abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 4 augustus 2007 @ 20:06:33 #101
10086 Heerlijkheid
gebiedt mij te zeggen
pi_52103316
...sprak ik zelfverzekerd als zelfbenoemd voetbalkenner, wetende dat niemand aan het einde van het seizoen zou terugkomen op deze onbezonnen uitspraak
pi_52120734
Leuk stuk wel van EnGCatjuh, alleen Bouaouzan als beste Spartaan vind ik een raar verhaal.

Verder vind ik toch wel dat Huysegems in het begin bij AZ best goed heeft gespeeld, dus zich toch wel heeft bewezen.

En Donald als vervanger van Sneijder / Huntelaar, dat is dan als leider in het team? Want qua positie is hij defensieve middenvelder natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator zondag 5 augustus 2007 @ 17:12:18 #103
138438 crew  Pizzakoppo
pi_52121441
Sergio Zijler
pi_52121723
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 16:35 schreef methodmich het volgende:
Leuk stuk wel van EnGCatjuh, alleen Bouaouzan als beste Spartaan vind ik een raar verhaal.

Verder vind ik toch wel dat Huysegems in het begin bij AZ best goed heeft gespeeld, dus zich toch wel heeft bewezen.

En Donald als vervanger van Sneijder / Huntelaar, dat is dan als leider in het team? Want qua positie is hij defensieve middenvelder natuurlijk.
Ik weet niet. Ik vind Bouaouzan een van de betere (iig) bij Sparta. Hij is wisselvallig en hij heeft zn nukken, maar voetballen kan ie zeker. Als hij constanter wordt zie ik hem makkelijk meekomen bij elke willekeurige subtopper.

Huysegems heeft wel aardig gespeeld bij AZ in het begin inderdaad, maar tot goals kwam het niet echt. Nu werd hij ook gebruikt als linkerspits terwijl het eigenlijk een 4-4-2 spits is geloof ik, maar dat zal bij Twente ook zo zijn. Ik denk dat hij bij Twente wel beter tot zijn recht komt dan bij Feyenoord, dat sowieso.

Donald is een aanvallende middenvelder. Tenminste, daar wordt hij in de oefenwedstrijden die ik gezien heb, gebruikt. Of als spits, want daar schijnt hij in de jeugd ook gebruikt te zijn. Maar hij heeft de bouw en de techniek om volgens mij op elke positie centraal te kunnen spelen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_52121917
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:27 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Ik weet niet. Ik vind Bouaouzan een van de betere (iig) bij Sparta. Hij is wisselvallig en hij heeft zn nukken, maar voetballen kan ie zeker. Als hij constanter wordt zie ik hem makkelijk meekomen bij elke willekeurige subtopper.
Hij moet tactisch nog veel leren en ik vraag me af of hem dat lukt. Speelt met de kop naar beneden, ook in de duels tegen amateurclubs. Bovendien maakt hij vaak een actie als het niet moet of speelt hij af als hij een actie moet maken. Ik heb echt het gevoel dat hij op basis van samenvattingen behoorlijk overschat wordt en ten onrechte gezien wordt als één van de betere Spartanen. Natuurlijk heeft hij dreiging door zijn snelheid en passeerbewegingen, maar toch. De keren dat ik hem nu aan het werk heb gezien, valt hij eigenlijk altijd tegen.
quote:
Donald is een aanvallende middenvelder. Tenminste, daar wordt hij in de oefenwedstrijden die ik gezien heb, gebruikt. Of als spits, want daar schijnt hij in de jeugd ook gebruikt te zijn. Maar hij heeft de bouw en de techniek om volgens mij op elke positie centraal te kunnen spelen.
In de oefenduels op het AT of ook in andere duels? Kan best zijn hoor, heb nog weinig oefenduels van Ajax gezien. Echter speelde hij de laatste jaren toch voornamelijk als middenvelder, beetje type Vieira. Een type Sneijder is het zeker niet, daar mist hij de verfijnde techniek voor. Het is een krachtspeler. Achter de spits kan wel, maar dan zou hij alles op puur loopvermogen en kracht moeten doen. Een type Sneijder zie ik meer in Sarpong.

Denk wel dat Ajax in het hedendaagse voetbal een fysiek sterke middenvelder als Donald kan gebruiken. In het klassieke 4-3-3 van Ajax zou ik hem echter eerder als een 6 willen typeren en heel misschien een 4.
www.thuisuiteten.nl
pi_52122060
Goed, dat van Bouaouzan zou inderdaad kunnen. Ik heb nog nooit een hele wedstrijd van 'm gezien en al helemaal niet tegen amateurs. Misschien is hij inderdaad te eigenwijs en te koppig om in dienst van het team te spelen en zich aan tactische orders te houden. Dat zou wel jammer zijn, technisch kan hij het zeker aan.

Tuurlijk is Donald geen type Sneijder. Hij kan hem wel in de toekomst veranderen, maar zal dan niet het spelletje spelen dat Sneijder nu speelt. Hij heeft andere sterke punten, dat is logisch. Hij heeft echter zeker wel techniek hoor. Hij was gister de enige die van de zijkant een fatsoenlijke voorzet op Huntelaar gaf. Sarpong lijkt kwa bouw en spel meer op Sneijder inderdaad, al is die denk ik nog minder ver in zijn ontwikkeling (correct me if I'm wrong).
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_52122234
Puur qua voetbaltalent schat ik Donald als minste in van de vier jeugdspelers die nu door Ten Cate bij de groep zijn gehaald, dus na Sarpong, Van der Wiel en Anita.

Zijn sterke fysiek is echter een groot voordeel, plus het feit dat je hem denk ik makkelijker met een specifieke opdracht richting het veld kunt sturen. Dat heeft hij dus duidelijk voor. Wel is het grappig dat hij bij mijn weten vooralsnog geen jeugdinterlands heeft gespeeld, in ieder geval nog niet op het moment dat hij tegen Bremen bij de groep werd gehaald. Wel grappig dus, dat Ten Cate (en Groenendijk, die hem in A2 trainde!) er meer in zagen dan de nationale keuzeheren. Hij zal dit seizoen zeker zijn minuten gaan maken en vermoedelijk meer dan Sarpong en Anita. Van der Wiel zal wellicht profiteren van de fysieke kwetsbaarheid van Stam en dus ook regelmatig gaan spelen.
www.thuisuiteten.nl
pi_52122441
Van der Wiel wordt een topper. Kwam op vakantie nog een oud jeugdtrainer van 'm tegen, die m trainde in de B van Haarlem. Van der Wiel is een echte Ajaxverdediger, heeft lef, heeft techniek, is snel en ook verdedigend sterk. Zeker voor zijn leeftijd. Ik verwacht dat ie veel meer wedstrijden gaat spelen dan die 4 van vorig seizoen, idd vanwege Jaaps blessuregevoeligheid. Hij kan mooi nog veel leren van Stam dit jaar, dat zal hem ook goed doen.

Ik ben wel onder de indruk van Donald. Hij is inderdaad fysiek goed en volgens mij kan hij wel een man uitschakelen, maar ook aanvallend en in de passing kan hij zeker zijn steentje bijdragen. Dat hij in de A2 speelde zegt niet heel veel, Beerens speelde ook lang op het tweede plan bij PSV oa. Bovendien heeft hij misschien pas laat een groeispurt gehad, waardoor hij daarvoor niet echt bijzonder was of blessures zijn groei verhinderden. Ik denk dat hij zeker speelminuten gaat maken, mede door zijn multifunctionaliteit (heel het middenveld, evt zelfs spits).
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:21:46 #109
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52122753
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:54 schreef methodmich het volgende:
Puur qua voetbaltalent schat ik Donald als minste in van de vier jeugdspelers die nu door Ten Cate bij de groep zijn gehaald, dus na Sarpong, Van der Wiel en Anita.
Mee eens. Ik denk niet dat hij echt bij Ajax zal doorbreken, laat staan dit seizoen al. Van der Wiel zou dit seizoen al kunnen, maar ws duurt dat nog wel zo'n 2 jaar.
pi_52122824
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 17:38 schreef methodmich het volgende:

[..]

Denk wel dat Ajax in het hedendaagse voetbal een fysiek sterke middenvelder als Donald kan gebruiken. In het klassieke 4-3-3 van Ajax zou ik hem echter eerder als een 6 willen typeren en heel misschien een 4.
Klopt, ik zie Donald ook als een '6'. Sarpong zou inderdaad de nieuwe '10' kunnen worden.
pi_52123180
Doorbreken als in een permanente basisplek zie ik bij beiden niet gebeuren. Maar wel zullen ze geregeld invallen of zelfs af en toe in de basis verschijnen (en dan met name vdWiel).
  zondag 5 augustus 2007 @ 18:43:03 #112
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_52123241
Bij FC Utrecht denk ik dat dit seizoen nog wel eens het doorbraakseizoen kan gaan worden van Leroy George. Snel, behendig en doelgericht!
pi_52124275
Lasse Schone van de Graafschap heeft zijn plafond anders ook nog lang niet bereikt. Goede voetballer.
pi_52134764
quote:
Op zondag 5 augustus 2007 19:31 schreef Sensation89 het volgende:
Lasse Schone van de Graafschap heeft zijn plafond anders ook nog lang niet bereikt. Goede voetballer.
Had ik inderdaad al vermeld.
Ik vrees dat Powel door de mand gaat vallen en van De Groot weet ik het wel zeker.
Johnson schijnt ook goed te zijn. Niks van gezien. Ik weet wel dat een hoop in de selectie het nut niet zagen van het huren van die knul, maar ind evoorbereiding heeft hij het aardig gedaan.
Ik denk dat Bus puur op wilskracht ook weer een hoop gaat spelen.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52143126
Hoewel misschien niet direct passend voor dit topic, toch maar even wat jongens waar ik in de Jupiler League wel iets van verwacht:

Allereerst natuurlijk Hursut Meriç van ADO Den Haag. Begenadigd technicus, die nog in staat is om je in een telefooncel voorbij te spelen. Wel zal hij het tempo van de Jupiler League moeten aannemen en is het van belang dat ADO hem vertrouwen geeft. Indien ADO inderdaad de ploeg gaat worden die veel aanvalt en in balbezit is, kan Meriç best eens een sensatie worden. Zonder bal heb je echter weinig aan de Maradona van de Bosporus.

Dan is daar ook Resham Sardar van FC Dordrecht. Weggeplukt bij Jong Feyenoord, waar hij niet kon doorbreken. Snelle en lichtvoetige vleugelspeler, die ook eventueel op 10 kan spelen. Past wel in de speelwijze van Dordrecht.

Nog een kandidaat is Diangi Matusiwa van FC Omniworld. Hij is weggehaald bij de amateurkampioen Argon en was daar als valse spits een belangrijke kracht. Snel en onvoorspelbaar. Vorig jaar deed Omniworld een gouden greep met Nordin Amrabat, die ik van minder niveau acht dan Matusiwa. Als ze hem dezelfde kansen geven, moet hij toch in staat zijn net zo te presteren als Amrabat en misschien zelfs iets beter.

Mocht RKC Waalwijk spitsenproblemen houden, snap ik dat niet. Want ze hebben Kevin Vink in de gelederen. Als Tim Janssen blijft, is dat niet gunstig. Zeker niet als ze 4-3-3 spelen. De strijd met Van Tornhout, als die zou komen, kan hij moeiteloos aan. Vink is fysiek sterk, kan koppen, heeft een goede trap en kan het verdedigers lastig maken. Vorig seizoen tegen het einde al minuten gemaakt, maar eredivisie is nog te hoog gegrepen voor hem. De Jupiler League moet hij echter aankunnen.

Dan nog RBC-verdediger Petr Dragoun, ofwel Peter de Draak. Denk dat hij Loran zo naar de vergetelheid voetbalt. Enige nadeel kan zijn dat ie slechts drie woorden Duits spreekt en verder alleen Tsjechisch. Dus moet hij snel de voetbaltermen aanleren, wel handig voor een centrale verdediger.

Tot slot nog Gunther Thiebaut, de Belgische spits die naar MVV gaat. Scoort in België op lager niveau altijd makkelijk zijn goals en zou dat in Nederland ook moeten kunnen. Kan wel eens een succesvol koppel gaan vormen met Daniel Gomez.
www.thuisuiteten.nl
pi_52145147
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 18:57 schreef DAMH het volgende:
Ik zal aftrappen ik denk dat "Gonzalo Garcia-Garcia" een van de smaakmakers van de competitie zal worden mits hij genoeg vertrouwen krijgt van Verbeek.
Vooral als Alves weggaat zal dat wel toch?
pi_52145928
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Hoewel misschien niet direct passend voor dit topic, toch maar even wat jongens waar ik in de Jupiler League wel iets van verwacht:

[tekst]
Fijne post
pi_52160177
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 16:41 schreef methodmich het volgende:
Tot slot nog Gunther Thiebaut, de Belgische spits die naar MVV gaat. Scoort in België op lager niveau altijd makkelijk zijn goals en zou dat in Nederland ook moeten kunnen. Kan wel eens een succesvol koppel gaan vormen met Daniel Gomez.
Denk inderdaad dat de aanval van MVV wederom hoge ogen gaat gooien.
Bij elke gelegenheid schreef fathank het volgende:
Ik ben toen op Lowlands halverwege 't optreden van Typhoon knock out gegaan.
pi_52163812
Jason Oost gaat vlammen bij VVV
pi_52163845
Jason Oost heeft al zoveel kansen gehad, ik geloof er niet meer in...
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2007 @ 18:23:12 #121
7889 tong80
Spleenheup
pi_52174585
VandenBergh gaat vlammen bij FC Utrecht

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_52174943
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 18:23 schreef tong80 het volgende:
VandenBergh gaat vlammen bij FC Utrecht

Voorlopig lijkt ie nog niet eens een basis-plaats te hebben.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Trouwste user 2022 dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:07:42 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_52175620
Dat komt nog wel. Als ie 50 % van het talent van zijn vader heeft wordt het een ster

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  dinsdag 7 augustus 2007 @ 19:30:17 #124
176521 Grulez
rasgroninger
pi_52176409
quote:
Op dinsdag 7 augustus 2007 12:08 schreef EnGCatjuh het volgende:
Jason Oost heeft al zoveel kansen gehad, ik geloof er niet meer in...
Klopt. Ws als hij 32 is, komt het talent een keer tot uiting.
pi_52473843
Nou, mijn eerste divisie vlammers gaan aardig tot nu toe. Niet allemaal, maar vooruit. Benieuwd hoe de eredivisie jongens het dit weekend doen.

En benieuwd naar de door anderen beloofde lijstjes! Die van Cult maakte vorig seizoen aardig wat los, hoe zal dat nu zijn?
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')