abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 juli 2007 @ 17:59:39 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_51208059
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 01:44 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Studenten hebben capaciteiten waar de samenleving in zijn geheel van profiteert. Zorgen dat ze hun studie goed volbrengen is belangrijk. Of ben je zo geindoctrineerd door winstmaximalisatie en beperken van de staat dat je dat bent vergeten?
Als studenten zo veel kunnen met hun studie, waarom zou je dan de stufi niet omzetten in een lening? Of vind je dat de samenleving profiteert van mensen die sociale geografie, kunstgeschiedenis, sociologie of een taal hebben gestudeerd en er verder nooit een fuck mee hebben gedaan en in een outbound callcenter werken (als ze al werken)?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_51224157
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 08:08 schreef Seneca het volgende:

[..]

Aangezien die 'luie' studenten later een veelvoud gaan verdienen van Jan met de Pet, en we hier een progressief belastingstelsel hebben, betalen ze hun schuld aan de maatschappij dubbel en dwars weer terug. Ik durf te wedden dat wanneer je over een heel leven gaat kijken, studenten netto MEER betalen.
Nee, je kijkt niet over een heel leven - je kijkt over een heel gemiddeld leven. Dat maakt wezenlijk verschil. Netto-ontvangers en netto-betalers zijn individuen; geen statisch bijeengeraapte groepen.

Is het rechtvaardig - ten opzichte van de later veel belasting betalende studenten- dat ze opdraaien voor alle studenten die netto-ontvanger blijven? Omdat ze doodgaan, flunken, emigreren, kunstenaar worden? Dat het - over alle studenten verdeeld- wel uitkan voor de gemeenschap om de belastingtechnisch succesvolle studenten te laten opdraaien voor de geldkostende medestudenten?
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_51332818
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 06:37 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, je kijkt niet over een heel leven - je kijkt over een heel gemiddeld leven. Dat maakt wezenlijk verschil. Netto-ontvangers en netto-betalers zijn individuen; geen statisch bijeengeraapte groepen.

Is het rechtvaardig - ten opzichte van de later veel belasting betalende studenten- dat ze opdraaien voor alle studenten die netto-ontvanger blijven? Omdat ze doodgaan, flunken, emigreren, kunstenaar worden? Dat het - over alle studenten verdeeld- wel uitkan voor de gemeenschap om de belastingtechnisch succesvolle studenten te laten opdraaien voor de geldkostende medestudenten?
Wat betekent flunken?
  dinsdag 10 juli 2007 @ 19:29:22 #79
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_51334942
quote:
Op zondag 1 juli 2007 02:36 schreef -Hahaha- het volgende:

[..]

Hier zit er wel een kern van waarheid in. En momenteel weet ik hier geen andere argumenten tegenin te brengen..

Zijn er überhaupt hier wel users die goede tegenargumenten voor dit hebben?
Ja, belastingen worden immers bijna nooit verlaagd.
The End Times are wild
pi_51340065
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 18:31 schreef -Hahahah- het volgende:

[..]

Wat betekent flunken?
Flunken betekent dat je een verschrikkelijke loser bent en je school niet afmaakt.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 10 juli 2007 @ 22:23:59 #81
45206 Pietverdriet
pi_51341714
Verdomde stil van de free for all studeren moet gratis kunnen kant.
pi_51349579
quote:
Op dinsdag 10 juli 2007 21:45 schreef Lyrebird het volgende:
Flunken betekent dat je een verschrikkelijke loser bent en je school niet afmaakt.
Ah, bedankt. .
pi_51349620
quote:
Op zaterdag 7 juli 2007 06:37 schreef sigme het volgende:
Dat het - over alle studenten verdeeld- wel uitkan voor de gemeenschap om de belastingtechnisch succesvolle studenten te laten opdraaien voor de geldkostende medestudenten?
Ja, lekker, laten we vooral die snelstuderende studiebollen meenemen in dat gemiddelde, als je ze vraagt wie de minister van Economische zaken is weten ze niet eens het antwoord. En dat bij een economische studie. Maar wel een 9 scoren voor een of ander vaag stamp-tentamen. Succes in je werk hoor jongens als je op je 21ste klaar bent. Het snelstuderen moet juist getemperd worden.
pi_51545664
ynondejo
Survival of the Fittest (= D\'Revo)
  dinsdag 17 juli 2007 @ 03:18:57 #85
10017 Vaan_Banaan
Geen banaanvragen a.u.b.
pi_51546757
Tering wat een ingewikkelde som, de barman zegt 20 korting, maar uiteindelijk geeft hij 21 korting (1 + 1 + 2 + 3 + 4 + 10 = 21) Ja logisch dat je dan bonje krijgt
En trouwens, als mijn maten niet kunnen betalen zuipen we toch lekker bier van de Aldi. Problem solved
En verder vind ik het een nogal calimero verhaal: "Zij zijn groot en ik is klein en dat is niet eerlijk!"
ik ben de dorpsgek
Met een lange jas aan en geen onderbroek.
Loituma
pi_51573303
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, lekker, laten we vooral die snelstuderende studiebollen meenemen in dat gemiddelde, als je ze vraagt wie de minister van Economische zaken is weten ze niet eens het antwoord. En dat bij een economische studie. Maar wel een 9 scoren voor een of ander vaag stamp-tentamen. Succes in je werk hoor jongens als je op je 21ste klaar bent. Het snelstuderen moet juist getemperd worden.
Jaloers? Een jaar eerder klaar is een jaar extra geld verdienen.
  dinsdag 17 juli 2007 @ 21:52:28 #87
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_51573691
quote:
Op woensdag 11 juli 2007 03:38 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

So?

De minister is meestal een economische onbenul. SindsWijers sowieso niemand meer fatoselijks daar geweest. Heinsbroek had zich ten minste nog in de praktijk bewezen. Een student en een werknemer hebben gewoon meer aan kennis van Gordon, Tinbergen, van Sinderen of van Bergeijk..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 18 juli 2007 @ 04:22:57 #88
46960 StefanP
polemicist
pi_51582088
De bovenlaag van de samenleving betaalt disproportioneel veel belasting. 'Arme' mensen (wiens armoede vaak hun eigen schuld is) komen, zeker in Nederland, vaak niet verder dan afgunstig te kijken en te klagen over mensen die meer hebben. Er zijn zelfs politici die voorstander zijn van het nog meer belasten van de rijken! Niet gehinderd door enige levenservaring of kennis, zijn ze van mening dat rijkdom die mensen 'toevallig' overkomen is en dat ze dat maar moeten inleveren voor het algemeen goed (lees: de onderlaag). Dat je rijk wordt door ondernemingszin, initiatief, doorzettingsvermogen en veel op te offeren, dat die rijken de economie draaiend houden - dat komt niet bij ze op. Jaag ze vooral weg, dan kom je er uiteindelijk vanzelf wel achter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 18 juli 2007 @ 04:43:16 #89
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51582116
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 04:22 schreef StefanP het volgende:
De bovenlaag van de samenleving betaalt disproportioneel veel belasting. 'Arme' mensen (wiens armoede vaak hun eigen schuld is) komen, zeker in Nederland, vaak niet verder dan afgunstig te kijken en te klagen over mensen die meer hebben. Er zijn zelfs politici die voorstander zijn van het nog meer belasten van de rijken! Niet gehinderd door enige levenservaring of kennis, zijn ze van mening dat rijkdom die mensen 'toevallig' overkomen is en dat ze dat maar moeten inleveren voor het algemeen goed (lees: de onderlaag). Dat je rijk wordt door ondernemingszin, initiatief, doorzettingsvermogen en veel op te offeren, dat die rijken de economie draaiend houden - dat komt niet bij ze op. Jaag ze vooral weg, dan kom je er uiteindelijk vanzelf wel achter.
Wereldwijd gezien is het zo dat 10% van de mensen de rijken dus 90% van de beschikbare middelen opslokt. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

[ Bericht 5% gewijzigd door Megumi op 18-07-2007 04:52:46 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:09:29 #90
45206 Pietverdriet
pi_51582690
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 04:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wereldwijd gezien is het zo dat 10% van de mensen de rijken dus 90% van de beschikbare middelen opslokt. Dat lijkt mij niet de bedoeling.

[afbeelding]
Het is jou duidelijk dat jij tot die 10% behoord?
  woensdag 18 juli 2007 @ 08:41:33 #91
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_51583044
Verhaaltje verzonnen door een boerenpummel die toevallig veel geld verdient en ziek van zelfmedelijden is.

Als dit een "eyeopener" moet zijn, dan moet je terug naar school.

Nu maar hopen dat kolonisatie op andere planeten nog even duurt, anders stort het westen in vanwege de rijkenmigratie
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_51615128
quote:
Op zondag 1 juli 2007 02:36 schreef -Hahaha- het volgende:

[..]

Hier zit er wel een kern van waarheid in. En momenteel weet ik hier geen andere argumenten tegenin te brengen..

Zijn er überhaupt hier wel users die goede tegenargumenten voor dit hiervoor hebben?
Het verhaal klopt van geen kanten.
Het is te laat, dus ik kan het even niet helemaal in beeld krijgen.
Een fout is de jaloezie van de drinkebroers. Ze zijn nooit jaloers geweest op elkaar, waarom nu wel?
Ook is het een fout, dat de drinkebroers een van hen doodslaan.
Moet even kauwen, maar het verhaal klopt niet.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51615735
quote:

Wat is dat voor een grafiek? Waar is de schaalverdeling op de x-as? Wat zijn de eenheden? Koeien? Eieren? Waar is de schaalverdeling op de y-as? Wat stelt dat zwarte voor? Goh, het lijkt zelfs alsof het merendeel van de wereldbevolking rijk is! Zelfs bij het intrieste wiskunde A zouden de studenten schaterlachen bij het zien van zo'n zielig plaatje. Ach, dan weten meteen waarom al die mensen die met zulke plaatjes dwepen niet rijk zijn.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 19 juli 2007 @ 03:42:43 #94
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51615746
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 03:41 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat is dat voor een grafiek? Waar is de schaalverdeling op de x-as? Wat zijn de eenheden? Koeien? Eieren? Waar is de schaalverdeling op de y-as? Wat stelt dat zwarte voor? Zelfs bij het intrieste wiskunde A zouden de studenten schaterlachen bij het zien van zo'n zielig plaatje. Ach, dan weten meteen waarom al die mensen die met zulke plaatjes dwepen niet rijk zijn.
Nooit economie gehad zeker.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_51615777
Economie - da's inderdaad voor de mensen die geen wis- en natuurkunde gehad hebben. Ik heb voor de lol een vak aan de economiefaculteit als keuzevak genomen en heb zelden zo hard gelachen. Wat een onzin daar werd uitgekraamd en hoe moeilijk de reguliere studenten het desondanks vonden. *checkt* Ik heb er een 8,2 voor gescoord en de zogenaamde 'vooroordelen' over de pretpakketters op het VWO werden wederom bevestigd.
-Mark Steyn
  donderdag 19 juli 2007 @ 03:52:38 #96
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51615820
Deze is wat duidelijker dan.

donderdag 19 juli 2007 @ 03:54:08 #97
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51615829
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 03:46 schreef StefanP het volgende:
Economie - da's inderdaad voor de mensen die geen wis- en natuurkunde gehad hebben. Ik heb voor de lol een vak aan de economiefaculteit als keuzevak genomen en heb zelden zo hard gelachen. Wat een onzin daar werd uitgekraamd en hoe moeilijk de reguliere studenten het desondanks vonden. *checkt* Ik heb er een 8,2 voor gescoord en de zogenaamde 'vooroordelen' over de pretpakketters op het VWO werden wederom bevestigd.
Hahaha ik wist wel wat je reactie zou zijn. Je bent erg voorspelbaar.
  donderdag 19 juli 2007 @ 03:55:39 #98
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_51615839
quote:

[..]

[afbeelding]
Dit plaatje vertelt mij dat mensen die een hoog percentage van het 'world income' ontvangen, rijk zijn. Mooi plaatje. Maar kan ook gewoon in één zin.
Ten percent faster with a sturdier frame
  donderdag 19 juli 2007 @ 04:56:58 #99
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_51616175
quote:
Op donderdag 19 juli 2007 03:55 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dit plaatje vertelt mij dat mensen die een hoog percentage van het 'world income' ontvangen, rijk zijn. Mooi plaatje. Maar kan ook gewoon in één zin.
Boeie
  donderdag 19 juli 2007 @ 12:23:38 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_51623211
quote:

[..]

[afbeelding]
Maar rijken hebben nou eenmaal meer nodig. Je kan net zo goed stellen dat rijkdom een handiap is. Die rijken hebben meer te verliezen, en dan zijn ze zieliger dan die armen. Die rijken zijn alleen maar erg afhankelijk.

Het is maar hoe je het bekijkt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')