie mezelf echt niet als boomknuffelaar, wat mijn part ligt die A4 er tot aan de grens van Belgie er vanavond nog.

En ik ben ook niet bepaald links te noemen

(en er is niks mis met wollen sokken op een koude winteravond!)
pi_51071188
quote:
Full is all you want to feel.
We eat to stay alive, but it's their lives we steal.
I think we'd like to change,
but most of us are stuck, that's why cats and dogs have
all the luck
cats and dogs van gorilla biscuits
pi_51071192
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Maar dat is zielig voor de diertjes
NOU EN
He he he...
gewoon zeggen ' ach, waar het heen gaat is het toch donker' en nog lekker even je stuk vlees door wat sausjes laten duiken voordat je er een smakkende hap van neemt. Rawr!!
  maandag 2 juli 2007 @ 20:44:26 #13
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_51071276
Mensen die alles eten 14.gif
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_51071360
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef GasTurbine het volgende:
Mensen die alles eten 14.gif
Ja inderdaad! mensen die alles eten... ( insecten, andere mensen, poep ) zijn inderdaad 14.gif ( )
pi_51071840
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:40 schreef Skic. het volgende:
Ik ben een omnivoor, yeah baby.
Ik ben carnivoor vlees
pi_51074637
Apen zijn op een bepaald moment vlees gaan eten, en pas toen kregen ze genoeg energie om voldoende hersenmassa te ontwikkelen.
Gorilla's bijvoorbeeld spenderen teveel tijd met eten, moeten ze de godganse dag doen om niet af te sterven bij de hersens.

Ok, het kostte tienduizenden jaren om van domme aap naar mensch te evolueren, maar theoretisch gezien zullen de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van vegetariers dus domme apen worden.
pi_51074918
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:58 schreef Noin het volgende:
Apen zijn op een bepaald moment vlees gaan eten, en pas toen kregen ze genoeg energie om voldoende hersenmassa te ontwikkelen.
Gorilla's bijvoorbeeld spenderen teveel tijd met eten, moeten ze de godganse dag doen om niet af te sterven bij de hersens.

Ok, het kostte tienduizenden jaren om van domme aap naar mensch te evolueren, maar theoretisch gezien zullen de kinderen <knip> van vegetariers dus domme apen worden.
Fout.

Dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik de stoffen die in vlees zitten (eiwitten, ijzer, etc) niet binnenkrijg.
pi_51075281
sommige klachten...

Ik geloof erin dat mensen vooral zelf moeten weten wat ze doen.-
  maandag 2 juli 2007 @ 22:14:54 #19
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_51075450
We zijn omnivoren.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_51075706
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:14 schreef cerror het volgende:
We zijn omnivoren.
Klopt. En toch ben ik vegetariër, denk daar maar 's over na.

(na The Office en Law & Order krijg je van mij het antwoord)

edit: (alhoewel ik niet precies weet in welke context je dit plaatst...)
pi_51076848
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:20 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Klopt. En toch ben ik vegetariër, denk daar maar 's over na.

(na The Office en Law & Order krijg je van mij het antwoord)

edit: (alhoewel ik niet precies weet in welke context je dit plaatst...)
Aap.
Hier heb je een banaan.
pi_51083671
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Markster het volgende:
VLEEEEES !

BBQ !!
GOURMET!!
FRIKANDELLLUHH!

vlees vretuhhhh

boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
Ik kon het hier niet meer mee eens zijn !
pi_51083731

pi_51083775
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef Pakspul het volgende:
[afbeelding]

Lekker man, een paar lekkere sappige gegrilde spare-ribs!

Ik krijg honger
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:08:25 #25
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_51084044
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef Pakspul het volgende:
[afbeelding]

onbeperkt spare-ribs eten
laatst nog gedaan. Toen heb ik het vlees voor een stuk of 5 van die verrekte vegetariers d'r wel bij opgegeten
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_51084074
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:42 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Ik zie mezelf echt niet als boomknuffelaar, wat mijn part ligt die A4 er tot aan de grens van Belgie er vanavond nog.

En ik ben ook niet bepaald links te noemen

(en er is niks mis met wollen sokken op een koude winteravond!)
Maar je bent wel een vegetariër? smeerlap

met je schildpadden
pi_51084367
Het heeft geen zin om een duscussie te starten van herbivoor vs carnivoor.

Dat mond toch uit naar stelling kruipen en modder smijten naar elkaar.
pi_51084617
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik de stoffen die in vlees zitten (eiwitten, ijzer, etc) niet binnenkrijg.
In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).

Lees dit artikel ff. Gaat over het eten van soja en een hoog risico op borstkanker. Of tofu verouderd je hersenen sneller dan vlees.

http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html

Suc6. En oja, planten hebben ook gevoel.
pi_51086441
En het belangrijkste is dat vlees gewoon lekker is
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:21:12 #30
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51087237
Het toffe aan planten eten is dat planten niet opgesloten hoeven worden en niet weglopen als je ze wilt slachten.
Mocht ik ooit op survival moeten gaan....zou ik zo lang mogelijk vegetarier blijven.
Daarna lijken insecten misschien wat lekkerder.
Maar om dieren nou eigenhandig te doden en te slachten....iek! Ik heb al moeite met hele kippen te bereiden want die hebben nog pootjes.
Misschien als ik op jacht zou gaan zou ik proberen of mens lekker is.
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_51087331
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:21 schreef Spacehamster het volgende:
Het toffe aan planten eten is dat planten niet opgesloten hoeven worden en niet weglopen als je ze wilt slachten.
Mocht ik ooit op survival moeten gaan....zou ik zo lang mogelijk vegetarier blijven.
Daarna lijken insecten misschien wat lekkerder.
Maar om dieren nou eigenhandig te doden en te slachten....iek! Ik heb al moeite met hele kippen te bereiden want die hebben nog pootjes.
Misschien als ik op jacht zou gaan zou ik proberen of mens lekker is.
Liever insecten dan kip? Hell no, kom maar met dat kapmes
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:17:44 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51089078
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).
Alsof je soja moet eten als je geen vlees eet..
pi_51089387
Ahhhhhhhh die arme beestjes *huil* *huil*

pi_51091278
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Alsof je soja moet eten als je geen vlees eet..
Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:21:22 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51091338
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.
Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.
pi_51093082
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:55 schreef De_Ananas het volgende:
En het belangrijkste is dat vlees gewoon lekker is
Daarnaast is het prachtig om te zien hoe huilebalken reageren.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_51093227
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.
Eieren en noten als vleesvervangers gebruiken is voor mietjes
pi_51093530
Er zijn een ontelbaar aantal discussies over het feit of de mens carnivoor of omnivoor (het laatste vind ik het aannemelijkst), maar herbivoor is (vrijwel) uitgesloten. Vlees is een basisvoedingsbron voor de mens, het bevat een flink aantal noodzakelijke voedingsstoffen die je, als je geen vlees / kip / vis eet, veel moeilijker (c.q. omslachtig) op alternatieve wijzen moet binnen krijgen (supplementen etc). Bovendien is "verzadigd vet" niet 1 soort "kwaadaardig vet", maar kan je makkelijk verteerbare en moeilijk verteerbare verz. vetten onderscheiden.

Daarnaast is een bepaalde hoeveelheid verz. vet noodzakelijk voor een gezonde cholesterolspiegel en dito transport. Wat van belang is bij cholesterol is dat de HDL enzymen in een goede verhouding zijn met de LDL enzymen, en niet zozeer hoe hoog het cholesterolgehalte is. Wist je dat een grote hoeveelheid onverz. vet en vrijwel geen verz. vet even ongezond is als het omgekeerde? Deze materie is ontzettend ingewikkeld en het is dan ook onmogelijk snelle conclusies te trekken over wat goed en wat slecht is. Zelfs over het feit of een laag cholesterolgehalte al dan niet (zeer) ongezond wordt door sommigen bediscussieerd.

Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc. Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.

Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:33:09 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51093789
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:15 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Eieren en noten als vleesvervangers gebruiken is voor mietjes
Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
pi_51093839
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
Ehhh, das dus subjectief hé

Eten zonder vlees is smerig (op kaassouffles na dan )
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:37:05 #41
37769 erodome
Zweefteef
pi_51093929
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Lees dit artikel ff. Gaat over het eten van soja en een hoog risico op borstkanker. Of tofu verouderd je hersenen sneller dan vlees.

http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html

Suc6. En oja, planten hebben ook gevoel.
Ik eeet redelijk wat vegetarisch, niet totaal, maar toch, toch eet ik geen soja, is ook helemaal niet nodig, er zijn andere bronnen die je kan gebruiken om tot een totaal geheel te komen.

Alleen als je veganistisch leeft moet je aanvullen, bij vegetarisch moet je alleen gevarieerd eten, komt alles helemaal goed, kom je werkelijk NIETS tekort.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:38:35 #42
37769 erodome
Zweefteef
pi_51093973
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

NOPE!!!!!!!!!!!!

FOUT FOUT FOUT, je hoeft dat niet te vervangen met soja, zelfs bij veganistisch kan je daar nog omheen werken, alhoewel dat wel lastiger wordt.

Er zijn andere bronnen van eiwitten en voor de B lijn van vitamine's....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:38:43 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51093976
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Natuurlijk kun je niet uit een maaltijd zomaar het vlees weg laten en is GVA ook niets zonder echt vlees, maar dat je maaltijden uit de talloze andere manieren om te koken stuk voor stuk smerig vindt gaat er bij mij niet in.
pi_51093992
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Natuurlijk kun je niet uit een maaltijd zomaar het vlees weg laten en is GVA ook niets zonder echt vlees, maar dat je maaltijden uit de talloze andere manieren om te koken stuk voor stuk smerig vindt gaat er bij mij niet in.
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Dat je maaltijden zonder vlees eet omdat je het zielig vindt gaat er bij mij niet in.
pi_51094014
Friet met een frikandel of groenteburger..

lijkt me duidelijk
Blablabla....
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:40:39 #46
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094045
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:24 schreef Skazminko het volgende:

Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc. Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.

Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".
Al heel erg lang ontkracht dat dit zo is, het is de vleeslobby die laat denken dan vlees onmisbaar is, dat is het niet, echt heel erg niet, zeker niet in deze tijd waarin variatie zo makkelijk te verkrijgen is.

Ik kan er wel dieper op ingaan om het uit te leggen, maar ik laat het hier even bij, iedereen kan dit uitzoeken als hij/zij dit wil.
pi_51094096
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Al heel erg lang ontkracht dat dit zo is, het is de vleeslobby die laat denken dan vlees onmisbaar is, dat is het niet, echt heel erg niet, zeker niet in deze tijd waarin variatie zo makkelijk te verkrijgen is.

Ik kan er wel dieper op ingaan om het uit te leggen, maar ik laat het hier even bij, iedereen kan dit uitzoeken als hij/zij dit wil.
En het is ook al lang ontkracht dat eten zonder vlees lekker is
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:42:17 #48
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094107
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Onzin, dat riep mijn man ok altijd, tot we een keer de proef op de som hebben genomen, ik 14 dagen achter elkaar vegetarisch heb gekookt, sinds dat moment is hij niet zo anti vegetarisch meer.
Maar helemaal gaan we het nooit worden, ben te gek op zo nu en dan een lekker stukje vlees, maar dan wel eerlijk vlees en van erg goede kwaliteit.
pi_51094133
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin, dat riep mijn man ok altijd, tot we een keer de proef op de som hebben genomen, ik 14 dagen achter elkaar vegetarisch heb gekookt, sinds dat moment is hij niet zo anti vegetarisch meer.
Maar helemaal gaan we het nooit worden, ben te gek op zo nu en dan een lekker stukje vlees, maar dan wel eerlijk vlees en van erg goede kwaliteit.
Houd je bek gewoon, ik bepaal zelf wel wat ik lekker en niet lekker vind
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:44:25 #50
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094170
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En het is ook al lang ontkracht dat eten zonder vlees lekker is
Dat is idd ook al heel lang ontkracht, fijn dat je dat even toegeeft

Kom maar bij me eten een keer als ik vegetarisch kook, krijg je geen eten waar het vlees weggelaten is, dat zou stom zijn en idd zou er dan wat missen, krijg je een complete, overheerlijke maaltijd waarin je het vlees niet mist.
Om je te belonen voor het proberen mag je de volgende dag ook weer komen eten, gaan we bbq-en met bergen vlees
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')