quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:09 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hey NegaSado,
Dank je wel voor je legging!
Ik denk dat de kaarten het eens zijn met de stappen die je zet. Je laat zien dat je niet zomaar van de hak op de tak springt, en dat je goed bent in het maken van weloverwogen keuzes. Los van de kaarten denk ik persoonlijk dat, als je in staat bent tot eerlijke zelfreflectie zoals jij, je zeer geschikt bent voor een functie met meer verantwoordelijkheden. Veel mensen haken al af als ze naar zichzelf moeten kijken... Dit kunnen ze niet, of ze doen het niet eerlijk. Bovendien ben je een persoon die onderzoekend bent, en je staat open voor andersmans perspectieven. Je raadpleegt een Tarotlegger en neemt het advies van de kaarten zeer serieus! Ik heb wel vertrouwen in je als ik het zo lees, ik hoop dat dat je inspiratie geeft om jezelf ook te vertrouwen met wat voor je ligt.quote:Mocht je op basis van dit verhaaltje nog tips hebben n.a.v. de kaarten, graag!
Wat kan ik zeggen? Je geeft voor jezelf al de antwoorden. Ik kan er weinig meer aan toevoegen. Het is een baan waarbij je wel slim en vlot moet zijn, zeg je. Je bent in ieder geval slim. Vlotheid, als je het niet meteen bezit, komt met ervaring. De Drie van Zwaarden geeft aan dat je risico moet nemen, je moet durven falen. Onderuit gaan. Smart voelen. Ik denk zomaar dat je moet grijpen naar die nieuwe situatie, ook al brengt ze risico's met zich mee. No pain no gain.quote:Wat betreft kaart Prins der Zwaarden: Het is natuurlijk lastig om te kijken waar deze kaart precies op slaat. Als de kaart op mij zou slaan: ik ben al 2 weken over de nieuwe baan aan het nadenken (weet sinds bijna een week dat zij mij ook willen hebben, maar eerste gesprek is al 2 weken geleden). Echt impulsief is het niet, maar vind het ook wel lastig om er echt over na te denken. Ik wil er wel aan denken en alles afwegen, maar probeer die gedachten ook af te stoten omdat ik het zo moeilijk vind.
Een baan waarbij je vlot en slim moet zijn is het in mijn ogen wel. Keuzes maken is in die baan belangrijk en kunnen niet al te lang op zich laten wachten. Maar ik begrijp dat ik dus rustig mijn eigen tempo moet nemen. Zal ook wel moeten, zeker in het begin, omdat het toch wel weer een totaal nieuwe ervaring zal zijn, waar ik weinig ervaring in heb.
Kan ik wat meer zeggen over de teleurstelling? Wederom geef je zelf het antwoord. Waarom kom je naar mij? Je toont ongelofelijke intelligentie door zelf in staat te zien heel veel verschillende perspectieven te belichten. De Drie van Zwaarden zal een kaart zijn die wellicht kan leiden tot conflict. Accepteer dat sommige mensen je niet meer zullen mogen. Bedenk je ook, dat mensen die het goed bekijken, inzien dat je moet doen wat goed voor je is. Je zult inderdaad zelf ook teleurstelling meemaken. Zoals je zelf aangeeft, er zitten veel haken en ogen aan de baan. Is dit reden het niet te proberen? Het leven is nu eenmaal een feest van tegenslagen. Vooral als je ZELF niet de slingers ophangt.quote:W.b. kaart Drie van Zwaarden: Ik denk wel regelmatig aan weggaan, zeker omdat ik in eerste instantie vorig jaar niet kon blijven (en later toch wel weer, maar dan voor maar 2 dagen ipv 3) en nu loop ik er tegenaan dat ik neit zo blij ben als op mijn andere parttime baan, ook al staat het me niet tegen.
Kun je wat meer zeggen over de teleurstelling? Bij mij of bij anderen? (Bij collega's vast wel, want volgens mij zijn ze op zich wel blij met me en er zijn vorig jaar al heel veel mensen weggegaan). Teleurstelling bij mezelf misschien ook wel, omdat ik dingen graag snel eigen maak en me dat misschien wel tegen zal vallen in deze behoorlijk nieuwe situatie of tegenvallen misschien op een ander vlak?
Als het nu geen kinderdroom is, zal het een kinderdroom zijn als je daarlijk 60 bent. Als je terugdenkt aan deze tijd, en wenst dat je wat meer risico had genomen.quote:W.b. Zes van Kelken: het is geen kinderdroom die ik waar ga maken, heb geen echte droom op gebied van werk, behalve dat ik het leuk wil vinden! Ben wel altijd benieuwd geweest naar dit onderdeel van mijn werkveld en krijg daar niet snel weer de kans voor omdat mijn ervaringen op ander vlak liggen. Maar misschien dus maar doen om het uit te proberen, zoals ik al eerder zei?
Vertrouw op jezelf! Je hebt alles in huis! Alles is al in jou aanwezig, nu moet je het alleen uit jezelf trekken. Realiseer jezelf!quote:Enig zinnig commentaar misschien?
Je geeft goed weer wat de Aas aangeeft. Heel veel mensen kijken heen over de zeeen van mogelijkheden en potentialiteiten die ze hebben. De put is gemaakt om vanuit omhoog te kijken. Om te komen waar je moet zijn, moet je eerst gaan waar je niet thuis hoort.quote:Op maandag 1 oktober 2007 21:34 schreef NagChampi het volgende:
Ik zit op dit moment inderdaad in de diepe put. Maar vanuit deze diepe put is er voor mij wel de mogelijkheid om veranderingen aan te brengen in mijn relaties met anderen; wat meer ten gunste voor mezelf en wat minder ten gunste van anderen. Zat ik niet in deze diepe put, had ik deze ommekeer niet kunnen maken.
Het realiseren van de nut van het ego is iets waar veel mensen niet snel op zitten te wachten. Mensen vinden het ego en de zelf doorgaans naar. Probleem is, de mensen die het ego proberen te vernietigen zijn zeer egoistisch bezig. Voor jezelf kiezen, van jezelf houden, is de moeilijkste vorm van liefde die er bestaat. Liefde voor een ander is de makkelijkste. Dit geeft meteen aan hoe moeilijk liefde voor de zelf is.quote:Zou de barriere die ik overwonnen heb, kunnen zijn dat ik nu eens wél voor mezelf en mijn gezondheid heb gekozen? Ik zit al bijna een maand thuis wegens ‘overbelasting door spanningen en hierdoor onder andere lichamelijk klachten’. Vorig jaar had ik deze klachten ook al, maar na een week ziek thuis ben ik toch weer gaan werken. Nu moest ik van mijn lijf voor mezelf kiezen, mezelf voorop stellen en het werk maar even laten. Er wordt mij vanuit mijn omgeving aangegeven dat men het goed vind dat ik nu naar mijn lijf luister en de tijd neem. Men weet dat dit mij moeite kost. Het conflict zat dus vooral in mijzelf.
Ik ken deze fase zelf ook. Focus op fysiek genot, en het niet kunnen loslaten hiervan. Altijd maar gebogen zijn op het winnen van plezier. Ook ken ik de fase van altijd maar met het intellectuele bezig zijn, en niet met het spirituele. Ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik zo'n eikel ben, want ik begon met Tarot om te bewijzen dat het onzin zou zijn. Gelukkig mislukte dit. Ik kwam er achter dat er een hele wereld achter het rationele zit!quote:In het verleden was er zeker sprake van focus op fysiek genot. Ik ben al een tijd bezig mij te verdiepen in het spirituele, maar was er vooral mee bezig op het cognitieve gebied in plaats van het te voelen in mijn hart. De mogelijkheid door vanuit mijn diepe put aan een nieuw leven te beginnn, waarin ik hou van mezelf en mezelf waardeer, wordt misschien wel door deze kaart weergegeven.
Helemaal met je eens!quote:Het zwaard dat ik in handen heb is zeker krachtig, maar is dat altijd voor anderen geweest. Het zwaard moet nu maar eens gebruikt worden voor mezelf. En inderdaad, de overwinning is nog niet ten einde; ik moet me mijn nieuwe levensstijl nog helemaal eigen maken en als waarheid gaan zien. Dit gaat waarschijnlijk ten koste van wat anderen gewend zijn van mij te krijgen, maar komt het ten goede aan mijzelf. (de een zijn brood...)
Je baalt dat het zover heeft moeten komen? Had je liever een makkelijk leven gehad? Het ergste wat je kunt doen, is vastroesten. Blijf in beweging. De snelheid moet er in blijven. Je moet flexibel blijven. Op dit moment lijkt jouw nieuwe levensstijl misschien helemaal top, maar... Zodra je in haar vastzit, verlies je mogelijkheden. De persoon die zich aanpast aan de situatie is de persoon die met de stroom meegaat. Je eigen stekkie vinden in een woeste rivier betekent ook dat je de klappen van de sterke golfen moet opvangen. Waarom zwem je dan niet gewoon mee met de stroom?quote:De bliksem is wel ingeslagen. Ik zit nu ineens thuis om aan mezelf te werken. Dat had ik nooit gedacht. Maar het gevoel dat het voor de wind gaat... Eigenlijk baal ik er enorm van dat het zover heeft moeten komen. De ‘snelheid’ kan ik ook niet zo goed plaatsen. Misschien dat ik altijd gehaast ben en nu eens even pas op de plaats moet maken. De snelheid moet er dus uit?!
Productie is zeer primitief, ja, maar het wel de basis van alles.quote:Klopt helemaal. Dit heeft mij inderdaad altijd gedreven. Maar ik heb de tijd teveel in de ‘verkeerde’ dingen gestoken. Produceren en werken is niet waar het omdraait in het leven. Deze onderbewuste drijfveer moet ik dus aanpassen.
De kaarten lachen je toe, nu moet jij nog teruglachen.quote:De kansen zie ik wel, ja. De mogelijkheid moet mij nog geboden worden. En welke richting ik met die kansen op moet gaan is mij nog onduidelijk. Ook die weg moet mij nog geopenbaard worden. Qua financiën komt er binnenkort eindelijk een tijd dat ik mij kan gaan richten op materiële zaken. De stabiliteit mis ik inderdaad. Daar ben ik hard aan toe. Te lang is alles te onzeker geweest.
quote:Dat is zeer mooi om te weten. Ik ben een onzeker vogeltje en vraag mij te veel af hoe anderen mij zien. Het is fijn dat ze me zien zoals ik écht ben.
Zeker!quote:Ik moet liefde voor mezelf gaan voelen! Daar hoop ik ook op. Op een betekenisvolle liefdesrelatie met mezelf.
In jouw geval is een gunstige kaart... Hij loopt parallel aan jou. Oogst jezelf, en zaai opnieuw. Verlies je niet in de oogst van nu, want dan groeit er niets nieuws.quote:Prachtig! Ik ben inderdaad zeer geduldig. Op de meeste gebieden dan. En doorzettingsvermogen is ook zeer prominent aanwezig. Mede hierdoor steeds maar weer de schouders er onder gezet en doorgegaan, waardoor ik nu dan lichtelijk opgebrand ben, maar... het is er. Ik wil heel graag veranderen in alle dingen die ik eerder opnoemde, daar is het geduld wat minder goed voor op te brengen, want het gaat een lange weg worden, om dat oude te verwijderen en ruimte te maken voor nieuw. (Hierbij moet ik sterk denken aan je verhaal over de Zenmeester en het theekopje) Deze kaart geeft me wel weer goede moed.
Precies! Je creeert je eigen problemen. Als je zo denkt als je hier aangeeft, versla je jezelf. Jij vormt de blokkades, niets anders. Zelf-medelijden leidt nergens naar.quote:Terwijl ik dus dacht dat het erg negatief zou uitpakken, omdat ik nu niet lekker in mijn vel zit. Aan het begin zei je al dat je geen blokkades zag. Daar was ik verwonderd over, omdat ik alleen maar blokkades zag. Als ik er goed over nadenk, heb je misschien toch gelijk en ben ikzelf degene die de blokkades legt, zie ik beren op de weg, maak ik het mezelf moeilijk.
Precies het doel van Tarot: het verlichten van perspectieven die je zelf nooit had kunnen ontdekken!quote:Je legging heeft me zeker stof tot nadenken gegeven en ik denk ook dat het me echt een stuk kan helpen op het pad dat ik nu wandel.
Ik jou ook.quote:Nogmaals, ik ben je er dankbaar voor!
![]()
Niets fijners dan Tarot leggen! Van het interpreteren van die kaart leer ik zo veel... Op zijn minst zoveel als de persoon voor wie ik duid!quote:
Knap van je dat je stappen hebt genomen om je leven weer zo te krijgen als jij dat wilt!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 01:44 schreef JamesBrownie het volgende:
Zou je nog een legging voor me kunnen doen
Ik heb besloten weg te gaan bij mijn vriend.
Dat zat er al langer aan te komen trouwens maar ik vind het wel eng.
Met elkaar bereik je doorgaans veel meer dan alleen.quote:@ Nega: Ook je tweede toelichting was erg duidelijk en verhelderend. Zelf ben ik in mijn denken nog vaak beperkt tot het in cirkeltjes ronddraaien. Door er met anderen (jou in dit geval) over te praten, onstaan er nieuwe, verfrissende patronen in mijn denken. De cirkel heeft een afslag, zeg maar.
Ik ben er constant mee bezig, maar ik verdien er geen geld mee. Dat kan later altijd nog, nu eerst ervaring opdoen.quote:Doe jij met deze kwaliteiten nog iets in het echte leven of is het alleen voor de hobby?
Ik hoop dat je er iets aan hebt.quote:En dat kaartje met het blauw/rode hart moet ik nog even bestuderen.
Hartstikke bedankt voor deze oppepper!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 00:50 schreef NegaSado het volgende:
[..]
![]()
[..]
Ik denk dat de kaarten het eens zijn met de stappen die je zet. Je laat zien dat je niet zomaar van de hak op de tak springt, en dat je goed bent in het maken van weloverwogen keuzes. Los van de kaarten denk ik persoonlijk dat, als je in staat bent tot eerlijke zelfreflectie zoals jij, je zeer geschikt bent voor een functie met meer verantwoordelijkheden. Veel mensen haken al af als ze naar zichzelf moeten kijken... Dit kunnen ze niet, of ze doen het niet eerlijk. Bovendien ben je een persoon die onderzoekend bent, en je staat open voor andersmans perspectieven. Je raadpleegt een Tarotlegger en neemt het advies van de kaarten zeer serieus! Ik heb wel vertrouwen in je als ik het zo lees, ik hoop dat dat je inspiratie geeft om jezelf ook te vertrouwen met wat voor je ligt.
[..]
Wat kan ik zeggen? Je geeft voor jezelf al de antwoorden. Ik kan er weinig meer aan toevoegen. Het is een baan waarbij je wel slim en vlot moet zijn, zeg je. Je bent in ieder geval slim. Vlotheid, als je het niet meteen bezit, komt met ervaring. De Drie van Zwaarden geeft aan dat je risico moet nemen, je moet durven falen. Onderuit gaan. Smart voelen. Ik denk zomaar dat je moet grijpen naar die nieuwe situatie, ook al brengt ze risico's met zich mee. No pain no gain.
[..]
Kan ik wat meer zeggen over de teleurstelling? Wederom geef je zelf het antwoord. Waarom kom je naar mij? Je toont ongelofelijke intelligentie door zelf in staat te zien heel veel verschillende perspectieven te belichten. De Drie van Zwaarden zal een kaart zijn die wellicht kan leiden tot conflict. Accepteer dat sommige mensen je niet meer zullen mogen. Bedenk je ook, dat mensen die het goed bekijken, inzien dat je moet doen wat goed voor je is. Je zult inderdaad zelf ook teleurstelling meemaken. Zoals je zelf aangeeft, er zitten veel haken en ogen aan de baan. Is dit reden het niet te proberen? Het leven is nu eenmaal een feest van tegenslagen. Vooral als je ZELF niet de slingers ophangt.
[..]
Als het nu geen kinderdroom is, zal het een kinderdroom zijn als je daarlijk 60 bent. Als je terugdenkt aan deze tijd, en wenst dat je wat meer risico had genomen.![]()
[..]
Vertrouw op jezelf! Je hebt alles in huis! Alles is al in jou aanwezig, nu moet je het alleen uit jezelf trekken. Realiseer jezelf!
Dat laatste klopt wel. Ik heb anderhalf jaar thuis gezeten in de ziektewet en daar zat ik niet voor niets. Het is zeker een periode geweest waarin ik minder actief was.quote:Op maandag 1 oktober 2007 06:20 schreef Spellmeista het volgende:
Ik wilde er nog even op ingaan. Misschien dat je het dan beter kan plaatsen. Ik denk nu ik het zo lees dat het woord verveling niet goed "uit de bus komt", trouwens nog bedankt voor je reactie ten eerste. Je zegt in je verhaal dat je gestopt bent met iets. Zie je dat op de kaart terug? Het kunnen ook momenten van verveling zijn of bijv. dat je je door de situatie wat minder actief bent gaan gedragen.
Daar heb ik eigenlijk geen last van gehad. Ik heb even de tijd genomen om bij te komen maar ben ook direct begonnen met het zoeken naar nieuwe mogelijkheden. Het is wel een gevaar dat op de loer ligt natuurlijk in zo'n situatie maar daar ben ik me ook altijd van bewust geweest. Ik houd niet van de slachtofferrol dus ik zorg altijd dat ik zelf de touwtjes in handen heb. Passief ben ik dus niet geweest en ik zie het mezelf ook nog niet worden eigenlijk.quote:Daarbovenop liggen de staven 8. Wat ik wil zeggen met het minder actieve en dat je bijv. een opleiding bent gaan doen is dat je misschien moet uitkijken dat het niet helemaal zullen we maar zeggen overslaat. Om wat voorn precieze reden je ook minder bent gaan werken iets heeft ervoor gezorgd dat je je op een gegeven moment wat passiever op bent gaan stellen. Of het nu een lichamelijke beperking is of geestelijk, de staven die het heftiger maken kunnen er voor hebben gezorgd dat je juist in de situatie bent gekomen waarin je verzeild bent geraakt. Dit is dan vaak, weet ik uit ervaring ook een psychisch proces wat bij je in kan sluipen.
Nogmaals bedankt Spellmeista. Vond het leuk om dit een keer mee te maken.quote:kelken 3 moet je denk ik meer zien als dat je momenteel met de huidige opleiding bent gestart en dat dit heel waardevol kan uitpakken in de toekomst.
de keizerin: is een wat meer diepere kaart naar mijn mening en verteld gaat wat dieper in op jou als persoon. Meer je essentie die naar boven komt of gaat komen.
Afnemende kracht bij de maanimpuls is iets wat heel kort afneemt. Ik zie het in deze legging meer dat je een opleiding bent gestart en dat je daar heel vreugdevol over was. Je hebt het aan je omgeving verteld en je begint hem met goede moed(primaire impulskelken 3)
De laatste kaart(de hogepreisteres) laat wat meer zien over de diepere zin van alle kaarten die in de legging liggen. Het wordt ook wel het geheim genoemd omdat tarot eigenlijk een spel is en je het ook als een soort "spel" moet zien waar de legger een beetje mystiek in het geheel brengt. Toevallig hoort dit bij deze uitgebreide legging. De laatste kaart wordt omgedraaid bij een grote arcana kaart(dit zijn de wat "heftigere" kaarten), maar in dit geval was het een kaart van de kleine arcana, dus ik mocht hem niet omdraaien.
MinderMutsig, bedankt voor je reactie iig. Je mag nog steeds zaken vragen. Het is voor mij een tijd geleden dat ik zo via internet voor iemand anders heb gelegd. Laat verder ook even je fantasie over de kaarten rollen..kijk eens goed naar de afbeeldingen op de foto ook. Misschien zijn er andere raakvlakken of vindt je deze uitlegging hierboven wat relevanter en begrijpelijker.
quote:Op woensdag 3 oktober 2007 13:15 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Hartstikke bedankt voor deze oppepper!Ik heb gisteren nog een gesprek gehad met iemand die me inhoudelijk wat meer kon vertellen over de 'nieuwe' baan (m.n. de doelgroep) en daardoor ben ik wel meer 'gerustgesteld', ook al zal het heftig blijven. Ik heb nog 2 vragen aan de manager die ik nog wel beantwoord wil hebben, maar ik voel nu innerlijk al veel meer rust omdat ik besloten heb dat ik deze nieuwe uitdaging aan ga! (ondanks dat het spannend blijft) Dit komt met name door wat meer helderheid door dat gesprek, maar jouw reactie is toch ook wel even fijn
.
Hier houd ik me nog niet zo veel mee bezig, dus niet echt. Ik wil hier in de toekomst nog wel in duiken, maar daar heb je nu niets aan, natuurlijk.quote:Duidt je ook dromen?
Neem de tijd hoor!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 15:58 schreef yvonne het volgende:
NS, ik kom zéker nog op je terug hoor, maar ben tot zondag laat druk, misschien vrijdag nog even
Wat aardig dat je het nog even na hebt gevraagd. Alleen zijn de reacties zo, dat het lijkt alsof de situatie niet helemaal helder is. Ik lees in de laatste reactie iets over een fulltime baan, maar die keuze is er niet en dat wil ik ook eigenlijk nietquote:Op woensdag 3 oktober 2007 18:46 schreef NegaSado het volgende:
[..]
![]()
Ik nog eventjes bij anderen om raad gevraagd betreffende de vage Drie van Zwaarden. Ik zal hier wat dingen plaatsen die door anderen zijn opgeworpen, misschien heb je er iets aan!
Although 3/Pents is the issue, the 6/Cups was the outcome, and that's not about money. That's about nostalgia, going home again. You might want to ask the querent which of the jobs is most likely to lead him into the career he's wanted since childhood. 3/Swords likely is saying that he can't work all three jobs, but it might be suggesting that he surrender not the two part-time jobs, but rather, keep only that job which is likely to lead him back to his original, childhood heart's desire. It might be saying, in the end, that he has to accept that two of these swords (jobs) are hurtful to his dearest ambition and dream, and that this childhood dream is of more importance than money or backing.
Remember the "What not to do" position there. Do not be the clever prince of swords. Be, instead, the one who considers what their heart wants and needs (3/Swords).
En...
3 swords says to confront the issue head on, it may be painful having to make the decision to leave and go to the full time job, but at the end of the day the decision will need to be made. The 3 swords is about separation and is telling her to do just that, it maybe an upheaval in the beginning and she may experience some loneliness in her new job but it is a necessary thing for her to do.
Ok, dat dacht ik al, maar ik zeg het toch maar even. Zelfs al had je mijn nickname genoemd, dat zegt mensen dan toch nog niksquote:Op woensdag 3 oktober 2007 19:33 schreef NegaSado het volgende:
Tja, die mensen weten natuurlijk weinig van de situatie af. Ik ben beknopt geweest en heb gevraagd wat de kaarten zeggen in relatie tot iemand die van 2 banen naar 1 wil gaan. Persoonlijke informatie verspreiden van al mijn 'clienten' vind ik niet echt fijn, daarom heeft de ene het over 'he' en de andere over 'she'.
Heb je Psychologie gestudeerd?
Cool! Dat was in eerste instantie ook mijn richting, heb een poosje stage gelopen in het onderwijs. Onvergetelijke tijd.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 20:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ok, dat dacht ik al, maar ik zeg het toch maar even. Zelfs al had je mijn nickname genoemd, dat zegt mensen dan toch nog niks. Maar zo is het ook prima hoor
Heb inderdaad psychologie gestudeerd ja.
Komt hij!quote:Op zondag 30 september 2007 20:32 schreef sararaats het volgende:
wil graag een legging voor m'n verliefdheden
ben 28 en kom uit Gooreind-Wuustwezel
Niet schrikken!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:25 schreef sararaats het volgende:
wow heftig
1 ding is wel waar: ik ben ongelooflijk eigenwijs
Kijk nu eerst eens naar jezelf en hoe JIJ erin staat. Laat even welke ander dan ook er even buiten. Geef dan eens feedback op wat je denkt dat er staat.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 00:00 schreef sararaats het volgende:
bedoel je nu met yvonne of met een andere vrouw?
heb het vluchtig gelezen @ morgen ga ik er eens rustig voor ziiten.
als ik het goed begrepen heb, de Drie Staven "deugd" heeft te maken met het feit dat ik die cursus sterrenkunde ga volgen.quote:Op woensdag 3 oktober 2007 22:13 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Komt hij!
Weer eens stapeltjes gemaakt, is een tijdje terug. Heb als een zombie zitten schudden eigenlijk, was even verloren in gedachten. Flink geshuffled dus.
http://sadocles.nl/legging13.JPG
Als ik deze legging even snel bekijk (in relatie tot je vraag, de liefde), dan zie ik een duidelijk thema. Ik kan nu even moeilijk omschrijven wat dit thema precies is... Maar het is er wel, er loopt een rode draad door deze lezing.
Ik begin in het midden, de twee op elkaar geplaatst kaarten. Deze gaan over huidige impulsen, de dingen die je op het moment ervaart. De eerste kaart, onder de dwarsliggende kaart, is de Negen van Zwaarden, 'wreedheid'. Het is een tamelijk onheilspellende kaart; op de afbeelding (die je hier niet goed kunt zien) staan negen zwaarden, waar bloed van afdruppelt. Dit wordt ook wel de 'nachtmerrie' kaart genoemd. Je hebt slapeloze nachten, zwaarmoedige dagdromen, hebt een gevoel van onmacht en bent in paniek. Echter, de grote les van deze kaart is dat... Het dromen zijn. Het is dus niet 'echt'. Je gevoelens van onmacht worden door jezelf veroorzaakt, hoe moeilijk dit misschien ook is om in te zien. De kaart moedigt aan door illusies heen te prikken.
Dan de andere impuls. Deze is gunstiger. Negen van Schijven, 'gewin'. Als je door de illusies die je voor jezelf opwerpt heen kijkt, dan zie je dat je bepaalde kansen hebt. Er bieden zich situaties aan waar je iets aan hebt. De kaart van stom geluk, is het een beetje. Een plotselinge gunstige wending!
Dan de bovenste kaarten, die gaan over invloeden die op het moment op jou inwerken. De kaarten staan van links naar rechts voor de wassende maan, de volle maan en de afnemende maan.
De kaart rechts is de Vijf van Bekers, 'teleurstelling'. De afnemende invloed is dus teleurstelling, het verwerking van pijnlijke inzichten. Niet krijgen wat je wilt, onvervuld achter blijven.
De huidige invloed is de Prinses van Bekers. Dit kunnen verschillende personen zijn. Of jij bent een Bekers Prinses, of iemand in jouw omgeving. De Bekers Prinses is een verleidelijke vrouw, die jeugdigheid uitstraalt. Ze is romantisch en verlangt naar emotionele banden. Ze inspireert nieuwe relaties met andere mensen en is liever niet alleen.
Dan de winnende invloed, Drie van Staven, 'Deugd'. Op creatief gebied sta je voor uitdagingen. Je bent met iets bezig of staat op het puntje te beginnen, en dit is goed voor je. Het is een kaart van vitaliteit, gezond bezig zijn.
Dan de onderste kaarten. Allereerst ligt er links, op de positie van wat in het duister ligt (wat je niet ziet en onderbewust is) de Dwaas. Deze kaart geeft aan dat je avontuurlijk doch naief bent. Je trekt je niet veel aan van anderen en doet wat je wilt. Je luistert naar je eigen impulsen. Je experimenteert graag met nieuwe dingen.
Dan helemaal rechts ligt de Kluizenaar, omgekeerd. Deze kaart ligt op de positie over waar je je bewust van bent, wat je weet. Deze kaart versterkt de onbewuste Dwaas in jou, maar op negatieve manier. Allereerst geeft deze kaart aan dat je niet graag op jezelf bent, dat je een afschuw hebt voor het kluizenaarschap. Op deze manier mis je inzichten die je nodig hebt. Je weet dat je tijd voor jezelf nodig hebt, maar je doet het niet. De Dwaas versterkt deze kaart in de negatieve manier omdat je het advies van anderen in de wind slaat. Je luistert niet echt naar wat je omgeving aangeeft en gaat je eigenwijs eigen weg.
Dan een kaart die een geheim verschaft. Vijf van Schijven, 'getob'. Door gefrustreerd te zijn, los je niets op. Deze kaart gaat hand in hand met de Negen van Zwaarden. Als je het idee blijft hebben dat niets loopt, dat de situatie uitzichtloos is, geef je toe aan de illusies, die juist doorbroken moeten worden.
Dan de uitkomst, de toekomst. De Zwaarden Prins. Dit is een kaart van actie, slimheid en snelheid. Er komt iemand in jouw leven die deze eigenschappen bezit, of deze persoon is er al, of jij wilt zelf een Zwaarden Prins zijn. De Zwaarden Prins gebruikt vooral zijn hoofd en verzet zich graag tegen de gevestigde orde.
Het thema wat ik eerder wilde aangeven is... Kijk door de illusies heen, doorbreek ze, en zie wat voor een geluk je eigenlijk hebt! Als je dit niet kunt doen, zul je in cirkeltjes lopen. De Dwaas en omgekeerde Kluizenaar geven ongelofelijke eigenwijsheid aan... Stel je open voor advies van anderen en leer hier van. Illusies die je zelf maakt zijn zonder hulp van buitenaf soms moeilijk weg te vechten. Vooral omdat deze legging aangeeft dat jij nog al in je eigen wereldje zit. Gebruik de gunstige invloed van de Staven Drie om de kracht te krijgen iets aan je situatie te doen. De Negen van Schijven geeft aan, ook al is het niet echt een sterke hint, dat er misschien weleens een lotsspeling zou kunnen zijn, waardoor iets wat je wilt in je bereik komt. Echter, je moet het moment dan wel kunnen herkennen! Wees scherp als de Prins van Zwaarden, en gebruik zijn slimheid om inzicht te krijgen, inzichten die je MOET verkrijgen, of je nu wilt of niet. Dit wordt onderstreept door de Kluizenaar!
Maandag ben ik dus naar deze bloemenseance geweest..quote:Op maandag 23 juli 2007 00:08 schreef So_Addictive het volgende:
[..]
Ik ben uitgenodigd voor een bloemenreading van dezelfde man, dat zal ongeveer over een maand gaan gebeuren
Hij komt uit Valkenswaard en er zijn daar in de buurt binnenkort beurzen waarbij ook een aantal lezingen worden gehouden (waarvan 1 van hem)quote:Op donderdag 8 november 2007 14:02 schreef Geartsjuh het volgende:
Hij klinkt als een heel helder medium. Grappig dat je dat zweten noemt. Ik zie dat zelf ook vaak bij de betere mediums als ze iets heel helder doorkrijgen: zweten of juist kippenvel. In welke omgeving werkt deze man? Komt ie ook op beurzen?
Ja leuk!quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:58 schreef Geartsjuh het volgende:
*kick*
Zijn er nog mensen die een legging willen?
Wil jij een legging? Zo ja, kan je me dan even je vraag + gegevens als naam en geboortedatum (voor zover je die wil geven) naar me PMen?quote:
Ah, mooi zo. Dan leg ik wel voor JamesBquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:18 schreef kruimel_20 het volgende:
hoi !
ik leg ook tarotkaarten, dus als er interesse is wil ik ook wel een kaartje leggen
Het mag met een vraag , of de vraag wat je essentie is of gewoon een kaart.
Ik leg kaarten met het deck van Aleister Crowley.
Zie PM.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:33 schreef JamesBrownie het volgende:
Wil je verder nog iets weten.?
Het gaat om de relationele sfeer.
quote:Op maandag 1 oktober 2007 07:59 schreef Electro-Worm het volgende:
Mag ik ook een leggingPm maar voor dinges enzo.
Dankjewel![]()
Ik kom er later op terug (kan paar dagen duren, maar ik laat zeker iets weten)quote:Op zondag 9 december 2007 21:53 schreef MNR het volgende:
Legging voor JamesBrownie;
Heb 3 dingen voor je gedaan:
1) een keltisch kruis (doorsnee tarot)
2) een Fortune card voor je getrokken
3) een kaart voor jezelf uit het spirituele alfabet
Keltische kruis
1 dit is het / hierom gaat het > kelken aas
nieuwe relaties, krachtige emoties, liefde, huwelijk of moederschap
Deze kaart staat symbool voor het gevoel. Een wereld van emoties dus. De kaart geeft een overvloed van goedheid aan. Er is ook emotionele groei en vredige, liefhebbende emoties.
Duiding:
- een nieuw begin of frisse start
- waarschijnlijk op het gebied van relaties of gevoelsleven
- kracht van gevoel (zo sterk dat de kelk overstroomt)
- het zuiverste aspect van emotionele energie en duidend op de winst die kan worden behaald uit een liefhebbende relatie.
2 dit kruist het / dit komt er bij > geliefden (omgekeerd)
beproevingen en mogelijkheden die te maken kunnen hebben met relaties
Deze kaart vond ik akelig liggen op deze positie. Deze kaart duidt vaak op een keuze. De man op de kaart staat tussen 2 dames welke symbool staan voor het spirituele en het sensuele en hij kan niet kiezen. Boven hem vliegt Cupido die een pijl op hem (zijn hart) wil richten om zijn keuze te beinvloeden. Oftewel.. de man kan het beste zijn hart volgen.
De kaart geeft aan dat de man in een dilemma zit.
Duiding:
- aanmoediging om over je opties na te denken en een besluit voor te bereiden
- onze methode voor het nemen van een beslissing is niet altijd goed doordacht en wordt vaak bepaald door wat we verlangen ipv wat goed voor ons is
- het is wijs om na te denken over de gevolgen van onze keuze en naar de gevolgen die gepaard gaan met het besluit dat wordt genomen
- deze kaart duidt op in een kwestie waarbij een beslissing grote persoonlijke gevolgen heeft.
3 hierop rust het / dit wordt vermoed > kelken 8 (omgekeerd)
zich afwenden van het bekende, het onbekende tegemoet gaan
Een pijnlijke kaart.. als je het mij vraagt. Deze kaart laat een persoon zien die met veel zorg 8 kelken op elkaar heeft gezet. Hij/zij heeft veel aandacht besteed tijdens het neerzetten van die kelken en nu kijkt hij/zij naar die kelken alsof het allemaal niets meer voorstelt. Hij loopt langs ze af alsof wat hij gepresteerd heeft niets meer betekent of niet meer voor hem werkt.
Hij loopt nu de berg op.. naar iets met een hogere waarde, met nog meer intensiteit en diepere betekenis dan wat hij/zij tot nu heeft heeft gekend.
Duiding:
- het is tijd om iets uit het verleden los te laten
- er is veel energie gestoken in een relatie of een project
- deze moet worden achtergelaten
- de enige juiste reactie op dit moment is weglopen (als dat nu niet duidelijk is, zal dat later duidelijk worden)
- er is vertrouwen voor nodig om het bekende achter te laten, maar in deze situatie is dat het beste
4 zo was het hiervoor / dit heeft ertoe geleid > gerechtigheid (omgekeerd)
rationeel denken, onpartijdigheid, eerlijkheid, evenwichtigheid van geest
Een kaart die een thema van geestelijke helderheid afgeeft. De behoefte om logische oplossingen voor moeilijke problemen te zoeken. Alles het liefste in evenwicht (waarheid, rechtvaardigheid).
Duiding:
- zaken moeten door een onpartijdige bril worden gezien
- gebruik ratio en denkprocessen om probleem/situatie in te schatten
- alle beweegredenen dienen zorgvuldig te worden afgewogen
- behoefte om logisch na te denken over een probleem
5 dit bekroont het / dit wordt ingezien > pentakels aas
financiele zaken op een stevige basis, goede vooruitzichten voor zakelijke ondernemingen
Deze kaart geeft aan dat je zoekt naar een balans tussen spiritualiteit en verlangen. Meestal heeft deze kaart te maken met geld, maar ze hoeven zich niet altijd bezig te houden met financiele zaken.
Duiding;
- nieuw krachtig begin op materiele of praktische vlak
- biedt uitzicht op een nieuwe basis (vaak op het gebied van materiele zaken)
- hypotheek, lening oid of zelfs een basis in je persoonlijke leven
- successen hangen af van hoeveel er in wordt geinvesteerd
6 dit komt erna / zo gaat het verder > zegewagen
moeilijkheden overwinnen, ruzies en strijd met een positieve uitslag
Je ziet een kaart met 2 paarden die allebei een richting optrekken. Allebei de kanten hebben iets, maar de kanten zijn tegenovergesteld in hun verlangen. De man/vrouw op de wagen moet deze paarden temmen om de kanten onder controle te houden.
Duiding;
- fase van innerlijk conflict
- de man/vrouw heeft moeite om zijn paarden in bedwang te houden, wat duidt op tegenstrijdige gevoelens
- kies de middenweg (maar dat is niet altijd even makkelijk)
- conflicten of twisten in uw omgeving
- hartstocht: je gevoel van verlangen is aangewakkerd
- gevoel van kalmte en balans nodig om een stabiele staat te bereiken.
7 dit is de vragensteller / zo ziet hij het > zwaarden ridder (omgekeerd)
opschudding, verdeeldheid en verstoring, opwinding en verandering
Dit is een ruiter op zijn/haar paard en dit paard vliegt bijna de lucht in, zo wild is het. De ruiter is klaar voor alles wat er op hem/haar afkomt. Laat maar komen, denk je en snelheid, haast en actie spelen hierbij een rol. Er is dus haast bij!
Duiding;
- tijd van activiteit en een behoorlijke dosis chaos
- zoektocht
- de ruiter zoekt naar verandering en informatie
- kan wijzen op iemand die in je leven treedt en een transformatie bij je teweeg brengt
- de ruiter kan niet tegen sleur.
8 hier vindt het plaats / zo zien anderen het > staven 4
beloning, rust en dankzegging volgend op een periode van hard werken
Ja, dit is een vrolijke kaart. Hier wordt een belangrijke prestatie gevierd. Het is gewoon een vrolijke kaart
Duiding;
- aanwijzing voor de tijd
- eren van prestaties
- vreugdevolle vieringen
- tijd nemen om te ontspannen en waardering te tonen voor de gedane inspanningen
- gelukwensen moeten openlijk gedaan en geaccepteerd worden!
9 hoop en vrees / verwachingen en angsten > staven koningin (omgekeerd)
een hartelijk, bekwaam persoon die zaken en prive succesvol combineert
Een trotse, zelfverzekerde vrouw (ook met macht en gezag). Toewijding aan het persoonsleven en gezinsleven.
Duiding:
- veelzijdig, energiek persoon die in staat is veel taken te doen en ze succesvol af te ronden
- persoonlijke leven is erg belangrijk
- een nieuw persoon die vol energie en enthousiasme is
- of je zult die eigenschappen zelf moeten ontwikkelen (vooral als er weinig balans in je leven is)
10 daarheen leidt het > zwaarden schildknaap (omgekeerd)
jeugdige intelligentie, een snelle geest, met het risico op loze kletspraat
Je hebt iets nieuws in je hoofd, een nieuw idee. Het kan onheilspellend zijn.. de lucht kan zich samentrekken. Dat idee kan goed of slecht uitpakken.
Duiding:
- nieuw begin qua denken en kennis vergaren
- interesse in nieuwe onderwerpen
- zie het als een beginstadium
- verlangen naar kennis en/of originele gedachten
- neiging tot loze of zelfs kwaadaardige kletspraat wat behoorlijk destructief kan (!) zijn
Deze kaart viel uit de stapel: kelken 3 (omgekeerd)
Deze kaart viel uit de stapel terwijl ik aan het schudden was. Welke erop kan duiden dat er een derde in het liefdesspel aanwezig is.
Fortune card
Een kaart die helpt richting te geven voor jou > The Raven
De raaf is een voorteken of waarschuwing van een slechte voorbode. Deze donkere voorbode is een schepsel/werktuig van schaduw en een aaseter tussen de ondergang/vernietiging. Duisternis doemt op aan de horizon. Neem jezelf in acht.
Heb ook even gekeken voor je welke kaart er onderop de stapel lag (om een betere interpretatie te bewerkstelligen > Maiden
Jong en naïef, de maagd/jonkvrouw vertegenwoordigt onschuldigheid, hoop en loyale vriendschap. Zij omvat puurheid en emotioneel verlangen. Let op het advies van een nabije en vertrouwde vriend. Een nieuwe relatie bloeit op.
Spirituele alfabet
MEDEDOGEN
Als mededogen jou ten deel valt, open dan je hart. En zie vanuit je hart om je heen. Ervaar de liefde en compassie die ook jij in je Hart draagt. Het is een warme, zachte en krachtige energie waar op deze wereld veel van nodig is. Bied ook jouw vermogen tot Mededogen aan de wereld èn aan jezelf.
Deze kaar lag onderop (dus voor betere interpretatie)
IDENTIFICATIE
Als je identificatie krijgt dan worstel je misschien met gevoelens van controle over je omgeving of afhankelijkheid daarvan. Identificatie maakt een verbinding tussen jou en de ander. en dat kan heel benauwend aanvoelen. Identificatie zegt jij bent van mij, of ik ben van jou. En dus moet jij doen wat ik wil of ik ben aansprakelijk voor wat jij doet, of omgekeerd.
Goed, tot dusver de duiding van de kaarten voor jou. Ik hoor graag wat je ervan vindt.
Nou moe.. mijn eerste indruk was dat het een verwarrende legging was. En dat is mijn tweede indruk nog steedsquote:Op zondag 9 december 2007 23:28 schreef Geartsjuh het volgende:
Conclusie
De kwestie waar het om gaat iets waar je je zorgen over maakt en waar jij je van af wilt wenden, het geeft je een zwaar gevoel. De tweede kaart geeft aan dat de dingen niet gaan zoals jij wil dat ze gaan. De derde en vierde kaart zeggen jou zelf misschien meer, maar de vijfde is vrij duidelijk: geduld en volharding zullen ervoor zorgen dat het naar een goed einde loopt. Toch zit er wel wat strijd en discussie in de toekomst volgens de zesde kaart. De zevende is heel duidelijk en geeft aan dat je het gevoel hebt vast te zitten en geen kant op te kunnen. Ik vind zelf het verband met de tiende kaart daarmee frappant, het resultaat geeft toch aan dat als je zo doorgaat zoals je nu doet je inderdaad het risico loopt om vast te zitten in een gouden kooi. Maakt dat jou echt gelukkig? De achtste en de negende kaart geven aan dat zowel je omgeving als jijzelf streven naar een positieve uitkomst.
Ik hoor graag van je wat je er van vindt. Als je nog een foto wil van de legging kan ik die alsnog voor je uploaden. Succes ermee!
myxomatosekonijnquote:Op dinsdag 4 december 2007 13:16 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Als iemand van jullie wil mag 'ie er voor mij ook wel weer een doenBijv. betrekking op werk, liefde of algemeen
Nega! Heb toevallig nog een aantal keer aan je moeten denken de afgelopen dagen!quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:53 schreef NegaSado het volgende:
Leuk dat het balletje weer is gaan rollen hier.
Zelf ben ik uiteraard nog steeds actief op dit gebied, maar in plaats van leggingen, bied ik nu een cursus aan!
http://youtube.com/watch?v=ewOieQTV21I
Veel kijkplezier, drop me a line als je het leuk vindt. Uiteraard komen er nog meer delen aan, die zijn nog in de maak.
Elviquote:Op dinsdag 11 december 2007 22:51 schreef Elvi het volgende:
Ik kom ook weer ff langs hoorMet een verzoek uiteraard
Ik heb net mn oude readings doorgelezen en op 1 na zijn ze geen van allen 'uitgekomen'
Alleen die van Jogy is nog steeds van toepassing (maar dat was dan ook meer een algemene).
Ik heb nu wel een wat gerichtere vraag. Ik wil volgend jaar graag stage lopen in de VS maar ik twijfel heel erg of dat echt wel wat voor mij is... DUs de vraag is: moet ik naar de VS of moet ik hier blijven?
Geboortedatum: 06-09-1983
Plaats: Gouda
Hoi Ladybird,quote:Op dinsdag 11 december 2007 19:47 schreef -ladybird- het volgende:
Wie tijd en zin heeft mag voor mij ook een legging doen!
Heb wat problemen op het psychische gebied, klinkt zwaar maar valt op zich wel mee. Heb het gevoel dat ik vast zit en ergens anders hulp vandaan moet zoeken om deze problemen op te lossen. Misschien dat kaarten wat meer wijsheid brengen voor mij?
Geboorte datum: 21-06-1984
Plaats: Amsterdam
Thanx!
Gedaan!quote:Op donderdag 13 december 2007 12:45 schreef kruimel_20 het volgende:
[..]
Hoi Ladybird,
misschien kun je mij een PM sturen? Dan kan ik wellicht beter een vraag formuleren.
Ik neem die van jou wel voor mijn rekeningquote:Op donderdag 13 december 2007 17:02 schreef Electro-Worm het volgende:
Nog steeds niemand die mijn legging wil doen he
Dank je wel voor de legging Kruimel20quote:Op dinsdag 11 december 2007 12:37 schreef kruimel_20 het volgende:
[..]
myxomatosekonijn
Werk : Bekers 6 (Genot)
Liefde: Staven 3 (Deugd)
Algemeen: Staven 8 (Snelheid)
Werk : Bekers 6 - Genot
Dit word gezien als een van de beste kaarten van het spel, het is een harmonie. Het is jezelf goedvoelen in een harmonie die geen moeite kost. Het is geen oppervlakkige kaart, het is het begin van succes.
[ afbeelding ]
Liefde: Staven 3 - Deugd
Staven 3 geeft aan de je ware ik naar boven komt. Dit is een gebeurtenis die vaststaat, daardoor kan je wat arrogant en trots worden , je bent je er misschien niet van bewust dat juist hierdoor je ware ik vertraagd word. Het is misschien vertraagd maar kan niet gestopt.
[ afbeelding ]
Algemeen staven 8 - Snelheid
Hiervoor heb je op je laatste loodjes gelopen, uit evenwicht en een harde strijd gevoerd de niet te overwinnen leek. Nu zijn die elementen weggenomen en getransformeerd.De grote problemen zijn/zullen in korte tijd verdwijnen.
[ afbeelding ]
Ik heb het crowley deck gebruikt. Als je meer wilt weten , of nog andere vragen hebt laat het me weten (kan via pm)
Nog geen reactie gehad, dus nogmaals een verzoekje. Zou graag wat meer willen weten op het gebied van werk. Heb niet echt een specifieke vraag, maar het gaat meer om de richting die ik het beste op kan gaan.quote:Op zondag 9 december 2007 22:18 schreef Janieke het volgende:
Als er iemand tijd heeft...Ik zou ook graag een legging willen!
Ik sta eigenlijk best wel perplex van bepaalde reacties van jou uit dit topic. Wat is nu eigenlijk een doodskaart? Las ik op een andere paginaquote:Op dinsdag 11 december 2007 19:53 schreef NegaSado het volgende:
Leuk dat het balletje weer is gaan rollen hier.
Zelf ben ik uiteraard nog steeds actief op dit gebied, maar in plaats van leggingen, bied ik nu een cursus aan!
http://youtube.com/watch?v=ewOieQTV21I
Veel kijkplezier, drop me a line als je het leuk vindt. Uiteraard komen er nog meer delen aan, die zijn nog in de maak.
Ehmmm... Ik volg het niet. Wat bedoel je precies?quote:Op zondag 16 december 2007 16:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik sta eigenlijk best wel perplex van bepaalde reacties van jou uit dit topic. Wat is nu eigenlijk een doodskaart? Las ik op een andere pagina
quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:25 schreef NegaSado het volgende:
[..]
Ehmmm... Ik volg het niet. Wat bedoel je precies?
Ik las die... Ik dacht meteen: Mazzel dat het niet om een fysieke dood gaat. Neem aan dat je dat ook niet zou zeggen? Ik vond die voorspelling gewoon even engquote:Dan de kaart van de blokkade. Jij gaat blokkade tegemoet. De dood wacht jou op. Als je nu in paniek raakt, dan is dat de Negen van Zwaarden die jou dat laten voelen. Denk na! De dood draait in dit geval namelijk helemaal niet om de fysieke dood. Het draait om een spirituele dood.
Ik leg zelf tarotkaarten gewoon maar ook wel via internet. Alleen als ik een volledige legging doe voor iemand of voor mezelf dan doe ik die toch gewoon met fysieke kaarten. Ik heb dan het idee dat ik er dan goed voor ga zitten, me goed afstem en er echt de tijd voor neem. Via internet trek ik snel losse affirmatiekaartjes of dagkaartjes. Het is wat vlugger en misschien daardoor ook wel minder afgestemd. Toch kan ik niet zeggen dat het één betrouwbaarder is dan het ander. Als ik achter de computer me goed afstem en er goed de tijd voor neem dan trek ik ook altijd erg treffende kaarten. In de praktijk maakt het dus volgens mij weinig uit. Net wat je voorkeur is.quote:Op donderdag 27 december 2007 22:20 schreef Boswachtertje het volgende:
Heej wat een leuk topic.. dat ik dit niet eerder heb ontdekt..
ik hoef opzich geen legging, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de tarotters tegenover internetleggingen staan.. ik wil wel eens een kaartje of een keltisch kruis (bv via http://www.starmanproductions.nl) leggen en ik heb daar ook altijd wel een 'goed' gevoel bij. Niet zo zeer dat ik er altijd voor de volle 100% achtersta, maar ik herken me er toch wel vaak in.
Kan iemand mij uitleggen of zij een verschil hebben gemerkt tussen online leggingen en persoonlijke leggingen?
(Ik kan me nml wel voorstellen dat het persoonlijke contact een betere lezing kan geven, maar misschien juist ook weer niet.. vandaar de vraag)
Leuk!quote:Op donderdag 27 december 2007 22:20 schreef Boswachtertje het volgende:
Heej wat een leuk topic.. dat ik dit niet eerder heb ontdekt..
ik hoef opzich geen legging, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de tarotters tegenover internetleggingen staan.. ik wil wel eens een kaartje of een keltisch kruis (bv via http://www.starmanproductions.nl) leggen en ik heb daar ook altijd wel een 'goed' gevoel bij. Niet zo zeer dat ik er altijd voor de volle 100% achtersta, maar ik herken me er toch wel vaak in.
Kan iemand mij uitleggen of zij een verschil hebben gemerkt tussen online leggingen en persoonlijke leggingen?
(Ik kan me nml wel voorstellen dat het persoonlijke contact een betere lezing kan geven, maar misschien juist ook weer niet.. vandaar de vraag)
Thnx 2 Senesta.. zonder zijn haar samenvatting van TRU had ik dit topic waarschijnlijk niet zo snel gevonden!
Ja dat gevoel ken ik wel. Wat ik altijd wel vreemd vind is dat bepaalde kaarten op bepaalde momenten heel sterk je gevoel kunnen beinvloeden. Veelal positief, maar ik ben me er van bewust dat mijn trots daar zeker een aandeel in heeft. Ik vind het wel erg leuk, heb me er nooit echt mee bezig gehouden. Maar sinds ik met filosoferen ben begonnen, kon deze (tarot ed) in het rijtje niet ontbreken. Er is zo veel meer.. en zo'n kaart helpt je daarbij om het te begrijpen heb ik het idee.quote:Op zaterdag 29 december 2007 10:37 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Ik leg zelf tarotkaarten gewoon maar ook wel via internet. Alleen als ik een volledige legging doe voor iemand of voor mezelf dan doe ik die toch gewoon met fysieke kaarten. Ik heb dan het idee dat ik er dan goed voor ga zitten, me goed afstem en er echt de tijd voor neem. Via internet trek ik snel losse affirmatiekaartjes of dagkaartjes. Het is wat vlugger en misschien daardoor ook wel minder afgestemd. Toch kan ik niet zeggen dat het één betrouwbaarder is dan het ander. Als ik achter de computer me goed afstem en er goed de tijd voor neem dan trek ik ook altijd erg treffende kaarten. In de praktijk maakt het dus volgens mij weinig uit. Net wat je voorkeur is.
Leuke website trouwens.
Hehe ja blijf een man, dus ga er in eerste instantie altijd van uit dat de ander ook een man is.. "It's a mans world"quote:"zonder haar samenvatting"
Ja, nieuwe videokaart is binnen dus ik leg em morgen voor jequote:
Nog een beetje een specifieke vraag? Aangezien je dan ook nog een ietwat specifieker antwoord krijgtquote:Op donderdag 10 januari 2008 01:56 schreef L.Denninger het volgende:
Hoi, mijn geboortedatum is 05-05-1976, geboorteplaats is Hilversum en ik wil graag precies weten wat er de komende tijd allemaal met me gaat gebeuren !
Is dit een serieuze legging? Of wil je graag een legging affikken?quote:Op donderdag 10 januari 2008 01:56 schreef L.Denninger het volgende:
Hoi, mijn geboortedatum is 05-05-1976, geboorteplaats is Hilversum en ik wil graag precies weten wat er de komende tijd allemaal met me gaat gebeuren !
Ik heb je post helemaal over het hoofd gezien.. Ik heb het boek dus, wil je de beschrijvingen nog weten? Zo ja, dan kan je me PM-enquote:Op donderdag 13 december 2007 20:52 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Heeft iemand hier toevallig Inner Child Kaarten (met bijbehorend boek voor uitleg?). Ik wil namelijk graag de beschrijvingen van 2 van deze Inner Child Kaarten...
Dubbel, met 4 uur ertussen. Knap!quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:33 schreef Geartsjuh het volgende:
*dubbel*
Ik wou mijn andere post wijzigenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Dubbel, met 4 uur ertussen. Knap!.
Wat is je interpretatie hierbij? Verleden, heden, toekomst? (dat is een aanname, daarom vraag ik het evenquote:Op donderdag 10 januari 2008 18:55 schreef VAgeNERATION het volgende:
Weet niet of ik dit in dit topic kan vragen maar hier leek mij het beste, ik heb zelf zojuist een legging gedaan m.b.t. werk (een mogelijke nieuwe baan), maar dit keer kan ik het niet helemaal goed plaatsen terwijl me dat normaal wel lukt.
Meestal leg ik 3 kaarten, zo ook deze keer, het volgende kwam op tafel
1. the high priestess 2. the devil (omgekeerd) 3. 7 of swords
de duivel is me nog het duidelijkst, maar ik zou graag weten hoe een buitenstaander deze legging interpeteert.
quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:38 schreef Electro-Worm het volgende:
Wat voorn vid kaart?
GeForce 8800GT?
Gewoon even een opmerking tussendoor zonder over je kaarten te gaan want daar kan ik nu even weinig over zeggen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:27 schreef VAgeNERATION het volgende:
Dat is wel hoe ik het geleerd heb ja, maar niet dat ik daar echt om vraag bij het leggen.
Alle de drie de kaarten dragen mysterie en vaagheid in zich; de reden dat je je eigen legging niet begrijpt ligt in de kaarten. De Hoge Priesteres vertaalt hogere universele symbolen naar simpele representaties voor de mensen die ingewijd willen worden; de waarheid echter houdt ze wijselijk achter, deze moet men zelf ontdekken. De omgekeerde Duivel laat zien dat je geduld moet hebben, dat je moeite moet doen, niet zomaar moeite, maar echt bewuste moeite. Wees wijs en laat je niet verleiden; weersta de verleiding. De Zeven van Zwaarden geeft nog moeer troebelheid aan (haar astrologische attribute in de Thoth is Maan in Waterman; de Maan is op zichzelf altijd een teken van mysterie en onhelderheid geweest) en moedigt aan tot het gebruiken van de eigenschappen van Waterman; logica, rede, kracht van de geest.quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:55 schreef VAgeNERATION het volgende:
1. the high priestess 2. the devil (omgekeerd) 3. 7 of swords
de duivel is me nog het duidelijkst, maar ik zou graag weten hoe een buitenstaander deze legging interpeteert.
Daar ben ik al even geweest, een goeie site, maar veeeeel te veel keusquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:17 schreef zhe-devilll het volgende:
http://www.starmanproductions.nl/index1.html
Voor diegene die te lang moeten wachten!
[ afbeelding ]
haha, nee ik durf het niet aanquote:Op vrijdag 11 januari 2008 09:17 schreef gj89 het volgende:
Heb het toch maar uitgeprobeerd maar ik had niet echt het idee dat het werktte. Toch ben ik nu wat bangig LOL alleen omdat ik weet wat de consequenties kunnen zijn. Iemand ervaring met dit online bord wie me gerust kan stellen?
Ik voel me nu al wat meer op m'n gemak omdat er niks is gebeurd behalve een beetje koppijn maar dat komt door m'n zorgen LOL. Ik wou dat ik het ook niet had gedaan, maar ik heb niet echt het idee dat het werktte.quote:
Meer kaarten leggen lijkt me dan inderdaad handig.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:33 schreef VAgeNERATION het volgende:
thanx, dat komt wel in de richting van mijn situatie ja, maar ik mis idd een iets duidelijker ''antwoord'', zal de tip van jogy maar eens aannemen en een keer meer kaarten leggen, deed er eigenlijk altijd 3, heeft die legging ook een naam?
Dat ook, maar het de zwaarden staan altijd voor beide kanten van de medallion. De Maan inspireert de eigenschappen van Waterman; en de Maan kent een duistere en een opgelichte kant. Als de duistere kant inspireert, gebruikt de hanteerder van de zwaarden de eigenschappen van Waterman voor kwade doeleinden, kortom, in dit geval een baan of werksfeer die om het negatieve draait. Anderszijds kan de Maan ook een gunstige invloed hebben, in de vorm van inspiratie. Welke van de twee het is, draait om de persoon die de kaarten interpreteert: deze kent de situatie het beste. Zoals je echter aangeeft, is er wel een Duivel in het spel, omgekeerd, dus dat telt nog eens heel zwaar. Tijd om goed van een afstand te kijken naar de situatie, zou ik zeggen!quote:Hij staat o.a. voor afgang, listigheid en bedrog. Het kan er enerzijds mee te maken hebben dat de nieuwe baan niet een eerlijke invulling heeft voor jou, of dat iemand anders jou op die positie gemakkelijk kan gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |