Sure!quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:20 schreef Fetai het volgende:
[..]
God je hebt echt geen idee waar je over praat, laten we maar ophouden, wij zullen er NOOIT uitkomen![]()
Misschien ook omdat vleesvervangers duurder zijn dan vlees en arme mensen vaak een lager IQ hebben?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:53 schreef zwemmerseczeem het volgende:
http://www.planet.nl/plan(...)tid=787870/sc=940b6c
Vegetariers hebben gemiddeld een hoger IQ (en voor dat de vleeseters weer gaan roepen dat ze IQ 2000 hebben gescoord bij BNN,) Ik denk zelf dat dat komt door dat slimme mensen vaker nadenken bij wat ze eten. En de een besluit dan dat hij eten van vlees onaccaptabel vindt, en de ander besluit dat het natuurlijk is en gaat door met vlees eten..
Alleen jammer dat melk drinken onnatuurlijk is en voor veel mensen ongezond is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 16:59 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Melk bevat 3,5 gram eiwit per 100 ml. Dus een glas van 250 ml is dus 2,5 x 3,5 gram eiwit = 8,5 gram eiwit. Das best veel.
quote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:48 schreef beelz het volgende:
Vego's zijn zielig.
Melk is voor jonge dieren, zodra je vast voedsel kunt binnenhouden moet je kappen met melk drinken.
Vego's zijn zielig.
Er is geen enkele andere diersoort die op latere leeftijd nog melk drinkt, laat staan melk van een andere diersoort. Het is eerder een afwijking dat veel mensen lactose verdragen ipv dat een lactose-intolerantie de afwijking op de norm is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:39 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
(oh, het was serieus)
Euh? Kan je dat onderbouwen?
Je blijft eigewijs he, ons gebit is voornamelijk op planten gericht, we hebben geen hoektanden van betekenis bv om te doden, onze knipkiezen vallen ook nogal tegen tegenover bv een hond die een echte carnivoor is.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:35 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Platte chimp kiezen:
[afbeelding]
Mensen schaar gebit:
[afbeelding]
Let vooral op hoe slechts 3 kiezen "plat" zijn
Wij zijn ook de enkele diersoort die andere diersoorten fokken, de mens is gewoon geen normale diersoort. Zover ik weet ben ik niet lactose-intolerant, dus voor mij is het gezond.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is geen enkele andere diersoort die op latere leeftijd nog melk drinkt, laat staan melk van een andere diersoort. Het is eerder een afwijking dat veel mensen lactose verdragen ipv dat een lactose-intolerantie de afwijking op de norm is.
Er bestaat meer dan een koe hoor......quote:Op dinsdag 3 juli 2007 15:44 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
mooi gebit. Past prima bij de 3 extra magen die je hebt als herbivoor zijnde![]()
Toen stopte ik met lezen.quote:I was looking over a menu in a restaurant the other day when I saw a section for vegetarians; I thought to myself "boy, I sure am glad that I'm not a meat-hating fascist"
Het schijnt trouwens dat iedereen wel tot op zekere hoogte lactose-intolerant is. Ik merk het zelf ook wel als ik grotere hoeveelheden melk en yoghurt op een dag gebruik.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:05 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Wij zijn ook de enkele diersoort die andere diersoorten fokken, de mens is gewoon geen normale diersoort. Zover ik weet ben ik niet lactose-intolerant, dus voor mij is het gezond.
Dat is hetzelfde als met vleesquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Alicey het volgende:
Niet dat ik er een glas minder om drink, want het is ook gewoon lekker en ik heb niet de indruk dat ik er klachten door oploop.
Roep ik dan dat vlees slecht voor je is?quote:
Juistquote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:17 schreef Hendrik_ het volgende:
Wat komen er trouwens voor belachelijke vooroordelen langs in dit topic![]()
Ik ben niet links, eerder rechts. Ik voel mezelf niet "beter" dan anderen. Ik voel mezelf beter als ik geen vlees eet.
(ik ken ook geen enkele vegetariėr die dit wel vindt)Het maakt me geen drol uit wat anderen eten, zolang ze het mij maar niet opdringen. Dat doe ik anderen ook niet.
(ik ken ook geen enkele vegetariėr die dit wel doet)Vlees is vast lekker. Vegetarisch eten kan ook heerlijk zijn, al helemaal als het wordt gemaakt door mijn mama ![]()
Ik draag wél leren schoenen in de winter, natuurlijk houd ik niet bij alles wat ik doe rekening of het "zielig is voor de diertjes", ik moet natuurlijk wel realistisch blijven. Tot op zekere mate dus.
quote:
quote:
Valess is geen soja. En je snijdt het met dezelfde tanden als dat je vlees snijdt, trouwensquote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:29 schreef nattermann het volgende:
[..]
![]()
![]()
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Ranzige soja-troep.
De mens is gemaakt om vleesch te eten, anders hadden we geen knipkiezen.
knipkiezen zijn inderdaad geen reden, maar ze smaken nou eenmaal lekkerder wanneer ze flink geleden hebben in een krap hokje.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:34 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Valess is geen soja. En je snijdt het met dezelfde tanden als dat je vlees snijdt, trouwens
Sinds wanneer zijn knipkiezen een reden om varkens te houden in een ruimte waar een illegaal nog nee tegen zegt?
Echter, als ik mijn katten een bakje melk voor zet is het binnen no-time op. Ze wķllen het dus wel en vinden het heerlijk, ze hebben alleen niet de mogelijkheden om er zelf aan te komen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 18:43 schreef Alicey het volgende:
[..]
Er is geen enkele andere diersoort die op latere leeftijd nog melk drinkt, laat staan melk van een andere diersoort. Het is eerder een afwijking dat veel mensen lactose verdragen ipv dat een lactose-intolerantie de afwijking op de norm is.
Ik dacht van ik ga ook even heel kort door de bocht.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Er bestaat meer dan een koe hoor......
Ja, als je echt een veelgebruiker bent van melk krijg je 'bot ontkalking'. Meende laatst in een onderzoek gelezen hebben waarin het bereknt was dat je dan circe 6 gallon moest drinken per dag. Dat doet niemand, 25 liter melk per dag.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 19:12 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat melk gezond is wordt al lang beweerd, maar het ligt momenteel wel onder vuur. Zo lijkt het dat melk niet helpt voor stevigere botten (calcium), maar juist voor een toename van osteoporose zorgt.
Er zijn ook andere factoren die je botdichtheid bepalen, veel sporten, zwaar sporten, gezonde voeding.quote:Reden genoeg om wel enigszins kritisch te zijn t.a.v. melk imo. Niet dat ik er een glas minder om drink, want het is ook gewoon lekker en ik heb niet de indruk dat ik er klachten door oploop. Mocht echter over een tijdje blijken dat mijn botten zijn verzwakt staat voor mij wel vast dat het niet gezond is en stop ik er mee.
Dat ze het niet kunnen verteren vind je geen reden om het ze niet voor te zetten?quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:48 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Echter, als ik mijn katten een bakje melk voor zet is het binnen no-time op. Ze wķllen het dus wel en vinden het heerlijk, ze hebben alleen niet de mogelijkheden om er zelf aan te komen.
Binnen wetenschappelijke kringen zijn de meningen daar dus al een poosje over verdeeld..quote:Ik ben van mening dat melk juist erg gezond is en een van de beste eiwitbronnen.![]()
Het is wel een feit dat juist in de landen waar veel melk gedronken wordt er meer botontkalking is. Er is nog geen causaal verband aangetoond, maar ik vind het wel reden genoeg om vraagtekens te zetten.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:35 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Ja, als je echt een veelgebruiker bent van melk krijg je 'bot ontkalking'. Meende laatst in een onderzoek gelezen hebben waarin het bereknt was dat je dan circe 6 gallon moest drinken per dag. Dat doet niemand, 25 liter melk per dag.
Uiteraard, maar aangezien ik een lage botdichtheid heb (wat op zichzelf geen probleem is), wil ik niet dat die nog lager wordt. Mocht over enige tijd blijken dat dit wel het geval is, dan wordt het toch ook een kwestie van potentiele risico's zoveel mogelijk elimineren.quote:Er zijn ook andere factoren die je botdichtheid bepalen, veel sporten, zwaar sporten, gezonde voeding.
Kan je mij eens precies het verschil vertellen tussen "het niet drinken van melk" en "het niet eten van vlees", want ik kan bovenstaande quote maar met een paar woorden aanpassen en dan heb je mijn motivatie om geen vlees te eten...quote:Op woensdag 4 juli 2007 07:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het is wel een feit dat juist in de landen waar veel melk gedronken wordt er meer botontkalking is. Er is nog geen causaal verband aangetoond, maar ik vind het wel reden genoeg om vraagtekens te zetten.
De enige verschillen zijn allicht dat de vleesindustrie een stuk akeliger omgaat met dieren. Op gebied van gezondheid is er denk ik weinig verschil. Je eet of drinkt iets (of juist niet) omdat je je er goed bij voelt.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Kan je mij eens precies het verschil vertellen tussen "het niet drinken van melk" en "het niet eten van vlees", want ik kan bovenstaande quote maar met een paar woorden aanpassen en dan heb je mijn motivatie om geen vlees te eten...
Omdat vlees een onderdeel vormt van een gebalanceerd dieet. Melk drinken is onnatuurlijk en slecht voor je. Koemelk is gemaakt om kalfjes in koeien te veranderen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:28 schreef Hendrik_ het volgende:
[..]
Kan je mij eens precies het verschil vertellen tussen "het niet drinken van melk" en "het niet eten van vlees", want ik kan bovenstaande quote maar met een paar woorden aanpassen en dan heb je mijn motivatie om geen vlees te eten...
Tsja, ik heb lang, lang, heel lang gezocht naar wetenschappelijke onderzoeken waarin dat wordt bekracht. Maar heb nog niets kunnen vinden waarin staat dat melk een direct verband op een slechte gezondheid.quote:Op woensdag 4 juli 2007 08:53 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Omdat vlees een onderdeel vormt van een gebalanceerd dieet. Melk drinken is onnatuurlijk en slecht voor je. Koemelk is gemaakt om kalfjes in koeien te veranderen.
Dat is nogal niet waar, de stess hormonen die door dat leven in het vlees zitten maken en het vlees minder lekker en maken het minder gezond, varkensvlees is 1 van de slechtse soorten vlees, is logisch, deze dieren zijn dan ook erg gevoelig voor de behandeling die ze krijgen.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 21:49 schreef Mustard_Man het volgende:
[..]
knipkiezen zijn inderdaad geen reden, maar ze smaken nou eenmaal lekkerder wanneer ze flink geleden hebben in een krap hokje.
Je kat zijn darmen gaan zwaar overstuur van die melk, dat hij het lekker vindt betekend nog niet dat het goed is voor je.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 22:48 schreef Skazminko het volgende:
[..]
Echter, als ik mijn katten een bakje melk voor zet is het binnen no-time op. Ze wķllen het dus wel en vinden het heerlijk, ze hebben alleen niet de mogelijkheden om er zelf aan te komen.
Ik ben van mening dat melk juist erg gezond is en een van de beste eiwitbronnen.![]()
Waar ga ik dan kort door de bocht als ik zeg dat natuurlijk gezien het grootste gedeelte van het menselijk dieet uit planten bestaat, dat is gewoon een feit, kan je aflezen aan ons spijsverteringsstelsel en ons gebit, ook oude vondsten vertellen dit verhaal.quote:Op dinsdag 3 juli 2007 23:00 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
Ik dacht van ik ga ook even heel kort door de bocht.
een paard is ook geen herkauwer en die heeft een darmstelsel van zo'n 30 meter. Herbivoren hebben een lange darm en Carnivoren een kortere. De mens heeft een meter of 9. Als we herbivoren waren dan hadden we wel veel langere darmen gehad.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Waar ga ik dan kort door de bocht als ik zeg dat natuurlijk gezien het grootste gedeelte van het menselijk dieet uit planten bestaat, dat is gewoon een feit, kan je aflezen aan ons spijsverteringsstelsel en ons gebit, ook oude vondsten vertellen dit verhaal.
.
Euhhhhhhhh, ik sport redelijk veel, daar ben ik dankbaar voor mijn dieet, die maakt dat ik vrij vitaal ben, poepen is veel minder goor als je geen vlees eet, zet een kattenpoep maar eens naast een paardenpoep en zie het verschil, ruik het verschil(carnivorenpoep is dan ook gevaarlijk door de bacterieen erin, herbivorenpoep is in veel mindere mate gevaarlijk, komt door het weglaten van vlees!).quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:42 schreef Tomasso het volgende:
Mensen die geen vlees eten zijn onderontwikkeld, sporten niet want dat is slecht voor je zeggen ze, kunnen denk ik ook niet poepen, hebben geen sex enzo.
Joehoe, dat zeg ik toch ook, dat lichaam bewijst dat we grotendeels planteneters zijn, ik zeg toch niet helemaal planteneters zijn....quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:12 schreef hamkaastosti het volgende:
[..]
een paard is ook geen herkauwer en die heeft een darmstelsel van zo'n 30 meter. Herbivoren hebben een lange darm en Carnivoren een kortere. De mens heeft een meter of 9. Als we herbivoren waren dan hadden we wel veel langere darmen gehad.
Bovendien classificeert de wetenschap de mens als alleseter dus horen wij gewoon vlees te eten. We zijn geevolueerd naar alleseter en dat is echt niet tijdens die 2e wereldoorlog van je gebeurd
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Euhhhhhhhh, ik sport redelijk veel, daar ben ik dankbaar voor mijn dieet, die maakt dat ik vrij vitaal ben,
Het verschil zien ik niet zo moeilijk, een paard is ook maar 50 keer zo groot als een katquote:poepen is veel minder goor als je geen vlees eet, zet een kattenpoep maar eens naast een paardenpoep en zie het verschil, ruik het verschil(carnivorenpoep is dan ook gevaarlijk door de bacterieen erin, herbivorenpoep is in veel mindere mate gevaarlijk, komt door het weglaten van vlees!).
quote:Seks, he helowwwwwwwww, mijn libido is groter dan die van menig man....
We zijn nooit vlees gaan eten ipv planten, we zijn vlees naast planten gaan eten, als we planten hadden afgezworen dan hadden er nu geen mensen geweest, het grootste gedeelte van het dieet is altijd plantaardig geweest.quote:Op woensdag 4 juli 2007 12:45 schreef Mister_Monkeyman het volgende:
Lang leve de wetenschap! En tsja, we zouden nooit zover zijn gekomen als miljoenen jaren geleden onze voorouders besloten om vlees te gaan eten, in plaats van planten.
quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
We zijn nooit vlees gaan eten ipv planten, we zijn vlees naast planten gaan eten, als we planten hadden afgezworen dan hadden er nu geen mensen geweest, het grootste gedeelte van het dieet is altijd plantaardig geweest.
En ja we hadden zover gekomen zonder vlees eten, denk erom dat het beginnen van beschaving niet door het jagen kwam, maar door het plantengedoe.
Conservering=vrouwentaak geweest=gericht geweest op planten voornamelijk.
Taal=voor jagen is geen ingewikkelde taalstructuur nodig= voor het doorgeven van eigenschappen(medisch, eten, waar, wanneer) van planten wel= vrouwentaak geweest.
Kunst= de eerste verfsoorten kwamen oa van planten=vrouwentaak geweest.
Enz enz enz enz enz enz....
Nog een keer, pas na de 2de wereldoorlog is het dagelijks eten van vlees normaal geworden.
Ik zal eens een kattendrol en daarna een paardendrol onder je neus houden, dan eens zien of je dan nog liever die kattenpoep hebtquote:Op woensdag 4 juli 2007 13:31 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Ik bedoel met sporten niet zo snel mogelijk naar je auto joggen als het regent ofzo. Een sport waar je je lichaam een langere tijd op de proef stelt, dat bedoel ik.
[..]
Het verschil zien ik niet zo moeilijk, een paard is ook maar 50 keer zo groot als een kat.
Daarnaast heb ik nog liever kattenschijt dan paardenschijt. Kutbeesten. Afschieten, allemaal. Denken een beetje op de straat voor je de deur te mogen schijten enzo, en dan ook echt een spoor van 10 meter![]()
![]()
.
[..]
Zeer intelligent antwoord, je eet zeker veel vlees of niet somsquote:
Moet ik eens in je be...quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik zal eens een kattendrol en daarna een paardendrol onder je neus houden, dan eens zien of je dan nog liever die kattenpoep hebt
Wauw, yoga, met kinderen spelen en honden uitlaten. Ik zei dus sporten die intensief zijn. Cardio vind ik niet zo heel boeiend. Wat versta je onder techniektraining?quote:En wat sport betrefd, ik doe ook wel wat meer als rondlopen hoor, ben vrij fanatiek in vechtsport, uut cardiotraining en uur techniektraining per week(2 uur achter elkaar), natuurlijk doordeweeks ook nog wat zelf trainen, paardrijden erbij, de honden die hun beweging ook wel kunnen gebruiken en dan ook nog spelen met de kinderen, thuis doe ik aan joga er nog bij, dus tja, het is echt wel zat hoor....
Ik ben heul je lieverd niet.quote:En mijn libido, je kan erom lachen, maar voordat ik moe ben bij seks ben jij al dood lieverd.
quote:
En voordat we gewassen gingen verbouwen... Alleen intelligentie wezens lukt dat, en dat zijn we geworden doordat we vlees (eiwitten) begonnen te eten. Chimpansees doen dat ook nog. Engste aan vegetariėrs vind ik altijd hun "we zijn toch geen dier" argument. Dat zijn we wel. Net als die Zevende Dag adventisten. Enge lui. Ow, en de meeste kunst was gemaakt met dierenbloed en ging over de jacht. Bijna geen grotschilderingen gevonden die over planten gingen.quote:Op woensdag 4 juli 2007 13:33 schreef erodome het volgende:
[..]
We zijn nooit vlees gaan eten ipv planten, we zijn vlees naast planten gaan eten, als we planten hadden afgezworen dan hadden er nu geen mensen geweest, het grootste gedeelte van het dieet is altijd plantaardig geweest.
En ja we hadden zover gekomen zonder vlees eten, denk erom dat het beginnen van beschaving niet door het jagen kwam, maar door het plantengedoe.
Conservering=vrouwentaak geweest=gericht geweest op planten voornamelijk.
Taal=voor jagen is geen ingewikkelde taalstructuur nodig= voor het doorgeven van eigenschappen(medisch, eten, waar, wanneer) van planten wel= vrouwentaak geweest.
Kunst= de eerste verfsoorten kwamen oa van planten=vrouwentaak geweest.
Enz enz enz enz enz enz....
Nog een keer, pas na de 2de wereldoorlog is het dagelijks eten van vlees normaal geworden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |