abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 juli 2007 @ 20:18:06 #281
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51105911
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:15 schreef Dodecahedron het volgende:
En nu gaat Die_Hofstadtgruppe een quasi-intelligente opmerking maken dat de puntmutsen op het plaatje hierboven van één of andere Spaanse geloofsgemeenschap zijn en géén KKK-leden.

*pakt popcorn*
Verdomd, het is nog waar ook.
quote:
Nazarenos preparing itself to initiate the procession. Brotherhood of San Esteban.
http://en.wikipedia.org/wiki/Holy_Week_in_Seville#The_nazarenos
pi_51106040
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 19:13 schreef moussie het volgende:

[..]
ja, als jij dat verschil niet ziet/wil zien ben jij echt gestoord .. het een is een gewaad wat je draagt om je onderworpenheid aan je god te tonen en het ander draag je alleen op momenten om anoniem mensen van een ander ras te kunnen vermoorden
[..]
Tsk tsk tsk, wat laat jij je xenofobie en bekrompenheid weer zien zeg

Zo moussie, deze outfit wordt gebruikt om de onderworpenheid aan god te tonen (de burqa trouwens niet die wordt gebruikt om de mannen niet het hoofd op hol te laten slaan) dus die mag volgens jou gedragen worden tijdens het werk in NL.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Semana_Santa_in_Sevilla
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51107219
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Juistem.
En dan kan jij het wel quasi-intelligent noemen, maar het is wel degelijk zo en moussie trapte er met open ogen in en toonde mijn gelijk aan dat er met 2 maten gemeten wordt.
Ja, chapeau.
pi_51107718
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 20:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Tsk tsk tsk, wat laat jij je xenofobie en bekrompenheid weer zien zeg

[afbeelding]

Zo moussie, deze outfit wordt gebruikt om de onderworpenheid aan god te tonen (de burqa trouwens niet die wordt gebruikt om de mannen niet het hoofd op hol te laten slaan) dus die mag volgens jou gedragen worden tijdens het werk in NL.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Semana_Santa_in_Sevilla
prachtig .. en nou nog uitleggen wat de nazareno's te maken hebben met de KKK ajb ..
of dacht je nou echt dat je er was door een paar foto's ?

en als je dan toch al bezig bent, leg dan ook even uit wat een boerka te maken heeft met terrorisme .. het is immers van hetzelfde laken een pak
pleased to meet you
pi_51108266
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:03 schreef moussie het volgende:

[..]

prachtig .. en nou nog uitleggen wat de nazareno's te maken hebben met de KKK ajb ..
Die hebben helemaal niets met elkaar te maken. En aangezien mijn foto van de Nazareno's was sloeg jij opmerking over dat het ene draag je alleen op momenten om anoniem mensen van een ander ras te kunnen vermoorden weer eens.... totaal nergens op.
quote:
en als je dan toch al bezig bent, leg dan ook even uit wat een boerka te maken heeft met terrorisme .. het is immers van hetzelfde laken een pak
En waar precies leg ik de link burqa-terrorisme eigenlijk? Of zie je ze weer eens vliegen?

Het is trouwens het spreekwoordelijke laken van een pak he?
Zal je toch wel weer niet begrijpen trouwens.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_51109224
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:16 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die hebben helemaal niets met elkaar te maken. En aangezien mijn foto van de Nazareno's was sloeg jij opmerking over dat het ene draag je alleen op momenten om anoniem mensen van een ander ras te kunnen vermoorden weer eens.... totaal nergens op.
jij had het over de KKK, niet over de nazareno's .. nogal een verschil mi als je zo'n kleed eens per jaar op bij je religie horende feestdagen aandoet om anoniem boete te gaan doen of geregeld aandoet om mensen van een ander ras te vermoorden/intimideren
quote:
En waar precies leg ik de link burqa-terrorisme eigenlijk? Of zie je ze weer eens vliegen?
die leg ik niet, die leggen "jullie" meestal, een boerkadraagster is per definitie extremistisch cq potentieel terrorist .. en als zij dan geen explosieven onder haar boerka draagt, misschien trekt ze dan wel gekke bekken .. en dat kunnen we natuuuurlijk niet hebben hé
quote:
Het is trouwens het spreekwoordelijke laken van een pak he?
Zal je toch wel weer niet begrijpen trouwens.
kindje toch
pleased to meet you
pi_51110725
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 21:37 schreef moussie het volgende:

[..]

jij had het over de KKK, niet over de nazareno's .. nogal een verschil mi als je zo'n kleed eens per jaar op bij je religie horende feestdagen aandoet om anoniem boete te gaan doen of geregeld aandoet om mensen van een ander ras te vermoorden/intimideren
Wederom kan je dus niet de dingen zien zoals ze zijn. Ik plaatste een plaatje (wat duidelijk geen KKK was trouwens als je 1 seconde verder had gekeken dan je neus lang was) en vroeg later pas of jij het weer direct met de KKK associeerde, wat je blijkbaar deed, anders had je niet gezegd dat het kledingstuk gedragen werd om mensen koud te maken waarna je de burqa weer als een 'godsdienstkledingstuk' benoemde. Je hypocrisie en meten met 2 maten is gewoon zo extreem duidelijk.
quote:
die leg ik niet, die leggen "jullie" meestal, een boerkadraagster is per definitie extremistisch cq potentieel terrorist .. en als zij dan geen explosieven onder haar boerka draagt, misschien trekt ze dan wel gekke bekken .. en dat kunnen we natuuuurlijk niet hebben hé
Jullie? Wie zijn 'jullie'? Ben je soms aan het generaliseren, xenofobisch en bekrompen aan het doen hier?
quote:
kindje toch
Dat dacht ik al. Je snapt het weer eens niet.
pi_51116646
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef Toeps het volgende:
Over hoeveel vrouwen gaat het hier eigenlijk? Want deze hele ophef zou wel eens meer geld kunnen kosten dan alle vrouwen in burka met uitkering bij elkaar.
Nog wel ja. maar als je er een uitkering mee krijgt en niet hoeft te werken loopt de halve stad straks met een bedoeinentent over zijn kop. En wie sjegt ik geen frauw??

[ Bericht 0% gewijzigd door Manono op 05-07-2007 00:54:10 ]
Jusqu'ici tout va bien...
  woensdag 4 juli 2007 @ 02:37:24 #289
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51117821
Vrouwen die een burqa willen dragen moeten dat vooral doen. Maar leven in Nederland betekent dat je je op bepaalde punten dient aan te passen. Dat deze vrouw wordt afgewezen bij sollicitaties is het punt niet. Het punt is dat zij werken bij een callcenter afwijst. Kiest ze ervoor een burqa te dragen, dan weet ze dat ze alleen voor dit soort werk wordt aangenomen. En werk afwijzen omdat ze loten moet verkopen is onzin. Ze kan ook energie gaan verkopen, of hypotheken. Terecht dus dat ze gekort wordt op haar uitkering.
pi_51117915
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 11:33 schreef Gia het volgende:
Er zijn grenzen aan wat een werkgever kan eisen.

Ik heb eens ergens gewerkt, als secretaresse, waar de werkgever op een bepaald moment zei dat ik me wat meer moest opmaken en dat mijn stem door de telefoon (aquisitie) zó moest klinken dat de klanten mij wilden komen bekijken.

Heb uiteraard ontslag genomen.

Maar een representatief uiterlijk mag uiteraard wel gevraagd worden.
En daar hoort een boerka nu eenmaal niet bij. Je ziet het uiterlijk dan niet eens!

En ja, er zijn beroepen waar een boerka geen probleem hoeft te zijn, behalve dat de werkgever ook graag zijn personeel wil zien. Wie weet wat voor bekken zo iemand onder zo'n tent gaat trekken naar de baas! Zou ik niet van gediend zijn. Zelfs niet voor werk aan de lopende band.
Ikke niet snap!
Een representatieve stem mag niet gevraagd worden!
Een representatief uiterlijk mag wel gevraagd worden!

Als het eerste gevraagd wordt, neem je ontslag,
Als het tweede gevraagd wordt, moet je toegeven!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_51117989
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:37 schreef Michelle84 het volgende:
Vrouwen die een burqa willen dragen moeten dat vooral doen. Maar leven in Nederland betekent dat je je op bepaalde punten dient aan te passen. Dat deze vrouw wordt afgewezen bij sollicitaties is het punt niet. Het punt is dat zij werken bij een callcenter afwijst. Kiest ze ervoor een burqa te dragen, dan weet ze dat ze alleen voor dit soort werk wordt aangenomen. En werk afwijzen omdat ze loten moet verkopen is onzin. Ze kan ook energie gaan verkopen, of hypotheken. Terecht dus dat ze gekort wordt op haar uitkering.
Je hebt niet goed gelezen: haar werk zou worden: het verkopen van loten. Geen energie of hyptheken, maar loten. Verboden voor moslims.
Je hebt verder wel gelijk. Maar ze wees het werken op een callcenter op zichzelf niet af: het ging om het verkopen van loten. Daardoor is ze door de rechter in het gelijk gesteld. En terecht!
De Tweede Kamer wil nu een speciale regel invoeren, alleen voor vrouwen met een boerka, om die te kunnen korten, nee, nog sterker: hun hele uitkering moet afgepakt kunnen worden. Terwijl er al regels genoeg zijn om dwarsliggende uitkeringstrekkers te corrigeren.
Dus de Tweede Kamer is aan het mierenneuken. En daar heb ik ze niet voor gekozen. Jij misschien wel. Wil je dan ook de bekostiging overnemen?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 4 juli 2007 @ 03:14:12 #292
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_51118045
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:02 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Je hebt niet goed gelezen: haar werk zou worden: het verkopen van loten. Geen energie of hyptheken, maar loten. Verboden voor moslims.
(...)
Het is niet verboden voor moslims. De overheid heeft geen beroepsverboden ingesteld op basis van religie en gelukkig maar.
  woensdag 4 juli 2007 @ 03:21:22 #293
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51118064
quote:
Je hebt verder wel gelijk. Maar ze wees het werken op een callcenter op zichzelf niet af: het ging om het verkopen van loten
Dan solliciteert ze bij een ander callcenter. Callcenters genoeg. Daar nemen ze iedereen aan die Nederlands kan praten. Of beroept ze zich dan op het gegeven ze van haar geloof geen mensen mag oplichten?
pi_51118092
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:21 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Dan solliciteert ze bij een ander callcenter. Callcenters genoeg. Daar nemen ze iedereen aan die Nederlands kan praten. Of beroept ze zich dan op het gegeven ze van haar geloof geen mensen mag oplichten?
Ja, bijvoorbeeld.
Dat was ook waarom de rechter vond, dat ze te vroeg en te streng gekort was: dan solliciteert ze toch bij een ander callcenter.....
  woensdag 4 juli 2007 @ 03:31:07 #295
184915 Michelle84
of gewoon Michelle...
pi_51118102
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:28 schreef Kees22 het volgende:
Ja, bijvoorbeeld.
Dat was ook waarom de rechter vond, dat ze te vroeg en te streng gekort was: dan solliciteert ze toch bij een ander callcenter.....
Het is maar de vraag of zij zelf ooit actief op zoek is geweest naar werk.
pi_51118149
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:31 schreef Michelle84 het volgende:

[..]

Het is maar de vraag of zij zelf ooit actief op zoek is geweest naar werk.
Lees de draad vanaf het begin, zou ik zeggen.
pi_51118994
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 02:50 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ikke niet snap!
Een representatieve stem mag niet gevraagd worden!
Een representatief uiterlijk mag wel gevraagd worden!
Neej jij niette begraip?
Een stem is trouwens geen keuze, een uiterlijk tot op zekere hoogte wel. Ook lelijke mensen kunnen zich representatief presenteren.

Verder wordt je met een Fran Drescher stem ook niet aangenomen op bepaalde functies hoor
pi_51119748
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 03:14 schreef ExtraWaskracht het volgende:

Het is niet verboden voor moslims. De overheid heeft geen beroepsverboden ingesteld op basis van religie en gelukkig maar.
Een gemoedsbezwaar hoeft natuurlijk niets met religie te maken te hebben. Denk aan het ontlopen van de dienstplicht. Dat waren eerder ongelovigen dan streng gelovigen die daar gebruik van maakte.

Een beetje vrijheid mag best. Als je 95% van de banen wel wil doen is er niets aan de hand. 10x liever een gemoedsbezwaarde dan een universitair afgestudeerde die weigert om werk beneden zijn stand te doen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_51120139
quote:

[..]

Uhm nee, ze kiezen ervoor zich te onderwerpen aan geloof die ze dat verbiedt. Dat is mij, nogmaals, allemaal best. Maar daar zitten sociale consequenties aan, zoals het verkleinen van je kansen op de arbeidsmarkt....en waarom de rest van de samenleving daar voor op moet draaien is me nog steeds een raadsel.

Vertel het me toch eens.
pi_51121263
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 09:23 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Uhm nee, ze kiezen ervoor zich te onderwerpen aan geloof die ze dat verbiedt. Dat is mij, nogmaals, allemaal best. Maar daar zitten sociale consequenties aan, zoals het verkleinen van je kansen op de arbeidsmarkt....en waarom de rest van de samenleving daar voor op moet draaien is me nog steeds een raadsel.

Vertel het me toch eens.
Amen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')