Ik weet niet. Ik vind Bouaouzan een van de betere (iig) bij Sparta. Hij is wisselvallig en hij heeft zn nukken, maar voetballen kan ie zeker. Als hij constanter wordt zie ik hem makkelijk meekomen bij elke willekeurige subtopper.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:35 schreef methodmich het volgende:
Leuk stuk wel van EnGCatjuh, alleen Bouaouzan als beste Spartaan vind ik een raar verhaal.
Verder vind ik toch wel dat Huysegems in het begin bij AZ best goed heeft gespeeld, dus zich toch wel heeft bewezen.
En Donald als vervanger van Sneijder / Huntelaar, dat is dan als leider in het team? Want qua positie is hij defensieve middenvelder natuurlijk.
Hij moet tactisch nog veel leren en ik vraag me af of hem dat lukt. Speelt met de kop naar beneden, ook in de duels tegen amateurclubs. Bovendien maakt hij vaak een actie als het niet moet of speelt hij af als hij een actie moet maken. Ik heb echt het gevoel dat hij op basis van samenvattingen behoorlijk overschat wordt en ten onrechte gezien wordt als één van de betere Spartanen. Natuurlijk heeft hij dreiging door zijn snelheid en passeerbewegingen, maar toch. De keren dat ik hem nu aan het werk heb gezien, valt hij eigenlijk altijd tegen.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:27 schreef EnGCatjuh het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik vind Bouaouzan een van de betere (iig) bij Sparta. Hij is wisselvallig en hij heeft zn nukken, maar voetballen kan ie zeker. Als hij constanter wordt zie ik hem makkelijk meekomen bij elke willekeurige subtopper.
In de oefenduels op het AT of ook in andere duels? Kan best zijn hoor, heb nog weinig oefenduels van Ajax gezien. Echter speelde hij de laatste jaren toch voornamelijk als middenvelder, beetje type Vieira. Een type Sneijder is het zeker niet, daar mist hij de verfijnde techniek voor. Het is een krachtspeler. Achter de spits kan wel, maar dan zou hij alles op puur loopvermogen en kracht moeten doen. Een type Sneijder zie ik meer in Sarpong.quote:Donald is een aanvallende middenvelder. Tenminste, daar wordt hij in de oefenwedstrijden die ik gezien heb, gebruikt. Of als spits, want daar schijnt hij in de jeugd ook gebruikt te zijn. Maar hij heeft de bouw en de techniek om volgens mij op elke positie centraal te kunnen spelen.
Mee eens. Ik denk niet dat hij echt bij Ajax zal doorbreken, laat staan dit seizoen al. Van der Wiel zou dit seizoen al kunnen, maar ws duurt dat nog wel zo'n 2 jaar.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:54 schreef methodmich het volgende:
Puur qua voetbaltalent schat ik Donald als minste in van de vier jeugdspelers die nu door Ten Cate bij de groep zijn gehaald, dus na Sarpong, Van der Wiel en Anita.
Klopt, ik zie Donald ook als een '6'. Sarpong zou inderdaad de nieuwe '10' kunnen worden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 17:38 schreef methodmich het volgende:
[..]
Denk wel dat Ajax in het hedendaagse voetbal een fysiek sterke middenvelder als Donald kan gebruiken. In het klassieke 4-3-3 van Ajax zou ik hem echter eerder als een 6 willen typeren en heel misschien een 4.
Had ik inderdaad al vermeld.quote:Op zondag 5 augustus 2007 19:31 schreef Sensation89 het volgende:
Lasse Schone van de Graafschap heeft zijn plafond anders ook nog lang niet bereikt. Goede voetballer.
Vooral als Alves weggaat zal dat wel toch?quote:Op vrijdag 29 juni 2007 18:57 schreef DAMH het volgende:
Ik zal aftrappen ik denk dat "Gonzalo Garcia-Garcia" een van de smaakmakers van de competitie zal worden mits hij genoeg vertrouwen krijgt van Verbeek.
Fijne postquote:Op maandag 6 augustus 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Hoewel misschien niet direct passend voor dit topic, toch maar even wat jongens waar ik in de Jupiler League wel iets van verwacht:
[tekst]
Denk inderdaad dat de aanval van MVV wederom hoge ogen gaat gooien.quote:Op maandag 6 augustus 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Tot slot nog Gunther Thiebaut, de Belgische spits die naar MVV gaat. Scoort in België op lager niveau altijd makkelijk zijn goals en zou dat in Nederland ook moeten kunnen. Kan wel eens een succesvol koppel gaan vormen met Daniel Gomez.
Voorlopig lijkt ie nog niet eens een basis-plaats te hebben.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:23 schreef tong80 het volgende:
VandenBergh gaat vlammen bij FC Utrecht
Klopt. Ws als hij 32 is, komt het talent een keer tot uiting.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Jason Oost heeft al zoveel kansen gehad, ik geloof er niet meer in...
Zou voor mijn FokVoetbalmanager-team wel leuk zijn ja.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 18:23 schreef tong80 het volgende:
VandenBergh gaat vlammen bij FC Utrecht
Over Vormer hoor ik je al een paar seizoenen inderdaad, heb hem één keer in wedstrijdverband gezien en toen was het niks, maar dat zegt weinig. Ben wel benieuwd. Pocognoli begon gisteren nog op de bank bij Ome Louis.quote:
Siers stond in zijn jeugd altijd al te boek als een enorm talent. Fel, vecht voor elke bal en heeft een leuke functionele techniek en een goed overzicht. Alleen was ie vroeger fysiek nogal broos. Tegenwoordig is ie een stuk langer en sterker geworden. Het is alleen de vraag of hij de kans krijgt dit seizoen.quote:Op zondag 19 augustus 2007 16:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Over Vormer hoor ik je al een paar seizoenen inderdaad, heb hem één keer in wedstrijdverband gezien en toen was het niks, maar dat zegt weinig. Ben wel benieuwd. Pocognoli begon gisteren nog op de bank bij Ome Louis.
Mees Siers denk je ook echt dat die het goed gaat doen of komt dat vooral omdat je hem kent?
Roorda moest van Annie van der Velde al in de basis bij Heerenveen, ben benieuwd.
Cissé moet nu eindelijk eens doorbreken, want anders gebeurt het nooit meer denk ik.
Zaalman is verbannen naar Sparta 2 en Adeleye toonde zich in de voorbereiding vooral "dom" hard, dus ben benieuwd.
Alleen je verhaal van Robin Faber, hoe kan je daar in hemelsnaam zo positief over zijn? Die jongen stond vorig seizoen centraal achterin bij Vitesse Delft en dat was echt brandhout. Werd aan alle kanten voorbij gelopen door de hoofdklasse spitsen en verloor duels met 7-1, 2-7 enzovoort.
Moet die eerst eens langer dan 2 weken fit blijven.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:
Roda JC: Cissé
Alex is erg goed, maar de beste zeker niet.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:02 schreef BonJovi het volgende:
Je kan ook overdrijven hoor Cultheld met de beste verdediger van de wereld
Bloemendaal gaat geen minuut spelen. Van Sulejmani heb ik nu al meer creativiteit gezien dan vorig jaar het hele seizoen, absolute topper wordt dat. Roorda straalt zeker wat uit in het veld, alleen Verbeek gaat het niet aandurven om hem op die cruciale positie op te stellen.quote:Op zaterdag 18 augustus 2007 14:16 schreef cultheld het volgende:
SC Heerenveen: Bloemendaal (eigendom Graafschap) en Sulejmani zullen veel creativiteit brengen. Roorda is jeugdinternational en zal in de tweede helft van het seizoen wel een kans krijgen.
quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 20:20 schreef koningdavid het volgende:
De (onbekendere) talenten om dit seizoen op te letten:
Piet Velthuizen (Vitesse):
Ontpopte zich vorig seizoen bij Vitesse als een verrassend goede sluitpost. In die wedstrijden die hij speelde bouwde hij zoveel krediet op dat Aad de Mos hem voor dit seizoen een basisplaats toevertrouwd. Velthuizen zal hem niet teleurstellen.
Gregory van der Wiel (Ajax):
Van der Wiel is nog maar 19 en heeft slechts zes officiële wedstrijden voor Ajax achter zijn naam staan. Wat indruk maakte is dat hij in elk van die wedstrijden minimaal een '7' scoorde. Met een flink portie branie en felheid speelt hij vanaf het begin af aan al alsof hij nooit anders gedaan heeft.
Ondanks zijn, voor een verdediger, gerichte lengte (1.73 m) is hij lastig te kloppen. Hij is snel, fel en verliest geen moment zijn concentratie. Voeg daaraan toe dat hij bezit over een uitstekende techniek en goed schot en je hebt een zeer complete verdediger. Van der Wiel gaat een grandioos verdedigingsduo vormen met Ryan Donk bij Jong Oranje en mag verrassend mee naar Peking aan het einde van het seizoen.
Mark van den Boogaart (NEC):
Wie wist er van jullie dat er afgelopen seizoen een Nederlander bij Sevilla speelde? Vrij weinig denk ik. Dan vergeten jullie allemaal Mark van de Boogaart. Hij speelde afgelopen seizoen 22 duels voor Sevilla B maar besloot weer terug te keren naar Nederland. NEC zag het wel zitten in de ex-Feyenoorder en bood hem een contract aan. In de oefenduels van NEC was hij een van de weinigen die wel indruk maakte en hij wordt ook al voorzichtig de nieuwe Bjorn van den Doelen genoemd. Een balveroveraar die ook aanvallend zijn mannetje staat, hou hem in de gaten!
Kemy Agustien (AZ)
Slechts 20 jaren oud maar al bijna 90 competitiewedstrijden in zijn broekzak. Agustien is daarmee veruit de meest ervaren speler uit dit rijtje. Maar omdat hij altijd in de betrekkelijke luwte speelde bij Willem II en Roda JC is hij toch nooit heel erg opgevallen. Daar lijkt nu verandering in te gaan komen want meneer Van Gaal ziet het in hem zitten. Agustien kreeg van de oefenmeester veel minuten in de voorbereiding om zich te bewijzen en Agustien greep die kans met beide handen aan. Als hangende rechtshalf liet hij zien dat hij de concurrentiestrijd met Julian Jenner hard aangaat. Net als Jenner bezit Agustien over een goede passeerbeweging en een redelijke voorzet. Zijn sterke fysiek en goed overzicht maakt hem een zeer complete voetballer. Tekenend was dat Agustien met Oranje onder 21 op het toernooi van Toulon zowel als verdedigende middenvelder en spits heeft gespeeld.
Mounir El-Hamdaoui (Willem II)
Maakte vorig seizoen bij zijn terugkeer op de Nederlandse velden al direct indruk. In de eerste vijf competitiewedstrijden wist deze aanvaller al drie keer het net te vinden. Helaas sloeg toen het noodlot toe, hij scheurde zijn kruisbanden af en kwam de rest van het seizoen niet meer in actie. Zonde voor Mounir, zonde voor Willem II, maar vooral ook zonde voor de Nederlandse voetballiefhebber. El-Hamdaoui zijn sierklijke voetbalstijl doet denken aan die van zijn grote vriend Robin van Persie. Die volgens El-Hamdaoui niet beter is dan hijzelf. Kijk, dat zijn teksten waar we wat mee kunnen, helemaal als hij het waarmaakt. En als hij fit blijft zal het dit seizoen zomaar kunnen. El-Hamdaoui in Oranje?
Waar heb je het precies over?quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:02 schreef BonJovi het volgende:
Je kan ook overdrijven hoor Cultheld met de beste verdediger van de wereld
Waarom denk je dat Bloemendaal geen speeltijd zal krijgen? Wat is dan überhaupt het nut van die huurquote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:21 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Bloemendaal gaat geen minuut spelen. Van Sulejmani heb ik nu al meer creativiteit gezien dan vorig jaar het hele seizoen, absolute topper wordt dat. Roorda straalt zeker wat uit in het veld, alleen Verbeek gaat het niet aandurven om hem op die cruciale positie op te stellen.
Misschien met optie tot koop? Bloemendaal is een behoorlijk talent.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 19:06 schreef MaxPower het volgende:
Als opvulling van de beloften die leegverhuurd zijn. Snap de verhuur ook niet, waarom zouden wij spelers voor De Graafschap opleiden?
Van den Boogaart nog zoveel gespeeld in een half seizoen Sevilla B? Want tot de winterstop zat ie op de bank bij Dordt, al deed hij het daar zeker niet onaardig. Ze hadden alleen geen geld om hem langer te huren, althans, ze wilden dat geld niet uitgeven omdat hij op dat moment geen basisspeler was.quote:Op dinsdag 21 augustus 2007 18:30 schreef koningdavid het volgende:
Ik had al een paar dagen geleden een lijstje gemaakt in het Nederlandse talententopic:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |