abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51191531
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 02:29 schreef Kees22 het volgende:
De topic titel is een Amerikansime van de ergste soort! De overbluffende trap. Na de stellende trap, de vergrotende trap en de overtreffende trap, nu ook de overdrijvende trap.

Al 30 jaar sluipt die uitdrukking het Nederlands binnen. Lelijk Engels en onbestaanbaar Nederlands. The biggest ever.
In het Engels betekent "ever" zowel ooit (op een onbekend tijdtsip in verleden of toekomst) als altijd (steeds, geduerende alle tijden).
In het Nederlands betekent "ooit" alleen ooit (op een onbekend tijdstip in verleden of toekomst).

Denk aan het einde van sprookjes.
"They lived happily ever after."
"Ze werden ooit nog gelukkig."

de ergste president ooit.
1) Gesuggereerd wordt de betekenis: de ergste president aller tijden.
Maar dat weten we nog niet, want alle tijden zijn nog niet voorbij.
2) Bedoeld wordt waarschijnlijk: de ergste president tot nu toe of: die we ooit gezien hebben.
Waarom dat dan niet gewoon geschreven?
Is letterlijk vertaald van de kreet "Worst president ever" Tot voor kort stond Carter op die plaats, hij staat nu op nummer 2.
"Worst president ever" kun je niet vertalen naar "Ergste president die we ooit gezien hebben" toch??
Afgezien daarvan is enige verengelsing van het taalgebruik wel algemeen geaccepteerd, dacht ik
  Donald Duck held vrijdag 6 juli 2007 @ 10:20:19 #142
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_51192853
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 02:29 schreef Kees22 het volgende:
De topic titel is een Amerikansime van de ergste soort! De overbluffende trap. Na de stellende trap, de

(blaaaat)
Wat kun jij onnodig zeuren zeg.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_51218569
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 09:03 schreef henkway het volgende:

[..]

Is letterlijk vertaald van de kreet "Worst president ever" Tot voor kort stond Carter op die plaats, hij staat nu op nummer 2.
"Worst president ever" kun je niet vertalen naar "Ergste president die we ooit gezien hebben" toch??
Afgezien daarvan is enige verengelsing van het taalgebruik wel algemeen geaccepteerd, dacht ik
Dat is het punt: het is niet vertaald, de woorden zijn gewoon omgezet. En jouw suggestie is nou juist wel goed Nederlands. Verder: "De slechtste president tot nog toe." Ook kan: "Er is nog nooit een slechtere president geweest."

Het gebruik van Engelse woorden in het Nederlands vind ik minder erg dan deze constructie, want die heeft een andere structuur dan het Nederlands.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51218733
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 10:20 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Wat kun jij onnodig zeuren zeg.
Tja, als je het gebruik van goed Nederlands onnodig vindt, is mijn opmerking ook onnodig.

De noodzaak van het goed gebruik van het Nederlands was een van de 2 dingen waarin ik het met Verdonk (mzidsz) eens was. Een beetje voor zich uit wauwelen kan iedereen wel. Dat op dit gebied de onkunde en de onwil gaandeweg de norm wordt, vind ik niet gewenst. Ook een teken van gebrek aan respect!

Maar elke nitwit mag daar natuurlijk anders over denken.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51219206
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:32 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Tja, als je het gebruik van goed Nederlands onnodig vindt, is mijn opmerking ook onnodig.

De noodzaak van het goed gebruik van het Nederlands was een van de 2 dingen waarin ik het met Verdonk (mzidsz) eens was. Een beetje voor zich uit wauwelen kan iedereen wel. Dat op dit gebied de onkunde en de onwil gaandeweg de norm wordt, vind ik niet gewenst. Ook een teken van gebrek aan respect!

Maar elke nitwit mag daar natuurlijk anders over denken.
Tja, persoonlijk hang ik niet aan een bepaalde taal en spreek meer talen natuurlijk, en juich het ontstaan van een global language zeer toe. Hoe eerder , hoe beter.
Ook dialecten zeggen mij niets.
Ik schat nog een tiental jaren en dan heeft de engelse taal het gered als wereldtaal, ik spreek ook nog een beetje Esperanto, dat vond ik op zich een betere keuze, maar dat zal hem niet worden helaas.
pi_51219778
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 23:51 schreef henkway het volgende:

[..]

Tja, persoonlijk hang ik niet aan een bepaalde taal en spreek meer talen natuurlijk, en juich het ontstaan van een global language zeer toe. Hoe eerder , hoe beter.
Ook dialecten zeggen mij niets.
Ik schat nog een tiental jaren en dan heeft de engelse taal het gered als wereldtaal, ik spreek ook nog een beetje Esperanto, dat vond ik op zich een betere keuze, maar dat zal hem niet worden helaas.
Ja, dat je meer talen spreekt is mooi meegenomen. Maar dan zie je ook, hoe de diverse talen hun eigen eigenaardigheden hebben.
Bovendien: het maakt niet zoveel uit hoe je de regels van een taal vaststelt. Maar het is wel van belang dat mensen zich aan die regels houden. Want anders ontstaat er onbegrip. Een leuke: "Het is vroeger Pasen als wij denken." Het verschil tussen "commissie leden" en "commissieleden". Het verschil tussen: "De leerlingen, die in klas 5 zitten, " en: "De leerlingen die in klas 5 zitten"

Net zoals het wel leuk is, dat iedereen zich aan de verkeersregels houdt. Maakt het leven een stuk makkelijker.
pi_51220244
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 22:52 schreef Napalm het volgende:
2) Gehaat is voor een politicus in elk geval een teken dat je een duidelijke mening hebt.
Bush jr een duidelijke mening?
  zondag 8 juli 2007 @ 09:46:42 #148
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_51254296
quote:
Op vrijdag 6 juli 2007 00:44 schreef popolon het volgende:
PBS ken ik niet
Schaam je. Het PBS station in jouw streek heet sowieso geen PBS, want PBS staat gewoon voor Public Broadcasting Services, ofwel door de staat, leden, en donaties gefinancierde televisie. O.a. Sesamstraat is een PBS programma. Het PBS station in Orange County zendt o.a. veel BBC World News uit.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_51254857
quote:
Op zondag 8 juli 2007 09:46 schreef maartena het volgende:

[..]

Schaam je. Het PBS station in jouw streek heet sowieso geen PBS, want PBS staat gewoon voor Public Broadcasting Services, ofwel door de staat, leden, en donaties gefinancierde televisie. O.a. Sesamstraat is een PBS programma. Het PBS station in Orange County zendt o.a. veel BBC World News uit.
Bij ons is dat de staatsomroep die jaarlijks 750 miljoen subsidie krijgt om de concurrentie met RTL te kunnen volhouden
Als de VVD daar nou aan marktwerking had gedaan . Maar dat zijn ze vergeten.
  zondag 8 juli 2007 @ 12:24:26 #150
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51256464
Slechts 27 % van de Amerikanen is op dit moment trots op haar president.
Het Bush-gebash wordt wel vermoeiend. Ook de linkse media die hier aan meedoen.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als er een nieuwe president gekozen is. Wordt het Hillary Clinton, dan zal Amerika weer het beloofde, grote land worden voor de users hier. Wordt een Republikein gekozen, welke dan ook, dan zal hij hoe dan ook gebashed worden.
pi_51257092
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:24 schreef Michelle84 het volgende:
Ik ben benieuwd wat er gebeurd als er een nieuwe president gekozen is. Wordt het Hillary Clinton, dan zal Amerika weer het beloofde, grote land worden voor de users hier. Wordt een Republikein gekozen, welke dan ook, dan zal hij hoe dan ook gebashed worden.
Hillary is een crypto-republikein.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  zondag 8 juli 2007 @ 12:57:13 #152
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51257182
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:53 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hillary is een crypto-republikein.
Hillary wordt toch geen president. Het wordt Guiliani, of Mitt Romney
pi_51257264
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:24 schreef Michelle84 het volgende:
Nee , een guiliani maakt een hele goede kans, het gaat erom wat je doet.
Een Guiliani had geen oorlog begonnen in dat olievat, alleen GW Bush.
En ik geef Hilary alleen een kans als zij veel steun krijgt van Clinton, omdat veel Amerikanen stiekem terugverlangen naar de Clintonjaren ook de republikeinen.
Die sterke 90er jaren is nog niemand vergeten
pi_51257375
quote:
Op zondag 8 juli 2007 12:57 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Hillary wordt toch geen president. Het wordt Guiliani, of Mitt Romney
Hillary wint waarschijnlijk de kandidatuur. Maar verliest van Guiliani
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_51257444
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:00 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee , een guiliani maakt een hele goede kans, het gaat erom wat je doet.
Een Guiliani had geen oorlog begonnen in dat olievat, alleen GW Bush.
En ik geef Hilary alleen een kans als zij veel steun krijgt van Clinton, omdat veel Amerikanen stiekem terugverlangen naar de Clintonjaren ook de republikeinen.
Die sterke 90er jaren is nog niemand vergeten
Dat is nu juist haar zwakke punt. Ze staat in de schaduw van Bill, heeft niet zijn charisma en ook niet zijn flair. De kiezers zullen afhaken als zij er alleen voor staat.
  zondag 8 juli 2007 @ 13:11:52 #156
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51257512
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:05 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Hillary wint waarschijnlijk de kandidatuur. Maar verliest van Guiliani
Uiteindelijk zullen Amerikanen inzien dat zij in haar eentje uitstraling en daadkracht mist. Dat zij eigenlijk geen president wil worden, maar opnieuw een first lady.
Guiliani roept gewoon een paar nabestaanden van 11/09 voor de camera's en klaar is kees.
pi_51257661
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:11 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Uiteindelijk zullen Amerikanen inzien dat zij in haar eentje uitstraling en daadkracht mist. Dat zij eigenlijk geen president wil worden, maar opnieuw een first lady.
Guiliani roept gewoon een paar nabestaanden van 11/09 voor de camera's en klaar is kees.
Maar mensen zullen niet geloven dat de oorlogen stoppen als er opnieuw een republikein president wordt.
Na VIETNAM werd ook een democraat president
pi_51257733
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:17 schreef henkway het volgende:

[..]

Maar mensen zullen niet geloven dat de oorlogen stoppen als er opnieuw een republikein president wordt.
Na VIETNAM werd ook een democraat president
Uh..Richard Nixon en Gerard Ford waren republikein hoor.
pi_51298840
quote:
Op zondag 8 juli 2007 13:20 schreef Zwaardvisch het volgende:

[..]

Uh..Richard Nixon en Gerard Ford waren republikein hoor.
Richard Nixon werd niet ná Vietnam president, hij beëindigde de oorlog, na een massaslachting in de regio, en Gerald Ford is nooit gekozen, maar volgde Nixon op na diens aftreden.
pi_51298941
quote:
Op maandag 9 juli 2007 18:22 schreef Monidique het volgende:

[..]

Richard Nixon werd niet ná Vietnam president, hij beëindigde de oorlog, na een massaslachting in de regio, en Gerald Ford is nooit gekozen, maar volgde Nixon op na diens aftreden.
Hij was toch de man van het watergate schandaal.
En toen hij aftrad wees hj gerald ford aan.
Die Vietnam oorlog was eigenlijk gelijk als nu, omdat de democraten de fondsen niet meer ter beschikking wilden stellen.

Zo zal volgend jaar de fondsen voor Irak n iet meer toereikend zijn, en dit valt heel slecht bij de Amerikaanse kiezer.
Die willen wel dat de oorlog stopt maar niet door te weinig geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')