abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51069019
Vervolg op: KLB / Vleeseters

... en toen ik terugkwam was het dicht, net nu het leuk werd!
quote:
Op maandag 2 juli 2007 11:15 schreef hamkaastosti het volgende:

[..]

je kunt misschien wel zonder ja maar als ik dat fotoboek van je zie lukt het maar net
Je maakt me erg nieuwsgierig

[ Bericht 6% gewijzigd door Hendrik_ op 02-07-2007 22:12:59 ]
  † In Memoriam † maandag 2 juli 2007 @ 20:11:59 #2
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_51069944
Er is ook een FB topic, dat je dat even weet.
Geen slotje maar lapo, dat kan ook.
  PR/Manusje van alles maandag 2 juli 2007 @ 20:25:27 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51070527
Ow het is serieus

Mensen die geen vlees eten
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51070631
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ow het is serieus

Mensen die mensen die geen vlees eten vinden
pi_51070891
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:25 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ow het is serieus

En zo is het.. boomknuffelaars! je gaat toch geen groen spul eten net zoals een fucking konijn dat doet? mongolen.
pi_51071034
VLEEEEES !

BBQ !!
GOURMET!!
FRIKANDELLLUHH!

vlees vretuhhhh

boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
  PR/Manusje van alles maandag 2 juli 2007 @ 20:38:38 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_51071036
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:27 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Mensen die mensen die geen vlees eten vinden
Maar dat is zielig voor de diertjes
NOU EN
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_51071083
Herbivoren.
pi_51071098
Ik ben een omnivoor, yeah baby.
pi_51071178
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Markster het volgende:
VLEEEEES !

boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
Ik zie mezelf echt niet als boomknuffelaar, wat mijn part ligt die A4 er tot aan de grens van Belgie er vanavond nog.

En ik ben ook niet bepaald links te noemen

(en er is niks mis met wollen sokken op een koude winteravond!)
pi_51071188
quote:
Full is all you want to feel.
We eat to stay alive, but it's their lives we steal.
I think we'd like to change,
but most of us are stuck, that's why cats and dogs have
all the luck
cats and dogs van gorilla biscuits
pi_51071192
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

NOU EN
He he he...
gewoon zeggen ' ach, waar het heen gaat is het toch donker' en nog lekker even je stuk vlees door wat sausjes laten duiken voordat je er een smakkende hap van neemt. Rawr!!
  maandag 2 juli 2007 @ 20:44:26 #13
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_51071276
Mensen die alles eten 14.gif
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_51071360
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:44 schreef GasTurbine het volgende:
Mensen die alles eten 14.gif
Ja inderdaad! mensen die alles eten... ( insecten, andere mensen, poep ) zijn inderdaad 14.gif ( )
pi_51071840
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:40 schreef Skic. het volgende:
Ik ben een omnivoor, yeah baby.
Ik ben carnivoor vlees
pi_51074637
Apen zijn op een bepaald moment vlees gaan eten, en pas toen kregen ze genoeg energie om voldoende hersenmassa te ontwikkelen.
Gorilla's bijvoorbeeld spenderen teveel tijd met eten, moeten ze de godganse dag doen om niet af te sterven bij de hersens.

Ok, het kostte tienduizenden jaren om van domme aap naar mensch te evolueren, maar theoretisch gezien zullen de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van de kinderen van vegetariers dus domme apen worden.
pi_51074918
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:58 schreef Noin het volgende:
Apen zijn op een bepaald moment vlees gaan eten, en pas toen kregen ze genoeg energie om voldoende hersenmassa te ontwikkelen.
Gorilla's bijvoorbeeld spenderen teveel tijd met eten, moeten ze de godganse dag doen om niet af te sterven bij de hersens.

Ok, het kostte tienduizenden jaren om van domme aap naar mensch te evolueren, maar theoretisch gezien zullen de kinderen <knip> van vegetariers dus domme apen worden.
Fout.

Dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik de stoffen die in vlees zitten (eiwitten, ijzer, etc) niet binnenkrijg.
pi_51075281
sommige klachten...

Ik geloof erin dat mensen vooral zelf moeten weten wat ze doen.-
  maandag 2 juli 2007 @ 22:14:54 #19
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_51075450
We zijn omnivoren.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_51075706
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:14 schreef cerror het volgende:
We zijn omnivoren.
Klopt. En toch ben ik vegetariër, denk daar maar 's over na.

(na The Office en Law & Order krijg je van mij het antwoord)

edit: (alhoewel ik niet precies weet in welke context je dit plaatst...)
pi_51076848
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:20 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Klopt. En toch ben ik vegetariër, denk daar maar 's over na.

(na The Office en Law & Order krijg je van mij het antwoord)

edit: (alhoewel ik niet precies weet in welke context je dit plaatst...)
Aap.
Hier heb je een banaan.
pi_51083671
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Markster het volgende:
VLEEEEES !

BBQ !!
GOURMET!!
FRIKANDELLLUHH!

vlees vretuhhhh

boomknuffelaars
geitenwollensokken
vegetariers
groenlinks
Ik kon het hier niet meer mee eens zijn !
pi_51083731

pi_51083775
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef Pakspul het volgende:
[afbeelding]

Lekker man, een paar lekkere sappige gegrilde spare-ribs!

Ik krijg honger
  dinsdag 3 juli 2007 @ 09:08:25 #25
152303 hamkaastosti
ook bekend als hamkaastosti
pi_51084044
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:43 schreef Pakspul het volgende:
[afbeelding]

onbeperkt spare-ribs eten
laatst nog gedaan. Toen heb ik het vlees voor een stuk of 5 van die verrekte vegetariers d'r wel bij opgegeten
Tom Jones zong ooit...
she's got style she's got grace, takes a cumshot to the face, she's a lady
laat een berichtje achter in mijn vriendjes en vriendinnetjesboek
grolsch is tof | Aj plat könt praoten, mo-j ut neet laoten
pi_51084074
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:42 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Ik zie mezelf echt niet als boomknuffelaar, wat mijn part ligt die A4 er tot aan de grens van Belgie er vanavond nog.

En ik ben ook niet bepaald links te noemen

(en er is niks mis met wollen sokken op een koude winteravond!)
Maar je bent wel een vegetariër? smeerlap

met je schildpadden
pi_51084367
Het heeft geen zin om een duscussie te starten van herbivoor vs carnivoor.

Dat mond toch uit naar stelling kruipen en modder smijten naar elkaar.
pi_51084617
quote:
Op maandag 2 juli 2007 22:04 schreef Hendrik_ het volgende:

[..]

Dat ik geen vlees eet wil niet zeggen dat ik de stoffen die in vlees zitten (eiwitten, ijzer, etc) niet binnenkrijg.
In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).

Lees dit artikel ff. Gaat over het eten van soja en een hoog risico op borstkanker. Of tofu verouderd je hersenen sneller dan vlees.

http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html

Suc6. En oja, planten hebben ook gevoel.
pi_51086441
En het belangrijkste is dat vlees gewoon lekker is
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:21:12 #30
136239 Spacehamster
You bastards!
pi_51087237
Het toffe aan planten eten is dat planten niet opgesloten hoeven worden en niet weglopen als je ze wilt slachten.
Mocht ik ooit op survival moeten gaan....zou ik zo lang mogelijk vegetarier blijven.
Daarna lijken insecten misschien wat lekkerder.
Maar om dieren nou eigenhandig te doden en te slachten....iek! Ik heb al moeite met hele kippen te bereiden want die hebben nog pootjes.
Misschien als ik op jacht zou gaan zou ik proberen of mens lekker is.
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_51087331
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:21 schreef Spacehamster het volgende:
Het toffe aan planten eten is dat planten niet opgesloten hoeven worden en niet weglopen als je ze wilt slachten.
Mocht ik ooit op survival moeten gaan....zou ik zo lang mogelijk vegetarier blijven.
Daarna lijken insecten misschien wat lekkerder.
Maar om dieren nou eigenhandig te doden en te slachten....iek! Ik heb al moeite met hele kippen te bereiden want die hebben nog pootjes.
Misschien als ik op jacht zou gaan zou ik proberen of mens lekker is.
Liever insecten dan kip? Hell no, kom maar met dat kapmes
  dinsdag 3 juli 2007 @ 12:17:44 #32
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51089078
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

In soja / tofu zitten andere eiwitten. En in vlees zitten mineralen / stoffen die niet in soja zit (bijv. creatine).
Alsof je soja moet eten als je geen vlees eet..
pi_51089387
Ahhhhhhhh die arme beestjes *huil* *huil*

pi_51091278
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 12:17 schreef Alicey het volgende:

[..]

Alsof je soja moet eten als je geen vlees eet..
Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 13:21:22 #35
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51091338
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Geen vlees is geen eiwitten dus moet je een vervangend product als soja / tofu eten. 1 gram eiwit per lichaamsgewicht per dag jeweets.
Eieren en noten zitten anders ook zat eiwitten in.
pi_51093082
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 10:55 schreef De_Ananas het volgende:
En het belangrijkste is dat vlees gewoon lekker is
Daarnaast is het prachtig om te zien hoe huilebalken reageren.
Now why wouldn't God just appear to Pharaoh, and say it himself? Because God works in mysterious, inefficient, and breathtakingly cruel ways.
pi_51093227
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Eieren en noten als vleesvervangers gebruiken is voor mietjes
pi_51093530
Er zijn een ontelbaar aantal discussies over het feit of de mens carnivoor of omnivoor (het laatste vind ik het aannemelijkst), maar herbivoor is (vrijwel) uitgesloten. Vlees is een basisvoedingsbron voor de mens, het bevat een flink aantal noodzakelijke voedingsstoffen die je, als je geen vlees / kip / vis eet, veel moeilijker (c.q. omslachtig) op alternatieve wijzen moet binnen krijgen (supplementen etc). Bovendien is "verzadigd vet" niet 1 soort "kwaadaardig vet", maar kan je makkelijk verteerbare en moeilijk verteerbare verz. vetten onderscheiden.

Daarnaast is een bepaalde hoeveelheid verz. vet noodzakelijk voor een gezonde cholesterolspiegel en dito transport. Wat van belang is bij cholesterol is dat de HDL enzymen in een goede verhouding zijn met de LDL enzymen, en niet zozeer hoe hoog het cholesterolgehalte is. Wist je dat een grote hoeveelheid onverz. vet en vrijwel geen verz. vet even ongezond is als het omgekeerde? Deze materie is ontzettend ingewikkeld en het is dan ook onmogelijk snelle conclusies te trekken over wat goed en wat slecht is. Zelfs over het feit of een laag cholesterolgehalte al dan niet (zeer) ongezond wordt door sommigen bediscussieerd.

Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc. Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.

Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".
How you play the cards you are dealt is all that matters.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:33:09 #39
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51093789
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:15 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Eieren en noten als vleesvervangers gebruiken is voor mietjes
Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
pi_51093839
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hoezo "vleesvervanger"? Ik zie vlees niet als iets dat "vervangen" hoeft te worden. Als je een beetje kunt koken heb je geen vlees nodig om maaltijden te bereiden waar alles in zit en die ook lekker zijn.
Ehhh, das dus subjectief hé

Eten zonder vlees is smerig (op kaassouffles na dan )
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:37:05 #41
37769 erodome
Zweefteef
pi_51093929
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 09:39 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Lees dit artikel ff. Gaat over het eten van soja en een hoog risico op borstkanker. Of tofu verouderd je hersenen sneller dan vlees.

http://utopia.knoware.nl/(...).overgewicht.3g.html

Suc6. En oja, planten hebben ook gevoel.
Ik eeet redelijk wat vegetarisch, niet totaal, maar toch, toch eet ik geen soja, is ook helemaal niet nodig, er zijn andere bronnen die je kan gebruiken om tot een totaal geheel te komen.

Alleen als je veganistisch leeft moet je aanvullen, bij vegetarisch moet je alleen gevarieerd eten, komt alles helemaal goed, kom je werkelijk NIETS tekort.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:38:35 #42
37769 erodome
Zweefteef
pi_51093973
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:19 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

NOPE!!!!!!!!!!!!

FOUT FOUT FOUT, je hoeft dat niet te vervangen met soja, zelfs bij veganistisch kan je daar nog omheen werken, alhoewel dat wel lastiger wordt.

Er zijn andere bronnen van eiwitten en voor de B lijn van vitamine's....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:38:43 #43
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51093976
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Natuurlijk kun je niet uit een maaltijd zomaar het vlees weg laten en is GVA ook niets zonder echt vlees, maar dat je maaltijden uit de talloze andere manieren om te koken stuk voor stuk smerig vindt gaat er bij mij niet in.
pi_51093992
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:38 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Natuurlijk kun je niet uit een maaltijd zomaar het vlees weg laten en is GVA ook niets zonder echt vlees, maar dat je maaltijden uit de talloze andere manieren om te koken stuk voor stuk smerig vindt gaat er bij mij niet in.
Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Dat je maaltijden zonder vlees eet omdat je het zielig vindt gaat er bij mij niet in.
pi_51094014
Friet met een frikandel of groenteburger..

lijkt me duidelijk
Blablabla....
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:40:39 #46
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094045
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:24 schreef Skazminko het volgende:

Neemt niet weg dat je uiteraard vlees kunt vermijden uit ethisch oogpunt, betreffende bio-industrie en/ of groeihormoon etc. Maar het is wel absoluut noodzakelijk om alternatieven te vinden om bepaalde voedingstoffen / mineralen / vitaminen etc binnen te krijgen.

Als het gaat om voeding is er bijna altijd sprake van bepaalde "meningen" of "opvattingen" over iets, en vrijwel nooit "keiharde feiten".
Al heel erg lang ontkracht dat dit zo is, het is de vleeslobby die laat denken dan vlees onmisbaar is, dat is het niet, echt heel erg niet, zeker niet in deze tijd waarin variatie zo makkelijk te verkrijgen is.

Ik kan er wel dieper op ingaan om het uit te leggen, maar ik laat het hier even bij, iedereen kan dit uitzoeken als hij/zij dit wil.
pi_51094096
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Al heel erg lang ontkracht dat dit zo is, het is de vleeslobby die laat denken dan vlees onmisbaar is, dat is het niet, echt heel erg niet, zeker niet in deze tijd waarin variatie zo makkelijk te verkrijgen is.

Ik kan er wel dieper op ingaan om het uit te leggen, maar ik laat het hier even bij, iedereen kan dit uitzoeken als hij/zij dit wil.
En het is ook al lang ontkracht dat eten zonder vlees lekker is
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:42:17 #48
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094107
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:34 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Onzin, dat riep mijn man ok altijd, tot we een keer de proef op de som hebben genomen, ik 14 dagen achter elkaar vegetarisch heb gekookt, sinds dat moment is hij niet zo anti vegetarisch meer.
Maar helemaal gaan we het nooit worden, ben te gek op zo nu en dan een lekker stukje vlees, maar dan wel eerlijk vlees en van erg goede kwaliteit.
pi_51094133
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Onzin, dat riep mijn man ok altijd, tot we een keer de proef op de som hebben genomen, ik 14 dagen achter elkaar vegetarisch heb gekookt, sinds dat moment is hij niet zo anti vegetarisch meer.
Maar helemaal gaan we het nooit worden, ben te gek op zo nu en dan een lekker stukje vlees, maar dan wel eerlijk vlees en van erg goede kwaliteit.
Houd je bek gewoon, ik bepaal zelf wel wat ik lekker en niet lekker vind
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:44:25 #50
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094170
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:41 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En het is ook al lang ontkracht dat eten zonder vlees lekker is
Dat is idd ook al heel lang ontkracht, fijn dat je dat even toegeeft

Kom maar bij me eten een keer als ik vegetarisch kook, krijg je geen eten waar het vlees weggelaten is, dat zou stom zijn en idd zou er dan wat missen, krijg je een complete, overheerlijke maaltijd waarin je het vlees niet mist.
Om je te belonen voor het proberen mag je de volgende dag ook weer komen eten, gaan we bbq-en met bergen vlees
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:45:21 #51
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_51094206
geen vlees eten is

T ergste zijn de motieven.. ik heb nog NOOIT een vegetarier of veganist gehoord met echt n reden voor zijn of haar keuze waarvan ik denk: jah inderdaad, daarvoor kun je t laten...

Ongeacht ziekte, allergie, etc..
de redenen zijn allemaal t zelfde:
- ik vind t zielig voor de beessies
- ik ben tegen de huidige manier waarop ze gehouden worden
- ze worden gefokt voor t vlees, dat wil ik niet
- Ik heb een kutleven en hierdoor voel ik mezelf beter
- ik geil op marianne Thieme
- etc.
- etc.
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:46:12 #52
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094238
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:43 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Houd je bek gewoon, ik bepaal zelf wel wat ik lekker en niet lekker vind
Een domme boer dus, wat de boer niet kent vreet hij niet....

Ach nou ja, jouw verlies als je nooit eens wat nieuws wilt proberen.
pi_51094302
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat is idd ook al heel lang ontkracht, fijn dat je dat even toegeeft

Kom maar bij me eten een keer als ik vegetarisch kook, krijg je geen eten waar het vlees weggelaten is, dat zou stom zijn en idd zou er dan wat missen, krijg je een complete, overheerlijke maaltijd waarin je het vlees niet mist.
Om je te belonen voor het proberen mag je de volgende dag ook weer komen eten, gaan we bbq-en met bergen vlees
Ik weet hoe vegetarisch eten is hoor, mijn zus is het ook

En tis smerig
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:48:44 #54
168840 Sant
pi_51094335
echt : geef me eens ff 1 goeie reden waarvan ik denk: JAH INDERDAAD, IK WORD VEGETARIER!!
pi_51094338
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Een domme boer dus, wat de boer niet kent vreet hij niet....

Ach nou ja, jouw verlies als je nooit eens wat nieuws wilt proberen.
Nee, je hebt maar gewoon te accepteren dat er mensen zijn die niet alles lusten maar dat kan jij je weer niet voorstellen nee
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:49:04 #56
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094343
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:39 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Dat is dus iets wat ik moeilijk te geloven vind. Dat je maaltijden zonder vlees eet omdat je het zielig vindt gaat er bij mij niet in.
Eet eens bij erodome anders.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:49:38 #57
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094369
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef Sant het volgende:
geen vlees eten is

T ergste zijn de motieven.. ik heb nog NOOIT een vegetarier of veganist gehoord met echt n reden voor zijn of haar keuze waarvan ik denk: jah inderdaad, daarvoor kun je t laten...

- etc.
- etc.
Wat is er geen echte reden aan de bio-industrie zwaar klote vinden dan?

Dat is de reden waarom ik lang niet altijd vlees eet bv, door minder vlees te eten had ik vroeger al de luxe om voor goed vlees te kiezen als ik dan wel vlees wilde eten.

Wat nog een goede reden is, veel vezels eten is erg goed voor je, voor alles in je lijf zo'n beetje, vele kankersoorten waarbij je velen malen minder kans hebt om ze te krijgen en vele andere ellende dingen die je voorkomt met veel vezels eten(niet zozeer geen vlees als wel veel vezels).
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:49:52 #58
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094381
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:45 schreef Sant het volgende:
geen vlees eten is

- etc.
- etc.
Hoezo is dat geen "echte" reden? Wie ben jij om dat vast te stellen?
pi_51094420
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef erodome het volgende:

Dat is de reden waarom ik lang niet altijd vlees eet bv, door minder vlees te eten had ik vroeger al de luxe om voor goed vlees te kiezen als ik dan wel vlees wilde eten.

Wat nog een goede reden is, veel vezels eten is erg goed voor je, voor alles in je lijf zo'n beetje, vele kankersoorten waarbij je velen malen minder kans hebt om ze te krijgen en vele andere ellende dingen die je voorkomt met veel vezels eten(niet zozeer geen vlees als wel veel vezels).
Maar jij bent dus zo'n halven bak vegetarier of begrijp ik het nu verkeerd?
pi_51094432
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, dat kan 'best lekker' zijn. Er zijn echter overal vlezige alternatieven te vinden, die superieur zijn aan maaltijden met enkel groenvoer.

De gedachte aan een flink stuk goed gezouten karbonade doet me watertanden. Een walnoot-salade niet.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:51:49 #61
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094446
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Nee, je hebt maar gewoon te accepteren dat er mensen zijn die niet alles lusten maar dat kan jij je weer niet voorstellen nee
Er bestaat niet alles lusten en er bestaat alleen maar vlees lusten, is nogal een verschil.

Ik neem aan dat je ook dingen hebt anders dan vlees die je wel lust, anders krijg je namelijk een all meat syndrome(als je alleen vlees eet), dan kom je pas echt in de problemen met je lichaam
pi_51094490
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Er bestaat niet alles lusten en er bestaat alleen maar vlees lusten, is nogal een verschil.

Ik neem aan dat je ook dingen hebt anders dan vlees die je wel lust, anders krijg je namelijk een all meat syndrome(als je alleen vlees eet), dan kom je pas echt in de problemen met je lichaam
Zijn genoeg mensen die niet veel lusten en als je dan vlees weghaalt blijft er weinig over
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:55:28 #63
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094571
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:50 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Maar jij bent dus zo'n halven bak vegetarier of begrijp ik het nu verkeerd?
Nope, ik ben iemand die bewust kiest voor dingen.

Als ik vlees eet wil ik kwaliteitsvlees en eerlijk vlees, dat is niet heel goedkoop, ooit uit noodzaak om die keuze tussendoor vegetarisch gaan eten, nu de luxe om daarin te doen wat ik wil zo'n beetje, maar het vegetarische tussendoor bevalt erg goed, te goed, is gebleven.

Waar mijn man bv daarvoor vaak last had van zijn buik, opgezwollen zijn enzo nu geen centje pijn meer, lekker vitaal zijn, gezond lijf, gezonde geest, moet wel met mijn levensstijl verder zo nu en dan, grinnik.

Serieus, vegetarische maaltijden kunnen erg lekker zijn, er zijn er die ik kies boven een stuk vlees en dat geld zelfs voor mijn man, die een verstokte vleeseter is(heel wat moeite gehad die te laten proberen).
pi_51094621
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:55 schreef erodome het volgende:

[..]

Nope, ik ben iemand die bewust kiest voor dingen.

Als ik vlees eet wil ik kwaliteitsvlees en eerlijk vlees, dat is niet heel goedkoop, ooit uit noodzaak om die keuze tussendoor vegetarisch gaan eten, nu de luxe om daarin te doen wat ik wil zo'n beetje, maar het vegetarische tussendoor bevalt erg goed, te goed, is gebleven.

Waar mijn man bv daarvoor vaak last had van zijn buik, opgezwollen zijn enzo nu geen centje pijn meer, lekker vitaal zijn, gezond lijf, gezonde geest, moet wel met mijn levensstijl verder zo nu en dan, grinnik.

Serieus, vegetarische maaltijden kunnen erg lekker zijn, er zijn er die ik kies boven een stuk vlees en dat geld zelfs voor mijn man, die een verstokte vleeseter is(heel wat moeite gehad die te laten proberen).
Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vlees

En je laatste alinea slaat dus niet op alle mensen want niet iedereen heeft jouw smaak
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:56:52 #65
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094626
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:51 schreef Frrreek het volgende:

[..]

Ja, dat kan 'best lekker' zijn. Er zijn echter overal vlezige alternatieven te vinden, die superieur zijn aan maaltijden met enkel groenvoer.
Niet elke vegetarische maaltijd heeft een vlezig alternatief.
quote:
De gedachte aan een flink stuk goed gezouten karbonade doet me watertanden. Een walnoot-salade niet.
Tja, smaken verschillen. Gelukkig maar dat er meer variatie is dan alleen zoute karbonade en walnoot-salade.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:57:03 #66
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_51094633
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?

Koeien en ander vee is door de mens gefokt om in stallen en in weilanden te staan. Daar zijn ze op hun natuurlijk plek.
De reden om ze te eten is simpel:
- Ik sta hoger in de voedselketen dat is pech voor de koe
- Mijn lichaam heeft vlees nodig als onderdeel van een gebalanceerd dieet
- Het smaakt zo verrekte goed (Biefstuk, 30sec. aan elke kant en lekker bloederig)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:57:42 #67
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094653
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:53 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zijn genoeg mensen die niet veel lusten en als je dan vlees weghaalt blijft er weinig over
Tja, die mensen lopen groot gevaar voor hun gezondheid, enkel op vlees leven geeft een veel hoger risiko dan alleen op groenvoer leven en dat niet alteveel varieren.

Maar je bent dus gewoon een zeikert met eten, of ben je nog van het idee vieze doorgekookte groentes, aardappelen en vlees met een fikse scheut jus?
Dat je denkt dat als je het vlees weglaat je opgescheept zit met vieze kapotgekookte groente en wat melige aardappelen?
pi_51094655
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Niet elke vegetarische maaltijd heeft een vlezig alternatief.
[..]

Tja, smaken verschillen. Gelukkig maar dat er meer variatie is dan alleen zoute karbonade en walnoot-salade.
En niet elke vleesmaaltijd heeft een vegetarisch alternatief zodoende zou het dom zijn om geen vlees te eten als vleeseter zijnde.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:58:31 #69
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094678
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Je bent dus wel halven bak, je pleit voor vegatarisme maar ondertussen eet je wel vlees

En je laatste alinea slaat dus niet op alle mensen want niet iedereen heeft jouw smaak
Oh, ik ben ook geen vegatariër. Ben ik dan ook illegaal bezig?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:58:50 #70
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094690
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En niet elke vleesmaaltijd heeft een vegetarisch alternatief zodoende zou het dom zijn om geen vlees te eten als vleeseter zijnde.
Geen vlees eten is iets anders dan nooit vegatarisch eten.
pi_51094700
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja, die mensen lopen groot gevaar voor hun gezondheid, enkel op vlees leven geeft een veel hoger risiko dan alleen op groenvoer leven en dat niet alteveel varieren.

Maar je bent dus gewoon een zeikert met eten, of ben je nog van het idee vieze doorgekookte groentes, aardappelen en vlees met een fikse scheut jus?
Dat je denkt dat als je het vlees weglaat je opgescheept zit met vieze kapotgekookte groente en wat melige aardappelen?
Wie zegt dat ik niks anders lust

En ik had het niet over mensen die alleen vlees eten, lees goed.

Accepteer nu eens dat er mensen zijn die niet jouw smaak hebben
  dinsdag 3 juli 2007 @ 14:59:33 #72
168840 Sant
pi_51094716
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat bij lange na niet al het vlees afkomstig uit de BIO industrie... Dat is een vorm van aandacht trekkerij, ik durf zelfs te wedden dat je nog nooit op een vleesverwerkingsbedrijf bent geweest of uberhaupt een mesterij van binnen hebt gezien... JA er zijn bedrijven waar de omstandigheden ermbarmelijk zijn, maar met nieuwe richtlijnen en dergelijke zou ik je graag eens willen uitnodigen in een moderne mesterij, kip, koe, whatever.. deze beesten hebben het niet meer slecht. de tijd van met 20 op 1m˛ is geweest en komt bijna niet meer voor.. diegene die zich daar nog schuldig aan maken moeten inderdaad aangepakt worden... Het is alleen zo godverlaten zielig dat dit ook het enige excuus is dat gemaakt wordt.. helaas is dat punt van discussie steeds verder uit de aatschappij verdreven...

Over het vezelverhaal: ik heb alleen met mijn ontbijt al meer vezels in mijn lijf dan jij over een hele dag kunt krijgen middels je vegetarische maaltijden...
- 2 volle borden brinta pap met melk en 2 glazen fruitontbijt, dads ongeveer 3x de D.A.H.
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:49 schreef Alicey het volgende:

[..]

voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?
pi_51094727
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Oh, ik ben ook geen vegatariër. Ben ik dan ook illegaal bezig?
Het maakt je alleen minder geloofwaardig
pi_51094768
quote:
Op maandag 2 juli 2007 20:38 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

NOU EN
En zelf wel een huisdier houden die je vertroetelt met vanalles en nog wat. Ik zou je kop wel een willen zien als ik dat beest een flinke rot schop geef.
Ik support gevallen topclubs!
pi_51094773
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:58 schreef Alicey het volgende:

[..]

Geen vlees eten is iets anders dan nooit vegatarisch eten.
Dat klopt...
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:01:46 #76
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094799
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Alleen jankbekken durven hun eigen vreten niet dood te maken. Nooit een haas dood gereden en geslacht?
Het gros van de vleeseters die ik ken zouden niet zelf de koe willen slachten. Je beantwoordt echter niet mijn vraag.
quote:
De mens maakt niet echt meer deel uit van de voedselketen in de geďndustrialiseerde wereld.
quote:
Het is niet de enige mogelijkheid.
quote:
- Het smaakt zo verrekte goed (Biefstuk, 30sec. aan elke kant en lekker bloederig)
Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:16 #77
94617 Ps2K
pi_51094858
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef Sant het volgende:

voor iemand met n leeftijd van 25-26 breng je godverdomme een enorme meerwaarde aan de discussie met je reply's... of kun je niet meer dan 1 zin typen?
Zoals al eerder gesteld is: Apen ontwikkelden een grotere hersencapaciteit door vlees te eten. Blijkbaar lossen je hersens op als je geen vlees eet. (Hmm dan wordden vegetariers dus ook peer-vormig...)
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:24 #78
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094869
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:56 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Schat, niet iedereen hoeft mijn smaak te hebben, want er is echt voor ieder wat wils, er bestaat toch ook niet alleen maar karbonade, als iemand geen karbonade lust die zegt vlees vind ik goor....

Er is een enorme variatie op vegetarisch gebied, je kan het maken zoals je het wil, met lekkere paddenstoelen, of een keer allerlei hapjes, maak ervan wat je wilt, je kan het zo gek maken als je wilt, gebruik je fantasie

En waat pleit ik voor vegetarisch dan, als ik al ergens voor pleit dan is het bewust kiezen voor het welzijn van allen, maar ik ageer wel tegen het feit dat jij vegetarisch in het geheel afdoet als goor terwijl je dat gewoon niet kan weten voordat je echt vanalles hebt geproeft.

Ik geloof gewoon niet dat er geen enkele vegetarische maaltijd is die jij niet lekker vindt, al is het maar een stom broodje ei(ja vegetarisch zolang je er geen ham op of onder gooit )....
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:03:26 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51094870
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Het maakt je alleen minder geloofwaardig
Ik zie niet in waarom, maar misschien kun je me dat uitleggen.
pi_51094927
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Alicey het volgende:

Goed bereid goed en eerlijk vlees kan erg lekker zijn. Biefstuk vind ik persoonlijk dan weer niet echt hoogstaand, maar dat is een kwestie van smaak. Verrekte goed smaken is echter ook al niet uniek voor vlees.
ER ZIJN MENSEN DIE DAT WEL ZO VINDEN DUS ACCEPTEER DAT NOU EENS

En trouwens, wat zou jullie plan zijn om de dierenindustrie af te breken?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:05:28 #81
168840 Sant
pi_51094947
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Fetai het volgende:

[..]

En zelf wel een huisdier houden die je vertroetelt met vanalles en nog wat. Ik zou je kop wel een willen zien als ik dat beest een flinke rot schop geef.
Kutargument... kippen, koeien etc. worden niet gezien als huisdier, maar als vee..
zelfs als je een enkel of enkele beestjes hebt voor puur recreatief gebruik, om om je weide kort te grazen mogen ze niet als huisdier worden bestempeld

Dit privilege is enkel voorbestemd aan honden, katten, vogels, paarden, etc.. Dat komt van vroeger, omdat deze toen bijdroegen aan het dagelijks leven: paard hielp op het land, kat ving de muizen en ratten en de hond waakte...

nog een zinloze opmerking te melden of weet je nu genoeg??
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:06:11 #82
37769 erodome
Zweefteef
pi_51094973
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:57 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Koeien en ander vee is door de mens gefokt om in stallen en in weilanden te staan. Daar zijn ze op hun natuurlijk plek.
De reden om ze te eten is simpel:
Ik durf wel een dier zelf te slachten hoor, sterker nog, zou ik zelf beter vinden, weet ik zeker wat dat beest heeft gevreten en hoe hij behandeld is.

Reden 2 is onzin, je lichaam heeft GEEN vlees nodig om goed te funtioneren, helemaal niet, is vleeslobby gelul, slaat nergens op, zeker niet in deze wereld waar variatie geen probleem is.

Hoger in de voedselketen staan is nog geen reden om dieren te laten lijden zodat jij een hapje vlees kan eten, buiten dat krijg je een berg troep binnen via de bio-industrie waar je naar van wordt.

Het smaakt wel verrekte goed, daar moet ik je echt gelijk in geven.
pi_51094994
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef erodome het volgende:

[..]

Schat, niet iedereen hoeft mijn smaak te hebben, want er is echt voor ieder wat wils, er bestaat toch ook niet alleen maar karbonade, als iemand geen karbonade lust die zegt vlees vind ik goor....

Er is een enorme variatie op vegetarisch gebied, je kan het maken zoals je het wil, met lekkere paddenstoelen, of een keer allerlei hapjes, maak ervan wat je wilt, je kan het zo gek maken als je wilt, gebruik je fantasie

En waat pleit ik voor vegetarisch dan, als ik al ergens voor pleit dan is het bewust kiezen voor het welzijn van allen, maar ik ageer wel tegen het feit dat jij vegetarisch in het geheel afdoet als goor terwijl je dat gewoon niet kan weten voordat je echt vanalles hebt geproeft.

Ik geloof gewoon niet dat er geen enkele vegetarische maaltijd is die jij niet lekker vindt, al is het maar een stom broodje ei(ja vegetarisch zolang je er geen ham op of onder gooit )....
En er zijn genoeg mensen die die ''enorme variatie op vegetarisch gebied'' niet lusten

En waar heb ik gezegt dat ik geen enkele vegetarische maaltijd lust?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:07:42 #84
37769 erodome
Zweefteef
pi_51095030
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik niks anders lust

En ik had het niet over mensen die alleen vlees eten, lees goed.

Accepteer nu eens dat er mensen zijn die niet jouw smaak hebben
Nou dan, als je wel wat anders lust zijn er ook vegetarische maaltijden die je gewoon lekker gaat vinden hoor, waarom zo anti doen?

Geef daar eens antwoord op, wat is er zo afschuwelijk mis met een keertje geen vlees eten?
pi_51095037
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:03 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik zie niet in waarom, maar misschien kun je me dat uitleggen.
Zal ik uitleggen waarom dat de VVD zo geweldig is terwijl ik op iets anders stem?
pi_51095047
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 13:21 schreef Alicey het volgende:

[..]

Deels waar:

ten eerste kun je plantaardige eiwitten zoals in noten niet echte eiwitten noemen. Er zit nogal een verschil tussen eiwitten en eiwitten (de zgn. biologische waarde). Plantaardige eiwitten doen weinig voor je lichaam in tegenstelling tot eiwitten in vlees.

Eieren bevat veel dierlijk vet. En 1,5 ei mag je maximaal hebben per dag (vanwege het cholesterol gehalte in een ei). Dus je komt bij lange na niet aan je aanbevolen dagelijke hoeveelheid (ADH) eiwit.

Prima dat mensen vegetarisch willen leven, ik verbaas me bij de meesten over dat ze niets of weinig weten over voeding.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:08:29 #87
94617 Ps2K
pi_51095057
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:01 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het gros van de vleeseters die ik ken zouden niet zelf de koe willen slachten. Je beantwoordt echter niet mijn vraag.
[..]

De mens maakt niet echt meer deel uit van de voedselketen in de geďndustrialiseerde wereld.
[..]

Het is niet de enige mogelijkheid.
[..]

1. Koe doodmaken? Geen probleem (het moet wel goed gebeuren)
2. De mens maakt nog steeds deel uit van de voedselketen. Geindustrialiseerd of niet we zijn echt niet zo verschillend met de aap die 2mil jaar geleden uit een boom flikkerde en besloot om een stukje te wandelen.
3. In noodsituaties waarin ik niet een gebalanceerd dieet kan samenstellen geef ik je gelijk. In alle andere gevallen: waarom kiezen voor een tweederangs substituut als je ook het origineel kunt krijgen?
4. Er zit geen verschil tussen eerlijk vlees en zogenaamd niet eerlijk vlees behalve de prijs. Het is allemaal hyper gevoeligheid van een aantal mensen die bij de rest van de bevolking door de strot wordt gedrukt.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:08:51 #88
168840 Sant
pi_51095072
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

En er zijn genoeg mensen die die ''enorme variatie op vegetarisch gebied'' niet lusten

En waar heb ik gezegt dat ik geen enkele vegetarische maaltijd lust?
ik lust de algehele variatie op vis niet, dus t kan best dat je het gewoon niet trekt..

en jah, ik heb vele vissen geprobeerd, van kreeft tot zalm en van kabeljauw via meerval en paling naar mosselen... ik krijg t gewoon niet weg..
Dus ik kan me voorstellen dat je gewoon niet op puur vegetarisch zit te wachten als maaltijd...
pi_51095091
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef erodome het volgende:

[..]

Nou dan, als je wel wat anders lust zijn er ook vegetarische maaltijden die je gewoon lekker gaat vinden hoor, waarom zo anti doen?

Geef daar eens antwoord op, wat is er zo afschuwelijk mis met een keertje geen vlees eten?
Dat is helemaal niet zeker dus daar kan je niks over zeggen. En anti ben ik niet, van mij mag iedereen doen en laten wat ie wilt maar ik wil niet dat iemand zijn mening aan mij opdringt zoals dat nu het geval is.

En wie zegt dat ik elke dag vlees eet?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:10:13 #90
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51095119
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:04 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

ER ZIJN MENSEN DIE DAT WEL ZO VINDEN DUS ACCEPTEER DAT NOU EENS

En trouwens, wat zou jullie plan zijn om de dierenindustrie af te breken?
Ik geloof niet dat ik jou hier iets vroeg?
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:10:26 #91
168840 Sant
pi_51095128
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef erodome het volgende:

Er is niets mis met af en toe geen vlees eten.. alleen de discussie over het hoe en waarom is fuckin bullshit!!!
pi_51095153
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik jou hier iets vroeg?
Oja, dit is geen openbaar forum

pi_51095167
Met mate vlees eten kán natuurlijk ook. Niemand kan mij echter overtuigen dat ze écht liever altijd vegetarisch eten, en met gemak de onderstaande maaltijden links laten liggen:

- een dikke zelfgebakken hamburger met gebakken uienringetjes en gesmolten kaas op een vers broodje met sesamzaad.
- 's winters: Na een dag relaxen voor de TV hongerig en wel een bord hutspot met een heerlijk stuk karbonade op je schoot krijgen. De heerlijke aan-het-vlees-onttrokken jus maakt het feest compleet.
- Een caesar salad met stukken gegrilde kip. (Voor de vleesetende mietjes)

En basic dingen:
- Rosbief op een zacht wit broodje
- Döner kebab
- Tosti
- Frikandellen en ander snel voedsel

Jammie
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:18 #94
94617 Ps2K
pi_51095179
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:06 schreef erodome het volgende:

[..]

Hoger in de voedselketen staan is nog geen reden om dieren te laten lijden zodat jij een hapje vlees kan eten, buiten dat krijg je een berg troep binnen via de bio-industrie waar je naar van wordt.
Ok nadat je iedereen hebt veranderd in plant etende konijnen, ga je dan iets doen aan luipaarden die hun prooi langzaam laten doodbloeden? Ga je petities maken dat luipaarden ook maar plantjes moeten eten? Nee dat is de natuur hoor ik je al zeggen. Lets face it: Mensen horen vlees in hun dieet te hebben. Mijn tanden zijn niet voor niets ingedeeld om zowel vlees als groente te kauwen. (Ik heb een mooi schaargebit btw)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:22 #95
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_51095181
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:07 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Zal ik uitleggen waarom dat de VVD zo geweldig is terwijl ik op iets anders stem?
Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?

Verder heb ik nergens gepleit dat iedereen maar vegetarisch moet gaan eten. Ik ontkracht alleen onzin zoals dat vlees noodzakelijk is of dat er zonder vlees geen smakelijke maaltijd mogelijk is.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:50 #96
705 Kiegie
Nu niet meer gehackt
pi_51095194
Heeft iemand al opgemerkt dat vleeseters veel vaker uit hun bek stinken?
Dat verandert alles
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:12:54 #97
168840 Sant
pi_51095196
grrrr, hee ananas, verrekte brabo, wij hebben gelijk
erodome heeft n beetje gelijk

die andere tuthola lult maar wat raak
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:14:03 #98
168840 Sant
pi_51095233
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Ja, dat zou je kunnen doen. Waarom probeer je me te dwingen tot zwart/wit denken?

Verder heb ik nergens gepleit dat iedereen maar vegetarisch moet gaan eten. Ik ontkracht alleen onzin zoals dat vlees noodzakelijk is of dat er zonder vlees geen smakelijke maaltijd mogelijk is.
Dat kun je enkel en alleen voor jezelf uitmaken...
maar ik wacht nog steeds op 1 goeie reden waarvan ik denk: "jah, inderdaad, vegetariers zijn cool"!!
  dinsdag 3 juli 2007 @ 15:14:28 #99
37769 erodome
Zweefteef
pi_51095243
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 14:59 schreef Sant het volgende:

[..]

Omdat bij lange na niet al het vlees afkomstig uit de BIO industrie... Dat is een vorm van aandacht trekkerij, ik durf zelfs te wedden dat je nog nooit op een vleesverwerkingsbedrijf bent geweest of uberhaupt een mesterij van binnen hebt gezien... JA er zijn bedrijven waar de omstandigheden ermbarmelijk zijn, maar met nieuwe richtlijnen en dergelijke zou ik je graag eens willen uitnodigen in een moderne mesterij, kip, koe, whatever.. deze beesten hebben het niet meer slecht. de tijd van met 20 op 1m˛ is geweest en komt bijna niet meer voor.. diegene die zich daar nog schuldig aan maken moeten inderdaad aangepakt worden... Het is alleen zo godverlaten zielig dat dit ook het enige excuus is dat gemaakt wordt.. helaas is dat punt van discussie steeds verder uit de aatschappij verdreven...

Over het vezelverhaal: ik heb alleen met mijn ontbijt al meer vezels in mijn lijf dan jij over een hele dag kunt krijgen middels je vegetarische maaltijden...
- 2 volle borden brinta pap met melk en 2 glazen fruitontbijt, dads ongeveer 3x de D.A.H.
[..]

Krijgen we dat weer.......

Ik heb biggen moeten castreren, heb stage's gelopen op koeien/varkens en schapenbedrijven, ben in slachterijen geweest en heb het reilen en zeilen daar gewoon meegemaakt.

Nieuwe richtlijnen voor kippen, ok laten we ze er eens bijhalen....
Als de dieren in 2010 een stukje donker krijgen op de dag, beetje dag/nachtritme dus, als de vloeren echt goed schoon zijn en de ventilatie echt goed is dan mag je in 2010 36 kilo kip op 1 vierkante meter houden.

Nou echt, ik sta helemaal paf, wat een geweldig leven, met 36 kilo op 1 vierkante meter, ga dat eens voor me passen aub en kom dan terug met je gelul dat ze het prima hebben.

Zullen we ook maar even vergeten hoe de gang naar de slacht is, ik heb 1 keer kippen gevangen in mijn leven omdat ik toen een arme zal was, maar mijn god dat nooit weer, wat ik vertel zijn geen uitzonderingen, maar gebeurt elke keer.
Poten gebroken, vleugels gebroken, men krijgt per krat betaald, meer kippen vangen betekend meer geld(ik had dus niet zo heel erg veel ), maar dat gata ruw, ziekelijk ruw, minimaal 4 kippen per gang, kwetsuren zijn vrij normaal.

Rot op met je ze hebben het best goed, volgens mij ben jij degene die nog nooit op zulke bedrijven is geweest of ben je zodanig afgestompt dat je denkt dat het ok is om een zeug 6 weken lang in een hokje te zetten zo groot als een gemiddelde salontafel waarin het beest zich niet eens kan omkeren, dat terwijl een dooddrukrand en genoeg ruimt ehet probleem van biggen doodliggen ook zou oplossen.
pi_51095332
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 15:12 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat is subjectief, leer het nou eens
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')