abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51055626
quote:
De Apollo-maanlandingscomplottheorie is een complottheorie die stelt, dat de Verenigde Staten niet echt astronauten naar de maan hebben gestuurd. Alle serieuze wetenschappers, technici en ruimtevaartkenners schuiven de theorie als ongegrond terzijde. Er bestaat een overvloed aan fysiek bewijs voor het tegendeel.

Volgens deze complottheorie hebben de maanlandingen binnen het Apollo-ruimtevaartprogramma in de jaren 1969 tot 1972 niet daadwerkelijk plaats hebben gevonden, maar zijn ze door de NASA en de Amerikaanse regering in scène zijn gezet. Het commerciële Amerikaanse TV-station Fox News Channel heeft op 15 februari 2001 een documentaire over deze theorie uitgezonden.

De aanhangers van deze theorie voeren een aantal argumenten aan waaronder schaduwen, sterren op de foto's van de maan en de wapperende Amerikaanse vlag. Er zouden schaduwen zijn waargenomen op de foto's die op de maan zijn genomen en er zou op deze foto's sprake zijn van meerdere lichtbronnen in plaats van één. Een ander bekend argument van de complottheorie is de wapperende of uithangende Amerikaanse vlag.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Apollo-maanlandingscomplottheorie
http://en.wikipedia.org/wiki/Apollo_Moon_Landing_hoax_accusations

Conclusie van het vorige topic door Grrrrrrrr.
quote:
De waarheid is echter dat beide groepen een beetje gelijk hebben:

De maanlanding was echt MAAR de sceptici hebben gelijk wb het feit dat er wat vreemds aan de hand is met de foto's.

Er is namelijk in tegenstelling wat ons altijd verteld wordt wél een atmosfeer op de maan, zelfs een voor mensen adembare atmosfeer, wat heel logisch is aangezien de maan ontstaan is uit materiaal van de aarde na een botsing met een ander hemellichaam.

De wapperende vlag is dus echt. Waarom heeft de NASA ons dit nooit verteld? Simpel: ze vonden er iets wat ze niet zomaar wereldkundig konden maken. Buitenaardse wezens namelijk. Het is niet dat de NASA het niet wou vertellen maar dit mocht niet van de aliens. Zij zitten hier ter observatie van de ontwikkeling van onze soort en mogen absoluut geen invloed daarop uitoefenen totdat we ver genoeg zijn om opgenomen te worden in de galactische beschaving.
Deel 1: Zijn we wel echt op de maan geweest?
gr gr
  maandag 2 juli 2007 @ 13:24:08 #2
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_51055947
yeah
WHY NOT?????????????????????????????????????
  Boks-Chick maandag 2 juli 2007 @ 13:26:04 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_51056010
terugvindmaanlanding
lolwut
  maandag 2 juli 2007 @ 13:48:50 #4
33309 El_Jefe
WHY??????????????
pi_51056709
ik voorspel niet veel goeds voor de ts zodra de aliens op de maan erachterkomen dat hij hun geheimpje aant verklappen is
WHY NOT?????????????????????????????????????
pi_51056739
Is er serieus een atmosfeer op de maan?

Edit: Laat maar, lijkt me niet aangezien vrijwel alle sites zeggen dat de maan geen atmosfeer heeft. Zoals ik ook altijd geleerd heb.
  maandag 2 juli 2007 @ 13:52:40 #6
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_51056826
Just in case het nog niet vermeld is, ga eerst eens naar http://www.badastronomy.com/bad/tv/foxapollo.html ; lees wat er staat, en kom dan terug. Hier staat precies uitgelegd waarom mensen denken dat de maanlanding een hoax is en waarom dat onzin is...
De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  maandag 2 juli 2007 @ 13:54:47 #7
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_51056905
quote:
De waarheid is echter dat beide groepen een beetje gelijk hebben:

De maanlanding was echt MAAR de sceptici hebben gelijk wb het feit dat er wat vreemds aan de hand is met de foto's.

Er is namelijk in tegenstelling wat ons altijd verteld wordt wél een atmosfeer op de maan, zelfs een voor mensen adembare atmosfeer, wat heel logisch is aangezien de maan ontstaan is uit materiaal van de aarde na een botsing met een ander hemellichaam.
Vandaar dat Armstrong c.s. de hele tijd helmen op hadden De maan is te klein om een fatsoenlijke atmosfeer bij zich te houden. *klik*.
quote:
De wapperende vlag is dus echt. Waarom heeft de NASA ons dit nooit verteld? Simpel: ze vonden er iets wat ze niet zomaar wereldkundig konden maken. Buitenaardse wezens namelijk. Het is niet dat de NASA het niet wou vertellen maar dit mocht niet van de aliens. Zij zitten hier ter observatie van de ontwikkeling van onze soort en mogen absoluut geen invloed daarop uitoefenen totdat we ver genoeg zijn om opgenomen te worden in de galactische beschaving.
Is hier ook bewijs voor?
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:02:48 #8
46114 DzjieDub
pi_51057169
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:54 schreef Rasing het volgende:

[..]

Vandaar dat Armstrong c.s. de hele tijd helmen op hadden De maan is te klein om een fatsoenlijke atmosfeer bij zich te houden. *klik*.
[..]

Is hier ook bewijs voor?
Nee, de helmen zijn tegen het vallen, want het is ook onzin dat de maan minder aantrekkingskracht - zwaartekracht - heeft.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:03:48 #9
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_51057211
[spoiler mode]pstt Grrrr was on in 't ooitje aan het nemen [/spoiler mode off]

er is wel een theorie van Hoagland die de trillende atmosferische storingen verklaard door aanwezighijd van "Glazen domes" op de maan.

http://www.enterprisemission.com/mphotos.html
pi_51057309
De zgn "wapperende vlag" was er uiteraard ook niet. Hooguit schudde hij wat toen ze aan het strugglen waren om die stok de maangrond in te krijgen. En later bij de lancering is hij "omgeblazen".
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
  maandag 2 juli 2007 @ 14:07:16 #11
41051 Rasing
pi_51057341
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef DzjieDub het volgende:
Nee, de helmen zijn tegen het vallen, want het is ook onzin dat de maan minder aantrekkingskracht - zwaartekracht - heeft.
Armstrong heeft hard moeten trainen om van die mooie sprongen te maken?
  maandag 2 juli 2007 @ 14:09:12 #12
37248 BertV
Klei indiaan
pi_51057404
Het kwijt raken van die vlucht-data is wel een rare natuurlijk...
Het kan dan wel meer dan 30 jaar geleden zijn, maar dat is geen excuus voor zoiets.

Rest van de argumenten zijn zeer zwak.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
  maandag 2 juli 2007 @ 14:15:02 #13
46114 DzjieDub
pi_51057654
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:07 schreef Rasing het volgende:

[..]

Armstrong heeft hard moeten trainen om van die mooie sprongen te maken?
Je weet best dat-ie aan visdraadjes vast zat
  maandag 2 juli 2007 @ 14:16:05 #14
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51057688
Atmosfeer ??? Yeah right.
  maandag 2 juli 2007 @ 14:16:41 #15
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51057711
Ik blijf het toch allemaal hilarische argumenten vinden. Vooral die van de wapperende vlag. Kom op jongens, als de NASA, de meest intelligente personen op de aardkloot, vooral in die tijd, een maanlanding zouden moeten faken zouden ze wel twee keer nadenken voordat ze er overduidelijke fouten als een wapperende vlag in zouden stoppen. Net als dat rotsblok met die C er op. .

Het ergste van die theorietjes is niet dat de spuier ervan een chromosomenprobleem heeft, maar dat ze de NASA van hetzelfde beschuldigen. .
Ik ga naar huis.
pi_51058631
Als ze nou net zoveel energie zouden steken in het vinden van redenen waarom het wel waar geweest zou zijn... misschien dat ze dan tenminste tot de zinnige conclusie zouden komen dat alles van die maanlanding toch echt verklaarbaar is
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  maandag 2 juli 2007 @ 15:40:37 #17
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_51060663
Wat ik me wel altijd afvraag is hoe Neil de eerste voet op de maan zet terwijl het van buiten gefilmd is !...of was hij de tweede man op de maan
pi_51061541
Dat was een camera die aan de maanlander vast zat volgens mij.
gr gr
pi_51062043
quote:
Op maandag 2 juli 2007 15:40 schreef merlin693 het volgende:
Wat ik me wel altijd afvraag is hoe Neil de eerste voet op de maan zet terwijl het van buiten gefilmd is !...of was hij de tweede man op de maan
Hij was toch niet gefilmd?
pi_51062050
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:03 schreef merlin693 het volgende:
[spoiler mode]pstt Grrrr was on in 't ooitje aan het nemen [/spoiler mode off]
Welnee, ik heb gewoon het licht gezien en ben een echte believer geworden in deze!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_51062183
quote:
Op maandag 2 juli 2007 13:54 schreef Rasing het volgende:

[..]

[..]
Die helmen hadden ze natuurlijk op om de schijn op te houden. Dat de maan te klein is om een atmosfeer te hebben is onzin, vele manen hebben een atmosfeer en onze maan is één van de grotere in het zonnestelsel zelfs.
quote:
Is hier ook bewijs voor?
Hoeveel bewijs wil je hebben dat we besodemieterd worden? Kijk naar de beschikbare feiten, helaas kan ik je geen deeplink naar de geheime archieven van de NASA geven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 2 juli 2007 @ 16:41:30 #22
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_51062560
quote:
Hij was toch niet gefilmd?
jawel hoor...hiero http://nl.youtube.com/watch?v=WQtpAKFwlJo

"sorry mss mekorsky"
  maandag 2 juli 2007 @ 16:45:48 #23
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
  maandag 2 juli 2007 @ 16:50:23 #24
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51062862
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:27 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Die helmen hadden ze natuurlijk op om de schijn op te houden. Dat de maan te klein is om een atmosfeer te hebben is onzin, vele manen hebben een atmosfeer en onze maan is één van de grotere in het zonnestelsel zelfs.
[..]

Hoeveel bewijs wil je hebben dat we besodemieterd worden? Kijk naar de beschikbare feiten, helaas kan ik je geen deeplink naar de geheime archieven van de NASA geven.
Als je enige geologische kennis hebt dan kan je gewoon de NASA een aanvraag scrijven voor ondezoek van maanstenen hoor

Of denk je dat al die onafhankelijke mensen die onderzoek hebben verricht naar die stenen soms op de NASA payroll staan ?
pi_51063452
quote:
Op maandag 2 juli 2007 16:50 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Als je enige geologische kennis hebt dan kan je gewoon de NASA een aanvraag scrijven voor ondezoek van maanstenen hoor

Of denk je dat al die onafhankelijke mensen die onderzoek hebben verricht naar die stenen soms op de NASA payroll staan ?
Aangezien de maan onstaan is uit materiaal van de aarde lijkt het me sowieso stug dat er veel bijzonders aan die stenen te zien is. Als ze écht bijzonder zijn lijkt het me juist een bevestiging dat NASA de boel besodemietert.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:24:01 #26
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51063943
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Aangezien de maan onstaan is uit materiaal van de aarde lijkt het me sowieso stug dat er veel bijzonders aan die stenen te zien is. Als ze écht bijzonder zijn lijkt het me juist een bevestiging dat NASA de boel besodemietert.

Meen je dat nu echt ? Dan is het wel erg triest dat je een believer ben aangezien je dus niet de andere kant van het verhaal (wat wetenschappelijk te onderbouwen is) te bekijken.
pi_51064430
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:24 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Meen je dat nu echt ? Dan is het wel erg triest dat je een believer ben aangezien je dus niet de andere kant van het verhaal (wat wetenschappelijk te onderbouwen is) te bekijken.
Je kan van alles wetenschappelijk onderbouwen, dat wil niet zeggen dat het waar is.
  maandag 2 juli 2007 @ 17:45:24 #28
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51064654
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:38 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Je kan van alles wetenschappelijk onderbouwen, dat wil niet zeggen dat het waar is.
Maar als je zelf enige kennis van zaken hebt kan je dus wel d.m.v logica dingen begrijpen en zo je conclusies trekken. Als je geen kennis bezit dan kan je dingen klakkeloos aannemen die je voor worden gezet. Jij kiest er dus eerder voor om een stel fantasten te geloven dan aan te nemen wat onafhankelijke ondezoekers presenteren.
pi_51065330
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:45 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Maar als je zelf enige kennis van zaken hebt kan je dus wel d.m.v logica dingen begrijpen en zo je conclusies trekken. Als je geen kennis bezit dan kan je dingen klakkeloos aannemen die je voor worden gezet. Jij kiest er dus eerder voor om een stel fantasten te geloven dan aan te nemen wat onafhankelijke ondezoekers presenteren.
Och, misschien zijn die stenen wel echt. Zoals ik al zei: ik geloof wel in het feit dat we op de maan geweest zijn. Overigens vraag ik me af of je in de hele wetenschap uberhaupt wetenschappers hebt die écht onafhankelijk zijn.
  dinsdag 3 juli 2007 @ 11:13:49 #30
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51086989
Ik ben nog steeds nieuwsgierig naar de informatie die Moondreamer heeft. Een PM zou leuk zijn.
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  dinsdag 3 juli 2007 @ 18:45:52 #31
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_51102418
quote:
Op maandag 2 juli 2007 17:10 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Oooh bijzonder zijn ze echt wel Zo bijzonder dat de technologische uitdaging om ze kunstmatig te maken veel groter is dan ze zelf op de maan te gaan halen. De vraag is zelfs of het überhaupt tegenwoordig al mogelijk zou zijn.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 4 juli 2007 @ 09:19:26 #32
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51120056
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 18:45 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Oooh bijzonder zijn ze echt wel Zo bijzonder dat de technologische uitdaging om ze kunstmatig te maken veel groter is dan ze zelf op de maan te gaan halen. De vraag is zelfs of het überhaupt tegenwoordig al mogelijk zou zijn.
Naar de maan gaan, bedoel je?
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:32:12 #33
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_51125870
in de jaren 60 op de maan geweest.
Waarom niet in de jaren 70,80,90 en nu?

Als ze de apperatuur toen hadden, moeten we nu helemaal super apperatuur hebben.
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:35:30 #34
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51125984
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef wise het volgende:

Als ze de apperatuur toen hadden, moeten we nu helemaal super apperatuur hebben.
Waarom ? Ze hadden toch ook auto's in 1862 en de techniek is in weze niet veel verbeterd sindsdien.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:47:08 #35
41051 Rasing
pi_51126432
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:32 schreef wise het volgende:

De technologische kennis is er wel, het geld niet. En de noodzaak al helemaal niet. Er is daar niks, op de maan. De enige reden dat de Amerikanen er moesten komen, was om de Russen voor te zijn.
  woensdag 4 juli 2007 @ 12:50:35 #36
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_51126554
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:47 schreef Rasing het volgende:

[..]

De technologische kennis is er wel, het geld niet. En de noodzaak al helemaal niet. Er is daar niks, op de maan. De enige reden dat de Amerikanen er moesten komen, was om de Russen voor te zijn.
als ze om de zoveel tijd een shuttle naar de iss sturen, is de maan ook haalbaar.

ik vind het igg vreemd.
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 4 juli 2007 @ 13:02:21 #37
41051 Rasing
pi_51127022
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 12:50 schreef wise het volgende:
als ze om de zoveel tijd een shuttle naar de iss sturen, is de maan ook haalbaar.

ik vind het igg vreemd.
De shuttle is vele malen goedkoper dan de Saturn V-raket, omdat de shuttle wordt hergebruikt. Daarnaast is de maan 384.000 km ver weg, en het ISS 342 km.
pi_51132275
quote:

[..]

Juist dat ze nooit meer terug gegaan zijn na het apollo programma maakt het allemaal des te verdachter... Alsof er niks meer te ontdekken zou zijn over de maan.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:10:44 #39
41051 Rasing
pi_51132500
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Juist dat ze nooit meer terug gegaan zijn na het apollo programma maakt het allemaal des te verdachter... Alsof er niks meer te ontdekken zou zijn over de maan.
Dat is er ook niet echt. Een hoop stof, als je er bent geweest heb je genoeg gezien. Het is het gewoon niet waard.

Het was leuk in de jaren '60, er is veel geleerd, maar nu hoeft het niet meer.
  woensdag 4 juli 2007 @ 15:30:48 #40
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51133260
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:10 schreef Rasing het volgende:

[..]

Dat is er ook niet echt. Een hoop stof, als je er bent geweest heb je genoeg gezien. Het is het gewoon niet waard.

Een paar grondboringen zou wel interesant zijn maar daar blijft het ook bij denk ik. De tests met planten groei kunnen ze inderdaad wel doen op ruimtestations. Ook andere wetenschappelijke tests zijn daar net zo goed uit te voeren.

Je kunt het vergelijken met de Sahara denk ik. Plantengroei en diersoorten zijn interesant maar voor bodemonderzoek hoef je niet vaker dan 1 keer ernaar toe te gaan.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:05:08 #41
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51134489
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:10 schreef Rasing het volgende:

[..]

Je geloofd toch niet dat we in die paar x alles ontdekt hebben wat we willen. Bodem onderzoeken hebben we. Maar hoe diep zijn we nou eigenlijk gegaan. En dan nog genoeg opvallende kraters e.d. die onderzoekjes verdienen.

Kom op, we (USA) zitten er nu op dit moment zelfs, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te leggen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:05:27 #42
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_51134502
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 15:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

indd. gewoon om te laten zien dat het nu ook nog kan (op de maan lopen) zouden ze het gewoon een keer moeten doen.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:08:27 #43
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51134623
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:05 schreef wise het volgende:

[..]

indd. gewoon om te laten zien dat het nu ook nog kan (op de maan lopen) zouden ze het gewoon een keer moeten doen.
Waarom zouden ze dat moeten doen als de gehele wetenschappelijke wereld er al van overtuigt is dat het mogelijk is. De NASA heeft al genoeg investerings problemen zoals ze nu werken. En de inversteerders zouden massaal weglopen na zo'n waanzinnig onzinnige actie als opnieuw naar die steen afreizen.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:25:51 #44
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51135303
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:08 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Waarom zouden ze dat moeten doen als de gehele wetenschappelijke wereld er al van overtuigt is dat het mogelijk is. De NASA heeft al genoeg investerings problemen zoals ze nu werken. En de inversteerders zouden massaal weglopen na zo'n waanzinnig onzinnige actie als opnieuw naar die steen afreizen.
Geloof je serieus dat er geen geld verzameld kan worden voor een ruimtereis op dit moment? Nee oorlog, dat willen investeerders, dat is het meest baanbrekende op dit moment.
Ach allemaal onzin wat NASA verkondigt.
  woensdag 4 juli 2007 @ 16:36:56 #45
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51135717
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:25 schreef Ticker het volgende:

[..]

Geloof je serieus dat er geen geld verzameld kan worden voor een ruimtereis op dit moment? Nee oorlog, dat willen investeerders, dat is het meest baanbrekende op dit moment.
Ach allemaal onzin wat NASA verkondigt.

Anders ga je even op de website naar de budgetten kijken en de verwachte resultaten.
Na de challanger is het vertrouwen behoorlijk beschadigd he
pi_51137433
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:05 schreef Ticker het volgende:

[..]

Je geloofd toch niet dat we in die paar x alles ontdekt hebben wat we willen. Bodem onderzoeken hebben we. Maar hoe diep zijn we nou eigenlijk gegaan. En dan nog genoeg opvallende kraters e.d. die onderzoekjes verdienen.

Kom op, we (USA) zitten er nu op dit moment zelfs, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te leggen.
met een onzichtbare raket naartoe gevlogen zeker. bookmark, deze onzin maakt zelfs je slechtste dag weer goed
'Yes my son, the raven has landed, it is truely a magnificent creature.' - Arend Glas
pi_51137900
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:02 schreef DzjieDub het volgende:

[..]

oh boy

Jij bent echt heel ver weg.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_51137960
quote:
Op maandag 2 juli 2007 14:16 schreef nietzman het volgende:
Ik blijf het toch allemaal hilarische argumenten vinden. Vooral die van de wapperende vlag. Kom op jongens, als de NASA, de meest intelligente personen op de aardkloot, vooral in die tijd, een maanlanding zouden moeten faken zouden ze wel twee keer nadenken voordat ze er overduidelijke fouten als een wapperende vlag in zouden stoppen. Net als dat rotsblok met die C er op. .

Het ergste van die theorietjes is niet dat de spuier ervan een chromosomenprobleem heeft, maar dat ze de NASA van hetzelfde beschuldigen. .
en niet te vergeten waarom speelden de sovjets het spelletje mee
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:15:43 #49
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_51141236
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:19 schreef Ticker het volgende:

[..]

Naar de maan gaan, bedoel je?
Nee.
Onikaan ni ov dovah
pi_51156816
quote:
Er is niks op de maan ?
quote:
Is het opzetten van een permanent bemand station op de maan wel uitvoerbaar?
"Technisch gezien is het zeker mogelijk. Op de maan vind je alle delfstoffen die je nodig hebt om er te bouwen. Uit maangrond maak je cement dat vijf keer sterker is aards cement.

De maanbodem bevat ook ijzer, titanium, silicium en zuurstof. Omdat er sterke aanwijzingen zijn dat zich in eeuwig donkere kraters aan de maanpolen waterijs bevindt, heb je op de maan ook water en hoef je dat dus niet te importeren. "

Waar haal je de benodigde energie vandaan?
"Ik noemde al het voorkomen van silicium in de maanbodem. Daar kun je zonnecellen van maken om zonne-energie te winnen. De maan is onbewolkt, want er is geen atmosfeer. Zonne-energie win je dus de hele tijd dat de zon boven de horizon staat. Plaats je ook zonnepanelen op de achterzijde van de maan, dan heb je non-stop zonne-energie.

Daarnaast bevat de maanbodem helium-3, een element dat op aarde nauwelijks voorkomt. Hier hebben we er maar 200 kg van. De maanbodem bevat minstens een miljoen ton helium-3. Helium-3 vormt de perfecte brandstof voor toekomstige kernfusiereactors. Kernfusie is niet radioactief, en heeft dus niets te maken met de huidige, nogal gevaarlijke kernenergiecentrales."
http://www.planet.nl/plan(...)tid=435267/sc=7efaa0
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 juli 2007 @ 08:59:42 #51
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51157658
Een basis op de maan had jaren geleden al een logische volgende stap geweest, maar iedereen hier blijft koppig bij de punten die NASA aan snijdt. Want als NASA het zegt dan is het allemaal logisch, toch?
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:11:34 #52
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51157809
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:59 schreef Ticker het volgende:
Een basis op de maan had jaren geleden al een logische volgende stap geweest, maar iedereen hier blijft koppig bij de punten die NASA aan snijdt. Want als NASA het zegt dan is het allemaal logisch, toch?
Duh, weet je wat het kost, zo'n basis. .

Mén, als de maan van diamant gemaakt was was er al lang iemand anders in het maanlandingsvacuum gestapt hoor.
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:16:29 #53
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51157868
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 16:05 schreef wise het volgende:
Tuurlijk zouden ze het nog een keer moeten doen, maar niet om maar een stelletje nutters (Die toch bij hoog en laag zullen blijven beweren dat het wéér fake is. . ) tevreden te houden. Men is afair al bezig met een satelliet die foto's van de maanlander gaat maken, en dat is al veel te veel eer voor die 'tards.
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:17:28 #54
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51157883
En Buzz Aldrin is een held.
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:43:15 #55
41051 Rasing
pi_51158371
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 08:59 schreef Ticker het volgende:
En wat gaan wij doen in deze basis op de maan die vele, vele malen duurder is dan het ISS? Kijken hoe wij ons houden zonder zwaartekracht? Oh nee, er is wel zwaartekracht op de maan. Delfstoffen winnen? En hoe wilde je die naar de aarde krijgen? Je zit er maar een beetje.

We moeten technologisch eerst nog een heel stuk verder komen, wil de maan relevant worden voor onze verdere ruimtereizen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:44:15 #56
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_51158395
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:17 schreef nietzman het volgende:
En Buzz Aldrin is een held.
Dit kun je alleen maken, als je op de maan bent geweest........super krachten allah pokimon !
Quote : "Early" (Brad Pitt) from the motion picture "Kalifornia"
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  donderdag 5 juli 2007 @ 09:45:23 #57
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_51158414
Special Effect allah Hollywood : Hooked on a wire ?............let's jump around !

http://www.youtube.com/watch?v=wdMvQTNLaUE&mode=related&search=
"De regering stuurt continue mensen naar de maan, ze willen gewoon niet dat wij dat weten"
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:02:52 #58
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51158722
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:43 schreef Rasing het volgende:

[..]

En wat gaan wij doen in deze basis op de maan die vele, vele malen duurder is dan het ISS? Kijken hoe wij ons houden zonder zwaartekracht? Oh nee, er is wel zwaartekracht op de maan. Delfstoffen winnen? En hoe wilde je die naar de aarde krijgen? Je zit er maar een beetje.

We moeten technologisch eerst nog een heel stuk verder komen, wil de maan relevant worden voor onze verdere ruimtereizen.
Er zouden genoeg winsten uit een basis op de maan getrokken kunnen worden. Er zou in het begin zeker wat geld e.d. neer geteld moeten worden, maar alleen al een telescoop op de maan zou een gigantisch aanwinst zijn.

Een soort van pendelbus tussen aarde en de basis lijkt me nou ook niet spannend. Natuurlijk is daar veel geld voor nodig, maar zodra er voor gezorgd kan worden dat een raket of wat dan ook, meerdere malen kan reizen, is dit winst gevend. En aangezien het reizen naar de maan tientallen jaren geleden al mogelijk was, moet de technologie ons tegenwoordig doen verbazen. Kijk alleen al naar de vliegtuigen en stealth voertuigen die tegenwoordig het lucht ruim onveilig maken.
Ik geloof niet de technologie in de ruimtevaart heeft stilgezeten.
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:19:35 #59
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51159128
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 09:45 schreef Moondreamer het volgende:
Special Effect allah Hollywood : Hooked on a wire ?............let's jump around !

http://www.youtube.com/watch?v=wdMvQTNLaUE&mode=related&search=
What the fuck!!!

Zijn dat echte beelden? Die valpartij, dat klopt niet man, dat is een kabel, serieus!

Die licht effecten zou ik nog aan camera flitsen kunnen wijten, maar die valpartij klopt niet!
  donderdag 5 juli 2007 @ 10:19:51 #60
41051 Rasing
pi_51159136
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 10:02 schreef Ticker het volgende:
Er zouden genoeg winsten uit een basis op de maan getrokken kunnen worden. Er zou in het begin zeker wat geld e.d. neer geteld moeten worden, maar alleen al een telescoop op de maan zou een gigantisch aanwinst zijn.
Wetenschappelijk gezien is dat tof ja. Maar verdien je daar geld mee, met het bekijken van sterren die nóg verder weg staan?
quote:
Een soort van pendelbus tussen aarde en de basis lijkt me nou ook niet spannend. Natuurlijk is daar veel geld voor nodig, maar zodra er voor gezorgd kan worden dat een raket of wat dan ook, meerdere malen kan reizen, is dit winst gevend. En aangezien het reizen naar de maan tientallen jaren geleden al mogelijk was, moet de technologie ons tegenwoordig doen verbazen. Kijk alleen al naar de vliegtuigen en stealth voertuigen die tegenwoordig het lucht ruim onveilig maken.
Men zou naar de maan kunnen, maar de heren bij NASA hebben besloten dat ze toch liever hun (relatief karige) budget besteden aan het ISS. Is dat echt zo vreemd?
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:15:21 #61
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51160726
quote:
Er zouden genoeg winsten uit een basis op de maan getrokken kunnen worden.
En welke geheime organisatie ruimt dan alle andere landen danwel particulieren uit de weg die die goudmijn aan willen boren?
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:23:48 #62
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51161019
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:15 schreef nietzman het volgende:

[..]

En welke geheime organisatie ruimt dan alle andere landen danwel particulieren uit de weg die die goudmijn aan willen boren?
Hoe willen die daar komen dan? Fietsend? Ruimtepiraten?
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:35:49 #63
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51161370
Wat vinden jullie trouwens van deze:

http://www.youtube.com/watch?v=nljLljAGfak&mode=related&search=

Wat ik me dan weer afvraag is, beweerd Nasa daadwerkelijk dat beide opnames op totaal verschillende plekken zijn gemaakt?
Zelfs de camera hoek is hetzelfde.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:47:09 #64
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51161688
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:23 schreef Ticker het volgende:
Hoe willen die daar komen dan? Fietsend? Ruimtepiraten?
quote:
Alsof NASA de enige was die er tot in staat zou zijn. De Russen zouden het kunnen, Chinezen zijn inmiddels ook al in de ruimte geweest en Tier One met z'n SpaceShipOne is ook al een best end onderweg. Als er echt winst uit de maan te sleuren was geweest was er vast wel een of andere andere rijkaard geweest die er geld in had gestoken.
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:53:16 #65
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51161888
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:47 schreef nietzman het volgende:

[..]

[..]

Alsof NASA de enige was die er tot in staat zou zijn. De Russen zouden het kunnen, Chinezen zijn inmiddels ook al in de ruimte geweest en Tier One met z'n SpaceShipOne is ook al een best end onderweg. Als er echt winst uit de maan te sleuren was geweest was er vast wel een of andere andere rijkaard geweest die er geld in had gestoken.
&*(#^$ me grammatica...

Jij hebt het over andere die de goudman van NASA zouden kunnen afpakken. Maar de maan is groot genoeg om landen als Rusland of China toe te laten.
Kijk als je kijkt naar illegale boringen van een particulier, bedoel ik dat die er met geen mogelijkheid kunnen komen.
NASA e.d. overheids instanties kunnen zonder moeite naar de maan reizen.
  donderdag 5 juli 2007 @ 11:58:18 #66
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51162049
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:53 schreef Ticker het volgende:
Maar de maan is groot genoeg om landen als Rusland of China toe te laten.
Waarom gaan die er dan niet heen, volgens jou is het toch technisch allemaal haske simpel en donders winstgevend? .
quote:
Kijk als je kijkt naar illegale boringen van een particulier, bedoel ik dat die er met geen mogelijkheid kunnen komen.
Illegale boringen? De maan is van niemand, en zoals ik zei, welke schaduworganisatie zou een particulier tegen moeten houden? .
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:03:19 #67
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51162223
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 11:58 schreef nietzman het volgende:

[..]

Waarom gaan die er dan niet heen, volgens jou is het toch technisch allemaal haske simpel en donders winstgevend? .
Oh die zitten er al hoor, en niemand die het in de gaten heeft.

Hier nog eens het 'draden' filmpje, maar dan van meerdere hoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=VYJumGjmSjU
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:05:55 #68
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51162310
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:03 schreef Ticker het volgende:
Steek er nog één op. .
quote:
Hier nog eens het 'draden' filmpje, maar dan van meerdere hoeken.

http://www.youtube.com/watch?v=VYJumGjmSjU
Nee laat maar, ik kom hier wel weer kijken zodra er weer andere mensen met enige realiteitszin hun neus hebben laten zien. .
Ik ga naar huis.
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:29:35 #69
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51163032
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:05 schreef nietzman het volgende:

[..]

Steek er nog één op. .
[..]

Nee laat maar, ik kom hier wel weer kijken zodra er weer andere mensen met enige realiteitszin hun neus hebben laten zien. .
Steek anders je vingers in je oren, en roep "alles is echt, alles is echt".
  donderdag 5 juli 2007 @ 12:37:13 #70
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_51163299
Pas jij nou maar op voor die CIA-hitman onder je bed, je word een gevaar voor ze als je hun complotten verder ontrafeld. .
Ik ga naar huis.
pi_51170300
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:37 schreef nietzman het volgende:
Pas jij nou maar op voor die CIA-hitman onder je bed, je word een gevaar voor ze als je hun complotten verder ontrafeld. .
Weer 1 die denkt dat ie origineel is
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:03:05 #72
41051 Rasing
pi_51170529
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 12:03 schreef Ticker het volgende:
Ik zou graag wat meer bewijs voor deze stelling zien dan 'als ze in de jaren '60 al naar de maan konden, waarom zitten ze er nu dan niet?'
  donderdag 5 juli 2007 @ 16:26:51 #73
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51171302
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:03 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ik zou graag wat meer bewijs voor deze stelling zien dan 'als ze in de jaren '60 al naar de maan konden, waarom zitten ze er nu dan niet?'
Dan sluit ik mij in dit geval, net zoals in de meeste topics over dit onderwerp , aan bij de mensen van het disclosure project. En diverse andere getuigen en verhalen van mensen die zulke gedetailleerde beweringen maken.
Niet alleen goed mogelijk, maar ook nog eens passend in het hele plaatje wat er al is geschetsts over alles wat maar is gezegd i.c.m. amerika, area 51 en noem maar op.

"The Castle" is in mijn ogen nog steeds een plaatje wat echt van de maan af gekomen zou kunnen zijn. En dat soort dingen maken een complot waar de maan een groot deel in speelt, voor mij gewoon geloofwaardig.
pi_51176230
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 16:26 schreef Ticker het volgende:

[..]

Dan sluit ik mij in dit geval, net zoals in de meeste topics over dit onderwerp , aan bij de mensen van het disclosure project. En diverse andere getuigen en verhalen van mensen die zulke gedetailleerde beweringen maken.
Niet alleen goed mogelijk, maar ook nog eens passend in het hele plaatje wat er al is geschetsts over alles wat maar is gezegd i.c.m. amerika, area 51 en noem maar op.

"The Castle" is in mijn ogen nog steeds een plaatje wat echt van de maan af gekomen zou kunnen zijn. En dat soort dingen maken een complot waar de maan een groot deel in speelt, voor mij gewoon geloofwaardig.
man als ze zouden zeggen dat het hier in de dierentuin is gemaakt zou ik het ook geloven
opdat plaatje valt niets te zien
pi_51176937
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 15:55 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Weer 1 die denkt dat ie origineel is
Het is wel de waarheid. Als jij echt op het spoor van iets "ernstigs" zou zitten en je zou het hard kunnen maken dan zou ik verdomd goed op mijn tellen letten als ik jou was.
pi_51177144
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is wel de waarheid. Als jij echt op het spoor van iets "ernstigs" zou zitten en je zou het hard kunnen maken dan zou ik verdomd goed op mijn tellen letten als ik jou was.
Alsof we hier op Fok op zo'n niveau zitten
pi_51180498
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:47 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Alsof we hier op Fok op zo'n niveau zitten
Nee, hier zitten we meer op het niveau van het ontkennen van de maanlanding, de evolutietheorie en het versterkt broeikaseffect. Daar zal de CIA idd niet van wakker liggen...
  maandag 9 juli 2007 @ 12:49:29 #78
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51287674
quote:
Op donderdag 5 juli 2007 19:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

man als ze zouden zeggen dat het hier in de dierentuin is gemaakt zou ik het ook geloven
opdat plaatje valt niets te zien
Ja maar dat heeft dan meer met jouw onwetendheid te maken, toch?

The Castle is een van de anomaliteiten die Hoagland ontdekte op de Nasa foto's. Het leuke is dat Hoagland meerdere verzoeken heeft gedaan om deze frame te bemachtigen, en telkens kreeg hij verschillende versies, die telkens minder dingen aan tonen op de foto. Jammer genoeg vind je op internet maar weinig informatie over de eerdere versies, wel geknipte versies van Hoagland waar de anomaliteiten zijn uitvergroot, en de laatste versie zoals NASA deze tegenwoordig publiceert.

Misschien ook nog leuk om te lezen: http://www.ufo.se/ufofiles/english/issue_2/ukhoag22.html

Zelf kun je dit ook doen, helaas werkt de betreffende frame 4822 niet op de site.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ticker op 09-07-2007 13:11:07 ]
  maandag 9 juli 2007 @ 18:39:44 #79
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51299416
Ik denk dat jullie deze ook even moeten zien, er zitten veel fouten (zoals de persoon die het verteld ) in het volgende filmpje, zoals de C op de steen, dit is vermoedelijk nooit aanwezig geweest op het orgineel en pas later bij kopieën erin geslopen.. Ook de vlag die zou bewegen.. die bewoog dus helemaal niet.
Maar dan snijdt hij het punt aan van een berg op de achtergrond die telkens in herhaling valt, maar de objecten op de voorgrond zijn telkens anders, als deze foto's werkelijk authentiek zijn, hebben we hier overduidelijk met een film studio te maken:

http://www.youtube.com/watch?v=ux8K-B3sS6Q&mode=related&search=
  maandag 9 juli 2007 @ 22:12:09 #80
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51306403
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:39 schreef Ticker het volgende:
Ik denk dat jullie deze ook even moeten zien, er zitten veel fouten (zoals de persoon die het verteld ) in het volgende filmpje, zoals de C op de steen, dit is vermoedelijk nooit aanwezig geweest op het orgineel en pas later bij kopieën erin geslopen.. Ook de vlag die zou bewegen.. die bewoog dus helemaal niet.
Maar dan snijdt hij het punt aan van een berg op de achtergrond die telkens in herhaling valt, maar de objecten op de voorgrond zijn telkens anders, als deze foto's werkelijk authentiek zijn, hebben we hier overduidelijk met een film studio te maken:

Je begrijpt hopelijk dat de persoon die het verteld het filmpje bedoeld als grap omdat al de genoemde "fouten" allang op een simpele manier zijn weerlegt door Nasa en door wetenschappers ( onafhankelijke natuurkundigen etc.) waardoor het dus erg grappig is voor geschoolde mensen om te lachen om de conspiracy believers die die "fouten" als fouten zien.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 00:39:04 #81
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51311503
quote:
Op maandag 9 juli 2007 22:12 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Je begrijpt hopelijk dat de persoon die het verteld het filmpje bedoeld als grap omdat al de genoemde "fouten" allang op een simpele manier zijn weerlegt door Nasa en door wetenschappers ( onafhankelijke natuurkundigen etc.) waardoor het dus erg grappig is voor geschoolde mensen om te lachen om de conspiracy believers die die "fouten" als fouten zien.
Nou zo geschoold ben je niet, als je denkt dat deze persoon een grap maakt.
Beetje een, over de top ik ben slim want ik heb een diploma, reaktie.
Jammer dat je het weer terug moet brengen naar scholing, zo verliest het topic weer zijn waarde.

Echt inhoudelijk ga je ook niet in op de video's.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 07:20:36 #82
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51314644
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 00:39 schreef Ticker het volgende:

[..]

Nou zo geschoold ben je niet, als je denkt dat deze persoon een grap maakt.
Beetje een, over de top ik ben slim want ik heb een diploma, reaktie.
Jammer dat je het weer terug moet brengen naar scholing, zo verliest het topic weer zijn waarde.

Echt inhoudelijk ga je ook niet in op de video's.
Dat HOEFT DUS NIET want het is al weerlegt op honderden websites op internet....

Waarom zou ik die foto's dan moeten weerleggen ?!?? Google maar een beetje dan vind je het zelf wel.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:43:10 #83
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51331215
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 07:20 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Dat HOEFT DUS NIET want het is al weerlegt op honderden websites op internet....

Waarom zou ik die foto's dan moeten weerleggen ?!?? Google maar een beetje dan vind je het zelf wel.
Bijdehandje.. lees nou nog eens 1 keer goed wat ik zei.

Er is shit weerlegd over die exact dezelfde achtergrond, kijk die video maar. Nee dat heb je niet eens gedaan, maar wel lekker interessant in een discussie willen mengen.
Er is shit weerlegd over astronauten die capriolen uithalen wat zelfs met het zwaartekracht die op de maan aanwezig is niet klopt. Alsof we ineens over totaal nieuwe natuurkunde praten. Massa wat totaal een eigen leven leidt. Een astronaut die stunts uithaalt wat ik alleen maar met kabels kan verzinnen.

Kijk nou eerst maar de filmpjes voordat je weer iets probeert te verdedigen zonder je erin te verdiepen.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 17:58:58 #84
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51331694
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:43 schreef Ticker het volgende:

[..]

Bijdehandje.. lees nou nog eens 1 keer goed wat ik zei.

Er is shit weerlegd over die exact dezelfde achtergrond, kijk die video maar. Nee dat heb je niet eens gedaan, maar wel lekker interessant in een discussie willen mengen.
Er is shit weerlegd over astronauten die capriolen uithalen wat zelfs met het zwaartekracht die op de maan aanwezig is niet klopt. Alsof we ineens over totaal nieuwe natuurkunde praten. Massa wat totaal een eigen leven leidt. Een astronaut die stunts uithaalt wat ik alleen maar met kabels kan verzinnen.

Kijk nou eerst maar de filmpjes voordat je weer iets probeert te verdedigen zonder je erin te verdiepen.
Ik heb geen zin om al die dingen uit te leggen als ze al een keer worden uitgelegd op honderden andere sites. Incluis de NASA site. Wie is er hier nou bijdehand ? Jij gaat af op een paar beweringen van mensen die geen zak weten van natuurkunde. En dat Italiaanse verhaal is ook lachwekkend.
De Maan heeft 1/6 van de aantrekkings kracht van Aarde.... Vind je het gek dat ze acrobatische bewegingen uit kunnen halen dan ?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 18:48:49 #85
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51333488
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 17:58 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om al die dingen uit te leggen als ze al een keer worden uitgelegd op honderden andere sites. Incluis de NASA site. Wie is er hier nou bijdehand ? Jij gaat af op een paar beweringen van mensen die geen zak weten van natuurkunde. En dat Italiaanse verhaal is ook lachwekkend.
De Maan heeft 1/6 van de aantrekkings kracht van Aarde.... Vind je het gek dat ze acrobatische bewegingen uit kunnen halen dan ?
Kan je net zo goed stoppen met posten hier als je zo beargumenteerd, en het over laten aan mensen die wel bezig zijn met het onderwerp. Dit soort off topic gelul biedt niemand iets nieuws.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:25:41 #86
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_51334781
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:48 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kan je net zo goed stoppen met posten hier als je zo beargumenteerd, en het over laten aan mensen die wel bezig zijn met het onderwerp. Dit soort off topic gelul biedt niemand iets nieuws.
Dat kan ook van jou worden gezegd als je eens de search induikt en een paar oude "maanlanding hoax!" etc. topics opdiept...
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:07:06 #87
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51336393
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 19:25 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dat kan ook van jou worden gezegd als je eens de search induikt en een paar oude "maanlanding hoax!" etc. topics opdiept...
Oh die waar ik toen ook al in postte maar toen nog niet deze filmpjes was tegen gekomen? Bedoel je die?
Ja die hadden inderdaad nog niet deze filmpjes erin.

Oh wacht dat bedoelde je niet te zeggen?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:16:52 #88
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51336757
Weet je ik ben de lulligste niet en ik pak zelf even die debunk-hoax sites erbij:

Vergelijk dit filmpje:

Met deze theorie:

http://www.redzero.demon.co.uk/moonhoax/Landscapes.htm

Scroll naar alles vanaf 2:17. Hier wil ik mijn punt in maken.

Zie je hoe ver die LEM(2:55) zich op die foto's in het youtube filmpje bevind. Op meerdere foto's zie je hem staan, maar nergens lijkt hij hetzelfde.
Daar is totaal geen sprake van een berg die zo groot is als op die debunk site. Waarom niet? Omdat die LEM daar al op de helft van de afstand nog goed zichtbaar is. Op de debunk site willen ze je doen voorstellen dat de LEM zich kilometers van die berg bevind, en je ziet daar ook een piep klein voorwerp op die foto. Zoals ik al zei, is dat totaal niet het geval op de berg in de youtube foto's.
Zoals je op de foto op 2:38 ziet, is de astronaut een stuk dichter bij de berg nu. De afstand gemeten van de grond is een stuk kleiner dan voorheen, toch is de berg niet gigantisch groot geworden. Waarom niet? Dit is een kleine heuvel!!
Dan foto uit 2:48, puur trucage! De Camera is neer gezet bij een rotsblok, en de astronaut erachter stelt zich zo op dat het lijkt alsof we hier met een gigantische steen te maken hebben. Niet alleen speelt de schaduw wel degelijk een grote rol, we hebben hier gewoon met trucage te maken.
Waarom dat ontkennen? Ik mag dan in jullie ogen de natuurkunde hierin niet begrijpen, maar dit kan je me niet wijsmaken.

[ Bericht 10% gewijzigd door Ticker op 10-07-2007 20:26:23 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 20:53:49 #89
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51337992
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:16 schreef Ticker het volgende:
Weet je ik ben de lulligste niet en ik pak zelf even die debunk-hoax sites erbij:

Vergelijk dit filmpje:

Met deze theorie:

http://www.redzero.demon.co.uk/moonhoax/Landscapes.htm

Scroll naar alles vanaf 2:17. Hier wil ik mijn punt in maken.

Zie je hoe ver die LEM(2:55) zich op die foto's in het youtube filmpje bevind. Op meerdere foto's zie je hem staan, maar nergens lijkt hij hetzelfde.
Daar is totaal geen sprake van een berg die zo groot is als op die debunk site. Waarom niet? Omdat die LEM daar al op de helft van de afstand nog goed zichtbaar is. Op de debunk site willen ze je doen voorstellen dat de LEM zich kilometers van die berg bevind, en je ziet daar ook een piep klein voorwerp op die foto. Zoals ik al zei, is dat totaal niet het geval op de berg in de youtube foto's.
Zoals je op de foto op 2:38 ziet, is de astronaut een stuk dichter bij de berg nu. De afstand gemeten van de grond is een stuk kleiner dan voorheen, toch is de berg niet gigantisch groot geworden. Waarom niet? Dit is een kleine heuvel!!
Dan foto uit 2:48, puur trucage! De Camera is neer gezet bij een rotsblok, en de astronaut erachter stelt zich zo op dat het lijkt alsof we hier met een gigantische steen te maken hebben. Niet alleen speelt de schaduw wel degelijk een grote rol, we hebben hier gewoon met trucage te maken.
Waarom dat ontkennen? Ik mag dan in jullie ogen de natuurkunde hierin niet begrijpen, maar dit kan je me niet wijsmaken.
Zoals ik al zei..... Gast je maakt jezelf belachelijk met je opmerkingen.

Doordat de maan geen atmosfeer heeft (althans wel een maar verwaarloosbaar) krijg je geen diepte effect op foto's. Dus een object wat kilometers ver weg is is even scherp als een object wat meters dichtbij staat. Anders ga je even inlezen op wat sites over diepte werking op de maan ofzo......
  dinsdag 10 juli 2007 @ 21:01:14 #90
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51338231
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 20:53 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Zoals ik al zei..... Gast je maakt jezelf belachelijk met je opmerkingen.

Doordat de maan geen atmosfeer heeft (althans wel een maar verwaarloosbaar) krijg je geen diepte effect op foto's. Dus een object wat kilometers ver weg is is even scherp als een object wat meters dichtbij staat. Anders ga je even inlezen op wat sites over diepte werking op de maan ofzo......
Godverdomme wat irritant zeg.
Ik kom met een link waarin de verklaring staat, waarna ik met een uitleg kom waarom dit niet opgaat voor de betreffende foto(s) en weer verwijs je me naar diezelfde link.

Post gewoon lekker niet.

Ohja hier nog de link die verklaard waarom het lijkt alsof er van plaats veranderd is, maar deze verklaard niet hetgeen waar ik op doel.
http://www.clavius.org/bigmt.html

[ Bericht 12% gewijzigd door Ticker op 10-07-2007 21:07:28 ]
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:13:10 #91
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51341251
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:01 schreef Ticker het volgende:

[..]

Godverdomme wat irritant zeg.
Ik kom met een link waarin de verklaring staat, waarna ik met een uitleg kom waarom dit niet opgaat voor de betreffende foto(s) en weer verwijs je me naar diezelfde link.

Post gewoon lekker niet.

Ohja hier nog de link die verklaard waarom het lijkt alsof er van plaats veranderd is, maar deze verklaard niet hetgeen waar ik op doel.
http://www.clavius.org/bigmt.html
Ik probeer je niet belachelijk te maken maar ik verbaas me er echt over wat jij niet snapt aan dieptewerking en verschillende filmhoeken. Begrijp je soms te weinig Engels om die verhalen op die websites te lezen ? Want die leggen vrij duidelijk uit hoe het zit. Ik begrijp dus ook werkelijk niet wat je probeert uit te leggen en wat je precis bedoelt.

Die foto's zijn vanuit verschillende hoeken genomen. En daardoor lijk het alsof het landschap veranderd. Maar doordat er geen atmosfeer is veranderd de achtergrond dus nauwelijks. Die steen die je zien op die foto "opeens" kan zo maar 10 kilometer verder (voor de LEM) zijn genomen. Ook al lijkt het alsof hij er vlak bij ligt. Zo ook voor al die andere zaken waar jij op doelt. Dat komt dus gewoon door de diepte werking.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:30:46 #92
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51341983
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:13 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ik probeer je niet belachelijk te maken maar ik verbaas me er echt over wat jij niet snapt aan dieptewerking en verschillende filmhoeken. Begrijp je soms te weinig Engels om die verhalen op die websites te lezen ? Want die leggen vrij duidelijk uit hoe het zit. Ik begrijp dus ook werkelijk niet wat je probeert uit te leggen en wat je precis bedoelt.

Die foto's zijn vanuit verschillende hoeken genomen. En daardoor lijk het alsof het landschap veranderd. Maar doordat er geen atmosfeer is veranderd de achtergrond dus nauwelijks. Die steen die je zien op die foto "opeens" kan zo maar 10 kilometer verder (voor de LEM) zijn genomen. Ook al lijkt het alsof hij er vlak bij ligt. Zo ook voor al die andere zaken waar jij op doelt. Dat komt dus gewoon door de diepte werking.
Kijk en daar mis je dus het punt, want we hadden laatst al besloten dat de astronauten hun tijd goed nodig hadden aangezien het aantal foto's wat genomen is extreem veel is, vergeleken bij de tijd die ze hier voor hadden.
10KM rijden met een kar die niet sneller dan een fiets gaat lijkt me erg stug, dit duurt behoorlijk lang, en je weet niet eens waar je naar toe gaat aangezien je niet bekend bent op de maan.

Is jouw begrijpend nederlands in dit geval wel helemaal 100%? Want hier op fok! tikken we toch echt op zijn nederlands.

Maar misschien moet ik dingen gaan roepen als dat de vlag wappert, want als ik blijkbaar wat dieper op de materie in ga, ben ik iedereen kwijt.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:41:31 #93
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_51342552
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:30 schreef Ticker het volgende:

[..]

Kijk en daar mis je dus het punt, want we hadden laatst al besloten dat de astronauten hun tijd goed nodig hadden aangezien het aantal foto's wat genomen is extreem veel is, vergeleken bij de tijd die ze hier voor hadden.
10KM rijden met een kar die niet sneller dan een fiets gaat lijkt me erg stug, dit duurt behoorlijk lang, en je weet niet eens waar je naar toe gaat aangezien je niet bekend bent op de maan.

Is jouw begrijpend nederlands in dit geval wel helemaal 100%? Want hier op fok! tikken we toch echt op zijn nederlands.

Maar misschien moet ik dingen gaan roepen als dat de vlag wappert, want als ik blijkbaar wat dieper op de materie in ga, ben ik iedereen kwijt.
Ze hebben wel meer als 10 km afgelegt hoor Anders lees je even de feiten over die afstanden. Die foto kan heel goed gemaakt zijn zoals ik beschrijf.

Ik denk ook dat ik het hier maar bij laat want jij gaat alleen af op verhalen van conspiracy sites zonder daadwerkelijk te vergelijken met andere bronnen die na wat puzzelen duidelijk maken dat jouw theoreeen te weerleggen zijn.

Mijn tip voor jou. Probeer de dingen niet klakkeloos aan te nemen maar probeer ook zelf in te schatten aan de hand van de werkelijke gegevens zoals NASA en andere bronnen die vermelden of de beweringen niet te weerleggen zijn. Zelfs als je er vanuit zal gaan dat NASA die informatie vervalst is nog alles te weerleggen aan de hand van logisch nadenken.

Succes ermee.
  dinsdag 10 juli 2007 @ 23:01:35 #94
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51343463
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 22:41 schreef Buschetta het volgende:

[..]

Ze hebben wel meer als 10 km afgelegt hoor Anders lees je even de feiten over die afstanden. Die foto kan heel goed gemaakt zijn zoals ik beschrijf.

Ik denk ook dat ik het hier maar bij laat want jij gaat alleen af op verhalen van conspiracy sites zonder daadwerkelijk te vergelijken met andere bronnen die na wat puzzelen duidelijk maken dat jouw theoreeen te weerleggen zijn.

Mijn tip voor jou. Probeer de dingen niet klakkeloos aan te nemen maar probeer ook zelf in te schatten aan de hand van de werkelijke gegevens zoals NASA en andere bronnen die vermelden of de beweringen niet te weerleggen zijn. Zelfs als je er vanuit zal gaan dat NASA die informatie vervalst is nog alles te weerleggen aan de hand van logisch nadenken.

Succes ermee.
Indien we foto's nu door elkaar halen klopt dat inderdaad. Dat zou inhouden dat die foto's van de apollo 15 komen :

David R. Scott July 26, 1971 First use of Lunar Rover.

Apollo 15 James B. Irwin July 30, 1971 Astronauts rode over 27 kilometers.

Alfred M. Worden August 7, 1971 First Apollo space walk.

http://www.hq.nasa.gov/of(...)o/welcome.html#chart

Vond het wel weer genoeg voor vandaag.
  woensdag 11 juli 2007 @ 12:10:03 #95
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51356057
Ik vond vandaag op internet het volgende gesprek:

http://edicolaweb.net/nonsoloufo/voiwav11.htm

Volg de link, en beluister wat ze zeggen:
quote:
Landing of Apollo 11 (20/7/1969)
The voices of the astronauts
and the answers from the base in Houston

TEXT OF THE CONVERSATION:
by Alberico Duarte (Pt)

Astronaut 1: Ha! What is it?

Astronaut 2: We have some explanation for that?

--BEEP--

Houston: We have (not), don't worry, continue your program!

--BEEP--

Astronaut 1: Oh boy it's a, it's, it, it is really something (similar to) fantastic here, you, you could never imagine this!

--BEEP--

Houston: Roger, we know about that, could you go the other way, go back the other way!

--BEEP--

Astronaut 1: Well it's kind of (rigged) ha, pretty spectacular ...... god ... what is that there?

--BEEP--

Astronaut 1: It's (hollow), what the hell is that?

Houston: Go Tango, Tango!

--BEEP--

Astronaut 1: Ha! There's kind of light there now!

--BEEP--

Houston: Roger, we got it, we (watched it), lose comunication, Bravo Tango, Bravo Tango, select Jezebel, Jezebel!

--BEEP--

Astronaut 1: ...... ya, ha! ...... but this is unbelivable!

Houston: (we call you up Bravo Tango, Bravo Tango)!
Kan iemand beamen dat dit werkelijk heeft plaats gevonden? Op google is namelijk bar weinig terug te vinden over deze conversatie.. zelfs niet dat het nep zou zijn.
Ik vind de reakties van de mensen bij houston alleen wel wat fake overkomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ticker op 11-07-2007 12:28:35 ]
  zaterdag 14 juli 2007 @ 17:53:51 #96
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51465933
Ben vandaag was bezig geweest met vergelijkingen en onderzoek over The Castle. Het object wat Hoagland gespot zou hebben op een van de frames van AS10-32-4822 die hij verkregen had.
Zoals ik dus zeg 'frames', zijn er meerdere versies van deze frame.

Ik heb er op internet 2 versies van gevonden:

http://keithlaney.net/ApolloOrbitalimages/AS10/AS10-32-4822.jpg

Deze versie welke van een onbekende site komt, maar waar wel de meeste detail in zit, en ook anders is dan de meeste die ik gevonden heb.
En:
http://www.ufo.se/ufofiles/issue_4/4822wuk.html

Deze versie is op meerdere sites te vinden, ook een aantal officiële sites.

Op een andere site vond ik het volgende

http://www.ufo.se/ufofiles/issue_4/castleuk.html

Wat dus duidelijk aangeeft waar ik moet zoeken.

Ik heb de 3 foto's vergeleken in photoshop en ik merk een aantal verschillen aan, feit is dus, dat er werkelijk meerdere frames aanwezig zijn, van een foto waar toch al veel rumoer over is.

Als ik nou de frame van Hoagland zelf kan vergelijken, misschien dat ik het object er dan uit kan halen, maar helaas staat het object nergens op de foto's hierboven.
Erg raar allemaal.

Dit zegt in mijn ogen overigens niet dat Hoagland maar liegt, aangezien het goed mogelijk is dat er dus geknoeid is met de foto's.
Vergelijk bijvoorbeeld alleen al de sterren met de 1e en de 2 foto.
Op de 1e zie je net boven de maan een felle ster, deze is nergens in de 2e terug te vinden. Raar aangezien het de velste ster is, waarom is juist die komen te vervallen bij het overkopieëren?
  zondag 15 juli 2007 @ 11:50:05 #97
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_51484334
Ik ken Keith Laney en weet dat hij de originele beeldplaat met data heeft dus ik kan 'm wel naar het origineel vragen als je interesse hebt.
  zondag 15 juli 2007 @ 14:11:13 #98
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_51488339
Ja als je het orgineel kan bemachtigen kan ik eens oordelen hoe het object er in de frame uitziet.

Op internet zie je wel veel de frame, met dan het object er extra in geplakt. Om aan te duiden dat het zich daar zou bevinden.

Thanks!!
pi_51488719
"We" zij gelukkig niet op de maan geland. Dat was wel de bemanning van de Apollo en wij mochten mee kijken via tv-beelden. De maan die toen nog zo ver af leek te staan is hierdoor dichterbij gekomen. De mensheid blijft nieuwschierig naar wat zich buiten de aarde afspeelt. De maan kennen we nu al min of meer. Het onderzoek in de ruimte blijft interessant. Niet om direct te onderzoeken of daar leven is, maar of mensen van de planeet aarde daar zouden kunnen leven.
  zondag 15 juli 2007 @ 23:11:14 #100
180856 Moondreamer
Don't Lie To Me
pi_51505395
quote:
Op zondag 15 juli 2007 14:24 schreef CARLAK het volgende:
"We" zij gelukkig niet op de maan geland. Dat was wel de bemanning van de Apollo en wij mochten mee kijken via tv-beelden. De maan die toen nog zo ver af leek te staan is hierdoor dichterbij gekomen. De mensheid blijft nieuwschierig naar wat zich buiten de aarde afspeelt. De maan kennen we nu al min of meer. Het onderzoek in de ruimte blijft interessant. Niet om direct te onderzoeken of daar leven is, maar of mensen van de planeet aarde daar zouden kunnen leven.
" De maan kennen we nu al min of meer "

Jonge, we weten helemaal niets van de maan, tenminste "wij" gewone burgers niet.
Er speelt zich op de maan heel wat af, waar wij helemaal niets van weten !
  maandag 16 juli 2007 @ 10:15:13 #101
41051 Rasing
pi_51513927
quote:
Op zondag 15 juli 2007 23:11 schreef Moondreamer het volgende:
" De maan kennen we nu al min of meer "

Jonge, we weten helemaal niets van de maan, tenminste "wij" gewone burgers niet.
Er speelt zich op de maan heel wat af, waar wij helemaal niets van weten !
Hoe, als ik vragen mag, weet jij dat dan wel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')